صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۵:۰۳  ، 
کد خبر : ۱۹۰۴۰

همسویى تبلیغات مثلث شوم علیه ایران


درحالى‌که محافل سیاسى و منابع خبرى ازنتایج نشست گروه 1 + 5 در برلین به‌عنوان شکست دیگرى دردیپلماسى آمریکا علیه ایران نام مى برند، کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه آمریکا ادعا کرد که اعضاى دائم شوراى امنیت سازمان ملل متحد به‌علاوه آلمان برسرمسئله هسته اى ایران متحد باقى خواهند ماند . وى همچنین مدعى شد که ایران به‌دنبال تبدیل شدن به قدرت داراى سلاح اتمى است و به همین دلیل آمریکا و متحدان این کشور به همکارى ادامه میدهند تا ایران را به زعم آمریکا ، به پذیرش الزامات بین المللى وادار کنند . همسوبا این اظهارات ، “دیوید میلى باند” ، وزیر خارجه انگلیس نیز بدون توجه به ماهیت صلح آمیز فعالیت هاى هسته اى ایران ، در بیانیه اى مدعى شد که توافق روز سه شنبه گروه 1+5 در برلین نشان دهنده اراده جدى براى مقابله با فعالیت هاى هسته اى ایران است که وى آنرا خطر هسته اى توصیف کرد. این جنگ روانى با ادعاهاى مقام هاى اسرائیل علیه ایران در چند روز اخیر تقارن و همسویى داشته است . مقام هاى رژیم صهیونیستى در کنفرانسى امنیتى که در روزهاى اخیر دربندر هرتزلیا در فلسطین اشغالى برگزار شد ، بى وقفه ایران را به تلاش براى دستیابى به سلاح اتمى متهم کردند و به‌زغم خود جامعه بین المللى را به مقابله با آنچه که خود آن‌را تهدید ایران علیه صلح و امنیت جهانى مى نامند فرا خواندند . مثلث آمریکا ، انگلیس و اسرائیل در جنگ روانى علیه ایران پدیده نو ظهورى نیست . در واقع از ابتداى پیروزى انقلاب اسلامى ،این جریان تبلیغاتى هماهنگ ،با هدف ضربه زدن به انقلاب و نظام جمهورى اسلامى ادامه داشته است . تنها تغییردر این روند نوع سوژه ها وبهانه هایى بوده است که درمقاطع مختلف علیه ایران به‌کارگرفته شده است . موضوعاتى نظیر نگرانى از صدور انقلاب اسلامى ، ادعاى حمایت ایران ازتروریسم، نقض حقوق بشرو نبود آزادى سیاسى درایران تا مسائلى همچون زیر سوال بردن مشروعیت نهاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامى و ایجاد شبهه در نقش شوراى نگهبان وسلامت برگزارى انتخابات درایران طى 29 سال گذشته ،بهانه جنجال آفرینى علیه ایران بوده است . اکنون نیز این جنجال آفرینى حول موضوع هسته اى ایران و مسئله غنى سازى اورانیوم در ایران متمرکز شده است . این روند نشان مى‌دهد ، مشکل آمریکا با ایران موضوع هسته اى نیست که رایس ادعا مى‌کند اگر ایران غنى سازى اورانیوم را متوقف کند واشنگتن دلیلى براى مخالفت با ایران نمى بیند . واقعیت این است که آمریکا برغم ادعاهاى خود ، حاضر نیست صادقانه در مسیر اعتماد سازى با ایران گام بردارد . اعتماد سازى با تکرار ادعاهاى بى اساس وساختن دشمن فرضى از ایران به‌دست نمى آید .راه درست حل باقیمانده مسائل هسته اى ایران نیز حمایت ازروند همکاریها و توافق هاى ایران و آژانس بین المللى انرژى اتمى است ،در حالى‌که رفتار آمریکا دراین زمینه با ادعاهاى واشنگتن فا صله زیادى دارد

 

 

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات