صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۳  ، 
کد خبر : ۱۷۵۹۲۶

اخبار ویژه روزنامه های 8مهر89


قدس

اخبار ویژه 

وزیر: به نشریات ضربه زننده به نظام یک ریال هم کمک نمی کنیم

ایلنا- حسینی، وزیر ارشاد در بیست و یکمین گردهمایی امامان جمعه کشور با بیان این که برخی می گویند که چرا در پرداخت یارانه ها به مطبوعات تبعیض قائل می شوید و عدالت را رعایت نمی کنید، گفت: عدالت آن نیست که بیت المال یکسان تقسیم شود. وی تصریح کرد: تنها از فعالیت های فرهنگی مراکزی که همسو با آرمان های نظام باشند، حمایت می کنیم و به نشریاتی که در پی ضربه زدن به نظام هستند، یک ریال هم کمک نمی کنیم.

فرستادن دعوت نامه به موسوی سهوی بود

فارس- حسن واعظی، منشی (دبیر جلسات) مجمع تشخیص مصلحت در پی افشای سند دعوت از یکی از سران فتنه به جلسات مجمع گفت: در این کار هیچ عمد و نیت نبوده و تهیه کنندگان دعوت نامه ها بصورت سهوی از فایل قدیمی رایانه پرینت گرفته اند. وی این کار را اشتباه سهوی نامید.

سوتی عکاس خالی بند «بی بی سی»

مشرق - عکاس مورد علاقه بی بی سی فارسی در برنامه «تماشا» به رخدادی غیرقابل باور اشاره کرد که در یک عملیات خیالی صورت پذیرفته است.آلفرد یعقوب زاده، عکاس ساکن پاریس که درروزهای دفاع مقدس برای آژانس های خارجی عکاسی می کرد، در برنامه تماشا مدعی شد که از اسیرهای عراقی که به دست رزمندگان ایرانی به صورت گروهی کشته شدند، عکس هایی تهیه کرده اما آنها را از بین برده است! وی مدعی است این ماجرا در عملیات فتح دزفول رخ داده در حالی که دزفول هیچ گاه از سوی عراقیها اشغال نشد.

حکم ضد ایرانی قاضی آمریکایی

خبر آنلاین - یک قاضی فدرال آمریکا در اقدامی تعجب آور، ایران را به پرداخت 92 میلیون دلار خسارت به خاطر بمبگذاری در مقر تفنگداران آمریکایی حاضر در لبنان در سال 1983 محکوم کرد. ایران همواره دست داشتن در این انفجار راتکذیب کرده است.

وقتی کفگیر «کومله» به ته دیگ می خورد

رجا - گروهک کومله جناح «ع.ا» که هم اکنون برای تأمین مالی هزینه های جاری و از جمله تلویزیون ماهواره ای خود به نام «آسوست» با مشکلات زیادی روبرو است، به عنوان راه حل، سرقت از بانک ها و طلافروشی ها در استانهای کردستان و آذربایجان غربی را در دستور کار قرار داده است.

سفر شیکاگو برای بازگرداندن الواح هخامنشی

باشگاه خبرنگاران - حمید بقایی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: برای بازگرداندن الواح گلی هخامنشی قرار شد به شیکاگو سفر کنیم تا به صورت مستقیم با رییس دانشگاه شیکاگو مذاکره کنیم.

تعطیلی بازار آهن در اعتراض به مالیات

فارس - صنف آهن فروشان خواهان تعویق 6 ماهه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده شده اند. این در حالیست که در روزهای اخیر بازار «شاد آباد» از مهم ترین بازارهای فروش آهن در تهران تعطیل بوده، اما بازار های آهن مکان، 15 خرداد و پامنار فعال بوده اند.

فقط «خواجه حافظ» می داند!

فردا - سید رضا اکرمی نماینده تهران در مجلس با ابراز بی اطلاعی از میزان یارانه ها و زمان آزاد سازی قیمت ها، گفت: از جزئیات این قانون تنها خواجه حافظ شیرازی و احمدی نژاد خبر دارند.

تکذیب ارتباط قتل دکترسودبخش باحادثه کهریزک

فارس - سردار احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی در نشست خبری دیروز با خبرنگاران گفت: هیچ ارتباطی میان قتل دکتر سودبخش و حادثه کهریزک وجود ندارد.

اعدام 3 تن در ارتباط با تجاوز به یک دختر جوان

ایسنا- آیة ا... صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه در گردهمایی امامان جمعه با بیان اینکه این دوره قضایی، دوره تسامح نیست، به برخی مفاسد اجتماعی اشاره کرد و گفت: در بحث تجاوز به عنف به صورت قاطع رفتار کردیم و مهلت ندادیم. وی به یک نمونه اشاره کرد و افزود: چندی پیش در ماه مبارک رمضان در روستایی در خراسان جنوبی چند جوان به خانه ای رفته و دربرابر چشمان پدر و مادر به دختر جوان تجاوز کردند. بنده به مسؤولان آنجا گفتم که به آنها مهلت ندهند. پرونده را هجده روزه به تهران آوردیم و با اینکه در ماه مبارک رمضان کسی را اعدام نمی کنیم این سه نفر را اعدام کردیم. وی گفت: در دوسه ماه پیش هم یک جانی به چند کودک به شکل بسیار فجیع تجاوز کرده و در این خصوص نیز اقرار کرده که به زودی اعدام می شود.

گذشت خانواده شهدای کهریزک از اعدام دو محکوم

مهر- خانواده 3 شهید حوادث کهریزک با تقدیر از پیگیریها و دستورات قاطع رهبر معظم انقلاب و با تشکر از لغو مصونیت قضایی 3 متهم قضایی از سوی قوه قضائیه، گذشت خود از قصاص دومجرم محکوم به اعدام این جنایت را اعلام کردند و خواستار آن شدند که مجازات آمران و عاملان اصلی این جنایت بزودی محقق شود.

رسالت

شنیده‌ها و نکته‌ها

خواهش یار کروبی از اکبر گنجی

قائم مقام کروبی از اکبر گنجی خواهش کرد خود را از جرگه

 اصلاح طلبان خارج بداند و خود را به این جریان نچسباند!

رسول منتجب‌نیا که به همراه کروبی از مجمع روحانیون جدا شد و در حزب اعتماد ملی قائم مقام کروبی بود در مصاحبه‌ای با سایت شفاف تلاش کرد تا از اصلاح طلبان چهره‌ای انقلابی و اسلامی و جریانی درون نظام ترسیم کند.

منتجب‌نیا با پرده‌پوشی از سوابق گذشته اصلاح ‌طلبان که زمانی اکبر گنجی را جزء طلایه‌داران جریان اصلاحات دانسته و مطالب بی‌ارزش او را در روزنامه‌های خود بزرگ‌نمایی می‌کردند در این مصاحبه گفته است گنجی زمانی که در ایران بود حرف‌هایی را عنوان می‌کرد که ارتباطی با تفکر امام و اصلاح طلبان نداشت و از زمانی که به خارج رفته حرف‌های نامربوط و نسنجیده و بر خلاف نظام و انقلاب و امام می‌زند و جریان اصلاحات باید از این سخنان تبری جوید.

قائم مقام کروبی همچنین گفته حرف‌های گنجی مغایر با اصول و مبانی تشیع، اسلام و امام است و ما آن را رد می‌کنیم و از او خواهش می‌کنیم که خود را از جرگه اصلاح طلبان خارج بداند و خود را به این جریان نچسباند. جهت اطلاع آقای منتجب‌نیا و اصلاح طلبان همفکر وی یادآور می‌شویم که اکبر گنجی و چسبندگی او به جریان اصلاح طلب محکمتر از این است که با یک مصاحبه بتوان آن را از جریان اصلاحات جدا کرد و گنجی از زمانی که با نوشتن عالیجناب سرخپوش بدترین اهانت‌ها را به آقای هاشمی رفسنجانی کرد و در روزنامه صبح امروز حجاریان علت به وجود آمدن ماجرای عاشورا را نتیجه خشونت طلبی حضرت علی معرفی کرد و تا امروز که صراحتا وجود مقدس امام زمان را انکار می‌کند همیشه خود را یک اصلاح طلب دانسته و جریان اصلاحات زمانی که اکبر گنجی در کنفرانس ننگین برلین ادعا کرد افکار امام خمینی به موزه سپرده شده است باید او را ادب می‌کردند و حالا دیر شده...

جنبش سبز زحمت آمریکا را کم می‌کند

خانم رهنورد به آسانی و تنهایی می‌تواند در راس جنبش سبز قرار گیرد!

به نظر می‌رسد تماس زهرا رهنورد همسر میرحسین با سردمداران سایت حامی جنبش سبز در لندن آثار خود را کم‌کم نشان می‌دهد. سایت جرس که تا چندی قبل در صدد معرفی کردن میرحسین به عنوان قهرمان ملی بود ظاهرا فهمیده‌ است بر سر تابوتی گریه می‌کرد که در آن جنازه‌ای وجود ندارد زیرا چند روزی است که حمایت‌ها از سران فتنه یعنی کروبی و موسوی را کاهش داده و به بزرگ‌نمایی نقش رهنورد پرداخته‌اند. در جدیدترین مقاله‌ای که جرس در وصف جنبش سبز منتشر کرده از نقش فعال زهرا رهنورد مبدع نظریه تاریخی داماد لرستان و عروس آذربایجان تجلیل کرده و با انتقاد از تنبلی میرحسین و کروبی در پیشبرد اهداف جنبش سبز نوشته اگر میرحسین و کروبی نمی‌توانند کار را ادامه دهند خانم رهنورد به آسانی و تنهایی می‌تواند در راس این جنبش قرار گیرد!

این نویسنده جرس که مانند میرحسین دچار توهم می‌باشد در ادامه مطلب خود ادعای خنده‌داری را مطرح کرده ونوشته توانمندی جنبش سبز باعث شده آمریکا و متحدین آن از فکر حمله به ایران منصرف شوند زیرا آمریکا و متحدینش توانمندی جنبش سبز در سطح بین‌الملل و پایگاه گسترده مردمی در داخل ایران را دیده‌اند و امیدوار شده‌اند که به جای آمریکا، جنبش سبز می‌تواند نظام جمهوری اسلامی را سرنگون کند!

چاپلوسان کنار میرحسین و رهنورد

سایت کاریکاتوریست فراری اصلاح طلبان به موسوی و زهرا رهنورد توصیه کرد فریب چاپلوسان و تملق گویان اطراف خود را نخورند!

سایت متعلق به نیک آهنگ کوثر کاریکاتوریست فراری

اصلاح طلب در مطلبی به زهرا رهنورد حمله کرد که چرا جلوی منتقدین به جنبش سبز را می‌گیرد. مقاله نویس این سایت مخالف نظام خطاب به موسوی و رهنورد نوشته آیا دوست دارید دروغ بگوییم و مشکلات جنبش سبز را نادیده بگیریم. آیا دوست دارید ما نیز مانند مگس‌های دور شیره و چاپلوسان که هر روز ده‌ها لقب برای شما می‌تراشند باشیم؟نویسنده درباره حامیان موسوی و جنبش سبز گفته به خدا آنها دلشان برای شما و جنبش سبز نمی‌سوزد. آنها به شما دروغ می‌گویند و در خوشبینانه‌ترین حالت حقیقت را به شما نمی‌گویند.نویسنده در ادامه گفته ما مانند کسانی نیستیم که میلیون‌ها دلار از پول مردم را بالا کشیدند. از وابستگان به شاه گرفته تا اصلاح طلبان دوران خاتمی که وزیر و وکیل بودند و به همان ثروت‌های چپاول شده قانع نیستند و هم‌اکنون در خارج جنبش سبز را تبدیل به محلی برای کسب و کار خویش کرده و فرش سبز زیر پای خودشان انداخته‌اند.

نویسنده مقاله در خاتمه خطاب به میرحسین و رهنورد نوشته که به شما اطلاعات غلط داده‌اند و متملقان اطراف شما را گرفته‌اند. بر اساس تعلیم همان دینی که به آن اعتقاد دارید کمی منصف باشید. آیا در اسلام دروغ و بی‌انصافی گناه نیست؟!

جمهوری اسلامی

جهت اطلاع 

*** روزنامه نگاران و دست اندرکاران امور مطبوعاتی در اردبیل می‌گویند علیرغم اعلام خبر لغو بخشنامه انحصار آگهی‌های دولتی برای انتشار در روزنامه دولت، همچنان از دستگاه‌های دولتی و پیمانکاران شرکت‌های دولتی خواسته می‌شود آگهی‌های خود را فقط به روزنامه دولت بدهند. اعتراضات دست اندرکاران مطبوعات در استان اردبیل به این روش خلاف قانون هنوز به جائی نرسیده و این درحالی است که روزنامه دولت قیمت آگهی‌ها را از دستگاه‌های دولتی چند برابر می‌گیرد و اعتراض آگهی دهندگان را نیز برانگیخته است.

***  دولت نامیبیا، سهم ایران از اورانیوم شرکت "راسینگ" را نمی‌دهد. ایران دهها سال قبل در کشور نامیبیا و در شرکتی به نام "راسینگ" سرمایه گذاری کرده بود تا از اورانیوم آنجا برای مصارف انرژی و دیگر اهداف صلح آمیز استفاده کند که اکنون نیز در آن شرکت سهیم هستیم. به گزارش آتی نیوز، متاسفانه این شرکت تاکنون حتی یک کیلوگرم اورانیوم نیز به ایران تحویل نداده است، درحالی که کشورمان یکی از سهامداران عمده شرکت در نامیبیا است. بخشی از سهام شرکت راسینگ متعلق به نامیبیاست و بخشی از آن هم در اختیار شرکت‌های انگلیسی و چند ملیتی قرار دارد که ایران هم در شرکت یاد شده سهامدار است. دولت نامیبیا در این شرکت، سهام ممتازه دارد و محل این شرکت هم در این کشور است اما بعد از گذشت بیش از 3 دهه، یک کیلو اورانیوم از این شرکت تحویل کشورمان نشده است.

*** پس از چادرهای مسافرتی، کلاه و پوشاک مختلف منقوش به پرچم آمریکا، اخیراً یک شرکت به اصطلاح فرهنگی که دارای شماره بهره برداری نیز می‌باشد،‌ خودکارهایی منقوش به پرچم آمریکا را از طریق بسته‌های خوراکی - فرهنگی در میان متقاضیان توزیع می‌کند. به گزارش آتی نیوز، این اقدام درحالی صورت می‌گیرد که دولت آمریکا با شیوه‌های مختلف اقتصادی و روانی سعی در تضعیف کشورمان دارد که نمونه اخیر آن اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران و توصیه رعایت این قطعنامه توسط سایر کشورهاست. تهاجم فرهنگی بر روی محصولات ایرانی به ویژه لوازم التحریر مورد نیاز دانش آموزان موضوعی است که از سال‌های گذشته وجود داشته و کارشناسان بسیاری درخصوص استفاده از تصاویر قهرمانان کارتون‌ها و شخصیت‌های سریال‌های خارجی بر روی کیف و سایر اقلام شکایت کرده‌اند.

کیهان

برائت دیر هنگام از یک مهره سوخته! (خبر ویژه)

رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد از اظهارات ضددینی و ارتدادآمیز اکبر گنجی اعلام برائت کرد.

وی در گفت وگو با سایت شفاف، درباره اظهارات گنجی در زمینه انکار امام عصر(عج) و آیات قرآن گفت: او در ایران که بود حرف هایی می زد که ارتباطی با تفکر امام(ره) و اصلاح طلبان نداشت و از زمانی که به خارج از ایران رفته، حرف های نامربوط، نسنجیده و برخلاف نظام، انقلاب و امام می زند و جریان اصلاحات باید از این سخنان تبری بجوید. بنده به عنوان کسی که از ابتدا در این جریان حضور داشتم، از این نوع تفکرات برائت می جویم و اعلام بیزاری می کنم. ما حرف های گنجی را که مغایر با اصول و مبانی دین، تشیع، اسلام و امام(ره) است رد می کنیم و از او خواهش می کنیم خود را از جرگه اصلاح طلبان خارج بداند و خود را به این جریان نچسباند. جریان اصلاحات از او تبری می جوید.

ضمن تقدیر از موضع دیرهنگام آقای منتجب نیا باید یادآور شد که اولا؛ گنجی جزو 5 نفری- به همراه مهاجرانی، سروش، کدیور و بازرگان- است که خود را اتاق فکر جنبش سبز و ابوذرهای این جریان(!) در خارج کشور معرفی کردند و هم اینک سایت و حلقه راه اندازی شده توسط این طیف در همکاری کامل با موسوی و کروبی و سایت های آنها (کلمه و سحام نیوز) فعالیت می کند. مهاجرانی و سروش هم جزو حامیان کروبی در انتخابات و فتنه پس از آن بودند. ثانیاً ؛ گنجی خود را به مدعیان اصلاح طلبی نمی چسباند بلکه اکبرپونز معروف به کله پوک تروریست ها از روزگار دولت اصلاحات بود که توسط آمران امنیتی نظیر حجاریان به عرصه ترور شخصیت گسیل شد و نهایتاً کار را به اهانت علیه حضرت امام کشاند که هیچ یک از مدعیان خط امام در جبهه اصلاحات متعرض وی نشدند. بنابراین شرط برائت از گنجی برائت از طیف هایی است که او را مدیریت کردند و در ادامه مسیر با جریان خارجی حامی وی همراه شدند که کروبی و موسوی از آن جمله اند. ثالثاً؛ گنجی به عنوان یک مهره سوخته و پیاده نظام، اساساً قابل اعتنا نیست. او در خارج از کشور برای امرار معاش و گذراندن زندگی نکبت بار مجبور است مدام دوز فحاشی ها علیه انقلاب و اسلام را بالا ببرد. بنابراین برائت حقیقی مشروط به برائت از فتنه گران داخلی نظیر موسوی و کروبی است که همان خط هجمه به خط امام و ارزش های انقلاب را ادامه می دهند و از جمله از موضع افرادی شرمنده و واداده، نامه های ذلت بار به کسانی چون شیخ مطرود امام و آلت دست منافقین (منتظری) نوشتند و یا با گروهک های ضددین و ضدانقلاب نظیر بهائیت، منافقین و... هم پیمان شدند.

براستی به زعم امثال آقای منتجب نیا- که امید می رود از سر حسن نیت و اعتقاد ابراز برائت از امثال گنجی کرده باشند- چه نسبتی میان امثال سروش و گنجی و کدیور با بازیگران داخلی فتنه است که از آشوب و فتنه گری سال گذشته در هماهنگی کامل با هم عمل کردند؟!

یک زنجیره ای دیگر هم گریخت (خبر ویژه)

یک همکار جریان فتنه و براندازی که در برخی رسانه ها و نشریات نفوذ کرده بود، پس از احضار و بازجویی از کشور گریخت.

سایت آفتاب (وابسته به مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص) دیروز بدون اینکه به خبر فرار احمد جلالی فراهانی اشاره کند، از احضار نامبرده به وزارت اطلاعات و دادسرای اوین به اتهام جاسوسی و اقدام علیه امنیت ملی خبر داد. وی بهمن ماه سال گذشته به همراه چند نفر از روزنامه نگاران فعال در تحریک به آشوب بازداشت و مدتی بعد آزاد شده بود.

آفتاب در معرفی نامبرده می نویسد: «فراهانی دبیر سرویس اجتماعی خبرگزاری مهر بود که سابقه همکاری با روزنامه های تهران امروز (به عنوان دبیر سرویس اجتماعی)، روزنامه همشهری (دبیر سرویس حوادث)، خبرگزاری سی اچ ان ]میراث فرهنگی[، روزنامه جام جم، روزنامه اعتماد، روزنامه اعتماد ملی و شرق را دارد. او از خبرنگاران روزنامه ایران در دوره اصلاحات بود که در مدیریت جدید این روزنامه اخراج شد.»

هرچند آفتاب به کتمان فرار نامبرده پرداخت اما همزمان سایت ضدانقلابی روزنت از خروج وی از کشور خبر داد و با وی مصاحبه کرد. نامبرده از دوستان حسین درخشان است.

یادآور می شود عناصر زنجیره ای از این دست طی چند سال اخیر جذب برخی نشریات شبه اصولگرا شده اند. این طیف از نشریات بیشتر با هدفگذاری رقابت های انتخاباتی و سیاسی و حزبی تأسیس می شوند و چون موسسان تخصص یا فرصت کافی برای نظارت بر آنها ندارند عملاً توسط تیم های اجاره ای که توسط برخی دلالان معرفی و پیشنهاد می شوند، مدیریت می شوند. این طیف نشریات و سایت ها نقش وسیعی در اختلاف افکنی میان دولت، مجلس، شهرداری و دیگر دستگاه ها ایفا می کنند.

احمد جلالی در مصاحبه با روزنت گفته است «80 درصد خبرهای انتخاباتی خبرگزاری مهر، به نفع میرحسین موسوی بود. استراتژی، حمایت حداکثری از موسوی بود». وی همچنین می گوید «اگر من خبری را تهیه می کردم که ضد آقای قالیباف و مصالح او بود، آن خبر نمی رفت روی خط حتی اگر مستند بود و عکس و فیلم داشتیم... این را اضافه کنم که شهرداری تهران سالانه 300 میلیون بابت اداره سایت سما که متعلق به شهرداری است، به خبرگزاری مهر پول می دهد. به همین خاطر مدیران شهرداری تهران هر دخالتی که می خواستند در خبرها می کردند]...[»

وی درباره دلایل فرار از کشور گفت: من نمی خواستم در مورد همکارانم تک نویسی کنم. نمی خواستم بنویسم مثلاً فلان کسی که توی روزنامه همکار من بوده، الان در رادیو یا تلویزیون بی بی سی است، در رادیو فردا است، کیست؟ زنش چه کاره است؟ نمی خواستم همکاری کنم... الان هم ]در خارج کشور[ برنامه ام این است که در یک رسانه خوب و حرفه ای کار کنم ضمن اینکه می خواهم دوره دکتری را هم بخوانم و تمام کنم.

گفتنی است روزنامه «ت»، «خ»،«م» (جدیدالتأسیس) «ف» و «ه» در زمره نشریاتی هستند که در کنار سایت هایی نظیر «ع»، «ت»، «ف» و «ش» با بی مبالاتی نسبت به جلب همکاری برخی عناصر زنجیره ای تمایل نشان داده و آنها را در تحریریه خود مستقر کرده اند. اتفاق مشابهی پیش از این برای روزنامه تعطیل شده خورشید (مدعی حمایت از دولت) رخ داد و از این جهت عناصر نفوذی برای نزدیکی به نشریات حامی دولت یا شهرداری و مجلس و... تفاوت چندانی قائل نیستند.

روزنامه نگار نبودند، اما جایزه بین المللی گرفتند! (خبر ویژه)

ماجرای جمع آوری امضاهای قلابی به نام روزنامه نگاران و فعالان و مبارزان حقوق بشری تبعیدی! همچنان در محافل ضدانقلاب بازتاب دارد.

اخیرا نامه ای تحت عنوان نامه 67 روزنامه نگار تبعیدی! منتشر شد که بعدها معلوم شد فقط 20نفر آنها در ایران در روزنامه ها فعالیت می کرده اند و بقیه بدون هیچ تعلقی به عالم روزنامه نگاری، مشغول کلاهبرداری هستند. همین امر باعث شد حتی سایت های بی آبرویی نظیر بالاترین هم وارد ماجرا شوند و درصدد ممانعت از بی حساب و کتاب بودن این کلاهبرداری برآیند. پس از آن هم یکی از همکاران فراری روزنامه جامعه که اکنون برای بی بی سی کار می کند، موارد مشابهی از این فرصت طلبی ها را برشمرد.

در ادامه این روند، «ژیلا-ب» از همکاران روزنامه های زنجیره ای با اشاره به نامه کذایی می نویسد: این درد امروز و دیروز ما روزنامه نگاران نیست. سالهاست که خیلی ها می گویند روزنامه نگارند اما نیستند.

وی با برشمردن مواردی که کسانی صرفا 20سال پیش، 10سال پیش و چند ماه پیش یک مقاله ای نوشته یا وبلاگی باز کرده اند و خود را روزنامه نگار معرفی می کنند، نوشت: ما سالهاست با این موضوع روبرو هستیم. مثلا وقتی چند نفر از نمایندگان مجلس ششم عضو هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران شدند. کسانی بارها اعتراض کردند که مگر اینها روزنامه نگارند؟ الان نیستند و قبلا هم نبودند. مدیر اجرایی بودند و حالا نماینده مجلس. و پاسخ می شنیدیم که گاهی مقاله ای می نویسند. ماجرا به همین جا ختم نمی شود حتی کسانی جایزه های روزنامه نگاری از مجامع بین المللی دریافت کرده اند که- البته اغلب انسانهای ارزشمندی هستند اما خب- روزنامه نگار نیستند درست مثل این است که به یک روزنامه نگار به عنوان پزشک سال جایزه بدهیم!

وی اضافه کرده است: من به عنوان کسی که سالهاست روزنامه نگار است، بیش از نیمی از امضاکنندگان آن نامه 67 نفره را نمی شناسم و هرگز نامشان را به عنوان روزنامه نگار نشنیده ام. کاش کسانی که برای این نامه امضا جمع می کردند، اصراری نداشتند تعداد امضا را بالا ببرند.

یادآور می شود سایت بالاترین با اشاره به سوابق برخی از امضاکنندگان تصریح کرده بود که همه جریان های اپوزیسیون به خاطر «خریت مصلحتی» درباره این افراد فرصت طلب که باعث بی اعتباری اپوزیسیون می شوند سکوت کرده اند.

رئیس جدید میز ایران اولین گل را به دروازه کلینتون زد! (خبر ویژه)

رئیس جدید میز ایران در وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: این اشتباه است که تصور کنیم دولت ایران دولتی کارآمد و توانا نیست.

فایلو دیبل که پس از ناکامی و کناره گیری جان لیمبرت جانشین وی در سمت معاون دستیار وزیر خارجه در امور ایران شده، در گفت وگو با سایت وزارت خارجه آمریکا شرکت کرد. او از 30 سال پیش در وزارت خارجه فعالیت می کند و در سوابق خود «معاون دستیار وزیر خارجه در امور خاور نزدیک، مدیر اداره امور خلیج شمالی، معاون سفیر در دمشق» را در کنار دوره های حضور در عربستان و لبنان و تونس و ایتالیا و پاکستان دارد.

خبرنگار سایت وزارت خارجه آمریکا از وی پرسید «تلاش برای کار کردن با دولتی مثل ایران که به نظر می رسد در آن شکاف ایجاد شده، باید به شکل ویژه ای مشکل باشد» و دیبل در پاسخ با رد شکاف در حاکمیت ایران گفت: فکر می کنم «ستیزه جو» یا «درگیر چندجناحی» کلمه بهتری باشد. به نظر من اشتباه است که تصور کنیم دولت ایران یک دولت کارآمد یا حکومت توانا نیست. اما سیاسی کاری در امور آشکار است و رقابت های شدیدی در میان شخصیت های مختلف داخل حکومت وجود دارد.

وی همچنین درباره «خوش بینی به این که بخشی از حکومت ایران علاقمند به کنار آمدن با آمریکاست»، گفت: فکر می کنم این، کمی دور از واقعیت باشد. اگر بخشی از حکومت سارا شورد را آزاد کرد جنسیت ]زن بودن[ و وضعیت سلامتی او بود. اما من فکر می کنم تعبیر این امر به علامتی که دایر بر این باشد که آنها می خواهند با ما کار کنند، دور از واقعیت باشد. خیلی خوب بود اگر چنین می شد اما من آنقدرها خوش بین نیستم.

رئیس جدید میز ایران در وزارت خارجه آمریکا در این مصاحبه ادعاها و اتهامات همیشگی مقامات وزارت خارجه و دولت متبوع خود را علیه برنامه هسته ای کشورمان تکرار کرد و مدعی شد این برنامه اتمی نظامی و نگران کننده است. وی می گوید: چون ما به برنامه اتمی ایران اعتماد نداریم، این کشور نمی تواند از همه حقوق پیش بینی شده در معاهده ان پی تی برخوردار باشد(!)

جان لیمبرت رئیس پیشین میز ایران به عنوان دیپلماتی کارکشته، پس از آن که نتوانست از عهده مدیریت دشوار این مسئولیت برآید و با هیلاری کلینتون و اوباما به بن بست رسید، مجبور به کناره گیری شد. او از گروگان های لانه جاسوسی بود و جانشین وی نیز از عناصر نزدیک به سازمان سیا محسوب می شود.

تاکید رئیس جدید میز ایران بر قدرتمندی و کارآمدی حاکمیت جمهوری اسلامی، در حالی است که کسانی چون هیلاری کلینتون و باراک اوباما در راستای جنگ نرم گسترده کوشیده اند تصویری ضعیف و ناتوان از ایران القا کنند. این روند تبلیغاتی با از بین رفتن حباب آشوب و کودتای مخملی در ایران، کم فروغ شد.

موشک های اس-300 هم روس ها را روسیاه می کند؟! (خبر ویژه)

اظهارات آشفته مقامات روسی به ویژه وزیر خارجه این کشور در زمینه علت تعلل در اجرای قرارداد فروش موشک های اس-300 باعث زیر سؤال رفتن اعتبار این کشور در محافل سیاسی و رسانه ای جهان شده است.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه ادعا کرد: تحویل موشک های اس-300 به ایران مشمول تحریم های مندرج در قطعنامه 1929 می شود و این مورد، موردی فورس ماژور (اضطراری) است.

وی افزود: تحویل ندادن این موشک ها، تحریم یکجانبه علیه ایران نیست بلکه دستور مدودف در راستای اجرای قطعنامه شورای امنیت است که فروش فناوری مربوط به موشک بالستیک به ایران را ممنوع می کند.

برخلاف ادعای تازه لاوروف، دولت ها از فروش موشک های دوربرد «تهاجمی» منع شده اند و موشک های اس-300، سامانه دفاع ضدهوایی ذاتاً موشک دفاعی در برابر حملات هوایی و موشکی است. قرارداد 800 میلیون دلاری فروش این موشک ها به ایران در سال 2005 امضا شد و روس ها طبق تعهد باید 7 ماه پیش به تعهد خود عمل می کردند.

اظهارات بی پایه وزیر خارجه روسیه در حالی است که وی چندی پیش برخلاف سخنان اخیر تصریح کرده بود: تحریم های مندرج در قطعنامه 1929، فروش موشک های اس-300 را منع نمی کند و این سیستم صرفاً جنبه دفاعی دارد در حالی که قطعنامه متوجه موشک های تهاجمی است.

درست به همین دلیل هم بود که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا موضع قبلی روسیه را مبنی بر اینکه قطعنامه شامل موشک های مذکور نمی شود، تایید کرده و گفته بود ما از خویشتنداری روسیه در عدم تحویل موشک ها به ایران تشکر می کنیم.

برخی محافل معتقدند دولت روسیه به قیمت بدنام و بی اعتبار کردن خود می کوشد امتیازاتی از آمریکا بگیرد اما طیفی دیگر از تحلیل گران معتقدند رفتار غیرقانونی و پیمان شکنانه روسیه بیش از آن که متأثر از فرصت طلبی و طمع آنها باشد، ناشی از انفعال و ضعف و ترس از فشارهای آمریکاست. اما علت هر چه باشد قطعاً در نتیجه نقض تعهدات- غیرقابل اعتماد معرفی کردن روسیه در افکار عمومی جهان- تفاوتی ایجاد نمی کند.

روس ها در ماجرای راه اندازی نیروگاه بوشهر و تزریق سوخت به آن نیز سال ها تعلل کردند اما سرانجام برخلاف میل آمریکا مجبور به انجام این کار شدند. این اقدام روس ها ایران را مجاب کرد که در مبادله سوخت اتمی و تولید سوخت 20 درصدی منتظر و معطل بیگانگان و از جمله روسها نماند و خود رأساً به غنی سازی پیشرفته و تولید سوخت 20درصدی مورد نیاز رآکتور تهران بپردازد که خسارتی استراتژیک هم برای آمریکا و هم روسیه ای بود که در پی سود و تجارت اقتصادی می گشت. ایران هم اکنون حدود 25کیلوگرم سوخت 20درصد تولید کرده است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده که این وزارتخانه به دنبال مشاهده برخی بدقولی ها، رأساً پروژه تولید موشک های اس-300 را در دستور کار قرار داده است. حالا باید دید روس ها قبل از اینکه روسیاهی این ماجرا را هم به جان بخرند و با سورپرایز تولید موشک های یاد شده در ایران مواجه شوند، به جبران اشتباه خود می پردازند یا منتظر می مانند تا روسیاهی موشک های اس-300 هم برای آنها بماند.

«زندانی خوری» مدیران فتنه بعد از شکست پروژه «مرده خوری» (خبر ویژه)

یک شبکه سازمان یافته از خارج کشور به همراه برخی عناصر پشت صحنه فتنه در داخل، اقدام به جعل و انتشار نامه به اسم برخی عناصر بازداشت شده می کنند.

بنابر گزارش منابع آگاه، در موارد متعدد، نامه هایی به نام بازداشت شدگان منتشر شده که اساساً ارتباطی به افراد مذکور نداشته و خود آن افراد در جریان ماجرا نبوده اند. گفته می شود برخی از این افراد اساساً امکان چنین اقدامی را ندارند و برخی دیگر چون با مقامات امنیتی همکاری کرده و برخی شبکه ها را لو داده اند، عمداً هدف و سوژه جاعلان نامه قرار می گیرند تا امکان همکاری آنها با مسئولان پرونده ها مختل گردد. در این میان اعضای خانواده چند تن از بازداشت شدگان، با دور زدن فرد بازداشت شده تلاش می کنند از این طریق برای خود پرستیژ و موقعیت سوءاستفاده در خارج فراهم کنند چندان که فرزندان چند تن از این عناصر هم اکنون متواری و در خارج کشور هستند و به نحوی «زندانی خوری»! می کنند!

یادآور می شود شبکه جعل و انتشار نامه های کذایی، گروهی شامل حلقه جرس در لندن (با مدیریت مشترک مهاجرانی و هاشمی)، برخی اطرافیان موسوی و گردانندگان سایت کلمه (از جمله مسئول دفتر وی که به تازگی بازداشت شد و برخی ارتباطات را لو داده)، شماری از افراطیون مشارکتی و چند عضو یا همکار فراری این حزب را شامل می شود. این حلقه چند لایه می کوشد با اقدام فریبکارانه خود به بقایای ناامید فتنه روحیه بدهد و در عین حال چنین القا کند که هیچ وابستگی و خیانتی در کار نبوده و اعترافات بازداشت شدگان به خاطر شکنجه بوده است.

پیش از این به هنگام انتشار برخی بیانیه های جعلی به نام حزب مشارکت، کیهان خبر داده بود که بیانیه های کذایی در غیاب دبیرکل و اغلب اعضای شورای مرکزی این حزب، توسط چند نفر جعل و به نام حزب منتشر می شود. اکنون کسانی چون صیف مزروعی، حسین باستانی، یزدان پناه، توفیقی (مجاهدین)، سازگارا و... متواری اند و در خارج کشور در خدمت سرویس های خارجی به این شیوه لو رفته و نخ نمای جنگ روانی مبادرت می کنند.

گفتنی است، سران و مدیران بیرونی فتنه پیش از این برای متهم کردن نظام، از کشته شدن افرادی خبر می دادند که بعدها معلوم می شد افرادی عادی و مشغول به کار و زندگی معمولی خود هستند. برخی عوامل بازداشت شده فتنه از این اقدام با عنوان «پروژه مرده خوری» یاد می کردند.

 مدیران CNN وسط برنامه زنده سیم را کشیدند! (خبر ویژه)

شبکه آمریکایی پخش مستقیم سخنرانی رئیس جمهور اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل را ناگهان قطع کرد.

گزارش ها حاکی از آن است که شبکه سی ان ان به خاطر فشار انبوه مخاطبان کنجکاو خود، امسال مجبور شده بود سخنرانی دکتر احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان را به طور مستقیم پخش کند اما هنگامی که وی شوک اصلی را با به چالش گرفتن ماجرای 11 سپتامبر و پیش کشیدن پای دولت آمریکا در این ماجرای ساختگی وارد کرد، گردانندگان سی ان ان به شکلی دستپاچه اقدام به قطع پخش این سخنرانی کردند. گفته می شود این اقدام با پرسش و اعتراض شدید بسیاری از مخاطبان CNN مواجه شده است و به اعتبار حرفه ای این رسانه بزرگ آمریکایی لطمه وارد کرده است.

طبیعی است که اقدام مذکور در عین حال باعث کنجکاوی بیشتر مخاطبان و پیگیری ماجرا از مجاری و رسانه های دیگر شود.

ایران

دیگه چه خبر؟

دعوت از یکی از سران فتنه به جلسه مجمع تشخیص

خبر اول این که دبیر یکی از کمیسیون‌های تخصصی مجمع تشخیص مصلحت نظام، از یکی از سران فتنه برای حضور در جلسه این مجمع برای اصلاح نظام آموزشی کشور دعوت به عمل آورده است. تصویر این دعوت‌نامه در یکی از خبرگزاری‌های کشور منتشر شده است. در این دعوت‌نامه تصریح شده این دعوت، حسب نظر رئیس مجمع صورت گرفته است. قرار بوده در جلسه مورخ 27 شهریورماه درباره موضوع مهم سیاست‌های کلی برای ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور بحث و تبادل‌نظر صورت گیرد. در همین حال این دبیر یکی از کمیسیون‌های تخصصی مجمع صدور این دعوتنامه را خطایی سهوی دانسته اما توضیح نداده که با وجود دعوت‌نامه مکتوب و دستخط منتشر شده، این اشتباه چگونه رخ داده است؟

ضرر روسیه به دلیل عدم تحویل موشک‌های اس-300 به ایران

خبر دیگر این که رئیس کمیته امور بین‌الملل مجلس دومای روسیه تأکید کرده: امتناع مسکو از فروش سامانه دفاعی موشکی اس-300 به ایران دست‌کم یک میلیارد دلار به ضرر روسیه خواهد بود. کنستانتین کوزاچیوف گفته: چنانچه تهران با موفقیت بتواند برای دریافت غرامت از مسکو شکایت کند، این اقدام روسیه حتی می‌تواند هزینه‌های‌ بسیار سنگین‌تری را نیز به این کشور تحمیل کند.

طرح مجمع روحانیون برای فعالیت در خارج از کشور

شنیدیم که برخی از احزاب و جریانات سیاسی وابسته به طیف اصلاح‌طلب اخیراً با طراحی برنامه‌ای تصمیم به فعالیت در خارج از کشور را گرفته‌اند.چندی پیش در یک جلسه هم‌اندیشی یکی از اعضای اصلی مجمع روحانیون در تشریح برنامه‌ها و دور جدید فعالیت‌های این مجمع گفته: طرحی تهیه شده تا دامنه فعالیت‌های سیاسی مجمع را در خارج از کشور توسعه دهیم.وی افزوده: هدف از این کار پرداختن به ایرانیان خارج از کشور و ترتیب ملاقات‌های منظم و برنامه‌ریزی شده می‌باشد، این رسالت ما است که آنها را نسبت به امام و انقلاب آشنا نماییم.

توصیه برخی سیاسیون امریکا به اوباما

وزیر امور خارجه همچنین گفت: برخی از سیاسیون در امریکا به باراک اوباما توصیه کرده‌اند تا زمان انتخابات مجالس در ماه نوامبر (آبان‌ماه) چهره خشنی نسبت به ایران از خود نشان بدهد. متکی افزود: به اعتقاد ما این تصمیم و برخورد غلط هیچ کمکی به انتخابات این کشور نمی‌کند. وزیر خارجه همچنین در دیدار با بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل در حاشیه نشست مجمع عمومی این سازمان با تشریح برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان و همکاری‌های گسترده ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأکید کرد: تنها، مذاکره و به رسمیت شناختن حق جمهوری اسلامی ایران در بهره‌گیری از انرژی هسته‌ای زمینه ساز همکاری‌های آتی بین کشورمان با کشورهای 1+5 خواهد بود. بان کی مون نیز در این دیدار ابتکارات و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در برقراری صلح، ثبات و امنیت کشورهای منطقه و همچنین تلاش‌های کشورمان در مقابله با افراط‌گرایی و تروریسم، قاچاق مواد مخدر و پذیرایی از پناهندگان را با اهمیت برشمرد. گفتنی است متکی روز گذشته به کشور بازگشت.

فاکس نیوز نیز مجبور است تا ادبیات ایران را منتشر کند

اسفندیار رحیم مشایی مشاور و رئیس دفتر رئیس جمهور در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه بسیاری از حقایق سفر رئیس جمهوری به نیویورک معمولاً ناگفته می‌ماند بیان داشت: اساساً سفر و حضور احمدی‌نژاد در اجلاس سالیانه مجمع عمومی مهمترین خبر این اجلاس است که مهمترین نشست بین‌المللی می‌باشد. وی با بیان اینکه شبکه خبری فاکس نیوز که از طرفداران نومحافظه‌کاران و صهیونیست‌هاست، در ابتدا خواهان منزوی کردن رئیس جمهوری در نیویورک بود، تأکید کرد: این شبکه چند روز صبر کرد و وقتی دید که همه برای گفت‌وگو با آقای احمدی‌نژاد آمده‌اند، آخر ناچار شد روز جمعه با خواهش و تمنا از ما درخواست مصاحبه با رئیس جمهوری را کند و ما نیز اجازه دادیم این مصاحبه صورت بگیرد تا همه بفهمند ما در اوج عزت تصمیم گرفتیم و حالا فاکس نیوز نیز مجبور است ادبیات ایران را در دنیا منتشر کند.

عزت و استقلال ایران نتیجه مجاهدات شهدا و رزمندگان است

مشاور و رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور گفت: عزت، استقلال و پیشرفت امروز ایران، نتیجه مجاهدت شهدا و رزمندگان در طول دفاع مقدس است. اسفندیار رحیم مشایی در دیدار تعدادی از رزمندگان نهاد ریاست جمهوری افزود: امروز وقتی عظمت و موفقیت‌های ملت ایران مورد اعتراف و تحسین جهانیان قرار می‌گیرد، نقش ایثار و اخلاص شهیدان و ایثارگران در ذهن تمام ایرانی‌ها یاد‌آوری می‌شود و این نشانه قدرشناسی و وفاداری ایرانی‌هاست. وی تصریح کرد: خلأ و معنویت و احساس نیاز به عدالت در مردم دنیا سبب شده تا نگاه جهانیان بیش از قبل به ایران به عنوان کانون تولید، پرورش و صدور اندیشه‌ها، برنامه‌ها و روحیه عدالت‌جویانه و صلح‌طلبانه معطوف شده است. رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور در ادامه با بیان این‌که ملت ایران با حفظ آرمان‌ها و روحیات متدینانه و متمدنانه خود در حال پیشرفت شتابان و عالمانه در همه عرصه‌های جهان امروز است، افزود: فریاد عدالت‌خواهی و معنویت فرزند شایسته ملت ایران در عرصه‌های جهانی و از جمله در نشست‌های سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، پیگیری آرمان‌های شهدا و ادامه مأموریت رزمندگان در جبهه جدید است که دشمن را دچار انفعال و استیصال کرده است.

حمایت گروهک تروریستی منافقین از مجاهدین انقلاب و مشارکت

با خبر شدیم که گروهک تروریستی منافقین در بیانیه‌ای ضمن ابراز ناراحتی از انحلال حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب، عنوان کرده: این دو حزب نه جرمی مرتکب شده‌اند و نه مقررات فعالیت احزاب را نقض کرده‌اند. منافقین که نقش مهمی در ایجاد و هدایت آشوب‌های سال گذشته از جمله اغتشاش روز عاشورا داشته‌اند، تأکید کرده‌اند که ما انحلال جبهه مشارکت ایران اسلامی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی را اقدامی سرکوب‌گرانه و کودتایی علیه اصلاح‌طلبان می‌دانیم. این گروهک تروریستی جریان فتنه را به بی‌اعتنایی به احکام قوه قضائیه فراخوانده و از سران آن خواسته است که با اقدام دستگاه قضا مقابله کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات