صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۷:۳۶  ، 
کد خبر : ۱۶۲۵۴۳

اخبار ویژه روزنامه های3شهریور89


جمهوری اسلامی

جهت اطلاع 

*** منطقه لواسان، در معرض فساد و بی بندوباری گردشگرانی است که برای خوشگذرانی به این منطقه می‌روند. یکی از اهالی لواسان حضور گسترده گردشگران در روزهای پایانی هفته را یکی از علل این پدیده شوم دانست و افزود: علی‌رغم اینکه حضور مسافران باید منجر به رونق فرهنگی این منطقه شود اما عملاً شاهد افزایش بی بند وباری در لواسان هستیم. آتی نیوز از قول مادر یک دختر 18 ساله نوشت: متاسفانه درحال حاضر فساد، انواع مواد مخدر و... دامن گیر مدارس این منطقه نیز شده است.

*** سردبیر روزنامه الوطن چاپ کویت از کشورهای عربی منطقه خواست موافقت خود را برای در اختیار قرار دادن خاک کشورهایشان برای حمله نظامی به ایران اعلام کنند. به گزارش عصر ایران، فواد هاشم در مطلبی نوشت: "به صورت جدی از همه وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس می‌خواهم که موافقت کشورها و ملت‌های خود را برای باز کردن مرزهای زمینی، دریایی و خاکی در مقابل نیروهای آمریکایی یا ناتو یا نیروهای بین‌المللی برای حمله کوبنده به حکومت ایران اعلام کنند." وی که به کینه توزی نسبت به ایران معروف است، نزد مردم کویت و ملت‌های منطقه به عنوان عامل رژیم صهیونیستی شناخته می‌شود و همواره بر خلاف نظر مردم منطقه و به سفارش آمریکا و صهیونیست‌ها مقاله می‌نویسد.

*** رئیس فهرست العراقیه در ادامه جوسازی‌های خود علیه جمهوری اسلامی ایران این بار در کویت ادعا کرد ایران بر روی نام وی برای تصدی نخست وزیری عراق خط قرمز کشیده است. به گزارش مهر به نقل از پایگاه خبری نهرین، ایاد علاوی در کویت مدعی شد: من نشنیده‌ام که کشورهای دیگر خطوط قرمزی درباره کسی داشته باشند، اما شنیده‌ام که ایران درباره برخی خطوط قرمز دارد و آن طور که شنیده‌ام ایران نخست وزیری مرا وتو کرده است. وی در جواب این سئوال که آیا سازمان ملل درصدد تحمیل دولت جدید در عراق است؟ اظهار داشت: سازمان ملل متحد قدرت اجرایی کافی برای انجام این کار ندارد و آمریکا چنین قدرتی دارد، اما هرگز در این زمینه دخالت نخواهد کرد!

رسالت

شنیده ها و نکته ها

 تعطیلی جلسات رسمی مجمع روحانیون مبارز

اختلاف نظرها باعث عدم رسمیت و به نصاب نرسیدن جلسات مجمع روحانیون مبارزه شده است. شنیده های موثق از عناصر نزدیک به مجمع روحانیون مبارز حاکی است اختلاف نظر و بروز دو طیف مختلف در درون مجمع روحانیون مبارز در سال جاری تشدید شده و به همین خاطر ماه هاست تشکیل جلسات مجمع روحانیون به تعویق افتاده و تنها یک بار در سال89  این مجمع توانسته جلسه رسمی باحضور نصف به علاوه یک اعضا را داشته باشد. اخبار رسیده در این زمینه حاکی است که به علت به نصاب نرسیدن تعداد اعضای مجمع برای تشکیل جلسه، برخی اعضا با تشکیل جلسات غیر رسمی در منازل برخی از اعضا از جمله خاتمی به مشورت و رایزنی می پردازند. دسته بندی برخی اعضای مجمع به طرفداران موسوی و یا کروبی، اختلاف نظر درباره مواضع مجمع در قبال حوادث پس از انتخابات، تمایل بعضی از اعضا به سکوت در برابر رفتارهای ساختارشکنانه میرحسین و کروبی و طرفداری برخی اعضای افراطی مجمع به حمایت از میر حسین و کروبی و طرفداری برخی اعضای افراطی مجمع به حمایت از میرحسین و طرفداری تعداد اندکی به جذب کروبی و... از جمله دلایلی است که باعث عدم تشکیل جلسات مجمع روحانیون مبارز می باشد. طبق شنیده های موثق در یکی از جلسات غیر رسمی که در منزل یکی از اعضا تشکیل شده بود بحث ابطحی و اعترافات او در دادگاه و ضرباتی که از این طریق به حیثیت جریان اصلاحات و خاتمی وارد شده مورد بررسی قرار گرفت که در این جلسه مجید انصاری و موسوی لاری خواستار برخورد با ابطحی و اخراج او از مجمع شدند اما ابطحی در پی اطلاع از مواضع منفی برخی اعضا نسبت به خود تقاضا کرده جلسه ای  برگزار شود تا وی توضیحات خود را ارائه کند اما چند ماهی است که جلسه ای برگزار نشده است. نظر به اینکه مجمع روحانیون اخبار مربوط به خود را به مصلحت نمی داند سریع تکذیب می کند لذا در صورت تکذیب این خبر، اطلاعات بیشتری منتشر خواهد شد.

 عصبانیت غربی ها از تعطیلی یک شرکت هرمی در ایران

تعطیلی یک شرکت هرمی فروش لوازم آرایشی با اعتراض رادیو فردا، صدای آمریکا و بی بی سی روبرو شد!شرکت سوئدی «اوریف لیم» که در قالب شرکت های هرمی اقدام به جذب و به کارگیری زنان در فروش لوازم آرایشی می کرد در طی مدتی کوتاه70  میلیون دلار به دست آورداما با شیوه های مختلفی از پرداخت مالیات فرار می کرد. گزارش برخی دستگاه های نظارتی حاکی است که شرکت اوریف لیم در پوشش شرکت های هرمی برای فروش لوازم آرایشی از برخی جریانات سیاسی نیز حمایت مالی می کرد. تعطیلی این شرکت فروش لوازم آرایشی با اعتراض شدید  رادیوهای مخالف نظام روبرو شد که همین دلیل قابل قبولی برای فعالیت های جهت دار و دو پهلوی شرکت مذکور بود. در پی اعلام تعطیلی شرکت اوریف لیم در ایران، ارزش سهام این شرکت در بازار بورس سوئد کاهش یافت.

 هر دروغگویی عضو جنبش ماست!

یک عضو مرکزیت حزب مشارکت اعلام کرد هر کس که معتقد به تقلب در انتخابات سال گذشته باشد عضو جنبش سبز است!علی شکوری راد که در غیاب اعضای سرخورده و منفعل و زندانی حزب مشارکت سعی می کند با حرف های با مزه باعث تزریق روحیه و انبساط خاطر طرفداران اندک جنبش فتنه شود در جدیدترین افاضات خود مدعی شد هر کس که معتقد باشد انتخابات سال گذشته واقعی نبوده و احمدی نژاد رئیس جمهور منتخب مردم نیست عضو جنبش سبز محسوب می شود!

شکوری راد در اظهارات خود تکلیف افرادی چون مصطفی تاج زاده، حجاریان، ابطحی و بسیاری از دوستان حزبی خود که به صراحت ادعای تقلب را رد کرده اند را مشخص نکرد که آیا این افراد که تقلب را قبول ندارند عضو جنبش سبز هستند و یا طبق نظریه شکوری راد از عضویت در جنبش سبز اخراج شده اند!این عضو مرکزیت حزب غیر قانونی مشارکت در ادامه مقاله خود بدون اشاره به مخالف های خاتمی با رفتارهای نسنجیده میرحسین و کروبی و اختلاف نظرهای فراوان در خصوص اینکه چه کسی هدایت کشتی به گل نشسته اصلاحات و جنبش سبز سابق را بر عهده بگیرد در بازی غیر واقعی با کلمات گفته است جنبش سبز بی شمار است و در عین اینکه متنوع و متکثر است از هر گونه انقسام در حرکت باید پرهیز کند چه بسا آنها بخواهند با نرمش خود ما را قسمت کنند باید مراقب باشیم!شکوری راد نصایح حضرات آیات جنتی و صدیقی را در نماز جمعه این گونه تعبیر کرده که نظام می خواهد در میان ما رسوخ کرده و بین ما فاصله بیندازد و لذا پیام وحدت می دهد جهت اطلاع آقای شکوری راد عرض می شود منظور از وحدت را مقام معظم رهبری هفته گذشته تبیین کردند و شرط وحدت را با کسانی دانستند که به اصول نظام وفادار باشند و لذا ایشان مطمئن باشند کسی قصد وحدت با ایشان و دوستان ساختارشکن او را ندارد.

کیهان

نفی حکومت دینی تنها شرط حمایت ضدانقلاب از موسوی و خاتمی (خبر ویژه)

 

نامزد نشان شده آمریکا برای آشوب و یک عضو گروهک نهضت آزادی در اظهاراتی همزمان اعلام کردند مرزبندی خودی و غیرخودی را قبول ندارند.

اظهارات موسوی و صباغیان در حالی منتشر می شود که موسوی از قریب 2، 3 ماه پیش ارتباطات علنی با گروهک آمریکایی نهضت آزادی را علنی کرده است. پیوند کامل و تأثیرپذیری از گروهک مذکور در حالی است که اسناد فراوان به دست آمده از لانه جاسوسی آمریکا نشان می دهد برخی سران این گروهک و از جمله ابراهیم یزدی و امیر انتظام دربست در استخدام دولت آمریکا و سازمان سیا قرار داشته اند. این پیوند همچنین از عمق نفاق و وابستگی موسوی پرده برمی دارد چرا که حضرت امام با تأکید بر اینکه گروهک نهضت آزادی براساس خیانت ها و اسناد موجود، نباید رسمیت داشته باشند تصریح کرده اند اگر این گروهک بر سر کار می ماندند سیلی ای می زدند که تا قرن ها اسلام و ایران سربلند نمی کردند. تخطئه مرزبندی خودی و غیرخودی طبیعی ترین نشانه جریان های نفاق است و در آیات الهی و سیره ائمه معصومین (ع) بارها بر لزوم مرزبندی با منافقین و محاربین و معاندین با اسلام تاکید شده است.

هاشم صباغیان وزیر کشور دولت موقت در گفت وگو با «جرس» درباره وضعیت خودی و غیرخودی در فتنه سبز گفت: جنبش سبز به خودی و غیرخودی اعتقادی ندارد و وقعی به خودی و غیرخودی نمی گذارد.

عضو نهضت آزادی، به تجمع شماری از بازیگران فتنه در خانه عبدالله نوری که به بهانه افطار صورت گرفت اشاره کرد و گفت: در هفته گذشته منزل آقای عبدالله نوری که خودش زحمت زیادی برای این انقلاب کشیده، مهمانی افطار بوده در این افطاری دویست نفر بیشتر بودند و از مسئولین و گروه های مختلف اپوزیسیون چهار پنج نفر بودند. از مجمع روحانیون مبارز گرفته تا نهضت آزادی و اصلاح طلبان و مجاهدین انقلاب اسلامی و جاما و جبهه ملی.

همزمان با این سخنان، میرحسین موسوی ضمن دیداری، به مغالطه بر سر «وحدت ملی» و «مرزبندی خودی و غیرخودی» - که عین پاسداری از منافع و وحدت ملی است- پرداخت. وی که در جریان فتنه و آشوب سال گذشته در هماهنگی و همکاری گامی با گروهک های سلطنت طلب، جبهه ملی، بهائیت، بقایای احزاب مارکسیستی نظیر توده و فدائیان خلق، و همچنین گروهک های تروریستی منافقین، تندر، پژاک و ریگی قرار داشت، در این ملاقات گفت: «تشکل های سیاسی که با سیاست های غلط از هم جدا شده بودند به تدریج به هم نزدیک تر می شوند، با هم مذاکره می کنند و بر سر یک سفره می نشینند. آنچه نقطه وصل آنها با یکدیگر است تلاش برای آزادی، عدالت و تفاهم بر سر پاسداری از حقوق ملت است. مرزهای خودی و ناخودی به تدریج کمرنگ می شود و به جای آن تعامل و گفت وگو می نشیند.»

وی همچنین با کتمان نقش خود سناریوی ناکام ایجاد چند دستگی در میان ملت متحد ایران که سناریوی کاملاً آمریکایی و صهیونیستی بود گفت: عده ای نفع خود را در تفرقه و شقه شقه کردن مردم می دانند و به نام مبارزه با جنگ نرم، نفرت پراکنی می کنند.

همزمان با این سخنان، محمد برقعی یک عضو خارج نشین گروهک ملی- مذهبی بر سکولار بودن موسوی و خاتمی و کروبی تصریح کرد و به «جرس» گفت:«امروز سکولاریزم مبتنی بر جدایی نهاد دین از حکومت مورد توافق ماست. در ماجرای فوت آیت الله منتظری نیروهای داخل و خارج کشور و دینی ها و غیردینی ها دست در دست هم خاطره این بزرگمرد را گرامی داشتند. حجت الاسلام خاتمی و حجت الاسلام کروبی و مهندس موسوی مورد حمایت بیشتر نیروهای سیاسی غیردینی خارج از کشور هستند و تا آنجا که خواستار حکومت دینی نباشند، از آنان حمایت می کنند.»

آنچه در این سخنان جالب است شرط گذاشتن برای حمایت از فتنه گرانی چون موسوی و خاتمی است (مخالفت با حکومت دینی) حال آن که ظاهراً قرار است طرفین شرطی برای هم نگذارند!

ننگ افتضاح پارسال در روز قدس بر پیشانی مدعیان اصلاحات (خبر ویژه)

افتضاح آشوبگران در روز قدس پارسال و سردادن شعارهای ضدانقلابی به نام جنبش سبز تبدیل به مصیبتی دوسویه برای مدعیان اصلاح طلبی شده است به نحوی که اعضای این طیف مجبورند مواضعی متناقض در پیش بگیرند تا احیانا هم ملت متدین و هم عناصر ضدانقلاب حرمت شکن را به خود بدبین نکنند!

رسول منتجب نیا در گفت وگو با سایت «دی پرس» و درباره روز قدس گفت: ما در رابطه با مسئله فلسطین و قدس شریف اعتقاد ثابتی داریم و آن این است که قدس به عنوان قبله نخستین مسلمانان است و رژیم اسرائیل نیز یک حکومت معمولی نیست بلکه یک دولت ساخته استعمار در منطقه خاورمیانه است.

وی افزود: آنچه باید به عنوان یک شعار ادامه پیدا کرده و محور شود به رسمیت نشناختن رژیم اسرائیل و حمایت از مردم فلسطین است که در این سالها مورد ظلم و ستم واقع شده است. روز قدس یادگار امام(ره) برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین است.

وی تصریح کرد: معتقدم روز قدس باید هرچه باشکوه تر برگزار شود و شعار در حمایت مظلومان جهان باشد زیرا اسلام به ما تکلیف کرده است که نسبت به قبله نخستین مسلمین بی تفاوت نباشیم ولی بحث اینکه این حمایت چگونه باشد موضوع دیگری است ولی حمایت هم در قانون اساسی و هم در وصیت نامه امام(ره) عنوان شده است.

منتجب نیا در پاسخ به این سؤال که «سال گذشته بعضی شعارها داده شد مثل نه غزه، نه لبنان که خیلی گران تمام شد، دیدگاه شما چیست» تصریح کرد: معتقدم شعارهایی که سال گذشته مطرح شد از جریان اصلاحات نبود، در همین حال شعار اشتباهی که سر داده شد را نیز باید بررسی کرد و دید چه عملکردی سبب طرح این شعار شد(!)

وی خاطرنشان کرد: مسئولان باید به دنبال علت مطرح کردن این شعار باشند زیرا مردم معتقدند که باید مشکلات کشور بیشتر از دیگر کشورها مد نظر مسئولان باشد. شاید در همین زمینه شائبه هایی بوجود آمده که عده ای را به اشتباه انداخته است.

فاضل میبدی عضو گروه موسوم به «مجمع محققین» هم در اظهارنظری مشابه و متناقض نسبت به ماجرای روز قدس پارسال گفت؛ امروز مسلمانان غزه و لبنان مظلوم واقع شده اند و باید به آنها کمک کرد ولی متاسفانه امروزه همه مسائل، چه کمک به یک کشور و چه قطع رابطه با یک کشور سیاسی شده است در صورتی که در دین اسلام تفاوتی ندارد که مظلوم در کجا واقع شده است. معتقدم در حال حاضر تمام مسائل سیاسی شده است چه فردی که در نفی غزه و لبنان شعار می دهد چه فردی که در تایید حمایت از غزه و لبنان شعار می دهد.(!)

وی همچنین از احتمال شرکت اصلاح طلبان در راهپیمایی روز قدس صحبت به میان آورد و گفت: اگر مسئله قدس رنگ و بوی سیاسی به خود نگیرد و صرفا برای آزادسازی قدس شریف باشد وظیفه هر فردی است که در این راهپیمایی شرکت کند اما اگر قرار بر این باشد که از این روز بهره برداری سیاسی شود ماجرا متفاوت خواهد بود.

نه منتجب نیا و نه میبدی توضیح ندادند که «روزه خواری وسط جمعیت»، «شعار به نفع رژیم صهیونیستی» و خط کشیدن روی جمهوری اسلامی چه ربطی به بحث ها و مجادلات سیاسی دارد و چگونه تظاهر عده ای آشوبگر به حرمت شکنی ماه مبارک رمضان و حمله به اسلام را می توان توجیه کرد؟ از سوی دیگر وقتی جریان نفاق جدید حساب خود را با جریان برانداز آشوبگر و حامیان رژیم صهیونیستی و آمریکا یکی می کند بلکه گوی سبقت را از آنها می رباید، چگونه می تواند از حقوق ملت مظلوم فلسطین و آرمان امام خمینی(ره) دم بزند یا انتقاد کند که چرا روز قدس به نمادی علیه مدعیان اصلاح طلبی تبدیل شده است؟!

اولش نمی فهمیدیم که مردم چرا به اصلاح طلبان منافق می گویند (خبر ویژه)

«آیا اصلاح طلبان واقعا منافقند»؟ این پرسشی است که سایت ضدانقلابی خودنویس پیش کشید و بررسی کرد که چرا در ایران، از اصلاح طلبان به عنوان منافق یاد می شود.

این رسانه وابسته به ضدانقلاب خارج نشین نوشت: «مرگ بر منافق» یکی از شعارهایی بود که طرفداران حکومت سال گذشته بر علیه سبزها می دادند. اوایل فکر می کردم چرا اینها موضوع به این سادگی رو نمی فهمند که ما هر چی باشیم، منافق نیستیم. بعدها فهمیدم اون شعار، حرف بزرگان اون طرفی بود که خطاب به بزرگان ما که از کف خیابان مخابره می شد. از یک طرف وقتی با سکولارها هم سخن می شوند، اصلاح طلبان همه ی حرفشون این است که خب قبول داریم سکولاریسم چیز خوبی است ولی مردم و عوام نمی فهمند که چقدر چیز خوبی است اجازه بدید به قدرت برسیم بعد یواش یواش اصلاحش می کنیم تا برسد به سکولاریسم. از اون طرف وقتی می خواهند با اون طرفی ها صحبت کنند می گویند ملتزم به اصول انقلاب اسلامی هستیم و این خط قرمز ماست.

خودنویس افزود: مشکل اصلاحات - اگر راست بگوید و در نهایت هدفش چیزی شبیه به سکولاریسم باشد- این است که در پی اصلاح چیزی از جنس عقیده و ایمان است. یک ساختار و سیستم را می توان ذره ذره اصلاح کرد. اما نمی توان اعتقادات را یواش یواش اصلاح کرد! اگر سعی کنید اعتقادات کسی رو یواش یواش عوض کنید طبیعی است طرف فکر کند با دورویی و نفاق با او رفتار می کنید. و بنابر این است که می گویم با قبول اصول انقلاب اسلامی هر چقدر یواش یواش اصلاح کنیم به سکولاریسم نمی رسیم.

نگرانی و خودخوری آمریکا در قبال قدرت فزاینده ایران (خبر ویژه)

اظهارات مقامات گوناگون آمریکایی، از به هم ریختگی و آشفتگی شدید در قبال جمهوری اسلامی ایران حکایت می کند.

مقامات آمریکایی طی هفته های اخیر هم کوشیده اند ایران را ضعیف و آسیب پذیر در برابر تهدیدهای نظامی معرفی کنند و هم از قدرت نظامی فزاینده جمهوری اسلامی ابراز نگرانی کرده اند. آنها همچنین همزمان با عقب نشینی از عراق، از یک سو در برابر نفوذ فزاینده جمهوری اسلامی در میان افکارعمومی و سیاستمداران این کشور ابراز نگرانی شدید کرده و هم مدعی شده اند میزان نفوذ ایران در حداقل است و اغراق می شود!

روز گذشته کراولی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به دستاوردهای مهم و تازه نظامی ایران در زمینه رونمایی از جت بمب افکن کّرار، موشک دوربرد قیام یک، و افتتاح خط تولید قایق های تندرو سراج و ذوالفقار گفت: تولید این هواپیماهای بدون سرنشین و قایق های تندرو و موشک ها، نگران کننده است و به نگرانی های آمریکا درباره قابلیت نظامی ایران دامن می زند. این تجهیزات و تسلیحات باعث نگرانی ماست.

وی تاکید کرد: جاه طلبی ها و نیات ایران بزرگ ترین نگرانی آمریکاست اگرچه ما فکر نمی کنیم سلاح هایی از این دست به تنهایی بتوانند توازن نظامی را در منطقه به هم بزنند، با این حال به طور قطع ایران خود را یک قدرت منطقه ای می داند و قابلیت های خود را مدام افزایش می دهد.

ابراز نگرانی از جنگ افزارهای پیشرفته و جدید ایران و از جمله جت بمب افکن بدون سرنشین «کرار»- با برد یکهزار کیلومتر- در حالی است که رادیو فردا ارگان رسمی سازمان سیا ضمن گفت وگو با یکی از عناصر ضدانقلاب سعی کرده بود، این دستاورد مهم را کمرنگ نشان دهد.

ارگان سازمان سیا دیروز مدعی شد: این تکنولوژی در صنعت هوافضا جدید است و مشکلات زیادی دارد که فعالیت های ما را محدود کرده است. سوانح فضایی این هواپیماها بسیار زیاد است چون تکنولوژی آن جدید است و اشکالات اساسی دارد یادآور می شود رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا چندی پیش از ایران با عنوان چالشی برای نیروی دریایی آمریکا در منطقه خاورمیانه یاد کرده بود. وی اواسط اردیبهشت ماه، اندکی پس از برگزاری مانور دریایی از سوی ایران در آب های خلیج فارس گفته بود: «ایران با ترکیب موشک های بالستیک و کروز، موشک های ضدکشتی، مین های دریایی و قایق های تندرو به چالشی برای نیروی دریایی ما در منطقه تبدیل شده است.»

از سوی دیگر و در حالی که اغلب محافل رسمی و رسانه ای آمریکا اذعان دارند که قدرت و حاکمیت در کشور مسلمان عراق، در اختیار متحدان و دوستان قدیمی ایران قرار دارد، جو بایدن معاون اوباما برای دلداری دادن به سرخوردگی عمومی در داخل آمریکا نسبت به نتایج جنگ و هزینه های 7 ساله گفت: درباره اثرگذاری و نفوذ ایران در عراق بزرگ نمایی نشده و تصور نفوذ ایران اغراق آمیز است.

وی همچنین مدعی شد جمهوری اسلامی در این کار کاملاً شکست خورده است.

این سخنان در حالی است که همزمان ژنرال اودیرنو فرمانده نظامیان آمریکایی در عراق 2 روز پیش مدعی شد ایران نفوذ مخربی در میان گروه های مختلف شیعه و سنی دارد.

در همین حال اولریش پیک گزارشگر تلویزیون شبکه سراسری آلمان (ARD) در منطقه ضمن گزارشی اعلام کرد: پس از خروج آمریکا از عراق باید معلوم شود منطقه تا چه حد باثبات است. چیزی که روشن است این است که ایران بسیار سود برده است. این کشور هم اکنون نفوذ زیادی در عراق دارد، نفوذی که باز هم بر آن افزوده خواهد شد.

به گزارش دویچه وله، وی افزود: امروز صدام سرنگون شده و این خود به معنای گسترش نفوذ ایران است. مقامات عراقی مدام به تهران سفر می کنند که حاکی از روابط بسیار صمیمانه است.

اما ژنرال او دیرنو در واکنش به این روابط عمیق رسمی مدعی است: ایران از گروه های افراطی شیعه و سنی در عراق پشتیبانی می کند. ایران مایل نیست که عراق به یک کشور دموکراتیک نیرومند تبدیل شود.برخلاف این ادعا منتخبان مردم و دولت برآمده از رأی ملت عراق از متحدان ایران و از مخالفان آمریکا محسوب می شوند.

کروبی: پتک نزنید، ما فندقیم! (خبر ویژه)

رقیب ناکام آرای باطله در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته گفت فکر نمی کرد کار حوادث سال گذشته به اینجا بکشد که عده ای را بازداشت و در زندان ها نگهداری کنند.

کروبی در ملاقات محمدرضا جلایی پور پسر حمیدرضا جلایی پور که به تازگی آزاد شده، نگرانی خود از حضور در مجالس عمومی نظیر ختم- به خاطر هراس از اعتراض و انزجار مردم- را به نظام نسبت داد و مدعی شد: این به چالشی برای نظام تبدیل شده است(!)

وی که در حوادث سال گذشته تمام آبروی خود را صرف ورشکستگان ضدانقلاب کرد و به یک مالباخته تمام عیار سیاسی تبدیل شد، درباره قاطعیت نظام در برابر فتنه گران گفت: قسم خورده اند که فندق را پتک بشکنند(!)

کروبی توضیح نداده که اگر خود و جریان آشفته متبوع خویش را قد فندق می داند، با چه ادعا و داعیه ای به معارضه با نظام برخاست تا سرش به سنگ بخورد. از طرف دیگر باید گفت پتک نظام بر سر آمریکا و اسرائیل در جای جای منطقه کوبیده می شود و فتنه گران- به عنوان عمله های میدانی جبهه استکبار- در قواره هایی نیستند که به پتک نیاز داشته باشند. فتنه گرانی از این دست را ملت رشید ایران سال گذشته با چند ساعت قدرت نمایی در خیابان جارو کردند و به زباله دان تاریخ ریختند.

کروبی در انتخابات سال گذشته مجموعاً 330 هزار رأی از 30 استان کشور کسب کرد که در نوع خود رکورد کم نظیری بود!

قدس

اخبار ویژه 

بنیاد شهید: قربانیان جنایت کهریزک شهیدند

مهر- بنیاد شهید برای سه نفر از درگذشتگان ماجرای کهریزک کارت شهید صادر کرد.یک منبع آگاه در بنیاد شهید تهران بزرگ با تائید این مطلب گفت: با تائید مراجع ذیصلاح قانونی برای 3 جانباخته این رویداد یعنی محسن روح الامینی ، محمد کامرانی و امیر جوادی فر پرونده شهادت با کد 88 صادر شده است.

احتمال گذشت اولیای دم از قصاص 2 محکوم پرونده کهریزک

مهر- به گفته یک منبع آگاه، والدین محسن روح الامینی، محمد کامرانی و امیر جوادی فر که در پی تخلفات برخی افراد خودسر در بازداشتگاه کهریزک به شهادت رسیدند، به احتمال زیاد دو افسرنگهبان پلیس را که در این ارتباط و در دادگاه نظامی، مجرم و عامل قتل شناخته و به قصاص نفس محکوم شده اند، می بخشند و از قصاص صرفنظر می کنند.

استفاده از نام «خلیج فارس» در دانشگاه سعودی

الف - روزنامه سعودی «سبق»، نوشت که دانشگاه «طیبه» عربستان در مدینه منوره از واژه انگلیسی خلیج فارسی ( Persian Gulf ) در نقشه خود استفاده کرده است.

تاسیس آموزشگاه زبان با اهداف جاسوسی

جوان آنلاین - به تازگی در سلیمانیه عراق آموزشگاه زبان انگلیسی تأسیس شده است.

این آموزشگاه که میلینیوم نام دارد وابسته به سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) بوده و دارای 6 مربی آمریکایی وابسته به این سازمان جاسوسی است که با هدف جذب نفرات برای جاسوسی در عراق، سوریه و ایران راه اندازی شده است.

حمایت بازیگر فیلم های غیر اخلاقی از یک مجرم

ایرنا - درپی اقدام مداخله جویانه دولت فرانسه و شماری از به اصطلاح نویسندگان و چهره های مطرح این کشور از سکینه محمدی آشتیانی زنی که به جرم قتل همسرش و زنای محصنه با دو مرد به اعدام محکوم شده،این بار یک بازیگر فرانسوی فیلم های غیراخلاقی خواستار لغو حکم علیه این زن مجرم شد.شبکه تلویزیونی«ت اف 1 » گزارش داد که آجیانی در نامه ای عنوان کرده است: سکینه نام تو در قلب من است و قلب من برای تو می تپد.

مرکز ویژه« سیا »برای جاسوسی از ایران

جهان - رییس سازمان سیا همزمان با افتتاح سایت بوشهر از گشایش مرکزی جدید برای مونیتورینگ فعالیتهای ایران خبر داد.به گزارش دویچه وله، راه اندازی این مرکز برای تقابل با فعالیتهای هسته ای ایران راه اندازی می شود.

اقدام ضد ایرانی دولت انگلیس

رجا - در یک اقدام یکجانبه دولت انگلستان شروع به انگشت نگاری از اتباع ایرانی در مبادی ورودی به این کشور کرده است.

گستاخی سردبیر روزنامه الوطن علیه ایرانیان

بین الملل - فواد هاشم سردبیر روزنامه الوطن چاپ کویت در اظهاراتی گستاخانه از کشورهای عربی منطقه خواست، موافقت خود را برای در اختیار دادن خاک کشورهایشان برای حمله نظامی به ایران اعلام کنند.

دستور رئیس جمهور برای بازگشت به کار استاد دانشگاه علامه

مهر - سید محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس از نامه رئیس جمهور به وزیر علوم مبنی بر بازگشت استاد دانشگاه علامه طباطبایی که حدود 15 ماه پیش به دلیل انتقادات به عملکرد رئیس دانشگاه بازنشسته اجباری شده بود خبر داد.

پرت وپلا گویی نماینده جنجالی کویت درباره نیروگاه بوشهر

عصر ایران - ولید الطبطبایی، نماینده ضدایرانی پارلمان کویت در مطلبی در یکی از روزنامه های این کشور از راهاندازی نیروگاه اتمی بوشهر انتقاد کرد.وی در مقاله ای با عنوان «بوشهر... چرنوبیل خلیج ع رب ی» که در روزنامه الوطن به چاپ رسید در امنیت نیروگاه اتمی بوشهر ابراز تردید کرد.الطبطبایی در راستای سیاست صهیونیستی «ایران هراسی» نوشت: ممکن است در نهایت هزینه حرکت تهران به سمت سلاح هسته ای را کویت بپردازد... خدا خودش رحم کند!

ترویج مسیحیت به نام کلاس رفع وسواس

البرز- فردی که خود را دکتر «الف» ( اختصار نام این فرد ) می نامد با راه اندازی انجمنی به نام انجمن مبارزه با وسواس در قالب رفع این معضل شخصیتی آموزه های مسیحیت را ترویج می کند.

« ایران ندا »جدیدترین تلویزیون ضدانقلاب

مشرق - یک خبرنگار سابق روزنامه های زنجیره ای و یکی از متهمان سابق حوادث انقلاب مخملی به همراه چند تن دیگر از روزنامه نگاران خارج نشین تلاش میکنند یک تلویزیون جدید ماهواره ای بر ضد ایران راه اندازی کنند. معصومه علی نژاد - مشهور به مصی علی نژاد - که نام مسیح را برای خود برگزیده است به اتفاق شهرنوش پارسی پور و رامین جهانبگلو که در جریان دستگیری عوامل انقلاب مخملی بازداشت و سپس به قید وثیقه از زندان آزاد شد اکنون در تلاشند شبکه تلویزیونی ماهواره ای «ایران ندا» را راه اندازی کنند.

علاوی: تهران نخست وزیری مرا وتو کرده است!

مهر - ایاد علاوی رئیس فهرست العراقیه در ادامه جوسازی های خود علیه ایران این بار در کویت مدعی شد: شنیده ام که ایران نخست وزیری مرا را وتو کرده است.

تذکر «خباز »به خاطر ترمونولوژی

قدس- خبرنگار پارلمانی قدس: دیروز رییس مجلس در هنگام بررسی لایحه حمایت از خانواده واژه ای را بکار برد که تذکر خباز، نماینده کاشمر را درپی داشت.علی لاریجانی در سخنان خود به جای استفاده از واژه فارسی «اصطلاح شناسی»، واژه «ترمونولوژی» را بکار برد و خباز هم در تذکری گفت: زبان مشترک مردم ایران فارسی است و باید تمامی اسناد و متون موجود با این زبان و خط باشد.

خباز گفت: به کار بردن کلمات غیر فارسی از تریبون مجلس آن هم از زبان شخص اول این نهاد با این موضوع منافات دارد.

    ایران

دیگه چه خبر؟

افطاری جاسبی یک کمیسیون مجلس را تعطیل کرد

خبر اول این که جلسه کاری یکی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس به دلیل حضور نمایندگان مجلس در برنامه افطاری عبدالله جاسبی تعطیل شده است. یک مقام مطلع با اعلام این خبر گفت: این تصمیم پس از آن اتخاذ شده که برخی از نمایندگان مدعو و عضو کمیسیون مربوطه به دلیل حضور در جلسه کمیسیون از حضور در این برنامه اعلام انصراف کرده بودند. این مقام مطلع افزود: پس از اعلام انصراف نمایندگان عضو کمیسیون مورد نظر، یکی از نمایندگان، با حالت تحکم‌آمیز به نمایندگان مدعو اظهار داشته است، که باید جلسه کمیسیون تعطیل و به زمان دیگری موکول شود.

«ایران ندا» جدیدترین تلویزیون ضدانقلاب

خبر دیگر این که یک خبرنگار سابق روزنامه‌های زنجیره‌ای و یکی از متهمان سابق حوادث انقلاب مخملی به همراه چند تن دیگر از روزنامه نگاران خارج نشین تلاش می‌کنند یک تلویزیون جدید ماهواره‌ای بر ضد ایران راه اندازی کنند. وی که اکنون نام مسیح را برای خود برگزیده است به اتفاق شهرنوش پارسی پور و رامین جهانبگلو که در جریان دستگیری عوامل انقلاب مخملی بازداشت و سپس به قید وثیقه از زندان آزاد شد، اکنون در تلاشند شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای «ایران ندا» را راه‌اندازی کنند که اغلب برنامه‌های این رسانه بر مسائل سیاسی ایران متمرکز خواهد بود.

مؤتلفه هم دست رد بر سینه سفیر انگلیس زد

شنیدیم که حزب مؤتلفه اسلامی هم درخواست ملاقات سایمون گس سفیر انگلیس در ایران را رد کرده است. معاون امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی در نامه‌ای به وزارت امور خارجه در بیان علت رد درخواست ملاقات سفیر انگلیس در ایران از سوی حزب مؤتلفه اسلامی آورده است: با توجه به مواضع خصمانه کشور انگلیس علیه ملت ایران در حوادث بعد از انتخابات، بویژه موضع اخیر سفیر انگلیس علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتباط آن سفارت با عناصر فتنه‌گر سال گذشته از پاسخ به این درخواست ملاقات معذوریم.

اغتشاشگر ایرانی در امریکا شهردار می‌شود

با خبر شدیم که یک اغتشاشگر ایرانی که نقش کلیدی در تظاهرات و اغتشاش 18 تیر 78 داشت، در یکی از ایالت‌های امریکا و با حمایت امریکایی‌ها، شهردار می‌شود. روزبه فراهانی‌پور، سرکرده گروهک مرز پرگهر از عوامل اصلی برگزارکننده دوره‌های براندازی نرم با کمک سرویس‌های اطلاعاتی غربی، قرار است برای شهرداری منطقه ایرانی‌نشین لس‌آنجلس «وست وود» نامزد شود. وی در جریان اغتشاشات سال گذشته نقش فعالی داشت و حتی رسانه‌های غربی چندین بار از تلاش وی برای ورود به ایران خبر داده بودند.

هراس واشنگتن از قدرت نظامی ایران

دست آخر این که واشنگتن که چندین ناوگان نظامی در کشورهای حوزه خلیج فارس مستقر کرده است، با مشاهده افزایش روز افزون قدرت نظامی ایران، پس از رونمایی از بمب‌افکن «کرار» نگرانی خود را در این زمینه اعلام کرده است. سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز گذشته اعلام کرده: رونمایی از نخستین هواپیمای بدون سرنشین بمب‌افکن جت ایران موجبات نگرانی امریکا را فراهم آورده است. «فیلیپ کرولی» افزوده: اگرچه ایران این حق را دارد که پدافند دفاعی داشته باشد، اما امریکا در رابطه با سامانه‌هایی که می‌تواند ثبات در منطقه را تهدید کند، همچنان نگران است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات