صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۴  ، 
کد خبر : ۱۴۹۱۲۵

هوای تازه برای بازیگران


بصیرت: سریال‌های تابستانی تلویزیون، مدتی است شروع شده است؛ سریال‌هایی که سازندگان آنها تلاش کرده‌اند از بازیگران محدود و مطرحی که در تلویزیون فعالیت دارند، بیشترین استفاده را کنند و چهره‌های متفاوتی از آنها به نمایش بگذارند. بازیگرانی که در سریال‌های تلویزیونی بازی می‌کنند و بین مردم محبوبیت دارند، تعدادشان زیاد نیست.
اما همین بازیگران اگر به صورت مداوم در نقش‌های یکسان و کلیشه‌ای دیده شوند جذابیت خود را برای مخاطب از دست می‌دهند و دیگر نخواهند توانست برای سریال‌ها، مخاطب میلیونی جذب کنند.
چون با دیدن یک بازیگر که مدام یک نقش را تکرار می‌کند، بیننده می‌تواند کل قصه را پیش‌بینی کند. این اتفاق برای رضا رویگری که پی در پی در چند سریال نقش‌های منفی را بازی کرد، تقریبا رخ داد.
حالا دیگر همه کسانی که سریال‌های شبانه را می‌بینند، می‌دانند که نقش رضا رویگری حتما ختم به خیر نمی‌شود.
اما گاهی تهیه‌کنندگان و کارگردانان کمی مروت به خرج می‌دهند و با سپردن نقش‌های متفاوت به بازیگران این امکان را برای آنها فراهم می‌کنند تا آنها همه توانایی‌ها و استعدادهای خود را به نمایش بگذارند.
همان‌گونه که این امکان برای بازیگرانی مانند آتیلا پسیانی، حسن جوهرچی و دانیال حکیمی فراهم شده است.
آتیلا پسیانی در سریال‌هایی مانند راه بی‌پایان (همایون اسعدیان) و رستگاران (سیروس مقدم) نقش منفی به عهده داشت. اما اکنون او را در سریال زیر هشت در نقش مثبت می‌بینیم.
همین چرخش نقش پسیانی است که باعث شده این بازیگر بتواند در روایت داستان زیر هشت به سیروس مقدم کمک کند.
حسن جوهرچی هم با عهده‌دار شدن نقش فرهاد در سریال فاصله‌ها، هاله تقدسی که نقش‌های مثبت بر گرد سر او به وجود آورده بود را شکست و نشان داد که می‌تواند چنان غیرمنطقی باشد که لج مخاطب را در بیاورد و بیننده را به جایی بکشاند که دیگر او را دوست نداشته باشد.
این تنوع نقش باعث می‌شود هم سریال رنگ تازه‌ای به خود بگیرد و هم بازیگر نفس تازه‌ای بکشد.
دانیال حکیمی در چند سریالی که در سال‌های اخیر بازی کرد معمولا نقش منفی را به عهده داشت اما در سریال فاصله‌ها نقش مثبتی را به عهده گرفته است که مخاطب در جاهایی اصلا نوع برخورد و رفتار او را نمی‌پذیرد و به اصطلاح قبولش نمی‌کند.
این نقش خاکستری باعث شده مخاطب با نقش محسن دچار چالش شود و مسلما در چنین شرایطی بازیگر تلاش بیشتری می‌کند تا بیننده را متقاعد کند و همین تلاش است که کار او را دیدنی می‌کند.
طاهره آشیانی
گروه رادیو و تلویزیون
 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات