عشرت شایق نماینده تبریز در مجلس با اشاره به صحبت هاى اخیر سید محمد خاتمى در تبریز گفت: آقاى خاتمى در دیدار خود با نخبگان تبریزبه زیبا ترین شیوه زبان به وصف آذربایجان و تبریز و جایگاه آن در تاریخ، فرهنگ، هنر و سیاست ایران گشود اما انتظار مردم این بود که به خدمات دولت در طول هشت سال مسئولیت ریاست جمهورى خود نسبت به آذربایجان اشاره مى کرد.شایق با اشاره به بى توجهى دولت ها به استان آذربایجان شرقى در گذشته، افزوده: اى کاش آقاى خاتمى به این پرسش و ابهام پاسخ مى داد که دولت ایشان چرا این بى توجهى را در دو دوره ریاست جمهورى خود روا داشته است و اگر
کاستى هایى از قبل وجود داشته چرا براى جبران آن اقدامى انجام ندادند.شایق تأکید کرده: آذربایجان و تبریز بیش از تعریف و تمجید به اقدام عملى دولت ها نیازمند است، مقایسه بعضى از استان ها در ابتدا و انتهاى ریاست جمهورى آقاى خاتمى گویاى این حقیقت است که استان ها با اعتبار و انجام طرح هاى عمرانى، آموزشى و فرهنگى رشد پیدا مى کنند نه با تعریف و تمجید.