اجلاس «داووس» هر چند باشگاهی برای بحث و گفتگو است و جنبه تشریفاتی دارد، اما تریبونی است تا ایران مواضع سیاسی و اقتصادی خود را به ویژه در سایه بحث هسته ای کشورمان و تحریمهای یکجانبه و غیرقانونی آمریکا به گوش دنیا برساند.در حقیقت اجلاس داووس باشگاهی است که در آن، اشخاص سرشناس و سیاستمدار مختلف کشور جهان دور یکدیگر جمع می شوند و به منظور رونق دادن برنامه های اقتصادی کشورها اظهارنظر می کنند که البته این اظهارنظرها گاه به مباحث سیاسی کشیده می شوند.معتقدم در 40-30 سال گذشته، این اجلاس اهمیت خاص اجرایی نداشته است. اجلاس داووس فضایی است تا مقامات کشورمان در خصوص نتیجه تحریمهای یکجانبه آمریکا و برخی کشورهای جهان بر ایران اظهارنظر کنند و این اقدام خلاف بشریت و قوانین بین المللی را به اندیشمندان و نخبگان جهان یادآور شوند.سیاستمداران کشورمان باید بی تأثیر بودن تحریم یکجانبه آمریکا را به گوش تمام شرکت کنندگان برساند و نیز این مسأله را که نهادهای قانونی آمریکا بی تأثیر بودن این تحریمها را تأکید کرده اند، مورد توجه قرار دهند.