صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۳  ، 
کد خبر : ۱۵۰۱۸۴

اخبار ویژه روزنامه های 14مرداد89


قدس

اخبار ویژه 

«آنجلینا جولی» ناجی اسلام می شود!

مهر- هالیوود با ساخت فیلمی هدفمند به نام « SALT » به کارگردانی«فیلیپ نویس» یکبار دیگر در خدمت دستگاه سیاسی و اطلاعاتی ایالات متحده قرار گرفت.

در این فیلم «آنجلینا جولی» بازیگر آمریکایی نقش اصلی را ایفا کرده و به ناجی جهان اسلام تبدیل می شود.

سناریوی فیلم از آنجا جالب می شود که یک جاسوس روسی در مأموریتی از جانب کرملین، مأمور حمله هسته ای به تهران و مکه با استفاده از کلاهکهای اتمی آمریکا می شود تا با این اقدام علاوه بر کشتن میلیونها مسلمان خشم جهان اسلام را از آمریکا برانگیزند.

اینجاست که قهرمان آمریکایی فیلم با بازی آنجلینا جولی وارد می شود و از جنگ جهانی سوم جلوگیری می کند!

«سروش» نوین در دولت!

الف- بیست سال پس از انتشار کتاب قبض و بسط تئوریک عبدالکریم سروش، رئیس دفتر دولت اسلامی بر همان مبانی پای فشرده و هدف دولت را مکتب ایران، نه مکتب اسلام دانست، چرا که برداشتهای مختلفی از اسلام وجود دارد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه برخی ها از من خرده می گیرند که چرا نمی گویی مکتب اسلام و می گویی مکتب ایران گفت: از مکتب اسلام دریافت های متنوعی وجود دارد اما دریافت ما از حقیقت ایران و حقیقت اسلام، مکتب ایران است و ما باید از این به بعد مکتب ایران را به دنیا معرفی کنیم.

ارشاد شانه خالی کرد

ایرنا- معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: ورود خوانندگان لس آنجلسی و خارج از کشور به داخل، ارتباطی با این وزارتخانه ندارد.

شغل جدید داماد خواهر رئیس جمهور

فردانیوز- احد قدمی، داماد پروین احمدی نژاد خواهر رئیس جمهور و عضو شورای اسلامی شهر تهران در حکمی از سوی علی ترکاشوند، رئیس شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور به سمت ریاست مجموعه ورزشی شهید کشوری منصوب شد.

جوسازی رسانه های عربی درباره ترور دیروز احمدی نژاد

مهر- بر خلاف جوسازیهای برخی رسانه های عربی و ادعای ترور محمود احمدی نژاد در همدان، شاهدان عینی سفر رئیس جمهور به همدان تأکید می کنند، یک ترقه دست ساز در فاصله ای زیاد با خودروی حامل رئیس جمهور منفجر شده است. برخی رسانه های منطقه، از جمله شبکه العربیه و پس از آن برخی رسانه های خارجی دیگر با انتشار خبرهای فوری مدعی سؤقصد به جان رئیس جمهوری شدند.

یک سازمان با دو مدیرعامل!

تابناک- در حالی که صادق محصولی، وزیر رفاه، تنها پس از چند روز از تصویب اساسنامه تأمین اجتماعی در دولت به برکناری علی ذبیحی، مشاور رئیس جمهور و مدیر عامل تأمین اجتماعی اقدام و رحمت ا... حافظی را به جای ذبیحی راهی تأمین اجتماعی کرد، دیروز در اقدامی شگفت انگیز، این سازمان همچنان حضور ذبیحی و حافظی را همراه با هم داشت.

گفته می شود که حافظی در طبقه هشتم تأمین اجتماعی و ذبیحی در طبقه نهم تأمین اجتماعی مستقرند!

تلاش برای محدود کردن حضور کالاهای ایرانی در عراق

خرمشهر - خبرنگار قدس: یک مسؤول در بخش بازرگانی استان خوزستان می گوید: برخی از وابستگان رژیم بعثی عراق برای حضور کالاهای ایرانی در جنوب عراق بویژه در بندر بصره مانع ایجاد می کنند.

خبرنگار قدس از خرمشهر می افزاید: در حالی که برای ورود کالاهای صادر شده از کویت، عربستان و ترکیه محدودیتی وجود ندارد، فعالان بازرگانی در مرز شلمچه اعلام می دارند صادرات کالاهای ایرانی بویژه مواد غذایی از این مرز بشدت کاهش یافته و صادرات نوشابه و آب معدنی از این مرز متوقف شده است و تنها صادرات مصالح ساختمانی دیده می شود.

بنابراین گزارش، صادرات تمام اقلام از این مرز به کمتر از 50 درصد رسیده است.

اتهام یک روزنامه به رئیس جمهور

شبکه ایران- روزنامه فرهنگ آشتی در ادعایی به نقل از برخی نمایندگان مجلس که نام آنها را نبرده است، مدعی شده که شخص احمدی نژاد از حساب ذخیره ارزی بدون مجوز مجلس برداشتهای گسترده ای داشته است.

اهانت به خلیج فارس در آسمان ایران

مشرق- شرکت هواپیمایی «گلف ایر» بحرین که هر هفته چند پرواز به شهرهای کشورمان مانند تهران، مشهد و شیراز دارد، در پروازهای خود به جای کلمه «خلیج فارس» از واژه مجعول «خلیج ع رب ی» استفاده می کند.

 

ایران

دیگه چه خبر؟

جوسازی رسانه‌های بیگانه درباره حرکت هیجانی جوان همدانی

برخی رسانه‌های بیگانه با ذوق‌زدگی نسبت به انفجار یک ترقه دست‌ساز در حاشیه مراسم استقبال مردمی از رئیس جمهوری اسلامی ایران در سفر استانی دولت به همدان، آن را به عنوان انفجار بمب و سوء‌قصد به دکتر محمود احمدی‌نژاد قلمداد کردند. این رسانه‌های خارجی در ادامه سیاه‌نمایی خود حتی مدعی تلفات انسانی در این ماجرا شده‌اند. به گفته یکی از همراهان رئیس‌جمهوری، انفجار این ترقه که میان جمعیت استقبال کننده روی داد، تنها با صدای خفیف خود برای لحظاتی توجه گروهی از مردم را به خود جلب کرد. وی با تکذیب خبر بازداشت عامل انفجار این ترقه، تأکید کرد: کیفیت این ماجرا بیش از هر چیز نشان دهنده ذوق و هیجان استقبال‌کنندگان بوده و هیچ موضوع امنیتی متوجه آن نیست.

القاعده مسئولیت حمله به شناور ژاپنی را برعهده گرفت

گروه القاعده مسئولیت حمله به نفتکش ام.استار ژاپنی را در تنگه هرمز که هفته گذشته به وقوع پیوست، به عهده گرفت. القاعده اعلام کرده ایوب الطیشان فرد انتحاری عضو این سازمان به این نفتکش حمله کرده است. کشتی ژاپنی مذکور دارای 16 خدمه فیلیپینی و 15 خدمه هندی بوده و 270 هزار تن نفت خام را از امارات متحده عربی به سمت بندر چیبا در شرق توکیو حمل می‌کرده است. بعد از انفجار در این نفتکش نظریات متفاوتی راجع به علت حادثه که در آب‌های سواحل ایران و عمان صورت گرفت، مطرح شد.

واهمه اوباما از مناظره با رئیس‌ جمهور ایران

رابرت گیبس، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده که اوباما برای مناظره با محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌ جمهور ایران حاضر نخواهد شد. این اظهارات پس از آن مطرح شد که دکتر احمدی‌نژاد در یک دیپلماسی ابتکاری، از رئیس‌ جمهور امریکا دعوت کرد تا در حاشیه نشست آتی مجمع عمومی سازمان ملل، با حضور خبرنگاران با وی مناظره کند تا افکار عمومی جهان در جریان بحث‌های دو طرف قرار بگیرند و خود قضاوت کنند که منطق کدام طرف به واقعیت نزدیک‌تر است.

ضرر 13 میلیارد دلاری روسیه از تحریم‌های ایران

رئیس مرکز بررسی بازار تسلیحات جهانی روسیه گفته مسکو در صورت تبعیت از تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران، بین ‏11‏ تا ‏13‏ میلیارد دلار زیان خواهد دید. ایگور کوروتچنکو افزوده‏:‏ این زیان مالی حاصل لغو معاملات تسلیحاتی میان مسکو و تهران و از دست دادن سود حاصل از اجرای طرح‌های مختلف روسیه در ایران است.

انتشار عکس لحظه تجاوز اسرائیل به لبنان

یک پایگاه خبری لبنانی، عکسی منحصر به فرد را از لحظه تجاوز مرزی روز دوشنبه نظامیان رژیم صهیونیستی به مرز لبنان منتشر کرده که این عکس اثبات می‌کند نظامیان رژیم صهیونیستی با استفاده از جرثقیل، ضمن عبور از حائل و سیم خاردار مرز لبنان، اقدام به نصب دوربین مراقبت و کنترل کرده‌اند.

کارتونیست فتنه، موسوی را تهدید به افشاگری کرد

کاریکاتوریست سابق نشریات اصلاح‌طلب که در ماه‌های اخیر دست به تمسخر شدید میرحسین موسوی زده است، در یادداشتی رسماً وی را تهدید کرد. نیک‌‌آهنگ کوثر که کاریکاتورهای وی با محوریت تمسخر اظهارات و بیانیه‌های موسوی با عصبانیت شدید حامیان وی روبه‌رو شده، همچنین در مطلبی که در سایت خودش منتشر کرده، نسبت به دریافت پول در میان اصلاح‌طلبان افشاگری کرده است. این کاریکاتوریست که اکنون در کانادا زندگی می‌کند و به عنوان همکار تلویزیون دولتی صدای امریکا شناخته میشود، در بخش دیگری از مطلب خود میرحسین موسوی را تهدید به طراحی کاریکاتورهای تمسخرآمیز بیشتر کرده است.

کاهش حمایت مردم امریکا از اقدامات جنگ‌طلبانه این کشور

پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست، تحلیلی را به قلم استیون سیمون و درخصوص احتمال جنگ میان ایران و امریکا منتشر کرده که در این گزارش با استناد به چند نظرسنجی اثبات شده حمایت مردم امریکا از اقدامات جنگ‌طلبانه دولت این کشور بشدت کاهش یافته است.

در اولین نظرسنجی مؤسسه گالوپ در ماه فوریه 2010، حدود 90 درصد از امریکایی‌ها معتقدند ایران تهدیدی جدی برای منافع حیاتی امریکا به شمار می‌رود اما در سومین نظرسنجی که شبکه تلویزیونی سی.ان.ان و اوپینیون ریسرچ انجام دادند، مشخص شد که در حال حاضر تنها 23 درصد از امریکایی‌ها با اقدام نظامی بر ضد ایران موافقند.

سفرهای دور دنیا با پول کارگران

یک اتحادیه بزرگ کارگری که از سالیان گذشته تاکنون حیاط خلوت چند تشکل سیاسی اصلاح‌طلب به شمار می‌رفته، با سوء استفاده از امکانات و اموال متعلق به کارگران، حمایت مالی از جریان معارض در انتخابات و نیز تزریق پول به افراد و گروه‌های اصلاح‌طلب را در کارنامه کاری ماه‌ها و سال‌های گذشته خود دارد و این در حالی است که علی‌رغم پیگیری‌های به عمل آمده و نیاز شدید کارگران سراسر کشور به عواید چنین رقم هنگفتی، مسئولان اتحادیه از بازگرداندن این پول خودداری می‌کنند.

نکته جالب این‌که بر اساس خبرهای رسیده تعدادی از نمایندگان فراکسیون اقلیت مجلس که ارتباط تنگاتنگی با این اتحادیه دارند، توانسته‌اند از دست و دلبازی مدیران عمدتاً اصلاح‌طلب آن سفرهای دور دنیای متعددی را تجربه کنند.

تحلیلگر اپوزیسیون: برای جلب اعتماد غرب تعلیق کنید

مهرداد مشایخی تحلیلگر اپوزیسیون ضمن تمجید از سیاست خارجی دولت اصلاحات بویژه در موضوع هسته‌ای، ‌از مقامات فعلی ایران خواسته که فعالیت‌های صلح آمیز کشور را به مدت10 سال تعلیق کنند تا اعتماد غرب دوباره جلب شود!

پیوند فارسی 1 و گروهک تروریستی منافقین

شبکه فارسی 1 که مدتی است دچار اختلال در سیستم سرویس‌دهی شده است، به تازگی بر روی ماهواره‌ای که شبکه مخصوص گروهک تروریستی منافقین را پخش می‌کند، قرار گرفته است.

این شبکه که سریال ها و فیلم های ضد اخلاقی بسیاری را پخش می کند هم اکنون با قرار گرفتن بر روی این ماهواره جدید، به نوعی نقش یک مبلغ را برای شبکه گروهک تروریستی منافقین بازی می‌کند.

رسالت

جهت اطلاع 

*** فرقه بهائیت فعالیت‌های خود را در چند استان مرکزی کشور افزایش داده است. به گزارش خبر آنلاین، عناصر این فرقه ضاله اخیراً در برخی استان‌ها برخی از مبلغین خود را ساکن کرده و به برگزاری کلاس‌هایی تحت عنوان فعالیت فرهنگی مبادرت کرده‌اند. کتاب خوانی جمعی، کوهنوردی، اردوهای جمعی و... بخشی از فعالیت‌های این فرقه در این استان‌ها است.

*** در برخی از فروشگاه‌های شمال شهر تهران از زنان و دخترانی که لباس‌های زننده و نیم تنه بر تن دارند، به عنوان مانکن و همچنین فروشنده استفاده می‌شود. به گزارش آخرین نیوز، با اینکه این فروشگاه‌ها لباس‌هایی با برند معروف داخلی و خارجی را برای زنان و دختران عرضه می‌کنند، در اغلب اوقات مملو از مشتریان مرد در کنار خانواده یا به تنهایی هستند. در این فروشگاه‌ها خرید برای عموم (مردان و زنان) آزاد است و همچنین فروشندگان مرد نیز در کنار آنها جهت فروش لباس زنانه فعالیت می‌کنند و فروشنده‌های زن علاوه بر عدم رعایت پوشش موی سر، برای جلب توجه بیشتر خریداران از لباس‌های زننده (کت و نیم تنه) استفاده می‌کنند.

*** کاخ سفید پیشنهاد احمدی نژاد را برای مناظره رو در رو باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا رد کرد. به گزارش تابناک، رابرت گیبس، سخنگوی کاخ سفید درباره پیشنهاد اخیر احمدی‌نژاد برای مناظره رو در رو با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا با رد این موضوع گفت: پیشنهاد ایران برای گفتگو ناشی از فشارهای تحریم‌های جدید علیه این کشور است. گیبس همچنین با بیان اینکه ما همیشه گفته‌ایم تمایل داریم اگر ایران جدی باشد بنشینیم و در مورد برنامه هسته‌ای ایران گفتگو کنیم مدعی شد: تا این تاریخ چنین جدیتی وجود نداشته است. احمدی‌نژاد، روز دوشنبه در سخنانی در جمع ایرانیان خارج از کشور به باراک اوباما پیشنهاد مناظره درباره مسائل مهم جهانی داد تا حق و ناحق مشخص شود. همزمان با واکنش کاخ سفید به پیشنهاد آقای احمدی‌نژاد، فیلیپ کرولی سخنگوی وزارت ا مور خارجه آمریکا هم ادعا کرد: تمایل ایران برای گفتگو با آمریکا ناشی از فشار تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل، آمریکا و اتحادیه اروپاست. فیلیپ کرولی همچنین گفت: ما مایلیم در هر زمان و در هر مکانی در چارچوب گروه پنج به علاوه یک با ایران درخصوص برنامه‌های هسته‌ای این کشور گفتگو کنیم.

***وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه شنبه نام چند شخصیت حقیقی و حقوقی دیگر را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا علاوه بر اعلام نام 21 شرکت نام چند نفر از فرماندهان سپاه قدس ایران را نیز به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد. وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شده که این افراد از طالبان حمایت می‌کنند. علاوه بر این، وزارت خزانه‌داری آمریکا نام 21 شرکت را در شش کشور جهان را که مدعی است متعلق به ایران هستند را نیز به لیست تحریم‌های خود اضافه کرده است. به گزارش رویترز، اغلب این شرکت‌ها در آلمان، ایران و ژاپن مستقر هستد. شعبات کمیته امداد امام خمینی در لبنان نیز مشمول این تحریم هستند.

کیهان

پناه به توالت فرنگی برای 2 میلیارد تومان پولشویی کثیف (خبر ویژه)

شبکه دولتی انگلیس (BBC) و ارگان حلقه لندن (جرس) در اقدامی مشترک و تصادفی اعترافات برخی عناصر دستگیر شده در آشوب های خیابانی را زیر سؤال بردند.

در حالی که بی بی سی تلاش می کرد ضمن مصاحبه با برخی عناصر ضدانقلاب، اعترافات مستند برخی عناصر آشوبگر یا طراحان آشوب را زیر سؤال برد، سایت «جرس» مدعی شد حمزه کرمی از مدیران سایت ضدانقلابی و فتنه انگیز «جمهوریت» در ایام انتخابات، مورد شکنجه واقع شده و اعترافات وی تحت فشار بوده و بنابراین اعتبار ندارد. این ادعا در حالی مطرح می شود که نزدیک یک سال از اعترافات مستند حمزه کرمی- دستیار مهدی هاشمی در اداره سایت جمهوریت و مدیرکل سیاسی دفتر رئیس جمهور از سال 74 تا 78 در دو دولت سازندگی و اصلاحات- می گذرد و از سوی دیگر، 3 ماه نیز از حکم دادگاه تجدیدنظر برای نامبرده (11سال حبس) سپری شده است. برخی خبرها حاکی است کرمی از سوی برخی افراد خاص و آلوده به «خیانت سیاسی» ، به شدت تحت فشار قرار گرفته تا اعترافات قبلی خود را تکذیب کند و در ازای آن از برخی حمایت ها و اغماض ها! نسبت به افشاگری دادگاه برخوردار شود.

نکته جالب در این میان ارتباط اتفاقی! سایت جرس و حلقه لندن با مهدی هاشمی است. جرس در فضاسازی خود می کوشد پای آقای هاشمی را به وسط بکشد و از آن طرف با زیرکی مهدی هاشمی را تبرئه کند. سایت وابسته به مهاجرانی و کدیور که با کمک بولتن سازانی چون باستانی و گنجی (البته با اسامی مستعار) اداره می شود، ادعا کرده سر کرمی را در توالت فرنگی فرو برده اند تا اتهاماتی را مطرح و از جمله «به روابط نامشروع با یکی از بستگان طراز اول جنبش سبز و دو نفر از بستگان طراز اول یکی از مقامات عالیه بی بصیرت اقرار کند. او بارها امتناع می کند تا اینکه در بار بیستم به خواست بازجویان تن می دهد و آنچه را می خواستند می نویسد و امضا می کند. از دیگر موارد شکنجه، اختلاس و فساد مالی مهدی هاشمی بوده است.» جرس اما در اقدام ناشیانه خود توضیح نمی دهد که اولا ادعای روابط نامشروع در کدام دادگاه از سوی کرمی مطرح یا در کجای حکم صادره علیه او مورد استناد قرار گرفت و ثانیا آیا می توان اسناد موجود برای خیانت های مهدی هاشمی را با قصه سازی توالت فرنگی انکار و کتمان کرد و ثالثا چرا این حضرات کلی قصه بافی کرده اند که لابلای آن سوءاستفاده از بودجه سازمان بهینه سازی مصرف سوخت برای ایجاد فضای تقلب و فتنه و آشوب در انتخابات را کتمان و انکار کنند؟ آیا جرسی ها قرار شده از خارج باری را که دیگر مهدی کروبی هم حاضر نیست به دوش کشد، به دوش بکشند؟

گفتنی است کرمی در دادگاه تاکید کرده بود: مهدی هاشمی اعتقادی به هزینه شخصی برای انتخابات نداشت و با وجود گوشزد کردن من نپذیرفت که استفاده از پول بیت المال برای این منظور جرم است... گرداننده واقعی سایت جمهوریت مهدی هاشمی بود و من تنها مدیر اسمی آن بودم. پرسنل سایت با چاپ شب نامه درستادهای میرحسین موسوی و توزیع آنها، به تضعیف نظام می پرداختند. سازمان بهینه سازی مصرف سوخت باید در جهت کاهش و بهینه سازی مصرف سوخت کار می کرد. البته شرکتهای مختلفی هم با این سازمان قرارداد داشتند که از جمله این شرکتها شرکتی با مدیریت امیر-الف بود که کار این شرکت نیز ساخت تیزرهای تبلیغاتی و در کل تبلیغ بود. همه روسای این شرکتهایی که با سازمان بهینه سازی قرارداد داشتند از دوستان مهدی هاشمی بودند و آمادگی گرفتن پول تحت عنوان بهینه سازی و تبلیغات انتخاباتی برای کاندیدای مدنظر مهدی هاشمی را داشتند. یک شرکت 500 میلیون تومان برای چاپ یک میلیون جلد کتاب پول دریافت کرده بود در حالی که تنها 25 هزار جلد کتاب چاپ شد و مابقی پول صرف تبلیغات مورد نظر مهدی هاشمی شد. او معتقد به پولشویی بود. وی پولها را از سازمان بهینه سازی دریافت می کرد و آنها را مکررا به دلار و ریال تبدیل می کرد. وقتی که دلیل این کار را از وی پرسیدیم، گفت که با این کار کسی نمی تواند منشأ پولها را کشف کند. با فشار مهدی هاشمی از سازمان بهینه سازی مصرف سوخت به منظور تبلیغات در دوره نهم انتخابات ریاست جمهوری پول برداشت می شد. این پولها معادل 2 میلیارد تومان بود.

وی گفته بود: سایت جمهوریت ابتدا قرار بود از کاندیدایی در انتخابات حمایت و نسبت به دولت نهم نیز نقدهایی داشته باشد ولی با فشارهای مهدی هاشمی، این سایت تبدیل به سایت تضعیف کننده سازمانهای نظامی از جمله بسیج، سپاه و سازمانهای دولتی شد و حتی این سایت خدمات دولت رانیز پول پاشی معرفی می کرد و کار به جایی کشید که این سایت برخلاف واقعیت، شبهه تقلب در انتخابات را تلقین کرد. مهدی هاشمی حتی مطالب تندتری را برای انتشار به ما می داد که البته ما این گزارش ها را هرگز منتشر نکردیم. او به خود من 320 میلیون تومان پول داد که البته حاضرم بخشی از آنها را که در اختیارم هست بازگردانم ولی بخش دیگر را بین پرسنل توزیع کردم.

  آن قدر از آدم های خردگرا و میانه رو خوشمان میاد که نگو! (خبر ویژه)

عضو مرکزیت حزب افراطی «اعتماد ملی» می گوید «احتمال پیوند تاکتیکی اصلاح طلبان با اصولگرایان خردگرا و میانه رو دور از دسترس نیست.»

محمدجواد حق شناس مدیر مسئول روزنامه توقیف شده اعتماد ملی و از مقامات وزارت کشور خاتمی به ایلنا گفت: تفکر اصلاح طلبی در طول سه دهه گذشته از پایه های اساسی فعالیت ها و گفتمان های سیاسی کشور بوده است.

وی با بیان اینکه احتمال پیوند تاکتیکی در میان اصلاح طلبان و بخش میانه رو اصولگرا دور از دسترس نیست، گفت: این پیوند می تواند پیرامون منافع و امنیت ملی، حقوق اساسی مردم و دیدگاههای به جا مانده از امام(ره) و انقلاب تعریف شود و برای حصول آنها تلاش گردد.

وی توضیح نداد که آشوبگری، خیانت، وطن فروشی و همکاری علنی طیف اصلی و موثر جبهه اصلاحات- به استثنای برخی طیف های منتقد و منزوی این جبهه- با گروهک های برانداز و قدرت های بیگانه، چه وجه مشترکی می تواند با اصولگرایان خردگرا و میانه رو داشته باشد و چگونه می توان خردگرایی و میانه روی را با مواضع ضدانقلابی و ساختارشکنانه افراطیون مدعی اصلاح طلبی جمع کرد؟ و ثانیا «دیدگاههای به جا مانده از امام(ره)» چه نسبتی- جز تضاد و نفی- می تواند با عملکرد افراطیون داشته باشد و ثالثا منظور از پیوند تاکتیکی چیست؟ یعنی چیزی شبیه استفاده انتحاری که از کروبی کردند؟!

گفتنی است به واسطه حضور افراطیون، حزب، ستاد انتخاباتی و روزنامه کروبی تبدیل به اتاق تیمی و مرکز تجمع انواع عناصر گروهکی قائل به ساختارشکنی و معارضه با حاکمیت شده بود.

در عین حال طیف خاکستری جریان نفاق تلاش می کرد با نزدیکی به برخی اصولگرایان و طرح پروژه های فریبی چون «دولت ائتلافی» و « دولت وحدت ملی» در جبهه اصولگرایان انشعاب درست کند و از آن سو پروژه بزرگ براندازی در پوشش انتخابات را با موفقیت به پیش ببرد که البته با هوشیاری اصولگرایان و مردم و مکر الهی، ماجرا کاملا برعکس سناریوی پیش بینی شده پیش رفت.

بولتن سازی برای شیخ آلت دست منافقین (خبر ویژه)

یک عضو گروهک ادوار تحکیم از ارائه بولتن به آقای منتظری در سال های پایانی عمر وی خبر داد.

«محمد-ص» عضو پیشین گروهک تحکیم و ادوار تحکیم ضمن اشاره به ملاقات مکرر این 2 گروهک با منتظری تاکید کرد: یکی از این ملاقات ها در سال 86 بود که به همراه جمعی از دوستان ادوارتحکیم و دفترتحکیم به قم و بیت آیت ا... منتظری رفتیم. اتاقی مملو از بولتن های خبری. سراغ برخی دوستان غایب را گرفتند. آن زمان 3 تن از دوستان پلی تکنیک از سوی محاکم قضایی محکوم شده بودند. او روزانه اخبار خارجی و داخلی را دریافت می کرد.

نویسنده مطلب سایت ضدانقلابی خودنویس توضیح نداد که «بولتن»های یاد شده توسط کدام تیم تهیه و در اختیار آقای منتظری قرار می گرفت؟

کانالیزه شدن دفتر و دادن اطلاعات غلط به منتظری، یکی از اتفاقات عبرت آموزی بود که باعث شد وی از مقابله جمهوری اسلامی با گروهک تروریستی منافقین انتقاد کند اما حضور باند تروریست و آدم کش مهدی هاشمی در حلقه اول اطرافیان خود را نبیند بلکه از آنها تا پای معارضه با انقلاب و امام هم دفاع کند. این روند بولتن سازی و کانالیزاسیون منتظری کار را به جایی رساند که وی حتی از منافقین تروریست قاتل 72 شهید مظلوم انقلاب- و از جمله شهید محمد منتظری- دفاع کرد و به همین خاطر از سوی گروهک کانون مدافعان حقوق بشر (وابسته به شیرین عبادی) مورد ستایش قرار گرفت!

عناصری نظیر کدیور در این اواخر موفق شدند فتوایی از آقای منتظری علیه برنامه هسته ای ایران بگیرند. کدیور در نامه خود برنامه هسته ای کشورمان را به عنوان یک تهدید به تصویر کشیده و با جنگ طلب معرفی کردن جمهوری اسلامی، خواستار فتوای منتظری شده بود! منتظری هم با توجه به فضاسازی مفصل کدیور در نامه خود، 22 مهر 88 پاسخ داد «ساخت و نگهداری سلاح های کشتار جمعی ممنوع می باشد و اگر کشوری در این جهت گام بردارد نه تنها مرتکب اسراف شده بلکه موجب تهدید برای کشورهای دیگر و در نتیجه بی اعتمادی گردیده و بسا موجب تیرگی روابط شود. در این فرض خود سردمداران آن کشور باید از هرگونه اقدام در جهت آن سلاح ها پرهیز کنند و اگر نکردند مردم از حاکمان بخواهند که پرهیز کنند و در صورت تخلف دیگر کشورها، به هر شکل از آنان ممانعت نمایند»!!

شایان ذکر است اوایل دی ماه سال گذشته نیز دو تن از اعضای گروهک نهضت آزادی از مراودات و مشورت های خاص به آقای منتظری و دریافت مطالب سرّی نظام از وی خبر داده بودند. عبدالعلی بازرگان دوم دی 88 در سایت ملی- مذهبی نوشت: «آیت الله منتظری در برابر کسی ایستاد که حاصل عمر او ]امام خمینی[ حساب می شد و کمتر از «حضرت امام» درباره ایشان نگفته بود... در خانه آیت الله منتظری همواره به روی مخالفان باز بود. ما نیز در نهضت آزادی بیانیه های خود از جمله علیه ولایت فقیه و ادامه جنگ را برای ایشان می بردیم]!![... در سال 67 پس از عملیات مرصاد، تعدادی از زندانیان که بیشتر آنها از مجاهدین ]گروهک تروریستی منافقین[ بودند به اعدام محکوم شدند. فقط آیت الله منتظری از حقوق این نیروها که از جمله فرزند او را ]در ماجرای جنایت تروریستی 7 تیر[ کشته بودند، دفاع کرد».

عضو گروهک نهضت آزادی با «هولناک» خواندن برکناری آقای منتظری از قائم مقامی رهبری در زمان حضرت امام، به ملاقات خود با آقای منتظری در حول و حوش همان ایام اشاره کرده و نوشته بود «نگارنده حامل بیانیه و پیامی از تهران از ناحیه پدر و دوستان نهضت آزادی در امور جاری برای آقای منتظری بودم. در این ملاقات خصوصی ماجرا را ناباورانه با جزئیات از ایشان دریافت کردم، ناباورانه از این جهت که ایشان صادقانه]!![ و غیرسیاستمدارانه، اصل حکم و جزئیات را به عضوی از یک حزب مخالف اطلاع می دهد. این دلالت بر صفا و سادگی می کرد»!

ابراهیم یزدی رئیس گروهک نهضت آزادی نیز در گفت وگو با رادیو زمانه از صمیمیت ویژه با منتظری خبر داده و گفته بود «من به ایشان توصیه کردم بهتر است اندکی مماشات و صبر کند تا امور به ایشان واگذار شود. معمولا به دیدن ایشان می رفتم و یادم هست در زمستان سال 67 ]یکی دو ماه قبل از برکناری آقای منتظری[ در دیداری که با ایشان در قم داشتم، ایشان به من لطف داشت و نامه هایی را که با آقای خمینی مبادله کرده بودند، برای من خواند».

ذکر این نکته نیز حاکی از لطف نیست که آشوبگران تحریک شده از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی در تظاهرات روز قدس سال گذشته، ضمن حرمت شکنی روزه و تظاهر به روزه خواری، شعار می دادند «روحانی واقعی-منتظری،صانعی»

غیر از اسرائیل و آمریکا و انگلیس به هیچ جا وابسته نیستیم! (خبر ویژه)

شماری از عناصر فراری کاملا پاک و خوش سابقه! اعلام کردند به دنبال راه اندازی شبکه ماهواره ای «مردمی و مستقل» هستند. آنها خود را بنیاد «ایران ندا» معرفی کرده اند.

در نامه ای که از سوی گروه مذکور منتشر شده، اسامی عناصر بدسابقه و مرتبط با محافل اطلاعاتی صهیونیستی و انگلیسی و آمریکایی دیده می شود از جمله: داریوش آشوری، رامین جهانبگلو، رضا علامه زاده، مهدی جامی، مهرانگیز کار، کاظم علمداری و چند همکار دم دستی روزنامه های زنجیره ای.

این گروه مدعی شده اند به حزب و تشکیلات سیاسی خاصی وابستگی ندارند و هدفشان صرفا روشنگری و ارتقای رسانه ای فرهنگ ایران است.

این اقدام در حالی است که به تازگی اقدام حلقه جرس برای دریافت کمک های مالی از برخی دولت های اروپایی و آمریکایی برای راه اندازی شبکه ماهواره ای با شکست مواجه شد چرا که گفته شده شبکه جرس در بحبوحه آشوب ها تبدیل به حلقه ای «نیم سوز»! شده است.

 نیویورک تایمز: در شکستن تحریم ها چین بی پروا و روسیه جنون آمیز عمل می کنند (خبر ویژه)

یک مقام آمریکایی از دولت چین به خاطر عدم همراهی جدی در تحریم ایران انتقاد کرد.

به گزارش نیویورک تایمز، رابرت اینبورن مشاور ویژه منع گسترش سلاح های هسته ای در دولت آمریکا از چین خواست مقررات تحریم را رعایت نماید و دنبال بهره برداری از این وضعیت نباشد.

نیویورک تایمز در یک گزارش ضمن نقل این صحبت از این مقام آمریکایی، یادآوری کرده که چین روابط سیاسی و اقتصادی خوبی با دولت ایران دارد و همواره خواهان حل مسالمت آمیز مسئله هسته ای ایران بوده است. چین به تازگی اعلام کرد که با تحریم های شدید اتحادیه اروپا علیه ایران موافق نیست و از تصمیم ایران برای مذاکره با غرب بر سر تبادل سوخت هسته ای اش استقبال می کند.

نیویورک تایمز اضافه می کند: چین همچنین از دولت آمریکا به خاطر تحمیل تحریم های جدید علاوه بر تحریم های شورای امنیت سازمان ملل، انتقاد کرد و گفت؛ آمریکا نباید یک جانبه و خارج از مصوبات شورای امنیت قدم بردارد. رابرت اینبورن از دولت چین می خواهد که در سیستم بین المللی مسئولیت پذیر باشد. وی در عین حال مسئولیت چین را در پیروی از مفاد قطعنامه شورای امنیت علیه ایران و سوء استفاده نکردن از محدودیت های ناشی از تحریم، گوشزد کرد. مقامات آمریکایی معتقدند که شرکت های چینی با وجود مقررات تحریم های جدید علیه ایران، باز هم «بی پروا» در صنایع نفت و گاز ایران سرمایه گذاری می کنند.

نیویورک تایمز در گزارش دیگری، انتقاد مشابهی را متوجه روسیه کرد و با جنون آمیز خواندن تظاهر مسکو به همراهی با غرب و در عین حال نقض تحریم ها نوشت: یک مقام اتاق بازرگانی مسکو با بی اعتنایی به تحریم های اضافی و یکجانبه کنگره آمریکا و اتحادیه اروپا، به نشریه بلومبرگ می گوید شرکت های نفتی تحت کنترل دولت روسیه از جمله گازپروم، درباره تحویل بنزین به ایران در ماه جاری و یا ماه آینده به گفتگو با تهران مشغول هستند. این رویداد پس از آن رخ داده است که ایران و روسیه با صدور بیانیه مشترکی اعلام کرده اند در حال «توسعه و گسترش همکاری» در حوزه نفتی هستند.

نیویورک تایمز اضافه می کند: به نظر می رسد بر سر مهار اقتصادی ایران ابهامات بسیار و رفتارهای ضد و نقیضی در رویکرد روسیه نسبت به ایران وجود دارد. لئون پانتا رئیس سیا در مصاحبه تلویزیونی چند هفته پیش خود این سوال را مطرح کرد که آیا تحریم ها جلوی «بلند پروازی های ایران» را خواهند گرفت یا خیر، با شفافیت پاسخ داد «احتمالاً خیر.» آقای پانتا دلایل خود را با جزئیات بیان نکرد اما جوانب جنون آمیز، همانطور که آقای گیتس به طعنه درباره روسیه و اروپا در شرح تهدید و تحریم ایران یاد کرده بود، به نظر عامل مهمی می رسد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات