صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۲  ، 
کد خبر : ۱۴۲۷۶۱

همه دروغهای‌ صدر اعظم!


بصیرت:استراتژیها و سیاستهای آنگلا مرکل در افغانستان منجر به افزایش اعتراضها علیه وی گردیده است.در این میان همگان سعی دارند از نیرنگهای مرکل در افغانستان پرده برداشته و از تعلق و وابستگی وی به ایالات متحده آمریکا سخن بگویند.حضور و مشارکت در یک جنگ برای آلمانی‌ها بسیار ناخوشایند است. از این رو آنگلا مرکل صدراعظم آلمان این‌طور وانمود می‌کند که سربازان آلمانی حاضر در افغانستان با هدف کمک به ثبات این کشور و پس از برقراری صلح، مشارکت در امر بازسازی، در این کشور حضور دارند. این در حالی است که افکار عمومی آلمان به طرز فزاینده‌ای خواهان خروج سربازان آلمانی از افغانستان هستند. با افزایش دامنه انتقادات از آنگلا مرکل شاهد تضعیف بیشتر دولت ائتلافی وی ،مخصوصا حزب افراطی دموکرات مسیحی خواهیم بود.این حزب مانند حزب کارگر در انگلستان و حتی حزب جمهوریخواه در آمریکا طرفدار خشونت و سلطه در معادلات سیاسی نظام‌بین الملل می باشد.
"الریچ ریپرت " سیاستمدار آلمانی و رئیس حزب "پی‌اس‌جی " امعتقد است که در میان مخالفت رو به گسترش فکار عمومی آلمان با جنگ، صدراعظم آنگلا مرکل بیانیه‌ای را به پارلمان ارائه کرده و در آن یک بار دیگر کوشیده تا استقرار سربازان آلمانی در افغانستان را توجیه کند.
سخنرانی مرکل در پارلمان، مجموعه‌ای از عبارات تبلیغاتی، تحریف و دروغ‌های آشکار بود. ریپرت معتقد است که مرکل در واقع سعی داشت تا شرایط سیاسی را برای حمله نظامی علیه طالبان شمال افغانستان آماده کند و این مطلب نیز موضوعی بود که یک روز قبل از سخنرانی او توسط ژنرال "استنلی مک‌کریستال "، فرمانده آمریکایی نیروهای متحد در سفر به برلین مطرح شد.
اما مرکل در این میدان به شدت ناکام ماند.مرکل سعی داشت با ادامه دروغ پردازی های خود در خصوص آنچه در افغانستان می گذرد،زمینه را جهت فریب بیشتر افکار عمومی کشور خود فراهم کند اما این تلاش مرکل با بن بست مواجه گردید.
سال‌هاست که ادعا می‌شود ماموریت آلمان‌ها، "بازسازی " افغانستان و منحصرا با هدف توسعه اقتصادی این کشور و ایجاد ساختارهای دموکراتیک در آن است. و هیچ سخنی از "جنگ " به میان نمی‌آید. حتی در تصمیمات پارلمان آلمان که هر ساله حضور در افغانستان را تمدید می‌کند نیز هیچ‌گاه از واژه "جنگ " استفاده نشده است. اما بر همگان مسجل است که آنچه در افغانستان رخ می دهد نوعی جنگ تمام عیار است و نمی توان در قالب الفاظ فریبنده دموکرات مسیحی ها آن ر ا توجیه نمود. در حالی که تعداد سربازان خارجی حاضر در افغانستان به 130 هزار نفر افزایش یافته و هزاران تن از غیرنظامیان افغان نیز کشته شده‌اند، ماموریت آلمان‌ها در افغانستان همچنان یک "ماموریت امنیتی و توسعه‌بخش " نامیده می‌شود.
به راستی مرکل از کدام امنیت و توسعه سخن
می گوید؟آیا کشته شدن هر روزه غیر نظامیان و تشدید افکار عمومی افغانستان با حضور اشغالگران نمادی از امنیت و توسعه محسوب می شود؟تلقی مرکل از توسعه و امنیت نیز مطابق با همان تلقی بوش پسر و رامسفلد می باشد .
مرکل در سخنرانی خود تلاش بسیار زیادی کرد تا افسانه ماموریت بازسازی افغانستان را حفظ کند. اگرچه با تشدید جنگ و آمار رو به افزایش مرگ سربازان،‌ این امر بسیار دشوار است. مرکل نمی تواند آنچه در افغانستان می گذرد را کتمان نماید.مردم آلمان امروز با واقعیاتی تلخ در خصوص افغانستان مواجه هستند.واقعیاتی که دموکرات مسیحی ها در تحریف آن ناکام مانده و این ناکامی همچنان ادامه
خواهد یافت.
هم اکنون مرکل در وضعیتی سخت و دشوار قرار دارد. نتایج نظر سنجی هفته نامه اشپیگل حاکی از آنست که بیشتر مردم آلمان از ائتلاف حاکم (سیاه زرد) راضی نیستند. در این نظر سنجی تنها
26 درصد از مردم آلمان از عملکرد ائتلاف سیاه زرد راضی هستند و سه چهارم از این افراد نسبت به اقدامات دولت ابراز نارضایتی کرده‌اند. دو سوم از این افراداعلام کردند که شرایط به گونه ای است که
2 حزب سوسیال مسیحی و دموکرات مسیحی دیگر قادر نیستند با حزب دموکراتیک آزاد همکاری کنند. در نظر سنجی که روز گذشته منتشر شد حزب سبز رشد 2 درصدی در محبوبیت داشت. این نظر سنجی نشان می دهد سیاستهای مرکل در افغانستان و افشای دروغ پردازی های وی در این خصوص می تواند وضع را برای صدر اعظم سرزمین ژرمنها و دولت ائتلافی وی سخت تر نماید.
سعید سحابی

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات