
رسالت شنیده ها و نکته ها موج رسانه ای برای دانشگاه آزاد موج رسانه ای برای جا انداختن وقف دانشگاه آزاد بزودی آغاز می شود. شنیده های موثق حاکی است جریانی که اموال دانشگاه آزاد را ملک شخصی خود می پندارد و تلاش دارد با حربه وقف دانشگاه آزاد امکان تعیین مدیریت دلخواه را برای این جریان حفظ کند، تلاش گسترده ای را آغاز کرده تا قبل از اینکه کمیته تعیین شده به ریاست رئیس قوه قضائیه نظر فقهی و قانونی خود را اعلام کند با جوسازی رسانه ای موضوع را به نفع خود مصادره کند. در جلسه ای که برخی اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد با برخی روحانیون داشته اند تصمیم گرفته شده در اسرع وقت با برخی علمای حوزوی که آمادگی دارند تماس گرفته شده و نظرات آنها در خصوص امکان وقف دانشگاه آزاد را اخذ نموده و با رسانه ای کردن آن زمینه مخالفت با وقف دانشگاه آزاد را کم رنگ نمایند ماموریت برای انجام این موضوع بر عهده یکی از روحانیون که نسبت سببی با رئیس قوه قضائیه دارد واگذار شده تا با اخذ نظرات برخی افراد موافق با وقف دانشگاه آزاد و رسانه ای کردن این موضوع به کمک جریان حامیان مالکیت انحصاری دانشگاه آزاد بیاید. ناکامی جنبش سبز در لندن سوء استفاده جنبش سبز به بهانه زنده نگه داشتن یاد ندا آقا سلطان در لندن ناکام ماند. بر اساس گزارش رسیده به «رسالت»، تعدادی از عناصر حامی موسوی و جنبش فتنه در انگلیس یک شنبه گذشته به بهانه زنده کردن یاد ندا آقا سلطان مسابقه فوتبال بین تیم های «ایران اف سی»، و «آر یان اف سی» تحت عنوان جام ندا آقا سلطان در لندن برگزار کردند. برای این موضوع تبلیغات سنگینی هم در رسانه ها و شبکه های ضد انقلاب صورت گرفت تا با جمع کردن مردم برای نشان دادن جنبش سبز مانوری داده شود اما شنیده های موثق حاکی است علی رغم تبلیغات صورت گرفته کمتر از70 نفر در این مانور قدرت که بیانگر مرگ جنبش فتنه در لندن بود شرکت کردند. حامیان موسوی و جنبش فتنه در کنار سکوهای تماشاگران پلاکاردهایی درباره حمایت از میرحسین و محکومان حوادث بعد از انتخابات نصب کرده بودند. بازیکنان دو تیم که با استادیوم پر از خالی از تماشاگران روبه رو شده بودند با بی میلی و بدون انگیزه به بازی پرداختند و سردمداران راه اندازی این بازی شکست خورده زودتر از بازیکنان و اندک تماشاچیان محل مسابقه را ترک کردند. تلاش العربیه برای اختلاف افکنی در سیستان شبکه تلویزیونی وهابیت برای ایجاد تفرقه میان اهالی شیعه و سنی سیستان و بلوچستان تلاش می کند شبکه العربیه که از سوی طیف افراطی وهابیان سعودی حمایت و تغذیه می شود طی روزهای اخیر و بویژه پس از جنایات اخیر در زاهدان که منجر به شهادت تعدادی از مردم بی گناه شد با پخش اخبار دروغ از درگیری میان اهالی شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان تلاش مذبوحانه ای می کند که آتش اختلاف در این استان را شعله ور کند. تلاش های بی نتیجه شبکه العربیه مبنی بر درگیری میان شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان در حالی صورت می گیرد که در پی جنایات اخیر عوامل گروهک ریگی، روحانیون اهل سنت و اهالی سنی این استان با شرکت در مراسم تشییع پیکر شهدا و صدور اطلاعیه هایی به عوامل این جنایت اعتراض کرده و بر وحدت میان شیعه و سنی تاکید کردند. حمایت تلویحی یک مشارکتی از اشرار یک عضو حزب مشارکت به هشدار نیروی انتظامی به عوامل حامی گروهک ریگی اعتراض کرد!حزب مشارکت که معمولا در حوادث مهم همواره به جای حمایت از مردم و نظام به سوی مخالفان نظام غش می کند باز هم در حادثه خونین زاهدان به فرصت طلبی پرداخت. علی شکوری راد عضو مرکزیت حزب افراطی مشارکت در مطلبی در سایت نوروز از هشدار سردار رادان به پاکستان به خاطر اهمال در کنترل عوامل گروهک ریگی به خشم آمده و از سردار رادان خواست در مسائل سیاست خارجی دخالت نکند!به نظر می رسد این عضو حزب مشارکت که همواره و بویژه در زمانی که در قدرت بودند با دشمنان ملت ایران و نظام با سیاست لبخند برخورد می کردند تصور می کند با کشوری که در کنترل مرزهایش با ایران کوتاهی و اهمال کرده و باعث تردد تروریست ها می شود باید از طریق گفتگو و لبخند برخورد کرد. جمهوری اسلامی جهت اطلاع ***رئیس سازمان ملی جوانان مازندران در آستانه روز جوان گفت هر یکصد ازدواج که در مازندران انجام میگیرد 16 مورد آن به طلاق منجر میگردد که 50 درصد این طلاقها در حوزه جوانان است. وی افزود: عدم آشنایی با مهارتهای زندگی زمینهساز طلاق در بین جوانان است. وی گفت: در خانوادههای معتقد به شعائر دینی و اسلامی در عین حال که زمینهای اختلاف و طلاق وجود دارد ولی ا قدام به طلاق در این خانوادهها بسیار اندک و ناچیز است. *** پوشاک منقوش به آرمهای شیطان پرستی در بازار برخی شهرها رواج بسیاری یافته است. آتی نیوز نوشت: تعدادی از فروشندگان پوشاک و البسه زنان در برخی مرکز خریدها اقدام به فروش روسری با آرم شیطان پرستی به مشتریان میکنند. براساس همین گزارش، اخیراً علائم و البسه شیطان پرستی در تهران افزایش چشمگیری داشته است. *** اختتامیه جشنواره جوان ایرانی در بخش تجسمی، درحالی در تالار وحدت به کار خود پایان داد که "شهرام شکوهی" از خوانندههای غیرمجاز موسیقی، در مراسم اختتامیه این جشنواره روی سن حاضر شد تا به اجرای قطعاتی بپردازد که وزارت ارشاد از صدور مجوز برای آنها خودداری کرده بود. به گزارش جهان، این اقدام درحالی در تالار وحدت و با سوت و کفهای حاضرین در تالار اتفاق میافتد که کلیپهای این خواننده از شبکههای ماهوارهای فارسی زبان درحال پخش میباشد. *** اجرای ارکستر فیلامورنیک به مناسبت نیمه شعبان هم از راه رسید! خبر آنلاین گزارش داد به مناسبت نیمه شعبان، ولادت با سعادت حضرت ولی عصر امام زمان(عج) این ارکستر با قطعاتی از بتهوون، ربرت شومان و ادوارد گربک در تاریخ 5 و 6 مرداد ماه آینده در سالن دیوان شمس تهران برگزار خواهد شد. *** مدیر کل روابط عمومی قوه قضائیه در ادامه تکذیب خبر مندرج در ستون جهت اطلاع 28/4/89 که دیروز به نقل از سایتهای البرز و شفاف به چاپ رسید افزوده است: نقل این خبر جعلی بدون انجام تحقیقات و بررسی لازم از سوی آن روزنامه وزین جای تعجب و تأسف است. بدیهی است برخورد قانونی با منبع اولیه انتشار این خبر کذب نیز صورت خواهد گرفت. ایران دیگه چه خبر؟ اعتراض مسکو به ربایش یکی از خلبانان خود توسط امریکا ëخبر اول این که وزارت امور خارجه روسیه با ارسال یادداشتی رسمی به دولت امریکا، ربودن یک خلبان روسی از لیبریا و انتقال مخفیانه وی به امریکا را مورد انتقاد شدید قرار داده و محکوم کرده است. این خلبان روس در 28 ماه مه به دست نیروهای ویژه امریکایی در هتلی در شهر مونروویا پایتخت لیبریا ربوده شده و سپس به طور سری به امریکا منتقل شده است.وزارت امور خارجه روسیه در یادداشت خود تصریح کرده: این موضوع غیرقابل قبول است که طرف روسی هیچ اطلاع بجایی از دستگیری شهروند خود نداشته است. اعتراض مسکو به ربایش یکی از خلبانان خود توسط امریکا ëخبر اول این که وزارت امور خارجه روسیه با ارسال یادداشتی رسمی به دولت امریکا، ربودن یک خلبان روسی از لیبریا و انتقال مخفیانه وی به امریکا را مورد انتقاد شدید قرار داده و محکوم کرده است. این خلبان روس در 28 ماه مه به دست نیروهای ویژه امریکایی در هتلی در شهر مونروویا پایتخت لیبریا ربوده شده و سپس به طور سری به امریکا منتقل شده است.وزارت امور خارجه روسیه در یادداشت خود تصریح کرده: این موضوع غیرقابل قبول است که طرف روسی هیچ اطلاع بجایی از دستگیری شهروند خود نداشته است. پاسخ صریح پدر شهید فیض به روزنامهنگار فراری ëخبر دیگر این که غلامرضا فیض پدر شهید محمد فیض از شهدای فتنه پس از انتخابات سال گذشته در پاسخ به سؤال یک روزنامهنگار فراری گفته: موسوی و کروبی حتی اگر الآن هم برگردند، دیر است، آنها باید در دادگاه حاضر شوند و در برابر ضربهای که زدند، پاسخگو باشند، هرچند کسی هرگز نمیتواند به نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه بزند. وی با بیان اینکه ما برای این انقلاب و نظام هزینه زیادی دادهایم، گفته: هم در دوران جنگ و هم در این دوران عدهای برای رسیدن به قدرت، حاضر نشدند نتیجه انتخابات را بپذیرند و در نتیجه خسارات جانی و مالی به خیلیها وارد شد که ما یکی از آنها بودیم. اعتراض مسکو به ربایش یکی از خلبانان خود توسط امریکا خبر اول این که وزارت امور خارجه روسیه با ارسال یادداشتی رسمی به دولت امریکا، ربودن یک خلبان روسی از لیبریا و انتقال مخفیانه وی به امریکا را مورد انتقاد شدید قرار داده و محکوم کرده است. این خلبان روس در 28 ماه مه به دست نیروهای ویژه امریکایی در هتلی در شهر مونروویا پایتخت لیبریا ربوده شده و سپس به طور سری به امریکا منتقل شده است.وزارت امور خارجه روسیه در یادداشت خود تصریح کرده: این موضوع غیرقابل قبول است که طرف روسی هیچ اطلاع بجایی از دستگیری شهروند خود نداشته است. پاسخ صریح پدر شهید فیض به روزنامهنگار فراری ëخبر دیگر این که غلامرضا فیض پدر شهید محمد فیض از شهدای فتنه پس از انتخابات سال گذشته در پاسخ به سؤال یک روزنامهنگار فراری گفته: موسوی و کروبی حتی اگر الآن هم برگردند، دیر است، آنها باید در دادگاه حاضر شوند و در برابر ضربهای که زدند، پاسخگو باشند، هرچند کسی هرگز نمیتواند به نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه بزند. وی با بیان اینکه ما برای این انقلاب و نظام هزینه زیادی دادهایم، گفته: هم در دوران جنگ و هم در این دوران عدهای برای رسیدن به قدرت، حاضر نشدند نتیجه انتخابات را بپذیرند و در نتیجه خسارات جانی و مالی به خیلیها وارد شد که ما یکی از آنها بودیم. دروغی که BBC به رئیس جمهور نسبت داد ëشنیدیم که تلویزیون دولتی انگلیس در سایت خود در گزارشی با اشاره به درخواست نمایندگان کنگره امریکا برای مذاکره با ایران که نشانه ناکامی تحریمهای ضد ایرانی دانسته میشود، کوشیده است که از بازتاب منفی این درخواست برای امریکا بکاهد و در موضعی نادرست، دولتمردان جمهوری اسلامی را علاقهمند به مذاکره با ایالات متحده نشان دهد. بی بی سی در گزارش خود ، دعوت دکتر احمدی نژاد از اوباما برای مناظره در حضور رسانه ها را درخواست مذاکره نامیده است. این ادعای دروغین در حالی از سوی سایت دولتی انگلیس مطرح شده که رئیسجمهور کشورمان چندی پیش اعلام کرد آمادگی «مناظره» و نه «ملاقات و مذاکره» با رئیسجمهور امریکا را دارد تا عملکرد وی را به چالش بکشد انتقال گروهک منافقین به کوههای مرزی ایران دست آخر این که همزمان با نزدیک شدن زمان خروج نظامیان امریکایی از خاک عراق و تصمیم قاطع دولت این کشور برای دستگیری و اخراج گروهک منافقین از عراق، مقامات امریکایی از هم اکنون به تکاپو افتادهاند تا قبل از خروج خود، گروهک تروریستی منافقین را در کوههای هم مرز با ایران مستقر کنند. در همین راستا منبعی موثق از شورای رهبری حزب کارگران کردستان موسوم به پ.ک.ک در گفتوگو با فارس در اربیل، معامله مقامات امریکایی با شورشیان «پ.ک.ک» را فاش کرد.وی اظهار داشته: روز شنبه پیامی از طرف مقامات کاخ سفید به شورای رهبری شورشیان پ.ک.ک ارسال شده که در این پیام از مقامات پ.ک.ک خواسته شده، اجازه دهند اعضای گروهک منافقین در کوههای قندیل واقع در مرز ایران مستقر شوند. این در حالی است که در روزهای اخیر یک دادگاه استیناف در ایالات متحده امریکا در حکمی حذف نام گروهک تروریستی منافقین از لیست سیاه سازمانهای تروریستی را خواستار شده است. قدس اخبار ویژه جاسوس تقلبی «سیا» باز به جدول زد رجا - رضا خلیلی شخصی که خود را مأمور سازمان سیا در ایران به مدت 10 سال معرفی و ادعا کرده در این مدت، فعالیت او در سپاه متمرکز بوده است، در جدیدترین اقدام ماجراجویانه خود با روزنامه «حریت» ترکیه گفتگو کرده و در شرایطی که روابط ایران و ترکیه در بهترین سطح قرار دارد، ادعاهای عجیبی برای مخدوش کردن این روابط را بیان کرده است. رضا خلیلی که نام او هم مستعار است، ادعا کرده که نیروهای امنیتی ایران به زودی امیری را خواهند کشت و او در یک تصادف کامیون به قتل می رسد! دیدار سران اصلاحات در سونای صدف جوان آنلاین- چهره های برجسته اصلاحات در این هفته به مدت دو شب در سونای صدف دور هم گرد آمدند. تشویق بیگانه برای توهین به رئیس جمهور جهان- معصومه قمی(مسیح علی نژاد) روزنامه نگار سابق نشریات اصلاح طلب که اکنون در کشور آمریکا زندگی و با رسانه های ضدانقلاب همکاری می کند، اعتراف کرد که به خاطر توهین های پی در پی به رئیس جمهور احمدی نژاد مورد تشویق مقامات خارجی قرار گرفته است.وی گفت: در یکی از کنفرانس های خارجی (ضدایرانی)، مسؤول برگزاری همایش از من به خاطر مطلب آواز دلفین ها تشکر کرد. شیطنت علیه ایران، اینبار از سوی قطری ها تابناک - شرکت هواپیمایی قطر در صفحه نمایش نقشه های مسیر، موقعیت هواپیما و مقصد پرواز های خود، ضمن نمایش پایتخت های منطقه از جمله دوحه ،مسقط و ریاض، بدون به کارگیری نام تهران در اقدامی تامل بر انگیز نام آبادان را آن هم با نام تحریف شده عبادان (که مورد استفاده صدام قرار می گرفت) مورد استفاده قرار داد. ارتباط آزادی شهرام امیری با گوشت قرمز! شبکه ایران - کاملیا انتخابی فرد همکار سابق نشریات زنجیره ای و خبرنگار کنونی سایت های ضدانقلاب مدعی شد که انتشار اخبار مربوط به شهرام امیری در رسانه های ایران به منظور پنهان کردن افزایش قیمت مواد غذایی است! وی در وبلاگش در ادعایی نوشته است: قیمت گوشت قرمز نسبت به سال گذشته 50 درصد اضافه شده است. صد البته که صدا و سیما احتیاج به ماجراهای امیری و ریگی پیدا می کند تا مردم را سرگرم کند. خاتمی به سفیر انگلستان اجازه ملاقات نداد ایسنا - آیةا... سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران از پاسخ به نامه دعوت به ملاقات از سوی سفیر انگلستان خودداری کرد و به وی اجازه ملاقات نداد. ترور دانشجوی مبتکر غنی سازی اورانیوم در عراق فارس- یک دانشجوی عراقی که فرمولی جدید برای غنی سازی اورانیوم برای اهداف صلح آمیز اختراع کرده بود، به دست افراد ناشناس در منطقه بغداد الجدیده ترور شد. امیری در بازجویی های «سیا» چه گفت فارس- «فیلیپ جیرالدی»، تحلیلگر ارشد اطلاعاتی به نقل از منابعی که به گفته وی، مقاماتی از سازمان «سیا» و در ارتباط با پرونده «شهرام امیری» هستند، گفت که امیری در آمریکا بر تسلیحاتی نبودن برنامه هسته ای ایران تأکید کرده است. به گفته جیرالدی، در بازجویی های «امیری» در ایالات متحده، تنها اطلاعات اندکی بدست آمده که به تمامی در برآورد اطلاعات ملی سال 2007 آمریکا آمده بود. واکنش فاطمه رجبی به حرف و حدیث ها درباره «الهام» برنا- فاطمه رجبی، منتقد سیاسی درخصوص اخبار ضد و نقیض درباره مسؤولیتهای آینده همسرش غلامحسین الهام گفت: شایعات درباره پستهای احتمالی برای آقای الهام مانند ریاست دانشگاه آزاد، جهاد دانشگاهی و معاونت اجرایی ریاست جمهوری، واقعیت ندارد. مستند تقلبی علیه ایران در راه است باشگاه خبرنگاران- منابع خبری آگاه خبر دادند فیلمی پرهزینه و به اصطلاح مستند به منظور افشاگری در خصوص مخالفان دولت افغانستان در حال ساخت است که تهیه کنندگان آن آمریکایی و انگلیسی هستند. پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی زبان بلوچستان نیوز به نقل از یک منبع آگاه و مرتبط با سرویسهای اطلاعاتی اروپایی گفت که سازندگان یک فیلم که بخشی از آن در خاک افغانستان ضبط شده و بخشهای اصلی آن در استودیوهای بسیار مجهز به وسیله جلوه های ویژه رایانه ای در حال ساخت است، قصد دارند، تصاویری را تولید کنند که وانمود شود که با هواپیماهای جاسوسی بدون سرنشین ضبط شده و تحویل سلاح از سوی ایرانیان را نشان می دهد. شبکه بین المللی پرس تی وی نیز پیشتر از ساخت این فیلم ضدایرانی خبر داده بود. آمریکا آماده پذیرش خانواده بن لادن است فارس- پسر چهارم اسامه بن لادن گفت که دولت آمریکا برای کمک به آزادی خویشاوندان بن لادن از ایران و پذیرش آنها در خاک خود اعلام آمادگی کرده است.به گزارش خبرگزاری ریانووستی ، «عمر بن لادن»، روز دوشنبه به تلویزیون «العربیه» گفت: آمریکا ابراز آمادگی کرده که به نجات برادران من از ایران کمک کند. خبرگزاری رسمی مالزی: ایران به آمریکا درباره حمایت از تروریستها هشدار داد خبرگزاری رسمی مالزی (برناما) در گزارشی با اشاره به اینکه ایران حمایت آمریکا از تروریست ها در این کشور را تقبیح کرده است، گفت: ایران به آمریکا نسبت به تداوم حمایت از گروه های تروریستی هشدار داد.به گزارش ایرنا به نقل از این خبرگزاری، ایران تأکید کرده است که آمریکا باید منتظر پیامدهای حادثه تروریستی انفجار بمب در زاهدان باشد. گزارش نیویورک تایمز از شیطنت جدید اروپاییها علیه ایران به نوشته یک روزنامه آمریکایی وزیران خارجه اعضای اتحادیه اروپا روز پنجشنبه هفته جاری(فردا) در بروکسل گردهم می آیند تا درباره تحریم های خصمانه جدید علیه ایران تصمیم گیری کنند. به گزارش مهر، نیویورک تایمز در مطلب خود می نویسد: اتحادیه اروپا به نشانه اعتراض به برنامه هسته ای ایران تحریم های سخت تری را علیه تهران اعمال می کند. این تحریم های غیرقانونی شامل ممنوعیت سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز و همچنین اعمال محدودیت های بیشتر در بخش های کشتیرانی و بانکداری است. به نوشته این روزنامه، مشخص است که اتحادیه اروپا در دنباله روی از آمریکا در اندیشه اعمال این تحریم ها علیه ایران است. رئیس شبکه تلویزیونی «جهان اسلام» روسیه: آمریکا در برابر دیپلماسی هسته ای ایران ناتوان است زاوودی مامیرگوف، رئیس شبکه تلویزیونی «جهان اسلام» روسیه با بیان اینکه متوسل شدن آمریکا به رویکرد تحریم در مقابل ایران نشانه ناتوانی این کشور است، گفت: آمریکا در برابر دیپلماسی هسته ای ایران ناتوان شده است.به گزارش ایرنا مامیرگوف افزود: دیپلماسی هسته ای ایران بخوبی از عهده دفاع از منافع این کشور بر می آید و ایران به غرب اجازه تعدی در حقوق هسته ای خود را نمی دهد.رییس شبکه جهان اسلام خاطرنشان کرد: همه فعالیت های هسته ای ایران در چارچوب معیارهای بین المللی است و ادعاهای غرب به سرکردگی آمریکا علیه برنامه هسته ای ایران با اهداف سیاسی مطرح می شود که مهم ترین آن تلاش برای جلوگیری از پیشرفت یک کشور بزرگ اسلامی است. وی همچنین گفت: روسیه و کشورهای دیگر باید مراقب بازیهای سیاسی آمریکا باشند و اجازه ندهند که مورد فریب قرار گیرند. وال استریت ژورنال فاش کرد؛گزارش جدید «سیا» برای عملیات روانی جدید علیه ایران گزارش جدید سازمان «سیا» درباره برنامه هسته ای ایران به منظور تشدید فعالیت هاعلیه برنامه صلح آمیز هسته ای به زودی منتشر می شود.به گزارش فارس وال استریت ژورنال - روزنامه چاپ نیویورک - در مقاله ای پیرامون گزارش جدید سیا درمورد ابعاد برنامه اتمی ایران که انتظار می رود در آینده ای نزدیک انتشار یابد، با اشاره به برآورد اطلاعات ملی در سال 2007 میلادی ابراز عقیده کرده است که چنین گزارشی باید از سوی یک گروه بیطرف مورد ارزیابی قرار گیرد.وال استریت ژورنال می نویسد: آنچه حدود سه سال پیش به عنوان برآورد اطلاعات ملی درباره توقف برنامه تسلیحات اتمی ایران منتشر شد گزارشی با هدف سیاسی بود تا در آخرین سال ریاست جمهوری جرج بوش ،وی گزینه نظامی علیه ایران را منتفی کند. وال استریت ژورنال از قول پل گیلار یک تحلیلگر پیشین سی آی ای - سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا - می نویسد که در آن هنگام کم اهمیت جلوه دادن تهدید اتمی ایران با هدف تأثیرگذاری بر سیاست واشنگتن صورت گرفت ومهمترین دلیل آن نیز دوری کردن از تکرار اشتباه اطلاعاتی سال 2002 میلادی پیرامون سلاح های کشتار جمعی عراق بود. کارشناس کمیسیون انرژی اتمی اسرائیل: ایران تنها به پیشرفت می اندیشد روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در مقاله ای به نوشته «امیلی لاندو» کارشناس کمیسیون انرژی اتمی اسرائیل به بررسی تحولات ایران در ماههای اخیر پرداخته و با اشاره به دور جدید تحریمها تأکید کرد: ایران کشوری است که بدون هیچ ترسی پیش می رود و از کوتاهترین زمان ممکن نیز برای پیشرفت بهره می برد، گویا تحریم ها این کشور را قدرتمندتر می کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه جروزالم پست، «لاندو» نوشت: زمان به کام ایرانیان است و آنها از کوتاهترین فرصت ممکن نیز در جهت توسعه و پیشرفت بهره مند می شوند. کیهان خبرنگار مسیحی سی ان ان به خاطر تعریف از علامه فضل الله اخراج شد (خبر ویژه) خبرنگار ارشد و مسیحی شبکه سی ان ان صرفا به خاطر نوشتن چند جمله مثبت نسبت به مرحوم علامه محمدحسین فضل الله (ره) از این شبکه اخراج شد. اکتاویا نصر خبرنگار مسیحی و لبنانی الاصل در چند سطر کوتاه در تویتر علامه فضل الله را انسانی معتدل و نوگرا توصیف کرده بود اما همین چند سطر باعث شد تا گردانندگان سی ان ان وی را متهم به داشتن مواضع ضداسرائیلی کرده و اخراج کنند. پیش از این هم هلن تامس پرسابقه ترین گزارشگر خبری کاخ سفید به دنبال انتقاد از سیاست های اسرائیل، پس از 67 سال سابقه خبرنگاری مجبور به استعفا شد. علامه مجاهد سید محمد حسین فضل الله، از نشانه های مقاومت در برابر رژیم اشغالگرصهیونیستی به شمار می رود. وزیر صهیونیست رژیم پهلوی به خیانت موسوی و کروبی ایمان آورد (خبر ویژه) وزیر صهیونیست رژیم پهلوی به طور کامل نسبت به سران فتنه ابراز همدلی و حمایت کرد و از اپوزیسیون ضدانقلاب خواست با رویکرد منافقانه آنها هماهنگ باشند. داریوش همایون که پیش از این به تلخی گفته بود «انقلاب اسلامی بدترین اتفاق در این 80سال عمر من بود»، اکنون تاکید می کند: برجسته شدن نقش موسوی در جنبش سبز از پیشرفت توقف ناپذیر او در پهنه اندیشه و عمل سیاسی که در بنیاد- و نه در تاکتیک ها- اندک تفاوتی با پیام و روحیه جنبش سبز ندارد. البته کروبی دلیرتر است و به نظر می رسد برای جبران آنچه برای انقلاب و حکومت اسلامی کرده، هرچه باشد تا پایان خواهد رفت. موسوی و خانم رهنورد در کنار او سیاست گرانه تر عمل می کنند. به گزارش گویانیوز، این سلطنت طلب فاسد با انتقاد از جریان های ضدانقلاب که گاه به موسوی و کروبی انتقاد می کنند یا سعی می کنند کسانی را جای آنها بنشانند گفت: در پشت سر حملاتی که به سران جنبش می شود تلاش نه چندان پوشیده کنار زدن خود جنبش سبز را می توان دید. در ایران دگرگشتی روی داده که نقش همه بیرونیان را کمرنگ، گاه تا حد زوال کرده است. کسی در ایران به سخنان آنان توجهی نمی نماید. آنها اکنون که جنبش موقتا از خیابان دست کشیده است و بیشتر در اعلامیه ها و سخنان موسوی بازتاب بیرونی دارد به نقطه ضعف آشکار «رهبری» جنبش، پیشینه موسوی، می زنند تا گفتمان خود را جانشین جنبش سبز سازند. مشکل آنها این است که اگر تاکید بر پیشینه ها باشد کمتر کسی از مدعیان سالم خواهد ماند. امروز همه سوار یک قایق هستیم و گذشته ها را می باید بر یکدیگر ببخشاییم. داماد فضل الله زاهدی عامل انگلیسی کودتای 28مرداد 1332 و از گردانندگان نشریه صهیونیستی آیندگان، آنگاه ادعای منافقانه کسانی چون موسوی و رهنورد مبنی بر دفاع از قانون اساسی را مورد تایید قرار داد و گفت: «این طرح حل مسئله رهبری به یاری قانون اساسی واقع بینانه و بیش از آن زیرکانه است. خانم رهنورد با چیره دستی مشکل سیاسی راه سبز امید را گشوده اند. راه سبز امید نمی تواند بیرون از قانون اساسی جمهوری اسلامی عمل کند. ادامه همین اندازه فعالیت های آن که بسیار لازم است، و تنها بخت آن برای تشکیل ائتلافی شامل عناصر موثر رژیم برای شکست دادن احمدی نژاد در همین استراتژی است. در عین حال راه سبز امید می باید جنبش سبز را نیز در کنار خود نگه دارد که با کل این رژیم و قانون اساسی آن در ستیز است. قانون اساسی به عنوان جلوگیری از «کورمال رفتن و پرهیز از آنارشیسم» فراخواندن جنبش سبز است به اینکه سود عملی پیشرفت گام به گام هماهنگ را دریابد و محدودیت ها را بشناسد و راه سبز امید را کمتر سرزنش کند. یک ملاحظه عملی نیز هست. وزیر اطلاعات و جهانگردی رژیم کودتا سپس درباره شعارهای اپوزیسیون ضدانقلاب نظیر «سکولاریسم»، «انتخابات آزاد»، «رفراندوم» و «تعیین استراتژی های دیگر» گفت: حتما اگر استراتژی های دیگر می توانستند مانند گفتمان جنبش سبز به هم رایی و همکاری کمک کنند نیازی به آنها نمی بود. چه اصراری بر رفتن بر بیراهه هاست؟ ما هنوز از نقشه راه سخن نمی گوییم. نخست می باید ببینیم که به کجا می خواهیم برسیم؟ تنها هنگامی که با این پرسش اساسی روبرو شویم خواهیم دانست که ارزش نقشه های راه چیست؟ سیستم اطلاعاتی آمریکا در ازای 40 میلیارد دلار زباله تولید می کند (خبر ویژه) نتایج یک پژوهش 2 ساله از ساختار و عملکرد 16 دستگاه اطلاعاتی آمریکا، از سردرگمی و ناکارآمدی این سیستم با هزینه 40میلیارد دلار در سال حکایت می کند. روزنامه واشنگتن پست پس از 2 سال بررسی و پژوهش، در گزارشی اعلام کرد: آنها فقط زباله تولید می کنند و بودجه هدر می دهند. واشنگتن پست در گزارش خود می نویسد: سیستم اطلاعاتی و امنیتی که پس از حملات 11 سپتامبر ایجاد شد تا آن حد گسترده و شفاف شده که نظارت و تصمیم درباره موثر بودن آن ناممکن شده است. این شبکه وسیع و به دور از نظارت، سبب ایجاد جهانی مخفی شده که کسی به درستی نمی داند بودجه های هنگفت آن کجا و چگونه مورد استفاده قرار می گیرد. گردانندگان این جهان مخفی هم نامعلومند. روزنامه آمریکایی می افزاید: نتایج به دست آمده گزارش 2 ساله دلهره آور است. بیش از 1271سازمان دولتی و 1913شرکت خصوصی وجود دارند که مشغول مبارزه با تروریسم، تامین امنیت کشور و جمع آوری اطلاعات هستند. این سازمان ها و شرکت ها در بیش از 10هزار نقطه آمریکا دارای دفتر یا نمایندگی هستند. اما نتیجه فعالیت همه این نهادها، بی در و پیکر بودن سیستم اطلاعاتی آمریکا و میزان قابل توجه هدر دادن بودجه است. واشنگتن پست می نویسد: حدود 854هزار نفر در سازمان های اطلاعاتی و امنیتی مشغول به کار هستند. همه این افراد از آزمون ها و صافی های متعددی عبور کرده و اجازه دسترسی به «اطلاعات محرمانه و سری» را دارند. گزارشگران واشنگتن پست این پرسش را مطرح می کنند که «این تعداد کارکنان که بیش از 5/1برابر جمعیت پایتخت آمریکا را تشکیل می دهند، اصولاً به چه کاری مشغول هستند؟» خیلی ها در سراسر جهان تنها با نام سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سیا (CIA) آشنا هستند. اما در اصل در آمریکا دست کم 16اداره بزرگ دولتی در عرصه امنیت و جمع آوری اطلاعات وجود دارند که بودجه ای حدود 40 میلیارد دلار در سال را به خود اختصاص می دهند. واشنگتن پست بازدهی کار سازمان های امنیتی در آمریکا را «تولید زباله» نامیده و می افزاید: دو سوم این اطلاعات محرمانه در پنتاگون، یعنی در وزارت دفاع آمریکا جمع آوری می شوند، اما تنها تعداد محدودی از کارشناسان این وزارتخانه اجازه بازبینی این اطلاعات را دارند. نتیجه این خواهد شد که این «ابرکاربران» که دارای حقوق ویژه ای نیز هستند، ناتوان از هضم، درک و دسته بندی اطلاعات موجودند. به گفته یکی از این کارشناسان پنتاگون «عمر من آنقدر نیست که بتوانم از همه این اطلاعات سر دربیاورم.» این روزنامه تأکید می کند: رابرت گیتس وزیر دفاع و رئیس اسبق سیا که دارای تجربه اطلاعاتی است بر مشکلات موجود در کنترل سیستم اطلاعاتی آمریکا اذعان می کند اما می گوید که قبول ندارد و این سیستم بیش از حد لجام گسیخته شده است. گفتنی است ماه پیش امنیت پلیس مدیر اداره اطلاعات ملی آمریکا(DNI) به دلیل اختلافات موجود از سمت خود استعفا داد و جیمز کلاپر قرار است جانشین وی شود. این نهاد ارشد و ناظر اطلاعاتی از سال 2004 تأسیس شد اما در کمتر از 6 سال 3 مدیر آن برکنار یا مستعفی شده اند که خود از به هم ریختگی و آشفتگی در نهاد نظارت مرکزی بر دستگاه های اطلاعاتی آمریکا حکایت می کند. دنیس بلیر با لئون پانتا رئیس سازمان سیا به بن بست رسیده بود و در رقابت موجود مجبور به کناره گیری شد. بنجامین فریدمن محقق امور دفاع و امنیت ملی در اتاق فکر مؤسسه کیتو می گوید: باید از شر سیستم فعلی اطلاعاتی خلاص شد. مشکل اینجاست که در دولت آمریکا از شر چیزی خلاص نمی شویم. با نظام بوروکراسی موجود، تولد وجود دارد ولی مرگ نه. افق تیره جنگ 9 ساله افغانستان کلینتون: بوش مقصر است نه اوباما (خبر ویژه) همزمان با سنگین تر شدن حجم انتقادها از آمریکا به خاطر طولانی شدن جنگ افغانستان، هیلاری کلینتون گفت: دولت بوش مسئول گسترش ناامنی و افزایش حملات به نیروهای خارجی در افغانستان است و دولت اوباما وادار به اصلاح اشتباهات دولت بوش شده است. وزیر خارجه آمریکا در گفت وگو با بی بی سی انگلیس که در آستانه اجلاس افغانستان در کابل صورت گرفت، افزود: این رئیس جمهور پیشین (بوش) است که باید برای مشکلاتی که اوباما با آن روبرو شده، مقصر شناخته شود. من درباره ناآرامی و خشونت و ناامنی گزینه دیگری نمی شناسم. فکر می کنم در مسیر درستی هستیم و باید مقاومت نشان دهیم. من فکر می کنم ما می توانیم این کار را انجام دهیم. اجلاس کابل با حضور نمایندگان 70 کشور در حالی برگزار شد که به تازگی فرمانده آمریکایی نیروهای اشغالگر در پی اعتراض به سیاست های اوباما و پنتاگون در جنگ 9 ساله افغانستان، از سمت خود برکنار شد. آمریکا وعده کرده ظرف یک سال خروج نیروهای خود از افغانستان را آغاز کند اما چشم انداز تحولات افغانستان برخلاف حداقل توقعات آمریکا تصویر می شود. نشریه هافینگتون پست در تحلیل این وضعیت نوشت: در صورت ادامه سیاست کنونی آمریکا در ارتباط با افغانستان، تشدید جنگ در افغانستان دور از انتظار نیست. هافینگتون معتقد است: موفقیت در افغانستان و یا حتی اجتناب از شکست فاجعه بار در آنجا، مستلزم چیزی بیش از انتصاب یک ژنرال جدید است. چنین موفقیتی مستلزم استراتژی سیاسی است که ارتباط های یکپارچه بین تعادل درونی قدرت در افغانستان و تعادل گسترده تر قدرت بین کشورهای اصلی در خاورمیانه، آسیای مرکزی و آسیای جنوبی را تشخیص دهد و روی آن ها کار کند. غش و ضعف برای سناتور آمریکایی (خبر ویژه) «سفر جان کری به تهران». این عبارت توام با ذوق زدگی و تحریف، تیتر اول روزنامه شرق بود. در روتیتر فرعی این تیتر بزرگ با حروف کوچک آمده بود «کمیته روابط خارجی سنای آمریکا درخواست کرد»! اصل موضوع از این قرار است که بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفته بود سفیر سوئیس از طرف رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا خواستار مذاکره شده است. بروجردی در عین حال مذاکره را رد کرده وگفته بود: ما پاسخ سفیر سوئیس را داده و بیان کرده بودیم که موضوع نیازی به پیگیری ندارد. بروجردی افزود: من در پاسخ به این ابراز تمایل سناتور آمریکایی اعلام کردم که هنگامی که آقای اوباما سیاست تغییر را بیان کرد جمهوری اسلامی ایران اعلام نمود که در صورتی که تغییر کند، تغییر خواهد دید. از آن زمان تاکنون نه تنها جمهوری اسلامی ایران شاهد تغییرات مثبت درسیاست های ایالات متحده نبوده است بلکه آمریکایی ها پس از صدور قطعنامه اخیر در شورای امنیت که خود نقش اصلی رادر صدور آن ایفا کردند، پا را فراتر گذاشتند و تحریمهای جدیدی علیه ملت ایران تصویب کردند. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اینکه آمریکا علاوه بر تحریم های شورای امنیت، تحریم ها را تشدید و اتحادیه اروپا را به اعمال تحریم های بیشتر تشویق کند، اقدامی سیاسی و ظالمانه علیه ملت ایران است. وی بر ضرورت تغییر رویکرد و سیاست های ایالات متحده تاکید کرد و افزود: وقتی هیچگونه نشانه تغییر مثبت در آمریکا مشاهده نشده است، آنها چطور انتظار مذاکره با ایران رادارند. او با بیان اینکه دمکرات ها در سالهای اخیر علاقه زیادی برای گفت وگو با ایران از خود نشان دادند، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی به این خاطر که هیچ گونه صداقتی در رفتار آنان مشاهده نکرد، پاسخی به پیام های آنان نداد. با این اوصاف معلوم نیست روزنامه شرق چرا تیتر بزرگ و خلاف واقع «سفر جان کری به تهران» را در تیتر اول خود جای داده است. شایان ذکر است جان کری یکی از عناصر ضد ایرانی دوآتشه در سنای آمریکا و از طرفداران سرسخت تحریم های اقتصادی و حامی آشوبگران است. به دنبال اعلام موضع صریح رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، فردریک جونز سخنگوی سناتور جان کری، درخواست مذاکره از سوی کری را تکذیب کرد! روزنامه شرق چند سال پیش نیز مقارن با توسعه اشغالگری ارتش آمریکا در منطقه، آنها را ارتش آزادیبخش توصیف کرده بود. قوچانی سردبیر سابق شرق زمانی مدعی شد اگر آمریکایی ها به ما اجازه داشتن فناوری هسته ای نمی دهند به این خاطر است که ما تقوای اتمی نداریم! شرق میراث دار روزنامه هایی چون جامعه و توس است، روزنامه هایی که از سوی عطاءالله مهاجرانی وزیر وقت ارشاد به عنوان یلتسین های طرفدار براندازی و وابسته به نهضت آزادی که از آزادی سوءاستفاده می کنند، توصیف شدند. جروزالم پست: زمان به کام ایرانیان است آنها بی محابا پیش می روند (خبر ویژه) کارشناس کمیسیون انرژی اتمی اسرائیل در ارزیابی چالش هسته ای غرب با ایران گفت: زمان به کام ایرانیان است و آنها از کوتاه ترین فرصت ممکن در جهت توسعه و پیشرفت بهره می گیرند. امیلی لاندو که 40 سال است در کمیسیون انرژی رژیم صهیونیستی مشغول به کار است، به روزنامه جروزالم پست گفت: ایران بی محابا و بدون هیچ ترسی پیش می رود. آنها تنها به پیشرفت می اندیشند و از کوتاه ترین زمان ها برای پیشرفت سود می جویند. گویا تحریم ها، ایران را قدرتمندتر هم کرده است. صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران می گوید اقدامات تحریمی ما را متوقف نمی کند و ما غنی سازی را پیش می بریم.وی با اشاره به اظهار تمایل اخیر مقامات غربی برای از سرگیری مذاکرات با ایران تاکید کرد: به نظر می رسد که کشورهای امضاکننده تحریم ها، خود نیز بر بی اثر بودن آنها واقف باشند.