صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۷:۵۰  ، 
کد خبر : ۱۶۳۷۷۸

اخبارویژه روزنامه های 16شهریور89


کیهان

شما هم؟! بر منکرش لعنت! (خبر ویژه)

4تن از زنان عضو کابینه برلوسکونی به تبعیت از نخست وزیر ایتالیا اعلام کردند از یک زن خیانتکار در ایران که همسر خود را نیز با سبعیت تمام به قتل رسانده حمایت می کنند.

مارا کارفانیا، ماریا استلا جلمینی، جورجا ملونی و استفانیا پرستیجا کومو در مصاحبه با یک نشریه ایتالیایی ضمن حمله به کیهان به خاطر روشنگری درباره سوابق انحطاط سیاسی و خیانت های اخلاقی کسانی چون کارلا برونی (همسر سارکوزی رئیس جمهور فرانسه) و برلوسکونی، گفته اند ما همه سکینه ]م...[ هستیم و از تندروهای تهران نمی هراسیم.

کیهان البته اصراری ندارد که اعتراف این چند عضو کابینه علیه خود را مورد مناقشه و تردید قرار دهد به ویژه اینکه پیش از این گزارش های مستند بسیاری در مطبوعات ایتالیایی منتشر شده که نشان می دهد برلوسکونی اغلب این مخدرات را صرفاً از سربیماری جنسی و اختلالات حاد اخلاقی به کابینه خوانده و در واقع نوعی حرمسرای دموکراتیک!؟ وسط کابینه ایتالیا دست و پا کرده است.

مارا کارفانیا وزیر فرصت های برابر! در کابینه برلوسکونی ضمن آویختن عکس سکینه-م بر سر ساختمان وزارتخانه مزبور می گوید من موضع سیاسی مشترکی با کارلا برونی در فرانسه ندارم اما امروز؛ زیر یک پرچم برای حمایت از ]س-م[ ایستاده ایم و برای همین اعلام می کنیم همه ما یک ]س[ و یک کارلا برونی هستیم.

نزدیکی زیاده از حد نامبرده با برلوسکونی کار را به تهدید ورونیکا همسر نخست وزیر ایتالیا کشانده که می گوید اگر اوضاع به همین روال پیش برود طلاق می گیرد. کارفانیا رقاصه مبتذلی است که از 10 سال پیش در یک تلویزیون وابسته به برلوسکونی فعالیت می کرد. او می گوید علت ناراحتی و اعتراض همسر برلوسکونی را متوجه نشده است. نامبرده رئیس جنبش زنان! در حزب برلوسکونی (ایتالیا به پیش) هم هست.

یادآور می شود همزمان با حمایت برخی عناصر بدنام فرانسوی و ایتالیایی از «س-م» - که ضمن ارتکاب زنای محصنه، اقدام به بیهوش کردن همسر خود و قتل وی توسط اتصال برق کرده است- سخنگوی واتیکان (پاپ) هم وارد گود این نمایش رسوا شده و گفته است: پاپ موضوع خانم «س» را از مجاری دیپلماتیک دنبال می کند زیرا ما مخالف اعدام هستیم و می خواهیم او را نجات دهیم.

این موضع گیری در حالی است که حد زنای محصنه در تمام کتاب های آسمانی اعدام است چه رسد به آن که مرتکب زنای محصنه دست به قتل هم زده باشد. اما همان گونه که در قرآن نیز آمده پیروان برخی ادیان آسمانی ابتدا به تحریف حکم الهی دراین باره و سپس تعطیل رسمی پرداختند به نحوی که هر چند وقت یک بار خبری حاکی از فساد اخلاقی برخی کشیشان اروپایی منتشر می شود.

این خبر را هم باید متذکر شد که شیرین عبادی وکیل سلطنت طلب و فراری هم طی سخنانی در ایتالیا، از زن جنایتکار مورد اشاره در این خبر جانبداری کرده و می گوید: اگر دنیا بدانند در ایران چه می گذرد برای حمایت از ایرانی ها به پا می خیزند! وکیل مدافع برگزیده منافقین اشاره ای به خیانت و جنایت انجام گرفته علیه همسر مقتول «س-م» نکرده است.

شایان ذکر است بی بی سی انگلیس در پی گزارش های مستند روزنامه کیهان درباره ماهیت و سوابق حامیان غربی این جنایتکار، حملات گسترده ای را با به خدمت گرفتن برخی عناصر ضدانقلاب فراری نظیر حسین باستانی و سراج میردامادی علیه کیهان ترتیب داد. کیهان البته امیدوار است گردانندگان بی بی سی، اعترافاتی از جنس وزرای کابینه برلوسکونی علیه خود منتشر نکنند. که گفته اند سنخیت، تجانس می آورد!

 کار از شیر درازگوش گذشته، افندی!(خبر ویژه)

بهاءالله مهاجرانی و کدیور افندی گردانندگان سایت جرس پس از چند ماه تظاهر به مخالفت با رژیم صهیونیستی و ادعای شعار «هم غزه هم لبنان»، مجدداً ماهیت صهیونیستی و ضدفلسطینی خود را آشکار کردند.

سایت جرس طی چند روز گذشته در اقدامی بی سابقه در میان رسانه های ضدانقلاب تلاش کرد حضور کم سابقه ملت ایران در راهپیمایی روزقدس را، کمرنگ نشان دهد. این سایت ضمن توهین به شعور مخاطبان خاص خود مدعی شد تمام خیابان های اطراف دانشگاه تهران، روزجمعه خالی از جمعیت بود و تمام پارکینگ ها هم خالی و محل پارک ماشین ها به آسانی در دسترس بود. این ادعای گزاف در حالی است که انبوه جمعیت روزه دار- با وجود سپری کردن شب مبارک قدر- از یک سو به بلوار کشاورز امتداد یافته بود و در سمت شرق نیز تا نزدیکی های تقاطع خیابان آیت الله طالقانی- حافظ رسیده بود. تصاویر هوایی نیز که جناب بهاءالله علاقه ویژه ای به آن دارد! همین شکوه و گستردگی حضور ملت ایران را نشان می داد. مهاجرانی 22بهمن سال گذشته نیز پس از آن که زیربار پروژه مضحک درازگوش تروا ماند و برای دومین بار از درازگوش ضربه خورد، مدعی شد جمعیت آن قدر کم بود که تصویربرداری هوایی صورت نگرفت!

البته گویا این ویژگی اغلب عناصر فراری است که پس از چند مدت که از خروجشان از کشور می گذرد دچار توهم حاد می شوند. سایت جرس ادعا کرده 2هزار اتوبوس برای انتقال جمعیت به دانشگاه تهران هماهنگ شده بود که 1200 دستگاه آن خالی مانده است!

یاران حلقه درازگوش به این میزان از بلاهت هم بسنده نکرده و با جانبداری از مذاکرات یکطرفه سازش، به جمهوری اسلامی حمله کرده اند که چرا از مقاومت اسلامی فلسطین و دولت منتخب و مردمی حماس حمایت می کند. لحن این مقاله منتشره در جرس نیز مطلقاً اسرائیلی است گویا که منوشه امیر آن را نوشته و با اسم مستعار در جرس منتشر کرده است.

مهاجرانی چندماه پیش به موسسه صهیونیستی واشنگتن رفت و در جمع شماری از عناصر صهیونیست سخنرانی کرد. این اقدام وی حتی با اعتراض برخی محافل آبرودار تر! ضدانقلاب مواجه شد که معتقد بودند مهاجرانی برای حضور در این نشست پول کلانی گرفته است.

مهاجرانی البته تا همین اواخر هر جا افتضاحی به بار می آورد ادعا می کرد به خاطر شیر درازگوشی است که در کودکی خورده است اما با زنجیره رسوایی های اخیر باید به او و جناب افندی کدیور یادآور شد که نه خیر آقا، این قدر بلاهت و... یت دیگر از شیر درازگوش برنمی آید.

سایه سنگین ایران بر سر مذاکرات سازش(خبر ویژه)

رسانه های آمریکایی با ابراز ناامیدی نسبت به مذاکرات دروغین صلح تصریح می کنند سایه نفوذ و قدرت ایران بر راهبرد واشنگتن در منطقه خاورمیانه سنگینی می کند.

روزنامه لس آنجلس تایمز در این زمینه نوشت: پس از 2 سال رفتارهای عجیب و غریب و امتناع دولت خودگردان و اسرائیل از مذاکره، طرفین تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا ادب دیپلماتیک را رعایت کنند و پشت یک میز بنشینند و درباره صلح سخنرانی کنند و مثل دو دوست رفتار نمایند. ما از این قبیل نشست ها و مراسم را پیش از این هم بسیار دیده ایم. عقل سلیم حکم می کند که این دیدار هم در حقیقت نمایشی باشد برای خوشحال کردن باراک اوباما که از نخستین روز حضور در قدرت بارها و بارها از آرزوی خود برای تحقق صلح میان اسرائیل و فلسطین سخن گفته بود. دو طرف همچنان در مسیری بسیار دور از هم ایستاده اند و اختلافاتی که نیم قرن قدمت دارند. لس آنجلس تایمز آنگاه به ناکامی راهبرد آمریکا در مهار برنامه هسته ای ایران اشاره کرده و می نویسد: ایران با وجود تحریم های بی شمار به روند غنی سازی ادامه می دهد.

این روزنامه سپس به مذاکرات صلح باز می گردد و تاکید می کند: نباید فراموش کرد که نتانیاهو نیامده تا همه چیز را ببازد یا شهرک سازی را متوقف کند. محمود عباس و اوباما هم باید برای رسیدن به این توافقنامه نهایی از بسیاری از مطلوب های خود بگذرند. عباس باید مردمان خود را به رضایت دادن به حداقل ها راضی کند. هر چه عباس از مطلوب های بیشتری بگذرد، در داخل بیش از پیش منفور می شود و البته باید انتقادهای حماس را هم بر جان بخرد. اوباما باید پاسخگوی آمریکایی هایی باشد که ترجیح می دهند او را در جامه مردی ببینند که مشکلات اقتصادی آنها را برطرف می کند و نه رئیس جمهوری که خود را درگیر مسائل خاورمیانه کرده است. هیچ دلیلی برای خوش بینی صرف به پایان این مذاکرات وجود ندارد.

در همین حال روزنامه وال استریت ژورنال ضمن تحلیلی با بیان اینکه صلح (سازش) در خاورمیانه بدون متوقف ساختن ایران هسته ای امکانپذیر نیست، نوشت: کسانی که مذاکرات صلح اخیر را تحسین می کنند اما بیایید خودمان را فریب ندهیم. صلح در خاورمیانه با وجود ایران هسته ای امکانپذیر نیست.

اسکات براون عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا در روزنامه وال استریت ژورنال می نویسد: ماه پیش با سلام فیاض و نتانیاهو در اسرائیل ملاقات کردم. به محض بازگشت من، وقتی احمدی نژاد در برابر دوربین درباره بمب افکن های دوربرد بدون سرنشین ایران سخن گفت، تمام گفتگوهای دیپلماتیک (صلح) در سایه چشم اندازی شوم قرار گرفت. وقتی که وی از آن 5 بمب افکن ها، با عبارت «سفیر مرگ» دشمنان ایران یاد کرد، مقصودش زیاد مشخص نبود. در تمام جلسات من در اسرائیل و اردن، آنچه که بر ذهن مقامات امنیتی و سیاسی سنگینی می کرد چشم انداز یک ایران هسته ای بود. وقتی عده ای با کمپین نفرت علیه اسرائیل، حزب الله و حماس را پشتیبانی و تشجیع می کنند، این امر، به نوبه خود، جسارت افراطیون و بنیادگرایان را در سراسر جهان بیشتر می کند.

یادآور می شود روز گذشته حسنی مبارک دیکتاتور دست نشانده مصر طی سخنانی از نفوذ ایران در منطقه ابراز نگرانی کرده و گفته بود: ایران از گروه های تندرو در لبنان و فلسطین حمایت می کند که مخالف مذاکرات صلح هستند. من نگران نفوذ ایران در منطقه هستم. علاوه بر مشکلات در افغانستان، پاکستان، عراق، لبنان، سودان و سومالی، خطرات تازه ای پدیدآمده که ثبات منطقه را تهدید می کند.

رژیم مبارک در جریان جنگ 22 روزه علیه مردم مظلوم غزه به طور کامل از رژیم صهیونیستی جانبداری کرد.

سخنان مبارک در حالی است که آویگدور لیبرمن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز گذشته اعلام کرد: امیدی به مذاکرات نیست و حتی در نسل های آینده هم نمی توان به انعقاد توافقنامه دست یافت.

او می گوید: هیچ کاری از دست ما برنمی آید، ما شاهد صلحی نخواهیم بود. این امری محال و ناممکن است. ما با توقف شهرک سازی موافقت نخواهیم کرد.

مصطفایی و کلاهبرداری کشدار(خبر ویژه)

پیرو انتشار مطلبی در صفحه 14 کیهان روز سه شنبه 9 شهریور با عنوان «شریک دزد و وکیل قافله» مطلع شدیم زن «محمد مصطفایی» وکیل پناه برده به دشمن نیز با خروج از کشور به وی پیوسته است. در مقاله ذکر شده اشاره کرده بودیم که مصطفایی در کلاهبرداری های پدرزن خود نقش مهمی داشته و با اطلاع از قوانین در حق موکلین خود خیانت کرده است.

وی با شهادت دروغ، کتمان واقعیات و نیز خیانت در حق موکلین باعث شده است که امروز چندین نفر با شکایت از نامبرده وی را از وکالت خود عزل کنند.

اسناد و مدارک موجود نشان دهنده این واقعیت بسیار مهم است که مصطفایی به همراه پدرزن خود در چندین مورد کلاهبرداری نقش ایفا کرده است که اسناد این کلاهبرداری ها در کیهان موجود است.

جدیدا نیز مطلع شدیم با خروج مصطفایی و خانواده اش از کشور یوسف-ح پدرزن نامبرده نیز با فروش املاک غصبی قصد دارد از کشور فرار کند.هوشیاری نهادهای قضایی و امنیتی کشور می تواند وی را در رسیدن به مقاصد خود ناکام گذارد.

اصلاح طلبان به ته خط رسیده اند ما هم که سوژه اخبار ویژه کیهان شده ایم(خبر ویژه)

«آیا اصلاح طلبان به پایان راه رسیده اند». یک سایت ضد انقلابی با طرح این پرسش نوشت: تجربه روز قدس آزمون بزرگ و ارزشمندی برای ارزیابی میزان مقبولیت اصلاح طلبان در میان اقشار مختلف جامعه بود.

خودنویس درمطلبی با امضای دارا ایرانی نوشت: همه امروز تجربه روز قدس سال گذشته را به یاد دارند و برخی انتظار داشتند همان سناریو مجددا تکرار شود. اما این اتفاق نیفتاد. در عوض مهدی کروبی که می خواست در راهپیمایی روز قدس شرکت کند در بازداشت خانگی باقی ماند و از میان این همه هواداران اینترنتی اش که فریاد «شیخ شجاع!» سر می دهند و خواستار کمک رسانی به او بودند یک نفر هم پیدا نشد که دل به دریا بزند و با معترضان در بیفتد. موسوی هم مطابق معمول مقابل کامپیوترش نشست و بیانیه داد تا یک بار دیگر ناتوانی اصلاح طلبان در بازپس گرفتن قدرت از دست رفته را به همگان نشان دهد!

این پایگاه اینترنتی می نویسد: مشکل بزرگ اصلاح طلبان تناقض عمیق در موجودیت آنها است. تفکر اصلاح طلب به طور خیلی خودمانی و با استناد به یک ضرب المثل معروف «هم خدا را می خواهد و هم خرما را» هم می خواهد به حکومت وصل باشد و از منافع و مزایای ماندن در قدرت استفاده کند و هم با مخالفان طرفدارش دمخور باشد. این شدنی نیست. چطور می توان به سمت حکومت دست آشتی دراز کرد و همزمان اپوزیسیون را با پروژه «آشتی ملی» از خود نراند؟ اصلاح طلبان برای بسیاری از پرسش های پیش رو در برابر پیشینه رهبرانشان پاسخی ندارند. پرونده های مالی کروبی که یک مورد آن یعنی رابطه با شهرام جزایری عرب در جریان مناظرات انتخاباتی مورد بحث قرار گرفت و کروبی هم هرگز آن را رد نکرد و نظایر آن نکاتی هستند که اصلاح طلبان همیشه از پاسخ دادن به آنها گریزانند و یا با طرح همان کلیشه «در شرایط حساس فعلی وقت این حرف ها نیست» باعث شد افراد بیشتری از آنها روگردان شوند.

به نوشته خودنویس «چه بسا اگر پیشینه آنها با صراحت بیشتری مورد کندوکاو قرار می گرفت کار به اینجا نمی کشید. در عوض اصلاح طلبان به تقدیس موسوی و کروبی اقدام کردند. قداستی که هرچند یک بار در مناسبت هایی مانند روز قدس شدت می گیرد و باز فروکش می کند. همین تناقض بزرگ مهمترین عامل در سقوط تدریجی اصلاح طلبان به شمار می رود و آشتی ملی نیز کمکی به حفظ موجودیت آنها نخواهد کرد. پناه بردن به شبکه های اجتماعی نیز دردی را از اصلاح طلبان دوا نمی کند. فضای مجازی آیینه تمام نمای واقعیت های جامعه نیست. بسیاری از واقعیات جامعه به خاطر ملاحظات شخصی یا جناحی و گروهی و یا عرف حاکم بر فضای اینترنت مطرح نمی شود و اتفاقا همان نکاتی که پوشیده می ماند بیشترین تاثیر را برجا می گذارند».

نویسنده در پایان خاطرنشان می کند: یک نگاه به فضای مجازی بیاندازید و در آن فضایی التهابی و احساسی و جدا افتاده از واقعیات را درخواهید یافت. به خصوص که بسیاری از مطالب منتشر شده در «بالاترین» و اتفاقا نوشته های اینجانب در خودنویس در نهایت سر از ستون «خبرهای ویژه» کیهان درمی آورند و موجبات تمسخر و استهزا توسط حاکمیت را فراهم می نمایند. اینجاست که می بینیم حتی پناه بردن به فضای مجازی و گریز از واقعیات نیز دردی را از اصلاح طلبان دوا نمی کند و شاید بهتر باشد بپذیریم که آنها به پایان راه رسیده اند.

قدس

اخبار ویژه 

هدیه مهران مدیری به احمدی نژاد

فردا - درمراسم افطار هنرمندان با رئیس جمهور، مهران مدیری مجموعه ای از دی وی دی های سریال جدیدش را به رئیس جمهور هدیه کرده است.

خبر انتصاب داوودی صحت ندارد

خبر آنلاین - وزارت علوم اخبار منتشر شده درباره معرفی شدن پرویز داوودی به عنوان رئیس دانشگاه شهید بهشتی را تکذیب کرد.

دستگیری مبلغ بهایی به جرم روابط نامشروع

رجا - فردی بهایی به نام پ. پ، از مبلغان فرقه بهاییت به جرم داشتن روابط نامشروع در استان گلستان دستگیر شد. پ. پ به جرم اغفال برخی زنان و دختران دستگیر شد.

حمله به کشتی ایرانی در آب های کویت

تابناک - یک فروند کشتی ایرانی در آب های خارج از آب های ساحل کویت مورد حمله دزدان دریایی عراقی قرارگرفت و تعدادی از خدمه این کشتی در این حمله زخمی شدند.

چرا گلپوراز برنامه «راز» حذف شد؟

مشرق - قرار بود رضا گلپور، پژوهشگر و مستندساز در برنامه گذشته راز مهمان باشد و درباره کتابی که آماده چاپ دارد سخن بگوید اما آنچنان که خود او گفته است به خاطر برخی فشار ها از برنامه حذف شد، اما این کتاب چه بود؟ این کتاب درباره یک فاجعه هسته ای است که در قلب ایالات متحده و به دست عوامل رژیم صهیونیستی رخ داده و بنا بر آمار رسمی بیش از 3000 قربانی داشته است، با این حال ابعاد این فاجعه به دلیل نفوذ لابی صهیونیستی (ایپک) مانند یک راز در پرده ای از ابهام است. این فاجعه که پرونده «نومک» نام گرفته است، در کتاب گلپور بررسی شده است.

امیر قطر هم صاحب نانوسکوپ ایرانی شد

فارس - محمود احمدی نژاد در پایان نشست مشترک خبری با امیر قطر، یک دستگاهنانو سکوپ ساخت ایران را به وی هدیه کرد.

توافق پنهانی منافقین و آمریکا علیه احمدی نژاد

جهان - شنیده ها حاکی است که سازمان جاسوسی آمریکا ماموریتی پنهان و مشروط به منافقین واگذار کرده است.

بر این اساس، قرار شده چنانچه گروهک منافقین بتواند در سفر احمدی نژاد به نیویورک تظاهراتی را روبروی سازمان ملل و یا هتل مکان اقامت هیات ایرانی برگزار کند به گونه ای که اصل سفر رئیس جمهور ایران را تحت الشعاع قرار دهد، آمریکا هم نام گروهک منافقین را از لیست تروریست ها خارج می کند.

پاپ هم وارد ماجرای زن محکوم به سنگسار شد

عصرایران - سخنگوی واتیکان خبر داد که این کشور دیپلماتیک تماس هایی را با مقامات ایرانی برقرار کرده است تا بلکه بتواند جان سکینه آشتیانی را نجات دهد. فدریکو لمباردی گفت: پاپ موضوع سکینه آشتیانی را دنبال می کند.

آسمان عراق و خطر بالقوه برای همسایگان

پرس تی وی- اریک مارگولیس، روزنامه نگار کهنه کار آمریکایی در مقاله ای در پایگاه اینترنتی «هافینگتون پست» نوشته است: براساس تفاهم نامه نظامی آمریکا و عراق، آمریکا از حق پرواز بر فراز آسمان عراق برخوردار است و هر حمله احتمالی اسراییل به ایران، به احتمال فراوان از حریم هوایی عراق انجام می شود.

رویکرد آمریکاییها به فراگیری فارسی و عربی

پرس تی وی- بررسیهای اخیر در آمریکا بیانگر آن است که نهادهای مشاوره ای، دولتی و نظامی آمریکا به دنبال استخدام مترجمان، کارشناسان اطلاعاتی و متخصصان «آی تی» مسلط به زبانهای عربی و فارسی هستند. بودجه برنامه آموزش زبانهای اصلی را وزارت خارجه آمریکا تأمین می کند. ثبت نام در دوره های آموزش زبان عربی در سالهای 2002 تا 2006 بیش از 125 درصد و نام نویسی برای دوره های فارسی در همین مدت بیش از 75 رشد داشته است.

خاطره «نوباوه» با خبرنگار بی بی سی درباره ازدواج موقت

فارس- بیژن نوباوه وطن، نماینده مجلس در جلسه هفتگی انصار حزب ا... گفت: خبرنگار خانم بی بی سی از من پرسید: چگونه با یک صیغه و گفتن «قَبلتُ» کار تمام می شود که به او گفتم همان گونه که در جامعه شما بدون گفتن «قبلت» کار تمام می شود. نوباوه در بخش دیگری از سخنانش گفت: بنده چندین سال در آمریکا زندگی کرده ام، ندیده ام دختری آرایش کند! یا این قدر کم است که به چشم نمی آید. چون که از نظر اعتماد به نفس، جامعه با او کاری کرده است که خودش را برتر دنیا می داند.

اسناد محرمانه در صندوق عقب رولز رویس شاه

فارس- مدیر مجموعه تاریخی نیاوران از کشف کیف اسناد محرمانه شاه مخلوع در صندوق عقب خودروی رولز رویس وی خبر داد. علیرضا مقیمی در این باره گفت: بخشی از اسناد اداری و اسناد جنگ جهانی دوم در این کیف چرمی مخصوص شاه موجود است. نامه ای از وزیر خارجه به شاه نیز بخش دیگری از محتویات آن است.

حذف رقصنده های اوکراینی با دستور اردوغان

پارسینه - با دستور رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، برنامه گروه دختران رقصنده جام جهانی بسکتبال در برخی مسابقات حذف شد.

به نوشته رسانه های ترکیه، هیأت ایرانی شرکت کننده در مسابقات نیز مخالفت خود را با اجرای رقصندگان اوکراینی اعلام کرده بود.

زمانی که عصبانیت رهبر را دیدم!

فارس- کامران باقری لنکرانی، وزیر سابق بهداشت در بخشی از خاطراتش با رهبری نوشته است: تنها زمانی که عصبانیت رهبر انقلاب را دیدم، وقتی بود که برای شرکت در مراسم افطار اساتید از پشت حسینیه می آمدیم. در مسیر، دو نفر از مسؤولان هر کدام گلایه ای از دیگری را گفتند. ایشان برآشفت و فرمود: «شما که برای کار خودتان مسؤولیت نگرفته اید. باید همت تان رفع مشکل کشور و خدمت به مردم باشد. این دعواها را دور بریزید. به جای آن بروید کار کنید. مبنای کارتان هم قانون باشد، نه سلایق شخصی خودتان».

جمهوری اسلامی

جهت اطلاع 

*** پاپ هم به حامیان زن ایرانی محکوم به اعدام پیوست! به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی پاپ گفت: پاپ موضوع سکینه آشتیانی را با دقت و توجه دنبال می‌کند. وی افزود: مداخله پاپ در مسائل انسان دوستانه و تماس با مقامات کشورهای دیگر از طریق کانال‌های دیپلماتیک و نه به صورت علنی انجام می‌شود. همانگونه که در گذشته این امر بارها صورت گرفت. سکینه آشتیانی در سال 1385 به اتهام عمل منافی عفت به سنگسار محکوم شد.مقامات قضایی ایران، اتهام دیگر او را قتل عمد اعلام کرده‌اند. پیش از این لولا داسیلوا رئیس‌جمهور برزیل هم به طور رسمی از مقامات ایرانی خواسته بود با پناهنده شدن این زن ایرانی محکوم به سنگسار به برزیل موافقت کنند. درخواست رئیس‌جمهور برزیل با حمایت وزیر امورخارجه آمریکا نیز رو به رو شده بود. کارلابرونی همسر رئیس‌جمهور و برنار کوشنر وزیر امورخارجه فرانسه، سیلیو برلسکونی نخست‌وزیر ایتالیا و کاترین آشتون مسئول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز با انتقاد از صدور حکم سنگسار برای یک زن ایرانی، مواضع مشابهی اتخاذ کرده بودند.

*** پس از استفاده از نمادهای زرتشتی بر روی لباس‌های مختلف، انتشار سالنامه‌های زرتشتی و تبلیغ این آئین با شیوه‌های مختلف، این بار شاهد ثبت نمادهای مرتبط با زرتشت بر روی محصولات غذایی هستیم. به گزارش آتی نیوز، محصولات غذایی "ق" که یکی از معتبرترین شرکت‌ها در زمینه تولید انواع شکلات، ژله، باسلق، دراژه، سوهان عسلی، خشکبار و... است در بسته‌بندی محصولات خود از نمادهای زرتشتی استفاده می‌کند. محصولات این فروشگاه اغلب در فرودگاه‌ها به فروش می‌رسیده است و بهره برداری وسیع آن از نمادها و الهه‌های زرتشتی بر جلد محصولات ایرانی قدری تأمل برانگیز است و نشان از یک اقدام هدفمند دارد.

*** خبرگزاری "فرانسه" در گزارشی به نقل از دست اندرکاران امور بانکی در امارات عربی متحده اعلام کرد، به دنبال تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، بیشتر بانک‌های اماراتی از جابجایی ارز برای مشتریان ایرانی خودداری می‌کنند. به گزارش تابناک، به دنبال تشدید تحریم‌ها علیه ایران، گزارش‌هایی درباره بسته شدن بیش از چهل حساب بانکی متعلق به اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی در امارات، در چهارچوب اجرای تحریم‌های تازه علیه جمهوری اسلامی منتشر شده بود. در همین حال، یک بازرگان ایرانی مقیم دبی گفته است، به دنبال تصویب تحریم‌های تازه علیه جمهوری اسلامی، حجم مبادلات ایران با دبی به نصف کاهش یافته است.

رسالت

شنیده‌ها و نکته‌ها

علت سقوط اصلاح طلبان و ریزش سبزها

سایت حامی جنبش سبز پته موسوی، کروبی و اصلاح طلبان را روی آب ریخت!سایت خود نویس که تا چند روز قبل از میرحسین و کروبی پهلوان پنبه‌ای ساخته بود از فرط عصبانیت از عملکرد سران فتنه به افشاگری علیه آنها پرداخت. در تحلیل خودنویس آمده تجربه روز قدس آزمون بزرگی برای ارزیابی میزان محبوبیت اصلاح طلبان در میان مردم ایران بود. برخی انتظار داشتند سناریوی سال قبل تکرار شود اما این اتفاق نیفتاد. کروبی درخانه خود بازداشت خانگی شد اما از میان این همه هواداران اینترنتی که به او لقب شیخ شجاع می‌دهند یک نفر پیدا نشد دل به دریا بزند و با مهاجمان در بیفتد. میرحسین هم طبق معمول مقابل کامپیوترش نشست و بیانیه داد تا بار دیگر ناتوانی اصلاح طلبان را به همگان نشان بدهد. تحلیل نویس سایت حامی جنبش سبز نوشت مشکل بزرگ اصلاح طلبان تناقض آنهاست. تفکر اصلاح طلب طبق ضرب‌المثل معروف هم خدا را و هم خرما را می‌خواهد یعنی هم می‌خواهد به حکومت وصل باشد و از منافع قدرت استفاده کند و هم می‌خواهد ژست اپوزیسیون به خود بگیرد و این شدنی نیست و همین تناقض عامل مهم سقوط تدریجی اصلاح طلبان شده و حتی ممکن است به حذف کامل آنان از صحنه قدرت منجر شود. نویسنده مطلب به علت بی‌اعتباری برخی سردمداران فتنه در میان مردم اشاره کرد و نوشت: ارتباط مالی کروبی با شهرام جزایری که وی هیچ وقت آن را تکذیب نکرد از نکاتی است که اصلاح طلبان همیشه از پاسخ دادن به آن گریزانند و این عامل رویگردانی مردم از آنان شده است.

کلاهبردارانی به نام شرکت‌های هرمی

88 درصد اعضای شرکت‌های هرمی مالباخته می‌شوند. یک مقام مطلع که حوزه کاری وی در خصوص شناسایی و رسیدگی به وضعیت شرکت‌های هرمی است در مصاحبه‌ای اعلام کرد عده‌ای عناصر فرصت طلب و مشکوک به نام شرکت‌های مضاربه‌ای به جذب سرمایه‌ جوانان پرداخته و پس از مدتی سرمایه‌های مردم را از کشور خارج کرده و موجب ضرر و زیان به مردم می‌شوند. وی گفت: شرکت‌های هرمی که به صورت غیر قانونی فعالیت می‌کنند 5/2 میلیون نفر را جذب کرده‌اند که 85 درصد آنها را جوانان تشکیل می‌دهند. ارزیابی‌ها نشان می‌دهد 88 درصد اعضای شرکت‌های هرمی مالباخته شده و تنها درصد اندکی که به سرشاخه‌های این شرکت‌ها متصل هستند به سود می‌رسند. این مقام مطلع به شرکت سوئدی اولیف لیم که در کار فروش لوازم آرایشی مشغول بود اشاره کرد وگفت: این شرکت توانسته بود 230 هزار نفر را جذب کرده و در دو ماه اول امسال 27 میلیارد تومان فروش کرد و برخی اعضای جذب شده را به مفاسد اخلاقی کشید. این مقام مطلع با اشاره به تعطیلی و دستگیری 410 مسئول شرکت‌های هرمی در اردیبهشت ماه گذشته گفت: تحرکات بسیاری از شرکت‌های هرمی زیر نظر مسئولان امنیتی قرار دارد و یکی از مسئولان شرکت هرمی در خوزستان که کاسبی بسیار معمولی داشت اخیرا به تهران آمده و خانه‌ای به مبلغ 5/7 میلیارد تومان خریده و این اقدام نشان دهنده سود جویی مسئولان شرکت‌های هرمی است.

درخواست حامی موسوی برای اعتراض به یک حکم اسلامی

یک حامی موسوی و جنبش سبز از مردم خواهش کرد به حکم اسلامی سنگسار اعتراض کنند.

شیرین عبادی که برای اثبات نوکری خود به بیگانگان گوی سبقت را از رفقایش ربوده است در مراسم جشن حزب دموکرات ایتالیا در حالی که به تمسخر حکم قرآنی حجاب پرداخت و با وضعیتی نامناسب از نظر ظاهری در این محفل حضور یافته بود به تحلیلی درباره جنبش سبز پرداخت و برای توجیه تفرقه و اختلافات در میان سردمداران آن مدعی شد در جنش سبز گرایش‌های مختلف وجود دارد و خلاصه کلام این جنبش رئیس ندارد!

شیرین عبادی که در محافل حقوق بشری به عنوان وکیل فرقه ضاله بهائیت شناخته می‌شود بار دیگر کینه خود را نسبت به قرآن و احکام دینی علنی کرد و با تشکر از برخی دولت‌های اروپایی که از زن قاتل حمایت کرده‌‌اند ملتمسانه برای جلوگیری از مجازات این فرد قاتل گفت: خواهش من از شما این است نه فقط به حکم این زن،‌ بلکه به این قانون (یعنی حکم اسلامی سنگسار) اعتراض کنید!

ایران

رشد مثبت تجارت آلمان با ایران با وجود تحریم‌ها

خبر اول این که روزنامه آلمانی هندلزبلات نوشته که به‌رغم تحریم‌های ایران، تجارت آلمان با ایران همچنان رو به افزایش است. این روزنامه آلمانی گزارش داده: با وجود همه تحریم‌های شورای امنیت و اتحادیه اروپا در 6 ماهه نخست امسال میلادی، صادرات آلمان به ایران 14 درصد افزایش یافته است. میشائل توکلوس، مدیرعامل اتاق بازرگانی خصوصی ایران و آلمان در ‌هامبورگ ضمن تأیید این مسئله که از لحاظ مالی روند و شتاب رو به رشد تجارت با ایران بار دیگر برقرار شده گفته: اطلاعات منتشر شده اداره آمار فدرال آلمان به خوبی نشان می‌دهد ماشین‌آلات، محصولات شیمیایی و نیز فلزات آلمانی در حال صادرات به ایران است.

آیت‌الله جنتی در واکنش به شنیدن خبر فوتش خندید

 

 

خبر دیگر این که سخنگوی شورای نگهبان قبل از ظهر دیروز، برخی شایعات رسانه‌های خارجی مبنی بر بستری شدن دبیر شورای نگهبان در بیمارستان و فوت وی به علت کمای مغزی را تکذیب کرده و گفته: بنده چند لحظه قبل با آیت‌الله جنتی گفت‌وگو داشتم؛ ایشان در سلامت کامل به سر می‌برند. عباسعلی کدخدایی افزوده: در تماس تلفنی که با آیت‌الله جنتی داشتم، ایشان از شنیدن چنین شایعه‌ای خندیدند.

حمایت پوتین از تمایلات ایران برای کسب استقلال انرژی

شنیدیم که پایگاه خبری ولترنت نوشته: رئیس جمهور روسیه برای اعمال تحریم همه منابع انرژی با جبهه آتلانتیک متحد شد، در حالی که نخست وزیر پوتین از تمایلات ایران، برای کسب استقلال انرژی حمایت کرد. این پایگاه خبری افزوده: پس از سال‌ها تعویق، روسیه نیروگاه برق بوشهر در ایران را راه‌اندازی کرد و این علی‌رغم تلاش‌های چشمگیری بود که توسط امریکا، کانادا و اتحادیه اروپا صورت گرفت این کشورها قصد داشتند تا با مذاکره با مسکو، آن را به خروج از نیروگاه تشویق کنند.

بنی‌صدر: اصلاح‌طلبان همیشه از مردم استفاده ابزاری کرده‌اند

با خبر شدیم که رئیس جمهور فراری ایران که اکنون با سران گروهک تروریستی منافقین همکاری می‌کند، اعتراف کرده که اصلاح‌طلبان از ابتدا به دنبال استفاده ابزاری از مردم بوده‌اند. ابوالحسن بنی‌صدر با اشاره به رفتارهای سیاسی جریان اصلاحات در دهه 70، این رویکرد اصلاح‌طلبان را سبب رویگردانی مردم از آنان دانسته و تصریح کرده: این شد که وقتی اصلاح‌طلبان در مجلس اعتصاب کردند، مردم به حمایت از آنها نرفتند؛ بعد هم در انتخابات به این طیف رأی ندادند.

کشف کیف اسناد محرمانه در خودروی شاه مخلوع

خبر رسیده که مدیر مجموعه تاریخی نیاوران از کشف یک کیف حاوی اسناد محرمانه متعلق به شاه مخلوع در صندوق عقب خودروی رولز رویس وی خبر داده است. علیرضا مقیمی گفته: صندوق عقب خودروی رولز رویس شاه مخلوع که در انبار مجموعه نگهداری می‌شد پس از گذشت بیش از 30 سال از انقلاب اسلامی به تازگی باز شده است.

اعتصاب و تظاهرات گسترده در اعتراض به سارکوزی

دست آخر این که رئیس ‌جمهور فرانسه و همسرش که جنجال زیادی را بر سر موضوع زن ایرانی مرتکب زنای محصنه و شریک در قتل همسرش ایجاد کرده بودند، با تظاهرات گسترده مردم فرانسه در اعتراض به بی‌توجهی به مشکلات کشور خود متهم شدند. معترضان اعلام کرده‌اند که سارکوزی به جای دخالت در امور کشورهای دیگر، به مشکلات کشور خود برسد.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات