صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۸۹ - ۰۷:۴۸  ، 
کد خبر : ۱۸۱۶۶۰

اخبارویژه روزنامه های 12آبان89


ایران

دیگه چه خبر؟

تشکر دبیرکل حزب مؤتلفه از رئیس‌جمهور

خبر اول این که دبیرکل حزب مؤتلفه از رئیس‌جمهور به خاطر فراهم آوردن بستر دور تازه‌ای از همکاری و همیاری میان اصولگرایان تشکر و قدردانی کرده است. محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب مؤتلفه با بیان این‌که وحدت ملی یک مطالبه جدی مقام معظم رهبری و مردم از رجال سیاسی، احزاب و گروه‌هاست گفته: جمعی از رجال سیاسی، احزاب و گروه‌های سیاسی به همت دکتر احمدی‌نژاد و پیشنهاد آقای عسگر اولادی دور هم جمع شدند تا راهکارهای عملی رسیدن به وحدت را بررسی کنند. وی افزوده: نشست همگرایی اصولگرایان در آستانه 13 آبان یک خبر نویدبخش برای همه مردم بود و حکایت از یک هوشمندی در برابر ترفندهای غرب در ایران داشت.

سارکوزی: ما حرف می‌زنیم و سانتریفوژهای ایران می‌چرخند

خبر دیگر این که سردبیر نیویورک تایمز در بیان عجز غرب در مواجهه با عزم ملی ایرانیان برای استفاده از انرژی هسته‌ای، به نقل از سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه گفته: ما تمام مدت فقط حرف می‌زنیم و حرف می‌زنیم و حرف می‌زنیم، سانتریفوژهای ایران می‌چرخند و می‌چرخند و می‌چرخند. استیون ارلانگر در گفت‌و‌گو با شبکه «یورونیوز» افزوده: «من نیز خودم نسبت به توانایی غرب برای متوقف کردن برنامه‌های غنی‌سازی ایران در حد تولید سلاح اتمی بدبین هستم، البته ایران این اتهامات را تکذیب می‌کند.»

نوری زاده با اسکورت MI6 وارد عربستان شد

شنیدیم که به فاصله یک روز از انتشار خبر برنامه‌های ویژه حلقه فتنه در خارج از کشور برای مراسم حج روز گذشته علیرضا نوری‌زاده از سوی دستگاه جاسوسی انگلیس (MI6) و حلقه فتنه خارج از کشور به عربستان فرستاده شده است و هم‌اکنون حامل مقداری پول و یک طرح، مشغول مهیا کردن مقدمات عملیاتی شدن برنامه‌های از پیش تعیین شده برای اخلال در مراسم حج است. وی در همین راستا هم‌اکنون در عربستان در حال هماهنگی با سفارتخانه‌های خارجی برای اجرای برنامه‌هایش است و سفارت انگلیس نیز در این راستا به او تسهیلات ویژه‌ای می‌دهد. این عضو MI6 همچنین منتظر ورود تعدادی از عناصر وابسته به غرب و فعال در فتنه سال گذشته به عربستان می‌باشد. نوری‌زاده در انتظار ملحق شدن برخی عناصر فتنه از داخل ایران نیز به این پروژه انگلیسی است.

اختلاف نظر به توقف انتشار ارگان حزب منجر شد

با خبر شدیم که اختلاف نظر در ارگان مطبوعاتی یک حزب سیاسی به توقف انتشار این روزنامه منجر شده است. گفته می‌شود که اختلاف نظر مدیران این نشریه در ارتباط با کاندیداتوری علی لاریجانی رئیس مجلس در انتخابات هیأت رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس است.در آخرین شماره این روزنامه گزارشی با عنوان «لاریجانی به سرنوشت ناطق نوری مبتلا می‌شود» منتشر شده که با فشار برخی افراد دامنه اختلافات درونی این حزب گسترش یافته و نسخه‌های توزیع شده این شماره از دکه‌های مطبوعات جمع‌آوری شده است. در این گزارش تحلیلی عنوان شده بود که اصولگرایان مجلس درباره تداوم ریاست علی لاریجانی بر فراکسیون اکثریت «باور جمعی» ندارند و علت این موضوع، رویکرد غیرشفاف لاریجانی نسبت به مبانی اصولگرایی در عرصه سیاسی است.

جمهوری اسلامی

جهت اطلاع 

***رژیم کمپ دیویدی حسنی مبارک، مطالبات جدیدی را برای از سرگیری رابطه با ایران مطرح کرده است. به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه الجریده چاپ کویت، دولت مصر در روزهای گذشته فهرستی از متهمان امنیتی تحت تعقیب را آماده کرده که مدعی است این افراد به ایران فرار کرده و در این کشور مستقر هستند. رژیم قاهره، با ارائه یک فهرست 66 نفره، باز گرداندن آنها را، شرط آغاز گفت و گوها با ایران برای از سرگیری روابط دیپلماتیک میان تهران و قاهره می‌داند. علاوه بر این، مصر شرط گذشته خود را برای حذف نام شهید خالد اسلامبولی که انور سادات رئیس‌جمهور سابق مصر را اعدام انقلابی کرده از یکی از خیابان‌های تهران را همچنان مطرح می‌کند. براساس همین گزارش، وزارت کشور مصر تاکنون فهرستی از 66 نفر از افراد متهم به جرائم امنیتی، فراری به ایران از سال 1361 را تهیه کرده که معروف‌ترین آنها "مصطفی حمزه" فرمانده سابق شاخه نظامی سازمان جماعت اسلامی است که عملیات ترور حسنی مبارک را در سال 1374 در آدیس آبابا برنامه ریزی کرده بود.

***تلاش برای ترویج افکار سلفی‌ها در برخی نقاط کشور اوج گرفته است. به گزارش آتی نیوز، سلفی‌ها با انتشار عقاید خود بر روی لوح‌های فشرده و کتب مختلف سعی دا رند از بین جوانان و بویژه خانواده‌هایی که تمکن مالی ندارند، هوادارانی برای خود جذب کنند. بیشترین تمرکز سلفی‌ها تخریب روحیه جوانان و سوق دادن آنان به سلفی‌گری است.

قدس

اخبار ویژه 

اشک هاشمی از دیدن تصاویر استقبال از رهبر انقلاب

جهان - آیةا... هاشمی رفسنجانی در دیدار با جمعی از نزدیکان خود با اشاره به سفر رهبر انقلاب به شهر قم گفت: این سفر برکات زیادی داشت و وقتی استقبال از رهبر انقلاب را در رسانه ملی دیدم، ناخودآگاه اشک از چشمانم سرازیر شد.

می ترسیم ونزوئلا اس 300 ها را به ایران بفروشد!

مهر - در پی سفر چندی پیش رئیس جمهور ونزوئلا به مسکو و نهایی شدن قرارداد فروش سامانه موشکی اس 300 روسی به کاراکاس، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست از نگرانی تل آویو در این باره خبر داد. به نوشته این روزنامه، تل آویو از آنجا که احتمال می دهد این سامانه از طریق ونزوئلا در اختیار ایران قرار بگیرد، نسبت به اجرای قرارداد فروش اس 300 از سوی مسکو به کاراکاس نگران است.

حمایت رئیس جمهور جدید برزیل از ایران

فارس- شبکه خبری بی بی سی با اشاره به پیروزی کاندیدای حزب کارگر در انتخابات ریاست جمهوری برزیل اعلام کرد: دیلما روسف رئیس جمهور جدید برزیل رویکرد های سیاست خارجی داسیلوا در قبال ایران را ادامه خواهد داد.

کودکی رسایی و زیباکلام سوژه شد

فارس- مناظره حجة الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس و صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با موضوع «تسخیر لانه جاسوسی و سرانجام دانشجویان پیرو خط امام(ره)» با حاشیه هایی همراه بود. زیباکلام در بخشی از این مناظره خطاب به رسایی گفت: آقای رسایی! شما در زمان تسخیر لانه جاسوسی 7 یا 8 ساله بودید که رسایی به وی پاسخ داد: من هم می توانم بگویم که وقتی آقای زیباکلام از دوران قاجار و رضاشاه سخن می گوید، وی در آن دوران بچه بوده است.

جوانفکر: فعلاً سفیر نمی شوم

ایسنا - علی اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر احتمال انتخاب وی به عنوان سفیر گفت: این موضوع را تأیید نمی کنم و صحت ندارد.

تکذیب خبر دیدار ناطق نوری و رضا خاتمی

پایگاه خبری سفیر- یک مقام نزدیک به دفتر حجةالاسلام والمسلمین ناطق نوری خبر دیدار وی با محمدرضا خاتمی را تکذیب کرد.

شرط عجیب مصر برای برقراری رابطه با ایران

عصر ایران- به گزارش روزنامه الجریده چاپ کویت، مصر به تازگی فهرستی از متهمان امنیتی تحت تعقیب را آماده کرده که مدعی است این افراد به ایران فرار کرده و در این کشور مستقر هستند.

به گزارش این روزنامه، مصر با ارائه فهرست 66 نفره این متهمان امنیتی به ایران، بازگرداندن آنها را به مصر، شرط آغاز گفتگوها با ایران دانسته است.

دیدار قریب الوقوع دو هیأت تجاری بزرگ ایران و آمریکا

عصر ایران - شنیده ها حاکی است که در آینده نزدیک دو هیأت بزرگ تجاری ایرانی و آمریکایی با یکدیگر دیدار می کنند. گفته می شود نشست مزبور به ابتکار مرکز تجارت جهانی ایران و با هدف نشان دادن بی تأثیر بودن تحریم های بین المللی علیه تهران انجام خواهد گرفت.

بازداشت سه ایرانی در فرودگاه مالزی

مهر- پلیس مالزی مدعی شد: سه ایرانی که از طریق بحرین به مالزی پرواز داشتند به جرم جاسازی 2 کیلوگرم مواد مخدر در چمدان در فرودگاه بین المللی مالزی دستگیر شدند.

مهریه جالب همسر وزیر دادگستری

جهان- سیدمرتضی بختیاری وزیر دادگستری با دفاع از ترویج مهریه های پایین گفت: «شاید باور نکنید اما مهریه همسر من، یک جلد کلام ا... مجید و یک دوره تفسیر المیزان بود».

وضع حجاب بدتر شده است

قدس - گروه سیاسی: حجة الاسلام رهبر، رئیس فراکسیون روحانیون مجلس دیروز در حاشیه صحن علنی مجلس ضمن انتقاد شدید از وضعیت حجاب در جامعه اظهار داشت: متأسفانه من می خواهم بگویم که وضعیت حجاب در دولت اصولگرا به مراتب بدتر از دولت اصلاحات است.

اسکورت ویژه MI6 برای یک ضد انقلاب

جهان- به فاصله دو روز پس از انتشار خبر برنامه های ویژه حلقه فتنه در خارج از کشور برای مراسم حج، خبرها حاکی است که علیرضا نوری زاده از سوی MI6 دستگاه جاسوسی انگلیس و حلقه فتنه خارج از کشور به عربستان فرستاده شده است.

رسالت

شنیده ها و نکته ها

خنداندن مردم با کروبی و میرحسین ممنوع!

یک سایت اصلاح طلب به سایت‌های جنبش سبز نصیحت کرد با انتشار اخبار مسخره درباره میرحسین و کروبی باعث خنده مردم نشوند!

روز گذشته برخی سایت‌های ضد انقلاب مقیم خارج و برخی همفکران داخلی آنها مانند سایت اصلاح طلب آینده با ذوق زدگی خبر منتشر کردند که کروبی به در منزل میرحسین رفته و چون ماموران می‌خواستند مانع شوند میرحسین در یک اقدام انقلابی سوار ماشین شده و کروبی را به داخل منزل خود برده است. سایت خودنویس که در حمایت کورکورانه از جنبش سبز در سال گذشته و تمسخرهای جنبش فتنه در ماه‌های اخیر ید طولایی دارد در مطلبی پیرامون ملاقات کروبی و میرحسین نوشت: آقایان سایت‌های سبز! شما سایت خبری و تحلیلی هستید، نشریه طنز که نیستید، وقتی می‌نویسید موسوی در یک اقدام انقلابی سوار ماشین خود شد و رفت سر کوچه و کروبی را به منزل آورد آدم خنده‌اش می‌گیرد!

نویسنده این سایت اصلاح طلب با اشاره به خبر برخی سایت‌ها که مدعی شده بودند موسوی و کروبی در حصر بوده‌اند و با اقدام موسوی حصر خانگی آنها شکسته شد با تمسخر موسوی این سئوال را مطرح کرد که چرا این همه روحیه انقلابی میرحسین فقط این جور جاها فوران می‌کند؟!طنز نویس فراری از کشور در ادامه نوشت تا جایی که ما بلدیم حصرخانگی به یک چیزی می‌گویند که طرف نتواند با کسی رفت و آمد داشته باشد. اگر کروبی ادعا می‌کند که خودش در حصر خانگی است و می‌تواند تا دم خانه موسوی برود چرا موسوی که اقدامات انقلابی بلد است نمی‌تواند برود دم خانه کروبی؟!

سایت خودنویس در ادامه به بررسی روحیات میرحسین پرداخته و نوشته موسوی در حالت معمول پسر خوبی است. اگر با او کاری نداشته باشی در خانه می نشیند و ماهی یک بیانیه می‌نویسد ولی اگر میهمانی به در خانه او بیاید و راه ندهند همین پسر خوب ناگهان انقلابی می‌شود و کاری می‌کند که همه کف بکنند. وی در ادامه نوشته البته کتک خور موسوی مثل کروبی ملس نیست. آن روزی که عده‌ای به منزل کروبی حمله کردند، عالم و آدم رفتند دیدن کروبی ولی موسوی همین جایی که الان نشسته، همچنان نشست و طبق روال معمول یک بیانیه کوبنده صادر کرد!این طنز نویس در ادامه موسوی و کروبی را به تیم فوتبالی تشبیه کرد که کروبی کاپیتان این جنبش است. حرکت بدون توپ می‌کند، پاس گل می‌دهد، از آفساید به راحتی فرار می‌کند اما بلد نیست گل بزند. اگر موسوی و کروبی را از وسط زمین برداری و از استادیوم هم بیرون ببری باز هم در احوال بازی توفیر زیادی نمی‌کند چه بسا بازی روان هم بشود!

اعتراف به 31 سال تلاش بی‌حاصل اپوزیسیون ایران

سایت ایران گلوبال اعلام کرد تمام امید کشورهای قدرتمند مانند آمریکا و اسرائیل برای براندازی نظام به موسوی و کروبی و جنبش سبز بود که اینها هم ناکارآمد هستند!

سایت ضد انقلابی ایران گلوبال که به وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی وابسته است در مطلبی عملکرد اپوزیسیون داخل و خارج را زیر سئوال برد و نوشت اپوزیسیون در 31 سال گذشته یاوه بافی کرده است. 31 سال است داریم می‌نویسیم و از طریق اینترنت و ماهواره فریاد می‌زنیم تا جمهوری اسلامی را به عنوان یک مصیبت و فاجعه تاریخی معرفی کنیم.

بیش از31 سال مخالفین جمهوری اسلامی میلیون‌ها مقاله و مطلب نوشته و هزاران ساعت برنامه صوتی و تصویری در مذمت اسلام سیاسی و رژیم ایران تولید و پخش کرده‌اند. اگر بخواهیم هزینه آن را تخمین بزنیم با هیچ عدد و رقمی قابل جبران نیست.

فقط هزینه‌هایی که صرف نوشتن و برنامه‌های رادیو و تلویزیونی شده سر به میلیاردها می‌زند ولی تاکنون نتیجه آن همه نوشتن و گفتن راه به جایی نبرده است.

عقل و درایت حکم می‌کند بررسی کنیم که چرا دارای اپوزیسیونی کارآمد و موثر نیستیم و چرا نتوانسته‌ایم علیه رژیم کاری بکنیم؟!

سایت ایران گلوبال در ادامه نوشته تمام امید کشورهای قدرتمندی مانند آمریکا و اسرائیل به جنبش سبز و رهبران آن بود و اپوزیسیون داخلی هم موسوی و کروبی را فریاد می‌زد و همه فهمیدند که جنبش سبز یک جنبش رادیکال و برانداز نظام بود.

سایت وابسته به وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در ادامه با انتقاد از جنبش سبز نوشت اگر موسوی و کروبی و دیگر نیروهای داخلی در خود نمی‌بینند که در چنین جایگاهی (براندازی نظام) قرار گیرند و کماکان می‌خواهند با سیاست نخ‌نما شده فشار از پایین و چانه زنی در بالا احساسات و مطالبات مردم را به بازی بگیرند، اطمینان داشته باشید که چنین رویکردی از منظر فعالان سیاسی هیچ نامی به جز خیانت بر آن نمی‌توان نهاد!

سایت ایران گلوبال گروهک‌های مخالف نظام از جمله سازمان منافقین، جبهه ملی، سلطنت طلبان، چپ‌ها و لیبرال‌ها را احزابی حداکثر 10 تا 15 نفره توصیف کرد و نوشت آیا این گروه‌ها کارنامه عملکرد خود را کالبد شکافی کرده‌اند که چرا نتوانسته‌اند کمترین تاثیری در میان مردم بر علیه نظام داشته باشند؟!

اعتراف "تایم" به بی‌ثمر بودن تحریم‌ها علیه ایران

آمریکا با تحریم ایران در واقع شرکت‌های خود را از معامله با ایران و سود تجاری آن محروم کرده است.

نشریه آمریکایی تایم با ارزیابی تاثیر تحریم‌ها بر اقتصاد ایران نوشت ممکن است تحریم‌ها باعث نوسان در اقتصاد ایران شود اما به این معنی نیست که جمهوری اسلامی تمام دوستان خود را از دست داده باشد. حتی نزدیکترین متحدان آمریکا در اروپا روابط خود را با ایران قطع نکرده‌اند و به تجارت خود با ایران در زمینه نفت و گاز ادامه می‌دهند. از سوی دیگر ایران سرگرم تحکیم روابط خود با کشورهای آسیایی است که تشنه برقرار کردن رابطه با ایران هستند. فیلیپ واست سردبیر بولتن خبری اطلاعات قراردادهای انرژی ایران با بیان اینکه چینی‌ها و مالزیایی‌ها سرگرم خرید نفت از ایران هستند افزود: در واقع بسیاری از تحریم‌های شدید

اعمال شده علیه ایران تحریم خود آمریکاست.

اتاق فکر میرحسین در لندن از قم قطع امید کرد

خاطره حضور گسترده و استقبال بزرگ مردم و روحانیت قم خواب را از چشم اتاق فکر میرحسین ربوده است.

اعضای تیم اتاق فکری میرحسین و جنبش سبز که از ترس مردم و قانون به لندن پناه برده‌اند قبل از سفر رهبر معظم انقلاب به شهر قم به گونه‌ای القا می‌کردند که گویا بین حوزه علمیه و مراجع با حکومت و رهبری انقلاب فاصله افتاده و برخورد سردی در جریان سفر آیت‌الله خامنه‌ای در حوزه اتفاق خواهد افتاد و بر پایه همین تحلیل آبکی هر روز به تعریف و تمجید چاپلوسانه از حوزویان می‌پرداختند. اما با شروع سفر رهبر انقلاب و مشاهده حضور گسترده مردم و روحانیت و استقبال مراجع تقلید فهمیدند پنبه‌ها رشته شده و برای چندمین بار به کاهدان زده‌اند. مدیریت پخمه سایت حامیان میرحسین و سبزها در لندن روز گذشته با انتشار مطلبی با عنوان "قم را برای همیشه خداحافظ" خشم و کینه خود را نسبت به حضور هوشیارانه ساکنان قم نشان دادند.

مطلب مضحک سایت جرس در قالب نامه‌ای خیالی میان دو نفر رد و بدل شده که هفته گذشته با مشاهده حضور مردم قم دیگر تحمل سکونت در این شهر را ندارند. در این نامه خیالی آمده این نامه را وقتی می‌خوانی که من برای همیشه از قم رفته‌ام زیرا ناراحتی من این روزها تشدید شده بود... هر چه در این شهر می‌مانم نفسم بیشتر می‌گیرد... دیدم اگر در قم بمانم دینم به تاراج می‌رود... دیدم در قم درس و بحث‌ها بیشتر دنیوی است و ناظر به رقابت بین علما... چند روزی است که سینه‌ام فوران می‌کند، تنگی نفس گرفته‌ام، خیابان‌های شهر قم مثل فشار قبر بر تنم می‌افتد... من قم را ترک می‌کنم و سر به بیابانی می‌گذارم، جایی که گم باشد و قم نباشد...

کیهان

آقای موسوی! ما را از خنده روده بر کردی! (خبر ویژه)

ملاقات اخیر کروبی با موسوی(در خانه موسوی) و ادعای این که «موسوی در اقدامی انقلابی حصر را شکسته و کروبی را با ماشین خود به درون خانه برده»، اسباب تردید و تمسخر را در محافل حامی فتنه سبز فراهم کرد.

«علیرضا- ر» از عناصر فراری در این باره نوشت: «موسوی در یک اقدام انقلابی» (؟؟؟)... بامزه بود! دو انقلابی ضد انقلاب به طور انقلابی پائین تر از انقلاب با هم دیدار کردند و سایت ها نوشتند که موسوی در «یک اقدام انقلابی» سوار ماشین شخصی اش شد، ناگهان از خانه بیرون زد و.... و خلاصه طی این حرکت «انقلابی» موسوی حصر خانگی کلا شکسته شد. این که چرا موسوی اقدام نمی کند، وقتی اقدام بکند همچنان «انقلابی» عمل می کند البته مسئله ای است مشخص. ولی اینجا این سؤال پیش می آید که چرا اینهمه روحیه و اقدامات انقلابی موسوی فقط اینجور جاها فوران می کند؟

نویسنده سایت خودنویس آنگاه 3 احتمال طنزآلود را مطرح کرده است: 1. موسوی در حالت معمول پسر خوبی است. انقلابی هم هست. کاریش نداشته باشی نهایتا همان می نشیند ماهی یک بیانیه می نویسد با کسی هم کاری ندارد. ولی همچی که عکس زنش را نشان بدهی یا مهمان را از دم در خانه اش راه ندهی یا به هر شکلی ماجرا شخصی بشود همین پسر خوب ناگهان «در یک اقدام انقلابی» یک کارهایی می کند که همه کف لمه می کنند. در مجموع برای این که موسوی یک تکانی به خودش و جنبش بدهد کافی است یک کاری بکنید که یک ماجرایی برای شخص خودش پیش بیاید. الباقی را ماشالا خودش انقلابی است و استاد!

2. تا جایی که ما بلدیم حصر خانگی به یک چیزی می گویند که طرف نتواند با کسی رفت و آمد داشته باشد. اگر کروبی که خودش حصر خانگی است می تواند لااقل تا دم خانه موسوی برود چرا موسوی که اقدامات انقلابی هم بلد است نمی تواند برود دم خانه کروبی؟ البته کتک خور موسوی مثل کروبی ملس نیست ولی آن روزی که ریختند دیوار خانه کروبی را آوردند پایین، عالم و آدم رفتند منزل کروبی همین موسوی همین جایی که الان نشسته همچنان نشست و طبق روال طی یک بیانیه کوبنده این اقدام را مثل بقیه اقدامات محکوم کرد.

3. در مجموع اگر یک نفر به موسوی یادآوری بکند که رهبر یک جنبش اعتراضی است نه یک اعتراض به هر ماجرای شخصی من خیلی ممنون می شوم. کروبی کاپیتان این جنبش است. حرکت بدون توپ می کند، پاس گل می دهد، از تله آفساید به راحتی فرار می کند، هزار تا کار دیگر بلد است بکند ولی کسی نیست که ضربه تمام کننده را بزند. در حال حاضر اگر موسوی را از وسط زمین برداری ببری وسط تماشاچی ها یا حتی بیرون استادیوم بنشانی هم باز احوال بازی توفیر زیادی نمی کند چه بسا که بازی روانتر هم بشود. آقای موسوی! بغیر از مسائل مربوط به دم خانه و توی خانه ات چه راهی برای پیش بردن جنبش داری؟ به قول کروبی دوتاشو بگو!

خودنویس درپایان یادآور شده است: آقایان سایت های سبز! شما سایت خبری- تحلیلی- سیاسی هستید، نشریه طنز نیستید که. وقتی می نویسید موسوی «در یک اقدام انقلابی» سوار ماشینش شد رفت سر کوچه آدم خنده اش می گیرد. به خدا خبر را جور دیگری هم می شود بولد کرد، نخندانید ما را!

یادآور می شود کروبی و موسوی در دیدار «انقلابی»! مورد اشاره با نبوغ منحصر به فردی! خود را پشت عنوان ملت مخفی کرده و گفته اند: به مصلحت نیست بین صفوف ملت تفرقه ایجاد کنیم و ده ها میلیون نفر از معلمان و کارگران، دانشجویان و اساتید را خس و خاشاک یا میکروب و فتنه گر بنامیم.

 

  

 

 

 

 

یورو نیوز: تحریم و خرابکاری هم برنامه هسته ای ایران را متوقف نکرد (خبر ویژه)

ایران سیاست خارجی آمریکا را به چالش کشیده و دیپلماسی کاخ سفید هیچ موفقیتی در برابر ایران کسب نکرده است.

شبکه یورو نیوز این تحلیل را از قول استیون ارلانگر روزنامه نگار و تحلیلگر آمریکایی ارائه کرد. این تحلیلگر با اشاره به ناکامی های سیاست خارجی اوباما در افغانستان و عراق، درباره ایران گفت: خرابکاری و جاسوسی نیز نتوانست خللی در برنامه های هسته ای ایران وارد کند و پیش بینی من این است که دور جدید مذاکرات نیز همانند سابق خواهد شد.

ارلانگر اظهار داشت: من مطمئنم که ایرانیان رفتار خود را تغییر نخواهند داد و چندی دیگر یک قدرت کامل هسته ای خواهند شد. غرب باید بسیار جدی تر با ایران باشد.

این روزنامه نگار آمریکایی افزود: غرب نتوانست اقدامی شایسته را برای توقف برنامه های هسته ای ایران انجام دهد بنابراین آنها به اهداف خود خواهند رسید. چین و روسیه نیز این بار البته کمی مشکل تر با تحریم های ضد ایرانی مخالفت می کنند.

یورو نیوز به نقل از ارلانگر گفت: شکست سیاست خارجی اوباما در قبال ایران کاملا مشهود است.

اسرائیل: تحریم ها نتوانست ایران را متوقف کند (خبر ویژه)

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در آستانه سفر وزیر خارجه انگلیس به تل آویو اذعان کرد تحریم ها نتوانسته اراده ایران را بشکند.

همزمان با تحرکات رژیم های غربی برای القای اثرگذاری تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران و در حالی که ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس امروز وارد تل آویو می شود، ارگان رسمی وزارت خارجه اسرائیل اعلام کرد: با گذشت حدود 2 سال از آغاز ریاست جمهوری اوباما و چند ماه پس از برقراری تحریم های شدیدتر علیه برنامه های اتمی ایران و به ویژه پس از سخنان احمدی نژاد در مورد شرایطی که برای آغاز گفتگوها مطرح ساخته، کشورهای غربی به تدریج به این نتیجه می رسند که تحریم ها در حدی نیست که بتواند حکومت ایران را از راه خود بازدارد و تلاش های دیپلماتیک نیز تاکنون بی نتیجه بوده است.

سایت وزارت خارجه اسرائیل نوشت: دیدار امروز در خانه سفیر انگلیس در اسرائیل، به درخواست ویلیام هیگ با این هدف صورت می گیرد که وی نه تنها می خواهد از دیدگاههای دولت اسرائیل درباره ایران آگاه شود، بلکه خواهان شنیدن ارزیابی های دقیق کارشناسانه از جانب آن گروه از مقامات اسرائیلی است که به طور مستقیم با این مساله سروکار دارند.

گفته می شود در ملاقات با وزیر خارجه انگلیس، مئیر داگان رئیس موساد، دانی ایالون معاون وزیر خارجه اسرائیل، شائول خورب رئیس آژانس اتمی اسرائیل، دان ریدور وزیر اطلاعات و موشه یعالون وزیر سیاست های راهبردی حضور خواهند داشت. این نخستین دیدار ویلیام هیگ از تل آویو پس از تصدی پست وزارت خارجه انگلیس است.وزارت خارجه رژیم صهیونیستی ابعاد این دیدار را محرمانه توصیف کرده است.

ماجرای جعل نامه و سرکوب منتقدان در اتاق فکر فتنه سبز (خبر ویژه)

اکبر پونز ول کن سبزهای مدعی تقلب نیست و می گوید کسانی که وی را به خاطر تردید و ادعای تقلب مورد هجمه و تخریب قرار داده اند، به روش سرکوب سازمان مجاهدین خلق (منافقین) عمل کرده اند. این در حالی است که گنجی از دوره اصلاحات تاکنون خود به همین روش عمل می کند.

گنجی که جزو 5 عضو اتاق فکر فتنه سبز در خارج (حلقه جرس) است، در مقاله ای نوشت: گروهی از سبزها مدعی اند میرحسین موسوی در انتخابات برنده شد حالا اگر کسی بپرسد دلایل این مدعا چیست، گویی اسطوره ای را زیر سوال برده است. اگر چنان قرائن و شواهدی برای اثبات مدعا وجود ندارد، این ادعا اخلاقاً پذیرفتنی نیست. شیوه نپذیرفتن خطا شیوه سازمان مجاهدین خلق است که حتی حاضر نیستند خطا بودن عملیات فروغ جاویدان یا انقلاب ایدئولوژیک را بپذیرند. آیا وظیفه سبزها این است که همه کارهای انجام شده به اسم جنبش سبز را درست بخوانند و مانند سازمان های چریکی، حزب توده و دیگران، هر ناقدی را به رژیم وصل کنند؟ آیا سبزها کمیته مرکزی و دفتر سیاسی دارند که براساس «حقایق محض» بر ساخته حزب پیشرو، افراد را طرد و حذف کنند؟ این مالکیت از کجا آمده است؟

وی همچنین از ماهیت نامه جعلی منتشره در سایت جرس که طی آن ادعا شده بود رئیس قوه قضائیه نامه استعفا و اعتراض به رهبری نوشته، پرده برداشت و نوشت: خطر تکرار روش های شکست خورده غیراخلاقی را نباید دست کم گرفت. چگونه کسانی به خود اجازه می دهند به نام صادق لاریجانی به ]آیت الله[ خامنه ای نامه بنویسند و آن را منتشر سازند؟ آخر صادق لاریجانی دارای کدام سابقه است که توان نوشتن چنان نامه هایی را داشته باشد؟ نکند صادق لاریجانی به آیت الله منتظری دیگری تبدیل شده است؟ مگر غیر از این است که در سرکوب سبزها دقیقاً همان کاری را کرد که نظام می خواست؟ دروغ نوشتن، محدود به نوشتن نامه جعلی برای صادق لاریجانی نبوده و نیست. در سفر رهبری به قم هم دروغ های بسیاری بافته و ساخته شد که یکی تکذیب شد؛ از لغو سفر به قم تا عدم دیدار مراجع تقلید. آخر در حوزه های علمیه چه ظرفیت مخالفت با رژیم اسلامی وجود دارد؟ اگر رژیم جمهوری اسلامی نباشد، وضع روحانیت و حوزه ها بهتر از اکنون خواهد بود؟ پس این چه ادعایی بود؟ چگونه می توان در مذمت دروغگویی نوشت و همزمان ده ها دروغ گفت؟

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات