صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۸۹ - ۰۷:۳۳  ، 
کد خبر : ۱۴۸۹۱۹

اخبار ویژه روزنامه های 28تیر89


ایران

دیگه چه خبر؟

عکس احمدی‌نژاد در منزل پدر سیدحسن نصرالله

خبر اول این که خبرنگار ایرنا در بیروت در روایت حضور خود در منزل پدر سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به تصاویر نصب شده در منزل ابوحسن‌نصرالله اشاره کرده که از پیوندهای نزدیک اعتقادی والدین این چهره شاخص مقاومت لبنان با مقامات کشورمان حکایت دارد. وی ضمن اشاره به چشم‌نوازی نقاشی چهره سیدحسن نصراالله در منزل پدرش گفته: بالای سر والدین دبیرکل حزب‌الله که سالی یک‌بار فرزند خود را ملاقات می‌کنند، عکس امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به همراه نوه شهیدشان هادی نصرالله مشاهده می‌شود. وی افزوده: در گوشه دیگری از اتاق تصویری از شهید عماد مغنیه و محموداحمدی‌نژاد خودنمایی می‌کند.

جاسبی: دانشگاه آزاد باید به نبود من عادت کند!

خبر دیگر این که رئیس دانشگاه آزاد در اظهاراتی جالب توجه گفته است: دانشگاه آزاد باید تحت هر شرایطی و با قدرت به حرکت خود بدون حضور جاسبی ادامه داده و به عدم حضور فردی به نام جاسبی عادت کند. عبدالله جاسبی که از ابتدای تأسیس دانشگاه آزاد، ریاست آن را بر عهده داشته، همچنین خاطرنشان کرده: انسان امروز هست و فردا نیست، بنابراین باید در امور دنیوی خود آن چنان عمل کند که گویی امروز و یا فردا از این دنیا خواهد رفت.

تمجید بی‌سابقه سایت هاشمی از رئیس مجمع تشخیص

شنیدیم که سایت رئیس مجمع تشخیص مصلحت در اقدامی تأمل‌برانگیز، ضمن انتشار خطبه‌های جنجالی هاشمی در روز 26 تیرماه 88 که حمایت از اغتشاشگران تعبیر شد، از مخاطبان خود خواسته که نظرات خود را در خصوص این خطبه‌ها بگویند. جالب اینکه در نظراتی که در پاسخ به این سؤال و منتسب به کاربران سایت منتشر شده، خطبه‌های جنجالی مذکور را «محشر»، «عالی» و «بی‌نظیر» عنوان کرده‌اند.

تأکید مجدد بر تئوری «داماد لرستان»

با خبر شدیم که همسر میرحسین موسوی مجدداً تأکید کرده که او عروس آذربایجان و شوهرش، داماد لرستان است. خانم رهنورد در نامه‌ای که خطاب به یکی از بازداشت‌شدگان ناآرامی‌های سال گذشته نوشته، اظهار داشته است: لرها به من می‌گویند دختر لر؛ موسوی را داماد لرستان و ترک‌ها هم مرا عروس آذربایجان صدا می‌کنند. زهرا رهنورد که از سوی همسرش روشنفکرترین زن ایران نامیده شده، این اظهارنظر را که در میان رسانه‌های خبری به عنوان «تئوری داماد لرستان» مطرح شده، برای نخستین بار پس از اعلام نتایج انتخابات در مصاحبه با تلویزیون دولتی انگلیس مطرح کرد.

سعودالفیصل: ایران شایسته رهبری بر منطقه است

دست آخر این که وزیر امور خارجه عربستان سعودی در مصاحبه‌ای در عین این که ایران را شایسته رهبری بر منطقه دانسته، به تهران اتهام زده که در راستای ایجاد مناقشه در منطقه حرکت می‌کند. سعود الفیصل در گفت‌وگو با روزنامه فرانسوی لیبراسیون، درباره واکنش عربستان به حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران نیز تأکید کرده: اسرائیل بمب اتم دارد و این بمب‌ها را به صورت انواع بمب‌های اتمی بتن‌شکن درون زیردریایی‌های شناور خود در آب‌های مناطق مختلف از جمله در دریای سرخ جاسازی کرده است. این بسیار خطرناک است زیرا من هیچ سلاحی را نمی‌شناسم که تاکنون در منطقه استفاده نشده باشد. ایران همسایه ماست و ما نمی‌خواهیم که هدف تهاجم قرار بگیرد چرا که خود نیز از این تهاجم آسیب می‌بینیم.

رسالت

شنیده ها و نکته ها

آشتی خاتمی و کروبی پا نگرفت

جلسه آشتی کنان کروبی و خاتمی برگزار شد اما بدون نتیجه به پایان رسید. شنیده های موثق حاکی است که با وساطت یکی از بزرگان نزدیک به جریان اصلاح طلب اخیرا تلاش هایی برای رفع کدورت و تفاهم میان کروبی و خاتمی آغاز شده و پنج شنبه گذشته این جلسه در منزلی در شمال تهران برگزار شد. خاتمی و کروبی در این جلسه شرکت کردند و برخی بزرگان جریان اصلاحات صحبت های مقدماتی در ضرورت این اقدام را مطرح کردند اما کروبی که دل پری از رفتارهای خاتمی داشت با رد سخنان واسطه ها شروع به گله گذاری از خاتمی کرد و او را فردی عافیت طلب که تنها به فکر منافع شخصی خود می باشد و حاضر به همراهی با جنبش سبز نیست معرفی کرد و با پافشاری بر مواضع خود حاضر به تفاهم و سازش با خاتمی نشد.

خاتمی و بقیه اعضای جلسه هر چه تلاش کردند کروبی را متقاعد کنند ممکن نشد و خاتمی هم سفره دل خود را باز کرد و فهرستی از کارهای اشتباه کروبی پس از انتخابات را که باعث ضربه به جریان اصلاحات شده، ردیف کرد و جلسه با پاسخگویی متقابل کروبی و خاتمی بدون نتیجه به پایان رسید.

 تلویزیون سبزها با کمک آمریکا، انگلیس و فرانسه!

سایت حامی موسوی از راه اندازی شبکه تلویزیونی سبزها با همکاری گروه هایی در فرانسه، انگلیس و آمریکا خبر داد.

سایت جرس که منعکس کننده افکار اتاق فکر موسوی در خارج از کشور می باشد در مطلبی به نقل از فرهمند علیپور به تشریح سیر جریان راه اندازی شبکه رسانه ای اصلاح طلبان و جنبش سبز پرداخت.

در این نوشته آمده پس از اینکه احمدی نژاد در سال84  رئیس جمهور شد و اصلاح طلبان شکست خوردند این جریان به فکر راه اندازی رسانه ای فراسوی مرزها افتاد و این بحث در حزب مشارکت پیگیری شد. شبکه صبا جدی ترین پروژه اصلاح طلبان برای راه اندازی تلویزیون بود اما هرگز نتوانست آغاز به کار کند.

قرار بود این شبکه را بهروز افخمی در سال84  بر روی امواج ماهواره ببرد.

نویسنده سایت جرس افزود: شبکه تلویزیونی هما که در آمریکا راه اندازی شد برای بیان دیدگاه های اصلاح طلبان خوب بود اما پس از مدتی تعطیل شد.

وی در ادامه مطلب خود نوشته دو تلویزیون با نام قلم سیما و موج سوم توسط هواداران موسوی راه اندازی شد و اکنون مدتی است که زمزمه راه اندازی تلویزیون سبز شنیده می شود و گروه هایی در پاریس، لندن و آمریکا در صدد راه اندازی این شبکه تلویزیونی برای رساندن پیام سبزها هستند اما با دو مشکل مهم روبه رو هستیم یکی تامین هزینه های آن و دوم تامین برنامه های این شبکه.

 فعالیت های انتخاباتی شهردار تهران

جلسه ستاد اصولگرایان اصلاح طلب با نام حمایت از قالیباف در زنجان برگزار شد.

در این جلسه که با حضور11  نفر از اعضای این تشکل در زنجان برگزار شد دبیر جلسه به حضور فعال نیروها و هواداران قالیباف در انتخابات آتی شوراها و انتخابات مجلس تاکید کرد.

آقای (ع) دبیر این تشکل در استان زنجان با اشاره به فعالیت های شهردار تهران و آماده سازی ستادها برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: مجموعه نظام به ضرورت حضور قالیباف به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری آینده اجماع نظر دارد و ایشان نیز با برنامه ریزی و توسعه حزب خود در این راستا حرکت می کند.

در این جلسه لوحی با امضای قالیباف به همراه یک کیف به اعضای جلسه اهدا شد. گفتنی است برخی نزدیکان شهردار تهران از جلسات هماهنگی قالیباف و نزدیکان او در راه اندازی و تقویت ستادهای استانی خبر می دهند و تیم رسانه ای شهردار تهران در ماههای اخیر فعالیت های فشرده ای را آغاز کرده است.

 دعوت از الهام برای حضور در دولت

غلامحسین الهام برای فعالیت در دولت دعوت به کار شد. شنیده شده در پی پایان کار دکتر الهام در شورای نگهبان یک مقام ارشد دولت از وی برای فعالیت مجدد در دولت دهم دعوت به عمل آورده است.

ریاست جهاد دانشگاهی به دکتر الهام پیشنهاد شده اما از نظر وی در قبول و یا رد این پیشنهاد خبری در دست نیست.

قدس

اخبار ویژه 

می خواهند ما را به لس آنجلس بفرستند

تابناک - سعید حدادیان از مداحان مشهور کشوردر یکی از مراسم های اخیر خود از بازگشت تعدادی از خوانندگان لس آنجلسی انتقاد کرد. وی گفت: در حالی که می شنویم برخی خوانندگان لس آنجلسی در حال بازگشت به کشور هستند، به برخی مداحان هم می گویند که باید از فلان امامزاده ها بروید. وی افزود: به گونه ای اوضاع در حال چرخش است و عده ای در حال وارونه کردن وضعیت هستند و می خواهند خوانندگان لس آنجلسی را به ایران بیاورند و ما را به لس آنجلس بفرستند!

بازداشت یک مدیر نفتی به اتهام ارتشا

رجا - یکی از مدیران شرکت پایانه های نفتی خارک به اتهام دریافت رشوه بازداشت شد.

پایگاه خبری سعودی:ویلای «خان» در شمال ایران است!

مشرق نیوز- پایگاه خبری «ایلاف» وابسته به عربستان سعودی مدعی شد که عبدالقدیرخان، پدر فناوری هسته ای پاکستان، از سوی ایران ویلایی مشرف به دریای خزر در شمال ایران به عنوان هدیه دریافت کرده است ! این پایگاه خبری همچنین ادعا کرد که عبدالقدیرخان در سال 1987 نقشه تأسیسات هسته ای را به رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تحویل داده است.

مطهری: نمی دانستم عکس عبدالبهاء است

فارس - علی مطهری، نماینده مجلس و مدیر انتشارات صدرا درباره طرح جنجال برانگیز روی جلد کتاب «بررسی اجمالی نهضت های اسلامی در صد ساله اخیر» که در آن عکس عبدالبهاء از رهبران فرقه ضاله بهاییت روی جلد دیده می شود گفت: گمان می کردم که این عکس محمد عبده دانشمند مصری است و باید پیگیری شود که این عکس عبدالبهاء است یا نه.

اگر واقعا عکس عبدالبهاء باشد باید بگوییم طرح جلد را به سرعت عوض کنند.وی در پاسخ به این سوال که آیا این تغییر طراحی جلد با هماهنگی شما بوده است، پاسخ داد: بله. خود من گفته بودم جلدی طراحی شود با عکس سیدجمال الدین اسدآبادی، اقبال و محمد عبده. اما نمی دانستم این عکس، عکس عبدالبهاء است.

دانشگاه آزادباید به نبود من عادت کند

ایرنا - عبدا... جاسبی رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد بعد از 28 سال به جایی رسیده است که هیچ قدرتی نمی تواند آن را از این حرکت باز داردو دانشگاه آزاد باید به این حرکت خود بدون حضور جاسبی ادامه داده و به عدم حضور فردی به نام جاسبی عادت کند.

اخاذی از استاد با تهدیدافشای رابطه نامشروع

آتی - دو دانشجوی پسر دانشگاه آزاد (واحد شاهرود)که با فیلمبرداری از ارتباط نامشروع یکی از اساتید خود با یک دختر (دارای سوابق متعددی در خصوص ارتباط غیراخلاقی و ...) قصد اخاذی از او را داشتند از سوی مأموران پلیس اطلاعات امنیت عمومی دستگیر شدند.

این دو دانشجوی دانشگاه آزاد پس از اینکه استاد «ج» از دادن نمره قبولی به آنان خودداری می کند با طرح نقشه ای و با پرداخت مبلغی قابل توجه به یکی از دختران مشهور به فساد اخلاقی، وی را به منظور ارتباط نامشروع به سراغ این فرد می فرستند و این فرد پس از اینکه موفق می شود این استاد را به دام بیاندازد وی را به منزل این دانشجویان کشانده و این دو نفر هم که از قبل دوربین فیلمبرداری را در محل بصورت مخفیانه مستقر کرده بودند از صحنه های این ارتباط نامشروع فیلمبرداری می کنند.

پرونده این موضوع هم اکنون در دادسرای عمومی و انقلاب شاهرود در حال رسیدگی است.

نگرانی در اردبیل از اقدامات صهیونیستها

جهان - از اردبیل خبر می رسد، انتشار اخبار مربوط به خرید زمین های نوار مرزی جمهوری آذربایجان از سوی عوامل رژیم صهیونیستی موجب نگرانی کشاورزان استان اردبیل شده است.

پاسخ البرادعی به خبرنگار اشپیگل درباره مصر، ایران و ترکیه

فارس- خبرنگار مجله آلمانی اشپیگل از محمد البرادعی، نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری مصر پرسید که آیا تصور می کند، مصر بتواند مانند ایران و ترکیه به قدرتی در منطقه تبدیل شود که البرادعی با اشاره به مشکلات فراوان در مصر، امکان تحقق چنین موقعیتی را بسیار بعید دانست.  

جمهوری اسلامی

جهت اطلاع 

***علیرغم اعتراضات فراوان، جریان برپائی کنسرت زنان ادامه دارد. به گزارش شفاف، گروه "آوای شورانگیز" به سرپرستی آوا پازوکی فردا در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران کنسرت موسیقی سنتی ایرانی ویژه بانوان برپا می‌کند. این قبیل اقدامات در دولت‌های گذشته توسط اصولگرایان تقبیح می‌شد ولی اکنون با سکوت و حتی حمایت آنان برگزار می‌شود!

*** عربستان سعودی در زمینه وارد ساختن زنان به این عرصه از ایران هم جلو زده است. روزنامه الوطن چاپ ریاض گزارش داد نخستین تئاتر زنان در عربستان سعودی به نمایش درآمد. این تئاتر با نام "مسیار کوووم" توسط کمیته زنان انجمن فرهنگ و هنر منطقه نجران در جنوب عربستان سعودی برگزار شد. تمامی بازیگران این تئاتر را زنان تشکیل می‌دهند. ماجرای این تئاتر نیز، ازدواج شخصی به نام مسیار است.

*** سعید حدادیان از مداحان تهران در یکی از مراسم‌های اخیر خود از بازگشت تعدادی از خوانندگان لس آنجلسی انتقاد کرد. به گزارش مشرق، وی در شب میلاد امام حسین(ع) در هیئت مهدیه امام حسن(ع) در بخشی از سخنان خود با اشاره به ماجرای بازگشت تعدادی از خوانندگان لس آنجلسی به کشور، اسفندیار رحیم مشایی را پیگیر بازگشت آنان دانست و گفت: درحالی که می‌شنویم برخی خوانندگان لس آنجلسی درحال بازگشت به کشور هستند، به برخی مداحان هم می‌‌گویند که باید از فلان امامزاده‌ها بروید. وی افزود: به گونه‌ای اوضاع درحال چرخش است و عده‌ای درحال وارونه کردن وضعیت هستند. حدادیان سپس با کنایه گفت: تا ما مداحان در ایران هستیم قدر ما را بدانید چرا که می‌خواهند خوانندگان لس آنجلسی را به ایران بیاورند و ما را به لس آنجلس بفرستند! در همین حال، شفاف از ورود یک خواننده لس‌آنجلسی دیگر به تهران خبر داده است.

***به گزارش البرز به نقل از مشرق، پس از تشکیل جلسات هیأت سه نفره بررسی پرونده اتهامی محمدرضا رحیمی درباره مفاسد اقتصادی، جمع بندی آقایان رئیسی، اژه‌ای و خلفی این بوده که مدارک ارائه شده برای احضار رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور کفایت نمی‌کند. براساس این گزارش، با مدارک موجود در پرونده رحیمی شاید بتوان افراد عادی را به دادگاه جهت بازپرسی احضار کرد اما مدارک قضایی برای احضار معاون اول رئیس‌جمهور باید مستندتر و بیشتر از مدارک موجود باشد. رئیس‌جمهور در مصاحبه اخیر مطبوعاتی خود در پاسخ به این سوال که رسیدگی به اتهامات معاون اول شما در چه مرحله‌ای است، گفته بود: من به رئیس دستگاه قضا توصیه می‌کنم با سرعت به شکایت رحیمی درخصوص افترای چند نماینده مجلس به وی رسیدگی کند تا مردم احساس امنیت کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات