صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۶  ، 
کد خبر : ۱۴۹۷۰۰

اخبار ویژه روزنامه های 9مرداد1389


کیهان

تو را چه به سران فتنه؟ 700 میلیون تومان را چی کار کردی؟! (خبر ویژه)

اظهارات آیت الله جنتی مبنی بر کمک آمریکایی ها به سران فتنه، با سکوت این عده و در عین حال واکنش سؤال برانگیز مهدی کروبی مواجه شد. آیت الله جنتی اخیرا اعلام کرد که آمریکایی ها برای براندازی، یک میلیارد دلار از طریق افراد سعودی به «سران فتنه» پرداخت کردند.

با وجود سکوت سران اصلی فتنه، مهدی کروبی که بیشتر به عنوان بازیچه فتنه گران شناخته می شود ضمن حمله به آیت الله جنتی کوشید خود را جزو سران این جریان نشان دهد و در عین حال بدین ترتیب پس از مدت ها بی تحرکی ابراز وجود کند.

رقیب ناکام آرای باطله در انتخابات سال 88 خطاب به آیت الله جنتی می نویسد: به اتهام بهتانی که به سران به قول خودتان فتنه زده اید از شما شکایت می کنم آن هم در محاکم جمهوری اسلامی اگرچه امیدی به رسیدگی ندارم.

هرچند که دلایل کروبی برای این واکنش شتابزده روشن است اما باید توجه داشت که او از نگاه سرویس های جاسوسی بیگانه، فردی دم دستی که به سادگی بازی می خورد و به اعتبار جاه طلبی و ناکامی ها و سرخوردگی هایش آماده همه گونه لجاجت و عداوت با جمهوری اسلامی است ارزیابی می شود و از این جهت وی در جایگاهی نیست که برای برنامه ریزی فتنه حتی در حد چند صد دلار- چه رسد به میلیون ها دلار- به او کمک مالی شود بلکه کمک های مالی به کروبی که قابل توجه نیز بوده است صرفا برای حرکت های ساختارشکنانه وی علیه اسلام و انقلاب و امام به وی پرداخت می شده است. این در حالی است که برخی عناصر بدنام و آلوده در انتخابات گذشته دور کروبی را در ستاد و روزنامه وی گرفته بودند و دارای ارتباطات وسیع با بیگانگان بودند.

بنابراین خوب است آقای کروبی به جای تحویل گرفتن خود به عنوان یکی از سران فتنه- به مثابه نرخ تعیین کردن وسط دعوا!- یا ترش کردن در قبال خبر کمک مالی آمریکا به فتنه گران، از برخی «رفقای از سر ناچاری» در فتنه سبز بپرسد که دلارهای بی زبان را گرفته و چه بلایی سرش آورده اند. البته کروبی با ماجرای شهرام جزایری نشان داد که اگر آب باشد شناگر قابلی است و به 300 میلیون تومان «نه» نمی گوید چه رسد به اینکه دلار هم باشد. وی 5 سال پیش با برخی حمایت ها، دنبال راه اندازی شبکه ماهواره ای در دوبی به همراه افخمی بود و حتی کمک مالی کلانی را نیز از دولت خاتمی دریافت کرده بود که آن پروژه در میانه راه متوقف شد اما معلوم نشد پول دریافتی چه سرانجامی پیدا کرد. مبلغ این کمک 400 هزار دلار (400 میلیون تومان) بود که کروبی هنوز درباره سرانجام آن توضیحی نداده است.

کروبی در انتخابات ریاست جمهوری هم ریخت و پاش های فراوانی انجام داد که نهایتا به جذب 330هزار رای- حدود 150هزار برگه رای کمتر از آرای باطله- منجر شد. در واقع گردانندگان اصلی فتنه، از کروبی صرفا به عنوان ایجاد حاشیه امنیت برای موسوی و خاتمی بهره می بردند و اگر هر خرجی برای وی شده صرفا در راستای تحریک او برای فعالیت های انتحاری شهرت طلبانه بوده است.

فهرست اختلالات روانی پناهندگان جاسوس CIA (خبر ویژه)

یک مستخدم دون پایه سازمان جاسوسی آمریکا جاسوس های پناهنده را دارای انواع اختلالات روانی توصیف کرد.

علی افشاری عضو گروهک تحکیم پس از حضور در آشوب های دوره اصلاحات به آمریکا گریخت و پناهندگی گرفت. وی ضمن اینکه تلاش داشت به «رازگشایی از معمای شهرام امیری» بپردازد و او را تخطئه کند، در سایت گویانیوز (سیانیوز) نوشت: دانشگاه ییل مطالعاتی را درخصوص خصوصیات جاسوس هایی که پناهنده می شوند و چگونگی تغییرات شخصیتی آنها انجام داده است. در این کتاب با تعداد زیادی از مقامات، جاسوس پناهنده ها، کارشناس های سیا مصاحبه شده است و نتایج این تحقیق در کتابی تحت عنوان نگاهی به دنیای خصوصی سیا منتشر شده است. فصل هشت این کتاب اختصاص دارد به موضوع ویژگی های روان شناختی جاسوس های پناهنده. این تحقیق، جاسوس پناهنده را شخصیتی تعریف می کند که بر علیه کشوری که هویت خود را در آن تعریف کرده است به نفع کشور متخاصمی خیانت می کند. این تحقیق که زندگی و تجارب واقعی ده ها نفر از جاسوس پناهنده ها را بررسی کرده است، می گوید که این افراد از خصوصیات غیرعادی برخوردار هستند. اگر چه درصد اختلالات روانی در آنها بیشتر از نمونه مشابه در اجتماع به لحاظ اندازه عددی نیست. اما آنها آدم های متفاوتی هستند که مشکلاتی دارند.

افشاری می افزاید: برخی ویژگی ها وجود دارند که بیشتر در آنها دیده می شود. این ویژگی ها عبارتند از یاس و ناامیدی از زندگی رفتار ضداجتماعی، ناپختگی و سطح پایین بلوغ یافتگی، خودشیفتگی. انگیزه ها هم متفاوت است. پیشرفت اجتماعی، انتقام گیری، ماجراجویی، مشکلات خانوادگی، محرومیت از رشد و نگهداری مناسب در دوران کودکی، و... هر کدام می تواند محرک اقدام برای جاسوسی و پناهندگی باشد. بنابراین بروز رفتارهای غیرعادی و خارج از موازین عقلانی در آنها رایج است.

وی همچنین درباره تبعات بازگشت امیری به ایران می نویسد: اساساً هر کار امنیتی و عملیات جاسوسی وقتی آشکار می شود و علنی می گردد، به معنای ناکامی است. سیا ممکن است اطلاعاتی از امیری بدست آورده باشد اما در عین حال هزینه هایی را هم پرداخت کرده است که باعث شده است تا بار دیگر توانایی این سازمان در شناخت جاسوس پناهنده های مطمئن و غیرمتزلزل زیر سوال برود و ریسک همکاری با جاسوس پناهنده ها افزایش یابد، امری که به نظر یکی از مقامات سابق سیا در عملیات جاسوسی از آن گریزی نیست.

شایان ذکر است طی دهه اخیر طیفی از مدعیان اصلاح طلبی پس از دوره ها خیانت به کشور و همکاری با سرویس های جاسوسی آمریکا و انگلیس و اسرائیل و برخی کشورهای اروپایی، پناهنده شده اند که طبیعتاً آنها را نیز در شمار عناصر دارای اختلالات روانی و شخصیتی می توان رده بندی کرد از جمله؛ مهاجرانی، سازگارا، کدیور، مخملباف، اکبر پونز، مجید محمدی، منوچهر محمدی، احمد باطبی، حقیقت جو، موسوی خوئینی، ا.ن(طنزنویس)، سروش و صدها نام ریز و درشت مشابه که اغلب آنها هم اکنون در وضعیت روحی کاملاً به هم ریخته و توأم با افسردگی به سر می برند و بعضاً حاضر شده اند در ازای حداقل کمک ها و حمایت ها، به رفتارهای انتحاری نظیر اهانت به دین اسلام و قرآن مجید و مهدویت تن بدهند.

6 عضو سازمان تروریستی منافقین در انتظار اعدام (خبر ویژه)

حکم اعدام یکی از اعضای گروهک تروریستی منافقین و فعال در آشوب های خیابانی سال گذشته قطعی شده است.

«جعفر-ک» که شهریور سال گذشته حین فعالیت در اغتشاش دستگیر شد پیش از این در دهه 60 به خاطر همراهی با سازمان منافقین 10 سال در زندان به سر برده و سال 1370 آزاد شده بود. پسر وی هم اکنون در مقر نظامی اشرف -واقع در عراق- با تروریست ها همکاری می کند و خود وی نیز پیش از این به مقر منافقین رفته و مجدداً به کشور بازگشته است.

نامبرده طی 11 ماه گذشته ابتدا در شعبه 28 دادگاه انقلاب محاکمه و به اتهام محاربه، اجماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام محکوم به اعدام شد و پس از اعتراض توسط وکیل، پرونده به دادگاه تجدیدنظر رفت. دادگاه تجدیدنظر هم پس از رسیدگی حکم اعدام این عضو گروهک منافقین را تأیید کرد. بنابه گزارش رسانه های ضد انقلاب شعبه 31 دیوان عالی حکم نامبرده را تأیید کرده است. گفته می شود 6 تن از وابستگان گروهک تروریستی منافقین که در حین آشوبگری و خرابکاری در حوادث سال گذشته دستگیر شده اند، در انتظار اجرای حکم اعدام به سر می برند.

روایت نیویورک تایمز از اصلاح طلبان سرگردان در لندن و نیویورک (خبر ویژه)

با وجود تلاش عناصر ضدانقلاب فراری برای «خودمهم نمایی»، یک روزنامه آمریکایی تأکید کرد آنها پس از یک تا دو سال اثرگذاری خود را از دست می دهند و دچار افسردگی و فرسودگی می شوند.

نیویورک تایمز در ارزیابی عناصر فراری پس از آشوب های سال گذشته، نوشت: آنها تلاش می کنند تماس خود با داخل کشور را حفظ کنند و اکنون در ترکیه و نروژ و لندن و نیویورک به سر می برند.

این روزنامه در عین حال از قول بهروز آفاق رئیس بهایی بخش بی بی سی فارسی (مدیر بخش آسیا و اقیانوسیه بی بی سی) که مدت 23 سال است با این شبکه کار می کند، تأکید کرد: در سال گذشته برای اولین بار تعداد زیادی از سیاستمداران اصلاح طلب که سابقاً جزو حکومت بودند، مشروعیت جمهوری اسلامی را زیر سوال بردند. اکنون آنها در خارج از ایران هستند. تجربه نشان داده که فعالانی از این دست پس از یک یا 2 سال نفوذ و اثرگذاری خود را از دست می دهند.

نیویورک تایمز در ادامه گزارش خود تأکید می کند: با گذشت زمان و طولانی شدن زمان اقامت در خارج، احساس افسردگی ناشی از دوری از جامعه می تواند افراد مذکور را خسته و فرسوده کند. اپوزیسیون مقیم خارج همچنان دچار اختلاف و تفرقه است. جوانترها به اصلاح طلبانی که مدیران دولت خاتمی بوده اند، اعتمادی ندارند و آنها را قدرت طلب و نه طرفدار دموکراسی می دانند.

روزنامه آمریکایی ادامه می دهد: برخی از فعالان اپوزیسیون در خارج انتقاد های حکومت را نشانه موفقیت کارزار خود می دانند اما برخی دیگر مثل یک فعال جنبش زنان که در تمام تظاهرات مخالفان در برابر مقر سازمان ملل در نیویورک شرکت می کند معتقدند تلاش های جامعه اپوزیسیون تأثیر چندانی در ایران و اوضاع آن نخواهد داشت. او می گوید ما به این اجتماعات می آییم چون فکر می کنیم که ممکن است کمی تأثیرگذار باشد ولی حقیقت این است که تظاهرات در نیویورک بعید است تغییری در ایران ایجاد کند. تا حد زیادی این عمل، یک عامل و نیاز روحی و روانی است.

بنابراین گزارش، آ.امینی از فراریان ساکن نروژ می گوید: سران اپوزیسیون در ایران برنامه و هدف مشخصی ندارند. آن ها کاملاً تصادفی به این مرحله رسیده اند. به من بگویید هدف جریان سبز چیست؟ اگر می خواستند شبکه ای از مخالفان ایجاد نمایند پس چه شد؟

نیویورک تایمز ادامه می دهد: در آمستردام هلند، م.عباس قلی زاده در پی جلب نظر مقامات این کشور برای ایجاد شبکه تلویزیونی آنلاین می باشد که تاکنون موفق نشده است. باید لقب «هلندی سرگردان» را به این زن ایرانی داد که هنوز اندر خم یک کوچه می باشد.

این روزنامه می نویسد: با گذشت چندین ماه از تنش های ایران، بسیاری از به خارج آمدگان ناامید شده اند. البته آن ها سعی می نمایند این حالت پریشانی اعصاب خود را به دست فراموشی بسپارند و دل خود را به مسائلی از جمله تحریم ها خوش کنند. در واشنگتن علی اکبر موسوی خوئینی، از نمایندگان مجلس اصلاحات، هنوز در حال چک و چانه زدن با مدیران گوگل برای ایجاد شبکه اینترنتی به زبان فارسی می باشد. در انگلستان، عطاءالله مهاجرانی، وزیر دوره اصلاحات در حالی که عصبانی به نظر می رسد تنها به قول و قرار و موفقیت در آینده بسنده می کند و وانمود می کند که خود را برای گفتگو با یک نشریه لبنانی آماده می کند.

توافق با ایران شدنی است اما عقب نشاندن این کشور، نه (خبر ویژه)

مجله تایم از قول رئیس سازمان سیا نوشت: احتمالاً تحریم های جدید ایران را از تداوم برنامه هسته ای منصرف نخواهد کرد.

به گزارش این مجله آمریکایی، لئون پانتا معتقد است تحریم ها نخواهند توانست تلاش ایران برای تکمیل برنامه هسته ای خود را به هم بزنند.

تایم اضافه می کند: اگر چه کسانی از جنگ سخن می گویند اما ارتش آمریکا و حتی شخص اوباما معتقدند پیامدهای درگیری نظامی با ایران که آمریکا را به سومین جنگ با مسلمانان می کشاند، وخیم تر از حد تصور است. مخالفان اقدام نظامی می گویند هیچ توجیه و مبنای قانونی برای درگیری نظامی با ایران وجود ندارد. حتی کشورهای موافق تحریم نیز اغلب مخالف شدید درگیری نظامی با ایران هستند.

خبرگزاری فرانسه هم از قول مایکل آدلر پژوهشگر مرکز جهانی پژوهشگران وودرو ویلسون نوشت: در این 7 سال چیزی تغییر نکرده است. مواردی علیه برنامه هسته ای ایران منتشر می شود، ایران اطلاعات اندکی در اختیار می گذارد، از مذاکره استقبال می کند، شرایطی را تحمیل می کند یا زیر بار شرایط غرب نمی رود، مذاکرات متوقف می شود و این چرخه دوباره از نو تکرار می شود.

پژوهشگر مذکور معتقد است: تصمیم به حمله گزینه ای نیست که روی میز باشد. ممکن است یکی از احتمالات باشد اما در افق نزدیک دیده نمی شود. از دور تازه گفتگوها که احتمالاً ماه بعد آغاز می شود هیچ نتیجه شگفت انگیزی انتظار نمی رود. واشنگتن و هم پیمانانش می گویند دست کم شش ماه باید صبر کرد تا اثر تحریم ها را دید. آمریکا نمی خواهد در موقعیتی قرار گیرد که بین بمب اتمی و جنگ با ایران یکی را انتخاب کند. ایران هم مایل به حفظ برنامه اتمی بدون تولید بمب است. بدین ترتیب شاید بن بستی که بعضی ها فکر می کنند آن قدر هم بن بست نباشد.

موسوی و خاتمی و کروبی دهه 60 مردند، ما هم دفنشان کردیم! (خبر ویژه)

پایگاه ضدانقلابی وابسته به گروهک اتحاد جمهوری خواهان، از مرگ فتنه گران از جمله کروبی خبر داد.

«ایران امروز» با اشاره به نامه چندی پیش کروبی به آیت الله موسوی اردبیلی در انتقاد از برخورد قاطع حضرت امام با وابستگان گروهک های نفاق در سال 67، خطاب به کروبی نوشت: کروبی دلاور! ما از اینکه شما و مهندس موسوی عزیز از «امام» یاد می کنید رنج برده ایم اما پیوسته این گونه توجیه کرده ایم که شرایط مبارزه در داخل ایران چنین اقتضائاتی دارد اما سخنان مهاجرانی که هرکس امام و روحانیت را قبول ندارد از سبزها نیست، طاقت از کف ربود. ما خوشحالیم که شما دلاور جنبش سبز، مرز و تابوی خط امام را شکستید. پس چرا قدم آخر را برنمی دارید؟ آری مهدی کروبی دهه 60، نماینده «امام» در بنیاد شهید و کسی که زندانهای خصوصی داشت، رئیس مجلس سوم که حتی اجازه سخن گفتن به نمایندگان مستقل را نمی داد و نماینده ای را تنها به خاطر اینکه سخنانش بوی انتقاد از «امام» می داد از مجلس با وضعیتی تحقیرآمیز بیرون می کرد، دیگر مرده است]![ ما آن مهدی کروبی را دفن کرده ایم. آن مهدی کروبی که همراه سیداحمد خمینی و سیدحمید روحانی در لجن مال کردن منتظری از هیچ چیز دریغ نکرد، اکنون مرده است و تو را به خدا در زنده کردن او نکوشید. کروبی دهه 60 مرده و دیگر برای ما وجود ندارد.

این سایت وابسته به گروهک های سلطنت طلب و مارکسیست سابق (نظیر فدائیان خلق و توده) می نویسد: کروبی عزیز، موسوی عزیز، تا کی می خواهید با این تناقض زندگی کنید؟ کجای امروز شما به «امام خمینی» و افکار و اعمال او شباهت دارد؟ آیا شما ولایت مطلقه را قبول دارید؟ بگویید تا ما تکلیف خودمان را بدانیم؟ آیا ماجرای سال 67 را تایید می کنید؟ به خدا قسم که تایید نمی کنید و اگر هم روزی از زبان شما بشنویم، باز هم قسم خواهیم خورد که به توجیه پناه آورده اید. منتظری را پدر معنوی جنبش سبز می دانید و او مخالف ولایت فقیه آقای خمینی بود. البته می دانیم که دوستان ما در ایران درگیر مبارزه ای سخت با حاکمیتی خشن هستند و لذا انتظار پاسخ به سؤالاتی که مطرح کردیم، از داخل ایران نداریم. با آرزوی سلامتی برای شما دلاور عزیز و موسوی و خاتمی عزیز و خانم رهنورد.

جمهوری اسلامی

جهت اطلاع 

*** رفتار غیراصولی اعضای تیم دوچرخه سواری پتروشیمی ایران در رقابتهای بین‌المللی چین به قدری تامل برانگیز بوده که به سوژه سایت‌های خبری تبدیل شده ولی مسئولان فدراسیون دوچرخه سواری فقط برای توجیه افکار عمومی، اعضای این تیم را به کمیته انضباطی فرا خوانده‌اند. حرکت رکاب زنان تیم دوچرخه سواری پتروشیمی که به نمایندگی از ایران در تور بین‌المللی چین شرکت کرده بودند از این جهت مورد اعتراض قرار گرفته که آنها در مراحل مختلف این مسابقه که روی سکو رفتند، هدیه شرکت مشروب سازی را که به عنوان حامی مسابقات معرفی شده بود، دریافت کرده و برای نشان دادن شادی خود، مثل غربی‌ها محتویات آن را در برابر دوربین‌های خبری خارج می‌کردند و به سر و روی خود و دیگران می‌پاشیدند.

*** یک روز پس از صدور قطعنامه ضد ایرانی تحریمی 27 کشور عضو اتحادیه اروپایی، دولت انگلیس اموال دو شرکت ایرانی را توقیف کرد. به گزارش تابناک چندی پیش نیز بر اثر بی تدبیری برخی از مدیران و مسئولان بانک‌های ایرانی اموال سه بانک ایرانی ملی و ملت و پرشین را انگلستان توقیف و بالغ بر 5/2 میلیارد دلار از این اموال را در حساب‌های وزارت خزانه‌داری خود بلوکه کرده بود، به طوری که سود این چند میلیارد دلار به حساب وزارت خزانه‌داری انگلستان روزانه واریز می‌شود. براساس این گزارش، این دو شرکت کشتیرانی که تحت قوانین کشور انگلستان فعالیت می‌کنند و به ثبت رسیده اند، هیچ گونه تخطی از قوانین کشور انگلستان و یا اتحادیه اروپایی نداشته‌اند و صرفاً براساس قوانین و مقررات رایج کشور انگلستان فعالیت می‌کردند. این قبیل اقدامات، با بکار گماردن مدیران قوی و مسلط بر مبانی حقوقی قابل پیشگیری است.

قدس

اخبار ویژه 

سفیر ایران به خبرنگار اسراییلی پاسخ نداد

فارس- خبرگزاری آدی ان کرونوس نوشت که در جریان همایش سیاست خارجی در وزارت خارجه ایتالیا، محمدعلی حسینی سفیر ایران در رم به پرسش خبرنگار اسرائیلی در مورد اتهام مشارکت حزب ا... در ترور رفیق حریری در لبنان پاسخ نداد.

تحویل پیکر دو شهید جنگ تحمیلی به ایران

ایسنا- رئیس دفتر وزارت حقوق بشر عراق در گفتگو با پایگاه خبری سومریه نیوز گفت: وزارت حقوق بشر عراق صبح روز پنجشنبه پیکر دو تن از شهدای جنگ ایران و عراق را تحویل مسؤولان ایرانی داده است.

کارگردان ایرانی در راه میهن

ایسنا- حسین دهباشی که هنگام ساخت مستند «راست ها و دروغ ها» درباره دوره دوم پهلوی در آمریکا بازداشت شده بود و دو ماه در زندانهای این کشور بسر می برد، آزاد شد و به احتمال فراوان، امروز(شنبه) وارد ایران می شود.

گزارش نیویورک تایمزدرباره پسمانده های جریان فتنه

باشگاه خبرنگاران - نیویورک تایمز در گزارشی ویژه به حال و هوای عناصر جریان شکست خورده فتنه پرداخت. این روزنامه آمریکایی در وصف حال فراریان می نویسد: با گذشت چندین ماه از تنشها در ایران، بسیاری از فراریان ناامید شده اند. البته آنها تلاش می کنند، این حالت پریشانی اعصاب خود را به دست فراموشی بسپارند و دل خود را به تحریم ها خوش کنند.

ما و چاه نفت توریسم عربها!

خبرآنلاین- براساس برخی از برآوردها، سالانه بیش از یک میلیون و 200 هزار ایرانی به شهرهای امارات عربی و از جمله دوبی سفر می کنند که با احتساب ارزان ترین ویزای امارات، درآمد سفارت این کشور در تهران به رقم بیش از 90 میلیون دلار در سال می رسد.

رکورد پلیسی؛ زائران خمار!

ایلنا- رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد: بیش از 99 درصد افرادی که امکان حمل مواد مخدر داشته اند، در خاک ایران دستگیر شده اند و پلیس فرودگاه امسال در برنامه اعزام زائران برای حج عمره بسیار موفق عمل کرده است و تنها دو یا سه نفر توانستند با خود مواد مخدر از ایران خارج کنند.

مأموریت همسایه شمالی برای جاسوسانش

بولتن- روزنامه رسالت نوشت: یکی از کشورهایی که در همسایگی شمالی ما قرار دارد به تازگی به نیروهایش مأموریت داده تا فعالیتهای خود در ایران و به ویژه تهران را افزایش دهند و اطلاعات مورد نیاز کشور متبوع خود از وضعیت داخلی کشورمان را راپورت دهند.

باز هم، تله گذاری آمریکایی

خبرآنلاین- براساس خبری که سایت رادیو آمریکایی فردا منتشر کرد محمود یادگاری، ایرانی 37 ساله، به جرم تلاش برای صادرات کالاهایی «با کاربرد دوگانه» در یک دادگاه کانادایی به چهار سال و سه ماه حبس محکوم شد.

واکنش به شایعه پناهندگی

مهر- وحید سرلک، جودوکار سبک وزن تیم ملی کشورمان با رد شایعه پناهندگی خود در هلند گفت: این روزها در تمرینات تیم آخن آلمان برای حضور در مسابقات بوندس لیگا تلاش می کنم و نمی دانم شایعه پناهندگی من از کجا شکل گرفته است.

جایگاه ایران در میان ارتش های سایبری بزرگ دنیا کجاست؟

مشرق- نشریه «اکونومیست» در شماره اخیر خود به تعریف فضای سایبری و خطرات ناشی از آن پرداخته و نوشته است: ایران دومین ارتش سایبری بزرگ دنیا را در اختیار دارد.

روسیه، اسرائیل و کره شمالی نیز به تلاشهایشان در راستای تشکیل ارتش سایبری افزوده اند و آمریکا نیز فرمان جدید سایبری خود را با هدف دفاع از شبکه ها و انجام حمله علیه دشمنانش، ایجاد کرده است.

تشکیک در صادرات بنزین ونزوئلا به ایران

عصر ایران- رویترز به نقل از کارشناسان گزارش داد: احتمال موفقیت ونزوئلا در صادرات بنزین به ایران بسیار اندک است. در صورتی که ونزوئلا بخواهد براساس تعهداتش، به ایران بنزین صادر کند باید برای رفع نیاز داخلی اش، این فرآورده نفتی را از دیگر کشورها وارد کند.

آگهی دردسر ساز برای «فاکس»

بولتن- شبکه خبری فاکس نیوز که مواضعی نزدیک به محافظه کاران دارد، از پخش یک آگهی تلویزیونی سازمان چپگرای «وت وتس» که خود را صدای آمریکایی های میهن پرست قرن 21 می خواند، سر باز زد. در بخشی از این آگهی دعا شده که هم اینک ایران به دلیل ساختار ایجاد شده (از سوی آمریکا) تنها از محل نقل و انتقال نفت و سوخت در مناطق جنگی آمریکا(در خاورمیانه) روزانه مبلغ 100 میلیون دلار به جیب می زند.

ایران

دیگه چه خبر؟

پایان دید و بازدید آقازاده فراری

خبر اول این که مهدی هاشمی رفسنجانی بعد از یک ماه اقامت در دوبی و دیدار با اقوام و برخی از اعضای خانواده خود، دوباره به انگلیس برگشته است. گفته می‌شود عماد هاشمی، فرزند 21 ساله محسن هاشمی، مهدی هاشمی را در بازگشت به لندن همراهی کرده است. مهدی دومین فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی است که پس از برگزاری چهارمین دادگاه کودتای مخملی و اعترافات برخی متهمان علیه وی، کشور را به بهانه سرکشی از شعبه لندن دانشگاه آزاد ترک کرد و هنوز حاضر به بازگشت به کشور و رسیدگی به اتهاماتش نشده است.این در حالی است که منابع خبری از رایزنی‌های گسترده یاسر هاشمی با سفارت امریکا در ترکیه برای تمدید ویزای امریکای خود و اخذ ویزا برای دختر و همسرش خبر می‌دهند.

خوش خدمتی ضد انقلاب برای بیگانگان با طعم توهم

خبر دیگر این که یکی از سایت‌های ضدانقلاب که توسط تعدادی از همکاران سابق نشریات اصلاح‌طلب مدیریت می‌شود، در مطلبی با موضوع وضعیت پرونده هسته‌ای ایران، ادعایی جالب مطرح کرده و نوشته : امریکا به دنبال گفت‌وگو در این زمینه است اما مسئولان جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال اقدام نظامی هستند.

«روزآن‌لاین» در این مطلب نوشته است: مقامات جمهوری اسلامی در حالی از جنگ سخن می‌گویند که جامعه جهانی همچنان بر راه‌حل‌های دیپلماتیک تأکید دارد؛ راه‌حل‌هایی که مذاکره یکی از آنهاست.

اکونومیست: ایران دومین ارتش سایبری بزرگ دنیا را دارد

شنیدیم که نشریه اکونومیست در مقاله‌ای که در شماره اخیر خود درخصوص «فناوری اطلاعات و صنایع نظامی» منتشر کرده، نوشته است: ایران دومین ارتش سایبری بزرگ دنیا را در اختیار دارد. روسیه، اسرائیل و کره‌شمالی هم به تلاش‌های خود در راستای تشکیل ارتش سایبری افزوده‌اند و امریکا نیز فرمان جدید سایبری خود را با هدف دفاع از شبکه‌ها و انجام حمله جدید علیه دشمنانش ایجاد کرده است.

آزادی کارگردان ایرانی از زندان های امریکا

با خبر شدیم کهکارگردان مستند تلویزیونی «راست‌ها و دروغ‌ها» که در حین ساخت این مستند دستگیر شده بود و دو ماه در زندان‌های امریکا به‌سر می‌برد، آزاد شد و به احتمال قوی امروز وارد ایران می‌شود.تهیه‌کننده مستندهای تلویزیونی، درباره علت دستگیری حسین دهباشی خاطرنشان کرده: از آنجا که این مستند به دوره دوم پهلوی می‌پرداخت، حسین دهباشی به مصاحبه با شخصیت‌های مختلف سیاسی آن دوران که اکنون در امریکا اقامت دارند، اقدام کرد که در همین حین به اتهام جعل اسناد دستگیر شد.

پیمان دانشجویان دانشگاه تهران با طلبه سیرجانی

دست آخر این که اعضای بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با حجت‌الاسلام جهانشاهی معروف به طلبه سیرجانی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی دیدار کرده و پیمان بسته‌اند تا محاکمه دانه درشت‌های مفاسد اقتصادی از پای ننشینند.گفتنی است طلبه سیرجانی چندی پیش به دلیل مفاسدی که در شهر خود در زمینه زمین‌خواری‌های کلان مشاهده کرده بود اقدام به اعتراضاتی کرد که عدم اعتنا به این اعتراضات وی را ناگزیر به راهپیمایی از سیرجان به تهران کرد.

رسالت

شنیده ها و نکته ها

انهدام یک باند تولید و توزیع فیلم های مستهجن در شمال کشور

یک گروه تهیه و توزیع فیلم و تصاویر مستهجن که در برخی شهرهای شمال و شمال غربی کشور فعالیت می کردند به تازگی توسط ماموران نیروی انتظامی بازداشت شدند. شنیده شده این گروه با برقراری روابط دوستانه با برخی از دختران و پسران از این افراد عکسبرداری می کرده و این عکس ها و فیلم ها را به فروش می رساندند. از این گروه تعداد زیادی لوح فشرده حاوی تصاویر و فیلم های مستهجن کشف و ضبط شده و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی  شده است. چندی پیش نیز گروهی با برپایی پارتی های مختلف از این مراسم فیلم و عکس تهیه می  کرده و این فیلم و عکس ها را به فروش می رسانده.

 فروش تجهیزات نظامی در تهران

پس از بروز اتفاقات عجیب و غریبی نظیر سرویس دهی آرایشگران مرد به زنان شمال شهری، به تازگی آگهی هایی مبنی بر فروش تجهیزات نظامی در مناطقی از پایتخت توزیع شده است.فردیا گروه منتشر کننده این آگهی متعهد شده خدماتی نظیر پشتیبانی تجهیزات و سیستم های امنیتی و حفاظتی، تهیه لوازم جانبی نظامی و راه اندازی سیستم های مخابراتی را به مخاطبان خود ارائه دهد.

گفتنی است هرچند فروش برخی از تجهیزات نظامی نظیر افشانه، بی سیم و ... تاکنون توسط برخی از مراکز قانونی صورت می گرفته اما به تازگی فروش غیرقانونی این وسایل و البته تجهیزات دیگری از این قبیل توسط برخی از مراکز غیرقانونی نیز شدت گرفته است.قیمت هر افشانه در این مرکز غیرقانونی گاهی به100/000  تومان نیز می رسد.

 وقتی وهابیون از صدای اذان هم هراس دارند

پس از گسترش فرهنگ غنی شیعی در برخی از کشورها خصوصا کشورهای همسایه جمهوری اسلامی برخوردهای مسئولان این کشورها با علاقه مندان به اسلام و مذهب شیعه نیز تندتر شده است.

در همین راستا اخیرا برخی از مسئولان یکی از کشورهای مسلمان که در همسایگی شمالی کشورمان قرار دارد پخش اذان را از مساجد شیعی ممنوع اعلام کرده است.بنابر گفته های برخی از هموطنان مان که در این منطقه مذکور سکونت دارند اخیرا وهابیون شهر با ارسال گزارشی به یکی از مسئولان ارشد و بلندپایه این کشور پخش اذان را مزاحمتی برای خود عنوان کرده و از وی خواسته اند تا از پخش اذان در مساجد شیعه جلوگیری کنند که متاسفانه مسئولان ارشد و بالطبع محلی این کشور نیز در راستای سیاست یکی به نعل یکی به میخ مسئولان مساجد شیعی را از پخش اذان منع کرده اند و تهدید کرده اند که اگر دستورشان اجرا نشود با شدت بیشتری برخورد خواهند کرد.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات