صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۸۹ - ۰۷:۵۲  ، 
کد خبر : ۱۸۹۸۳۸

اخبار ویژه روزنامه های 2آذر89


ایران

دیگه چه خبر؟

برلوسکونی: سارکوزی عقل درست و حسابی ندارد

é خبر اول این که رئیس‌جمهور فرانسه بعد از شکست در ارائه طرحی ضدایرانی در نشست ناتو در لیسبون، دست به اقدامی خبرساز زده است.روزنامه حریت ترکیه در این زمینه گزارش داد: تصاویری از سارکوزی و برلوسکونی در حاشیه این اجلاس منتشر شده که تعجب بسیاری را برانگیخته است.این روزنامه چاپ ترکیه در تشریح عکس‌های منتشر شده نوشت: سارکوزی وقتی در حال صحبت با ترایان باسکو رئیس‌جمهور رومانی بود، هنگامی که نتوانست وی را متقاعد کند‌، ناگهان و برخلاف همه عرف‌های دیپلماتیک صحبت با همتای رومانیایی را نیمه‌کاره گذاشت و از وی دور شد!حریت افزود: رئیس‌جمهور رومانی که از این اقدام به شدت بهت‌زده شده بود، نزدیک برلوسکونی نخست‌وزیر ایتالیا رفت و برلوسکونی که رفتار سارکوزی را دیده بود، برای دلداری دادن به رئیس‌جمهور رومانی، انگشت اشاره خود را روی گیج‌گاهش گذاشت و آن را چرخاند که این اقدام در زبان عامیانه، به این معنی است که «توجه نکن! طرف عقل درست و حسابی ندارد...»

فرار وکیل مهدی هاشمی از اتهامات با حمله به «ایران»

é خبر دیگر این که به دنبال انتشار خبر بازداشت یکی از وکلای مهدی هاشمی رفسنجانی در رسانه‌ها، «محمود علیزاده طباطبایی» در مصاحبه با رسانه‌های زنجیره‌ای طیف اصلاحات ضمیر موجود در خبر را به مرجع خودش تفسیر کرده و با تکذیب این خبر، کوشیده در جدیدترین پروژه تبلیغاتی خود، مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران و مدیرعامل آن را دستاویز تبلیغات رسانه‌ای خود قرار دهد. این در حالی بود که در خبر منتشره نامی از این وکیل دادگستری برده نشده بود.

با این حال بر‌اساس گزارش یک منبع آگاه، «علیزاده» چند روز پیش در بازگشت از یک سفر خارجی به ایران در فرودگاه توسط مأموران امنیتی بازداشت و پس از چند ساعت آزاد شد و به منزل رفت. بر‌اساس این گزارش، علیزاده طباطبایی هم‌اکنون ممنوع‌الخروج است و اجازه ترک ایران را ندارد. در همین راستا است که فعالان رسانه معتقدند با توجه به ارتباطات مبهم طباطبایی با برخی افراد مشکوک، وی در تلاش است تا با ایجاد یک فضای تبلیغاتی که توسط رسانه‌های وابسته به جریان اصلاحات پشتیبانی می‌شود، فضای اتهام را از خود دور کند و متوجه رسانه‌هایی نظیر روزنامه ایران کند. گفتنی است علیزاده طباطبایی در جریان حوادث سال گذشته به عنوان وکیل مدافع برخی از متهمان اغتشاشات نظیر محمد عطریانفر و همچنین شاپور کاظمی برادر زهرا رهنورد مشغول به کار بود.

آشوب که جواب نداد، پس بیایید بازی کنیم

é دست آخر این که «انجمن اسلامی دانشگاه تهران» که سال گذشته نقش مهمی در به آشوب کشاندن فضای دانشگاه در ایام آذرماه داشت، این روزها و در آستانه فرا‌رسیدن شانزدهم آذر و به‌منظور برنامه‌ریزی در جهت افزایش فعالیت تبلیغی پیرامون روز دانشجو درصدد فعال‌سازی مجدد نیروهای خود است. این مجموعه در این راستا و به جهت جذب نیروهای جدید با برگزاری برنامه‌های غیر‌سیاسی، فعالیت مجدد خود را آغاز کرده که در روزهای اخیر و در دانشکده علوم پایه دانشگاه تهران، اقدام به برگزاری مسابقات روبیک کردند.گفتنی است طراح و مجریان این برنامه از لیدرهای اغتشاشات سال گذشته در دانشگاه بوده‌اند و به نظر می‌رسد انجمن تهران با برپایی این‌گونه برنامه‌ها، قصد ارتباط‌گیری با دانشجویان دارد.

قدس

اخبار ویژه 

پروژه صدای آمریکا شکست خورد

باشگاه خبرنگاران - روزنامه واشنگتن تایمز در گزارشی به قلم کنت تیمرمن، مدیر بنیاد «دموکراسی برای ایران» با تأکید بر شکست برنامه های صدای آمریکا در جلب مخاطب می نویسد: کاخ سفید دانسته است که مدیران صدای آمریکا نمی خواهند بپذیرند با توجه به هزینه های میلیونی بخش فارسی، این ارگان دیگر به عنوان «منبع مطمئن» شناخته نمی شود.همچنین پس از انتقاد اخیر سازگارا از حضور کم رنگش در برنامه های صدای آمریکا، نویسنده یکی از سایت اپوزیسیون نوشته است: آقای سازگارا! مگر شما در برنامه تفسیر خبر شبکه صدای آمریکا نمی گفتید، فردا در تهران فلان کار می کنیم و یا قبض آب را نمی دهیم و در پی القای افکار عقب مانده خود به خورد بینندگان بودید ؟ پس چه شد این اقدامات؟

ترس صهیونیست ها از حماسه طرفداران احمدی نژاد در مصر

بی باک- شبکه های تلویزیونی رژیم اشغالگر قدس اعلام کردند که سران این رژیم از اینکه رئیس جمهور ایران در آینده ای نه چندان دور برای دیدار و گفتگو با دولت مصری به قاهره سفر کند و استقبالی دیگر مانند لبنان از سوی مردم مصر از وی انجام شود، بسیار نگران هستند.

آزار جنسی مسافران در فرودگاه های آمریکا

مشرق- اسلام تایمز نوشت: اداره امنیت حمل و نقل آمریکا در بخشنامه جدیدی به مأموران خود اجازه داد برای بازرسی، اندام تناسلی مسافران را با دست لمس کنند. همچنین به گزارش آسوشیتدپرس، انتشار تصاویر ویدیوئی از بازرسی بدنی یک کودک خردسال آمریکایی به وسیله مأموران فرودگاه سالت لیک سیتی، در حالی که در برابر چشمان همگان، او را لخت کرده اند، جنجال برانگیز شده است.

چالش نماینده بروجرد و ملایر در خانه ملت

دیروز موضوع تأسیس یک فرودگاه سبب چالش میان دو نماینده ملایر و بروجرد در صحن علنی مجلس شد.به گزارش خبرنگار پارلمانی ما، حسن ونایی نماینده ملایر با انتقاد شدید از بروجردی وی را به فشار بر رئیس شرکت فرودگاه های کشور برای ایجاد فرودگاه در بروجرد و نادیده گرفتن حق مردم سایر شهرهای نزدیک متهم کرد. بروجردی هم در مقام پاسخگویی برآمد و گفت: اینکه بنده با رئیس فرودگاه های کشور درخصوص برنامه پنجم صحبت می کنم و به گونه ای دیگر منعکس می شود، خطایی است که به استغفار نیاز دارد. اما نماینده ملایر با فریاد «دروغ است، دروغ است» نسبت به سخنان نماینده بروجرد واکنش نشان داد.

رسایی: کمیسیون امنیت برای حادثه عشقی جلسه گذاشت، اما به طلبه سیرجانی توجه ندارد

قدس- گروه سیاسی: حمیدرضا رسایی، نماینده مجلس دیروز با انتقاد از بی توجهی به طلبه سیرجانی که در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در اعتراض به زمین خواری در کرمان متحصن شده است، گفت: یقین دارم اگر به جای طلبه سیرجانی یک هنرمند چند روز تحصن می کرد، از سوی رئیس دفتر رئیس جمهور به مشکل او رسیدگی می شد اما باید افسوس خورد که یک طلبه 6 ماه تحصن کرده است، اما هیچ کدام از مسؤولان علت اعتراضش را نپرسیدند. رسایی تصریح کرد: مجلس چرا به این نکته توجه نمی کند که امکان دارد این طلبه در سرما طاقت نیاورد و از شدت سرما بمیرد، اما کمیسیون امنیت ملی برای یک حادثه عشقی چندین جلسه برگزار کرد. وی گفت: در پرونده سیرجانی، متهم سران سه قوه هستند که حاضر نشدند در مدت 6 ماه سخن وی را بشنوند و او در سرما همچنان متحصن است.

خودروی احمدی نژاد به حراج گذاشته شد

باشگاه خبرنگاران- وزیر رفاه گفت: در همایش خیرین مسکن طرح مهر، خودروی پژو رئیس جمهور برای کمک به ساخت مسکن در یک مزایده بین المللی به حراج گذاشته شد. احمدی نژاد در ابتدای ریاست جمهوری خود در فهرست دارایی هایش اعلام کرده بود که یک دستگاه پژو 504 مدل 1973 دارد.

روزنامه فروش «عباس» را ترور کرد!

ایسنا- یک روزنامه فروش دوره گرد که تعدادی روزنامه در دست داشت خبر ترور محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در قاهره را در میان مردم فریاد می زد. این شایعه در قاهره مصری ها را غافلگیر کرد. فروشنده بدون هیچ گونه تلاشی در چند دقیقه روزنامه های خود را با سه برابر قیمت فروخت و از محل گریخت. مردم نیز هر چه در این روزنامه محلی جستجو کردند، آن خبر را نیافتند.

تشکیلات نامحسوس نماینده اسبق متهم به فساد اقتصادی

جهان- یکی از نمایندگان مجلس هفتم که به زدوبند و فساد اقتصادی متهم بوده است، مدتی است در یکی از شهرهای اطراف تهران، تشکیلات حزبی و سیاسی راه اندازی کرده است. وی از 17 ماه پیش تشکیلات سیاسی اش را راه انداخته است.

فرزندان دیپلماتهای ایرانی و گرفتن تابعیت دوگانه

مشرق- در سالیان اخیر بیش از 120 تن از فرزندان دیپلماتها و کارکنان سفارتخانه های ایران در خارج از کشور تابعیت دوگانه گرفته اند.

کیهان

سرکوچه VOA دیگه آش نمیدن! (خبر ویژه)

بخش فارسی صدای آمریکا دچار فساد و باندبازی و سوء مدیریت شده و ما در ازای پولی که برای آن خرج می کنیم، چیزی به دست نمی آوریم.

کنت تیمرمن از عناصر سابقه دار در زمینه براندازی نرم که رقابت هایی را هم با مدیریت VOA فارسی دارد، ضمن بیان جمله فوق، اظهار داشت: بودجه صدای آمریکا در سال 2006 افزایش یافت و شمار کارمندان بخش فارسی 4 برابر شدند بی آن که در کیفیت برنامه های آن بهبودی حاصل شود. ما از امکاناتی که برای تغییر واقعی در حکومت ایران داریم استفاده نکرده ایم و این در حالی است که ایران هر روز که می گذرد به ساختن بمب اتمی نزدیک می شود.

تیمرمن (رئیس مؤسسه موسوم به بنیاد دموکراسی برای ایران) که تحلیل خود را در مطبوعات آمریکایی منتشر کرده، همچنین معتقد است: کاخ سفید می داند که مدیران صدای آمریکا نمی پذیرند VOA فارسی اعتبار خود را از دست داده و دیگر به عنوان منبع مطمئن شناخته نمی شود. سوء مدیریت، فساد و باندبازی اکنون به صورت مزمن در آمده است. صدای آمریکا باید بر تبلیغ ارزش های آمریکا بپردازد و این کار را از مردم ایران شروع کند. اکنون صدای آمریکا بهتر است برنامه ای نداشته باشد چون ضرر کمتری دارد.

در همین حال یکی از عناصر ضد انقلاب خارج نشین،خطاب به محسن سازگارا که چند وقتی است مجدداً به صدای آمریکا بازگشته نوشت: آقای سازگارا، دیگر بس است از احساسات ما سوء استفاده نکنید! مگر شما در برنامه تفسیر خبر صدای آمریکا نمی گفتید فردا در تهران فلان کار می کنیم و یا قبض آب را نمی دهیم و در پی القای افکار عقب مانده خود به خورد بینندگان بودید، و یا همکارانتان خبرهای خود را مستقیم از مکان حساس نظام به مردم ارائه نمی کرد؟ پس چه شد این اقدامات؟ نتایج این همه تظاهرات چه شد؟

مگر شما نبودید که مسیرهای راهپیمایی من درآوردی خود را شب قبل از روزهای راهپیمایی می خواندید و از رسانه خارجی استفاده می کردید؟ مگر شما نبودید که خبرهایی از راهپیمایی شهرستان ها می دادید و بیانیه هایی را می خواندید که هیچ یک از مردم آن شهر خبر نداشتند و از مسیرهایی که اعلام می کردید همه متعجب می شدند؟ به قول طنزنویس یک هفته نامه که تمشک طلایی هفته را به شما داده بود، شما هر جمعه یک حرفی می زدید که تا هفته بعد همه جریان سبز برای توجیه آن بسیج می شدند. راه حل بسیار ساده است. لطفاً در این برنامه شرکت نکنید تا ما هم از دست شما راحت شویم و شما هم بتوانید یک ژست معترضانه بگیرید.

واشنگتن پست: گیتس نباید نگرانی از درگیری با ایران را علنی می کرد (خبر ویژه)

مخالفت وزیر دفاع آمریکا با گزینه نظامی، عملاً اعمال فشار برای توقف برنامه هسته ای ایران را تضعیف کرده است.

این خبر را روزنامه «واشنگتن پست» با اشاره به اظهارات اخیر جنگ سالار آمریکایی «رابرت گیتس» منتشر کرد. رابرت گیتس در توجیه ناتوانی آمریکا برای درگیری نظامی با ایران گفته بود تهدید نظامی باعث اتحاد بیشتر مردم و مسئولان ایرانی می شود.

واشنگتن پست همچنین نوشته است: اوباما می گفت همه گزینه ها در قبال ایران روی میز است یعنی اقدام نظامی را هم مدنظر داشت. بوش هم همین سیاست را دنبال می کرد. اکثر سیاستگذاران آمریکایی هم بر این نکته توافق دارند که برای تضمین موفقیت اعمال فشار بر ایران، تکیه بر قوه قهریه باید یکی از عناصر مهم این سیاست باشد. پس چرا رابرت گیتس این پیام ضروری را تضعیف می کند؟ دولت آمریکا در حال حاضر باید روی راهکارهای غیرنظامی مثل تشدید تحریم های اقتصادی و حمایت از اپوزیسیون ایرانی تمرکز کند. اما این استراتژی به آن معنا نیست که رهبران آمریکا در موضع گیری های علنی خود گزینه و یا تهدید نظامی را کنار بگذارند.

واشنگتن پست می افزاید: با در نظر گرفتن هزینه های گزاف اقدام نظامی و نتایج و پیامدهای مبهم آن، نگرانی و تردیدهای وزارت دفاع آمریکا قابل درک است اما با فرستادن چنین پیامهایی به ایران که اقدام نظامی آمریکا علیه آن کشور چندان جدی نیست وزارت دفاع آمریکا عملاً این احتمال را تقویت می کند که یک زمانی در آینده دولت آمریکا و یا اسرائیل در برابر این انتخاب نامطلوب قرار بگیرند که ایران دارای بمب هسته ای را بپذیرند.

اظهارات وزیر دفاع آمریکا که حمل بر ناتوانی و هراس آن رژیم از درگیری با ایران پس از شکست در افغانستان و عراق ارزیابی شده، نگرانی شدید رژیم صهیونیستی را هم برانگیخته است. سایت وزارت خارجه این رژیم نوشت: آقای گیتس که می گوید راهکار نظامی نمی تواند به برنامه هسته ای ایران خاتمه دهد و باید با تحریم ها ایران را متوقف کرد، نتوانسته نقشه ایران را بخواند. تحریم ها اگر چه گزنده اما فلج کننده نیستند و قادر نخواهند بود جمهوری اسلامی را از ادامه برنامه هسته ای بازدارند.

این پایگاه رسمی اضافه کرده است: همان گونه که پرزیدنت جیمی کارتر با ناآگاهی خود از اوضاع واقعی ایران، آن کشور را به باد داد و آن را به دست ]آیت الله[ خمینی سپرد، سخنان آقای گیتس نیز که می گوید «میان رهبری و رئیس جمهور در ایران اختلاف وجود دارد و رهبری نسبت به گزارش های احمدی نژاد درباره تأثیرات تحریم ها تردید پیدا کرده» نشان می دهد که او نیز از واقعیت های ایران آگاهی چندانی ندارد.

سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از قول منوشه امیر می نویسد: دفتر رهبری دستگاه های گسترده ای دارد که وظیفه آنها گزارش دادن به رهبر درباره موضوع های مهم کشوری و جهانی است. این نهادهای اطلاعاتی زیر نظر شخص رهبری انجام وظیفه می کنند بنابراین، هیچ امکانی وجود ندارد که کسی بتواند با دادن اطلاعات نادرست به رهبر، او را به اشتباه اندازد.

در همین حال مرکز عالی امنیت ملی اسرائیل هم در گزارشی اعلام کرد: برنامه هسته ای ایران به نقطه بدون بازگشت رسیده است. تحریم ها، ایران را وادار به دادن امتیاز نمی کند. تنها راه، حمله به ایران است اما آمریکا در چنین اقدامی شک دارد، همچنان که در توانایی نظامی اسرائیل هم برای چنین اقدامی تردید وجود دارد.

به گزارش روزنامه الوطن، در گزارش این مرکز صهیونیستی تصریح شده است: در ایران بر سر برنامه هسته ای اجماع کامل وجود دارد. هیچ دولتی در ایران جرأت نمی کند برنامه هسته ای را متوقف کند. تنها در صورتی که دولتی سکولار و دموکراتیک در ایران مستقر شود، برنامه هسته ای خود را متوقف می کند اما استقرار چنین دولتی نیز به دور از واقعیت است. تحریم ها علیه ایران از تأثیرگذاری بر دولت تهران در زمینه های اقتصادی و سیاسی بسیار فاصله دارد.

در گزارش مذکور آمده است: موافقت ایران با غنی سازی اورانیوم تحت نظارت بین المللی، بیانگر خطر بزرگی است زیرا ایران با سوءاستفاده از این وضعیت در سریع ترین زمان ممکن به بمب اتمی خواهد رسید. خط قرمزها در مسئله هسته ای ایران، بازدارنده نیستند زیرا جامعه بین الملل برای مقامات ارشد تهران توضیح نداده که عواقب و نتایج اقدامات آنها در عبور از خط قرمزها چیست.

بهتر از این نمی شد به نام انزوا زمینه ساز قدرت و نفوذ ایران شد (خبر ویژه)

«سیاست دولت اوباما در عراق دچار درهم ریختگی است و همین باعث هرچه پررنگ تر شدن نقش ایران شده است.»

هفته نامه آلمانی دی ولت در ارزیابی تحولات سیاسی جدید عراق تاکید کرد: یک پیامد نگران کننده سیاست آمریکا پررنگ تر شدن نقش ایران در عراق است زیرا این کشور مالکی را برای سمت نخست وزیری ترجیح می دهد. بنابراین درست در زمانی که ایالات متحده برای انزوای جهانی ایران به دلیل برنامه اتمی این کشور در تلاش است، در عین حال موقعیت منطقه ای ایران را تقویت می کند.

نشریه آلمانی می نویسد: اختلاف آمریکا و ایران به مسئله اتمی محدود نمی شود. تلاش های آمریکا برای آغاز دوباره سازش بین اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطینی با مقاومت شدید ایران روبروست که همچنان سیاست سی ساله خود را ادامه می دهد. ایران، هم بر نقش آفرینان دولتی نفوذ زیادی دارد و هم بر نیروهای غیردولتی که حمایت آنها از برقراری صلح پایدار در خاورمیانه اجتناب ناپذیر است.

دی ولت ادامه می دهد: پیامدهای این سیاست غلط آمریکا خود را نشان داده اند و به قدرتمندی و پشت گرمی رئیس جمهور ایران محمود احمدی نژاد منجر شده اند که در جریان دیدار خود از لبنان، از جمله از منطقه ای در نزدیکی مرز اسرائیل که در اختیار حزب الله است دیدن کرد. تنها به یک شکل می توان موضع به هم ریخته و سردرگم آمریکا را توضیح داد. مسئله، وعده ای است که اوباما در جریانات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داده بود مبنی بر اینکه در دوره اول ریاست جمهوری خود نیروهای آمریکایی را از عراق خارج کند. بدین ترتیب اوباما، کار بوش را می کند که گذاشت سیاست مربوط به عراق را برنامه انتخاباتی در آمریکا و نه منافع این کشور- چه برسد به منافع عراق- تعیین کند. دولت بوش اصرار داشت عراق باید به چندین «نقطه عطف» دست یابد. تنها برای نمونه، انتخاباتی که عراق آمادگی آن را نداشت و تصویب قانون اساسی ظرف شش هفته، فقط به این دلیل که بتواند قبل از انتخابات ریاست جمهوری در سال 2004 یا انتخابات میان دوره ای کنگره در سال 2006 موفقیت هایی نشان دهد.

دی ولت نوشته است: به روشی مشابه دولت اوباما می کوشد آن چیزی را که ساده ترین راه برای ایجاد دولت جدید در عراق می داند به دیگران تحمیل کند حتی اگر این راه به سود ایران باشد، نه چون در جهت منافع آمریکاست بلکه برای اینکه قبل از تبلیغات انتخابات آینده هرچه سریع تر نیروهای آمریکایی را از عراق خارج کند. سیاست دولت عراق باعث تقویت منطقه ای ایران به ضرر متحدان آمریکا می شود و زیرآب تلاش های آمریکا را در خاورمیانه می زند و پروژه عراق را که در ابتدای کار است تضعیف می کند. نتایجی از این بدتر برای منافع امنیتی آمریکا در این منطقه مهم کمتر قابل تصور است.

نویسنده این تحلیل، فیصل امین رسول از عناصر عراقی نزدیک به آمریکاست که در زمان قدرتمندی و نفوذ اشغالگران، برای مدتی سفیر عراق در سازمان ملل بود.

 دستورالعمل سیا: شعار سرنگونی ممنوع فعلاً شعار تعامل با اصولگرایان بدهید! (خبر ویژه)

ارگان رسمی سازمان سیا با اذعان به شکست جریان فتنه و آشوب اعلام کرد جریان اپوزیسیون، شمار حامیان حاکمیت را دست کم گرفته بود و نسبت به گستردگی و نیرومندی خود توهم داشت. رادیو فردا به همین دلیل خواستار تعامل و مذاکره فتنه گران با اصولگرایان برای به هم زدن موازنه یکسویه قوا شد.رادیو فردا با اشاره به گسترش مواضع انتقادی نسبت به جریان آشوب و فتنه در میان کسانی چون سحابی، عبدی، گنجی،، علیجانی، اعضای نهضت آزادی و گروهک ملی- مذهبی اعلام کرد: 9 ماه پس از محقق نشدن پیش بینی مخالفان در تظاهرات 22 بهمن، شماری از ناظران متقاعد شده اند که معادلات و محاسبات اولیه به جای تقویت باعث تضعیف حرکت شده است.

این رادیو همچنین از قول اکبر گنجی- از عناصر رادیکال حامی براندازی که چند وقتی است جنبش بودن آشوب سال گذشته را نفی می کند و تصریح دارد که جنبش باید بدنه، هویت، رهبری و تشکیلات داشته باشد- گفت: فقدان سازمان و رهبری و برنامه و استراتژی اپوزیسیون واقعیت است. این را باید در نظر بگیریم و فریب نخوریم که موازنه قدرت به شدت یکسویه به طرف رژیم است. در این شرایط سر دادن شعارهای سرنگونی و فروپاشی، کاملاً وعده های ایدئولوژیک به معنای مارکسی یعنی شعور کاذب است. چنین شعارهایی اصلاً واقعیت که ندارد هیچ، فریب دهنده است، ما این خطاها را نباید تکرار کنیم. من 15 ماه پیش در مقاله ای هم گفته بودم الان سه دهه است که مخالفان دائماً وعده می دهند که رژیم چند روز دیگر، یک ماه دیگر سرنگون می شود و کارش تمام است و این به خاطر این است که همیشه به دنبال این رفته اند که رژیم در چه زمانی سرنگون می شود. به هر حال برای این هم می توان شواهدی گیر آورد. نقاط ضعف رژیم را می شود گیر آورد. در آنجا من گفته بودم که بیایید سؤال را عوض کنیم. سؤال را این بکنیم که چه علل و دلایلی باعث تداوم جمهوری اسلامی در سه دهه گذشته شده است؟ آن علل و دلایل همچنان در کارند این نکته و خطر را همان موقع گوشزد کرده بودم. بعد از 17 ماه از آن اتفاقات می بینیم که واقعیت چه بوده است.

وی همچنین گفت: این ادعا که سال گذشته یک جنبش فراگیر بوده ادعایی باطل و بلا دلیل است و واقعیت ندارد.

گنجی به دلیل ضعف فتنه گران، خواستار گفت وگو و تعامل آنها با حاکمیت و اصولگرایان شد اما گفت: حاکمیت می گوید منشور برادری امام به قول آیت الله خمینی برای کسانی است که در چارچوب نظام هستند نه براندازهایی مثل موسوی و کروبی و خاتمی. از طرف سبزها راه به اصولگرایان برای مذاکره بسته نیست و خوب هم هست. اما حاکمیت می گوید اینها فتنه گرند.

وضعیت جوری است که هیچ کس از اصولگرایان جرأت نمی کند با سران مخالفان مذاکره کند. اکنون موازنه قدرت وجود ندارد.

فرار به جلو آقای منافق به روایت مأمور لانه جاسوسی (خبر ویژه)

یک کودتاچی مرتبط با لانه جاسوسی آمریکا، ادعای موسوی درباره اجرای بدون تنازل قانون اساسی را غیرواقعی خواند و گفت: این سخن نوعی فرار به جلو بود.

حسن شریعتمداری فرزند سیدکاظم شریعتمداری و از سران گروهک منحله جنبش خلق مسلمان که پس از کودتای ناکام از کشور گریخت، درباره استراتژیک یا تاکتیکی بودن تظاهر به دفاع از قانون اساسی و نیز ادعای همزمان وحی منزل نبودن آن از سوی فتنه گران گفت: بسیاری از مواد قانون اساسی قابل تغییر نیست. بسیاری از مواد قانون اساسی ما ابدالدهری و غیرقابل تغییر هستند. اجرای بی تنازل قانون اساسی، یعنی به رسمیت شناختن مثلاً وجود شورای نگهبان یا ولایت فقیه و یا اختیارات ولی فقیه. بنابراین اجرای بی تنازل قانون اساسی، نوعی فرار به جلو بود. یعنی آقای موسوی می گفت اول این را بگوییم و بعد مطالبات دیگر را مطرح کنیم.

عضو گروهک اتحاد جمهوری خواهان (ملغمه مارکسیست ها، سلطنت طلبان و مدعیان لیبرال دموکراسی) همچنین با اشاره به تردیدهای جدی که درباره جنبش بودن یا جنبش نبودن آشوب سال گذشته در محافل اپوزیسیون مطرح شده، گفت: این یکی از علایم رکود است. تا حرکت در حال رونق باشد کسی به جزئیات و ماهیت نمی پردازد.

ژنرال اسرائیلی: ایران می تواند از چند جبهه تل آویو را در هم بکوبد (خبر ویژه)

«در جنگ بعدی، این تل آویو پایتخت ما و مراکز پرجمعیت اطراف آن است که از چند جبهه مورد هدف قرار خواهد گرفت.»

این جملاتی بود که ژنرال عاموس یادلین رئیس رکن اطلاعات ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در آخرین روز ریاست خود گفت. یادلین جملات آمیخته با هراس و نگرانی را در حالی عنوان کرد که 47 سال در ارتش رژیم صهیونیستی فعالیت کرده بود و در آخرین روز حضور در ریاست رکن اطلاعات ارتش، به کابینه رژیم صهیونیستی دعوت شده بود تا از وی قدردانی شود.

اما او که گزینه احتمالی ریاست موساد است در آخرین روز ریاست خود بر رکن اطلاعات ارتش از نگرانی های گسترده گفت و از جمله اینکه: تل آویو در جنگ بعدی آماج موشک های گوناگون قرار خواهد گرفت. آرامش نسبی منطقه گمراه کننده است. در صورت هر نوع جنگی، تل آویو که بزرگ ترین ناحیه جمعیتی ماست، سیبل انواع حملات و موشک های گسترده خواهد بود.

به گزارش رسانه های صهیونیستی، وی همچنین مدعی شده است: «نگرانی فقط از توان هسته ای رژیم ایران نیست بلکه ایران همانند اختاپوس، بازوهای خود را به هرجا و هر سوئی که احتمال فعالیت علیه اسرائیل وجود دارد دراز می کند. اسرائیل ممکن است این بار از چند جبهه مورد حمله قرار گیرد. ما البته قدرت بازدارندگی قوی داریم اما نباید به خاطر سکوت نسبی مرزها گمراه شویم، بلکه برعکس، دشمنان همچنان به تقویت خود ادامه می دهند و به قدرتمندی بیشتر می رسند».

جوان

خاتمی:اصولگرایان منتقد احمدی نژاد را جذب کنید

  پس از انتشار دیدار سید محمد خاتمی با استانداران دوران اصلاحات «جوان آنلاین» جزئیات دیگری از محتوای این دیدار را منتشر می کند.

به گزارش«جوان آنلاین»،برخی استانداران دولت خاتمی با انتقاد از میرحسین موسوی وی را مسبب نگاه منفی عمومی در سطح استان ها به اصلاح طلبان عنوان کرده و تصریح کرده اند،اقدامات و رفتارهای موسوی موجب شده که اصلاح طلبان نتوانند خود را در سطح عموم به عنوان یک نیروی داخل نظام طرح و معرفی نمایند.

گفته می شود خاتمی نیزدر اظهاراتی با تاکید برجدایی قطعی خود از موسوی گفته است قطعا با میرحسین نمی توان به نظام بازگشت.

وی در عین حال بر انتقال ظرفیت جنبش سبز به سمت اصلاح طلبان اشاره کرده و بر عملی شدن دغدغه خود تاکید داشته است.

خاتمی همچنین خطاب به استانداران دوران اصلاحات ضمن تاکید بر برنامه ریزی برای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خواستار جذب نیروهای خاکستری شده و گفته است:ما باید افرادی را در لیست خود داشته باشیم که در سیبل نبوده تا بتوانیم مردم را به سمت رای دادن به آن ها ببریم.

وی همچنین تصریح کرده است که اصلاح طلبان باید به سمت جذب برخی اصولگرایان منتقد احمدی نژاد که در انتخابات گذشته با میرحسین همراهی کردند،بروند.

گفته می شود خاتمی همچنین با اظهار امیدواری نسبت به بهتر شدن شرایط برای اصلاح طلبان گفته است:با این وضعیت ما می توانیم رای قابل توجهی را در انتخابات مجلس بدست بیاوریم.

گفتنی است حاضرین در این جلسه ضمن تائید گفته های خاتمی نسبت به تاکتیک وی برای بازگشت به نظام موافقت کرده و تصریح کرده اند که با میرحسین ضد انقلاب نمی توان به نظام بازگشت.

دادستان کل کشور:حرف های مهدی هاشمی صحت ندارد

هیچ یک از ابهامات در نامه مهدی هاشمی صحت ندارد. نامه ای که بدون امضا به دست من رسیده و در برخی از عبارات‌ تفاوت‌هایی با متن مندرج در سایت ها دارد.  

  سخنگوی قوه قضاییه گفت: هیچ یک از ابهامات در نامه مهدی هاشمی صحت ندارد. نامه ای که بدون امضا به دست من رسیده و در برخی از عبارات‌ تفاوت‌هایی با متن مندرج در سایت ها دارد.حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در چهارمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سؤال خبرنگار قضایی فارس، مبنی بر ابهامات مورد نظر مهدی هاشمی که در نامه‌ای خطاب به دادستان کل کشور فرستاده است، گفت: درباره این نامه باید بگویم یک نامه بدون امضا برای من آمده است که پایین آن اسم مهدی هاشمی نوشته شده ولی هیچ امضایی ندارد. وی ادامه داد: نامه‌ای که به دست من رسیده با نامه‌ای که در برخی از سایت‌ها دیدم در برخی از عبارات‌ تفاوت‌هایی دارد. دادستان کل کشور افزود: در این نامه عنوان شده که احضاریه ابلاغ نشده، سربرگ آن مشخص نبود و به آدرسی اشتباه رفته است. اما هیچ یک از این موارد صحت ندارد.

سخنگوی قوه قضاییه با نشان دادن نامه احضار مهدی هاشمی به خبرنگاران گفت: کپی نامه را از دادستان تهران گرفتم و ملاحظه می‌کنید که تمام جزئیات لازم از جمله اسم مهدی هاشمی، نام پدر و آدرس به درستی قید شده است. وی افزود: احضار وی در تاریخ 12 اسفند 88 بوده و این نامه در تاریخ 15 اسفند 88 توسط مأمور ابلاغ ارسال شده و وکیل آنها آقای طباطبایی در تاریخ 18 اسفند 88 مراجعه کرده و گفته که پیرو ابلاغ برگه احضاریه به آدرس منزل موکل رسیده است.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات