ایسنا- روزنامه سوری تشرین: هدف از سفر رایس به منطقه اعمال فشار علیه مخالفان دیکته های واشنگتن در منطقه است.
این روزنامه در واکنش به سفر کاندولیزا رایس، وزیرخارجه آمریکا به خاورمیانه نوشت: این سفر که با هدف اعمال فشار علیه مخالفان سیاستها و دیکته های آمریکا در منطقه صورت می گیرد، موجب افزایش بحران در کشورهای مخالف خواهد شد.
شکی نیست این سفر ضمن افزایش بحران در کشورهای مخالف آمریکا در منطقه، با هدف دخالتهای بیشتر در امور کشورهای منطقه صورت می گیرد.سفر رایس که به دستور جورج بوش، رئیس جمهور آمریکا و تحت عنوان احیای روند صلح صورت می گیرد، از نظر لغوی زیبا و جذاب است اما حقیقت امر چیز دیگری است و مابیش از اینکه نسبت به این سفر خوشبین باشیم به آن بدبین هستیم زیرا تجربه ثابت کرده که هر جایی که انگشت آمریکا بر آن نهاده شود، با فاجعه روبرو خواهد شد.