صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۸۹ - ۰۷:۳۴  ، 
کد خبر : ۱۹۴۲۸۰

اخبار ویژه روزنامه های 20آذر89


 

قدس
اخبار ویژه 

ادعای زلمی رسول درباره آزادی زندانیان افغان از ایران

ایسنا - وزیر خارجه افغانستان گفت: ایران صدها نفر از اتباع افغان را که در زندانهای آن کشور به سر می برند آزاد می کند. فرانتیرپست چاپ پاکستان نوشت: زلمی رسول در کنفرانس مطبوعاتی در کابل افزود: 800 تبعه افغان از سوی ایران آزاد می شوند و مجازات برخی از زندانی های افغان محکوم به مرگ به حبس ابد تغییر می یابد.

دلیل بازداشت علی شکوری راد اعلام شد

پایگاه اطلاع رسانی دادستانی تهران - دادستانی تهران اعلام کرد: در پی انتشار اظهارات علی شکوری راد در برخی از سایتها و انتساب اظهارات کذب و خلاف واقع وی به ریاست قوه قضاییه، نامبرده احضار و به اتهام تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب تحت تعقیب قرار گرفته و پس از انجام تحقیقات و با توجه به پرونده قبلی با تشدید قرار بازداشت و به زندان معرفی شد.

آزادی سکینه محمدی تکذیب شد

پارسینه- اخبار ضد و نقیض از آزادی سکینه محمدی آشتیانی به همراه عکسهایی از وی در اینترنت منتشر شده است. منابع خارجی از جمله رویترز و خبرگزاری فرانسه خبر آزادی محمدی را به نقل از پرس تی وی به همراه عکسهایی از دیدار سکینه آشتیانی به همراه پسرش-سجاد- در خانه ای در اسکو منتشر کردند. اما برخی سایتهای خبری در توضیح این عکسها به نقل از یک منبع آگاه خبردادند که سکینه محمدی آزاد نشده است و تنها پس از هماهنگی مقامات قضایی بار دیگر و به همراه تیم خبر پرس تی وی در خانه اش در اسکو حاضر شده تا به تشریح صحنه جرم و چگونگی انجام جنایت در حضور فرزندش بپردازد.

نادر طالب زاده در «سی سی یو» بستری شد

جهان - نادر طالب زاده، پژوهشگر و مستندساز به دلیل فشار ناشی از کار متراکم، در بخش سی.سی.یو بستری شده است. طالب زاده به خاطر اجرای دومین قسمت برنامه مستند محور «راز» برخلاف نظر پزشکان، در این برنامه که به صورت زنده اجرا می شد، حاضر شد.وی که از بیمارستان به استودیوی تلویزیونی آمده بود، پس از پایان برنامه «راز» بار دیگر به سی.سی.یو بیمارستان بازگشت.

مشایی: موسیقی را نمی فهمند و می گویند حرام است

مشرق - اسفندیار رحیم مشایی در جلسه ای با حضور جمعی از هنرمندان استان مرکزی در موزه چهار فصل اراک گفت: برخی موسیقی را نمی شناسند و با حافظ و سعدی و شاهنامه انس ندارند و عشقی هم در وجودشان پیدا نمی شود. مشایی افزود: اگر موضوعی را بگویم می گویند کفر گفت، ولی بعضی موسیقی را درک نمی کنند و نمی فهمند و می گویند موسیقی حرام است.

محکومیت کارمند رشوه گیر وزارت صنایع

ایسنا - یک کارمند وزارت صنایع ومعادن به اتهام رشوه گرفتن، در مجتمع امور اقتصادی محکوم شد.

بازگفته های «آشتیانی» در «ایران تودی»

پرس تی وی- در پی هماهنگی با مقامات قضایی ایران، تولیدکنندگان پرس تی وی با «سکینه آشتیانی» زن ایرانی که به زنای محصنه و همدستی در قتل محکوم است، در خانه اش همراه شدند تا بازگفته های وی را درباره صحنه جنایت به تصویر کشند. پرس تی وی قصد دارد در برنامه «ایران تودی» به شرح موضوع اصلی و حاشیه ای پرونده بپردازد. «سجاد اصغر زاده»، پسر سکینه محمدی و وکیلش «هوتن کیان» از افرادی هستند که در برنامه «ایران تودی» سخن می گویند.

اذعان «سارا شورد» به وضعیت مطلوب زندانهای ایران

باشگاه خبرنگاران- «سارا شورد» یکی از سه زندانی آمریکایی که چندی پیش آزاد شد، از وضعیت مطلوب در زندانهای ایران سخن گفت و دهان منتقدان را بست. «شورد» در مطلبی که در سی ان ان منتشر شده، نوشته است: ارتباط زندانیان زندان اوین با ما بسیار خوب بود، یکی از آنها برایم گل رز می آورد و در مورد آینده به من امیدواری می داد. وضعیت زندان ایران به قدری خوب بود که «شورد» در آرامش به سرودن شعر پرداخت و در بازگشت به آمریکا، ترانه هایش را منتشر کرده است.

بازنده خبرسازی غربی درباره «سکینه محمدی» که بود؟

خبرآنلاین - تنها مقام غربی که در مورد خبر آزادی «سکینه محمدی آشتیانی» اظهارنظر کرد، وزیر خارجه ایتالیا بود. خبرگزاری فرانسه دراین باره نوشت: «فرانکو فراتینی» وزیر خارجه ایتالیا به فوریت از انتشار این خبر ابراز خشنودی کرد و آن روز را «روز بزرگ حقوق بشر» نامید. وزیر خارجه ایتالیا با ذوق زدگی تمام به ابراز نظر در مورد خبری پرداخت که هیچ منبع رسمی ایرانی آن را تأیید نکرده بود.

توهین به مسافران ایرانی در فرودگاه دبی

تابناک - مسؤولان فرودگاه دبی در اقدامی تکراری به مسافران ایرانی توهین کردند و با تفتیش وسایل مسافران، صحنه ای تحقیرآمیز را به نمایش گذاشتند.

حمایت 80 درصد لبنانی ها از برنامه هسته ای ایران

فارس - نتایج جدیدترین نظرسنجی در لبنان حاکی است که نزدیک به 80 درصد از مردم لبنان برخورداری ایران از برنامه صلح آمیز هسته ای را تأیید می کنند. این نظرسنجی را مرکز پژوهشهای بیروت منتشر کرد.

کیهان

اپوزیسیون بی بخار فقط از روی دست هم تقلب می کنند (خبر ویژه)

پرگویی و بلوف زنی محافل ضدانقلاب داخلی و خارجی، به مجادلات تازه ای در میان محافل اپوزیسیون دامن زده است.

رادیو زمانه در گزارشی به قلم یکی از اعضای اپوزیسیون خارج نشین به میتینگ های کم رونق اپوزیسیون در برخی کشورهای اروپایی و آمریکا پرداخت که به بهانه 16 آذر مذاکره شده بود. سایت «زمانه» می نویسد: این روزها در برخی شهرهای اروپا و آمریکا جلسات سخنرانی در سالگرد 16 آذر برگزار شد. آنچه در حرکت های اخیر خارج کشور شاهد بوده ایم این بوده که بیشتر سعی شده سخنرانان در میان فعالان قدیمی خارج از کشور و نسل جدید مهاجران انتخاب شود. این به خودی خود بد نیست. مشکل وقتی پیش می آید که پای صحبت های 30 ساله همفکران خودت می نشینی که با جابه جا کردن بعضی از جملات و عوض کردن اسامی، سخنان تکراری خود را به ظن خود «آپ دیت» کرده اند و به اسم حرفی نو عرضه می کنند. حرف من مسلماً این نیست که دوستان تازه وارد به صرف تازه وارد بودن خود حرف تازه ای هم داشته باشند، سؤال اصلی این است که این سخنرانی ها، آکسیون ها و همایش ها چه هدفی را دنبال می کنند؟ اگر به سخنان نسل اول مهاجران بپردازیم، به راستی دلیل سخنرانی این دوستان را نمی فهمیم. چرا که سی سال همچنان این روال را ادامه داده و با سخنرانی های خود به جز جلب توجه شخصی- که بعضی به آن نیاز دارند- هیچ مسئله ای حل نشده است.

نویسنده گزارش خاطرنشان می کند: تحلیل های ارائه شده در این جلسات در عمل، دست دوم است و مشقی که از روی دست همدیگر می نویسند، عمدتاً کارآیی خاصی ندارد و تأثیرگذار نیستند؛ روشنگرانه نیستند. هیچ جنبشی در بود یا نبود این سخنرانی ها چیزی به دست نیاورده یا از دست نداده، پس ادامه این آکسیون ها به این شکل چه فایده ای دارد؟ سخنرانان در دوره جدید عمدتاً همان سخنرانان اپوزیسیون 30 سال گذشته بوده اند و هر شهری در هر کشوری کسانی را دارد که شیفته تریبون هستند و احتمالاً در هر جلسه در نهایت برای حدود 50 نفر سخنرانی می کنند. این سخنرانان چه می گویند که در طول این سی سال نگفته اند و این شنوندگان چه خواهند شنید که تاکنون نشنیده اند؟ نتیجه این سخنرانی چیست که تاکنون مطرح نشده است؟

این اپوزیسیون سرخورده اضافه می کند: تجربه من به عنوان یک فعال اجتماعی در طول سالیان این است که شرکت کنندگان ثابت و قدیمی این گونه مراسم، به روال همیشه در این برنامه ها هم شرکت می کنند و حرف هایی را که همیشه شنیده اند و گفته اند، و این چرخ کماکان بر روال همیشگی اش می چرخد. اما آیا واقعاً هدف این است؟ آیا هدف رفتن همان راهی است که سی سال رفته ایم؟ یا شاید هدف این است که یک بعدازظهر جمعه مان را دور هم باشیم؟ اپوزیسیون خارج از کشور بیش از 25 سال است که چنین جلسات سخنرانی را ترتیب داده است.

نویسنده رادیو زمانه نهایتاً تأکید کرد: گذاشتن آکسیون برای خالی نبودن عریضه، اثرات غیرقابل جبرانی بر اپوزیسیون خارج کشور گذاشته که نتیجه آن همین است که امروز شاهد آن هستیم. همین عمل های بی اثر منجر به تبدیل اپوزیسیون خارج از کشور به چیزی شد که یادآور آن ترانه غم انگیز قدیمی است: «تو فقط هستی که باشی، تو نه مرگی نه تلاشی». این جلسات سی سال است که برگزار شده اند و باور کنید سی سال دیگر هم می توانند برگزار شوند.

در همین حال «آرش-ب» از روزنامه نگاران زنجیره ای که از فراریان نسبتاً خارج نشین محسوب می شود، در نوشته مشابهی به بی عرضگی اپوزیسیون داخلی و اصلاح طلبان و نفاق جدید پرداخت. وی در سایت ضد انقلابی «روزنت» نوشت: اصلاح طلبان همان روزهایی که مست فتح سنگر به سنگر کرسی های قدرت بودند و در تقسیم غنایم، جام می را خود در دست می گرفتند و خون دل را نصیب دفتر تحکیم کردند، به دانشجویان به عنوان سوخت موتور اصلاحات نگاه می کردند و شیوه چشم آنان از ابتدا فریب جنگ داشت. با این همه دانشجویان تحکیم، متهم ردیف اول شکست اصلاحات شدند.

روزنت می افزاید: قصد طعن به اصلاح طلبان نیست اما پس از حوادث عاشورای سال گذشته، خیلی ها از ابتکار در روش های مبارزه سخن راندند و از ابتکارات جدید گفتند. اما هر چه بیشتر درباره این روش ها و ابتکارات بجویی، کمتر می یابی. برای بعضی ها، روش های نوین مبارزه خلاصه شده است در فعالیت هایی که در شبکه های اجتماعی چون بالاترین و فیس بوک و توییتر و... انجام می دهند، برخی دیگر نیز تصور دارند که در ذهن داشتن آنچه که سال گذشته رخ داده است، خود بزرگ ترین مبارزات است. کسی هم در این میان نپرسید پس چه شد شیوه های جدید و کجاست شبکه های اجتماعی که قرار بود خانه به خانه، محله به محله، شهر به شهر و... گسترش یابد.

«بندباز ناشی» باز هم زمین خورد! (خبر ویژه)

رئیس شورای سیاستگذاری مجمع روحانیون به دیدار خانواده یکی از آشوبگران بازداشتی رفت.

خاتمی در حالی به منزل «بهاره- ه» رفت که نامبرده به خاطر تخلفات گسترده، از جمله نقش آفرینی در آشوب های سال گذشته، به 9 سال حبس محکوم شده است. خاتمی که خود به دلیل ملاقات با کسانی چون جورج سوروس و راسموسن دبیرکل ناتو(و نخست وزیر هتاک دانمارک) و... از متهمان کودتای مخملی سال گذشته به شمار می رود، در این ملاقات ادعا کرده برخورد نظام با آشوبگران، با کشورهای کمونیستی قابل مقایسه است!

وی همچنین با اشاره به بازگرداندن عماد باقی به زندان، از نامبرده و دیگر متهمان جانبداری کرد و گفت: متاسفانه برای فعالیت گروه ها مشکل ایجاد می کنند و معلوم نیست افراد و گروه هایی که به کار مخفی و غیرعلنی اعتقاد ندارند و خواستار اصلاح وضع موجود هستند چگونه باید فعالیت کنند.

خاتمی توضیح نداد که مخالفت با فعالیت مخفی و غیرعلنی چه نسبتی می تواند با ملاقات های وی با جرج سوروس و ملک عبدالله(اردیبهشت ماه 88) و... داشته باشد. این در حالی است که خاتمی در زمان ریاست جمهوری و در پی اقدام خائنانه عماد باقی در سرقت اسناد محرمانه وزارت اطلاعات و سپس انتشار توام با دستکاری و تحریف این اسناد، نسبت به این حرکت اعتراض کرده و تصریح کرده بود انتشار اسناد محرمانه اگر سندیت داشته باشد خیانت است چه رسد به این که واقعیت هم نداشته باشد.

تذبذب خاتمی در تخطئه تندروی افراطیون مدعی اصلاحات طی حوادث سال گذشته و سپس رفتن به خانه یکی از آنان(از اعضای گروهک منحله تحکیم)، یادآور مشی همیشگی وی است چندان که 16 آذر 1383 در دانشکده فنی دانشگاه تهران اذعان کرده بود «از اردوگاه اصلاحات صدای دشمن به گوش می رسد» اما بعدها وی خود تبدیل به صدای دشمن شد و با برخی از همان صداها و سخنگویان دشمن هم آوا شد تا آنجا که برخی از حامیان وی از خاتمی با عنوان «بندباز ناشی» یاد کردند.

92درصد مردم ایران مخالف سیاست های آمریکا هستند (خبر ویژه)

نتایج نظرسنجی یک موسسه آمریکایی نشان می دهد خوش بینی به آمریکا در ایران از 34 درصد به 8 درصد کاهش یافته است و 92 درصد مردم ایران مخالف سیاست های کاخ سفید هستند.

موسسه صلح بین المللی(International Peace Institue) در نیویورک مستقر است و از اتاق های فکر آمریکا به شمار می رود. به گزارش «فرانس 24» این موسسه دو ماه پیش یک نظر سنجی از شهروندان ایرانی ترتیب داد. نظرسنجی موسسه IPI از ترکیه و از طریق تماس تلفنی با 700 شهروند ایرانی انجام شده است.

طبق نتایج این نظرسنجی فقط 8 درصد شهروندان ایرانی به آمریکا خوش بین هستند و از آمریکا طرفداری می کنند و 92 درصد دیگر با سیاست های آمریکا مخالفت کرده اند. این در حالی است که بر اساس همین گزارش، در نظرسنجی 2 سال پیش (سال2008مقارن با روی کار آمدن اوباما)، 34 درصد شهروندان ایرانی هنوز به آمریکا خوش بین بوده اند.

فرانس 24 اضافه کرد: نظرسنجی موسسه بین المللی صلح همچنین نشان داد مردم از احمدی نژاد به طور گسترده حمایت می کنند هر چند که او مغضوب کشورهای غربی است. در همین حال 60 درصد نظرسنجی شدگان گفته اند که در انتخابات ژوئن 2009 ]22خرداد1388[ به احمدی نژاد رأی داده اند. این درصد بسیار نزدیک به آمار رسمی انتخابات است که از سوی دولت منتشر شده است.

احمدی نژاد در انتخابات سال گذشته از مجموع 40 میلیون رأی، 25 میلیون رأی یعنی حدود 63 درصد آرا را به خود اختصاص داده بود.

وارن هوگ سرپرست پژوهشگران IPI درباره دیگر نتایج این نظرسنجی گفته است: ما از ایرانی ها درباره سلاح اتمی پرسیدیم. 71 درصد آنها می گویند حق ایران است که سلاح هسته ای داشته باشد و تنها 21 درصد با این موضوع مخالفند. این در حالی است که در نظرسنجی مشابه 3 سال پیش، 48 درصد مخالف سلاح هسته ای بودند و فقط 52 درصد با آن موافق بودند.

چارنی با استناد به مجموعه نتایج نظرسنجی می گوید: غرب دور چهارم تحریم ها علیه ایران را ژوئن (خردادماه) گذشته تصویب کرد اما ایران حاضر به توقف غنی سازی اورانیوم نشده است. مطالعه ما نشان می دهد شما نمی توانید با این روند انتظار کوتاه آمدن ایران را داشته باشید. با افزایش فشارهای غرب، طرفداران آمریکا از 34 درصد به 8 درصد کاهش یافته اند.

 همکاری عضو حزب مشارکت در پروژه حلقه لندن (خبر ویژه)

عضو مرکزیت حزب منحله مشارکت که با وساطت یکی از مراجع قم موقتاً آزاد شده بود، به خاطر فتنه انگیزی مجدد بازداشت شد.

دادستانی تهران اعلام کرد «در پی انتشار اظهارات علی شکوری راد و انتساب اظهارات کذب و خلاف واقع وی به ریاست قوه قضائیه، که از سوی ایشان به صراحت تکذیب شده است و نیز طرح مطالب خلاف واقع علیه جمهوری اسلامی ایران که به موجب قوانین جرم تلقی می شود، نامبرده احضار و به اتهام تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب تحت تعقیب قرار گرفته و پس از انجام تحقیقات و با توجه به پرونده و اتهامات قبلی با تشدید قرار، بازداشت و به زندان معرفی شد».

شکوری راد اخیراً و در پی آزادی موقت، در یک نشست دانشجویی مدعی شده بود « رسانه های اصولگرا گفتند علی لاریجانی تلفنی به آقای موسوی تبریک گفت. چنین مطالبی راجع به آقای صادق لاریجانی نیز وجود دارد که تاکنون بنا به دلایلی رسانه ای نشده است و اگر لازم بود این کار انجام خواهد شد»!

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای دادستان کل کشور چندی پیش در پی آزادی شکوری راد تصریح کرده بود که اگر وساطت آیت الله شبیری زنجانی نبود، شاید وی آزاد نمی شد.

یادآور می شود شکوری راد تا همین چندماه پیش مورد اعتراض و سوءظن شدید هم حزبی های خود قرار داشت که چرا مانند دیگر اعضای حزب بازداشت نمی شود. آزادی وی پس از بازداشت هم به این بدگمانی ها بیشتر دامن زده بود که شاید همین باعث انتحار شخصیتی اخیر نامبرده و ایراد اتهام علنی و انتساب ادعایی کاملا کذب نسبت به رئیس قوه قضائیه شده است.

ادعای کذب تبریک آیت الله آملی لاریجانی به موسوی در حالی است که رئیس قوه قضائیه با وجود جوسازی شدید فتنه گران و جریان های حامی آنها، بارها بر مجازات قاطع فتنه گران و آشوبگران تاکید کرده و خود پیگیر این تعقیب قضایی بوده است. به همین دلیل هم طیفی از اعضای حزب مشارکت در کنار حلقه لندن (مهاجرانی-کدیور) سعی داشته اند انتقام از رئیس قوه قضائیه را به شیوه ترور شخصیت پیش ببرند چندان که چند ماه پیش در اقدامی رسوا، مبادرت به جعل نامه به نام رئیس قوه قضائیه کردند و البته بلافاصله دست آنها در این ماجرا رو شد.

گفتنی است بعد از اعتراف صریح برخی از عوامل اصلی فتنه درباره دروغ بودن ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری، درگیری لفظی شدیدی همراه با سرخوردگی و احساس فریب خوردگی در میان اپوزیسیون پدید آمد و مخصوصاً رسانه های وابسته به سرویس های اطلاعاتی مثلت آمریکا، اسرائیل و انگلیس اصرار داشتند که دروغ تقلب را به هر شکل ممکن زنده نگه دارند. ادعای شکوری راد اگرچه مضحک است ولی نباید از ارتباط میان آن و سرویس های یاد شده که در تار و پود جریان فتنه نفوذ کرده اند غافل بود.

لس آنجلس تایمز: ایران در ژنو ناکارآمدی فشارهای آمریکا را به رخ کشید (خبر ویژه)

یک روزنامه آمریکایی در ارزیابی مذاکرات ژنو خاطرنشان کرد: سیاست دولت اوباما در تحریم و فشار اقتصادی برای توقف برنامه هسته ای ایران ناموفق بوده است.

لس آنجلس تایمز نوشت: مذاکره با ایران پس از مدتها انتظار بدون دستیابی به موفقیت محسوس پایان یافت. این ماجرا آسیب قابل توجهی به استراتژی دولت اوباما مبنی بر تحریم های سنگین و دیپلماسی توام با صبوری وارد می آورد. ایران در این مذاکرات با برگزاری نشست ماه آینده در استانبول موافقت کرد اما هیچ علاقه ای برای توقف تحقیقات هسته ای نشان نداد و دعوت ایالات متحده برای دیدار دوجانبه با مقامات آمریکایی را نیز رد کرد. یکی از دیپلمات های ارشد آمریکا این گفتگوها را «بسیار مشکل» خواند و به نظر می رسد گفتگوهای ژنو دستاورد کمتری نسبت به آخرین دور گفتگوی قدرت های بزرگ با ایران در اکتبر 2009 داشته است. در آن زمان ایران و سایر شرکت کنندگان بر روی توافقی کار کردند که دسترسی ایران به اورانیوم غنی شده اش را محدود می کرد و در عوض برای رآکتور پزشکی این کشور سوخت تامین می کرد. البته آن توافق ظرف چند هفته با شکست روبرو شد.

این روزنامه به نقل از ری تکیه عضو شورای روابط خارجی آمریکا یادآور می شود: رویکرد واشنگتن بر «تحریم های سنگین به همراه تماس» استوار است. اما نتایج مذاکرات اخیر نسبت به استراتژی دولت اوباما شبهه وارد کرده است؛ اینکه تحریم های اقتصادی می توانند به ایران برای توقف برنامه فشار وارد کنند و ضمنا آمریکا و متحدانش می توانند از طریق دیپلماسی، مانع چانه زنی ایران با استفاده این کشور از دستاوردهای هسته ای خود شوند. راهبرد دولت اوباما با یک آزمون مهم روبرو شده است و تا اینجای کار، نتوانسته سربلند بیرون بیاید. آخرین دور تحریم ها از 6 ماه پیش به اجرا گذاشته شده است.

لس آنجلس تایمز همچنین از قول دیپلمات ها نوشت: مقامات غربی نتوانستند ایرانی ها را به پذیرش محور قرار دادن برنامه هسته ای این کشور در مذاکرات استانبول متقاعد کنند. در عین حال یکی از مقامات ارشد دولت اوباما می گوید «این یک شروع است. ما انتظار نداشتیم که بتوانیم با انجام همین یک دیدار درباره پیشرفت حاصله قضاوت کنیم.» مذاکرات ژنو از چندین جهت برای ایران موفقیت آمیز محسوب می شود. مقامات ایرانی توانستند توجهات را به شکایت هایشان، از جمله اتهام وارد شده به غرب یا اسرائیل در مورد دست داشتن در ترور اخیر دانشمندان ایرانی، جلب کنند. ضمنا آنها بر موضع پرطرفدار خود در داخل ایران، یعنی عدم موافقت با توقف برنامه هسته ای، پافشاری کردند.

اسرائیل: اروپا ما را سر کار می گذارد ایران هم به ریش ما می خندد (خبر ویژه)

خشم وزیر بازرگانی رژیم صهیونیستی از ناکارآمدی تحریم های ضد ایرانی و عدم همراهی موثر طرف های اروپایی پایانی نمی شناسد.

بن الیعازر اخیرا در آلمان گفته بود «اروپایی ها صبح قطعنامه صادر می کنند اما شب 1200 شرکت اروپایی با ایران معامله می کنند». اما غیر از این اظهارنظر، روزنامه فایننشال تایمز از قول بنیامین بن الیعازر نوشت: متاسفانه از تحریم واقعی خبری نیست، تحریمی که برای یک سال نه چیزی وارد ایران شود و نه چیزی صادر گردد. اروپا دودوزه بازی می کند.

وزیر بازرگانی رژیم صهیونیستی که قبلا در پست هایی نظیر وزیر امور بنیادی و دفاع نیز فعالیت کرده، همچنین می گوید: سیاست فعلی غرب که از چند تحریم کارآمد و مذاکره تشکیل شده، بی نتیجه است. ایرانی ها به ریش ما می خندند. ما از سیاست قاطع دولت آلمان متشکریم اما شک دارم که این موضع نتایج عملی لازم را به همراه داشته باشد. بارها شنیدم که صدراعظم آنگلا مرکل گفته است تا چه میزان برای جلوگیری از مناسبات اقتصادی با ایران مصمم است اما نمی توانم مطمئن شوم که دولت آلمان این موضع را می تواند در برابر شرکتها پیش ببرد.

در همین حال شبکه ان بی سی در گزارشی اعلام کرد: ایران با موفقیت تحریم ها را دور می زند.

این شبکه اعلام کرده است: ایران از انواع مسیرها و از جمله جزایر جنوبی کالاهای مورد نیاز خود را وارد می کند. با وجود تحریم های گسترده، ایران نه تنها واردات لازم از اروپا را انجام می دهد بلکه حتی کالاهای آمریکایی هم وارد ایران می شود.

جمهوری اسلامی

جهت اطلاع 

 

 

 

*** آیت‌الله صافی گلپایگانی درپاسخ به استفتایی درباره نشان دادن چهره حضرت ابوالفضل (ع) در فیلم مختارنامه، نظر آیت‌الله وحید خراسانی در این موضوع را تایید کردند. در این استفتا از این مرجع تقلید سئوال شد باتوجه به اینکه اولاً بازیگر این نقش، پس از این، در نقش‌های دیگر ـ و چه بسا نامناسب ـ ظاهر خواهد شد و این امر، موجب آزردگی خاطر بینندگان یا مخدوش‌شدن تصاویر ذهنی آنان می‌گردد و ثانیاً امکان بسیار دارد که این کار، موجب گسترش شمایل، پوسترها و خرافه‌گرایی گردد، نظرشان را اعلام نمایند. براساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله صافی گلپایگانی، متن پاسخ این مرجع تقلید به این شرح است: "بسم‌الله الرحمن الرحیم، علیکم السلام و رحمة الله؛ جواب همان است که حضرت آیت‌الله وحید فرموده‌اند. موفق باشید".

***دادستانی تهران اعلام کرد علی شکوری‌راد بازداشت و به زندان معرفی شده است. به گزارش عصر ایران، پایگاه اطلاع رسانی دادستانی تهران روز پنج شنبه اعلام کرد: در پی انتشار اظهارات علی شکوری راد در برخی از سایت‌ها و انتساب اظهارات کذب و خلاف واقع وی به ریاست محترم قوه قضائیه که از سوی ایشان به صراحت تکذیب شده است و نیز طرح مطالب خلاف واقع علیه جمهوری اسلامی ایران که به موجب قوانین جرم تلقی می‌شود، در روز جاری نامبرده احضار و به اتهام تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب تحت تعقیب قرار گرفته و پس از انجام تحقیقات و با توجه به پرونده اتهامات قبلی با تشدید قرار، بازداشت و به زندان معرفی شد.

*** اسفندیار رحیم‌مشایی در جلسه‌ای با حضور جمعی از هنرمندان استان مرکزی که در موزه چهار فصل اراک برگزار شد، با بیان اینکه اگر جامعه‌ای به فرهنگ و هنر بی‌توجه باشد بیمار می‌شود، افزود: بعضی موسیقی را نمی‌شناسند و با کتاب حافظ و سعدی و شاهنامه انس ندارند و عشقی هم در وجودشان پیدا نمی‌شود. به گزارش عصر ایران، رئیس دفتر رئیس‌جمهور تصریح کرد: هنر و موسیقی را هنرمند می‌شناسد و قدر می‌داند و اگر جامعه‌ای به آن اهمیت ندهد منزوی و افسرده می‌شود. وی همچنین بااشاره به اینکه موسیقی‌های انحرافی نیز قطره‌ای از دریای بی‌کران موسیقی هستند، خاطر نشان کرد: اگر موسیقی را از فیلم حذف کنیم دیگر آن فیلم روح ندارد و از دیدنش هم لذتی نمی‌برید. مشایی افزود: اگر موضوعی را بگویم می‌گویند کفر گفت؛ ولی بعضی موسیقی را درک نمی‌کنند و نمی‌فهمند و می‌گویند موسیقی حرام است.

***یک سازمان فرهنگی دولتی که از بودجه نسبتا زیادی نیز برخوردار است، قریب 50 هزار جلد از کتب خود را به قیمت کیلویی 100 تومان فروخته است. به گزارش آتی‌نیوز، مسئول مربوطه در این سازمان، با توجیه اینکه این کتابها متقاضی ندارد، آنها را به قیمتی که برای بازیافت فروخته می‌شوند، به دلال‌ها واگذار کرده است. این در حالی است که در بین این اقلام، موضوعات و کتابهای بسیار خوبی نیز دیده می‌شد که در صورت تفکیک، می‌توانست علاقمندان فراوانی را بهره‌مند سازد. این گزارش می‌افزاید: با توجه به اینکه این مبلغ در مقایسه با بودجه دهها میلیاردی این شرکت، رقم ناچیزی به شمار می‌رفت، مدیرعامل این سازمان دولتی و فرهنگی، می‌توانست با تعاملی ساده با وزارت ارشاد، صدها کتابخانه روستایی و مناطق محروم را با کتب اهدایی خویش پربار سازد و ضمن اینکه در بودجه‌های کشور نیز صرفه‌جویی می‌شد، رویکرد فرهنگی دولت نیز بهتر نمایان می‌گشت.

ایران

دیگه چه خبر؟

رادیو فردا؛ وکیل مدافع جدید مهدی هاشمی رفسنجانی

é خبر اول این که پس از آنکه هیأت منصفه دادگاه مطبوعات، به اتفاق آرا مدیرمسئول روزنامه ایران را در پرونده شکایت مهدی هاشمی رفسنجانی تبرئه کرد، پایگاه اینترنتی رسمی سازمان اطلاعاتی امریکا «کاوه اشتهاردی» را مجرم شناخته و حکم محکومیت او را صادر کرده است.

«رادیو فردا» در مطلبی که درباره حکم دادستانی تهران مبنی بر عدم اجازه انتشار متن کامل دفاعیات مدیرمسئول روزنامه ایران در سایت‌های خبری و روزنامه‌ها نوشته است، ضمن حمایت آشکار از مهدی هاشمی، او را فردی خوانده که «برای انجام یک مأموریت کاری به انگلستان سفر کرده است.»

این سایت همچنین تلویحاً برای دادستان تهران هم تعیین تکلیف کرده و با بیان این‌که «به رغم دستور دادستانی تهران در عدم انتشار دفاعیات اشتهاردی، متن این اظهارات در وب سایت روزنامه ایران و چند سایت هوادار دولت منتشر شده است»، خواستار برخورد با «شبکه ایران» شده است.

این ادعا درحالی از سوی سایت رسمی سازمان اطلاعاتی امریکا مطرح شده که شبکه ایران پس از ابلاغ دستور دادستانی، اصلاحیه‌ای منتشر کرد و نام افراد موجود در دفاعیه به صورت اختصاری انتشار یافت.

دیگه چه خبر؟

رادیو فردا؛ وکیل مدافع جدید مهدی هاشمی رفسنجانی

é خبر اول این که پس از آنکه هیأت منصفه دادگاه مطبوعات، به اتفاق آرا مدیرمسئول روزنامه ایران را در پرونده شکایت مهدی هاشمی رفسنجانی تبرئه کرد، پایگاه اینترنتی رسمی سازمان اطلاعاتی امریکا «کاوه اشتهاردی» را مجرم شناخته و حکم محکومیت او را صادر کرده است. «رادیو فردا» در مطلبی که درباره حکم دادستانی تهران مبنی بر عدم اجازه انتشار متن کامل دفاعیات مدیرمسئول روزنامه ایران در سایت‌های خبری و روزنامه‌ها نوشته است، ضمن حمایت آشکار از مهدی هاشمی، او را فردی خوانده که «برای انجام یک مأموریت کاری به انگلستان سفر کرده است.» این سایت همچنین تلویحاً برای دادستان تهران هم تعیین تکلیف کرده و با بیان این‌که «به رغم دستور دادستانی تهران در عدم انتشار دفاعیات اشتهاردی، متن این اظهارات در وب سایت روزنامه ایران و چند سایت هوادار دولت منتشر شده است»، خواستار برخورد با «شبکه ایران» شده است. این ادعا درحالی از سوی سایت رسمی سازمان اطلاعاتی امریکا مطرح شده که شبکه ایران پس از ابلاغ دستور دادستانی، اصلاحیه‌ای منتشر کرد و نام افراد موجود در دفاعیه به صورت اختصاری انتشار یافت.

لندن‌تلگراف: رئیس سابق موساد قاتل دانشمندان هسته‌ای ایران است

é خبر دیگر این که روزنامه انگلیسی لندن‌تلگراف در گزارشی تصریح کرده که «میر داگان»، رئیس سابق موساد در پشت پرده حملات تروریستی روز 29 نوامبر به دو دانشمند هسته‌ای ایران قرار داشته است. بنابراین گزارش، داگان پیش از ترور این دو دانشمند ایرانی با یک جوخه تحت عنوان کیدون که به عبری به معنای سرنیزه است، دیدار داشته و عملیات تروریستی علیه دانشمندان ایرانی را برنامه‌ریزی کرده‌اند. اعضای کیدون در عین داشتن تخصص در آدمکشی، عموماً مسلط به زبان فارسی هم هستند. کیدون وظیفه ترور دانشمندان ایرانی را بر عهده داشت. روزنامه های انگلیسی طی هفته اخیر کوشیدند کل مسئولیت ترور اساتید برجسته دانشگاه شهید بهشتی را متوجه اسرائیل کنند ، این در حالی است که همه قرائن حاکی از مشارکت سیا، موساد و MI6 در این ترورهاست.

تاجبخش ؛ سخنران جامعه اسلامی مهندسین

é شنیدیم که پنجشنبه گذشته در دفتر مرکزی جامعه اسلامی مهندسین، کیان تاجبخش که از چهره‌های سرشناس کودتای مخملی است، از زندان به جلسه منتقل و به عنوان میهمان ویژه حاضر شده است.مباحث مطرح شده توسط وی پیرامون ابعاد کودتای مخملی و بازیگران آن بوده است اما از حاضرین خواسته شده این مطالب هیچ انعکاس رسانه‌ای نداشته باشد.وی در جریان اغتشاشات اخیر از بهمن سال 87، نقش هماهنگی برخی عناصر داخلی با نهادهای آکادمیک و اطلاعاتی خارج از کشور را ایفا می‏کرد.

گاف صدای امریکا و لو دادن همقطاران تروریست

é دست آخر این که در اقدامی جالب و البته با ناشی‌گری مدعوین برنامه‌های یک شبکه مخالف جمهوری اسلامی، رژیم صهیونیستی و منافقین عامل ترورهای اخیر ایران معرفی شدند.بنابر این گزارش، دو کارشناس حاضر در برنامه اخیر صدای امریکا با مجری‌گری سیاوش سعادتیان به ناگهان (رژیم) اسرائیل و منافقین را به عنوان عاملان ترور شهید مجید شهریاری دانشمند هسته‌ای ایران معرفی کردند. رضا تقی‌زاده، یکی از کارشناسان حاضر در برنامه به ناگهان گفت: یقین دارم که اسرائیل پشت ماجرای ترور شهریاری است.کارشناس دوم که وی یکی از خبرنگاران سایت‌های اپوزیسیون بود منافقیسن را عامل این ترور دانست و گفت:آن‌ها با هماهنگی با موساد این ترور را انجام دادند. گاف صدای امریکا و لو دادن همقطاران تروریست

é دست آخر این که در اقدامی جالب و البته با ناشی‌گری مدعوین برنامه‌های یک شبکه مخالف جمهوری اسلامی، رژیم صهیونیستی و منافقین عامل ترورهای اخیر ایران معرفی شدند.بنابر این گزارش، دو کارشناس حاضر در برنامه اخیر صدای امریکا با مجری‌گری سیاوش سعادتیان به ناگهان (رژیم) اسرائیل و منافقین را به عنوان عاملان ترور شهید مجید شهریاری دانشمند هسته‌ای ایران معرفی کردند. رضا تقی‌زاده، یکی از کارشناسان حاضر در برنامه به ناگهان گفت: یقین دارم که اسرائیل پشت ماجرای ترور شهریاری است.کارشناس دوم که وی یکی از خبرنگاران سایت‌های اپوزیسیون بود منافقیسن را عامل این ترور دانست و گفت:آن‌ها با هماهنگی با موساد این ترور را انجام دادند.

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات