صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۸۵ - ۰۸:۵۱  ، 
کد خبر : ۱۴۲۴

بیانیه غیرمتعهدها ؛یک پیروزی برای ایران در عرصه بین المللی

دولت آمریکا و برخی از کشورهای متحد واشنگتن از محبوبیت احمدی نژاد در ونزئلا نگرانند.

بلافاصله پس از انتشار این بیانیه و رای قاطع 118 کشور جهان از فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران خبرگزاری های خارجی وادار به واکنش شدند و از آن به عنوان یک پیروزی برای ایران در عرصه بین المللی یاد کردند.
خبرگزاری فرانسه از هاوانا گزارش داد: ایران در این اجلاس موفق شد حمایت قاطعانه ای را از برنامه هسته ای خود کسب کند و کره شمالی نیز تاکید کرد که تهدیدهای واشنگتن، این کشور را به تلاش در جهت دستیابی به تسلیحات هسته ای بازدارنده وادار کرده است.
این خبرگزاری از سخنرانی احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان به عنوان یکی از سخنرانی های مهم این اجلاس یاد کرد و نوشت: احمدی نژاد ضمن تاکید بر این که برنامه اتمی کشورش اهدافی کاملاً صلح آمیز دارد، آمریکا را تهدید هسته ای واقعی خواند.
خبرگزاری فرانسه در ادامه به فرازهایی از سخنان ضدآمریکایی کفیل رئیس جمهوری کوبا اشاره کرده و آورده است: آمریکا نام کشور کوبا را در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار داده است و حال آنکه رژیم صهیونیستی با وجود قتل عام غیرنظامیان در فهرست یاد شده قرار ندارد.
شبکه خبری بی بی سی هم دیروز در واکنش به این بیانیه به هشدار سران 118 کشور جهان نسبت به هرگونه حمله نظامی به نیروگاه های اتمی کشورها اشاره کرد.
بی بی سی همچنین درباره وجهه احمدی نژاد در خارج از مرزهای کشورمان اشاره کرد و گفت: دولت آمریکا و برخی از کشورهای متحد واشنگتن از محبوبیت احمدی نژاد در ونزئلا نگرانند.
این شبکه تلویزیونی افزود: رئیس جمهوری ایران در نخستین روز از این اجلاس خواستار تلاش غیرمتعهدها برای مقابله با زورگویی ها و تجاوزات قدرت های بزرگ شد.
آمادگی ایران برای میزبانی نشست شانزدهم
در حالی که مصر میزبان پانزدهمین اجلاس سران عدم تعهد خواهد بود کشورمان آمادگی خود را برای میزبانی شانزدهمین نشست سران جنبش عدم تعهد اعلام کرد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات