صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۰  ، 
کد خبر : ۱۴۸۳۰۸

اخبار ویژه روزنامه های 13تیر


ایران

دیگه چه خبر؟

اعتراف مدیرعامل توتال به تأثیر معکوس تحریم‌های ضدایرانی

خبر اول این که مدیرعامل بزرگترین شرکت نفتی فرانسه موسوم به «توتال» با اذعان صریح به این‌که تحریم این شرکت برای فروش محصولات نفتی به ایران اشتباه است، اعتراف کرد که تحریم‌ها بیش از آن‌که به ضرر ایران باشد، موجب ضرر و نگرانی شرکت‌های غربی و در نهایت کشورهای تحریم کننده خواهد بود. کریستوف دو مارژری با اشتباه خواندن تحریم فروش فرآورده‌های این شرکت به ایران، به صراحت اعلام کرد که توتال در نخستین فرصت ممکن، فعالیت‌های تجاری خود را با ایران از سر خواهد گرفت. دو مارژری که به خوبی از میزان ضرر و زیانی که توتال از تحریم فروش محصولات خود به ایران متحمل خواهد شد، مطلع است، تأکید کرده که مسائل سیاسی را نباید در مسائل معمولی و تجاری میان کشورها دخالت داد و این یک اشتباه بزرگ است.

هشدار فیدل کاسترو به سران کاخ سفید

خبر دیگر این که رهبر سابق کوبا در جدیدترین مقاله خود که به تازگی منتشر شده، با اشاره به تهدیدات امریکا و اسرائیل علیه ایران نوشته: اقتصاد امریکا در صورت تهاجم این کشور علیه ایران، مانند خانه‌ای کاغذی فرو خواهد ریخت. فیدل کاسترو ادامه داده: در صورتی که امریکا و هم‌پیمانان آن، اقدام به بازرسی کشتی‌های ایرانی در آب‌های آزاد و بین‌المللی کنند، با واکنش خاص و متناسب نیروی دریایی سپاه در تنگه هرمز و خلیج فارس روبه‌رو خواهند شد.

درخواست کلیسای انگلیسی برای تحریم محصولات صهیونیستی

شنیدیم که کلیسای «متودیست» انگلیس خواستار تحریم محصولات تولیدی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین در سرزمین‌های اشغالی فلسطین شده است. کریستین الیوت، دبیر روابط خارجی این کلیسا گفته: هدف ما از تحریم اعمال فشار علیه اسرائیل و پایان دادن به بی‌عدالتی است چرا که شهرک‌های صهیونیستی چالش عمده‌ای بر سر راه صلح پایدار در منطقه خاورمیانه هستند.

اعراب باید با ایران به عنوان قدرتی جهانی گفت‌وگو کنند

با خبر شدیم که رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان مصر با بیان اینکه ایران به قدرتی جهانی تبدیل شده است، تصریح کرده: اعراب و در رأس آنان، دولت مصر باید با ایران وارد گفت‌وگو شوند. مصطفی الفقی درسخنانی در در مرکز ملی مطالعات خاورمیانه در قاهره، با اشاره به جایگاه ایران در منطقه، از سیاست اعراب مقابل تهران و برنامه هسته‌ای آن بشدت انتقاد کرده و افزوده: اگر در این میان اختلافی باشد، نزدیک شدن و گفت‌وگو بهتر از دوری و بی‌توجهی است.

بی‌توجهی چین به تحریم‌های یکجانبه امریکا علیه ایران

خبر رسیده که نشریه امریکایی «استراتفور» نوشته: چین به تحریم‌های ضد ایرانی و یکجانبه مصوب کنگره امریکا توجهی نخواهد کرد. این نشریه با استناد به منابع اطلاعاتی خود در پکن تصریح کرده: تحریم‌های مورد نظر امریکا علیه ایران، در رابطه با شرکت دولتی انرژی چین و شرکت‌های کشتیرانی این کشور فاقد کارآمدی است زیرا، این شرکت‌ها، معاملات چندانی با بازار امریکا ندارند و از این رو، امریکا نمی‌تواند علیه آنها وارد عمل شود و آنها را تحت فشار بگذارد.

ادعای جدید امریکا علیه ایران

دست آخر این که یکی از مقامات دفاعی امریکا در حالی که نخواسته نامش فاش شود، به خبرگزاری فرانسه اعلام کرده که ایران راداری را به سمت سوریه منتقل کرده است که می‌تواند درباره حمله غافلگیرانه اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران هشدارهای اولیه‌ای را ارائه دهد. این مقام دفاعی امریکا ادامه داده که این رادار پیشرفته سال گذشته در سوریه مستقر شده است.

کیهان

دستورالعمل نفاق جدید شعارهای آشوب 88 را درز بگیرید! (خبر ویژه)

عضو مرکز یت حزب مشارکت ضمن تشکر از محسن کدیور به خاطر تحریف و ماله کشی شعارهای آشوبگران در حاشیه روز قدس از وی و دیگر محافل ضدانقلاب خواست تا این مباحث روشنگر را درز بگیرند.

به دنبال اقدام ناشیانه محسن کدیور در تحریف شعار ضدانقلابی «نه غزه، نه لبنان» و ادعای اینکه سبزها شعار «هم غزه، هم لبنان» می داده اند، موجی از اعتراض و انتقادها از سوی رسانه های ضدانقلاب علیه وی برانگیخته شد که ویدئوی مربوط به تظاهرات مذکور را در عرصه مجازی و اینترنت منتشر کرده بودند.

مصاحبه کدیور با صدای آمریکا و سپس اعتراض یک هفته ای ضدانقلاب به سردبیر سایت جرس باعث شد علی شکوری راد دست به قلم شده و ضمن تشکر از کدیور، از وی و سایت جرس بخواهد تا به «بحث های فرصت سوز» پایان دهند.

شکوری راد نوشت: دوست گرامی و دانشمند فرهیخته، یادداشت شما را در سایت تاثیرگذار جرس خواندم. به نظرم توضیح غیرضرور برای گفته های خود که حکمت آمیز بودن آن را به راحتی می توان دریافت و تحسین کرد. ظاهراً فشار غیرمسئولانه کسانی که از پیچیدگی ]![ و ظرافت شرایط کنونی جنبش در داخل مطلع نیستند شما را وادار به دفاع کرده است.

وی با تظاهر به دفاع از امام خمینی و بی آن که متعرض حملات اخیر هم حزبی خود (تاج زاده) به سیره حضرت امام درباره نهضت آزادی و سیدکاظم شریعتمداری و... بشود، نوشت: جنبش سبز از این بحث ها حتماً اگر با ادعای آگاهی بخشی انجام شود، رنج می برد و چیزی به هواداران نمی دهد. البته همه به خوبی می دانند که اگر اختلاف نظرها را به رسمیت نشناسند و همدیگر را تحمل نکنند، بهترین هدیه را به طرف مقابل داده اند.

این عضو مرکزیت حزب مشارکت توضیح نداد که چرا جریان نفاق جدید و هدایت کننده فتنه سبز، از روشن شدن ماهیت شعارهای آشوبگران رنج می برد و چگونه می شود هم مدعی خط امام بود و هم از آشوبگران حامی رژیم صهیونیستی که روی شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا خط کشیدند، دفاع کرد. از سوی دیگر مدعیان خط امام در حزب مشارکت و شخص آقای شکوری راد چگونه از تحمل یکدیگر در فتنه سبز و به رسمیت شناختن اختلاف ها در این جریان خبر می دهند حال آن که آشوبگران در همان حاشیه سازی روز قدس، غیر از شعار «نه غزه، نه لبنان» شعار «جمهوری ایرانی» سر می دادند و روی «اسلام» خط کشیده بودند؟! یعنی حضرات به قیمت همراهی با ضدانقلاب و جریان های آلت دست آمریکا و اسرائیل و انگلیس، قید اسلام و خط امام را به کلی زده اند؟ و آیا نفی علنی اسلام و امام و انقلاب، چیزی در حد اختلاف سلیقه و قابل تحمل است همچنان که جریان مدعی اصلاح طلبی به آن تن داد؟!

به هر حال باید از آقای شکوری راد برای ورود روشنگر به ماجرا و دادن آگاهی به افکار عمومی درباره وضعیت رو به انحطاط شماری از اعضای حزب مشارکت کمال تشکر را به جای آورد، اگر چه به قول ایشان بازیگران فتنه هر چه زودتر این بحث ها را درز بگیرند، به صلاح نفاق جدید است در غیر این صورت هرچه بیشتر محتوای فکر خود را هم بزنند، بوی تعفن آن بیشتر بلند خواهد شد.

گفتنی است محسن کدیور بعد از روبرو شدن با اعتراض هم پیمانان منافق و سلطنت طلب خود طی مصاحبه ای با رادیو آمریکا گفت: منظور من آن بود که کاش به جای شعار «نه غزه نه لبنان» ، شعار «هم غزه هم لبنان» سر می دادند.

دستورالعمل های سوخته «سیا» برای جنگ نرم و کودتای مخملی (خبر ویژه)

عضو فراری حلقه کیان که اکنون در خدمت ارگان رسمی سازمان سیا قرار دارد، برخی شیوه ها و دستورالعمل های دیکته شده این سازمان را به عنوان ابزارهای معارضه با جمهوری اسلامی فاش کرد. این شیوه ها طی سال های اخیر به ویژه در بحبوحه فتنه پس از انتخابات از سوی مزدوران میدانی ضد انقلاب از جمله همین عضو حلقه کیان به کار بسته شده است.

مجید محمدی با بیان اینکه حاکمیت و روحانیت بر انسجام و وحدت نیروهای خود تاکید می کند، خواستار القای تضاد و اختلاف میان هواداران نظام شد. وی همچنین خواستار رفتن سراغ افراد جدا شده از نظام و «مدارای اپوزیسیون با آنها» شد تا آنها بتوانند علیه گذشته خود حرف بزنند. همکار رادیو فردا (ارگان سازمان (CIA متهم کردن مسئولان نظام به فساد را از دیگر محورهای تخریبی علیه نظام برشمرد و خواستار بکارگیری اصلاح طلبان در این اتهام پراکنی ها شد.

این مستخدم پیاده همچنین بر لزوم شبیه سازی جمهوری اسلامی با رفتارهای اسرائیل و انگلیس و آمریکا برای خدشه در اعتبار نظام دینی تاکید کرد و مجدداً حمایت از نیروهای جدا شده- نظیر محمد نوری زاد- را مورد توجه قرار داد. مجید محمدی حمله به جایگاه مقامات کشوری نظیر فرماندهان نظامی و انتظامی، وزرا و رئیس جمهور، نمایندگان مجلس و اعضای شورای نگهبان، ائمه جمعه، مسئولان قوه قضائیه و اعضای شوراهای عالی کشور را نیز جهت کاستن از منزلت اجتماعی آنها ضروری دانست اما در پایان رونویسی خود از نسخه های سازمان سیا برای کودتای مخملی، اذعان کرد: پس از چند ماه مبارزه خیابانی و سرکوب توسط حکومت، باید ضمن اجتناب از درگیری مستقیم هزینه ها را کاهش داد. شاید در دوره ای، سبز کردن مراسم رسمی می توانست حکومت را مستأصل کند اما به تدریج فرماندهان عملیاتی راه خنثی کردن اپوزیسیون را فرا گرفتند.

وقتی اخراجی از پنجره وارد می شود (خبر ویژه)

مدیرمتخلف موسسه غیرقانونی «آکادمی نخبگان ایران» در اقدامی قابل تامل و سوال برانگیز به یک برنامه مناسبتی صداوسیما دعوت و مورد تجلیل قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ما، متاسفانه علیرغم سابقه سیاه و اقدامات غیرقانونی «محسن.ص» پروفسور خودخوانده و مدیرموسسه فرهنگی چندمنظوره «آکادمی نخبگان ایران»، وی بار دیگر فعالیت های مخرب خود را از سر گرفته است که در جدیدترین اقدام با حضور در برنامه مناسبتی شبکه 2 سیما در روز ولادت حضرت امیرالمومنین(علیه السلام)، خود را پروفسور و رئیس آکادمی نخبگان ایران معرفی کرد.

نامبرده در طول این برنامه بارها از سوی مجری به عنوان تنها دانشمند علمی!!! دارنده مدال جهانی «شوالیه» اتحادیه اروپا در سال 2008 معرفی شد. این در حالی است که عنوان پروفسوری که «محسن. ص» مدیر کلاهبردار این موسسه با خود یدک می کشد صحت ندارد و با استعلامی که توسط وزارت علوم به عمل آمده، هیچ پاسخی دال بر تحصیلات عالیه این فرد ارائه نشده است.

همچنین براساس اخبار واصله یک مستند تلویزیونی تحت عنوان «نخبگان جوان» مراحل نهایی صداگذاری را برای پخش از سیمای آذری شبکه جهانی سحر سپری می کند که در این مستند روایی «محسن. ص» به عنوان رئیس موسسه غیرقانونی «آکادمی نخبگان ایران» حضور دارد. این مستند که در 13 قسمت 20 دقیقه ای توسط شبکه جهانی سحر در حال ساخت است قرار است به زودی از سیمای آذری این شبکه پخش شود که انتظار می رود با اقدام قاطع مهندس ضرغامی ریاست محترم صداو سیمای جمهوری اسلامی- که به یقین از سوابق وی با خبر نیست- پای چنین کلاهبرداران و جاعلانی برای همیشه از رسانه ملی کوتاه شود.

گفتنی است «محسن. ص» پروفسور خودخوانده و مدیرموسسه فرهنگی چند منظوره ای تحت عنوان «آکادمی نخبگان ایران» بود که با تخلفات آشکار از موازین قانونی وزارت علوم، و وزارت ارشاد با ادعای دروغین اخذ نمایندگی از دانشگاههای خارجی و اعطای مدرک تحصیلی جعلی، بسیاری از جوانان جویای علم را فریب داده بود.

موسسه غیرقانونی «آکادمی نخبگان ایران» در سال 1384 به دلیل پاره ای از تخلفات نظیر برپایی مجالس رقص و پایکوبی مختلط و سرو مشروبات الکلی توسط اداره اماکن نیروی انتظامی پلمب گردید و از سوی بازرسی ریاست جمهوری در دوران آقای «داوود احمدی نژاد» غیرقانونی اعلام شد. همچنین دفتر آموزشهای آزاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در سال 1386 فعالیت آموزش عالی «آکادمی نخبگان ایران» را فاقد مجوز وزارت علوم و در نتیجه غیرقانونی اعلام کرد.

این موسسه در سال 1387 با حمایت آشکار و پنهان برخی از افراد ذی نفوذ در قوای قضاییه و مجریه و برخی کارچاق کن ها موفق به امضای تفاهم نامه همکاری با برخی وزارتخانه ها و سازمان های دولتی شد و «محسن.ص» مدیرآکادمی با دریافت مبالغ هنگفت از بیش از یکصد جوان علاقه مند به ادامه تحصیل و خانواده هایشان، آنان را تحت عنوان «دانشجو» جذب و متضرر ساخت که با افشاگری های روزنامه کیهان در دی1387 و شکایت وزارت علوم و جمعی از دانشجویان متضرر شده، موسسه جعلی وی تعطیل و پرونده به مراجع قضایی ارجاع شد.

«محسن. ص» اگرچه در سال گذشته کوشید با استناد به مکاتباتی غیرواقعی و دروغین و جلب رضایت وزارت علوم، پرونده تخلفات فراوان خود را مختومه کند، اما با هوشیاری قاضی منصوری، بازپرس شعبه نهم دادسرای کارکنان دولت این تلاش ناکام گذاشته شد و مجوز «آکادمی نخبگان ایران» لغو گردید.

شایان ذکر است کیهان مستندات و مدارک موثقی از فعالیت های غیرقانونی و مشکوک «محسن.ص» و «آکادمی نخبگان ایران» در اختیار دارد که در صورت عدم رسیدگی مسئولان ذیربط به زودی منتشر خواهد کرد.

مارادونا را ول کن رفقای گر گرفته و عصبی ما را بچسب! (خبر ویژه)

یک ضدانقلاب فراری از وضعیت عصبی به هم ریخته شماری از عناصر آشوب طلب و بی عاری شماری دیگر از آنها در سالگرد 18تیر خبر داد.

«علیرضا-ر» در وبلاگ خود با اشاره به اوضاع به هم ریخته کاربران ضدانقلاب سایت «بالاترین» -یکی از حامیان اصلی آشوب و اغتشاش- نوشت: 18تیر داره میاد، چه خبر از جنبش سبز؟ برزیل حذف شد... «بالاترین» هم که صفاست! «خنده دارترین عکسی که تا حالا از مارادونا دیده اید» با بیش از 8 هزار کلیک وسط صفحه اول می درخشد، لینک مورد بحث، سکس ]...[ است و در آستانه 18تیر همه دارند سر این موضوع بحث می کنند و احیانا لینکی هم درباره 18تیر. در عوض تا دلت بخواهد همه دارند بهم فحش می دهند. بدون هیچ و حتی یک استثنا، و همه، به همه. انگار که همه تا آخرین حد ممکن عصبی باشند. هر کدام مثل کسی که فحش تازه ای یاد گرفته باشد و دنبال اولین دلیل که آن فحش را یکجا بدهد. رفقا... چرا این همه گر گرفته و عصبی؟

وی اضافه می کند: این وسط من و مثل من ها می مانند که هنوز از شوک بلایی که سرشان آمده در نیامده، هنوز آب تبعیدگاهی که به ناچار و نامردی رفته اند از گلویشان پایین نمی رود، هر روز را از شروع و تا آخر با تمام وجود حسرت یک دقیقه دیگر بودن در خیابانهای تهران را می کشند و فقط هم همین ماهائیم که هرگز و هیچ جا جزو هزینه دادگان جنبش سبزمان به حساب که خوب است به لعنت هم نمی آئیم. و در عوض هر روز باید صفحاتمان را باز کنیم و درباره خودمان بخوانیم که «از روزی که رفته ای خارج...» هیچی... مختصر اینکه شده ای گه!» و من حق ندارم که پارسالم را که لحظه لحظه اش توی جمعهای عاشق خود شما بودم را بیاد بیاورم و باز دلم آتش بگیرد و اگر بپرسم که داریم چه می کنیم؟ داریم کجا می رویم؟ باید بشنوم که نشستی بیرون میگی لنگش کن! راست میگی، بیا ایران خودت برو تو خیابون! پول سبزها را گرفتی داری حال می کنی، تئوری صادر نکن!

نامبرده در پایان مدعی شد «دیشب که با رفیقم که او هم تازه زده بیرون، موقع برگشت به خانه از مترو جا ماندیم و دوتایی جمعا روی هم حتی 02 یورو هم نداشتیم که تاکسی بگیریم و تلفن هایمان هم حتی اینقدر شارژ نداشت که به کسی زنگ بزنیم و کمک بخواهیم. درمانده تر از هر بی کس و کاری همانجا روی یک نیمکت نشستیم و بدون اینکه با هم حرف بزنیم انگار هردویمان به یک چیز مشترک فکر می کردیم و به ریش خودمان می خندیدیم»!

 

 

 

 

روزنامه آلمانی: به بی سرانجامی چالش با ایران عادت کرده ایم (خبر ویژه)

مجله آلمانی دی سایت وضعیت کشورهای غربی همزمان با صدور قطعنامه ضد ایرانی در شورای امنیت را نامساعد توصیف کرد.

دی سایت می نویسد: اکنون زمان مناسبی نیست تا درباره برنامه اتمی ایران صحبت کنیم. در اصل اکنون باید از افغانستان سخن گفته شود یا درباره نظم در بازار مالی بحرانی جهان. توجه جهانی، سرمایه محدودی است و دستور کار برنامه هسته ای ایران، بیش از اندازه بزرگ است. می توان گفت به بی پایانی و بی نتیجه بودن بحث هسته ای عادت کرده و خو گرفته ایم.

هفته نامه آلمانی اضافه می کند: تا کی قرار است در این باره فکر کنیم و بعد فراموش نماییم، آن هم بدون نتیجه. اما واقعیت سر جای خود باقی است و رئیس سازمان سیا گفته که ایران ممکن است تا 2 سال دیگر به بمب دست پیدا کند. تاریخ دقیق مهم نیست. ارزیابی های اطلاعاتی اشتباهاتی دارند. آمریکایی ها بعد از تحلیل فاجعه بار از وضعیت عراق، تمایلی به اعلام خطرهای بی جا ندارند. مهم اندک بودن فرصت و دست دست کردن مقابل ایران است.

به نوشته این مجله «قدرت های جهانی با تعلل و کندی هرچه تمام تر قطعنامه تحریم جدیدی را در شورای امنیت علیه ایران برقرار کردند. هدف به هیچ رو نتیجه ای مشخص نبود بلکه می خواستند وحدت سیاسی خود را نشان دهند؛ وحدت موقت و ظاهری با روسیه و چین. همه چیز در خدمت تصویب قطعنامه قرار گرفت، تلاش وسیع اوباما و ماهها کار سخت برای هیچ؟ انزوای ایران و پیدا کردن متحدان غربی؛ همه اینها درست، امروز دیگر نمی توان با اتحاد تنها چند کشور مشروعیت جهانی بدست آورد. اما درست هم هست که تمام این سیاست ها می تواند به خواب و خیال تبدیل شود، به یک جهان موازی که در آن پشت سر هم پیشرفت اساسی بدست آمده و پیوسته توافق گسترده حاصل شده و در پایان بمب ایرانی ساخته شده است. واقعیتی فراتر از سالن های گردهمایی وجود دارد و سرعت در آن بیرون از این داخل بیشتر است. باید از توهم انجام خود به خود کار دست برداشت.»

دی سایت با وجود تاکید بر لزوم ارعاب و تهدید ایران نوشت: اما امید اصلی فقط می تواند به تغییر در داخل ایران باشد. اصلاح طلبان تحت فشار هستند. از خارج کار زیادی برای آنها نمی توانیم بکنیم اما جهان و اوباما با سیاست تشنج زدایی، جای این برداشت را باز گذاشتند که اپوزیسیون ایران فراموش شده است. به سود ماست که از آنها دفاع کنیم تا از این طریق سیاست خارجی ایران هم تغییر کند.

در همین حال روزنامه واشنگتن پست علت اصلی درونی تصویب قطعنامه جدید را فاش کرد و نوشت: این قطعنامه جلوی برنامه هسته ای ایران را نمی گیرد اما به اپوزیسیون که در حال مبارزه است کمک می کند.

روزنامه لس آنجلس کرونیکل اما تحلیل دیگری ارائه کرد و نوشت: تنها نتیجه اقدام اخیر آمریکا علیه ایران، بحران اقتصادی برای آمریکا و حتی کشورهای دیگر است. در مقطع زمانی فعلی که آمریکا با رکود اقتصادی شدیدی دست و پنجه نرم می کند، تلاشهای اوباما سیاست بازیهای بی نتیجه خواهد بود. این اقدامات میلیاردها دلار هزینه ای اضافی بر دوش اقتصاد آمریکا می گذارد.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نیز در تحلیل تحریم های جدید می نویسد: صاحب نظران در مورد تاثیر این تحریم ها اختلاف دارند. حتی اگر این اقدامات باعث کند کردن سرعت برنامه هسته ای جمهوری اسلامی شود، خطاست اگر تصور کنیم که می توانند مشکل را حل کنند و ایران را وادار به تجدیدنظر در برنامه هسته ای کنند.

رسالت

شنیده ها و نکته ها

توصیه اسرائیل به کدیور

سایت وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی به محسن کدیور نصیحت کرد اگر می خواهد بخشیده شود دست از دروغگویی بردارد!

محسن کدیور روحانی نمای فراری از کشور که آمریکایی ها سخاوتمندانه کرسی تدریس دانشگاه های آمریکا را به او واگذار کرده اند دو هفته ای است که مذبوحانه تلاش می کند فضاحت طرفداران موسوی در روز قدس که شعار نه غزه و نه لبنان جانم فدای ایران را سر می دادند، ماستمالی کند و این لکه سیاه را از فهرست اشتباهات هواداران جنبش سبز و موسوی پاک کند و در این رابطه مصاحبه هایی هم با رادیو آمریکا انجام داد اما به نظر می رسد هیچ کس حاضر نیست این دروغگویی کدیور را بپذیرد تا جایی که سایت وزارت امورخارجه رژیم  غاصب اسرائیل روز گذشته در مطلبی نوشت طرفداران موسوی و جنبش سبز شعار نه غزه، نه لبنان جانم فدای ایران را آگاهانه سر داده اند اما یک گروه به ظاهر اصلاح طلب ساکن خارج مردم ایران را ساده فرض کرده و فکر می کنند مردم تندروی و کج روی های آنان را از یاد برده و گمان می کنند مردم آن قدر نادان هستند که شعار یک سال گذشته آنان در روز قدس را از یاده برده اند. نویسنده مطلب سایت وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی به محسن کدیور (عضو اتاق فکر موسوی در خارج) توصیه کرده دست از دروغگویی بردارد تا بخشیده شود و دوباره فریاد بزند نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران!

 پشت صحنه قطعنامه تحریم ایران

قطعنامه اخیر شورای امنیت علیه جمهوری اسلامی با عدم استقبال کشورهای اروپایی روبه رو شده است. در حالی که دو هفته از صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی می گذرد، اخبار رسیده از کشورهای مهم اروپایی حاکی است که این کشورها چون با مشکلات مالی و بحران بیکاری روبه رو هستند برای حفظ ظاهر با سردمداران آمریکایی همراهی لفظی انجام داده اند اما در عمل به گونه دیگری رفتار می کنند.

شنیده های موثق رسالت حاکی است وزیر امور خارجه یکی از کشورهای همسایه ایران به مسئولان کشورمان اطلاع داده که وزرای خارجه چند کشور مطرح اروپایی در تماس هایی که داشته اند به صراحت اعلام کرده اند ما بدون توجه به قطعنامه اخیر خواستار مراودات تجاری با جمهوری اسلامی هستیم و اجرای تحریم های اقتصادی قبل از اینکه به ایران ضرر بزند برای خود این کشورها که با مشکل مالی و بحران بیکاری روبه رو هستند مشکل ایجاد خواهد کرد.

در همین ارتباط کریستوف دومار جری مدیر عامل شرکت نفتی توتال فرانسه در مصاحبه ای اعلام کرد تحریم انتقال مواد سوختی و بنزین به ایران مسیر خوبی برای حل اختلافات نیست که ماهیت سیاسی دارد و ما در اولین فرصت فروش بنزین به ایران را از سر خواهیم گرفت.

 معرفی چهره واقعی جنبش سبز!

جنبش سبز نه مذهبی است و نه خواستار حفظ نظام مذهبی و نه دوستدار (امام) خمینی و بازگشت به عصر اوست! اسماعیل نوری اعلا از عناصر ضد انقلاب مقیم خارج که بارها اعلام کرده جنبش سبز فرصتی برای پایان دادن به حکومت پایه  گذاری شده از سوی امام خمینی است در جدیدترین اظهار نظر خود گفته است خطای این مطلب که بگوییم جنبش سبز دارای ماهیتی مذهبی و طرفدار نظام است عین خیانت است و سکولار بودن جنبش سبز یک واقعیت است.

این نویسنده ضد انقلاب در بخشی از نوشته هایش با اعتراف به اینکه از دست اصلاح طلبان کاری بر نمی آید اظهار امیدواری کرد جنبش سبز با شعارهای جدیدی مانند استقلال، آزادی و جمهوری ایرانی و نه غزه، نه لبنان جانم فدای ایران بتواند اسلام را از عرصه حکومت بزداید.

نوری اعلا در ادامه مطلب خود از اسطوره های جنبش سبز تجلیل کرد و نوشت یکی از سرشناس ترین چهره ها ندا آقا سلطان بود. زنی امروزی با ضد حجاب، عاشق رقص و موسیقی که در انتخابات هم شرکت نکرده و رای نداده و در خیابان کشته می شود تا چهره حکومت غیر مذهبی جنبش سبز را آشکار کند.

وی در ادامه به تمسخر کروبی و موسوی پرداخت و نوشت: اینها هرگز رهبر جنبش سبز نبودند و مردم از مرداد سال88  تنها از کاندیداهای شکست خورده، شکست آنها را پذیرفتند و از آنها استفاده ابزاری کردند و بس.

 دروغی دیگر از سایت کروبی

سایت کروبی به استناد ادعای یک گروهک غیر قانونی دست به دروغ پردازی زد!سایت سحام نیوز که با هدف تبلیغات برای کروبی قبل از انتخابات و انعکاس تحرکات و ملاقات های کروبی با متهمان پس از انتخابات را بر عهده دارد بر اساس گزارش گروهک غیرقانونی فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران مدعی شد که کارکنان زحمتکش شرکت واحد تحت فشار قرار گرفته و شرکت واحد به سپاه پاسداران واگذار می شود. سایت دروغ پردازی کروبی برای اثبات ادعای خلاف واقع خود مدعی شد راه اندازی ترمینال جنوب با کمک سپاه پاسداران بوده است!فضا سازی منفی علیه سپاه و بسیج که یادگاران امام خمینی هستند وایجاد فضای ملتهب سیاسی از سیاست های سایت حامی کروبی است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات