صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۹  ، 
کد خبر : ۱۶۴۱۵۹

اخبار ویژه روزنامه های 21شهریور89


رسالت

شنیده‌ها و نکته‌ها

کارگزاران سازندگی در مرز تعطیلی و انحلال

حزب کارگزاران سازندگی در بلاتکلیفی و سردرگمی به سر می‌بردند.

شنیده‌های موثق از جلسات حزب کارگزاران حاکی است که مرکزیت این گروه در بدترین شرایط سیاسی دوران فعالیت خود به سر می‌برند. در یکی از جلسات اخیر مرکزیت این حزب که با حضور کرباسچی رئیس ستاد انتخاباتی کروبی برگزار شد از سوی برخی اعضا درخواست انحلال و توقف رسمی فعالیت‌های حزب مطرح شده است. یکی از حاضران در این جلسه گفته است حزبی که دفتر مرکزی آن در تهران تعطیل است و کمیته جوانان هیچ‌گونه تحرکی برای عضو گیری ندارد و سایت حزب که اولین و کمترین وسیله ارتباط حزب با اعضای آن است فعالیتی ندارد چگونه می‌توان اسم حزب را روی این تشکیلات گذاشت.عضو دیگری از مرکزیت حزب کارگزاران در این ارتباط گفته است حزب ما در عرصه سیاسی هشت ماه است که هیچ‌گونه فعالیت و تحرکی نداشته و از 22 بهمن تاکنون نتوانسته در مسائل سیاسی اظهارنظر کند و حتی روزنامه کارگزاران علی‌رغم اینکه از توقیف خارج شده نتوانسته منتشر شود و این موارد حاکی از ناتوانی شورای مرکزی و سردرگمی حزب است. شنیده‌های موثق حاکی است در این جلسه انتقادات مهمی به کرباسچی وارد شده و به او گفته‌اند شما در انتخابات مسئولیت ستاد کروبی را پذیرفتید اما روز انتخابات به میرحسین رای دادید و بقیه اعضا هم هر کدام مواضع خود را داشته‌اند. وقتی حزبی در مهمترین حادثه سیاسی مانند انتخابات ریاست جمهوری نمی‌تواند موضعی واحد و تاثیرگذار داشته باشد بهتر است فتیله خود را رسما پایین بکشد.

تصمیمات جدید مجمع محققین

نزدیک شدن به سران فتنه و بدنه جنبش سبز و دامن زدن به اختلافات قوای سه گانه از مهمترین تصمیمات مجمع به اصطلاح محققین و مدرسین قم می‌باشد.در حالی که محور اصلی فعالیت نهادهای روحانی و حوزوی باید برای توسعه فعالیت‌های دینی باشد اما مجمع محققین و مدرسین به محفلی برای فعالیت‌های سیاسی و ایجاد تنش در ارکان حکومت و نظام تبدیل شده است. شنیده‌های موثق رسالت از محافل نزدیک به مجمع به اصطلاح محققین حاکی است در جلسه‌ای که در ماه رمضان اعضای این مجمع داشتند مباحثی درباره فعالیت‌های این مجمع صورت گرفته است. در این جلسه مقرر شد اعضای مجمع خود را به موسوی و کروبی نزدیک کنند تا بتوانند بر روی مواضع این دو عنصر فتنه تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.همچنین مقرر شده اعضای مجمع با بدنه جنبش سبز ارتباط برقرار کرده تا بتوانند در این وانفسای غربت و مهجوریت جنبش سبز نقش‌ اتاق فکر را برای این جنبش سرخورده برعهده بگیرند.تشدید اختلافات میان قوای سه گانه و بزرگ‌نمایی اختلاف نظرهای طبیعی میان دولت و مجلس و قوه قضائیه از دیگر توافقات اعضای این حزب سیاسی است که در پوشش فعالیت‌های حوزوی در قم مستقر می‌باشند. اخبار رسیده از جلسات این مجمع حاکی است که در جلسه اخیر این مجمع از مواضع خاتمی در عدم حمایت از جنبش سبز و عدم همراهی خاتمی با موسوی و کروبی و نداشتن مواضع انتقادی خاتمی در قبال تعطیل دفتر مرحوم آقای منتظری انتقاد شده است.

تائید وجود لائیک‌ها در جنبش سبز از سوی همسر میرحسین

همسر میرحسین موسوی وجود لائیک‌ها در جنبش سبز را تائید کرد.

زهرا رهنورد که به گفته نزدیکان میرحسین بیشترین تاثیر را در وادار کردن همسرش به ایستادگی در برابر قانون و رفتارهای ضد نظام او داشته است در مصاحبه‌ای با سایت خارج‌نشینان موسوی در لندن گفته است در دل جنبش سبز از آدم‌های صد در صد مذهبی تا کسانی که از نظر اعتقادات ضعیف و حتی لائیک هستند وجود دارد و این با صداقت جور در نمی‌آید که وجود این افراد را منکر شویم! رهنورد همچنین گفته است با واقعیت جور در نمی‌آید که همه اعضای جنبش سبز را وادار کنیم که مثل هم فکر کنند. صداقت همسر میرحسین در بیان این مطلب که در میان جنبش سبز همه نوع اعتقادات وجود دارد درست شبیه اظهارنظر استاد رجبعلی مزروعی عضو حزب مشارکت است که سال‌ها پیش در معرفی جنبش اصلاحات فرموده بودند اصلاحات جبهه گسترده‌ای است که از گوگوش تا سروش در آن عضویت دارند.

جمهوری اسلامی

جهت اطلاع 

***شهردار تبریز در مراسم تجلیل باشگاه تراکتورسازی تبریز از یک فوتبالیست، گفت: تلاش خواهد شد با همکاری شورای اسلامی شهر تبریز پیشنهاد نامگذاری یکی از خیابان‌های تبریز به نام این فوتبالیست به سرعت محقق شود. شهردار تبریز در نهایت گفته است: این فوتبالیست معلم اخلاق عرصه ورزش است و باید جوانان این ورزشکار را الگوی خود قرار دهند. نام‌گذاری یکی از خیابان‌های شهر بزرگ و صاحب نام تبریز به نام یک فوتبالیست (هرچند که فعلا آدم مودبی باشد) با وجود صدها چهره خادم این شهر که در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فرهنگی و هنری آن؛ سال‌ها بدون توقع و گمنام در حال خدمت هستند و یا بعد از خدمات بسیار به رحمت ایزدی پیوسته‌اند، موجب حیرت عمومی شده و جفا به فرهنگ و مدرسه و علم و هنر محسوب می‌گردد. شهرداری تبریز اخیرا همزمان با تلاش برای افزایش درآمد و علیرغم ضرورت کاهش هزینه‌های کاذب، از یک فوتبالیست برزیلی هم برای بازی در تیم شهرداری دعوت به عمل آورده است!

*** روزنامه الشرق الاوسط نوشت: علیرغم تصمیم اخیر دولت "حسنی مبارک" رئیس جمهور مصر در لغو سفر "منوچهر متکی" وزیر خارجه ایران به قاهره، سرپرست دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره از احتمال سفر "محمود احمدی‌نژاد" به قاهره در هر زمانی سخن گفت. وی در مراسم افطاری دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره اظهار داشت: امیدواریم روابط میان ایران و مصر توسعه یابد و همان طور که دیدار متکی از مصر ناگهانی لغو شد، امکان دارد یک مسئله غیرمنتظره دیگر نیز رخ دهد. مجتبی امانی با اشاره لغو برگزاری نشست تروئیکای عدم تعهد در قاهره در پی اظهارات اخیر وزیر خارجه ایران در مسئله قدس گفت: "ناخرسندی قاهره و تصمیم آنها نسبت به لغو این نشست برای ما غیرمنتظره بود." رژیم مصر و سایر دولت‌های مرتجع عرب، مساله فلسطین را یک مسأله عربی میدانند و آشکارا ایران را از موضعگیری در این زمینه منع می‌نمایند! نشست تروئیکای کشورهای جنبش عدم تعهد مقرر بود هفته گذشته در قاهره با حضور ایران، کوبا و مصر برگزار شود که با تصمیم دولت مبارک این نشست در نیویورک برگزار خواهد شد.

*** رئیس سازمان انرژی اتمی ضمن تکذیب شایعه منتشر شده به نقل از منافقین مبنی بر اینکه ایران تاسیسات هسته‌ای جدیدی در نزدیکی شهر قزوین احداث کرده است، گفت: هیچ گونه تاسیسات هسته‌ای با تعریف خاص آن، که به آژانس اعلام نشده باشد در ایران وجود ندارد. علی اکبر صالحی در گفتگو با مهر، با تاکید بر اینکه تاسیسات هسته‌ای تعریف خاصی دارد گفت: از نوع چشمه‌های بیمارستانی رادیو دارو و همچنین مراکزی برای استریلیزه کردن محصولات کشاورزی به وسیله پرتودهی در سراسر ایران به وفور وجود دارد که شامل این تعریف نمی‌شود. خبرگزاری فرانسه روز پنجشنبه به نقل از یک عضو گروهک منافقین مدعی وجود یک تاسیسات مخفی غنی‌سازی اورانیوم در نزدیکی روستای بهجت‌آباد از توابع شهرستان آبیک در استان قزوین شده بود.

کیهان

اعتراف صریح زهرا رهنورد به ائتلاف با منافقین و بهایی ها (خبر ویژه)

همسر یکی از بازیگران فتنه حضور عناصر ضد دین و لائیک در فتنه سبز را تأیید کرد.

زهرا رهنورد که خود به بهانه ادعای فمینیستی با برخی از این عناصر مرتبط است در گفت وگو با سایت جرس تأیید کرد عناصر لائیک و ضد انقلاب در جریان متبوع وی حضور دارند.

جرس از وی پرسید «شما بارها تأکید کرده اید متکثر بودن جنبش را نقطه قوت آن می دانید. سوال این است که فصل مشترک میان گروه های مختلف اصلاح طلب و جنبش داخل کشور با برخی گروه های اپوزیسیون دیگری که باوری به چهارچوب های نظام و قانون اساسی و حتی دین ندارند، درکجاست؟» رهنورد در پاسخ گفت: در این شکی نیست که تکثر و تنوع مهمترین شاخصه جنبش سبز است. در دل جنبش از آدم های صددرصد مذهبی وجود دارد تا کسانی که به لحاظ اعتقادات مذهبی ضعیف و یا حتی لائیک هستند. با صداقت جور درنمی آید که حضور این افراد در جنبش سبز را انکار کرد. اما کف خواسته های همه نیروها و چهره های متفاوت با جنبش، آزادی، دموکراسی و احترام به حقوق شهروندی است. با واقعیت جنبش هم جور درنمی آید که همه را وادار کنیم که مثل هم فکر کنند.]![

وی توضیح نداد که «سقف» خواسته های مشترک آنها با جریان های ضد دین و ضد قانون اساسی کدام است؟ وی از طریق شبکه بی بی سی یکی از آغازکنندگان پروژه آمریکایی - انگلیسی القای تقلب در انتخابات بود.

اذعان رهنورد به همراهی جریان های لائیک و معارض با قانون اساسی و دین در حالی است که موسوی در طول حوادث یک سال گذشته خود یکی از مهره های جریان های ضد انقلاب در زمینه قانون شکنی، برپایی آشوب، حمایت از تروریست ها و محاربین، و حرمت شکنی علنی علیه قانون اساسی، انقلاب اسلامی، حضرت امام و عاشورای حسینی بود.

توصیه خواندنی سایت سازمان سیا به سران فتنه (خبر ویژه)

یک سایت ضدانقلابی از فتنه گرانی چون موسوی و کروبی خواست به جای تناقض و تاکتیک یکی به نعل و یکی به میخ، تکلیف خود را با قانون اساسی و خط امام مشخص کنند چرا که طبق قانون اساسی و خط امام، آنها باید از ولایت فقیه تبعیت می کرده اند و نکرده اند.

گویانیوز نوشت: آنچه از ظاهر امر پیداست دعوای حاکمیت و اصلاح طلبان بر سر اجرای قانون اساسی است. اما قانون اساسی متاثر از جایگاه ولایت فقیه است و می توان گفت بازگشت به قانون اساسی، از منظری دیگر، بازگشت به دامان ولایت مطلقه فقیه و التزام عملی به آن می باشد که همان هدف حاکمیت و همان مفهومی است که در مرامنامه جبهه مشارکت به عنوان یک حزب خط امامی آمده است.

این سایت نزدیک به سازمان سیا با تاکید بر اینکه ولایت مطلقه فقیه از مبانی اندیشه سیاسی امام خمینی و قانون اساسی است اضافه می کند: آقای خمینی در نامه مورخ 16/2/1366 خطاب به آقای خامنه ای می گوید «حکومت که شعبه ای از ولایت مطلقه رسول الله (ص) است یکی از احکام اولیه اسلام و مقدم بر تمام احکام فرعیه حتی نماز و روزه و حج است...». آقای کروبی به عنوان عضو شورای بازنگری، بعد از بازنگری قانون اساسی گفت «اگرچه رهبر، ولی امر و مافوق قانون است ولی با تغییراتی که صورت گرفت اختیارات جدید به رهبری داده شده است». از موارد دیگر قابل ذکر، می توان به گفته های آقای یوسف صانعی در یکی از سخنرانی هایش اشاره کرد؛ در آنجایی که می گوید: «من به عنوان یک مساله شرعی می گویم که تخلف از نظر آیت الله خامنه ای خروج از ولایت الله و ورود به ولایت شیطان است».

گویانیوز می نویسد: با این اوصاف نمی توان حکومت دینی را متهم به نقض قانون اساسی و انحراف از خط امام کرد چرا که عمل حکومت بر طبق شرع، خط امام و قانون اساسی است. اکنون یا جناح اصلاح طلب (وکسانی چون آقایان موسوی و کروبی و خاتمی) از قانون اساسی موجود عبور کرده که در این صورت باید تمام الزامات، تبعات و عواقب آن را بپذیرد و یا قانون اساسی را قبول داشته و کماکان معتقد به حکومت دینی بوده و اصلاحات مد نظر خود را در همین چارچوب می داند که در این صورت نیز باید تمام الزامات و پیامدهای آن را قبول داشته باشد. اگر خارج از حاشیه ها و ادبیات معمول به سخنان به نعل و به میخ روسای جمهور قبلی و برخی اصلاح طلبان دقیق شویم، شائبه اخیر تقویت خواهد شد. بنابراین با لحاظ شناخت و تجربه کافی آنها از ساختار و ماهیت نظام ولایت فقیه، نوع قول و فعل آنها متناقض، خارج از دایره صداقت، وارونه نمایی و قلب واقعیت هاست. واقعیت را می توان انکار کرد اما نمی توان پنهان و دگرگون جلوه داد. با درنظر گرفتن نوع عمل، شجاعت و ایستادگی آقایان کروبی و موسوی و اعلام مواضع و بیانیه های آنها و دگرگونی این مواضع با گذشت زمان و همچنین برخی اشارات این دو در مورد وحی منزل نبودن قانون اساسی، حساب آنها را باید از بقیه اصلاح طلبان و سیاسیونی که مصداق گفته های متناقض می باشند، جدا کرد. بنابراین اگر براساس قرائن و شواهد چنین باشد و کروبی و موسوی به این رسیده باشند، اصرار بر «اجرای بدون تنازل قانون اساسی ولو به صورت تاکتیکی و به خاطر درنظر گرفتن برخی ملاحظات و یا براساس هر محاسبه و استدلال دیگری نه تنها به آنها کمکی نخواهد کرد بلکه در شرایط حساس کنونی برای جنبش سبز نیز نتیجه مثبتی دربر نخواهد داشت و حتی موجب تضعیف آن نیز خواهد شد، همچنان که بعید به نظر می رسد از هزینه های مبارزه هم بکاهد. کما اینکه علیرغم اصرار آقایان بر التزام به قانون اساسی، انقلاب و خط امام، اتهام «منافقان جدید» نیز بر لیست اتهامات قبلی آنها افزوده شده است. وقت آن رسیده است که آقای کروبی و موسوی و اصلاح طلبان در جهت عمل به مسئولیت خطیری که متوجه آنهاست، فارغ از هرگونه عافیت طلبی، مصلحت اندیشی و محافظه کاری، بصورت شفاف موضع خود را در قبال ولایت فقیه، حکومت دینی و جدایی نهاد دین از دولت اعلام نمایند. چرا که تقلیل و تنزل مسئله و مبارزه فعلی به دعوا بر سر «اجرای بدون تنازل قانون اساسی» نشانی اشتباه دادن است.

مجری آمریکایی: همه جاخالی می دهند با تحریم ایران، خودمان را مسخره کرده ایم (خبر ویژه)

همزمان با تبلیغات رسمی دولت آمریکا مبنی بر همراهی جامعه جهانی با تحریم های ضد ایرانی، گزارش ها حاکی از آن است که حتی متحدان نزدیک کاخ سفید هم حاضر به همراهی جدی نیستند و صرفاً در برابر آمریکا فیلم بازی می کنند.

مجری معروف شبکه فاکس نیوز با اذعان به این واقعیت، به دولت کره جنوبی حمله کرد. گرتا وان ساسترن می نویسد: آمریکا همواره از سئول دربرابر تهدیدهای کره شمالی حمایت کرده است. تا زمانی که در تحریم ها علیه ایران خلل و شکافی باشد، نباید امیدی به اثرگذاری آن داشت. واقعاً آدم بهت زده می شود وقتی می بیند که کشوری چون کره جنوبی که در 60 سال گذشته بیشترین حمایت ها را از آن کرده ایم و جان هزاران سرباز آمریکایی را به خاطر امنیت این کشور به خطر انداخته ایم در موضوعی چون تحریم ایران، ما را بازی می دهد. ماجرا از این قرار است که ما از کره جنوبی خواسته ایم تا در اعمال تحریم ها علیه ایران به ما بپیوندد، چرا که این کار هم به نفع کره جنوبی است، هم به نفع ماست و هم به نفع همه جهان است. آنها تا همین اواخر در پیوستن به تحریم های ما «اما و اگر» می کردند و تعلل می ورزیدند و در نهایت اعلام کردند که به تحریم ها می پیوندند. اما اعلام تحریم های این کشور علیه ایران نشان داد که آنها به برخی تحریم ها خواهند پیوست نه همه تحریم هایی که ما انتظار داشتیم علیه ایران به مورد اجرا بگذارند.

وی می نویسد: تا زمانی که تحریم ها نصفه و نیمه و نیم بند به اجرا درآید، تأثیرگذار نخواهد بود و این کشور را از حرکت درمسیر اتمی شدن باز نخواهد داشت. آنها متعهد شدند که در کار بازرسی از کشتی ها و محموله های به مقصد ایران جد و جهد بیشتری به خرج دهند اما چرا «جد و جهد»؟ و کره ای ها خود را متعهد به اجرای بازرسی کامل نکرده اند؟... دولت کره جنوبی آشکارا درخواست دولت آمریکا مبنی بر بستن شعبه های بانک ملت در این کشور را رد کرد، در حالی که فعالیت این بانک ایرانی در کره برای دولت ایران بسیار حیاتی و مهم است.

ساسترن می نویسد: «این کار دولت کره جنوبی در واقع از تأثیرگذاری تحریم ها علیه ایران خواهد کاست و تأثیرگذاری این تحریم ها را ناچیز و بی ارزش خواهد کرد.

تحلیلگر و مجری فاکس نیوز در پایان می پرسد: اگر هر کشوری بخواهد وقتی به مسئله تحریم ها می رسد شروع به جرزنی و جاخالی دادن بکند، چرا ما خودمان را مسخره کنیم و تحریم ها را علیه ایران به اجرا بگذاریم و تازه وزارت خارجه ما هم از همین اقدامات نیم بند کره استقبال هم بکند؟ من فکر می کنم کار کره ای ها کار پست و کثیفی بود]![

چراغ «سبز» به رژیم صهیونیستی برای مزدوری در مذاکرات سازش (خبر ویژه)

یکی از عناصر ضدانقلاب فراری و مرتبط با فتنه سبز اعلام کرد جمهوری اسلامی باعث عقیم شدن همه مذاکرات سازش بر سر فلسطین طی 30 سال گذشته بود و بدون چاره اندیشی برای نفوذ ایران، مذاکرات واشنگتن هم به سرنوشت مشابه گرفتار خواهد شد.

«محمدرضا- ش» که در پاریس اقامت دارد در یکی از سایت های وابسته به اپوزیسیون می نویسد: نقش تاریخی جمهوری اسلامی در ایجاد مانع بر سر مذاکرات صلح خاورمیانه بی بدیل است. نقش ایران از دهه 80 میلادی به این سو غلیظ تر شده و یکی از اثرگذارترین نقش ها را در عقیم نمودن رشته ای از مذاکرات نظیر مادرید، اسلو، کمپ دیوید، آناپولیس و... ایفا کرده است. مهمترین معضل در این عرصه جمهوری اسلامی است.

وی اضافه می کند: اگرچه هیلاری کلینتون وزیر خارجه ایالات متحده صراحتا اعلام کرد شروع مذاکرات هیچ ارتباطی با سیاست های آتی دولت اوباما علیه تهران ندارد، اما بعید می نماید پس از سالها تجربه و آزمون و در پی آن آموختن، طرف های درگیر مذاکرات، بدون درک ماهیت اصلی معضلات از جمله نقش منطقه آتی تهران و تلاش در جهت دریافت یک راه حل برای مرتفع نمودن چنین موا نعی، حاضر شده باشند گردهمایی دیگری را تجربه کنند.

ادامه روند مذاکرات بی نتیجه یا همان مسیر معیوب مذاکره برای مذاکره، جز اتلاف انرژی سیاسی در مسیری مبهم و مهمتر از کف دادن فرصت های تاریخی، پیامدی نخواهد داشت و پیمودن چنین مسیری منطقا جز خلق هزینه های ریز و درشت سیاسی در اشل های مختلف برای همه طرف های ذینفع، ماحصلی در بر نخواهد داشت.

یادآور می شود رژیم صهیونیستی و آمریکا با درک این واقعیت که تمام نقشه های آنها برای بلعیدن خاورمیانه، با وجود ایران قدرتمند راه به جایی نخواهد برد، روی فتنه سبز و جریان نفاق جدید سرمایه گذاری کردند به نحوی که اوباما اعلام کرد از اقدامات این جریان در جریان اعتراضات خیابانی هیجان زده شده و زبان به تحسین می گشاید. شیمون پرز هم اعلام کرد اپوزیسیون سبز به نیابت از اسرائیل با جمهوری اسلامی می جنگد. آشوبگران در روز قدس سال گذشته به نفع رژیم صهیونیستی و علیه ملت مظلوم فلسطین و لبنان شعار داده بودند.

هزینه 3هزار میلیارد دلاری جنگ عراق اقتصاد آمریکا را گرفتار بحران کرد (خبر ویژه)

آمارهای جدید از هزینه های هنگفت آمریکا در جنگ عراق نشان می دهد این رقم بیش از 3هزار میلیارد دلار است. تا پیش از این رقم مذکور حدود هزار میلیارددلار برآورد می شد.

جوزف استیگلیتز، برنده جایزه نوبل و لیندا بیلمز، مدرس دانشگاه هاروارد، نویسندگان کتاب «جنگ 3 تریلیون دلاری» در نوشتاری در واشنگتن پست به بررسی هزینه های جنگ عراق پرداختند. این دو معتقدند که حالا که ماموریت رزمی آمریکا در عراق پایان یافته است به نظر می رسد هزینه واقعی جنگ بسیار بیشتر از این باشد که ناشی از عدم محاسبه عوامل مختلف از جمله هزینه های درمانی و مستمری سربازان صدمه دیده در جنگ و بسیاری مسائل کوچک و بزرگ دیگر باشد. به عنوان مثال هزینه درمان و مستمری سربازان صدمه دیده بسیار بیش از آن چیزی است که تصور می شود.

استیگلیتز و بیلمز می نویسند: «پس از دو سال به نظر می رسد بسیاری از جنبه های پرهزینه این جنگ را ما در نظر نگرفته بودیم. برخی می پندارند اگر جنگ عراق نبود ما هنوز درگیر جنگ در افغانستان بودیم. همچنین از خود می پرسیم اگر جنگ عراق اتفاق نمی افتاد آیا قیمت نفت با این سرعت بالا می رفت؟ آیا بدهی دولت فدرال به این اندازه بالا بود و آیا بحران اقتصادی با این شدتی که روی داد اصلاً اتفاق می افتاد؟ پاسخ به این پرسش ها منفی است. چرا که توجهی که به جنگ عراق شد به هیچکدام از مواردی که در بالا ذکر شدند صورت نگرفت.»

واشنگتن پست می افزاید: زمانی که جنگ عراق شروع شد بهای نفت هر بشکه 25 دلار بود و انتظار می رفت در همین حد بماند ولی در سال 2008 به 140 دلار در هر بشکه رسید. به اعتقاد نویسنده، جنگ در عراق بیشترین تاثیر را بر تولید نفت در خاورمیانه که بزرگترین ذخایر نفتی جهان را دارد گذاشت و همین امر 250 میلیارددلار به هزینه های جنگ افزود و افزایش قیمت نفت خسارات زیادی به اقتصاد ]آمریکا[ وارد کرد. شکی نیست که جنگ در عراق باعث افزایش شدید بدهی دولت فدرال گردید. بدهی دولت فدرال از 6/4 تریلیون دلار در 2003 به 10 تریلیون دلار در سال 2008 درست پیش از بروز بحران اقتصادی رسید. بروز بحران اقتصادی تا اندازه ای به واسطه بروز جنگ عراق بود. افزایش بهای نفت وارداتی منجر به خروج پول از سیستم مالی شد. همچنین هزینه های پرداختی به مقاطعه کاران در عراق افزایش یافت. به احتمال زیاد بدون جنگ هم بحران اقتصادی پیش می آمد ولی به شدتی که اتفاق افتاد نمی بود. جنگ در عراق نه تنها توانایی ما برای کنترل بحران را کمتر کرد، بلکه باعث شد بحران اقتصادی به درازا بیانجامد، بیکاری افزایش یابد و کسری بودجه از آنچه تصور می شد بسیار فراتر رود.در پایان این گزارش آمده است: «بدون این جنگ تردیدی نیست که آمریکا در وضعیت بهتری می بود و اقتصاد هم در فرم بسیار مناسب تری تثبیت می شد. پرسش این است که آیا ما از این اشتباه بسیار پرهزینه مان درس گرفته ایم؟»

جوان

رهنورد:لائیک ها هم با ما هستند!

زهرا رهنورد همسر میرحسین موسوی کاندیدای شکست خورده دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به حضور افراد لائیک در فرقه سبز اعتراف کرد.    زهرا رهنورد همسر میرحسین موسوی کاندیدای شکست خورده دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به حضور افراد لائیک در فرقه سبز اعتراف کرد.به گزارش «جوان آنلاین»،زهرا رهنورد در گفتگو با سایت ضد انقلابی جرس درپاسخ به سوالی در خصوص فصل مشترک فرقه سبز با گروه های اپوزیسیون ضمن تصریح ضمنی به وجود نقاط مشترک میان این فرقه و گروه های مخالف نظام و حتی دین،گفت: در دل جنبش از آدم های صد در صد مذهبی وجود دارد تا کسانی که به لحاظ اعتقادات مذهبی ضعیف و یا حتی لاییک هستند. با صداقت جور در نمی آید که حضور این افراد در جنبش سبز را انکار کرد. اما کف خواسته های همه نیروها و چهره های متفاوت با جنبش، آزادی، دموکراسی و احترام به حقوق شهروندی است. با واقعیت جنبش هم جور در نمی آید که همه را وادار کنیم که مثل هم فکر کنند.گفتنی است این اظهارات که در حقیقت ترجمان همان دین سبز مطرح شده توسط فتنه گران می باشد تا همکاری با همجنس گراها و لائیک ها نیز پیش رفته است.بی گمان این راهبرد مطرح شده توسط رهنورد بیان دیگری از مانیفستی است که یکی از مشاوران میرحسین موسوی در جزوه خود مطرح کرده بود و با تاکید بر اینکه "حالا وقت ایجاد زنجیره همگونی در میان هویتهای متمایز است،تصریح کرده بود: نباید جنبش را در یک فضای گفتمانی و ایدئولوژیک خاص و واحد محدود و محصور کرد.گفتنی است از دیگرسو عدم ایجاد مرز با اپوزیسیون نیز تاکیدات دیگری در این مانیفست اشاره شده است که بر این باور بود، نباید از امکانات ومقدورات و مقدرات انسانی و غیر انسانی خارج از کشور غافل شد.

برنامه شاخه دانشجویی فتنه برای سال جدید تحصیلی

با نزدیک شدن به آغاز سال جدید تحصیلی دانشجویان ،جریان فتنه در صدد بهره گیری از این مناسبت می باشد.   با نزدیک شدن به آغاز سال جدید تحصیلی دانشجویان ،جریان فتنه در صدد بهره گیری از این مناسبت می باشد.به گزارش«جوان آنلاین»،محورفعالیت های جریان ناکام فتنه که بر روی دانشگاه تهران متمرکز شده،دربردارنده محورهای چندی است.برهمین اساس گفته می شود محوریت این تلاش ها برعهده اعضای شورای مرکزی یکی از تشکل های دانجشویی دانشگاه تهران گذاشته شده است. این تشکل قصد دارد به منظور استقبال از دانشجویان جدید الورود دو نشریه را منتشر نماید که در آن الگوی یک دانشجوی ملسمان جنبش سبز طرح گردد همچنین گفته می شود این تشکل قصد دارد قبل از شروع سال تحصیلی جدید با سیدمحمدخاتمی و موسوی خوئینی ها دیدار نموده و جهت ادامه فعالیت های شاخه دانشجویی فتنه برنامه کسب نمایند و از پیشنهادات و راهکارهای این دو استفاه نمایند.گفته می شود اردوی این تشکل نیز در اواخر شهریور ماه نیز برگزار می گردد.

یکی از منابع آگاه خبر داد این تشکل درصدد می باشد با برخی از نمایندگان مجلس که وابسته به جریان فتنه می باشند دیدار نموده و از آنها بخواهد با تحت فشار گذاشتن کمیته انضباطی دانشگاه ها آزادای بیشتری به دانشجویان برای کمک به زنده کردن فتنه داده و مانع از صدور حکمی علیه فعالان فتنه شوند. گفته می شود این انجمن قصد دارد با جمع آوری مستنداتی علیه کمیته انضباطی دانشگاه ها به دیوان عدالت اداری شکایت نموده و با تحت فشار گذاشتن کمیته انضباطی زمینه را برای فتنه گری در دانشگاه ها فراهم نماید.

تشکیل محفلی دانشجویی در مدار جدایی دین از سیاست

طی چند هفته گذشته برخی تشکل های دانشجویی وابسته به جریان فتنه در تعدادی از دانشگاه ها اقدام به برگزاری جلساتی محفلی کرده اند.    طی چند هفته گذشته برخی تشکل های دانشجویی وابسته به جریان فتنه در تعدادی از دانشگاه ها اقدام به برگزاری جلساتی محفلی کرده اند.به گزارش«جوان آنلاین»،برخی از دانشجویان دانشگاه های امیرکبیر، تهران، شهید بهشتی، شهید عباسپور که وابسته به جریان فتنه می باشند با عنوان گروه مطالعاتی دانشجویان پیرو خط امام(ره) اقدام به برگزاری جلسات مخفی با موضوع بررسی دیدگاه های اجتماعی اسلامی و تطبیق آنها با حقوق بشر و با هدف جدایی دین از سیاسیت می نمایند.این افراد در اولویت اقدامات خود با احزاب مشارکت و مجاهدین ارتباط برقرار کرده و برخی از اعضای این دو حزب در جلسات آنها شرکت نموده و ضمن طراحی خطوط حرکتی جنبش دانشجویی آنها را راهنمایی می نمایند.گفته می شود هدف نهایی این گروه تشکیل یک حزب سیاسی است که با عنوان بررسی مسائل اجتماعی به فعالیت های سیاسی نیز بپردازند.طبق اطلاع واصله افراد شرکت کننده در این جلسات براین عقیده هستند که جامعه امروز ایرانی باید به طور کامل با دیدگاه های غربی هماهنگ شود و کشور باید به سمت سکولاریسم پیش برودو به طور کامل دین از سیاست جدا گردد. این جلسات در یکی از پارک های تهران برگزار می شود

اعتراض مجمع مدرسین به خاتمی

برخی اعضای مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم نسبت به سکوت خاتمی در برابر بسته شدن دفتر منتظری در قم اعتراض کرده اند.    مشرق نیوز:گفته می شود برخی اعضای مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم نسبت به سکوت خاتمی در برابر بسته شدن دفتر منتظری در قم اعتراض کرده و گفته اند چرا سران اصلاحات مواضع دوپهلو می گیرند. چرا درباره بیت صانعی موضع می گیرند اما به دفتر منتظری که می رسد همه روزه سکوت می گیرند.به نظر می رسد علت گلایه مجمع مدرسین آن باشد که این مجمع حیات خود را در گرو باز بودن دفتر منتظری می داند که در حال حاضر این ظرفیت را از دست داده است.

انتقاد محسن کدیور از گنجی،سروش و موسوی

کدیور در شب‌ قدر در راکویل، (حاشیه واشینگتن دی‌سی)، به نظرات سروش و گنجی و موسوی درباره‌ی فقه و فقها تاخت. حمله کدیور متوجه دیدگاه «اسلام بدون روحانیت» سروش و «اسلام فقیهان-باستان‌شناسان درد افزا»ی گنجی واسلام رحمانی موسوی است.

 

  کدیور در شب‌ قدر در راکویل، (حاشیه واشینگتن دی‌سی)، به نظرات سروش و گنجی و موسوی درباره‌ی فقه و فقها تاخت. حمله کدیور متوجه دیدگاه «اسلام بدون روحانیت» سروش و «اسلام فقیهان-باستان‌شناسان درد افزا»ی گنجی واسلام رحمانی موسوی است.

به گزارش جهان کدیور در بخشی از این سخنرانی می‌گوید که بعضی در تحلیل‌شان از بحران، مشکل را فقه می‌دانند و اسلام فقاهتی، چون فقیه جامع الشرایطی بر زمام امور است پس آنچه می‌گذرد در زندان و غیر زندان جامعه ناشی از دید فقهی و شریعت است و این افراد اشکال را در فقهی و شریعت می‌بینند. کدیور می‌گوید که بر اساس نگاه این گروه، حذف فقه باعث می‌شود اسلام درست شود.. این بخش اشاره‌اش به گفته‌های اکبر گنجی و عبدالکریم سروش است. چون عبدالکریم سروش در سخنرانی چند سال پیش خود در لندن، از اسلام بدون روحانیت دفاع کرده بود، و سال پیش هم گفت که «چراغ دین دود می‌کند و دود این چراغ همان فقه است».

سروش، کل دستگاه فقهی را از آن جوامع کهن می‌داند و بر این باور است که در دوران جدید باید به حقوق مدرن عمل کرد. اکبر گنجی نیز در سخنرانی‌ها و مقالات اخیرش، مفهومی ساخته است به نام «اسلام فقیهان-باستان‌شناسان درد افزا» و نشان می‌دهد که آنچه در ایران می‌گذرد عمل به احکام فقهی است. گنجی و سروش فقه را عامل مسائل و مشکلات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور جلوه داده‌اند. کدیور با انتقاد از اسلامی که مدتی است موسوی بر سر زبان دارد می گوید: مدتی است به پسوندهایی که با اسلام به کار می بریم توجه کرده ام مثلا اسلام رحمانی،این تعبیرات نوعی تقلیل گرائی برای اسلام است.وی ادامه می دهد:بعضی در تحلیل این بحران مشکل را فقه می‌دانند و اسلام فقاهتی... چون فقیه جامع الشرایطی بر زمام امور است پس آنچه می‌گذرد ناشی از دید فقهی و شریعت است، خوب اینها نادرست است وی درباره حرفهای سروش و استناد آن به سخنان مولانا و این عربی میگوید:اگر ما ایرانیان بخواهیم افتخار کنیم به حافظ و مولاناست، پیرو ابن عربی بودن افتخار دارد. اینگونه نیست که فقه قابل وهن باشد. فقه محققین الفقها افتخار دارد. ما بیائیم ندانسته حرف غافلان اهل ظاهر را به عنوان محققان فقیهان بنشانیم می‌شود جفا به متخصصان، این گونه سخن گفتن خلاف اخلاق علمی است. کدیور ادامه می دهد:اگر به دنبال ایجاد تقابل میان عرفا و فقها هستیم نه محققین العرفا را شناختیم نه محققین الفقها را بسیاری از بزرگان ما در هر دو زمینه متخصص بوده‌اند.

ایران

دیگه چه خبر؟

اعتراف آسوشیتدپرس به بی اثربودن تحریم ها علیه ایران

خبر اول این کهخبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش تحلیلی و کارشناسی، بر پیشرفت بازار بورس تهران علی رغم تحریم‌های اعمال شده اعتراف کرد. این خبرگزاری امریکایی نوشت: ظرف سه ماه شاخص بازار بورس تهران با 23% رشد حد نصاب تازه ای را برجای گذاشت و این حد نصاب نشان از بی‌تأثیری تحریم‌ها بر اقتصاد ایران دارد و همچنین جهش شاخص از 15000 واحد به 18400 واحد باعث افزایش ارزش نقدینگی بورس تهران از 70 میلیارد دلار در ماه جولای به 80 میلیارد دلار دارد.در ادامه این گزارش نیز آمده است، رشد مبادلات بورس تهران بر این نکته تأکید دارد که اعتماد به نفس ایران با فشار‌های غرب از بین نمی‌رود.

امریکایی‌ها به نتایج مذاکرات سازش بدبین هستند

با خبر شدیم که نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که بیشتر امریکایی‌ها به نتایج مذاکرات سازش که میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم‌صهیونیستی آغاز شده، بدبین هستند.به گزارش روزنامه صهیونیستی «یدیعوت‌آحارونوت»، بر‌اساس این تحقیق که در جریان دیدار «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین انجام شد، بیشتر امریکایی‌ها معتقدند که فلسطینیان حق اسرائیل را به عنوان یک کشور یهودی به رسمیت نخواهند شناخت.

آقازاده فراری همچنان شکایت می‌کند

خبر دیگر این که مهدی هاشمی که همزمان با پیگیری پرونده حوادث پس از انتخابات از کشور گریخت، روند شکایت از رسانه‌ها را شتاب بیشتری داده است!

در همین راستا، وی شکایات خود را به صورت وکالتی دنبال می‌کند و می‌کوشد با نامه‌نگاری‌ روند شکایات را شتاب بیشتری بدهد. این در حالی است که وی تاکنون جرأت حضور در سفارتخانه‌ ایران در لندن را برای امضای نسخ‌ اصلی شکایات خود نداشته است و شکایات وی به استناد کپی وتصویر

وکالتنامه های وی دنبال می‌شود.

امریکایی‌ها به نتایج مذاکرات سازش بدبین هستند

با خبر شدیم که نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که بیشتر امریکایی‌ها به نتایج مذاکرات سازش که میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم‌صهیونیستی آغاز شده، بدبین هستند.به گزارش روزنامه صهیونیستی «یدیعوت‌آحارونوت»، بر‌اساس این تحقیق که در جریان دیدار «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین انجام شد، بیشتر امریکایی‌ها معتقدند که فلسطینیان حق اسرائیل را به عنوان یک کشور یهودی به رسمیت نخواهند شناخت.

 

 

دختر کشیش افراطی: پدرم دیوانه است

خبر رسیده کهدختر کشیش امریکایی که پیشنهاد به آتش کشیدن قرآن کریم در روز

11 سپتامبر را مطرح کرده بود گفت که پدرش عقلش را از دست داده و به کمک نیاز دارد.«اما جونز» در گفت‌وگو با هفته‌نامه آلمانی اشپیگل گفت:‌ برای منصرف کردن پدرش از این کار نامه‌ای الکترونیکی برایش ارسال کرده که او آن را بدون پاسخ گذاشته است.

گروه حقیقت‌یاب: فرو ریختن برج های دوقلو براثر اصابت هواپیما نبود

دست آخر این که تازه‌ترین شواهد و مدارک به دست آمده درباره حادثه 11 سپتامبر حاکی از آن است که تمام آنچه تاکنون از سوی مقامات امریکا درباره حمله به برج‌های دوقلو گفته شده، دروغی بزرگ و داستانی ساختگی است.پایگاه اینترنتی اطلاع‌رسانی امریکایی موسوم به «دیجیتال جورنال» نوشته: گروه مهندسان و کارشناسان ساختمانی که درباره حادثه یازده سپتامبر و چگونگی سقوط برج‌های دوقلو تحقیق کرده‌اند، به این نتیجه رسیده‌اند که سقوط این برج‌ها به شکلی که در تصاویر معروف از آن حادثه دیده می‌شود به هیچ وجه نمی‌تواند نتیجه برخورد هواپیما و شعله‌های آتش ناشی از سوخت هواپیما باشد.

قدس

ادعاهای جدید جاسوس عینک آفتابی 

خبر آنلاین- یکی از سایتهای ضد انقلاب از کنفرانس خبری فردی که مدعی است جاسوس دوجانبه بوده خبر داد. تورنتو استار نوشت: رضا کهلیلی که می گوید در سالهای 1980 عضو سپاه پاسداران بوده و بعد به عنوان جاسوس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سی آی ای کار کرده است، م دعی شد: ایران به خارج جاسوس صادر می کند و کانادا تبدیل به یک نقطه ترانزیت برای این کار شده و صدها جاسوس و عامل امنیتی جوان ایرانی به آنجا آمده تا راهی آمریکا شوند.

 احتمال سفر سرزده احمدی نژاد به مصر 

عصر ایران- مجتبی امانی رئیس دفتر حفاظت از منافع ایران در قاهره گفت: همانطور که لغو سفر متکی به قاهره، ناگهانی بود ممکن است اتفاق ناگهانی دیگری نیز رخ دهد و تنها متکی، به قاهره سفر نکند بلکه شخص محمود احمدی نژاد نیز به این سفر اقدام کند.

 آزادی تبعه آمریکایی منتفی شد 

رجا- عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: موضوع آزادی یکی از اتباع آمریکایی بازداشت شده در ایران منتفی است.

دروغهای منافقین برای آمریکا هم رو شد 

فارس: در حالی که گروهک تروریستی منافقین روز پنجشنبه از وجود سایت هسته ای دیگر در نزدیک قزوین خبر داد، آمریکا اعلام کرد که از تأسیسات موجود در این مکان خبر داشته و این تأسیسات هسته ای نیستند.

 ارسال سی دی های مشایی برای برخی مسؤولان 

عصر ایران- سی دی های سخنرانی رحیم مشایی که در پاسخگویی به برخی اتهامات وارده به وی صورت گرفته، به صورت پکیج های اهدایی به استاندارها، فرماندارها و برخی معاونین آنها در سراسر کشور ارسال شده است.

 اذان به سبک «فارسی وان»! 

پارسینه- شبکه ماهواره ای جنجالی «فارسی وان» به تازگی و در اقدامی عجیب به همراه اذان یک موزیک ملایم در پس زمینه پخش می کند! این شبکه از ماه رمضان سال جاری برنامه های ویژه سحر و افطار هم برای مخاطبانش تدارک دیده بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات