«تحریم هاى امریکا علیه ایران نه در گذشته ثمربخش بوده و نه در آینده با موفقیت همراه خواهد بود.»
این جمله بخشى از اظهارات «هارلین اولمان» مشاور سابق وزارت دفاع امریکا «پنتاگون» است که شنبه شب در گفت وگو با شبکه تلویزیونى الجزیره در ارزیابى از سیاست هاى ضد ایرانى بوش بر زبان رانده است. مشاور سابق وزارت دفاع امریکا افزوده است: با در نظر گرفتن ابعاد گسترده ایران و نزدیکى این کشور با کشورهایى نظیر روسیه و چین و نیز توانایى ایران در داد و ستد با این کشورها چنین مجازات هایى بى تاثیر خواهد بود. وى راه حل دیپلماتیک را بهترین راه حل براى مساله هسته اى ایران دانست و در عین حال افزود که دولت امریکا به چنین راه حلى توجهى ندارد.