صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۸۶ - ۱۲:۵۲  ، 
کد خبر : ۱۵۸۲۲
بصیرت ::

نماینده روسیه: همکاری ایران از مدالیته جلو زده


نماینده روسیه در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی تلاش های آژانس برای حل سوالات باقیمانده درباره برنامه هسته‌یی ایران را عالی خواند.

به گزارش خبرگزاری نووستی گریگوری بردنیکوف، نماینده روسیه در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه ضمن سخنرانی در نشست شورای حکام در وین گفت: "روند مثبتی که دیده می شود، تاکید کننده صحت برخورد انتخاب شده از سوی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی برای حل مسائلی است که آژانس با آنها مواجه است".بردنیکوف ابراز رضایت نمود که توافقات به دست آمده بین آژانس و ایران اجرا شده و در برخی موارد از جدول زمانی نیز پیشی می‌گیرند.

نماینده روسیه خاطر نشان داشت که اجرای آتی و رو به پیشرفت توافقات بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی و توسعه فعالیت های نظارتی آژانس در ایران از ضرورت برخوردارند.

وی در ادامه افزود که روسیه از فراخوان تهران به بازگشت به اجرای پروتکل الحاقی به توافقنامه ضمانت ها با آژانس بین المللی انرژی اتمی و اتخاذ تدابیری برای اعتمادسازی، مطابق قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد و شورای حکام آژانس، از جمله توقف غنی سازی حمایت می‌کند. بردنیکوف افزود که تمامی این مطالبات هنوز به قوت خود باقی هستند و ایران باید آنها را اجرا کند.

نماینده روسیه به عنوان گامی مهم در این راستا، توقف فعالیت در زمینه غنی سازی را عنوان کرد که به گفته وی می تواند راه را به سوی مذاکرات درباره توافقاتی همه جانبه با هدف حل مشکل هسته ای ایران بگشاید. بردنیکوف همچنین یادآور ساخت که پیشنهاد روسیه درباره ایجاد کنسرسیوم‌های بین المللی ارائه خدمات در زمینه غنی سازی اورانیوم بر اساس شرایطی که برای تمامی طرفین سودبخش باشد، همانند مرکز بین المللی غنی سازی اورانیوم در آنگارسک، نیز هنوز به قوت خود باقیست.

وی ابراز امیدواری نمود که ایران گزینه های مختلف رفع نیازهای خود به سوخت هسته‌یی را محاسبه نموده و تصمیمی سنجیده و منطقی بگیرد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات