صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۷:۴۲  ، 
کد خبر : ۱۴۹۴۴۱

اخبار ویژه روزنامه های4مرداد89


جمهوری اسلامی

جهت اطلاع 

*** منافقین با برگزاری نشست‌های متعدد داخلی در تلاش برای زدودن پیامدهای صدور حکم بازداشت سرکرده تروریستشان مسعود رجوی از افکار عمومی هستند. پایگاه اطلاع رسانی قربانیان تروریسم منافقین در ایران نوشت: اخبار به دست آمده از داخل پایگاه اشرف حاکی از آن است که گروهک تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) با برگزاری نشست‌های متعدد به دنبال زدودن پیامدهای صدور حکم بازداشت مسعود رجوی سرکرده تروریست این گروهک از اذهان عمومی و حتی از اذهان مسوولان این گروهک هستند. "ایدن خالد" سرپرست وزارت کشور عراق در امور پلیس گفته بود که وزارت کشور قرار بازداشت 38 تن از سران و عناصر گروهک تروریستی (منافقین) به اتهام ارتکاب جنایت ضد بشریت را از دادگاه عالی جنایی تحویل گرفته است. دادگاه جنایی عالی عراق بازداشت مسعود رجوی سرکرده گروهک منافقین و مریم رجوی و 36 تن دیگر از عناصر این گروهک تروریستی را صادر کرد.

*** محمد جواد محسنی، مدیر تلویزیون تمدن افغانستان از حمایت غیرمستقیم تاجران ایرانی از شبکه فارسی وان خبر داد. وی گفت: "شبکه فارسی وان شبکه‌ای است که به واسطه کمک مالی آقای روپرت مورداک و شراکتش با یک موسسه رسانه‌ای افغان در دوبی احداث شده است. سیاست این شبکه هم شاید از دید دو شریک کاملاً متفاوت باشد. سیاست آقای مورداک بیشتر همان بحث دین زدایی و فرهنگ زدایی و دین ستیزی است. اما شریک افغان به نظرم بیشتر در فکر به دست گرفتن بازار پیام‌های بازرگانی ایران و شرکت‌های ایرانی است." محسنی افزود: "من نمی‌دانم که در ایران چه کسی این مسوولیت را به عهده دارد یا چه کسی باید از این موضوع جلوگیری کند." وی گفت: "پخش کردن اذان یا کم کردن برنامه‌های شاد دراین تلویزیون در ایام سوگواری نه به خاطر مسلمان بودن مدیران آن، که به خاطر جاانداختن این فکر در عوام الناس است که مثلاً اینها به شعائر دینی احترام می‌گذارند. این کار به خاطر فریفتن مردم است.

***  آمریکا درصدد است یک شبکه تلویزیونی آذری زبان راه‌اندازی کند. نام این شبکه تلویزیونی "آزادلیق" است و مقر آن در ترکیه خواهد بود و برنامه‌های خود را از طریق ماهواره ترک ست پخش خواهد کرد. روزنامه غربگرای "ینی مساوات" چاپ باکو معتقد است که آمریکا قصد دارد با راه اندازی این شبکه دولت جمهوری آذربایجان را زیر فشار قرا ر بدهد اما تلاش‌های یکسال اخیر غرب در راه اندازی شبکه‌های مختلف خبری فارسی زبان نشان می‌دهد که واشنگتن تلاش دارد با این بهانه بحث‌های قومیتی را در مناطق آذری نشین ایران دامن بزند و برخلاف مسایل مطرح شده هدف اصلی راه اندازی این شبکه مناطق آذری نشین ایران است و بعد جمهوری آذربایجان. کار جذب و آموزش نیروها به پایان رسیده و گفته می‌شود برخی از ایرانیان و فعالان رسانه‌ای آذری زبان ایران در راه اندازی این شبکه نقش موثر و فعالی دارند.

کیهان

چرا آب به آسیاب کیهان می ریزیم؟! (خبر ویژه)

مسعود بهنود همکار سلطنت طلب بی بی سی بعد از یک سال حضور در پشت صحنه شبکه جرس، در این سایت ظاهر شد.

وی با اشاره به امیدواری اولیه اپوزیسیون خارج نشین از حوادث خیابانی سال گذشته، در سایت جرس نوشت: اما دریغا و دردا که آنچه از آن شور پدید آمد، بار دیگر قافله را از هم دور کرد. بار دیگر آنها که هیچ امیدواری نداشتند و تازه به جمع امیدواران پیوسته بودند شلاق کلام برگرفتند، رو به امیدوارانی که گناهشان شکست از حریف سنگدل بود.

این مهره سلطنت طلب در حمایت از اصلاح طلبان می نویسد: هرچه سرکوب ها گسترده تر شده، صدای آنها که از اول هیچ امیدی به اصلاح جمهوری اسلامی نداشتند بلندتر شده است. این صحنه اگر در خانه رخ می داد همان بود که می خواهیم اما چنین جنجال و اختلاف در دوران سرد مهاجرت چنان است که یکی از نویسندگان قدیمی]هوشنگ اسدی سلطنت طلب[ را واداشته که بپرسد چرا چنین شمشیر گرفته و به کشتن خود برخاسته اند. چرا کیهانی شده ایم.

شایان ذکر است بهنود از عناصر مورد اعتماد رژیم پهلوی بود و توانست به اسرائیل(فلسطین اشغالی) سفر کند. وی بعد از انقلاب تا مدت ها حاشیه نشین بود و با برخی نشریات حاشیه ای پنهانی فعالیت می کرد. اما مهاجرانی او را دعوت به همکاری در نشریه بهمن کرد و از آن پس پای این مهره سلطنت طلب به نشریات زنجیره ای نظیر جامعه و توس- که مهاجرانی آنها را وابسته به گروهک های سوءاستفاده کننده می دانست- باز شد. وی ارتباطات وسیعی با عناصر بهایی و صهیونیست روزگار پهلوی دارد و مورد اعتماد گردانندگان شبکه بی بی سی هم هست.

هدف شرافتمندانه گمشده سربازان آمریکا در افغانستان و عراق است (خبر ویژه)

یک کهنه سرباز آمریکایی گفت: نظامیان ما در افغانستان و عراق نمی دانند که برای چه می جنگند. این باعث روان پریشی و فرار و بی انگیزگی آنها شده است.

مایکل پرایزنر که در سال های اول حمله به عراق حضور داشت و در سال 2005 از ارتش جدا شد، در گفت وگو با پرس تی وی اظهار داشت: «وقتی وارد ارتش شدم تصور می کردم قصد ارتش و دولت ما کمک به مردم دنیا است اما در عراق دیدیم که ما دقیقاً عکس این کارها را انجام می دهیم و تنها کشورشان را اشغال کرده ایم و این مایه خجالت بود.»

وی که فعالی برجسته در تظاهرات ضدجنگ در آمریکا به شمار می آید، در 15 سپتامبر 2007 به همراه 195 نفر دیگر به اتهام شرکت در راهپیمایی فعالان از کاخ سفید تا وزارت دفاع دستگیر شد.

پرایزنر تصریح کرد: من و دیگر نظامیان آمریکایی در عراق از زندانی هایی که هیچ جرمی مرتکب نشده بودند بازپرسی می کردیم و همچنین به خانه های مردم حمله می کردیم و انسان هایی را می دیدیم که دست و پایشان در بمباران ها قطع شده بود.

وی افزود: «سربازانی که در دوران افزایش نیروها به جنگ عراق ملحق شده بودند دستور داشتند به هرکسی که می بینند شلیک کنند. مردم عراق در آن دوران شاهد فاجعه و خشونت زیادی بودند و نسل ها طول می کشد تا آن دوران را فراموش کنند.»

وی ماموریت آمریکا را شکست خورده دانست و درباره آمار بالای روان پریشی سربازان آمریکایی از جنگ برگشته گفت:« در جنگ جهانی دوم یک ماموریت وجود داشت که باید نازی ها و فاشیست ها از بین بروند اما جنگ عراق هیچ ماموریتی نداشت. سربازانی که در عراق و افغانستان می جنگند نمی دانند برای چه می جنگند. آنها فقط شنیده اند که برای آزادی و دموکراسی به این کشورها رفته اند اما این آنها را قانع نمی کند.»

وی تصریح کرد: «سعی می شود به این جنگ ها چهره منطقی داده شود ولی این امکان پذیر نیست و به همین دلیل سربازانی که از جنگ بازمی گردند دچار مشکلات روانی شده اند زیرا آنها برای یک هدف شرافتمندانه و یک آرمان واقعی نمی جنگند.»

پرایزنر سپس به شمار بالای سربازان فراری اشاره کرد و اظهار داشت: «این ما را به یاد زمان جنگ ویتنام می اندازد که ده ها هزار سرباز از حضور در جنگ امتناع کردند. آنها دیگر خسته شده اند و نمی دانند برای چه باید بمیرند یا این که جان یک نفر دیگر را بگیرند.»

وی تصریح کرد: آمریکا در حالی بودجه هنگفتی را صرف صنایع نظامی می کند که سربازان آمریکایی وقتی به کشور باز می گردند به موادمخدر و مشروبات الکلی روی می آورند و پول زیادی صرف حمایت از آنان نمی شود.

پرایزنر در ادامه از بی توجهی فرماندهان نظامی به سربازان رده پایین سخن گفت و افزود: آنها به مردم عراق و افغانستان و سربازان آمریکایی هیچ توجهی ندارند و فقط به ماموریتشان برای امن کردن منطقه برای شرکت های آمریکایی و وال استریت اهمیت می دهند.

پرایزنر اظهار داشت «مقامات آمریکایی می دانند که نمی توانند در جنگ پیروز شوند اما با وجود شمار بسیار بالای تلفات سربازان آمریکایی، نمی خواهند مسئولیت آن را به عهده بگیرند زیرا آنها می خواهند از مفهوم شکست، فرار و از چهره امپراطوری شان هر طور که شده دفاع کنند و در این راه هر تعداد انسان را که لازم باشد، خواهند کشت».

گفتنی است روز گذشته دو نظامی آمریکایی توسط طالبان به اسارت درآمدند. آمار تلفات نظامیان اشغالگر در افغانستان طی ماه های اخیر به شدت بالا رفته است. فشار شدید جنگ باعث عصبی شدن ژنرال مک کریستال فرمانده آمریکایی نیروهای ناتو در افغانستان و فحاشی وی به اوباما و جو بایدن شد و به اخراج مک کریستال انجامید.

نازی ها به 50 نفر از آشوبگران افتخار بیگاری دادند (خبر ویژه)

وزارت کشور آلمان به 50 نفر از آشوبگران فراری پناهندگی می دهد. بنابر اعلام سخنگوی وزارت کشور آلمان 12 نفر از این افراد به آلمان منتقل شده اند و بقیه در ترکیه منتظر دریافت پناهندگی هستند.

به گزارش رویترز، مقام آلمانی یاد شده اعطای پناهندگی به این آشوبگران فراری را نشانه همبستگی با مخالفان دخیل در حوادث خیابانی سال گذشته عنوان کرد.

آلمان در عین حال از پذیرش درخواست شمار دیگری از این افراد خودداری کرده است. مقامات آلمانی تردید دارند که آیا مدعیان آشوبگری و مخالفت در ایران که درخواست پناهندگی سیاسی کرده اند، واقعا افراد سیاسی فعالی در معارضه با جمهوری اسلامی هستند یا به روال گذشته، اغلب آنها افراد فرصت طلبی هستند که از این طریق می خواهند کلاهبرداری کنند و هزینه های گزافی روی دست دولت و سیستم اطلاعاتی آلمان بگذارند. نگرانی دیگر سرویس های امنیتی آلمان این است که در میان افراد یاد شده نفوذی ها و جاسوس های دو جانبه نیز حضور داشته باشند.

در این میان سرویس های امنیتی همواره از عناصر سرگردان فراری به عنوان مزدوران حلقه به گوش که آماده همه نوع خیانت هستند، استفاده می کنند.

شمار زیادی از عناصر فراری هم اکنون در برخی کشورهای منطقه سرگردان هستند و با مخالفت دولت های غربی مواجه شده اند که معتقدند در پذیرش طیف هایی از اپوزیسیون قدیمی هم اشتباه کرده و مجبورند به خاطر آنها هزینه های بی دلیلی را بپردازند.

روان درمانی موسوی با لگد زدن به کروبی (خبر ویژه)

سایت وابسته به یکی از سران فتنه در سیاه بازی تازه ای اقدام به سر هم بندی و جعل نظرسنجی کرد. معلوم نیست این نظرسازی از سر بیکاری و سرخوردگی شخص موسوی انجام گرفته یا اینکه برخی اطرافیان وی با مشاهده اوضاع روحی نابسامان موسوی، کوشیده اند از این طریق به بازسازی روانی وی کمک کنند. این نظرسنجی ادعا می کند 36درصد از افراد معتقدند بر محبوبیت موسوی افزوده شده است. از سوی دیگر نظرسنجی مدعی است که محبوبیت کروبی 48 درصدکم شده است. از سوی دیگر ادعا شده 76 درصد خواستار تغییرات اساسی هستند.

کروبی زمانی در واکنش به نظرسنجی های جعلی حزب مشارکت گفته بود آنها می روند سر کوچه خود نظرسازی می کنند و اسمش را نظرسنجی می گذارند. اما گویا این بار نظرسازی کذایی در منزل موسوی یا اتاق همکاران «کلمه» انجام گرفته است وگرنه خود موسوی بهتر از همه می داند که حتی بسیاری از اصلاح طلبان نیز به چشم دردسر و فردی خودخواه و جاه طلب که اعتبار و آبروی اصلاح طلبان را به باد داده است به او نگاه می کنند. مشابه این انتقادها حتی از سوی خاتمی هم به موسوی منتقل شده است. از طرف دیگر با وجود اشتیاق وافر موسوی به تداوم آشوب های خیابانی، از تعداد جمعیت حاضر در تشنجات خیابانی به طور مرتب کاسته شد به نحوی که در روز 22بهمن فراخوان موسوی با بی اقبالی مطلق مواجه شد. شبیه این ماجرا در روز کارگر نیز اتفاق افتاد.

سایت موسوی توضیح نمی دهد که چرا مدعی افزایش محبوبیت موسوی و در عین حال سقوط محبوبیت کروبی شده حال آن که اگر ادعای طرفداری 76 درصد از تغییرات اساسی واقعیت داشته باشد، علی القاعده باید محبوبیت موسوی به خاطر رفتارهای ساختارشکنانه به مراتب بیش از کروبی باشد.

بسیاری از کاربران سایت صهیونی بالاترین خبر ساخته شده توسط کلمه را «غیرواقعی» ارزیابی کردند. در همین حال یکی از کاربران بالاترین نوشت: «این نظرسنجی، تحقیر شیخ شجاع است. این نظرسنجی دارای تقلب است چرا که می گوید محبوبیت آقای کروبی 48درصد کاهش پیدا کرده! یکی نیست بگه آخه برادر من! عموم کسانی که طرفدار آقای موسوی هستند و در افزایش محبوبیت ایشون نظر مثبت دارند نسبت به آقای کروبی هم نظر مثبت دارند! این خیلی واضحه! چرا باید آقای کروبی محبوبیتش 48درصد کم بشه؟ چیکار کرده در این مدت ایشون؟ اجازه ندید که بخوان آقای کروبی را تحقیر کنند با آمارهای اشتباهی».

شایان ذکر است که سایت قلم نیوز وابسته به ستاد موسوی، در روز انتخابات مرتباً از قول کسانی چون فرشاد مومنی، خاتمی، فاتح و حتی خود موسوی ادعا می کرد موسوی براساس آرای ریخته شده در صندوق ها پیروز شده، 30میلیون رای آورده ، در 26 استان برنده شده و.... اما هنگامی که کار به بازشماری همان صندوق ها کشید، موسوی که می دانست اوضاع از چه قرار است دبه درآورد و اصطلاحاً تلاش کرد میز بازی را به هم بزند که البته نتیجه اش همین سرخوردگی و سردرگمی فعلی و طعنه شنیدن حتی از ضدانقلابی است که تا پیش از این برای او کف و سوت می کشیدند. این آشفتگی روحی شدید را یقیناً با نظرسازی نمی توان به سامان رساند، همچنان که کار سلطنت طلب ها و منافقین و نظایر آنها در خیال بافی های 30 ساله به جایی نرسیده است.

حال اصلاح طلبان اصلاً خوب نیست اما حال اپوزیسیون خارج بدتر است (خبر ویژه)

«اصلاح طلبان به پایان رسیده اند و وضعیت جالبی ندارند».

سایت ضدانقلابی خودنویس که توسط شماری از روزنامه نگاران زنجیره ای و فراری مدیریت می شود، با درج تحلیل فوق نوشت: در بحبوحه حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری، اصلاح طلبان با به راه انداختن یک لابی بسیار قدرتمند و در فضای مجازی توانستند افکار عمومی را به خود جذب کنند ولی اکنون با فروکش کردن تظاهرات خیابانی و آرام شدن اوضاع که حتی در فضای نسبتاً ملتهب مجازی نیز قابل مشاهده است، دیگر اصلاح طلبان خریداری ندارند.

سایت مذکور می نویسد: این روزها لابی اصلاح طلبان در فضای مجازی هم وضعیت جالبی ندارند. حتی بیانه 18 موسوی و منشور جنبش سبز نیز به دوام آنها کمکی نکرد. احتمالاً از آنجا که آنها دیگر در خلوت نمادی ندارند، جمهوری اسلامی برای خالی نماندن عریضه و امکان استفاده از آنها، به آنها اجازه خواهد داد در فضای مجازی بمانند ولی در حاکمیت وارد نشوند.

خودنویس تاکید می کند: احتمالاً با گذشت زمان و ناکامی اصلاح طلبان در متحد کردن طیف های ناراضی، به آرامی طرفداران آنها در اینترنت هم متفرق می شوند. شاید به جرئت بتوان گفت اصلاح طلبان به آخر خط رسیده اند.

این سایت ضدانقلابی همچنین در مطلب دیگری نوشت: پناهندگان 3 دهه پیش تنها چند ماه پس از دلگرمی به تصاویر راهپیمایی در خیابان های تهران- خیالی از جنس تبعیدیان- شاهد موج دیگری از مهاجران به سوی غرب شدند. آنها 30 سال آرزومندی منفعلانه و ناکام داشته اند.

خودنویس می نویسد: در تداوم بی عملی برون مرز، ضعف تاکتیکی در درون مرز و تکرار بیهوده «امیدوار باید بود» حتی اصل و موضوعیت «امیدواری» هم دچار چالش است. تناسب نداشتن قوای درگیر در میدان مبارزه و فقدان جهت دهی نیروها این پرسش را مطرح می سازد که چرا و چگونه فردا می تواند روشن باشد. از پس کدام برنامه و گفتمان پویاست که اصولاً می توان امیدوار بود؟

 با این همه طرفدار، چشم نخورید! (خبر ویژه)

آمار بازدیدکنندگان سایت های اصلی ضدانقلاب به شدت پایین است.

سایت گویانیوز ضمن گزارشی تاکید کرد آمار بازدیدهای روزانه از سایت های مخالف جمهوری اسلامی ایران بسیار پایین است. به گزارش این سایت ضدانقلابی، آمار بازدیدکنندگان برخی از این سایت ها- به شرح زیر است: «جرس 3200 بازدید، بی بی سی فارسی 6500 بازدید، صدای آمریکا 3000 بازدید، کلمه 8500 بازدید، هرانا ]وابسته به منافقین[ 5500 بازدید و دانشجو نیوز ]وابسته به گروهک نهضت آزادی[ 6600 بازدید.

گویانیوز خود نیز خاطرنشان کرده که تعداد بازدیدها نشانگر تعداد افراد بازدیدکننده نیست چرا که معمولا هر فرد در روز چند بار از سایت موردنظر خود بازدید می کند و تازه بخشی از آنها هم طرفداران جمهوری اسلامی هستند.

آنچه به این خبر باید افزود این است که 70 درصد مراجعه به بازدیدهای ضدانقلابی نیز توسط عناصر ضدانقلاب مقیم خارج صورت می گیرد.

گویانیوز در عین حال مدعی شده که این سایت به همراه بالاترین از بازدیدکنندگان بیشتری برخوردارند. این در حالی است که گویانیوز حتی به اندازه برخی سایت ها مانند بی بی سی و جرس نیز آن لاین نمی شود. حداکثر بازدیدها در سایت بالاترین نیز در موارد استثنایی طبق ثبت خود این سایت دو سه هزار نفر است و اغلب مطالب آن بین 20 تا 80 بازدیدکننده دارد.

آقای «چیز» در اوج تب و توهم مدعی شده بود به واسطه رهبری شبکه مجازی اجتماعی می تواند، بار بر زمین مانده ضدانقلاب را به مقصد برساند. مقامات آمریکایی به ویژه شخص هیلاری کلینتون نیز با بلاهت تمام، این خیالبافی ها را باور کرده بودند.

قدس

مشایی: انسان حیوانی مولف است 

مهر- اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر رئیس جمهور در نخستین جشن «لوح و قلم» جهان آینده را جهان فرهنگ دانست و با اشاره به تعریف «انسان حیوان ناطق است» گفت: دست بر دارید از مقایسه انسان با حیوان به معنای تنزل یافته آن. انسان را با مقام اعلی مقایسه کنید. خدا از روح خود در انسان دمید و انسان می تواند به مقام اعلی برسد.

ولی اگر بخواهم من هم انسان را مانند دیگران تعریف کنم می گویم، انسان حیوانی مولف و کتابگراست.

 پیش بینی محرمانه هشت پای معروف درباره رئیس جمهور روسیه 

بولتن نیوز- هشت پای معروفی که نتایج مسابقات جام جهانی فوتبال آفریقای جنوبی را پیش بینی کرده بود، نظر خود را درباره رئیس جمهور بعدی روسیه اعلام کرد. «کومسومولسکایات برافدا» یک نشریه روسی به کسب نظر از «پل» هشت پای معروف در شهر اوبرهاوزن آلمان اقدام کرد تا مشخص شود نظرش درباره برنده انتخابات آتی ریاست جمهوری روسیه چیست.

خبرنگار این نشریه در آلمان، دو برگ کاغذ را که روی یکی از آنها نام «دیمیتری مدودف» و روی دیگری نام «ولادیمیر پوتین» نوشته شده بود، روی آکواریوم هشت پا قرار داد که پل بسرعت با یکی از پاهای خود بسوی یکی از این دو نام اشاره و نام رئیس جمهور آینده روسیه را اعلام کرد. مسؤولان این نشریه، برگه ای را که نام رئیس جمهور مد نظر هشت پا روی آن نوشته شده است در ظرفی مهر و موم شده قرار دادند تا پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 روسیه و بازگشایی آن، توانمندی پل در این پیش بینی مشخص شود.

 تأسیس فرقه جدید در اصفهان 

آتی نیوز - فرقه ای انحرافی به نام «مداد رنگی» که در یکی از شهرستانهای اصفهان شکل گرفته است برای گسترش دامنه فعالیت خود در استان و سپس در سطح کشور برنامه ریزی کرده است.

 جندالشیطان تأیید کرد 

زاهدان پرس - گروهک تروریستی جندالشیطان با صدور بیانیه ای دستگیری اعضای مرتبط با خود را تأیید کرد.

 درخواست اصلاح طلبان از خاتمی 

جوان آنلاین - بدنه اصلاح طلبان با مخالفت با لیدری میرحسین موسوی خواستار محوریت خاتمی در برنامه های این جریان شده اند. هنوز از پاسخ خاتمی به درخواست اصلاح طلبان خبری دریافت نشده است.

 علت توقیف اعتماد ملی از زبان مدیر مسؤول 

الف - مدیرمسؤول روزنامه توقیف شده اعتماد ملی گفت: دلیل توقیف روزنامه اعتماد ملی پیشگیری از تخلف بود.

آمریکاییها در پشت پرده شبکه جدید آذری زبان

آخرین نیوز - آمریکا به زودی شبکه تلویزیونی آذری زبان راه اندازی می کند. نام این شبکه تلویزیونی «آزادلیق» است و مقر آن در ترکیه است. واشنگتن تلاش دارد با راه اندازی این شبکه بحثهای قومیتی را دامن بزند.

آموزش منافقین و پژاک در مقر نیروهای آمریکایی 

جوان آنلاین - نیروهای آمریکایی در منطقه قره تپه حد فاصل سلیمانیه اربیل و کرکوک تعدادی از عناصر پژاک و منافقین را تحت آموزش تخصصی قرار داده و به آنها آموزشهایی ویژه ارایه می دهند.

جنجال جدید در بی بی سی 

ایرنا - نشریه انگلیسی ساندی اکسپرس درباره عملکرد مالی مدیران ارشد بنگاه سخن پراکنی انگلیس (بی بی سی) نوشت: درحالی که کارکنان «بی بی سی» با کاهش مزایا مواجهند، مارک تامپسون مدیرکل ثروتمند و تعداد دیگری از مدیران ارشد این بنگاه از یک صندوق محرمانه بازنشستگی نیز پول به جیب می زنند.

قیمت ماکسیما و پراید در افغانستان 

مهر- در افغانستان پراید کره ای یک میلیون و هفتصد هزار تومان است و ماکسیما حدود 6 میلیون تومان قیمت دارد.

محاکمه 6 عضو گروهک ریگی 

ایرنا - دادگاه محاکمه 6 عضو گروهک تروریستی جندالشیطان و عامل شهادت سه مأمور پلیس راه، روز یکشنبه در زاهدان برگزار شد.

 اقدام نامتعارف فارسی 1 

فردا - شبکه ماهواره ای فارسی 1 پس از قطع برنامه های خود در ایران به دلیل ارسال پارازیت بر روی امواج این شبکه اقدام به ارسال فرکانس جدید خود به ایمیل تعداد زیادی از فارسی زبانان نموده است.

 رسالت

شنیده ها و نکته ها

وقتی آقای چیز کلمات قصار می گوید!

میرحسین موسوی یا همان پرچمدار جنبش ضد دروغ!!! اخیرا استراتژی خود را تغییر داده و به جای صدور بیانیههای روزانه به گفتن کلمات قصار برای مهمانانش مشغول است.

آقای چیز روز گذشته در دیدار با گروهی که آژانس خبری کلمه!!! آنان را جمعی از استادان انجمن اسلامی مدرسین نام نهاده، دروغ را یکی از علائم زوال جامعه دانسته و گفته است: دروغ سازمان یافته مشروعیت زداست و ما با دروغ سازمان یافته روبه رو هستیم.

همسر دومین زن متفکر جهان که ظاهرا این دروغ های سازمان یافته به شدت او و اطرافیان اخلاق محورش را عصبانی کرده برای لحظه ای خود را پشت صندلی رابرت مرداک تصور کرده و خطاب به رسانه های تحت نظرش گفته “رسانه های جنبش سبز باید حداکثر تلاش خود را در زمینه برملا کردن ابعاد این پدیده شوم به کار گیرند.”

سمبل راستی! و مجسمه صداقت! که پس از اعلام نتایج انتخابات از یک طرف ادعا می کرد پیروزی و جلب اکثریت آرا توسط رقیبش نتیجه تخلفاتی همچون توزیع سیب زمینی و سهام عدالت و... بوده و از طرف دیگر معتقد بود او «با فاصله بسیار» از رقیب برنده شده و تخلفات انتخاباتی نیز نتوانسته اکثریت را به کاندیدای پوپولیست و عوام فریب!!! بدهد، در انتهای سخنان خود به حاضرین بشارت داده که «انشاءالله تحقق وعده های حضرت حق را خواهیم دید که آنچه به نفع مردم است سرانجام با کی خواهد ماند و ما باید بدانیم دروغ و ظلم رفتنی است.» انشاءالله

 سرویسدهی آرایشگران مرد به زنان شمال شهری

پس از کسب عنوان افتخار آمیز و غرور آفرین “بزرگترین مصرف کننده لوازم آرایشی و بهداشتی در خاورمیانه” که با تلاش یک گروه خاص از زنان کشورمان حاصل شد، به تازگی عدهای از زنان تهرانی(البته بانوان برخی از مناطق شمال شهر) که استفاده از این حجم لوازم آرایشی نیز نتوانسته آنان را به زیبایی مطلوب خود برساند!!!، اقدام به استخدام آرایشگران مرد کرده اند تا شاید با سپردن اصلاح سر و صورت خود به دست این افراد بتوانند به آرزوی دیرینه خود برسند. بدین ترتیب آرایشگران مرد در برخی نقاط شمالی شهر علاوه بر اصلاح موی مردان، به آرایش موی سر زنان نیز می پردازند. البته این آرایشگران عمدتا در داخل منازل پذیرای مشتریان زن هستند که برای هر بار اصلاح نیز مبلغ ناقابلی در حدود یکصدهزار تومان دریافت می کنند.

 افاضات استاندار دیپلمه در یک محفل سیاسی

یک استاندار اسبق اخیرا گفته «هرگز نباید اجازه داد این احساس به نظام دست بدهد که اوضاع را کنترل کرده است.» این آقای استاندار اسبق که بسیاری از کارشناسان یکی از علل پیروزی دکتر احمدی نژاد در مقابل آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات  سال84  را دفاع هوشمندانه! و البته مقتدرانه وی دانسته اند، در ادامه افاضات خود گفته  اگر این احساس به نظام دست بدهد برخوردها سخت تر و مواضع نظام قاطعانه تر خواهد شد.”

البته شنیده شده پس از سخنان روشنگرانه! این فرد، تشکیلاتی که وی منصوب به آنان است،  برای جلوگیری از بروز این احساس به نظام و مسئولان آن گفته اند

“ ما باید کاری کنیم که نشان دهد نهادهای نظام با یکدیگر اختلاف و درگیری دارند.” این گروه تصمیم گرفته اند تمرکز خود را  خصوصا روی قوای سه گانه متمرکز کنند.

 انجمن حجتیه و رویاهای دست نیافتنی

پس از مدارای  نهادهای امنیتی و اطلاعاتی در مورد سیاست های فعلی انجمن حجتیه ، این موضوع باعث شده تا برخی اعضای فعال این انجمن جهت تائید مجوز فعالیت خود به مراجع قانونی مراجعه نمایند. هر چند خوشبختانه این موضوع تاکنون محقق نگردیده و برخی از اعضای این انجمن مدعی اند ، مراجع قانونی می دانند که دیدگاه و عقایدشان بر حق بوده ولی اگر مجوز بدهند از هیاهو و اتهامات گروههای فشار در رسانه ها وحشت دارند!

گفتنیاست، چندی پیش تعدادی از عناصر انجمن  با برقراری تماس با تعدادی از علما و مسئولین قصد داشتند از شرایط موجود به نفع خود بهره برداری و حمایت آنان را جلب کنند که موفق نشدند.

ایران

دیگه چه خبر؟

درخواست اصلاح‌طلبان از خاتمی

خبر اول این که بدنه عمده اصلاح‌طلبان ضمن مخالفت با لیدری میرحسین موسوی، خواستار محوریت خاتمی در برنامه‌های این جریان شده‌اند.این اصلاح‌طلبان همچنین بر این باورند که موسوی قصد مصادره بازی و نقش‌های تعریف شده را به نفع خود دارد.در همین راستا شنیده شده است که از خاتمی خواسته‌اند که با راه‌اندازی تشکیلات بنیاد باران در استان‌ها و پررنگ نمودن فعالیت‌های این بنیاد، مدیریت این پروژه را در اردوگاه اصلاح‌طلبان حفظ‌کرده و مانع مصادره آن توسط موسوی شود.

اعتراض میهمانان مجلس عروسی به حضور برخی سران فتنه

خبر رسیده که برخی میهمانان حاضر در مجلس عروسی فرزند یکی از مسئولان سابق نسبت به دعوت و حضور برخی سران فتنه در این مراسم اعتراض کردند.میزبان این مراسم از افرادی چون خاتمی، کروبی، خوئینی‌ها، موسوی لاری و محتشمی دعوت به عمل آورده بود.پس از اطلاع از حضور این افراد گروهی از مردم تجمع و در شعار خود تأکید کردند که جماران جای منافقین نیست.

نسل سوم «جورج بوش»‌ها در بازار سیاست

شنیدیم که «جرج پرسکات بوش» نوه جرج بوش پدر، دست به تشکیل جمعیتی به نام جمهوری‌خواهان اسپانیولی ایالت تگزاس زده تا با این اقدام، اولین قدم سیاسی نسل سوم خاندان بوش را که به عرصه سیاست وارد شده‌اند، بردارد.روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف دراین باره نوشته اگر وی بخواهد خود را از ابتدا با همان نام جرج بوش معرفی کند، بسیار واضح است که به‌خاطر افتضاحاتی که چهل و سومین رئیس‌جمهور امریکا با همین نام برای امریکا به بار آورد، در هیچ انتخاباتی پیروز نخواهد شد.«جرج بوش برادرزاده» که فرزند جب بوش فرماندار کالیفرنیا و از مادری مکزیکی است، اولین قدم خود را با نام کامل خود «جرج پرسکات بوش» آغاز کرده تا شائبه فامیل بودن با جرج بوش‌ها کمتر به‌ ذهن متبادر شود.

چراغ سبز آلمان به فتنه‌گران

با خبر شدیم که هفته‌نامه اشپیگل نوشته که دولت آلمان پناهندگان سیاسی وابسته به فتنه‌گران را در خاک آلمان می‌پذیرد. این هفته‌نامه آلمانی افزوده: 12 تن از فعالان جنبش سبز که پس از شکست این جنبش ایران را ترک کرده‌اند، می‌توانند در آلمان اقامت داشته باشند. 38 نفر دیگر نیز در ادامه به این افراد می‌پیوندند.

نشست در کمپ اشرف برای نجات رجوی

خبر دیگر این که اخبار به دست آمده از داخل پایگاه عراق جدید (اشرف سابق) حاکی از آن است که گروهک تروریستی منافقین با برگزاری نشست‌های متعدد به دنبال زدودن پیامدهای صدور حکم بازداشت مسعود رجوی، سرکرده تروریست این گروهک از اذهان عمومی و حتی از اذهان مسئولان این گروهک هستند. ایدن خالد، سرپرست وزارت کشور عراق در امور پلیس پیش از این گفته بود که وزارت کشور قرار بازداشت 38 تن از سران و عناصر گروهک تروریستی منافقین به اتهام ارتکاب جنایت ضدبشریت را از دادگاه عالی جنایی تحویل گرفته است.

آمار خودکشی در ارتش امریکا رکورد زد

دست آخر این که براساس آمار منتشر شده طی ماه ژوئن هر روز یک نظامی امریکایی اقدام به خودکشی کرده و این ماه به عنوان بدترین ماه در تاریخ ارتش امریکا از نظر میزان خودکشی اعلام شده است.به گزارش روزنامه امریکایی «یواس ای‌تودی»، «کریستوفر فیلبریک» رئیس بخش پیشگیری از خودکشی نظامیان ارتش امریکا معتقد است که ادامه استرس‌ها بر نظامیان باعث اقدام آنها برای خودکشی می‌شود.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات