گویا حکایت نامه هاى شهردارى و وزارت کشور قرار است هر روز یکى از خبرها و سوژه هاى ما باشد. گو اینکه دبیرخانه هاى برخى دستگاه ها سقف نداشته اند و با آمدن برف اخیر یا تاریخ نامه هایشان پاک شده و یا متن نامه هایشان آب رفته و نمودار و جداول اسنادشان نیز سفید شده است ! معاون عمرانى وزیر کشور و رئیس شورایعالى ترافیک ۱۷ دى نامه اى مى نویسد و بعد ازآنکه ۲۲ دیماه به عنوان رئیس ستاد تبصره ۱۳ معارفه مى شود، مى گویند فلانى ۲۴ ساعت بعد از معارفه اش چنین گفت و چنان نوشت. همه تا دیروز از توسعه ناوگان حمل و نقل درون شهرى تهران مى گفتند ؛ اما امروز وقتى در نامه اى ۴ صفحه اى با اشاره به اضافه شدن ۲۷۰۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانى، از شهردار تهران سوال مى شود چرا با وجود این حجم بى سابقه کمکها، در اوج ناباورى جابه جایى مسافران از ۰۰۰.۵۰۰.۳ نفر به ۰۰۰.۱۷۲.۳ نفر کاهش یافته، نه تنها هیچ کس جواب نمى دهد ؛ بلکه مى گویند چرا به ما کمک نمى کنید اینکه بگویند ۱۰۰۰ دستگاه دیگر اتوبوس نیز آماده شده و ۱۰ هزار دستگاه مینى بوس هم از مدت ها پیش آماده تحویل است که براى جذب آنها اقدام نشده را، آیا مى توان سیاسى کارى در قبال شهردارى قلمداد کرد چگونه انتظار داریم کسى نباید از ما بپرسد که باوجود سیاست هاى دولت مبنى بر عدم افزایش قیمت ها و پرداخت بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال یارانه در سالهاى ۸۴ و ۸۵ به اتوبوسرانى و همچنین مبلغ قابل توجه در سال ۸۶ ؛ چرا تمام اتوبوس هاى تأمین شده از محل تبصره ۱۳ صرفاً به بخش خصوصى واگذار شده و قیمت ها هم بدون دلیل افزایش یافته است آیا منطقى است طرح این پرسش که راه اندازى خط تندرو در مسیر دپوى شرق - دپوى آزادى دقیقاً بالاى سر خط ۴ مترو و صرف هزینه هاى بسیار و با وجود ایجاد مشکلات عدیده اى چون ایمنى، دورى ایستگاه ها و استفاده از اتوبوس هاى فاقد پلاک و غیراستاندارد، با چه توجیهى بوده است را آن هم از سوى رئیس شورایعالى ترافیک شهرهاى کشور، برنتابیم آیا یادآورى بخشى از کمک هاى دولت به مترو از جمله افزایش ۱۰۰ درصدى بودجه عمرانى طى سالهاى ۸۴ تا ،۸۶ رشد ۲۰۰ درصدى بودجه جارى در همین دوره، پرداخت ۱۱۷۰ میلیاردى در متمم بودجه سال ،۱۳۸۵ تخصیص ۷۷ میلیون دلار در سال ،۸۵
۱۰۰ میلیون دلار تسهیلات و نیز ۱۳۱۸ میلیون دلار اعتبار؛ و فقط به دلیل طرح این پرسش که گویا هزینه کرد اعتبارات و انجام مطالعات نامناسب بوده و ابهام دارد، به معناى قطع کمک هاى دولت است آیا مقایسه آمار سالهاى قبل با کمک هاى دولت در سال هاى ۸۴ تا ۸۶ به میزان ۷۰۰۰ دستگاه تاکسى جدید، ۵۰۰۰ دستگاه ون و ۱۲۰۰۰ دستگاه تاکسى جایگزین شده را باید مردود دانست حال که گویا طرح این پرسش ها توسط یک مقام ارشد دولتى از شهردارى تهران مقبول برخى ها نیفتاده و بعضى رسانه هاى خاص نیز با غوغاسالارى، فرار به جلو و مشوش جلوه دادن اوضاع، درصدد اعمال نوعى دیکتاتورى هستند، آیا مى توانیم به خود اجازه دهیم که از آقاى شهردار بخواهیم اگر به این نامه جواب نمى دهند، لااقل متن آن را براى اطلاع شهروندانى که او منصوب منتخبان آنهاست، منتشر کند تا ببینیم آیا واقعاً دولت کمک هاى خود به شهردارى تهران را قطع کرده است آقاى قالیباف ! اگر اجازه بود و پاسخ این درخواست را دادید، قطعاً خدمت صادقانه و بى منت براى مردم معنا خواهد شد و آنها در مى یابند که به قول شما چه کسى به فکر شکسته نشدن دنده هاى آنان است و باز هم به قول خودتان، ماجراى آن پدر و پسر و حیوانشان چگونه تعبیر مى شود!