صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۰۷:۲۶  ، 
کد خبر : ۱۸۴۲۵۴

اخبار ویژه روزنامه های 23آبان89


ایران

دیگه چه خبر؟

بی‌بی‌سی، مهدی هاشمی را تبرئه کرد

خبر اول این که در شرایطی که مقامات قضایی تأکید کرده‌اند که مهدی هاشمی رفسنجانی را به محض ورود به ایران بازداشت خواهند کرد، رسانه دولتی انگلیس ادعای بی‌اعتبار بودن اتهامات وی را مطرح کرده است. بی‌بی‌سی فارسی در گزارشی با عنوان «افزایش فشارها برای برخورد قضایی با مهدی هاشمی در ایران»، اتهامات مهدی هاشمی را به «استفاده از اموال عمومی برای فعالیت انتخاباتی» کاهش داد. این سایت همچنین ادعا کرد که مهدی هاشمی در جریان دادگاه‌های دسته‌جمعی متهمان وقایع پس از انتخابات سال گذشته ایران، بر پایه اقرار دیگران متهم شده بود که با استفاده از اموال عمومی فعالیت انتخاباتی داشته و از جمله علیه محمود احمدی‌نژاد و عملکرد دولت او تبلیغ کرده است.

اصلاحات را در مسیر براندازی قرار دادیم

خبر دیگر این که یکی از سران فتنه در جمع تعدادی از نیروهای رسانه‌ای که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند، یکی از مشکلات فعلی جبهه اصلاحات را فقدان مقصدیابی عنوان کرده است. وی گفته: باید بپذیریم که روش‌های گذشته دیگر جواب نمی‌دهد. انتخابات تمام شد و ما انتخابات جدیدی پیش رو داریم. اینکه بنشینیم و مدام بیانیه بدهیم که کاری از پیش نمی‌رود. وی در ادامه تصریح کرد: من نظر شخصی‌ام آن است که جنبش سبز با شکست مواجه شده و به انحراف کشیده شده است و سران آن هم مقصر اصلی هستند. ما حرکتی را شروع کردیم که به تقابل با نظام انجامید و اصلاحاتی را که خون دل خورده بودیم و برای آن زحمت‌های فراوان کشیده بودیم در مسیر براندازی قرار دادیم و بزرگترین ضربه را به آن وارد آوردیم.

سیاست‌های سارکوزی در جا می‌زند

شنیدیم که نخست‌وزیر و وزیر خارجه سابق فرانسه گفته که: دولت نیکلا سارکوزی با سیاستی که پیش گرفته در واقع در جا می‌زند. دومینیک دو ویلپن که این روزها مخالفت خود را با سیاست‌های نیکلا سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه شدت بخشیده افزوده: سیاستی که پاریس در شرایط کنونی دنبال می‌کند، به گونه‌ای است که فرانسه را در حاشیه قرار داده است. دو ویلپن پیشتر در مراسم سالگرد مرگ ژنرال دوگل اعلام کرده بود؛ سارکوزی یکی از اساسی‌ترین مشکلات حال حاضر این کشور است.

تمجید سفیر ژاپن از عملکرد دولت احمدی‌نژاد

با خبر شدیم که سفیر جدید ژاپن در تهران با بیان اینکه «ایران در دولت آقای احمدی‌نژاد از جایگاه بالایی برخوردار شده است»، تصریح کرد: ژاپن خواستار تقویت روابط بین دو کشور است.کین ایچی کومانو که از دوستداران احمدی‌نژاد و عملکرد وی در زمینه سفرهای استانی است، خودش نیز نخستین سفرش پس از حضور در ایران را با سفر به استان همدان آغاز کرد. وی در توصیف رئیس‌جمهور ایران گفته: وقتی می‌بینم که رئیس‌جمهوری ایران هفتاد و هشتمین سفر استانی خود را پشت سر می‌گذارد، تعجب می‌کنم که چطور این همه انرژی را برای آشنایی و رسیدگی به امور مردم در نقاط مختلف کشور ایران صرف می‌کند.

نظام ایران «باثبات» است، با هرگونه تجاوز هم باثبات‌تر می‌شود

دست آخر این که یک روزنامه صهیونیستی در خصوص پیامدهای احتمالی حمله به ایران هشدار داده و اعلام کرده که نظام ایران بسیار باثبات است و هرگونه حمله به این کشور بسیار خطرناک خواهد بود. روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مقاله‌ای به قلم «گیدئون لوی» نوشت: بمباران کردن ایران بسیار خطرناک است. دولت ایران باثبات است و اگر این کشور بمباران شود، ثبات بیشتری نیز پیدا خواهد کرد، پس هر آن کس که تمایل دارد به تقویت ثبات ایران کمک کند، ما آن را دعوت می‌کنیم تا ایران را بمباران کند.

جمهوری اسلامی

جهت اطلاع 

***روزنامه الحیات به نقل از خلیل الحیا، یکی از مقامات سیاسی حماس ادعا کرد: حماس به ایران اطلاع داده است که اجازه نخواهد داد شیعیان به فلسطین وارد شوند، حتی در مقابل کمک‌هایی که ایران به حماس می‌کند! به گزارش آتی نیوز به نقل از انتخاب، وی در ادامه می‌افزاید: ما از ورود هرگونه گروهی به فلسطین جز سنی‌ها جلوگیری می‌کنیم. خلیل الحیا در پایان افزود: حماس فلسطین را به عنوان یک دولت اسلامی از دریای مدیترانه تا رود اردن می‌بیند که البته تنها یهودیانی که تا قبل از جنگ جهانی اول در آنجا بودند، حق زندگی کردن در آنجا را دارند. هنوز مقامات حماس این خبر را تایید یا تکذیب نکرده‌اند!

*** اجلاس سران کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی در اسفند ماه امسال در شرم الشیخ برگزار خواهد شد. روزنامه القدس العربی نوشت: یک دیپلمات مصری با بیان این خبر گفت: کشورش درحال فرستادن دعوت نامه‌هایی برای رهبران و سران کشورهای اسلامی است و برهمین روال از رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز دعوت خواهد شد تا در این نشست حضور پیدا کند. وی در ادامه یادآور شد: حضور رئیس‌جمهور ایران در این نشست صرف شرکت در کنفرانس اسلامی است و ربطی به روابط دوجانبه ندارد. قاهره درحالی انتظار دارد ایران در نشست سازمان کنفرانس اسلامی مشارکت کند که در سال 1376 و هنگام برگزاری نشست سران در تهران، حسنی مبارک حاضر به سفر به ایران نشد و وزیر امور خارجه این کشور در نشست سران مشارکت کرد. روابط سیاسی ایران و مصر سه دهه قبل در سال 1358 به دلیل پیوستن دولت مصر به قرارداد ننگین کمپ دیوید، به فرمان امام خمینی قطع شد.

***کنگره شمس تبریزی که هفته گذشته در تالار شهید چمران دانشگاه ارومیه آغاز شد و تا بیستم ادامه یافت، اعتراض‌هائی را برانگیخت. به گزارش آتی نیوز، تبلیغ

صوفی گری و همچنین ملبس شدن بانوان دست اندرکار کنگره به لباس‌های غیرمتعارف و تعجب برانگیز از جمله مواردی هستند که برگزاری این کنگره بین‌المللی را زیر سئوال برده و پرسشهای فراوانی را از سوی مردم و فعالان فرهنگی مطرح کرده است. نصب صدها بنر تبلیغاتی در ابعاد چند متری در سطح شهرها، بخش‌ها و جاده‌های این استان تعجب و نارضایتی اهالی منطقه و حتی شرکت کنندگان این کنگره را برانگیخته است. هر چند مسئولان، فقط هزینه این بنرها را یک میلیارد و پانصد میلیون ریال اعلام کرده‌اند اما منابع آگاه هزینه‌های انجام گرفته را در این زمینه بسیار بیش از میزان اعلام شده می‌دانند. همچنین صرف هزینه میلیونی برای اجرای کنسرت و دعوت از یک گروه موسیقی از کشور جمهوری آذربایجان، از دیگر حواشی این کنگره بوده است. وضعیت غیرعادی و ابتذال به حدی بود که برگزار کنندگان برخی مواقع تلاش می‌کردند از ضبط تصاویر برنامه‌های این گروه ممانعت به عمل آورند. از سوی دیگر برخی از موسیقی‌هایی که در این کنگره اجرا و پخش می‌شد در راستای تبلیغ صوفی‌گری و دراویش بود. پوشیدن لباس‌های محلی آذری توسط بانوان دست اندرکار و راهنمایی شرکت کنندگان مراسم توسط آنان از دیگر اقدامات تامل انگیز و غیراسلامی بود که در این کنگره بویژه در مراسم افتتاحیه و اختتامیه رخ داد. براساس همین گزارش، وجود دهها زن قد بلند با آرایش نامناسب و ملبس به لباس‌های محلی عجیب در کنگره شمس تبریزی تداعی کننده مراسم‌های مبتذل کشورهای غیراسلامی بود که با روح برگزاری این کنگره و همچنین جایگاه کم نظیر عرفانی شمس تبریزی منافات داشت. کنگره شمس تبریزی تا بیستم آبان ماه در خوی و ارومیه برگزار شد.

کیهان

حلقه لندن: کسانی که می گویند قطعا تقلب شده سلامت عقلی ندارند! (خبر ویژه)

باید در سلامت عقلی کسی که قاطعانه بگوید در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته تقلب شده، شک کرد.

این عبارت نه از اکبر گنجی که اخیرا ادعای تقلب را به چالش کشید، بلکه تحلیل سایت جرس وابسته به حلقه لندن است. جرس ضمن اشاره به پیروزی نامزد مورد حمایت لولا داسیلوا (دیلما روسف) در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برزیل، مدعی شده که در ایران هم باید انتخابات به دور دوم می کشید و این نشانه ای است از این که «احتمال» تقلب وجود دارد! جرس در عین حال اشتباها دیک چنی (و نه مک کین) را رقیب اوباما در انتخابات 2 سال پیش ریاست جمهوری آمریکا معرفی می کند و می نویسد: در آن انتخابات هم مانند نمونه برزیل، با وجود غلبه گسترده شعار تغییر، فاصله آرای اوباما و دیک چنی ]؟![ مشابه با وضعیت برزیل بود.

نویسنده جرس با اذعان به اینکه به تدریج واژه تقلب از بیانیه ها و سخنرانی های کسانی چون موسوی حذف شد و «مهندسی انتخابات» جای آن نشست، اضافه می کند: زیر سؤال رفتن بحث تقلب یا تشکیک در ابعاد و مختصات آن، به ماهیت وجودی و ایجابی جنبش سبز لطمه ای وارد نمی کند. کسانی که عامل تقلب را مردود می دانند باید توضیح دهند چه عاملی سبب برانگیختن 10میلیون رای دهنده جدید شده که 7 میلیون آن طریق فعلی را برگزیده اند؟

جرس همچنین نوشت: هیچ شخصی نمی تواند وقوع تقلب را قاطعانه اعلام کند و در صورت وجود چنین شخصی باید در سلامت عقلی او شک کرد.]!![ قضاوتی که در این باب شده و می شود از روی شواهد و مدارک متقن یا تحلیلی ]!؟[ است که بسیاری از آن به شیوه برخورد حاکمیت با معترضین بازمی گردد.

تحلیل اخیر ارگان حلقه لندن (اتاق فکر فتنه سبز در خارج) در حالی است که سازمان دهندگان فتنه در داخل و خارج، قطعیت وقوع تقلب را مبنای ایجاد آشوب و اردوکشی خیابانی قرار داده بودند و با ضرس قاطع از تقلب 11میلیونی!! سخن می گفتند که بنابر حکم اخیر جرسی ها، باید قبل از هر بحث دیگری در سلامت عقلی آنها شک کرد (همچنان که چندی پیش تاج زاده تصریح کرد من به عنوان کسی که در برگزاری انتخابات سابقه دارد می گویم ما انتخابات را باخته ایم و 11میلیون تقلب امکان ندارد).

از سوی دیگر باید پرسید چه کسی گفته امر واقع و حقیقت رای مردم را باید با تحلیل های قالبی و توهم آمیز ذهنی محک زد و مثلا نتیجه انتخابات ایران باید عین نتیجه انتخابات برزیل را تداعی کند؟! آیا مثلا انتخابات برزیل که به دور دوم رفت، با انتخابات آمریکا که در همان مرحله اول پایان یافت عینا یکسان بود؟! و اگر قرار باشد نتایج انتخابات یک خط مستقیم از پیش طراحی شده باشد- آن گونه که جرسی ها ادعا می کنند- دیگر چه نیازی به انتخابات است؛ طبق همان فرمول می شود منتخب جدید را «منصوب» کرد! همچنین باید گفت «شواهد تحلیلی» چه صیغه ای است که با آن می توان جلوی رای اکثریت 25میلیونی ایستاد و استبداد رای و آشوب و قانون شکنی را توجیه کرد؟!

اما درباره افزایش مشارکت عمومی و نیز افزایش رای رئیس جمهور منتخب به نسبت آرای دوره قبل، سند روشن، خدمتگزاری و عدالت خواهی و آمیختگی دولت و رئیس جمهور با مردم است که طبیعتا باعث امید و اطمینان و اعتماد عمومی- هم نسبت به اثرگذاری انتخابات و هم نسبت به عملکرد دولت و رئیس جمهور- شد. چطور وقتی رای آقای خاتمی از 20 میلیون به حدود 22 میلیون رسید کسی از همین حضرات فتنه گر نگفت تقلب شده اما حالا که همان جریان، خیانت خود را بعد از یک دهه علنا آشکار کرده و شکست خورده اند، باید گفت تقلب شده؟ چه کسی این منطق یک بام و دو هوا را باور می کند؟

اصل سخن همان است که جرسی ها - با وجود هو شدن اکبر گنجی- به آن اشاره کرده اند «باید در سلامت عقلی کسی که قاطعانه می گوید تقلب شده شک کرد». اما اگر احتمال تقلب جای قطعیت تقلب نشانده شد باید پرسید چگونه می توان با طرح یک احتمال بی پایه 8 ماه تنش و اغتشاش و آشوب را به یک کشور و ملت تحمیل کرد و درباره مستند آن مثلا گفت که معنی ندارد وقتی شوهر من فرزند آذربایجان و داماد لرستان است، مردم این مناطق به کس دیگری رای داده باشند!

نگرانی امنیتی رژیم صهیونیستی از روابط گرم ترکیه با ایران (خبر ویژه)

معاون سابق موساد از گسترش روابط ترکیه با ایران ابراز ناخشنودی کرد و تنش در روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی را باعث تأسف و نگرانی خواند.

ایلان میزراهی که اکنون عضو موسسه «پروژه اسرائیل» برای توجیه عملکرد رژیم صهیونیستی در منطقه است، در گفت وگو با شبکه بی بی سی اظهار داشت: رابطه امروز ما با ترکیه رابطه خوبی نیست. ما در گذشته رابطه بهتری داشتیم. ما معتقدیم به همراه ترکیه با تهدیدهای مشترکی روبرو هستیم. ما با ترکیه رابطه نظامی داشتیم، نیروی هوایی ما اینجا (در ترکیه) حضور داشت، همچنین رابطه خوب امنیتی داشتیم و تجهیزات نظامی زیادی را به ترکیه می فروختیم. این رابطه یک شبه از بین نرفت، کم کم به سردی گرایید. ما اطلاعات امنیتی زیادی با هم رد و بدل می کردیم.

وی همچنین درباره حذف ایران از فهرست قرمز امنیتی ترکیه و قرار دادن اسرائیل در فهرست تهدیدهای امنیتی ترکیه گفت: من نمی دانم چرا ایران را حذف کردند. ما در اسرائیل خیلی شگفت زده شدیم و این را جدی می گیریم. برای اولین بار است که یک عضو ناتو ما را تهدیدی برای امنیت خود می داند. این مشکل بزرگی است. ما رابطه عالی با ناتو داریم.

معاون سابق موساد اضافه کرد: ترکیه به کشورهایی که ما دشمن قلمداد می کنیم همچون ایران، سوریه و گروه هایی همانند حماس و حزب الله نزدیک شده است. برای ما علامت سوال بزرگ این است که ترکیه به کدام جهت می رود؟ چه راهی را در پیش خواهد گرفت؟ مسلم است که ما نگران هستیم. شاید سیاست ضد اسرائیلی ترکیه به سیاست خارجی ترکیه در خاورمیانه کمک می کند. بسیاری از مردم اسرائیل بر این باورند که فرستادن کشتی حامل کمک به غزه توسط ترکیه برای تحریک اسرائیل بود. اگر آن کشتی تله ترک ها بود، ما در آن تله افتادیم و در حمله به کشتی دچار اشتباه شدیم. اسرائیلی ها و جامعه یهودیان واشنگتن که خیلی قوی و با نفوذ هستند، در مورد اضافه کردن اسرائیل به لیست قرمز ترکیه نگرانند و می پرسند، واقعاً سیاست ترکیه نسبت به اسرائیل چیست؟ این علامت سوال است، آیا واقعاً ما تهدیدی برای امنیت ملی ترکیه هستیم نه ایران! اگر این واقعیت داشته باشد، ما باید این موضوع را جدا در اورشلیم تجزیه و تحلیل کنیم.

«ایلان میزراهی» درباره این پرسش که آیا اسرائیل حاضر است از ترکیه به خاطر حمله به کشتی امدادرسانی عذرخواهی کند و غرامت دهد، گفت: نه! ما تلاش می کنیم راهی برای خروج از بحران پیدا کنیم اما خیلی بدتر از اینها را تجربه کرده ایم. جامعه یهودی نه فقط در آمریکا بلکه جاهای دیگر هم از ما حمایت می کند. من به خاطر مشکلاتی که پیش آمده خیلی متأسفم.

رئیس پیشین کمیته امنیت ملی رژیم صهیونیستی در این مصاحبه، ایران را تهدید عمده در خاورمیانه توصیف کرد و درباره تحریم های اقتصادی گفت: من خوش بین نیستم که تحریم ها بتواند باعث توقف ایران شود. محاصره و محدودیت اقتصادی نتیجه دلخواه را به دست نخواهد داد.

معاون سابق موساد درباره اجازه بازرسی تاسیسات هسته ای اسرائیل هم می گوید: این شایعه است. ما هیچ گاه قبول نکرده ایم که سلاح اتمی داریم. بازرسی هم بستگی به این دارد که آژانس چرا و کجا را می خواهد بازدید کند. اما درباره اینکه بازرسان نمی توانند به اسرائیل بیایند، من حقیقتاً اطلاعات زیادی در این مورد ندارم(!) اگر چنین درخواستی باشد اسرائیل آن را مطالعه می کند.

تایم: بلوف حمله به ایران هیچ ضمانت اجرایی ندارد (خبر ویژه)

مجله آمریکایی تایم درباره هیاهوی تبلیغاتی سران رژیم صهیونیستی پیرامون لزوم حمله نظامی به ایران نوشت: حمله به ایران بلوفی بیش نیست.

تایم در ارزیابی سخنان اخیر نتانیاهو در آمریکا مبنی بر اینکه باید با حمله نظامی برنامه هسته ای ایران را متوقف کرد، می نویسد: تهدید نظامی علیه ایران به دلیل جو حاکم بر روابط بین الملل، بلوفی بیش نخواهد بود چرا که لازمه تهدید نظامی اجرایی بودن آن است. در حال حاضر در عرصه بین الملل توافقی میان متحدان آمریکا بر سر حمله به ایران وجود ندارد زیرا خطرات جنگ با ایران بسیار بیشتر از ادامه یافتن برنامه هسته ای ایران خواهد بود.

تایم می افزاید آغاز جنگی دوباره در خاورمیانه نتایج فاجعه باری را برای امنیت منطقه و اقتصاد جهان به همراه خواهد داشت. از سوی دیگر تشبث بیش از حد به برنامه هسته ای ایران، موجب افزایش تاثیرگذاری ایران در منطقه خواهد شد، همان طوری که حمله آمریکا به عراق و افغانستان موجب افزایش وزن ژئوپولتیک ایران در تصمیم گیری های منطقه ای گشته است.

پیدا کنید بقیه هواداران را (خبر ویژه)

رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی در واکنش به اخباری که از توبه برخی اعضای این حزب حکایت داشت، گفت؛ «ما نشنیدیم کسی از افراد حزب اعتماد ملی توبه کند. از چی توبه کنند؟ حزب کاری نکرده که توبه کند». منتجب نیا در ادامه گفت: «اعضای شورای مرکزی حزب مشخص هستند و شامل 64، 65 نفر اعضای اصلی، علی البدل و بازرسی ها می شوند- اعضای تهران و شهرستان ها هم مشخص هستند».

قائم مقام حزب اعتماد ملی در همین گفت وگو تعداد اعضا و هواداران حزب را بین 2 تا 3 میلیون نفر اعلام کرد!

آقای قائم مقام حزب توضیح نداد که اگر تعداد اعضا و هواداران حزب 2 تا 3 میلیون نفر است چرا آراء دبیرکل حزب در انتخابات ریاست جمهوری فقط 300 هزار رای بوده است؟! زیرا انتظار آن است که لااقل اعضا و هواداران حزب در انتخابات ریاست جمهوری دهم به آقای کروبی یعنی دبیرکل حزب خود رای داده باشند! که نداده اند. بنابراین اگر ادعای آقای منتجب نیا درباره تعداد 2 تا 3 میلیون نفری اعضا و هواداران حزب اعتماد ملی صحیح باشد- صرفنظر از فاصله تخمینی 2 تا 3 میلیون که از زبان قائم مقام یک حزب سیاسی عجیب به نظر می رسد- باید نتیجه گرفت که دست کم یک میلیون و 700 هزار نفر از اعضا و هواداران حزب به دبیرکل خود رای نداده اند- و اگر رقم 3 میلیون را بپذیریم، نتیجه می گیریم که 2 میلیون و 700 هزار نفر از اعضا و هواداران به دبیرکل حزب رای نداده اند!- آیا این تعداد را باید به حساب توبه کنندگان گذاشت؟ اگر چنین است، ادعای منتجب نیا که هیچیک از اعضای حزب توبه نکرده اند، نادرست است و اگر ادعای ایشان را بپذیریم، ناچارا باید گفت ادعای وی درباره اعضا و هواداران 2 تا 3 میلیونی حزب غیرقابل قبول است.

از آقای منتجب نیا بعید است که متوجه واقعیت تلخ عبور کروبی از اسلام و انقلاب و امام(ره) نشده باشد و البته عجیب است که چرا به جای تخطئه توبه کنندگان، خود توبه نمی کنند تا از سقوط قطعی خود در همراهی با کروبی پیشگیری کرده باشند.

نفوذی های بیدارو دولت و شهرداری خواب آلود (خبر ویژه)

عناصر یک «گروهک سیاسی برانداز» که از سالها پیش تحت نظر «حسین بشیریه» (نظریه پرداز دولت اصلاحات و عضو رسمی پژوهشکده CIA) برای اجرای پروژه «کودتای مخملی» آموزشهای گسترده ای دیده اند و براساس سیاستهای «کیان تاجبخش» (نماینده بنیاد جورج سوروس) برای گسترش نفوذ خود به حوزه «مدیریت شهری» تلاش می کنند، اکنون توانسته اند به منابع اقتصادی کلان و مناصب مهمی در شهرداری تهران دست یابند و همچنین با نفوذ تدریجی به مراکز فرهنگی شهر، خیال پیاده سازی نقشه راه جدید «پنتاگون» و «سازمان سیا» علیه موجودیت جمهوری اسلامی را در سر می پرورانند!!!

یکی از عناصر این تیم از ابتدای دهه 1380 با «حسین بشیریه» در پروژه الگوسازی و بومی سازی مدل های براندازی «ساموئل هانتینگتون» در ایران همکاری نزدیکی را آغاز کرد و معتقد است که برای «گذار دموکراتیک» از جمهوری اسلامی به نظامی لیبرال باید به تقویت «سرمایه داری» و «طبقه متوسط سکولار» پرداخت. وی ارتباطات نزدیکی نیز با یک محفل براندازی نرم دارد که «مصطفی ملکیان» و «سیدجواد طباطبایی» (از کارگزاران برجسته کودتای مخملی) و «آرش نراقی» (عضو انستیتو صهیونیستی هوور و هوادار همجنس بازان) نیز در زمره اعضای آن هستند. این عنصر توانسته است عملا به عنوان یک سیاستگذار فرهنگی در شهر تهران فعالیت کند و تا سطح عالی مدیریت شهری نفوذ نماید. همین فرد چندی پیش توسط یکی از مشاوران رئیس جمهور نیز در سازمانی مهم که انبوهی از مدارک تاریخی و اسناد طبقه بندی شده را تحت مدیریت دارد، به یکی از معاونت های کلیدی منصوب شد! عجیب آن که مشاور محترم رئیس جمهور این عنصر وابسته و بدسابقه را در فروردین ماه امسال، یعنی بعد از انتشار کتاب وی و افشای هویت او به معاونت خود برگزیده است!

گرچه پس از شکست «کودتای سبز» در انتخابات ریاست جمهوری و افشاگری روزنامه «کیهان» از نقش «حسین بشیریه» در تئوریزه کردن یک «کودتای شبه نظامی» در ایران، وزارت اطلاعات نیز در بهمن 1388 صریحا از بشیریه به عنوان یکی از نظریه پردازان براندازی نرم نام برد، اما متاسفانه رابطان و عاملان این جاسوس CIA که از شهرت کمتر و سابقه مبهم تری برخوردار هستند، از فعالیت هایشان دست نکشیدند. از این رو، پیاده نظام های کودتای مخملی پس از شکست سنگین در بحران آفرینی علیه جمهوری اسلامی ایران و فرار یا انزوای رهبرانشان، اکنون با انواع حیله های سیاسی و فریب های اطلاعاتی می کوشند تا در حوزه های مختلف- از مدیریت شهری تا عرصه صنعت- نفوذ خود را گسترش دهند.

گفتنی است که چهره های شاخص براندازی نرم و روشنفکران مخملی که پس از افشاگری های «کیهان» مجبور به ترک «خانه هنرمندان ایران» شدند و سپس از «فرهنگستان هنر» (در زمان مدیریت میرحسین موسوی) سر برآوردند، اکنون در برخی مراکز فرهنگی شهر تهران مانند «شهر کتاب» جلسات خود را با حضور اعضای سابق حلقه ماسونی «کیان» و مقامات بدسابقه دولت اصلاحات برگزار می کنند. پیش از این، برخی از گردانندگان این حلقه های ماسونی نه تنها به دریافت جایزه از جشنواره ای تحت مدیریت شهرداری موفق شدند، بلکه از امکانات مدیریت شهری نیز برای تبلیغ و ترویج آثارشان بهره می گیرند و اکنون از الطاف دولت دهم نیز برای مقاصد شوم خویش بهره می گیرند!

قدس

اخبار ویژه 

افغانستان مدعی بازداشت عامل انتحاری ایرانی شد

آتی - پلیس افغانستان یک شهروند ایرانی به نام سعیدی اهل کرمانشاه را به اتهام حمله انتحاری دستگیر کرد. فرمانده پلیس فراه افغانستان بدون اشاره به زمان دستگیری این متهم ادعا کرد: نیروهای امنیتی می گویند وی اعتراف کرده که آموزش های انتحاری را در ایران فراگرفته و برای جهاد(! ) به افغانستان آمده است.

ادامه تحرکات ضد ایرانی خبرنگار کشف حجاب کرده

تابناک- فریبا داودی مهاجر، خبرنگار اصلاح طلب فراری و مادر زن علی افشاری به برپایی کارگاه های آموزشی (بخوانید براندازی نرم) برای اقشار گوناگون در ایران اقدام کرده است.

زیباکلام: دولت احمدی نژاد موتور 8 سیلندر است

خبر آنلاین - صادق زیباکلام استاد دانشگاه تهران گفت: احمدی نژاد مانند اتومبیلی 8 سیلندر و دو دیفرانسیل است که کوه و صخره را در می نوردد، و خاتمی همچون ژیان و یا فولکس واگنی بود که روغن سوزی هم پیدا کرده بود.

آرایش مجری مرد برنامه مذهبی

آخرین - موضوع تمایل شدید مجریان مرد در صدا و سیما به آرایش های عجیب و غریب و فرم صورت خاص به مجریان برنامه های مذهبی هم کشیده شد.بر اساس این گزارش، مجری یک برنامه مذهبی پربیننده تلویزیون چندی پیش با چهره ای متفاوت از گذشته و دور از منزلت برنامه های مذهبی در جلو دوربین حاضر شد .

اقدام زننده اجیر شدگان صهیونیست در اوکراین

فارس - دو حامی اوکراینی سکینه محمدی، اجیر شده از سوی صهیونیست ها در مراسم افتتاح برنامه هفته فرهنگ و هنر ایران با نیمه عریان کردن خود در تلاش برای بر هم زدن این مراسم بودند که تیرشان به هدف نخورد و با هوشیاری مأموران اوکراینی به خارج از مکان برگزاری مراسم فرستاده شدند.

اذعان«سر افعی» به بی اثر بودن تحریم ایران

رجا - بیمه لویدز لندن که «سر افعی» تحریم های جدید علیه ایران در قاره اروپا است، به بی اثر بودن تحریم ها علیه کشورمان اذعان کرد. این شرکت به تازگی اعلام کرده است که تعداد تانکرهای حمل فرآورده نفتی به مقصد بنادر ایران افزایش پیدا کرده است. این گزارش براساس آماری است که بین نیمه ماه سپتامبر و نیمه اکتبر سال 2010 میلادی به دست آمده است.

تبلیغ یک مشاور جوان برای آقای «میم»

صراط - در حالی که یکی از نهادهای مشاوره ای اطراف رئیس جمهور با برگزاری همایشهای میلیونی قصد دارد تا تأثیر گذاری خود را نشان دهد، از گوشه و کنار خبر می رسد برخی از اعضای این گروه مشورتی با سفرهای استانی خود تحت عنوان جلسات هم اندیشی به سخنرانی و تبلیغات برای یکی از نزدیکان رئیس جمهور می پردازند.

تکذیب گسیل نیروی القاعده از ایران به یمن

تابناک یک مقام امنیتی یمن گفت:اخباری که نشان می دهد برخی از سران القاعده از ایران به یمن رهسپار شده اند،اخبار جنجالی مستهجنی است که انتشار آن از سوی دشمنان انجام می گیرد.

خوانندگان خارجی در عروسی تبریزیها

تابناک - رئیس اداره اتباع خارجی تبریز با اشاره به سفر بازیگران و خوانندگان باکویی برای اجرای برنامه موسیقی در مراسم جشن عروسی گفته است: این کار غیرقانونی است.

پاسخ بانک صادرات درباره مبالغ واریزی به حساب جهرمی

الف - به دنبال انتشار شایعاتی درباره واریز مبالغ قابل توجهی پول به حساب محمد جهرمی، مدیر عامل بانک صادرات ایران با نام «کارانه سهم مدیر عامل» و نیز انتشار اسنادی در این ارتباط در اینترنت، روابط عمومی بانک صادرات به این شبهه ها پاسخ داد. بانک صادرات اعلام کرد: براساس مصوب هیأت مدیره بانک، یک درصد از کل بودجه قابل تخصیص فوق العاده بهره وری (کارانه) پرسنل، به عنوان بودجه پاداش ویژه در اختیار مدیریت عامل و اعضای هیأت مدیره و مدیران عامل بانکهای استان قرار داده می شود تا علاوه بر توزیع کارانه، به عنوان پاداش انگیزش به کارکنانی که با تلاش مضاعف در جهت تحقق اهداف بانک حرکت می نمایند، پرداخت شود. بر همین اساس، این مبلغ به حساب مربوطه با امضای مدیرعامل واریز شده است تا در قالب کارانه ویژه به کارکنان موضوع مصوب پرداخت شود.

تذکر آیةا... جوادی آملی به مترجم

رسا- سفر یک روزه اعضای شورای پاپی گفتگوی ادیان واتیکان به قم با حاشیه هایی نیز همراه بود. از نکات جالب حاشیه ای دیدار کاردینال ژان لویی توران و هیأت شورای پاپی گروه ادیان واتیکان با آیةا... جوادی آملی، می توان به تذکر این استاد به مترجم دیدار اشاره کرد. آیةا... جوادی آملی در ابتدای شروع سخنان خود، به مترجم توصیه کرد با توجه به علمی بودن سخنانش، به دقت به سخنان وی گوش دهد و با دقت و به دور از عرف معمول دیپلماتیک، سخنان وی را برای هیأت واتیکانی ترجمه کند، مترجم نیز با گفتن کلمه «چشم حاج آقا» این تذکر را اجابت کرد.

جوان

کانون فتنه از انگلیس به کانادا منتقل می شود/تکنوکراتها فعال می شوند

 

تکنوکرات های که در سالیان گذشته در کانادا زیرساخت های فراوان برای خود فراهم نموده بودند قصد ایفای نقش موثرتری را ...    درحالی خبر سفر مهدی هاشمی به کانادا توسط «جوان آنلاین» انتشاریافت که عده ای این تغییر محل وی را نوعی حرکت عادی تفسیر کردند ولی با دقت و واکاوی در این جابجایی به نشانه هایی برمی خوریم که حاکی از تغییر در کمپ فتنه گران است.به گزارش«جوان آنلاین»،این تغییرکمپ حکایت از این دارد که تکنوکرات های که در سال های گذشته در کانادا زیرساخت های فراوان و شبکه های مالی – سیاسی وسیعی را برای خود فراهم نموده بودند قصد ایفای نقش موثرتری را درادامه تحرکات فتنه انگیزخود دارند.در همین راستا گفته می شود جابجایی محور فعالیت ها از لژ لندن که به نوعی در اختیار اعضای ورشکسته ومنحله مشارکت می باشد به کانادا که پایگاه تکنوکرات ها می باشد ،در همین چارچوب قابل ارزیابی است.گفتنی است این جابجایی کمپ فتنه از انگلستان به کانادا در حالی صورت می گیرد که از میان 10 گروه تندرو صهیونیستی مستقر درآمریکا،اخیرا سه گروه آنها به کانادا نقل مکان داده اند و صهیونیست به دلیل وجود برخی ظرفیت های خود در کانادا این کشور را محیط مناسبتری برای فعالیت می دانند.خبرها حاکی است تمامی 10 گروه صهیونیستی آمریکایی قصد دارند مرکز فعالیت خود را در کانادا مستقر سازند.

نامه 5 نماینده مردم تهران به وزیر کشور

5 تن از نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به وزیر کشور تاکید کردند: با ارتقای اداره کل روستایی به معاونت توسعه روستایی زمینه مهاجرت معکوس جمعیت از شهرها به روستا‌های استان را فراهم کنید.

   به گزارش فارس، 5 تن از نمایندگان ملارد، ورامین، پاکدشت، دماوند و رباط کریم طی نامه‌ای به مصطفی محمدنجار وزیر کشور خواستار ارتقاء اداره کل روستایی در حوزه معاونت امور عمرانی به معاونت توسعه روستایی استانداری شدند.

متن نامه به شرح زیر است:

جناب آقای نجار وزیر محترم کشور

با سلام

احتراما ضمن تشکر از جنابعالی جهت تلاش برای رشد و توسعه هماهنگ و ایجاد امکانات مناسب زندگی در روستاها، متاسفانه وجود نارسائی‌ها و مشکلات عدیده در روستاها که از سنوات قبل تاکنون به جا مانده است موجبات دافعه در روستاها را زیاد و هر روز شاهد مهاجرت روستائیان به شهرهای همجوار به ویژه به شهر تهران می‌باشیم.

به منظور بهبود وضعیت روستاها در زمینه سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، راهبری، نظارت و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و افزایش سطح درآمد و کیفیت زندگی روستائیان و کشاورزان و کاهش نابرابری‌های موجود بین جامعه روستایی و عشایری را ضروری می‌سازد، از آنجائی که در حال حاضر عدم هماهنگی دستگاه‌های خدمات‌رسان در روستاها باعث انجام کارهای موازی و اتلاف سرمایه ملی کشور می‌گردد امید است با اهتمام و حمایت جنابعالی جهت تقویت مدیریت روستایی در استان و ارتقاء آن از اداره کل روستایی در حوزه معاونت امور عمرانی به معاونت توسعه روستایی استانداری بتوانیم زمینه را برای استقبال مردم به زندگی در روستاها و مهاجرت معکوس جمعیت از شهرها به روستاهای استان فراهم سازیم. بر اساس این گزارش حسین گروسی نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد، فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت، حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم، سید حسین نقوی نماینده مردم ورامین و شاهرخ رامین نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی از جمله افرادی هستند که این نامه را امضاء کرده‌اند.

سازمان بسیج رسانه و فریاد ضد انقلاب

انتشار خبر تشکیل سازمان بسیج رسانه موجب نگرانی برخی تشکل های حامی فتنه شده است.

   انتشار خبر تشکیل سازمان بسیج رسانه موجب نگرانی برخی تشکل های حامی فتنه شده است.

به گزارش «جوان آنلاین»،یکی از اعضای موثر تشکل اصلی حامی فتنه در اظهاراتی در خصوص تشکیل سازمان بسیج رسانه گفته است: اینهم یک محدودیت ویک تهدید جدیدکه اینبار در عرصه رسانه ورود پیدانموده وروزنه باریک این فضارا نیز کاملا مسدود خواهند نمود .این فرد همچنین گفته است:متاسفم که بگویم کشور را نظامیها اداره می کنند، بنظر نباید سکوت کرد وشاهد پیشروی و تسخیر سنگرهای آزادی توسط نظامیها بود !، همین ها بودند که با خشونت در مقابل حرکت آرام مردم در اعتراض به دخالت وتقلب در انتخابات ایستادند!وزندانها را انباشته کردند از حق گویان و معترضین به کودتا گران و دولت نامشروع برآمده از آن !.به نظرمی رسد اظهارات توهین آمیز و کذب افرد مزبور که در راستای مواضع تشکل سیاسی اش می باشد ، حکایت از کینه وعناد سازمان یافته و متخاصم با نظام اسلامی ونهادهای برآمده از آن دارد ، ومهمتراینکه بنظر می رسد هر اقدام مناسبی که در جهت تثبیت و اعمال اقتدار و حضور مردم در عرصه های اداره کشور انجام می شود ،به ضربه کاری و جانسوزی تبدیل وتا اعماق ضد انقلاب وابسته به بیگانگان را می سوزاند

زایش جریان جدید با پیوندمدعیان اصولگرایی مجلس و بخشی از اصلاح طلبان

برخی از مدعیان جریان اصولگرایی در مجلس اخیرانشستهای پنهانی با بخشی از اصلاح طلبان برگزار کرده اند.   شنیده های خبرنگار جوان آنلاین حاکی از آن است که برخی از مدعیان جریان اصولگرایی در مجلس که پس ازانتخابات 88 در مجلس خلاء جریان فتنه را پر کردند و حملات تندی را علیه دولت و نظام ترتیب دادند اخیرا نشستهای پنهانی ودر حفاظت کامل (قطع تماسها ، اخذ وسائل ارتباطی و....) با بخشی از اصلاح طلبان که خودرا متعادل وفتنه گریز می دانند برگزار نموده و به توافق رسیده اند که جبهه جدیدی گشوده شود و سه جریان اصول گرایان ، جریان انحرافی اصولگرایان و فتنه را طرد نمایند .

بنابرگزارش جوان آنلاین در روز های آینده جلسات بیشتری توسط این طیف برگزار می شود وکارگروه هایی از دوطرف وظیفه دارند تا اساسنامه و مواضع این جریان که هنوز نامی برآن گذاشته نشده را تدوین نمایند.گفته می شود سر نخ های این جریان در یکی از مراکز پژوهشی قابل رد یابی می باشد

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات