صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۰۷:۳۶  ، 
کد خبر : ۱۸۲۷۲۴

اخبار ویژه روزنامه های 17آبان89


ایران

دیگه چه خبر؟

اعتراف گنجی به ناتوانی فتنه

خبر اول این که اکبر گنجی در مصاحبه اخیر خود با مجله آلمانی «زنیت آنلاین» اعتراف کرده که جریان فتنه بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته در ایران در تضعیف قدرت نظام جمهوری اسلامی مؤثر نبوده و کمرنگ شدن این فتنه، نشان از ناتوانی آن است.

وی در ادامه این مصاحبه اعتراف کرده: آنها (جریان ضد نظام) تا زمانی که نظام جمهوری اسلامی ایران از حمایت مردمی برخوردار است، نمی‌توانند با به کار بردن ابزار رسانه‌ای و فیس بوک و توئیتر و امثال آن خللی در روند آن ایجاد کنند.

علت محبوبیت احمدی‌نژاد از زبان شیرین عبادی

خبر دیگر این که رئیس فراری گروهک کانون مدافعان حقوق بشر با طرفداری از صدام، اقدام دولت بوش در سرنگونی رژیم بعث را به باد انتقاد گرفته است. شیرین عبادی در گفت‌وگو با «تینک پروگرس» اظهار داشت: سیاست‌های بوش در خاورمیانه اشتباه بود و موجب محبوب‌تر شدن جمهوری اسلامی و دولت احمدی‌نژاد در منطقه شد. وی اضافه کرد: حذف صدام توسط امریکا نادرست بود و باعث شد ایران نفوذ خود در منطقه را افزایش دهد.

اخبار کذب اپوزیسیون صدای شیخ حامی را هم درآورد

شنیدیم که در پی انتشار خبر امضای بیانیه مشترکی از سوی بیات زنجانی، دستغیب شیرازی و صادقی تهرانی مبنی بر حمایت از دراویش گنابادی در سایت‌های ضد نظام، بیات زنجانی وجود این بیانیه را «از اساس» تکذیب کرده است. در این تکذیبیه که در پایگاه اطلاع‌رسانی وی منتشر شده، انتشار این بیانیه در حمایت از دراویش گنابادی «از اساس» کذب دانسته و عنوان شده که بررسی صحت و سقم انتشار این بیانیه مشترک، از دفاتر سایر امضاکنندگان هم قابل پیگیری و استعلام است.

تایم: تحریم‌ها تأثیری بر سیاست‌های تهران ندارد

با خبر شدیم که نشریه امریکایی تایم نوشت: ایران مذاکرات با 1+5 را برای خود فرصتی می‌داند که در آن به جهانیان بگوید این تحریم‌ها تأثیری بر سیاست‌های تهران نخواهد داشت.

این نشریه در مقاله‌ای تصریح کرد: امریکایی‌ها از ابتدا هم می‌دانند که نباید انتظار چندانی از مذاکرات آتی 1+5 با ایران در راستای توقف برنامه هسته‌ای این کشور داشته باشند، بنابراین از مانور تبلیغاتی روی این مذاکرات پرهیز می‌کنند و حتی جرأت نمی‌کنند بگویند که تحقق مذاکرات ناشی از تحریم‌های سخت آنها علیه ایران است.

خواسته حیاتی یک عنصر فتنه

دست آخر این که همسر مصطفی‌ تاج‌زاده که این روزها شوهر زندانی‌اش را با عناوین و القاب حماسی صدا می‌کند، در مصاحبه با یک سایت ضدانقلاب فیلتر شده، در ادعایی جالب از عدم اختصاص میوه به شوهرش در زندان خبر داده و آن را به دلیل آنچه بحران اقتصادی در کشور نامیده، دانسته است! وی همچنین از نبود توالت فرنگی در زندان گلایه کرده و با ظالمانه خواندن عدم وجود این وسیله، گفته است: همسرم خواسته که به دلیل مشکلات ناشی از عمل و کمر دردی که به آن دچار است از سرویس فرنگی استفاده کند که به این خواسته ضروری توجهی نشده است.

جمهوری اسلامی

جهت اطلاع 

***وکیل مدافع "شین بایر"، "جاشوا فتل" و "سارا شورد" از به تعویق افتادن جلسه رسیدگی دادگاه به دلیل عدم حضور موکلانش در جلسه‌ی روز شنبه خبر داد. به گزارش تابناک، مسعود شفیعی گفت: براساس احضاریه‌ی ارسالی از سوی دادگاه انقلاب قرار بود روز شنبه 15 آبان ماه جلسه رسیدگی به اتهام موکلانم (شین بایر، جاشوا فتل و سارا شورد) در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شود اما این جلسه تجدید شد در اثر عدم حضور آنان به تعویق افتاد. وی در مورد حضور "سارا شورد" در جلسه دادگاه نیز گفت: سارا شورد برای حضور در جلسه دادگاه احضار نشده بود بنابر این تکلیف قانونی برای حضور نداشت. شفیعی گفت: حدود 45 دقیقه منتظر انتقال موکلانم از زندان به دادگاه شدیم که در نهایت قاضی با صورت جلسه اقدام به تجدید جلسه رسیدگی کرد.

*** درحالی که آمریکا ابراز امیدواری کرده است به زودی گفت و گوهای هسته‌ای با حضور جمهوری اسلامی ایران آغاز شود، ایهود باراک، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی نسبت به ثمربخش بودن چنین گفت و گوهایی برای حل مساله هسته‌ای تهران ابراز تردید کرده و جمهوری اسلامی را به تلاش برای فریب دادن جهانیان متهم نموده است. به گزارش "آینده" به نقل از خبرگزاری رویترز، ایهود باراک که در حاشیه یک کنفرانس امنیتی در شهر هالیفاکس کانادا با خبرنگاران سخن می‌گفت، در پاسخ به پرسشی درباره چشم انداز گفت و گوهای پیش رو با ایران گفت: "ما هنوز در مرحله دیپلماسی و تحریم هستیم." وی افزود: "با توجه به تجارب گذشته و نیز با توجه به الگویی که آنها (ایرانی ها) برگزیده اند، که احتمالاً همان الگوی کره شمالی است، شما می‌توانید به سادگی دریابید که هدف (آنها) به چالش کشیدن، فریب دادن و ترساندن تمام دنیا است." آخرین دور گفت وگوهای میان ایران و کشورهای عضو گروه پنج بعلاوه یک بر سر برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی، در مهر ماه سال 1388 برگزار شده بود و از آن زمان تاکنون این گفت و گوها متوقف مانده است.

*** ملک عبدالله، پادشاه عربستان به طور رسمی از 50 مقام ایرانی برای ادای مناسک حج دعوت کرد. به گزارش شفاف به نقل از شیعه آنلاین قرار است تعدادی از این مدعوین که در سطوح مختلف مدیریتی قرار دارند عازم حج شوند. تشرف این تعداد از مقامات خارج از سهمیه جمهوری اسلامی ایران برای اعزام حاجی به عربستان است و قرار است آنان حداکثر ظرف 10 روز اعمال حج را به جای آورند.

کیهان

اوباش سبز و نقاشی گل و بلبل معاون وزیر خاتمی (خبر ویژه)

قلمفرسایی یکی از عناصر اطلاعاتی حزب مشارکت درباره خاطرات زندان و برخورد وی از موضع بالا باعث بگومگوهای تازه میان فتنه گران و آشوبگران شده است.

محسن امین زاده (معاون وزیر خارجه دولت اصلاحات و از عوامل فتنه 88) در این خاطره نویسی آشوبگران جوان و بازداشت شده را که در دادگاه حضور یافته بودند اراذل و اوباش خطاب کرده و نوشته بود «شنبه 10مرداد 88؛ امروز ما را برای شرکت در دادگاه رسیدگی به جرایم متهمین حوادث بعد از انتخابات به کاخ دادگستری بردند. صبح یک دست لباس نو زندانیان را دادند که بپوشم و بعد در یک مینی بوس به همراه آقای صفایی فراهانی و عده ای جوان دستگیر شده در خیابان، ما را به دادگاه بردند. در سالن دادگاه، پیش از آنکه دوربین های تلویزیون را روشن کنند، در فضایی وهم انگیز و آکنده از رعب و وحشت، ما را مثل وسایل نمایشی چیدند. عده ای اوباش را با دستبند آورده بودند. عده ای جوان هم بودند و اکثر مسئولین سابق که سپاه آنها را دستگیر کرده بود، نیز حضور داشتند. سعی داشتند این 3 دسته را به صورت درهم بنشانند تا هم به تصور خودشان ما را تحقیر کرده باشند و هم نگذارند کسی عکس یادگاری بگیرد. من را میان اوباش نشاندند. به مسئول خشنی که کارش چیدن متهمین بود گفتم: «تو را به جدت دیگه ما را وسط اوباش ننشان. رفت و مشورت کرد و پذیرفت که اوباش را در کنار هم پشت سر ما و جوانها بنشانند.»

در پی انتشار این ادبیات توهین آمیز، برخی عناصر ضدانقلاب که در فضای مجازی فعالیت می کنند، نسبت به اظهارات معاون وزیر خارجه دولت اصلاحات ابراز خشم و انزجار کردند. در همین زمینه یکی از نویسندگان سایت بالاترین نوشت: دیروز داشتم خاطرات محسن امین زاده معاون سابق وزیر امور خارجه را می خواندم که هر دو کلمه ای که نوشته یک اشاره ای کرده به اوضاع زندان و بعد هم آن پوشه نقاشی شده اش که حالا آن را قاب گرفته اند بابت چهار ماه زندان. فکر کردم ایشان اگر چلوکبابی داشتند چطور حساب می کردند با مردم. بعد از نامه های عاشقانه تاج زاده و همسرش حالا باید اشک و خونمان درهم بریزد بابت پوشه نقاشی های امین زاده. آقای امین زاده! وسط آن «عشق» و «مهناز» و چپ و راست قلب کشیدن های روی پوشه که یکی شان برای چهار تا سیلی توی بازداشتگاههای نیروی انتظامی کافی ست، یک «ببخشید» هم نیست. لابد «فلان خوردم» را گذاشته اید برای همان هایی که بابت جلوس دوباره شما به کرسی دولت توی خیابانها کتک خورده اند و حالا در سلول بغلی تان دارند روزی صدبار می گویند «... خوردم» که بلکه برگردند سر عملگی روزانه شان.

بالاترین می افزاید: امین زاده در شرح دادگاه نوشته «سعی داشتند این سه دسته ]یعنی اوباش، جوان های تظاهراتی و مسئولین سابق[ را به صورت درهم بنشانند تا هم به تصور خودشان ما را تحقیر کرده باشند.» خجالت نمی کشید به مامور دادگاه گفته اید «تو را به جدت دیگه ما را وسط اوباش ننشان؟» آقای امین زاده شما چه تخم دو زرده ای کرده اید که این آدم ها توی دادگاه هم باید دور از شما بنشینند؟ همه را فراری داده اید بعد توی این قحط الرجال شده اید معاون وزیر خارجه که برای ترجمه کردن هم دیکشنری لازم دارید. باز دماغ تان را بالا نگه داشته اید که کنار مردم عادی و دستپخت های خودتان ننشینید؟ این آدم های عادی، جوانهایی هستند توی دوران خود شما به این حال و روز افتاده اند. اگر همین اراذل و اوباش همه شان به شما رای بدهند و بتوانید انتخابات را ببرید رای شان را پس می دهید چون اراذل و اوباشند؟ این نقاشی های شما با عشق و مهناز و تیر و تخته های روی آن که حالا قابش گرفته اید روی دست و بازوی چهار تا آدم عادی جامعه باشد همین نیروی انتظامی اسم شان را می گذارد اراذل و اوباش.

نویسنده کلافه بالاترین اضافه می کند: آقای امین زاده! چرا اینقدر ننرید؟ در تمام این خاطراتی که با اشک و آه درباره آن پوشه نوشته اید یک جمله وجود ندارد که به خودت یک سوزن زده باشی. آقای امین زاده ورودتان را به جمع خود خوش آمد نمی گوییم. با این خاطراتی که نوشتید معلوم شد شما هنوز هم از ما نیستید.

یادآور می شود عمده تاکید امین زاده در این خاطره نویسی، پوشه ای بوده که نزد خود نگاه می داشته و روی صفحه شطرنجی آن انواع نقاشی ها را می کشیده است!

اصلاح طلبان نقش آفرین در فتنه منفورترین افراد نزد ملت هستند (خبر ویژه)

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری ضمن تاکید بر همدلی و وحدت میان جبهه بزرگ اصولگرایی، تاکید کرد: اصلاح طلبانی که همراه دشمنان می خواستند اقتدار ملی را بشکنند، مشروعیت خود را از دست داده اند.

حبیب الله عسگراولادی تاکید کرد: اصلاح طلبان باید از همگرایی با آمریکا در مقابله با پیشرفت های ایران دست بردارند. برخی از آنها می خواستند اقتدار ملی را در برابر دشمنان بشکنند که بصیرت مردم و هوشیاری رهبری جلوی آنها را گرفت، آنها مشروعیت سیاسی خود را از دست داده اند و رقابت در درون نظام را رها کردند و هنوز هم عده ای از آنها پشت سر دشمن حرکت می کنند. وقتی عده ای از اصلاح طلبان کادرهای اصلی خود را به لندن و واشنگتن فرستادند تا رسانه های آمریکا و انگلیس را تقویت کنند بی شک از چشم مردم افتادند.

عسگراولادی که با ایسنا و باشگاه خبرنگاران جوان مصاحبه کرده بود ادامه داد: مردم سؤال می کنند وزیر ارشاد دولت اصلاحات و روزنامه نگاران زنجیره ای در بی بی سی چه می کنند، لذا صلاحیت آنها به لحاظ ورود در رقابتهای داخلی زیر سؤال است حافظه تاریخی ملت را نمی شود پاک کرد. عده ای از دوم خردادی ها جفاهایی به نظام کردند که هیچ گاه از یادها نخواهد رفت.

وی با بیان اینکه رقابت بین اصولگرایان رقابت در سبقت در خیرات است، عنوان کرد: اصولگرایان طیف وسیعی را در کشور تشکیل می دهند آنها از طریق التزام عملی به قانون اساسی و ولایت فقیه در یک طیف قرار می گیرند، اما در پیشبرد گفتمان پیشرفت، خدمت و عدالت رقابت مثبت دارند.

وی همچنین با بیان اینکه اصلاح طلبان باید برای جبران گذشته از مردم عذرخواهی کرده و پاسخگوی عملکرد خود باشند، تصریح کرد: جفایی که برخی از فتنه گران در ایام انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در حق مردم و نظام انجام دادند، هیچ گاه از صفحه تاریخ انقلاب محو نمی شود؛ چرا که حضور پررنگ مردم پای صندوق های رای را با حرفهای سخیف و دور از انتظار نادیده گرفتند و با تهمت های ناشایست سعی در از بین بردن وجهه بین المللی ایران داشتند.

وی گفت: کسانی که در جنگ نرم آمریکا علیه ایران در جبهه دشمنی قرار گرفتند و جمهوریت و اسلامیت نظام را زیر پا گذاشتند، رای مردم را نادیده گرفتند، به اردوکشی خیابانی روی آوردند و اقتدار ملت ایران را در برابر عربده جویی های غرب مخدوش کردند، منفورترین چهره ها در نزد مردم اند. بنابراین باید به تاریخ و ملت ایران پاسخگو باشند.

عسگراولادی ادعای وجود انشقاق میان دولت و اصولگرایان را فتنه جدید دشمنان خواند و با رد این ادعا، خاطرنشان کرد: میان دولت خدمتگزار و چهره های اصولگرا هیچ انشقاق و جدایی وجود ندارد و دولت عدالت گستر، دولتی است که مورد تایید مقام معظم رهبری و تحت حمایت ایشان است.

وی تصریح کرد: البته تایید معظم له به دلیل صلاحیت رئیس جمهور در پیشبرد گفتمان پیشرفت و خدمت صادقانه به مردم است؛ لذا تا زمانی که اصولگرایان و دولت محترم از آرمانهای امام(ره) و فرامین رهبری پیروی می کنند هیچ مشکلی میان آنها به وجود نخواهد آمد.

عسگراولادی در ادامه تاکید کرد: طرح مسئله اختلاف میان دولت و اصولگرایان فتنه و توطئه دشمن جهت اختلاف افکنی است؛ چرا که دولت دهم در حال حاضر مشغول خدمت رسانی صادقانه به مردم است و مواضع اصولگرایانه ای را در برخورد با سیاست های داخلی و خارجی کشور اعمال می کند.

عزیزمن جوری خالی می بستی که این طور به غلط کردن نیفتی! (خبر ویژه)

اظهارات اخیر یکی از پهلوان پنبه های فراری مبنی بر ترسیدن و خیس عرق شدن به هنگام حضور در کیهان، اسباب طنز و تفریح را در میان محافل اپوزیسیون فراهم کرده است.

«ن-ک» کاریکاتوریست خارج نشین نشریات زنجیره ای پس از چند ماه انتقادهای تند از فتنه گران و اصلاح طلبان تحت عنوان ترسو و محافظه کار بودن، متهم شد که نفوذی کیهان در محافل اپوزیسیون است و برای اینکه این اتهام را منتفی کند نوشته بود هنگامی که به عنوان همکار روزنامه حیات نو و به همراه یکی از عکاسان به دفتر مدیر مسئول روزنامه کیهان رفته تا با وی مصاحبه کند، دچار ترس شده؛ «وقتی من و حسن سربخشیان بعد از یک ساعت و نیم از اتاق سرد شریعتمداری خارج شدیم، هر دو به شدت عرق کرده بودیم که می شد ناشی از ترس و وحشت ذاتی ما بوده باشد».

به دنبال انتشار این مطلب، داریوش سجادی از عناصر اپوزیسیون خارج نشین نوشت: اختلافات داخلی سبزها اگر برایشان نانی نشده لااقل برای ناظران، خالی از عبرت توأم با ملاحت نیست. از جمله مجادله اخیر نیک آهنگ]ک.[ که وی را مجبور کرد ضمن نوشتن اعترافاتی، اعتراف به ترس و فقدان شجاعت کند؛ اعترافی که ظاهراً اسباب ابتهاج کیهان را نیز فراهم کرده است. اینکه او می نویسد «به هیچ عنوان آدم شجاعی نیستم و شجاعت کسانی را که پای عقیده شان ایستاده اند می ستایم» به نوعی صدور حکم برائت از جانب ایشان برای کلیه کسانی است که همچون ایشان ترسو بوده و مایل به قهرمان بازی نیستند اما وی در صدور همین حکم نیز دچار امساک شده و با کم فروشی، فضیلت ترسو بودن را (!!) به نفع خود مصادره کرده آنجا که با ابتلا به فراموشی و به زبان طعنه، مدیرمسئول وقت روزنامه مناطق آزاد را مورد شماتت قرار داده و گفته «حتی یک خط علیه کسی ننوشتم، حتی علیه مدیرمسئول بزدل و ترسوی روزنامه مناطق آزاد که در دادگاه با قاضی ساخت و پاخت کرد و من به جایش بازداشت شدم.» خب! یکی به این برادر «بفرمایش خودشان ترسو» بفرمایند که دوست گرامی اگر ترسو بودن شما قابل فهم و احترام است دیگر چه جای گله از ابتلای مشترک جنابعالی و جناب آقای یزدان پناه به رذیلت ترس است؟ آن بنده خدا نیز لابد مانند شما و به اندازه شما ترسو بوده و هر کدام بنا به استعداد خود راه حل گزیده اند. یکی مانند یزدان پناه که دیگری را به جای خود قربانی می کند و یکی هم مانند جنابعالی که بعد از املای پوزش نامه تا کانادا فرار می کنید و به قول دوست قدیمی تان سرکار خانم نازلی کاموری، «با شش روز زندان رفتن، شش سال است که در حال نوشتن خاطرات زندانید و پیش روانپزشک می روید تا خاطرات زندان را برای شما از اعماق ذهن تان بیرون بکشد»!!

سجادی سپس به رجزخوانی و شعار توخالی عناصر آشوبگر فراری در جریان حوادث سال گذشته با مضمون «نترسید، نترسید ما همه با هم هستیم» اشاره می کند و می نویسد: پر واضح است که شعار «نترسیم، نترسیم ما همه با هم هستیم» نیز اعتراف به ترسو بودن و ترسیدن است. شعار «نترسیم نترسیم ما همه با هم هستیم» سبزها در جریان شهر آشوبی سال گذشته با توجه به ماهیت امری و تحکمی اش بواقع ترجمان این گزاره بود که می ترسیم، می ترسیم و برای فائق آمدن بر ترس مان باید در کنار هم و با یکدیگر فریاد بزنیم که نمی ترسیم نمی ترسیم تا از این طریق موفق به اختفای ترس خود شویم»!!

آقای مشایی! حالا چه می فرمائید؟! (خبر ویژه)

یک دلال دون پایه محافل آمریکایی از اینکه سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران عدم سازش با استکبار است ابراز ناخرسندی کرد.

هوشنگ امیراحمدی در مصاحبه با رادیو بی بی سی گفت: وقتی آقای خامنه ای می گوید مشکل ما با آمریکا بنیادی است، حرفی این وسط برای مذاکره نمی ماند. آمریکا می خواهد تحریم کند، ایران هم می خواهد استکبار را از بین ببرد.

وی درباره بازسازی مذاکره ضمن تحویل گرفتن خود گفت: من با حکومت اسلامی مشکل دارم. اما چرا روشنفکران فرهنگ جدیدی نمی سازند. من انتظارم از اصلاح طلبان خیلی بیشتر است تا دست راستی ها. اما نکته ای که مهم است این است که ما موفق نبودیم. دوستانی که در اطراف من در شورای آمریکائیان و ایرانیان هستند، هیچ وقت قدرت این را که رابطه درست کنند، نداشتند. من البته افتخار می کنم که با دوستانم در شورا خانم مادلین آلبرایت وزیر خارجه وقت را برای سخنرانی آوردیم.

وی همچنین با حمله به دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور گفت: مشکل او همان حرف هایی است که علیه اسرائیل می زند و این برمی گردد به همان فرهنگ مبتذل مظلومیت ]![ که احمدی نژاد زاده و پرورده آن است. من کجا گفته ام احمدی نژاد شبیه دکتر مصدق است. این را از متن صحبت های من بیرون آوردند. من نمی خواستم احمدی نژاد را با دکتر مصدق مقایسه کنم. هیچ آدم دیوانه ای نمی آید مصدق را با احمدی نژاد مقایسه کند ]![ هدفم این نبوده که خدای نکرده چنین مقایسه ای بکنم.

یادآور می شود برخی عناصر لابیت و دلال مسلک که در دولت های سازندگی و اصلاحات فرصت کارچاق کنی برای عناصری نظیر امیراحمدی فراهم کرده بودند، تلاش داشتند شرایط مشابهی را در دولت اصولگرا فراهم کنند اما اظهارات اخیر امیر احمدی نشان می دهد این تحرکات به بن بست خورده است.

گفتنی است در پی تلاش مشایی برای نزدیکی با هوشنگ امیراحمدی و امتیاز دادن های -بخوانید باج دادن های- دفتر رئیس جمهور به وی، روزنامه کیهان و ارائه اسنادی درباره هویت ضدانقلابی و آمریکایی هوشنگ امیراحمدی نسبت به روابط نزدیک وی با اسفندیار رحیم مشایی هشدار داده بود و معلوم نیست اکنون که هوشنگ امیراحمدی بار دیگر با صراحت به هویت واقعی خود اعتراف کرده است جناب مشایی در مقابل تلاش های سوال برانگیز خود برای برقراری ارتباط نزدیک با این عامل شناخته شده دشمن چه توجیهی دارد؟!

قدس

اخبار ویژه 

رامین: کسانی که عکس پسرم را منتشر کردند کارشان صهیونیستی بود

جهان- محمدعلی رامین، معاون مطبوعاتی ارشاد در واکنش به انتشار عکس فرزندش در یکی از خبرگزاریها در جریان نمایشگاه هفدهم با در دست داشتن این عکس و مطالبی که به ادعای او حاکی از موضع گیری رسانه های خارجی نسبت به آن بود، به مسؤول غرفه این خبرگزاری گفت که این مطالب سایتهای صهیونیستی است و شما با این کار به نظام ضربه زدید. وی ادامه داد: پسر من فعالیتهای ارزشمندی برای نظام داشته است، ولی شما با این کار، او را سوزاندید و به رژیم صهیونیستی سر نخ دادید.

ایران، روسیه را تهدید به توقف همکاریها کرد

عصر ایران- ایران در پی تحولات اخیر در روابط تهران - مسکو، تهدید کرده است، همکاریها را با روسیه در زمینه های مبادله اطلاعات برای مبارزه با تروریسم و مبارزه با قاچاق مواد مخدر متوقف می کند.

بنیاد باران خواستار رفع فیلتر شد

ایلنا- اسدا... رازانی، مدیرعامل بنیاد باران با تأکید بر قانونی بودن فعالیتهای این بنیاد گفت: به کمیته تعیین مصادیق جرائم رایانه ای درخواست رفع فیلتر سایت را ارائه می دهیم.

نمایندگان لاریجانی از «شمس آل احمد» عیادت کردند

فارس- نمایندگانی از سوی علی لاریجانی، رئیس مجلس از «شمس آل احمد» برادر جلال آل احمد، در بیمارستان شهید باهنر عیادت کردند. شمس آل احمد به علت بیماری و کهولت سن در بیمارستان شهید باهنر تهران بستری است.

کودتای 28 مرداد اولین تجربه سازمان سیا در انقلاب های رنگی بود

فارس- هروه دووال، روزنامه نگار و کارشناس سیاسی در حوزه انرژی معتقد است: کودتا علیه مصدق اولین تجربه سازمان سیا در انقلابهای رنگی است زیرا سیا در این کودتا از رسانه و ابزارهای خود استفاده کرد تا نشان دهد که یک ملت و کشور علیه یک نفر است.

متکی: سناتور آمریکایی خواسته شوخی کند

فارس- وزیر خارجه ایران در واکنش به اظهارات یکی از سناتورهای جمهوریخواه که از آمادگی این کشور برای اقدام نظامی علیه ایران خبر داده، گفت: این اظهارات را خیلی جدی نگیرید، خواسته شوخی کند. منوچهر متکی ظهر دیروز پس از گفتگو با همتای سنگاپوری در نشست خبری مشترک با خبرنگاران گفتگو می کرد.

امکان پناهنده شدن متهمان امنیتی مصر در ایران وجود ندارد

خبرآنلاین- درپی درج گزارشی درروزنامه الجریده چاپ کویت مبنی بر اینکه مصر فهرستی از آنچه متهمان امنیتی تحت تعقیب خوانده را آماده کرده که مدعی است این افراد به ایران فرار کرده و در این کشور مستقر هستند، سید هادی خسروشاهی که در دهه هشتاد و در مدت سه سال ریاست نمایندگی ایران در قاهره را داشته، در واکنش به این خبر گفت: تهیه لیستی شامل 66 نفر از متهمان امنیتی از سوی قاهره بی معناست، زیرا امکان پناهنده شدن این تعداد افراد در ایران وجود ندارد. آنها تنها می توانند از طریق افغانستان یا پاکستان به ایران سفر کرده باشند و این بسیار ناممکن است که این تعداد از مصر به آن دو کشور بروند و از این طریق به ایران بیایند.

هدیه ویژه پادشاه بحرین به آیةا... سیستانی

آخرین نیوز- میدل ایست آنلاین در خبری با عنوان «هدیه پادشاه بحرین به شیعیان» نوشت: پادشاه بحرین با اعطای تابعیت به شیخ حسین میرزا عبدالباقی محمد عبدالرزاق،روحانی شیعه و نماینده آیةا... سیستانی مرجع شیعیان عراق در بحرین موافقت کرد.شیخ حسین میرزا عبدالباقی محمد عبدالرزاق، مشهور به نجاتی، ایرانی الاصل است.

دعوت شاه عربستان از 50 مقام ایرانی

باشگاه خبرنگاران - ملک عبدا...، پادشاه عربستان به طور رسمی از 50 مقام ایرانی برای ادای مناسک حج دعوت کرد. به گزارش شیعه آنلاین، قرار است این تعداد حداکثر درمدت 10 روز اعمال حج را به جا آورند.

توالت فرنگی به شوهرم نمی دهند

شبکه ایران- فخرالسادات محتشمی پور، همسر مصطفی تاج زاده که این روزها شوهر زندانی اش را با عناوین و القاب حماسی صدا می کند، در مصاحبه با یک سایت ضدانقلاب فیلتر شده، در ادعایی جالب از ندادن میوه به شوهرش در زندان خبر داده و آن را به دلیل آنچه بحران اقتصادی در کشور نامیده، دانسته است! وی همچنین از نبود توالت فرنگی در زندان گلایه کرده است.

ادواردو آنیلی درجشن عروسی سعید امامی

خبرآنلاین- مرکز اسناد انقلاب اسلامی در کتاب «آسیب شناسی حزب مشارکت ایران اسلامی» و در بخش اسناد و تصاویر، تصاویری منتشر نشده از سعید امامی منتشر کرده است.عکس اول مربوط است به جشن ازدواج سعید امامی در سال 1358 در واشنگتن که ادواردو آنیلی با کت و شلوار سفید سمت راست عکس حضور دارد و عکس سوم نیز به سخنرانی او در سال 1359 در همین شهر مربوط است.

مهاجرانی: نگفتم با مرگ سلمان رشدی مخالفم؛ گفتم نباید او را کشت!

باشگاه خبرنگاران- عطاءا... مهاجرانی که ریاست اتاق فکر جریان آشوب در لندن را برعهده دارد، در مطلبی در وبلاگ شخصی خود تلاش کرده با بیان این مطلب که «من گفتم که به عنوان یک نظر با کشتن نویسنده به خاطر نوشته اش مخالف هستم» خود را از این مسأله تبرئه کند. مهاجرانی در مصاحبه ای که شبکه العربیه چهارشنبه گذشته با وی داشت، در پاسخ به پرسشی گفت: من مخالف کشتن سلمان رشدی هستم.

نامه اعتراض آمیز خانواده های شهدای ترور ایران به پارلمان اروپا

فارس- انجمن دوستداران عدالت در نامه ای به نایب رئیس پارلمان اروپا با اشاره به جنایات گروهک تروریستی منافقین از وی خواست تا با بررسی های دقیق تر به ماهیت واقعی این گروهک پی برده و از حمایت آنها دست بر دارد.

 رسالت

شنیده‌ها و نکته‌ها

نصیحت الویری به کروبی

یک عنصر سیاسی اصلاح طلب خواستار کناره گیری کروبی از موضع‌گیری‌های سیاسی شد. شنیده‌های موثق از اردوگاه خاموش و بی‌رونق کروبی حاکی است مرتضی الویری طی روزهای گذشته دیداری با کروبی داشته و از وی خواسته از فعالیت در فضای سیاسی دوری کند.

الویری در این دیدار با تحلیل شرایط سیاسی کشور و روند رو به افول جنبش سبز که ارزش سرمایه‌گذاری ندارد از کروبی خواسته با ورود به نقد ناکارآمدی دولت و انتقاد از مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم از شرایطی که در حال حاضر با آن روبه‌رو شده خود را نجات دهد.

الویری که در انتخابات گذشته از حامیان کروبی بود به وی گفته است مسائل سیاسی مخاطبین کمی دارد ولی اگر وارد نقد مسائل اقتصادی شود مخاطبین بیشتری را شامل می‌شود. گفتنی است در پی رفتارها و مواضع نسنجیده کروبی و ساختار شکنی افراطی وی در ایام فتنه موجب ناامیدی بسیاری از دوستان همفکر کروبی شده و برخی اعضای حزب اعتماد ملی هم برای شروع فعالیت‌های سیاسی به این نتیجه رسیده‌اند که کروبی را از راس حزب کنار بگذارند.

سفر بدون بلیت و گذرنامه پیر زن ایرانی به مدینه

ورود یک پیرزن ایرانی بدون پاسپورت به مدینه باعث شگفتی مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و مقامات عربستانی شده است.

به نوشته سایت مشرق، خانم آمنه رمارم پیرزن 70 ساله اهل شهرستان درگز چند روز قبل بدون اطلاع اطرافیان خود با اتوبوس به مشهد رفته و طلاهای خود را به فروش رسانده است.

این پیرزن ایرانی که حتی سواد خواندن و نوشتن ندارد پس از فروش طلاها از فرط علاقه به سفر حج و زیارت مسجد النبی به فرودگاه مشهد رفته و در میان زائران اعزامی قرار گرفته و با سوار شدن به هواپیما عازم مدینه می‌شود.

در فرودگاه مدینه که مسئولان بعثه از حضور سرزده این پیرزن ایرانی با خبر می‌شوند در تماسی به خانواده این پیرزن اطلاع می‌دهند که خانم رمارم در مدینه می‌باشد. این در حالی است که در پی مفقود شدن روزهای اول خانم رمارم در ایران، بستگان وی به نیروی انتظامی، اورژانس و بیمارستان‌ها مراجعه و به دنبال یافتن وی بودند. مسئولان بعثه و دست اندرکاران حج در عربستان که از نحوه سفر این پیرزن ایرانی مطلع شده‌اند اعتقاد دارند حضور بدون برنامه‌ریزی شده این زن که از نعمت خواندن و نوشتن محروم بوده و حتی بلیت سفر به مدینه را نداشته است چیزی شبیه معجزه محسوب می‌شود و عنایت خداوند شامل حال این فرد شده است. شنیده شده برخی دست اندرکاران سازمان حج و زیارت قصد بازگرداندن خانم رمارم به ایران را داشتند که این اقدام با اعتراض زائران روبه‌رو شد و با وساطت حجت‌الاسلام قاضی عسکر نماینده مقام معظم رهبری و سرپرست حجاج ایرانی مشکل حضور این پیرزن درگزی بر طرف و قرار است وی مراسم حج تمتع را در کنار سایر زائران به جا آورد.

بهانه تراشی عبدالحمید در تفرقه افکنی میان شیعه و سنی

امام جماعت مسجد مکی زاهدان به جای ایجاد وحدت دست به تفرقه‌افکنی میان شیعه و سنی زد!

موسوی عبدالحمید امام جماعت مسجد مکی اهل سنت سیستان که تلاش می‌کند خود را در اندازه رهبر اهل سنت ایران مطرح کند در اقدامی به تفرقه افکنی رو آورد. عبدالحمید اخیرا در جلسه‌ای که روحانیون و سران طوائف اهل سنت حضور داشتند در سخنانی فتوا داده که اهل سنت از انداختن صدقه در صندوق‌های جمع‌آوری صدقات کمیته امداد امام خمینی خودداری نمایند و برای توجیه این اقدام تفرقه افکنانه خود مدعی شده که این صدقات فقط به شیعیان کمک می‌شود و اهل سنت از آن بی‌بهره هستند. وی در این جلسه از حاضران خواسته اهل سنت صدقات خود را از این پس در صندوق‌هایی که با رنگ سفید در شهر زاهدان نصب شده و متعلق به اهل سنت است واریز نمایند اقدام نامناسب موسوی عبدالحمید در شرایطی صورت می‌گیرد که دولت و کمیته امداد امام خمینی در پنج سال گذشته بودجه‌های عمرانی و حمایتی خود در سیستان و بلوچستان را بدون توجه به ترکیب جمعیتی شیعه و سنی به چندین برابر افزایش داده‌اند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات