صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۷:۲۵  ، 
کد خبر : ۱۴۴۳۷۵

اخبار ویژهروزنامه های5خرداد89


 

ایران

دیگه چه خبر؟

طلبه سیرجانی شب‌ها در پارک می‌خوابد

خبر اول این که طلبه‌سیرجانی که پس از راهپیمایی اعتراضی خود به زمین‌خواری سیرجان هم‌اینک در حرم حضرت عبدالعظیم اقامت دارد، به دلیل جلوگیری از سکونت وی در مدرسه حرم، مجبور است شب‌ها را در محوطه پارک بیرون از حرم بگذراند. حجت‌الاسلام علیرضا جهانشاهی که به طلبه سیرجانی معروف شده است، چندی پیش به دلیل مفاسدی که در شهر خود در زمینه زمین‌خواری‌های کلان مشاهده نمود، اقدام به اعتراضاتی نمود که عدم اعتنا به این اعتراضات، وی را ناگزیر به راهپیمایی نمادین از سیرجان به تهران کرد.

کاسبی جدید نامزد آقاسلطان

خبر دیگر این که نامزد ندا آقا سلطان کاسبی جدیدی راه انداخته که صدای رسانه‌های خارجی را هم درآورده است. اشپیگل در این خصوص نوشته: ماکان یک مجموعه مشاوره رسانه‌ای را در کنار خود دارد و اگر نشریه‌ای بخواهد با نامزد ندا آقاسلطان مصاحبه کند باید هزینه مصاحبه را به مسئول برنامه‌های او پرداخت کند. او در این گفت‌و‌گوها سعی می‌کند چهره‌ای غمگین و عزادار داشته باشد.

تجمع می‌کنیم با مجوز یا بدون مجوز!

شنیدیم که دو تن از سران فتنه درآستانه فرا رسیدن سالگرد 22 خرداد، ضمن تأکید بر ادامه برنامه‌ریزی‌ها برای ایجاد اغتشاشات از هواداران اندک خود خواسته‌اند که در هر شرایطی در تجمعات این روز شرکت کنند. این دو، در دیدار اخیری که با هدف برنامه‌ریزی برای به آشوب کشاندن جامعه داشته‌اند، گفته‌اند: در صورت دادن مجوز راهپیمایی، در سطح ملی! مردم به شرکت در این راهپیمایی دعوت شوند و در غیر این صورت برای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی با تنوع و تکثری که شبکه‌های اجتماعی دارند، جریان اطلاع‌رسانی و دعوت به تجمع صورت گیرد.

ازدواج تشکیلاتی در جریان فتنه

با خبر شدیم کهتعدادی از اعضای جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین با هدف تسهیل مسیر دستیابی به اهداف تشکیلاتی با یکدیگر ازدواج کرده‌اند. این افراد که از فعالان جریان فتنه در آشوب‌های سال گذشته بوده‌اند، پیش از این در برخی استان‌ها و در پوشش برخی تشکل‌ها فعالیت داشته‌اند. از جمله این ازدواج‌های تشکیلاتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: «م.م‌ب» (از تحریریه سایت «ج») با « م. الف» (از فعالان فمینیستی)، «م.‌ب» (از تحریریه سایت «ج» که به علت نشر اکاذیب محکومیت کیفری و انفصال از شغل دارد) با «ف. ح» (نویسنده وبلاگهای...)، «س.‌ف» (روزنامه نگار) با «پ س»،

«م. الف» (از فعالان فمینیستی) با «م. غ ص» نویسنده وبلاگ‌های (...)، «د. ب» (رئیس مشارکت شاخه (...) و مدیر مسئول هفته‌نامه «ع») با « ف. الف» (دبیرخانه زنان آزاد اندیش، روزنامه‌نگار و عضو شورای شهر «الف»)، نویسنده وبلاگ (...)، «ع. غ» با «ه. ب»، نویسنده وبلاگ، «ع. م» (دبیر سابق کانون منحله فارغ التحصیلان) با «ت. م».

افشاگری درباره مزدبگیری مهاجرانی از انگلیس

دست آخر این که کاتب ویژه رئیس دولت اصلاحات، وزیر ارشاد این دولت را به مزدبگیری انگلیس متهم کرد. بابک داد، نویسنده کتاب «صد روز با خاتمی» و از حامیان میرحسین موسوی، در مطلبی که در ارگان رسمی سازمان جاسوسی امریکا (سیا)، منتشر کرده، عطاء‌الله مهاجرانی را فردی خوانده که با کمک دولت انگلستان توانسته مقیم این کشور شود و موضعگیری‌های او نه در جهت حمایت از مردم ایران که در جهت خوشایند دولت انگلیس است. به بودند مورد ضرب و شتم قرار دادند.

قدس

اخبار ویژه 

گور جمعی 40 ایرانی در ترکیه؟!

آخرین نیوز - پلیس امنیتی ترکیه به قتل 40 مهاجر ایرانی و مدفون کردن آنها در گور جمعی اعتراف کرد. به گزارش روزنامه صباح ترکیه و بنا به اعتراف یک پلیس امنیتی سابق که به عنوان گروهبان در ژاندارمری منطقه وان ترکیه خدمت می کرده است، پلیس ترکیه 40 پناهنده را که در حال حرکت به سوی مرزهای ترکیه بودند، به قتل رسانده و در یک گور جمعی با دستهای بسته دفن کردند. این قضیه مربوط به چند سال پیش است.

ازدواج 2 آمریکایی بازداشت شده در اوین

پرچم- مادران سه آمریکایی بازداشت شده اعلام کردند دو نفر از این سه تبعه آمریکا در زندان اوین تهران نامزد شده اند و قصد دارند پس از آزاد شدن از زندان ازدواج کنند. مادران شان بوئر 27 ساله و سارا شورد 31 ساله گفتند در سفر اخیرشان به تهران و ملاقات با فرزندانشان از این مسأله آگاه شدند.

فروش علنی کنسرو گوشت خوک در گیلان

رجا- در حالی که چندی پیش منابع رسمی از ورود سیگارهایی که فیلتر آنها دارای عصاره گوشت خوک بود، خبر داده بودند، اخبار دیگری حاکی است که در روزهای اخیر کنسرو گوشت خوک نیز به بازار کشور وارد شده است و به صورت رسمی در دو فروشگاه استان گیلان به فروش می رسد.

وزیر علوم: رحیمی دکترا ندارد

الف - کامران دانشجو، وزیر علوم گزارش تحقیقات خود را درباره مدرک تحصیلی محمدرضا رحیمی به هیأت دولت ارایه کرد.در نشست اخیر هیأت دولت وزیر علوم اعلام کرد که محمدرضا رحیمی، مدرک دکتری ندارد. رئیس جمهور احمدی نژاد نیز پس از شنیدن گزارش وزیر اعلام کرد که رحیمی از مدرک دکتری اش استفاده نمی کند و دیگران هم نباید ایشان را دکتر بنامند.

معاون رئیس جمهور در حال دفاع از پایان نامه دکتری است

ایرنا- یک منبع آگاه گفت: صحت مدرک تحصیلی محمدرضا رحیمی در مقطع کارشناسی ارشد در زمینه حقوق بین الملل و گذراندن امتحان جامع دکترا در رشته روابط بین الملل تأیید شده است. وی گفت که معاون اول رئیس جمهور اکنون در حال دفاع از پایان نامه دکترای است. این خبر می افزاید: براساس روال جاری در کشور، به کسانی که امتحان جامع را در مقطع دکترا گذرانده باشند، عنوان دکتر اتلاق می شود.

زیباکلام: بی بی سی نان بی همتی ما را می خورد

ایلنا - صادق زیباکلام، استاد دانشگاه تهران در نشست بررسی و عملکرد شبکه های ماهواره ای فارسی زبان با اشاره به بعضی دیدگاه ها درباره شبکه بی بی سی فارسی گفت: به نظر من شبکه هایی مانند VOA و بی بی سی امروز نان بی همتی ما را در داخل می خورند.

تجمع روبه روی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد

برنا - تجمع دانشجویان دانشگاههای سراسر کشور در اعتراض به تخلفات دانشگاه آزاد روبه روی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برگزار شد.

کیهان

ترواهای محترم! ظرفیت تکمیل است دیگر تشریف نیاورید (خبر ویژه)

فرار افراطیون مدعی اصلاحات از کشور، صدای اعتراض اپوزیسیون خارج نشین را درآورده است.

پایگاه ضد انقلابی «خواندنی ها» با اشاره به این روند رو به تزاید به ویژه پس از شکست در آشوب آفرینی سال گذشته نوشت: شاه نشین اوضاع آشفته کنونی در خارج را اصلاح طلبانی غصب کرده اند که اخیرا تعداد آنها در خارج از کشور به حد اشباع رسیده است. روزی نیست که این رانده شدگان چون گربه که در شب سمور می نماید، به نام روزنامه نگاری، برای ملت نسخه ننویسند. آنها گاه در پوشش اسب تروا که کیهان آن را خر تروا می خواند و گاه با فراخوان الله اکبر از فرصت های طلایی سرنگونی می گذرند.

خواندنی ها اضافه کرد: در این معرکه که همه چیز به هم ریخته، صدای کسانی که همه چیز را فدای کشور کرده]!؟[ و سال هاست با رژیم مبارزه می کنند گم شده است. پنداری اپوزیسیون جمهوری اسلامی تنها پس از انتخابات آفریده شد و پیش از آن مخالفتی وجود نداشت. تجاهل اصلاح طلبان و کسانی که سالیان دراز قدرت را به دست داشته اند، از این نکته رقت بار و تاسف آور است.

برای رفع هر نوع سوءتفاهمی باید متذکر شد که عنوان خر تروا را نه کیهان بلکه رسانه های ضد انقلابی نظیر بالاترین و خودنویس و... به پروژه بلاهت آلود اسب تروا اطلاق کردند وگرنه اطلاق خر تروا به چنان پروژه ای، توهین به درازگوشان است.

 نشد شمال شهر تهران را به عنوان جنبش ملت جا بزنیم (خبر ویژه)

یکی از پژوهشگران مرتبط با حزب مشارکت و روزنامه های زنجیره ای، مدعیان فتنه سبز را دچار توهم و آرزو اندیشی توصیف کرد.

حسین قاضیان همکار عباس عبدی در موسسه افکارسنجی «آینده» به سایت جرس گفت: جنبش سبز از گستردگی افقی و عمودی لازم برخوردار نیست. از نظر افقی به مناطق مهم کشور سرایت نکرد. این را مقایسه کنید با جنبش اعتراضی مردم که منجر به سرنگونی رژیم پیشین شد و دورترین نقاط کشور را هم در برگرفته بود. تازه در آن زمان سطح ارتباطات اجتماعی در مقایسه با روزگار ما بسیار نازل تر بود. از نظر عمودی هم این جنبش نتوانست طبقات مفروض اقتصادی را قاچ دهد در نتیجه مثلاً در تهران از نظر اجتماعی تا حد زیادی به مردم شمال خیابان انقلاب محدود ماند و در سطح کشور نیز مناطق محروم به ویژه مناطق حاشیه ای را که از قابلیت دو چندانی برخوردار بودند، متأثر نکرد.

این عنصر افراطی سپس به نشاندن آرزو جای واقعیت پرداخت و گفت: مدعای دوم این است که نمایش اجتماعی این موج چشمگیرتر از اندازه های عینی اش جلوه کرد. یعنی اگر بپذیریم که این جنبش از گستردگی افقی و عمودی لازم برخوردار نبوده، آن وقت این سوال پیش می آید که چرا اغلب به شدت باور شده است که گویا «مردم ایران علیه رژیم- آن هم به صورت یک پارچه و نه یه ذره کمتر- به پا خاسته اند». این موضوع البته بیشتر در بین ایرانیان خارج از کشور، در مقام ناظر شایع تر است تا در میان عاملان و بازیگران خود جنبش در داخل، مگر در ذهن کسانی که هنوز در دوره «جنگ ممسنی» به سر می برند. در این میان، «زندگی در دنیای رسانه ای شده» و در نظر نگرفتن پیامدهای آن برای شناخت های ما، و نیز «آرزواندیشی به جای واقع نگری»، نقش مهمی در این تصویرپردازی های دور از واقعیت اما خشنودکننده داشته اند.

قاضیان درباره این ادعای جرس که فعالان جنبش سبز دچار سرخوردگی نشده اند گفت: من واقعاً مطمئن نیستم چنین سرخوردگی ای رخ نداده باشد. این ادعا بیشتر به یک آرزو نزدیک است تا واقعیت. البته طرح موضوع سرخوردگی ممکن است به جای مرهم بر جراحت های فعالان جنبش، نمکی بر زخم آنان جلوه کند اما در مقام تحلیل در بررسی باید مثل خود واقعیت بی رحم بود و آرزو را جای واقعیت ننشاند. شخصاً امیدوارم جنبش مشت محکمی بر دهان این برداشت من بزند اما صرف نظر از ماجرای دهان بنده، ریزش مداوم واقعیت دارد.

وی درباره توقعات فتنه گران و سرخوردگی آنها گفت: خوب این انتظار به معنای دقیق کلمه نابجا بود. حکومت خودش را در قوی ترین وضعیت ممکن چه در سطح داخلی و چه بین المللی احساس می کرد، پس چرا تن به تغییرات قابل توجه می داد. طرف مقابل احساس می کرد هزینه های زیادی برای این قدرتمندی پرداخته و دلیلی نداشت که بخواهد از ثمراتش دست بکشد.

قاضیان با اذعان به پمپاژ تقلب و هیجان منفی به افکارعمومی در زمان برگزاری انتخابات نوشت: از نحوه حضور مخالفان در خیابان قبل از انتخابات به نظر می آمد که آنها هر نتیجه ای غیر از پیروزی نامزدهای خود را باور و تحمل نخواهند کرد. من در همان روز جمعه انتخابات، 3 پست پی در پی در وبلاگم منتشر و در یکی از آنها اشاره کردم که با وضعیت فعلی هر نتیجه ای که برای این انتخابات اعلام شود با اعتراض و عدم پذیرش روبرو خواهد شد(!)

آلرژی چپ سوپر آمریکایی به هویت فتنه سبز (خبر ویژه)

یک عضو کمیته مرکزی حزب توده، تبیین هویت جنبش سبز و اینکه «این جریان، سکولار است یا دیندار» را «بحثی فرعی و انحرافی» توصیف کرد.

بابک امیر خسروی در گفت وگو با رادیو زمانه گفت: اینکه جنبش سبز، سکولار یا دیندار است، بحثی واقعاً فرعی و انحرافی است. برای این که در جامعه ما نیروهای اصلی، عمدتاً نیروهای مذهبی هستند. مردم مذهبی هستند و اصلاً یک رژیم مبتنی بر ولایت فقیه داریم. اینها فاکتورهایی هستند که در جامعه ما اهمیت دارند. اگر قرار باشد ما این مسئله را تبدیل به بحث اصلی کنیم، به خصوص بحث سکولاریسم، ما را به بحث های بی سرانجامی می رساند. چون اصطلاح سکولاریسم، پیشداوری های ضد دینی دارد و اصلاً به این شکل جا افتاده است. حتی روشنفکران دینی مانند آقای کدیور هم دیده ام به این اصطلاح حساسیت دارند به خاطر اینکه ذات این بحث می تواند سوءتفاهم به وجود آورد. ممکن است همین نیروها را که طرفدار جدایی دین از دولت هستند جلوی هم قرار دهد و به مواضع مشترک صدمه بزند. دین را اصلاً از سیاست در جامعه اسلامی نمی شود جدا کرد.

وی در عین حال با همان موضع ماتریالیستی و ضد دینی مدعی شد: قلمرو دین و قلمرو حکومت، آن که عرفی است و آن که دینی، باید از هم جدا شود. و دین نباید مظهر دولت و مبانی آن، قوانین اسلامی باشد.

اصرار این توده ای سابق برای انحرافی خواندن تبیین هویت فتنه سبز و نسبت آن با سکولاریسم، هنگامی موضوعیت مضاعف پیدا می کند که عنایت داشته باشیم او در زمره «چپ های آمریکایی» قرار دارد و این آمریکازدگی به حدی غلیظ است که دیگر توده ای ها به چشم خیانت و بدگمانی به وی نگاه می کنند. نشریه راه توده بابک امیر خسروی را به خاطر انکار کودتای 28 مرداد و نقش آمریکا در آن مورد ملامت قرار داد و نوشت: «چند سال پیش آقای امیر خسروی سفر به آمریکا کرد و از آن سفر اسنادی را سوغات آورد که براساس آن، اصلاً در ایران و در 28 مرداد 1332 کودتایی انجام نشده است!»

امیر خسروی هم اینک با گروهک اتحاد جمهوری خواهان که ملغمه ای از مارکسیست های فدائیان و حزب توده، منافقین، شماری از سلطنت طلبان و برخی مدعیان ملی گرایی است، همکاری می کند. هنگامی که عیسی سحرخیز به کمک علوی تبار (سردبیر روزنامه صبح امروز متعلق به حجاریان)، ماهنامه ضدانقلابی «آفتاب» را راه اندازی کرد، از کسانی چون امیرخسروی، مهرداد مشایخی، دیهیمی، ورجاوند، ملیحه محمدی و... که بعضاً در خارج کشور حضور داشتند دعوت به همکاری کرد تا میان اپوزیسیون داخل و خارج پلی برقرار کرده باشد.

این نشریه پس از تندروی های فراوان و در حالی که تبدیل به خانه تیمی شده بود، به خاطر اهانت به حضرت امام خمینی (ره) توقیف شد.

تروریست انتحاری ناتو این بار نگران مراجع و علما شد! (خبر ویژه)

مهره نشاندار ناتوی فرهنگی در ستیزه جویی علیه فقاهت، فحاشی های سالیان اخیر علیه فقه و فقها و اصل دین را از یاد برد و برای علما و مراجع اظهار دلسوزی کرد.

عبدالکریم سروش در نامه ای سرگشاده به مراجع مدعی شد حرمت و اعتباری برای فقه نمانده و مراجع گرفتار استبداددینی شده اند.

وی در راستای پروژه لو رفته سازمان سیا مبنی بر ضربه زدن به جریان روحانیت شیعه از درون و از طریق اختلاف افکنی به قلم فرسایی پرداخت و از علما خواست از کشور مهاجرت کنند. متن نامه سروش انباشته از فحاشی و عقده گشایی های چاله میدانی علیه جمهوری اسلامی و ولایت فقیه است و از غیض و غضب منافقین فراری حکایت می کند.

سروش در این بیانیه که به نیابت از سازمان سیا صادر شده بی آن که متذکر شود اصل قرآن را حالات شاعرانه پیامبر، نامقدس، غیر الهی و تجربه خطاپذیر بشری! معرفی کرده است، طرفدار علی(ع) شد و نوشت: حدیث حکومت شیعی و خط زوال آن هم بهانه و افسانه ای بیش نیست. این حکومت چه شباهتی به سیره عدالت علی(ع) دارد.

با وجود کینه توزی مکرر و علنی علیه فقه و فقاهت، سروش مشخصاً از آقای منتظری به خاطر حمله علیه جمهوری اسلامی تمجید کرد. او در ادامه نامه پرتناقض خود، به ستایش از شیوه کلیسایی دینداری پرداخت و نوشت: از «هجمه کفر» باک ندارید. دینداران برهان های قاطع دارند. 4 قرن است که در مغرب زمین گزنده ترین و کوبنده ترین حمله ها را به دین کرده و می کنند اما چراغ کلیسا هنوز روشن است و «رونق این کارخانه کم نشده است» و دینداری معرفت اندیش در بالندگی است و کتابهای محققانه در تاریخ و فلسفه و تفسیر دین بسی بهتر و بیشتر از کشور ما به بازار می آیند. بلی روحانیان دیگر سروری نمی کنند و سقف حکومت را بر ستون شریعت نمی زنند. دین در جای خود نشسته است. نه در رأس امور است نه در ذیل امور.

این مزدبگیر رسمی نهادهای اطلاعاتی آمریکا البته این حقیقت را باز نگفت که واتیکان هم اینک در خدمت توجیه سیاست های ضد انسانی و وحشیانه استبدادهای دموکراتیک آمریکایی و اروپایی قرار دارد. در واقع سروش از علما می خواهد در برابر حکومت دینی وارد سیاست شوند اما در عرصه سیاست وارد نشوند و مانند سران کلیسا به حاشیه بروند و کار را به قیصران و اربابان وی بسپارند!

تظاهر سروش به تکریم علما و مراجع در حالی است که وی 20 اردیبهشت سال 88 در گفت وگو با نوشابه امیری سردبیر سلطنت طلب سایت روز آن لاین اصل فقه و فقاهت را «طالبانی گری» معرفی کرد و مشخصاً به فحاشی علیه فقیه و مجاهد وارسته و معلم بزرگ اخلاق حضرت آیت الله مشکینی- رضوان الله تعالی علیه - پرداخت. وی در آن مصاحبه گفته بود «حکومت فقه، مهلک ترین و موحش ترین استبداد است. اتفاق بدی که در کشور ما افتاد این بود که اسلام را از دریچه فقه دیدند. طالبان هم حکومت اسلامی را همین طور معنی کردند. پاره ای از فقیهان مانند فقیهی که رئیس مجلس خبرگان بود، هیچ فرقی با طالبان ندارند»!

مجید محمدی همکار فراری سروش در حلقه کیان، پیش از این در سایت رادیو فردا نوشت «مجتهدان در ایران منتظری و صانعی هستند که جمهوری اسلامی را مشروع نمی دانند.» شعار «مجتهد واقعی- منتظری، صانعی» اولین بار توسط برخی آشوبگران روزه خوار در آشوبگری روز قدس سر داده شد، یعنی در همان تجمعی که روی شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل هم خط کشیده شد و جای جمهوری اسلامی، جمهوری ایرانی علم شده بود!

برخی خبرها حاکی از این است که گردانندگان آمریکایی سروش، او را مهره ای سوخته تلقی می کنند و از این جهت وی را در فهرست نیروهای انتحاری نظیر اکبرپونز، محسن کدیور و مجید محمدی قرار داده اند که مأمور شده اند با علنی ترین فحاشی ها، به پیامبر مکرم اسلام(ص)، ائمه معصومین به ویژه امام زمان(عج)، امام خمینی و حضرت آیت الله خامنه ای و نیز علما و مراجعی که در خط مقدم دفاع از کیان اسلام و انقلاب قرار دارند، حمله کنند. سیا و سازمان ناتوی فرهنگی مهره های فراری مورد اشاره را در ردیف تروریست های انتحاری فرهنگی رده بندی کرده است.

مدیون رضاخان و شرمنده بی بی سی (خبر ویژه)

صادق زیبا کلام در آخرین افاضات خود، بیگانه خواندن رسانه هایی مانند بی بی سی و صدای آمریکارا، احمقانه و ناشی از تئوری توهم توطئه معرفی کرده است.

او که چندی قبل در یک برنامه، ضمن خدوم معرفی کردن رضاخان پالانی، خود را مدیون او دانسته و گفته بود؛ «من به شخصه افتخار می کنم که هویت ملی و ایرانی ام را از رضاخان دارم!»، اینبار در نشست بررسی و عملکرد شبکه های ماهواره ای فارسی زبان با تاکید بر عملکرد شبکه بی بی سی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت؛ «در موضوع شبکه های ماهواره ای فارسی زبان مشکل از آنجایی آغاز می شود که ما آنها را رسانه بیگانه خطاب می کنیم و این لقب ناشی از یک نگاه تاریخی، سیاسی و ایدئولوژیک است و از همان تئوری احمقانه توهم توطئه نشات می گیرد در حالی که باید از خود بپرسیم که بی بی سی و صدای آمریکا به دنبال آن هستند که اتفاقات و حوادث را صادقانه بیان کنند یا اینکه خودشان اتفاقات و حوادث را به وجود می آورند.»!!

کاش آقای زیبا کلام حداقل کمی هم به اعترافات خود آقایان انگلیسی توجه و بعد اظهار نظر می کرد. همین دو هفته قبل، مارک تامسون مدیر شبکه جهانی بی بی سی طی یک سخنرانی در موسسه چاتم هاوس به ماموریت جهانی این شبکه پرداخت و گفت:

«چند سال قبل با مشورت و حمایت وزارت امور خارجه انگلیس - تصمیم دشوار - اما درستی- برای بستن بسیاری از خدمات رادیوئی بی بی سی، در اروپای شرقی و مرکزی اتخاذ شد تا به جای آن، بودجه و منابع مالی کمک به تاسیس دو شبکه تلویزیونی جدید عربی و سپس فارسی، هدایت شود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود افزود: طی هفته های آغاز به کار تلویزیون بی بی سی فارسی، ارزش این شبکه در طی انتخابات 2009 ایران و وقایع پس از آن نشان داده شد.»

البته مردم ایران مانند آقای زیبا کلام فراموشی سیاسی ندارند و هنوز یادشان نرفته کدام بنگاه شایعه پراکنی بود که در آتش اغتشاشات می دمید، زمان و مکان آشوب اعلام، لیست کشته های خیالی را منتشر می کرد و برای قربانیانی که دست دولت متبوعش به خون آنها رنگین بود، مرثیه سرایی می کرد. افتضاح ترینشان هم پروژه قتل ندا بود که یکی از عواملش (کاسپین ماکان) سر از آغوش شیمون پرز در اسرائیل و دیگری (آرش حجازی) هم سر از آخور بی بی سی درآورد!

جمهوری اسلامی

جهت اطلاع 

*** آمریکا فعالیت‌های جاسوسی و عملیات‌های ویژه اطلاعاتی خود در منطقه خاورمیانه را گسترش داده است. به گزارش عصر ایران روزنامه نیویورک تایمز با ا نتشار گزارشی در این باره نوشت ژنرال "دیوید پترائوس" فرمانده مرکزی نیروهای آمریکا در خاورمیانه (سنتکام) با صدور فرمانی فعالیت‌های جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات در مرزهای برخی کشورهای منطقه را افزایش داده و به نیروهای ویژه عملیاتی آمریکا دستور داده است تا درون خاک ایران و برخی دیگر از کشورهای منطقه نفوذ کرده و به جمع‌آوری اطلاعات بپردازند. این گزارش از ایران، عربستان سعودی، یمن و سومالی به عنوان چهار کشوری نام برده است که طبق دستور پترائوس فعالیت‌های جمع‌آوری اطلاعات در آنها افزایش یافته است. چندی پیش نیز سه تبعه آمریکایی نیز در منطقه مرزی ایران و عراق به اتهام جاسوسی دستگیر شدند.

***شبکه صهیونیستی فارسی وان، با مراجعه تولید کنندگانی از داخل ایران که با دادن آگهی به این شبکه درصدد جذب مشتری از یک طرف و کمک مالی به این شبکه از سوی دیگر هستند. به گزارش جهان، پخش این آگهی همراه با اعلام شماره تلفن سفارش دهنده داخل کشور می‌باشد و پیرو تماس با فرد مذکور مشخص گردید که شرکت سفارش دهنده آگهی، با در اختیار قرار دادن شماره حساب از یکی از بانکهای رسمی کشور اقدام به فروش پستی این محصول می‌نماید. این سایت می‌افزاید: مشابه این اقدام، مدتها پیش بدنبال غفلت و سهل‌انگاری برخی مسئولین مرتبط، در بسیاری از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان گسترش یافته است و هم اکنون بسیاری از محصولات مضر در داخل کشور درحال فروش می‌باشد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات