صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۷:۳۲  ، 
کد خبر : ۱۴۷۵۷۵

اخبار ویژه روزنامه های 31خرداد89


ایران

دیگه چه خبر؟

احکام جالب علیه نهادهای قانونی در کارنامه یک دادگاه

ë خبر اول این کهشعبه 29 دادگاه عمومی حقوقی تهران تاکنون آرایی در مخالفت با شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیأت نظارت بر مطبوعات و... صادر کرده است. به نوشته برخی سایت های خبری، ابطال رأی هیأت نظارت بر مطبوعات در مورد روزنامه‌های همشهری و فرهنگ آشتی از جمله احکام این شعبه است. روزنامه فرهنگ آشتی تنها روزنامه‌ای است که بدون مجوز هیأت نظارت منتشر می‌شود.عجیب‌ترین رأی این شعبه نیز به دستور توقف اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی باز می‌گردد.این سایت‌ها، برخی ارتباطات میان سوژه‌های پرونده‌های یادشده را نیز قابل تأمل دانستند. مدیرمسئول یکی از این روزنامه‌ها که نشریه او در دوره جدید انتشار به عنوان بولتن تبلیغاتی هاشمی ‌رفسنجانی و البته در تیراژ محدود منتشر می‌شود، پیش از این خود را به عنوان مشاور شهردار تهران، مشاور رئیس دانشگاه آزاد، مشاور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و... معرفی کرده است. وی دارای سوابقی چون جعل عنوان و ‌جعل مدرک است که به محکومیت قضایی هم منجر شده است.

رد اظهارات منتسب به مسئولان وزارت خارجه

ë خبر دیگر این کهیک مقام آگاه در وزارت امور خارجه اظهارات منتسب به مسئولان این وزارتخانه در خصوص خیرخواهانه دانستن رأی روسیه و چین به قطعنامه ضد ایرانی در شورای امنیت را رد کرده است. وی گفته: از نظر ما رأی همه کشورهایی که به قطعنامه غیرقانونی شورای امنیت علیه منافع ایران داده شد یکسان تلقی می‌شود و وزارت امور خارجه با در نظر داشتن این رویکرد، مراتب اعتراض خود را اعلام داشته و هرگونه اقدام و عملکرد کشورها را در مناسبات دوجانبه در نظر خواهد داشت.

روابط غیر‌قانونی با مدیریت دانشگاه آزاد را پایان دهید

ëشنیدیم که در پی اقدام غیرمنتظره یک دادگاه و مجلس شورای اسلامی نسبت به مصوبه قانونی شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره دانشگاه آزاد، 5 اتحادیه بزرگ دانشجویی کشور نامه‌ای انتقادی خطاب به علی لاریجانی و صادق لاریجانی از روسای قوای مقننه و قضائیه خواستند که به روابط غیر قانونی اجزای دو دستگاه با مدیریت دانشگاه آزاد پایان دهند. دانشجویان تصریح کرده‌اند: نمی‌دانیم چرا امروز متأسفانه شفافیت گفتار و تصمیم از سوی وکلای مجلس و برخی مسئولان قضایی در خصوص تخلفات صورت گرفته از سوی مسئولان دانشگاه آزاد به چشم نمی‌خورد و تصمیمی برای برخورد با تخلفات انجام شده صورت نمی‌پذیرد، این رفتار این شائبه را در ذهن افکار عمومی ایجاد می‌نماید که آیا بخشی از دستگاه قضایی و همچنین نمایندگان مجلس منافعی در ادامه روند این تخلفات دارا می‌باشند که حاضر نیستند در مقابل آن عکس‌العملی را نشان دهند.

برخورد ناشایست سفارت آلمان با یک تبعه ایرانی

ë دست آخر این کهبرخورد ناشایست سفارت آلمان در تهران با یک تبعه ایرانی، منجر به بیهوشی و انتقال وی به بیمارستان شده است.یک زن 55 ساله ایرانی صبح دیروز در حالی که برای انجام امور اداری به سفارت آلمان در تهران مراجعه کرده بود از سوی کارمندان این سفارت مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.وی که ابتدا با همراهی کارمندان سفارت وارد آن محل شده بود با فحاشی مأموران آن‌جا مواجه می‌شود. آن‌ها تلاش کردند تا وی را از سفارت بیرون کنند که در نهایت منجر به آسیب دیدن دست‌ها و گردن وی می‌شود.به دنبال اطلاع وزارت امور خارجه از این برخورد ناشایست، بخش‌های مختلف این وزارتخانه در حال بررسی ابعاد مختلف این رویداد هستند.

جمهوری اسلامی

جهت اطلاع 

***  وزیر دفاع آمریکا، سیاست روسیه در قبال ایران را دچار چند شخصیتی میداند. رابرت گیتس گفت: درحالی که مسکو ایران را خطری برای امنیت روسیه می‌داند ولی همچنان به امضای معاملات تجاری با ایران ادامه دهد. وی که در جمع اعضای کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا سخن می‌گفت، افزود: ولادیمیر پوتین سه سال پیش، هنگامی که ریاست جمهوری روسیه را برعهده داشت به وی گفته بود که ایران را بزرگترین خطر برای امنیت روسیه می‌داند.

***  دیدارهای بعضی مسئولان با خوانندگان لس آنجلسی، عامل ورود آنان به کشور است. به گزارش فردا تعدادی از این خوانندگان حدود یک ماه پیش با دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن تماس گرفته و برای سفر به ایران اظهار تمایل کرده‌اند. همین گزارش می‌افزاید: پاسخ مقامات مربوط به این درخواست مثبت بوده و حتی از این تصمیم استقبال هم کرده‌اند. اما در ادامه آنها برای اطمینان بیشتر تضمین کافی خواستند که ظاهراً این تضمین هم به ایشان داده شده. انتشار زودهنگام این خبر باعث پدید آمدن واکنشهای متضاد شده و یکی از این افراد برای کاستن از این هجمه در گفتگو با تلویزیون بی بی سی تمام قضیه را تکذیب می‌کند. نکته قابل تأمل این است که همه‌ی این علاقه‌مندی‌ها برای بازگشت به ایران نتیجه ملاقات برخی مقامات رسمی با چهره‌های سرشناس در آمریکا بوده است، همان مقاماتی که گفته‌اند درب اطاق ما به روی لس آنجلسی‌‌ها هم باز است!

*** صهیونیست‌ها برای گسترش تهاجم فرهنگی به کشورهای مسلمان، اقدام به تأسیس یک شبکه تلویزیونی جدید در منطقه کردستان عراق کرده‌اند. به گزارش آتی نیوز؛ این شبکه با نام "کانال چهار" و بامدیریت یک شخص روسی به نام "آرامو" مدت سه ماه است که فعالیت خود را آغاز کرده و با بهره گیری از ترفندهای گوناگون، در پی جذب مخاطب به ویژه از میان جوانان است. فعالان رسانه‌ای کرد بر این باورند که استفاده از نام "کانال چهار" برای این شبکه جدید شیطنت سیاسی بوده و اشاره به چهار بخش کردستان یعنی ایران، ترکیه، سوریه و عراق دارد. به گزارش آتی نیوز، مجریان زن این شبکه تلویزیونی، هنگام پخش برنامه با ظاهری زننده که به دور از فرهنگ اصیل کردها و مسلمانان است در جلوی دوربین ظاهر شده و از نجابت دختران کردستان انتقاد و آنها را به برهنگی و خواندن آواز دعوت می‌کنند. این شبکه هر روزه، با پخش فیلم‌هایی که در آن مظلومیت یهودی‌ها و اسرائیلی‌ها را نشان می‌دهد، چهره خود را برای جامعه کردستان بیشتر آشکار کرده و به این ترتیب، ماهیت صهیونیستی آن بیشتر نمایان می‌شود.

کیهان

خون در رگ جناب بهاءالله به جوش آمد! (خبر ویژه)

انتشار گزارش روزنامه نیویورک تایمز در کیهان، وزیر ارشاد فراری دولت اصلاحات را به تقلا و مغالطه انداخت.

نیویورک تایمز اخیراً در تحلیلی به قلم رئول مارک گرکت (عضو سابق سازمان سیا در امور خاورمیانه) نوشت «جریان سبز در ایران همان جریان سکولاری است که آمریکا به ویژه بعد از 11 سپتامبر منتظر ظهور آن در خاورمیانه بود ... اوباما با حمایت از این جریان می تواند احتمال براندازی رژیم اسلامی و ضدصهیونیستی ایران را افزایش دهد. روشنفکران حامی جنبش سبز در ایران عاشق کارل پوپر هستند که تئوری های او پاسخی به استبداد مذهبی حاکم بر ایران است. محمد خاتمی تحت تاثیر تئوری های پوپر بود و البته عبدالکریم سروش که احترام خاصی برای پوپر قائل است. وقتی به وقایع سال گذشته ایران نگاه می کنم، فوراً کارل پوپر، ارتش دموکراسی و رحانیون روشنفکر به نظرم می آید. جریان سبز می تواند روشنفکران و روحانیون مخالف حکومت و افراد پاکسازی شده را گردهم متحد کند... این یک نبرد درون اسلام است و ما واقعاً می خواهیم طرفی که طرفداران کارل پوپر هستند برنده شود».

به دنبال انتشار این تحلیل در کیهان- که البته ترجیع بند همه رسانه های آمریکایی و انگلیسی و اسرائیلی است- بهاءالله مهاجرانی رئیس حلقه ماسونی لندن بر آن شد بدون درج محتوای گزارش نیویورک تایمز و رئول مارک گرکت، به مغالطه دراین باره بپردازد. وی می نویسد: روزنامه کیهان و کارمندان سابق سازمان سیا که اتفاقاً صهیونیست هستند و در مغز استخوان محافظه کاران جدید قرار می گیرند، هر دو یک وظیفه را مثل یک قیچی انجام می دهند. کیهان مدعی است جنبش سبز آمریکایی-اسرائیلی است. مامور سابق سیا در روزنامه نیویورک تایمز و هرالدتریبیون هم در مقاله ای می نویسد، جنبش سبز همانی است که آمریکا پس از 11 سپتامبر در ایران و خاورمیانه انتظار داشته است. در واقع نسبت این دو پاس دهنده و آبشارزن در والیبال است و نمونه این همکاری ها بین ماموران سیا و شخصیت های سیاسی نئوکان مثل مک کین و از سوی دیگر کیهان، اندک نیست.

مهاجرانی می افزاید «پرسش این است که مامور سیا که بعد در موسسه آمریکن اینترپرایز کار کرده و ایرانی ها را تروریست می خواند و از حمله به ایران در زمان بوش حمایت کرد، چرا چنین حرفی می زند؟ او به خوبی می داند که متهم کردن جنبش سبز به آمریکایی بودن، درست همان چیزی است که حکومت ایران و رسانه هایش می خواهند. نئوکان ها و اسرائیلی ها دولت احمدی نژاد را ترجیح می دهند. آمریکا اگر با دموکراسی موافق بود، دولت مصدق را سرنگون نمی کرد و از حکومت وابسته پهلوی حمایت نمی کرد. امثال گرکت برای ضربه زدن به جنبش سبز از جنبش حمایت می کنند. مک کین هم به عنوان قهرمان جنگ در بمباران مردم ویتنام، برای دموکراسی در ایران دغدغه ای ندارد. در یک کلام مقاله گرکت و سخنرانی مک کین از همان جنس نعل وارونه است».

درباره این مغالطه چند سویه باید گفت: 1- اگر مهاجرانی واقعاً با صهیونیست ها و نئوکان ها (نومحافظه کاران تندرو طرفدار حمله به ایران) مشکل دارد چه شد که دو ماه پیش به صورت مخفیانه در «انستیتو واشنگتن» که موسسه ای ماهیتاً صهیونیستی-نومحافظه کار است حضور به هم رساند و سخنرانی کرد؟ آیا کیهان برای وی دام گذاشته بود که آمریکایی و صهیونیستی معرفی اش کند؟ 2- مارک گرکت افسر سابق سیا و عضو بنیاد دفاع از دموکراسی، که دشمنی وی با ملت ایران آشکار است به درستی می گوید که جریان اپوزیسیون مدعی اصلاحات از مکتب پوپر پیروی می کند، آیا این دروغ است؟ تمام نشریات زنجیره ای که با حمایت مهاجرانی (وزیر وقت ارشاد) منتشر می شدند، نظریات پوپر در حوزه های نسبیت گرایی فکری، نفی تقدس ارزش های دینی و انکار توطئه را ترویج می کردند. آقای سروش که به تصریح مهاجرانی، هم اینک یکی از 5 عضو «اتاق فکر جنبش سبز در خارج» است، مرید پوپر به شمار می رود و پوپر هم اصالتاً صهیونیست و عضو حلقه ناتوی فرهنگی است... با کافران چه کارت، گر بت نمی پرستی؟!3- پس از حضور مهاجرانی در نشست «انستیتو واشنگتن» ( به همراه کسانی چون حسین باستانی مشارکتی و فرخ نگهدار عضو مرکزیت فدائیان خلق)، اخیراً هم مراسمی با میزبانی «بنیاد ملی دموکراسی» در ساختمان دی برن کنگره آمریکا برگزار شد که پیام اوباما توسط مشاور وی در حمایت از جنبش سبز خوانده شد و سپس جان مک کین سناتورضدایرانی و جمهوری خواه سخنرانی مورد نظر آقای مهاجرانی را در حمایت از جنبش سبز ایراد کرد. در آن نشست هم دست بر قضا شبه اصلاح طلبان مدعی جنبش سبز و هم قطاران آقای مهاجرانی-کسانی نظیر علی اکبر موسوی خوئینی، فریبا داودی مهاجر، علی افشاری، مهرانگیزکار، عباس میلانی، اکبر عطری، مهناز افخمی و عباس میلانی- حضور داشتند. اینها را هم جمهوری اسلامی و روزنامه کیهان مجبور کرده بود در خدمت اوباما و مک کین درآیند؟! 4-از لطیفه های بی مزه تاریخ، یکی هم سوگواری آقای مهاجرانی برای کودتای 28مرداد و سرنگونی دولت ملی و روی کار آمدن دولت پهلوی است؛ کسی که حمایت های دو رژیم کودتاگر انگلیس و آمریکا در خون و گوشت و پوست وی جاری است. مهاجرانی در خیانت و نوکری برای دولت لندن چنان گوی سبقت را از بقیه عناصر فراری ربود که حتی صدای مزدوری خانه زاد چون علیرضا نوری زاده را هم در گویانیوز درآورد. وزیر ارشاد دولت اصلاحات تا بدانجا ننگ و عار را به جان خرید که در حوادث سال گذشته تبدیل به ریپورتر و خبرنگار دایمی شبکه بی بی سی (شبکه متولی کودتای 28 مرداد 1332) شد و پس از آن هم شبکه جرس- نسخه ایرانی نما و ضعیف تر بی بی سی- را راه اندازی کرد... دفاع عنصر بدنامی چون مهاجرانی از فتنه سبز همان است که گفته اند یک داغ دل بس است برای قبیله ای! 5- اما درباره حمایت علنی صهیونیست ها و دموکرات ها و جمهوری خواهان آمریکا از فتنه سبز، باید یادآوری کرد سال گذشته وقتی هنوز تن آقای مهاجرانی داغ بود و در توهماتی نظیر «درازگوش تروا» غلت می خورد و او را خیال برداشته بود که فتنه سبز می تواند از پس جمهوری اسلامی برآید، همین جناب از دولت اوباما انتقاد کرد که چرا به اندازه کافی از آشوبگران حمایت نمی کند! آن روزها عناصر ورشکسته ضدانقلاب از همان حمایت ها، هیجان و روحیه می گرفتند چرا که اساساً بنای کارشان بر حمایت آمریکایی-انگلیسی-صهیونیستی بود اما حالا که داغی و هیجان از تنشان بیرون رفته، به صرافت افتاده اند که یادی هم از ایران و استقلال آن کنند! اغر بخیر جناب مهاجرانی. 6- به گمان کیهان، موجودی مذبذب و ژلاتینی چون مهاجرانی ارزش بحث سیاسی را ندارد. کسی که از نسبیت، وجه اخلاقی آن را زودتر از هر وجه دیگری می فهمد و همزمان به چند زن بی خبر و فریب خورده خیانت می کند و کسی که آسان تر از تعویض کفش و جوراب، اعتقاداتش را نو می کند و هر روز در نقض گفته ها و ادعاهای دیروز خود عمل می کند و... کسی که حضور در سیاست را حاصل خوردن شیر درازگوش در کودکی می شمارد و از سیاست کناره می گیرد اما ناگهان دوباره هوس سیاست می کند و تئوری درازگوش تروا را با آن فضاحت در 22 بهمن پیش می کشد و اسباب خنده و طعن خود را فراهم می کند... آری برای چنین کسی باید ترحم ورزید که به قول تقی زاده«المأمور معذور».

مجله انگلیسی: سیاست هزار رنگ اوباما علیه ایران شکست خورده است (خبر ویژه)

یک مجله انگلیسی، سیاست دولت اوباما در قبال ایران را شکست خورده توصیف کرد و با پیش بینی این احتمال که وی مجبور خواهد شد با ایران اتمی زندگی کند، نوشت: جهان دیگر مثل سابق نیست.

مجله پروسپکت (prospect) در تحلیلی با موضوع قطعنامه شورای امنیت نوشت: شورای امنیت قطعنامه چهارم تحریم علیه ایران را به تصویب رساند، این نشانه ای از تغییر رفتار اوباما بود. او تاکنون نقش هزاررنگی را مقابل ایران بازی کرده بود که از زمان کارتر بی سابقه است. او سیاست «پتک بر سر کوبیدن» را که بوش تعقیب می کرد کنار گذاشته و پیام ویدئویی به مردم ایران داد. اکنون تغییر رفتار اوباما نشانه شکست سیاست اوست اما در پشت پرده، برنامه هسته ای ایران ادامه دارد و دیپلمات ها به دوران جدید بازدارندگی فکر می کنند و این که آیا نمی توان با ایران هسته ای زندگی کرد؟

این مجله انگلیسی با مرور چالش هسته ای یک سال گذشته با ایران افزود: مسئله هسته ای به غرور ملی ایرانیان تبدیل شده است. احمدی نژاد رئیس جمهور، قطعنامه اخیر را مثل دستمال بی استفاده ای که باید به سطل آشغال انداخت، توصیف کرد. و البته شاید هم همین گونه باشد چرا که تحریم ها به شریان های حیاتی ایران کاری ندارد و ایران در این وضع اطمینان دارد که می تواند با فشارها مقابله کند.

پروسپکت با ابراز تردید در کارآمدی تحریم اقتصادی یا اقدام نظامی می نویسد: ریسک اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته ای که در همه جای ایران پراکنده اند، بسیار بالاست به ویژه که نیروهای آمریکا در عراق و افغانستان اهداف راحتی برای ایران هستند. سیاست مهار و خنثی سازی به جایی نرسیده و حمله نظامی هم دور از دسترس است. پس حالا دیپلمات ها می توانند به مسئله ای که به آن فکر نشده، بیاندیشند؛ چطور می شود با ایران اتمی کنار آمد. هرچند واشنگتن حتی از فکر کردن به این ماجرا هراسان شود اما شاید خیلی هم وحشتناک نباشد. حتی شاید روابط با ایران هم رو به بهبود رود. البته سخت است ولی خوب دیگر روابط بدتر از اینی که هست نمی شود.

مجله انگلیسی در پایان نوشت: اشتباه نکنید. ایران مجهز به بمب اتمی خواستنی نیست و بهتر است نباشد چرا که جغرافیای سیاسی خاورمیانه را به شکل گسترده ای عوض می کند و به بد و بدتر می رساند. اما به همان شکل واقع گرایانه آمریکایی، شاید برخی دیپلمات ها در وزارت خارجه لبخند بزنند و بگویند که جهان دیگر مثل سابق نیست.

نمی خواهم ناامید کنم اما اوضاع اپوزیسیون خیلی خیط است (خبر ویژه)

عناصر اپوزیسیون حامی فتنه سبز با وجود تلاش برای خویشتنداری و نگفتن تعابیر ناامید کننده درباره این جریان، از وخامت حال فتنه گران خبر می دهند.

مهرانگیز کار (از عناصر سلطنت طلب فراری و همسر سیامک پورزند) در گفت وگو با سایت گذار هر چند که می گفت «بعضی وقت ها امیدوارم و بعضی وقت ها کاملاً ناامید» اما اظهار داشت: ممکن است شیوه ای که حکومت برای برخورد انتخاب کرده جواب بدهد. برخلاف شایعات این حکومت از لحاظ بین المللی هم اصلاً در جایگاه بدی نیست. جنبش هم درگیر بحران و درگیر مشکلات است. کسانی که اسمشان را بگذاریم رهبران جنبش مرتباً، بیانیه می دهند و حرف می زنند. ما از نظر رهبری اپوزیسیون در بحران هستیم و هنوز داخل و خارج نتوانسته اند روی یک محور مشترک همسو شوند.

وی که اخیراً پای قرائت بیانیه اوباما و سخنان جان مک کین در یکی از ساختمان های کنگره آمریکا نشسته بود، اضافه کرد: جنبش هم به لحاظ ماهیتی، هم از حیث رهبری و هم از لحاظ فشار در مخاطره است. از لحاظ خارجی هم شرایط سیاسی منطقه چنان نیست که جامعه جهانی ] آمریکا و غرب[بتواند جنبش را تقویت کند.

سهراب رزاقی هم که روزگاری در دولت اصلاحات و به عنوان مدیر مرکز مطالعات سیاسی وزارت کشور مشغول شبکه سازی برای جریان اپوزیسیون بود، در گفت وگو با دویچه وله تاکید کرد: درباره اینکه چه نوع جامعه مدنی می خواهیم، جنبش سبز سکوت کرده است اما دولت تمرکزش را بر ساختن جامعه مدنی گذاشته و می کوشد آن را سامان دهد، مثلاً گسترش ده ها هزار کانون فرهنگی مساجد یا تشکیل ستاد حمایت از سازمان های مردم نهاد در وزارت کشور.

وی افزود: من چندان با آقای موسوی موافق نیستم که شبکه های اجتماعی مورد نظر توسعه پیدا کرده اند، حتی می توان گفت بسیاری از شبکه های موجود در یک سال گذشته تخریب شده اند و آنچه وجود دارد در حد شبکه های مجازی است نه شبکه های اجتماعی واقعی. من در حال حاضر چندان پویایی و شادابی که در بیانیه آقای موسوی اشاره شده، در این حوزه نمی بینم چون اگر پویایی وجود داشت ظهور و بروز خودش را باید به شکلی نشان می داد که متأسفانه ما این بروز و ظهور را نمی بینیم.

چرا کسی منو نمی گیره؟! (خبر ویژه)

از رقیب ناکام آرای باطله در انتخابات سال گذشته چه خبر؟ اخبار موثق از افسردگی شدید کروبی به ویژه پس از سپری شدن سالگرد انتخابات بی هیچ حادثه ای حکایت می کند.

افراد آگاه می گویند کروبی به دنبال سپری شدن توأم با آرامش سالگرد انتخابات (22 خرداد) و سپس سالگرد تحرکات گروهک های جبهه ملی و منافقین (25 و 30 خرداد) دچار افسردگی مضاعف شده است به ویژه اینکه او و دوستش از سر لاعلاجی، با محاسبه ریزش کامل عقبه اجتماعی فتنه مجبور شدند راهپیمایی خود اعلام کرده را پیشاپیش لغو کنند و در عین حال در بیانیه لغو راهپیمایی تلویحاً اذعان کنند که حرکات 8 ماهه پس از انتخابات تا 22 بهمن اقداماتی غیر عقلانی بوده است. این اقدام سردرگم و پر از تناقض باعث شده اپوزیسیون ورشکسته همه کاسه کوزه ها را بر سر کروبی و موسوی بشکند و آنها را متهم به ترس و خیانت و هدر دادن فرصت ها؟! کند.

براساس این گزارش، استیصال کروبی هنگامی کامل شد که وی برخلاف برنامه ریزی، موفق به بازداشت! و شانه خالی کردن از باری که زیر آن مانده بود، نشد. برخی از عناصر ضد انقلاب در محافل خودمانی و همچنین رسانه های زنجیره ای مکرراً گفته اند که اگر کروبی و موسوی کبریت بی خطر نبودند و برای رژیم فرصت سازی نمی کردند تا حالا باید دستگیر می شدند.

ظاهراً زیر این فشار سنگین چند جانبه بود که کروبی روز گذشته برای چندمین بار به سیم آخر زد و بیانیه ای مالامال اهانت و فحاشی را منتشر کرد. وی در این بیانیه، به جای اینکه به خوش خدمتی هایش به رژیم صهیونیستی و آمریکا و گروهک های ضد انقلاب اشاره کند، به ولایت فقیه حمله کرد و از اینکه رهبری نگذاشته رأی ملت و تبلور جمهوریت به غارت فتنه گران جاه طلب رود، ابراز خشم کرده است. این در حالی است که وی با روشن شدن نتایج و آگاهی از توهم موسوی، فرصت طلبانه وارد معرکه شد و 330 هزار رأی خود - کمتر از یک درصد کل آرا- را با 13 میلیون رأی داده شده به موسوی هم سنگ کرد و او هم مدعی تقلب در انتخابات شد تا توضیح ندهد با حیثیت خود چه کرده که تا این حد نزد افکار عمومی سقوط کرده است. او سپس دروغ بزرگ تر تجاوز را به استناد کسانی که بعدها معلوم شد اجیر شده MI6 انگلستان هستند و به انگلیس پناهنده شده اند، مطرح کرد که در قافیه این ادعا هم ماند.

اکنون باید دید در شرایطی که ضد انقلاب به کروبی به چشم مهره ای سوخته می نگرد و نظام هم وی را فرصتی برای سنجش شخصیت واقعی فتنه گران تلقی می کند، رفیق دو سر... شهرام جزایری با فلاکت خودساخته و افسردگی متعاقب آن تا کجا می تواند دست و پنجه نرم کند.

قدس

اخبار ویژه 

برخورد ناشایست سفارت آلمان با تبعه ایرانی

ایسنا- برخورد ناشایست سفارت آلمان در تهران با یک تبعه ایرانی، منجر به بیهوشی و انتقال وی به بیمارستان شد. صبح یکشنبه خانم 55 ساله ایرانی در حالی که برای انجام امور اداری به سفارت آلمان در تهران رفته بود از سوی کارمندان این سفارت مورد ضرب و شتم قرار گرفت. وی که ابتدا با همراهی کارمندان سفارت وارد آن محل شده بود با فحاشی مأموران آنجا مواجه می شود. آنها تلاش کردند تا وی را از سفارت بیرون کنند که به آسیب دیدن دستها و گردن وی منجر شد. این خانم 55 ساله در حالی که بیهوش شده بود از سوی مردمی که مقابل سفارت بودند، روانه بیمارستان شد.

شیطنت شبکه های عربی درباره اعدام ریگی

شبکه خبر- برخی شبکه های عربی از جمله العربیه و الجزیره در اقدامی شیطنت آمیز، سرکرده اعدام شده گروهک تروریستی جندا... را اهل سنت معرفی کردند. این در حالی است که ریگی دهها تن از برادران اهل سنت را به شهادت رسانده بود.

 

دیلی تلگراف: رهبران جنبش سبز خیانت کردند

فارس- روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف در گزارشی بر ضعف سران سبز اشاره کرد و دلیل برپا نشدن تظاهرات در سالروز انتخابات ریاست جمهوری ایران از سوی اقلیت اغتشاشگر ایران را ضعف سران جنبش سبز دانست و تأکید کرد که رهبران این جنبش به حامیان خود خیانت کرده اند.

دیدار با خوانندگان لس آنجلسی در نیویورک بوده است

فردا- رضا رشیدپور که برای اولین بار عکس حبیب از خوانندگان لس آنجلسی را در وبلاگ خود کار کرد و با این اقدام شایعه های ورود او به ایران را تأیید کرد، در مطلبی به همین موضوع اشاره کرد و نوشت: سفر آقای بیژن مرتضوی به کشور مسبوق به سابقه بوده و وی برای مراودات خانوادگی بارها به تهران آمده اند. اما صورت مسأله در مورد آقای معین متفاوت است. وی حدود یک ماه پیش با دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن تماس گرفته و برای سفر به ایران ابراز تمایل کرده است. پاسخ مقامات به این درخواست مثبت بوده است. بنابراین بر خلاف تصور، دیدارهای خصوصی با حبیب و معین در تهران نبوده و ریشه در نیویورک دارد.

حزب ا... دروغ روزنامه کویتی را رو کرد

العالم - حزب ا... لبنان در واکنش به تهدید رژیم صهیونیستی علیه کشتی های لبنانی عازم غزه با صدور بیانیه ای هرگونه مشارکت این جنبش در اعزام کشتیهای حامل کمکهای لبنان را تکذیب و خبرسازی روزنامه السیاسه کویت را برملا کرد. روزنامه کویتی السیاسه روز جمعه در راستای خبرسازی علیه حزب ا... لبنان نوشت که منابع بسیار خصوصی(! ) روز پنجشنبه در گفتگو با این روزنامه خاطرنشان کرده اند، اعضای بلندپایه حزب ا... به طور قاطعانه با درخواست «هیفا وهبی» خواننده لبنانی برای پیوستن به کشتی مریم عازم غزه مخالفت کرده اند.

پخش خبر اعدام «ریگی» در تلویزیون مخصوص بازیهای جام جهانی

فارس- شبکه مخصوص پخش اخبار و بازیهای جام جهانی در آفریقا با قطع برنامه های خود در چند نوبت خبر اعدام شرور ایرانی را اعلام کرد.

شبکه 24 ساعته Enews channel با شعار «اگر زلزله هم بیاید، فوتبال قطع نمی شود» مدعی بود، هرگز از پخش همزمان رقابتها فاصله نمی گیرد. انتشار خبر اعدام ریگی با تیتر «یاغی سیستان و بلوچستان به سزای اعمالش رسید» در چند نوبت از این شبکه پخش شد.

فرمانده ایرانی: ناوها آسیب پذیرترین سلاح های دنیا هستند

ایسنا- سردار نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، در نشست خبری دیروز خود در پاسخ به این پرسش که خبرها بیانگر حرکت 8 ناو آ مریکایی و یک ناو اسراییلی از کانال سوئز به سمت خلیج فارس است، موضع شما چیست؟ گفت: همیشه صد ناو آنها در خلیج فارس بوده و هیچ غلطی هم نکرده اند و نمی توانند بکنند، ما روزی که هیچ موشکی نداشتیم با یک قایق فایبرگلاس به جنگ ناو هواپیمابر آمریکا رفتیم و بالگردشان را ساقط کردیم. آن روزی که با حرکت ناوها مردم را می ترساندند، گذشت، ناوها اکنون آسیب پذیرترین سلاحهای دنیا هستند.

ابراهیمی: از وزارت خارجه مدرک دارم

خبرآنلاین - در حالی که وزارت خارجه اظهارات حجةالاسلام ابراهیمی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس را تکذیب کرده است وی می گوید اسناد سخنان معاون وزیر خارجه را در اختیار دارد. ابراهیمی تصریح کرد:آنها بی خود تکذیب کردند بنده مدارک سخنان یکی از معاونان وزیر خارجه که در کمیسیون امنیت ملی این موضوع را مطرح کرد در اختیار دارم. بعد از صدور قطعنامه ضد ایرانی در شورای امنیت و همراهی روسیه و چین با این تصمیم آمریکا، ابراهیمی اعلام کرد که مسؤولان وزارت خارجه معتقدند، رأی روسیه و چین از روی دلسوزی بوده است.

رسالت

شنیده ها و نکته ها

معرفی سمبل شهدای جنبش سبز!

همسر میرحسین از ندا آقاسلطان به عنوان سمبل شهدای مظلوم جنبش اعتراضی ایران نام برد!

زهرا رهنورد همسر میرحسین موسوی روز گذشته با صدور اطلاعیه ای مدعی شد در روز30  خرداد سال گذشته عده ای از مردم معترض به نتیجه انتخابات به خیابان ها آمدند و در این میان شهادت دختر جوانی که به صورت کاملا آماتور از صحنه شهادتش فیلم گرفته شده بود جهان را تکان داد و ندا آقا سلطان به سمبل شهدای مظلوم جنبش اعتراضی ایران تبدیل شد. (در حالی که خانواده ندا این لقب را برای دخترشان قبول ندارند) همسر میر حسین در این اطلاعیه از افرادی چون شیوا نظری آهاری و بهاره هدایت و... که هفته گذشته خانم کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا خواستار آزادی آنها شده بود به عنوان افرادی سلحشور تجلیل کرد. صدور این اطلاعیه از سوی همسر میرحسین که حاکی از بی اطلاعی و کج فهمی او است باعث شد «رسالت» نکاتی را جهت اطلاع این خانم به اصطلاح روشنفکر و مردم بیان نماید. یک شبکه تلویزیونی آمریکا که عمده فعالیت آن در زمینه مستندسازی می باشد اخیرا اقدام به تهیه فیلمی از زندگی ندا آقا سلطان کرده و در این فیلم با اعضای خانواده او مصاحبه هایی انجام داده که اگر رهنورد به خود کمی زحمت می داد این گونه تملق گویی و تعریف و تمجید بی پایه نمی کرد. در این فیلم که از زندگی ندا آقا سلطان تهیه شده است خواهر ندا به صراحت می گوید که ندا در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته حاضر نشد رای دهد.

بر خلاف دروغ هایی که طی یکسال گذشته درباره ندا و نامزد وی به مردم گفته شد در این فیلم اسنادی نشان داده می شود که ندا یکبار ازدواج کرده و پس از سه سال طلاق گرفته است.

  ستایش دو گروهک منحله از کروبی و میرحسین

حزب منحله دموکرات و گروهک تروریستی کومله از استقامت و پایداری کروبی ستایش کردند!

نکته قابل توجه در بیانیه مشترک این دو حزب مخالف جمهوری اسلامی این است که از کروبی با عنوان شیخ شجاع نام برده شده است. در بیانیه حزب دموکرات و کومله ضمن حمایت مجدد از میرحسین موسوی و کروبی از استقامت آنها در مبارزه با نظام جمهوری اسلامی تجلیل شده است. این دو گروهک منحله در بیانیه خود خطاب به سران فتنه یادآور شده اند که دلسرد و ناامید نشوید و در مسیر مبارزه با جمهوری اسلامی از هر گونه کمک و مساعدتی به شما دریغ نخواهیم کرد. گروهک منافقین هم در برنامه ای که به مناسبت روز30  خرداد از رادیو نفاق پخش شد با تقدیر از مبارزات میرحسین و کروبی از آنها درخواست کرده اند ازگذشته خود ابراز ندامت و پشیمانی کنند!

  ابراز ندامت کروبی از گذشته خود

بیانیه کاندیدای شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری با استقبال رسانه های بیگانه روبه رو شد!

مهدی کروبی که در پی اعتراضات مردم که آخرین بار در سفر ناتمام وی به قم رخ داد به ستوه آمده و از فرط عصبانیت هر از چندی اطلاعیه هایی تاسف بار و خنده دار برای او نوشته و منتشر می شود، در جدیدترین بیانیه ای که از سوی کروبی صادر و بلافاصله در رادیو زمانه، رادیو (فردا) رادیو آمریکا و بی بی سی با استقبال روبه رو شد وی با فراموش کردن دیدگاه های گذشته خود اداعا های تاسف باری در مورد اختیارات ولا یت فقیه مطرح کرده است!این ادعاهای تاسف بار کروبی در شرایطی مطرح می شود که آرشیو رسانه های جمهوری اسلامی مملو از دیدگاه های مدافعانه کروبی از جایگاه و اختیارات ولایت فقیه است و خاطره درگیری شدید کروبی با اعضای فراکسیون مشارکت در اولین روزهای فعالیت مجلس ششم درباره حکم حکومتی رهبر انقلاب درباره قانون مطبوعات فراموش نشده است و در آن روز کروبی در مقابل اعتراض افرادی چون بهزاد نبوی، آرمین، میردامادی و مزروعی به آنان گفت وقتی قانون اساسی و ولایت فقیه را در قانون اساسی پذیرفته ایم باید به لوازم آن پایبند باشیم. کروبی که از وی به خاطر رفتارهای متناقض در محافل اصلاح طلبان به عنوان فردی ساده لوح و دهن بین و احساساتی نام برده می شود معلوم نیست چه تناسبی بین ادعاهای دیروز وی و سخنان دشمن پسند امروز او وجود دارد و کروبی باید مانند برخی اصلاح طلبان شرمنده وپشیمان یکبار تکلیف خود را با مردم روشن کند که آیا دیروز که آن سخنان آتشین را درباره دفاع از قانون اساسی و ولایت فقیه می زد اشتباه بوده و یا امروز مانند برخی عناصر مدعی اصلاحات دچار دگرگونی و دگر اندیشی شده است و چه اتفاقی افتاده که گروهک های تروریستی کومله، دموکرات و منافقین به او لقب شیخ شجاع می دهند؟!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات