نخست وزیر سابق فرانسه گفته: براى حل موضوع هسته اى ایران باید از تمامى ظرفیت هاى دیپلماتیک و سیاسى استفاده کرد.ادوار بالادور از سخنان برخى دولتمردان کنونى فرانسه علیه ایران انتقاد کرده و افزوده: تهدید تهران راه حل مسأله نیست و اتحادیه اروپا و دولت سارکوزى باید به مذاکره سازنده با ایران بیندیشند. وى همچنین به تهدیدهاى کاخ سفید علیه ایران اشاره کرده و گفته: بر این باور هستم که به نفع واشنگتن است که با ایران مذاکره مستقیم و سازنده داشته باشد.ژان پیرشونمان، وزیر دفاع پیشین فرانسه نیز گفته: ساکنان الیزه بویژه سارکوزى باید بدانند که تنها راه حل موضوع هسته اى ایران گفت وگو و انجام توافقى جامع با این کشور است. وى به دولت کنونى فرانسه بخاطر همراهى با سیاست هاى آمریکا هشدار داده و افزوده: دولت سارکوزى بیش از این با منافع ملت فرانسه بازى نکند چراکه مردم فرانسه بازیچه کاخ سفید نیستند.