صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۸۹ - ۰۷:۲۵  ، 
کد خبر : ۱۹۵۰۳۱

اخبار ویژه روزنامه های23آذر89


جمهوری اسلامی

جهت اطلاع 

***براساس ادعای منابع رسمی ترکیه، سپرده‌های ایرانیان، 22 درصد کل سپرده‌های خارجی بانک‌های ترکیه را تشکیل می‌دهد. به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه القبس چاپ کویت، موسسه نظارت و کنترل بانک‌های ترکیه اعلام کرد سپرده‌های بانکی ایرانی‌ها در بانک‌های ترکیه به رقم 4 میلیارد و 300 هزار میلیون لیره ترکیه معادل 2 میلیون و 967 هزار دلار برابر با 3 میلیارد و 100 میلیون و 515 هزار تومان رسید. ارزش هر لیره ترکیه معادل 6880 ریال ایران است. در این گزارش همچنین آمده است: سپرده‌های ایرانیان در بانک‌های ترکیه خود به تنهایی به رقم 3/4 میلیارد لیره رسیده که روز به روز درحال افزایش است. دلیل این موضوع این است که ترکیه در زمینه‌های متعددی در کنار ایران ایستاده است. روزنامه ملیت ترکیه نیز گزارش داد: بعد از اینکه ترکیه با تحریم‌های یک جانبه و خارج از شورای امنیت علیه ایران مخالفت کرد و علیه هدف‌گیری ایران در سپر موشکی ناتو موضع‌گیری کرد، تهران اعتماد و اطمینان خود را نسبت به ترکیه در مسایل پولی - مالی نشان داده است.

***اداره کل تربیت بدنی استان بوشهر با ارسال نامه‌ای درباره خبر منتشر شده در تاریخ 17/9/89 مبنی بر رقص زن و مرد در بعضی کلاسها و مراکز آموزش بدنسازی توضیح داد: "در استان دارالحماسه و ولایت مدار بوشهر در هیچ رشته ورزشی تمرین، آموزش و مسابقه مشترک و مختلط با حضور بانوان و آقایان برگزار نمی‌شود و همه تمرین ها، مسابقات و کلاسهای آموزشی رشته‌های ورزشی این دو جنس در استان به صورت مستقل و اختصاصی برای هر کدام برگزار می‌گردد. در ضمن به رغم بازرسی‌های انجام شده از باشگاه‌های بدنسازی، گزارشی مستند مبنی بر تایید مطلب فوق دریافت نشده است و همه فعالیت‌های ورزشی طبق اساسنامه رشته‌ها و باشگاه‌ها می‌باشد."

قدس

اخبار ویژه 

فیلم ضدایرانی با همکاری کارگردان فتنه سبز

البرز- شبکه سعودی العربیه (العبریه) سرویس رسانی به رژیم صهیونیستی را شدت بخشیده است. این شبکه سعودی فیلمی ضد ایرانی را با مشارکت عناصری مانند محسن مخملباف پخش می کند. تیزر تبلیغاتی این فیلم با نام «عاصفه فی ایران» (طوفان در ایران) چند روز است از این شبکه پخش می شود.

آن روی سکه ویکی لیکس؛ ایران و ترور 182 خلبان عراقی!

عصر ایران - شبکه «ای بی سی نیوز» آمریکا مدعی شد که براساس اسناد محرمانه وزارت خارجه آمریکا که از سوی سایت ویکی لیکس منتشر شده، ایران توانسته 182 خلبان عراقی را که در جنگ هشت ساله عراق علیه با ایران، اهدافی را در این کشور بمباران کرده بودند، از بین ببرد. این ادعا در حالی مطرح می شود که عراقیها تاکنون در این باره هیچ سخنی نگفته اند.

عصبانیت آمریکا از طرح سوئیس در برنامه هسته ای ایران

باشگاه خبرنگاران- تلگراف های محرمانه ای که ویکی لیکس در اختیار هفته نامه آلمانی اشپیگل قرار داده، نشان می دهد، آمریکا از تلاشهای سوئیس در قبال موضوع هسته ای ایران ابراز ناخشنودی کرده و آنها را «دخالت غیرسازنده» سوئیس خوانده است. «پیتر آر کانوی» سفیر آمریکا در برن سوئیس در سال 2008 در تلگرافی تأکید کرده است که طرح سوئیس در برنامه هسته ای ایران از حمایت وزیر خارجه سوییس نیز برخوردار است. دیپلماتهای آمریکایی در برن، در سالهای 2006 و 2007 نیز از تلاشهای وزیر خارجه سوئیس برای کاهش تنش بر سر برنامه هسته ای ایران نگران بودند.

دستگیری سرکرده باند مخوف «سیکا»

ایلام - خبرنگار قدس- سرکرده معروف باند قاچاق سلاح و شرارت در شهرستان ملکشاهی از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) و همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی دستگیر شد.به گزارش خبرنگار قدس، این فرد شرور در سال 1385 باندی به نام «سیکا» تشکیل داد که بارها به تهدید، زورگیری، راه بندان، تجاوز به عنف و ایجاد رعب و وحشت در میان مردم اقدام کرده بود.

فهرست سازمان های مجری عملیات روانی فاش شد

باشگاه خبرنگاران- روزنامه واشنگتن پست نام 18 سازمان دولتی و 37 شرکت خصوصی آمریکایی را که در فعالیتهای جنگ روانی آمریکا در جهان و علیه ایران فعالیت دارند، در قالب گزارش یک پروژه تحقیقاتی فاش کرد.

تصمیم دارم جنایتهای منافقین را فاش کنم

ایسنا- مکی رفیعی ، عضو پیشین گروهک تروریستی منافقین از شکنجه های جسمی خود از سوی عوامل این سازمان خبر داد. به گزارش روزنامه عراقی الصباح، وی با فرار از زندان پادگان اشرف توانسته خود را به نیروهای امنیتی عراق تسلیم کند.

کیهان

وزیر صهیونیست رژیم پهلوی بیانیه موسوی را تأیید کرد (خبر ویژه)

وزیر اطلاعات و جهانگردی رژیم پهلوی درباره مقاله موسوی به بهانه محرم گفت من هم اگر در تهران بودم مثل موسوی و نه بیشتر بیانیه می دادم.

رادیو فردا به تازگی ضمن برگزاری میزگردی به بررسی اوضاع فتنه گران پرداخت. این رادیو با اشاره به حادثه عاشورای سال گذشته اعلام کرد: عاشورای پارسال نقطه پایانی به حضور مداوم و متناوب مخالفان در خیابان بود و از آن زمان حضور محسوس و ملموسی در خیابان ها و در مراسم مربوط به روزهای مذهبی یا رسمی از سوی اپوزیسیون به چشم نخورده است.

ارگان رسمی سازمان سیا سپس با حضور داریوش همایون وزیر صهیونیست رژیم طاغوت، حسن شریعتمداری عضو گروهک منحله جنبش خلق مسلمان، و فاطمه گوارایی از عناصر وابسته به گروهک ملی مذهبی به بررسی بیانیه موسوی به مناسبت محرم پرداخت. رادیو فردا پرسید «عده ای از اپوزیسیون به بحث دین واکنش نشان می دهند. برآیند این واکنش ها، چه چیزی را در مورد واکنش سکولارهای غیرمذهبی به بیانیه موسوی نشان می دهد؟». داریوش همایون در پاسخ، ضمن تأیید کامل بیانیه منافقانه موسوی گفت: ما باید ببینیم که چه امکان دارد، نه چه دوست داریم. ما خیلی چیزها ممکن است دوست داشته باشیم ولی در شرایط موجود ایران من تصور می کنم که مفاد این بیانیه در حدود حداکثری است که می شود فعلاً انتظار داشت. خواستن بیش از این، مستلزم این است که ما موسوی را به عنوان یک تبعیدی در بهترین حالتش برای او تصور کنیم. و الا ماندنش در ایران و ادامه فعالیتش تقریباً غیرممکن خواهد شد. موسوی توانسته در ایران بماند و به فعالیتش ادامه دهد که حیاتی است. ما هم اگر به جای او می بودیم در ایران و می خواستیم این کار را بکنیم، فکر نمی کنم بیش از اینها بر می آمد.

حسن شریعتمداری هم که گروهکی موسوم به اتحاد جمهوری خواهان را تشکیل داده، ضمن مخالفت با دخالت دین در سیاست گفت: بیانیه موسوی هنوز بازی در زمین خودی ها است و حتی اگر موفق شوند تبدیل به یک جنگ حیدری- نعمتی خواهد شد در میان طرفداران نظام. جامعه مدنی نیاز دارد فراتر از نهادهای سنتی و مذهبی، خودش بتواند یک بازی بزرگی را تشکیل دهد و اتحاد جدیدی را بیافریند. البته این نوع اتحادهای جدید باعث نمی شود ما یادمان برود که از امکانات موجود استفاده کنیم.

پسر سیدکاظم شریعتمداری اضافه کرد: از این جهت که بتوان هزینه ای به حکومت تحمیل کرد ابراز وجود یا حتی احتمال آن از سوی حامیان موسوی مفید است اما نباید به این بازی دلخوش کرد، خودشان در داخل می دانند مخاطرات چیست تا ما در بیرون. ما نمی توانیم توصیه ای بکنیم.

وی همچنین گفته است: او در جنبش سبز در تظاهرات و خیابان و حسینیه و تکیه نیست، در سطح زیرین جامعه است. البته من به کلی مخالفم با هر اقدام ضد مذهبی که اپوزیسیون را تضعیف و توده های بزرگ را از آن جدا کند.

یادآور می شود موسوی اخیراً در مقاله ای به بهانه محرم، مجدداً از وابستگان به گروهک ها که سال گذشته حرمت عاشورای حسینی را شکستند دفاع کرد و در عین حال ضمن تحریف تاریخ مدعی شد حضرت امام خمینی به خاطر ادامه جنگ ابراز پشیمانی و عذرخواهی کرده بود.

رویکرد ماکیاولیستی علیه ایران ممکن است به ضرر آمریکا تمام شود (خبر ویژه)

از دید آمریکا مقطع زمانی فعلی و روند مذاکره با ایران می تواند خطرناک باشد زیرا دوره های متعدد مذاکره به کشورهای مرددی نظیر روسیه و چین بهانه می دهد تا فشار علیه ایران را تعدیل کنند.

روزنامه انگلیسی اکونومیست با انتشار این تحلیل می نویسد: منتقدان رویکرد اوباما نسبت به ایران می گویند او زیادی خوش بین است که تحریم ها بتواند ایران را از ادامه برنامه هسته ای باز دارد.

اکونومیست اضافه می کند: فلینت و هیلاری مان لورت (زن و شوهر) برای دولت بوش کار می کردند، آنها انتقاد می کنند که اوباما علیرغم وعده معروف «دستان دراز شده»، هرگز به تماس مجدد با ایران اعتقاد نداشته است و این تنها یک حرکت نمایشی است. آنها می گویند رویکرد وی به گفتگو به شیوه ای بوده که می دانسته با شکست روبرو خواهد شد تا به این وسیله، شرکای بین المللی و افکار عمومی آمریکا را برای وضع تحریم های همه جانبه آماده کند. از نقطه نظر آنها، طرح سال گذشته وی برای تحویل سوخت راکتور تحقیقاتی تهران در ازای خروج بخش اعظم اورانیوم غنی شده از ایران، خود بخشی از این رویکرد «ماکیاولیستی» بوده است.

اکونومیست نوشت: منطقی است که پرسیده شود آیا آمریکا فرصت کافی برای انجام این بازی طولانی را دارد؟ در حالی که آقای اوباما به کنار هم گذاشتن قسمت های مختلف طرح خود مشغول است، دستگاه های سانتریفوژ تأسیسات نطنز در ایران به کار خود ادامه می دهند. ممکن است «برخی نهادها با پشتوانه قدرت دولتی» در آمریکا یا اسرائیل، به کاستن از سرعت برنامه ایرانی ها مشغول باشند. هفته گذشته نیز یکی از دانشمندان هسته ای این کشور کشته شده و دانشمند دیگری نیز به دست گروه ترور زخمی شد. اما در کنار همه این اتفاقات، ایران بر ذخیره شناخته شده اورانیوم غنی شده با خلوص پایین خود افزوده است.

این تحلیل اکونومیست در حالی منتشر می شود که پریروز وزیر خارجه امارات خواستار لغو تحریم ها علیه ایران شده بود. شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان از شورای امنیت خواسته بود حال که ایران می گوید برنامه هسته ای را انحصاراً برای تولید انرژی اتمی دنبال می کند، به تحریم علیه ایران پایان داده شود. این پیشنهاد بلافاصله با اعتراض و مخالفت سوزان رایس سفیر آمریکا در سازمان ملل مواجه شد.

در همین حال کنستانتین دالگوف معاون نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: نباید از چارچوب تحریم های شورای امنیت فراتر رفت. ما مجدانه خواهان حل مسائل از طریق گفت وگو و تعامل با طرف ایرانی هستیم. تحریم های یک جانبه محل انتقادات است.

روزنامه واشنگتن تایمز با اشاره به چند دستگی در غرب بر سر نحوه تعامل با ایران نوشت: توافق عمومی بر سر رویارویی با ایران وجود ندارد. ایده استفاده از ترور هم مورد تمسخر بوده و کاملاً بی اعتبار است.این روزنامه نوشت: به نظر می رسد آمریکا ایده حمله را از دستور کار برداشته و رابرت گیتس علناً با این ایده به عنوان ایده ای که نمی تواند راه حل مؤثری باشد مخالفت می کند.

داد و ستد رمزمیان موسوی و مقامات آمریکایی (خبر ویژه)

یک سناتور آمریکایی گفت منتظر است تا یکی از سران مخالفان از واشنگتن به خاطر وضع تحریم ها علیه ایران تشکر کند!به گزارش کریستین ساینس مانیتور، برد شرمان سناتور دموکرات و نماینده کالیفرنیا در کنگره گفت: من منتظر روزی هستم که یکی از سران آزادیخواه در ایران از ما به دلیل وضع تحریم ها تشکر کند.کریستین مانیتور نوشت این اظهارات در حالی عنوان شده که ایران، هدف فشار قدرت های غربی و از جمله تحریم ها را براندازی می خواند.خاطرنشان می شود براساس گزارشهای متعدد، دور جدید تحریم ها علیه ایران به درخواست برخی جریان های فعال در فتنه که نمایندگانی در خارج کشور داشتند، به تصویب رسید تا- به زعم این جریان ها- باعث بازسازی روحیه این جبهه شکست خورده و از هم پاشیده شود.بلافاصله پس از تحریم دور جدید تحریم ها، شماری از بازیگران اصلی فتنه و از جمله موسوی - طبق پروژه مورد توافق قبلی- جمهوری اسلامی را متهم به ماجراجویی کرده و حق را به جانب قدرت های غربی دادند! تلقی این جریان کج فهم این بود که فشارهای غرب، باعث فاصله میان مردم و نظام می شوددر حالی که آخرین نظرسنجی مراکز مطالعاتی غرب نشان می دهد انزجار و بی اعتمادی مردم ایران نسبت به آمریکا به ویژه طی ماههای اخیر سیر صعودی تندی داشته است. به عنوان مثال نظرسنجی موسسه بین المللی صلح در نیویورک حاکی از آن است که بی اعتمادی مردم ایران به آمریکا به میزان 92درصد افزایش یافته است.

موسوی سال گذشته در نمایشی رسوا، از ملت های جهان(؟!) که با اعمال تحریم علیه جمهوری اسلامی، از مخالفان حمایت می کنند تشکر کرده و درعین حال مدعی شده بود که مخالف این تحریم هاست. استفاده از کلمات رمز و غلط انداز بخشی از ادبیات موسوی است، نظیر «مردان خداجو» به جای حرمت شکنان روز عاشورا، «مردم جهان» به جای قدرت های استکباری زورگو و... به همین دلیل هم بود که اوباما با نام بردن علنی از وی، اعلام کرد تحت تاثیر حرکت شجاعانه و ستایش برانگیز موسوی قرار گرفته است!

نوول ابزرواتور: طرفی که در افغانستان کمرش خواهد شکست آمریکاست (خبر ویژه)

آژیر بحران برای آمریکا در افغانستان به صدا درآمده است.

روزنامه فرانسوی نوول ابزرواتور با اشاره به سفر چند ساعته و مخفیانه باراک اوباما به افغانستان نوشت: اوباما هفته گذشته سفری چند ساعته به کابل داشت و در مقابل 3 هزار سرباز آمریکایی وعده داد که نیروهای ناتو کمر طالبان را خواهند شکست ولی متاسفانه گزارشها چیز دیگری را نشان می دهد.

رونه باکمن نویسنده تحلیل نوول ابزرواتور توضیح داد: همین روزها مرکز بین المللی «کریزی گروپ» گزارشی را به افغانستان و وضعیت کنونی این کشور و آینده صلح اختصاص داده که به آژیر بحران بیشتر شبیه است. گزارش این مرکز تحقیقاتی مستقل نشان می دهد که صدها میلیارد دلاری که آمریکا و غرب به افغانستان سرازیر کرده اند، حاصلی نداشته جز گسترده تر کردن یک فساد فراگیر در حکومت. اکنون طالبان حتی بدون جنگ، کنترل خود را بر بخش قابل توجهی از افغانستان گسترش داده اند. شاید به همین دلیل هم بود که اوباما در سخنرانی خود در پایگاه بگرام، با وجود وعده های فراوان، به سربازان یادآوری کرد که روزهای سختی در پیش رو خواهند داشت.

ژنرال مک کریستال فرمانده آمریکایی نیروهای اشغالگر افغانستان، چند ماه پیش در مصاحبه ای جنجالی نسبت به پیروزی آمریکا در افغانستان ابراز ناامیدی کرد. او تاکید کرد استراتژی اشغالگران اساسا غلط و بی نتیجه است اما آنچه بیشتر از همه ناامیدکننده است بی خبری اوباما از مختصات جنگ افغانستان است.

ایران

دیگه چه خبر؟

حضور عفت مرعشی در سفارت انگلیس

خبر اول این که عفت مرعشی به منظور اخذ ویزای سفر به انگلیس، روز گذشته و مقارن تجمع ضدانگلیسی دانشجویان در سفارت انگلیس حضور یافت. به گزارش یکی از سایتهای خبری وی و نوهاش عماد هاشمی در حالی به سفارت انگلیس رفته اند که ضمن مصاحبه و گرفتن عکس برای آنها ویزا صادر شود. این در حالی است که در سفارت انگلیس روزهای یکشنبه به روی متقاضیان ویزا بسته است اما امروز در این سفارتخانه، استثنائاً برای این افراد باز شده بود. همسر و نوه آقای اکبر هاشمی از در پشتی سفارت برای اخذ ویزا به درون سفارت رفته بودند.

تلاش یکی از سران فتنه برای تقویت موضع 1+5 مقابل ایران

خبر دیگر این که شنیده شده، نشست اخیر 1+5 و موفقیت هیأت نمایندگی جمهوری اسلامی در این اجلاس که به اعتراف رسانههای استکبار نشان از دست پر و داشتن برنامه و برگ برنده جمهوری اسلامی بوده است، در داخل کشور و نزد برخی از سران فتنه، مطلوب نیفتاده و در هماهنگی کامل با غرب به قلب مسائل روی آوردهاند. در همین راستا یکی از سران فتنه در راستای سیاست کلی جریان فتنه مبنی بر افزایش تحریمهای غرب علیه ایران موضعگیری غیر منطقی داشته است.

راز ساختارشکنیهای جدید حزب منحله مشارکت

شنیدیم که در حالی که طی روزها و هفتههای گذشته حزب منحله مشارکت به مناسبتهای مختلف به برگزاری جلسات پنهان و صدور بیانیههای گوناگون مبادرت کرده، این پرسش در فضای سیاسی کشور به وجود آمده که فعالیت انفجاری این حزب منحله براساس چه تصمیمی طراحی و پیگیری میشود. در همین خصوص خبرهای دریافتی حکایت از آن دارد که این سلسله تلاشها در راستای پیامی است که از سوی مصطفی تاجزاده و از طریق همسرش به اعضای برجسته این حزب منحله انتقال داده شده است. همسر تاجزاده در دیدارها و تماسهایی که با برخی از اعضای برجسته حزب منحله مشارکت داشته، ضمن ابلاغ پیام تاجزاده، خطوط کلی پیشنهادی را برای ادامه فعالیت و دور جدید فتنهانگیزی به سمع و نظر آنان رسانده است. گفته میشود نامهنگاریهای اعضای این حزب منحله، صدور بیانیه، مصاحبههای گوناگون، فعال شدن در فضای مجازی و... بخشی از فعالیتهای صورت گرفته توسط این حزب منحله پس از دریافت پیام تاجزاده میباشد.

مأموریت جدید فتنه گران در قم

دست آخر این که به تازگی اتاق فکر فتنه طی یک طراحی جدید علیه نظام جمهوری اسلامی قصد دارد با بررسی اعدام شماری ازعناصر گروهکهای تروریستی و ضد انقلاب در سال 67، آن را به موضوعی به عنوان نقض حقوق بشری دستمایه فعالیت خود قرار دهد و از آن بهرهبرداری تبلیغاتی کند. در همین راستا اتاق فکر فتنه، گروهی را در قم مأمور بررسی همه جانبه اعدامهای اعضای گروهکهای ضدانقلاب در سال 67 کرده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات