صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۸  ، 
کد خبر : ۱۹۵۹۵۲

اخبارویژه روزنامه های4دی 89


رسالت

اخبار کوتاه

هزار دستان؛ شبکه اجتماعی یا شبکه جاسوسی ؟!

به گزارش « جوان آنلاین»، به دنبال ناکارآمدی شبکه اجتماعی مانند بالاترین، سبز لینک، دنباله ، خودنویس و ...  از سوی فتنه گران که در زمینه گردآوری اطلاعات آشکار در خصوص مسائل اجتماعی فعالیت می کرد و اکثریت قریب به اتفاق افراد حاضر در این شبکه ها مزد بگیر سازمان های اروپایی بودند. به تازگی از سوی فتنه گران خارج نشین و در راستای همکاری با سرویس های جاسوسی غرب به خصوص ام آی 6  شبکه اجتماعی با نام «هزار دستان» راه اندازی شده است . که فقط افرادی که دانشگاهی بوده

می توانند در آن عضویت پیدا کنند.

اطاق فکر سرویس‌های اطلاعاتی غرب با همکاری فتنه گران خارج نشین به اهمیت موضوع شناسایی و جمع آوری اخبار از نخبگان علمی داخلی و خارجی ایرانی علاقه مند شده اند.از نکات دیگر، عضویت در این شبکه دادن هدایایی ویژه می باشد که خود نشان دهنده هماهنگی با سرپلهای داخلی جریان فتنه در این خصوص می باشد.با توجه به طراحی و اجرای ترورهای اخیر که شاه بیت آن دانشمندان عزیز کشورمان بود، جان عزیزانی که با این نوع شبکه ها در ارتباط باشند به خطر خواهد  افتاد.

ابراز برائت عضو حزب اعتماد ملی از یکی از فتنه گران

عضو حزب اعتماد ملی در گفتگو با فارس، با بیان اینکه حزب اعتماد ملی به دلیل مشکلاتی که پس از انتخابات پیش آمد هنوز فعالیت رسمی ندارد، گفت: با توجه به اینکه دفتر حزب تا مدت‌ها پلمب بوده و ما از این نظر که آیا اجازه فعالیت داریم یا نداریم، در یک نوع بلاتکلیفی به سر می‌بریم.وی تاکید کرد: اعتراضاتی هم که کروبی در جریان انتخابات به نتایج داشت، از موضع شخصی وی بوده و مواضع او موضع حزب اعتماد ملی نیست.نصیرپور اضافه کرد: کروبی به عنوان یک کاندیدا به نتایج اعتراض داشت و طبیعتا پاسخگویی لازم را هم خواهد داشت؛ باید منتظر بود که وی خود تکلیف موضوع را روشن کند."مواضعی که کروبی در مورد نتایج انتخابات اتخاذ می‌کرد، اصلا در حزب مطرح نشده بود که موضع حزب باشد یا نباشد ".

تداوم جنایت منافقین در اردوگاه اشرف

به گزارش فارس مهدی فتحی  یکی از اعضای گروهک تروریستی "منافقین در اردوگاه "اشرف " بر اثر ابتلا به بیماری سرطان و عدم معالجه به موقع جان خود را از دست داد.بر اساس این گزارش، فتحی عضو گروهک منافقین، که دارای پناهندگی فرانسه بود، چندی پیش وارد اردوگاه اشرف شده بود. در سال گذشته بارها از سران منافقین در این اردوگاه خواسته بود تا به وی اجازه دهند، اردوگاه را برای معالجه ترک کند و به فرانسه بازگردد، اما مسئولان این اردوگاه با درخواست او موافقت نکردند تا اینکه حال او رو به وخامت گذاشت و در نهایت به یک بیمارستان در شهر "بعقوبة " منتقل شد، اما دیگر برای معالجه دیر شده بود و وی جان خود را از دست داد.

فارین پالیسی: امیدی به پیروزی جریان فتنه نیست

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه فارین پالیسی ، در این مقاله به قلم " الیوت هن تاو" و " ناتان گونزالز" آمده است: به نظر می‌رسد ایران توانسته موانع موجود برسر توسعه اقتصادی‌اش که قرار بود به واسطه اعمال تحریم‌ها ایجاد شود را بردارد.این دو افزودند: از سوی دیگرطرح هدفمندی یارانه‌ها در ایران نیز پاسخگو بود و به عنوان ابزار دیگری برای کنترل اقتصادی این کشور مثمر ثمر واقع شده است.این گزارش می‌افزاید: از طرف دیگر سران فتنه  نیز نتوانسته‌اند کاری از پیش ببرند.در این مقاله آمده است: این امر چه معنایی می‌تواند برای آمریکا داشته باشد جز اینکه بسیاری  ازسیاست‌های خارجی آمریکا به پیروزی جریان فتنه چشم دارد ولی بدبختانه دورنمای این جریان بسیار تیره و تار است

فلسفه اعطای جایزه به شیرین عبادی

وال استریت ژورنال با اشاره به اعطای جایزه صلح نوبل به افراد نالایقی چون " شیرین عبادی" مدعی شد: این جایزه به حربه ای برای ضربه زدن به کشور‌های مقتدری چون ایران تبدیل شده است.به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، " جان لی" نوشت: جایزه صلح نوبل به عنوان حربه ای از سوی کشور‌های خارجی برای تخریب کشور‌های توانمند استفاده می شود.

به گفته وی اعطای این جایزه به " شیرین عبادی" از ایران و " لیو شیائوبو" از چین تائیدی براین ادعا است.برخی کارشناسان مدعی‌اند، این جایزه اخیراً به دستاویز غرب تبدیل شده و از آن جهت پیشبرد اهداف شوم خود بهره می برد.

ربع پهلوی: مخالفت با ایران"همچون" فیل هوا کردن است

به گزارش باشگاه خبرنگاران،" رضا ربع پهلوی" در مصاحبه سردبیر صدای آمریکا به تلاش های خود برای برپایی کودتا درایران اذعان کرد و گفت: من مدل های موفق درجهان را که به کودتاهای مختلف منجر شده بررسی می کنم."فرهودی" در ادامه مصاحبه از ربع پهلوی سؤال کرد که آیا می توان اپوزیسیونی قوی در ایران شکل داد؟ گفت: باید هسته مرکزی اپوزیسیون را برروی فراریان شکل داد و آنها را عهده دار این گروه های مخالف کرد.ربع پهلوی همچنین تخصیص بودجه های بیشتر به اپوزیسیون ها، حمایت از آنها از طریق رسانه ها، همچنین تشکیل صندوق تضمین حقوق افراد مخالف که با اعتصاب و اعتراضها حقوقشان را از دست داده اند را پیشنهاد داد.ربع پهلوی گفت: من از طریق لیدری به جایی نرسیدم و حال باید از در ادعای دموکراسی وارد شوم.ربع پهلوی همچنین براقتدار نظام ایران اعتراف کرد و گفت: مخالفت با جمهوری اسلامی ایران"همچون" فیل هوا کردن است.او تصریح کرد: شوک تحریم ها کوتاه مدت است و نهایتاً فشاری برایران وارد نمی کند و تأثیری ندارد

جمهوری اسلامی

جهت اطلاع 

***  وزارت جنگ آمریکا (پنتاگون) می‌گوید: فساد جنسی بین نظامیان آمریکایی طی یک سال 64 درصد افزایش یافته است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الجزیره تجاوز جنسی به زنان و دختران شاغل در ارتش آمریکا به یک امر کاملاً سیستماتیک تبدیل شده و کار از موارد اتفاقی و نادر گذشته است. همین گزارش، از قول "سوزان آویلا اسمیت"، یکی از قربانیان تجاوز جنسی در ارتش آمریکا که 15 سال است در زمینه سازمان دهی زنان نظامی آمریکایی برای مقابله با تجاوزهای جنسی فعالیت می‌کند، می‌افزاید: شاید مردم نتوانند حتی تصور کنند که این افراد تا چه حد دچار آسیب روحی می‌‌شوند. از 3 هزار زنی که تحت این شرایط بوده و من با آنها ارتباط داشته ام، تنها یک نفر توانسته است برای خود شغلی یافته و مشغول به کار شود. وی همچنین افزود: "مشکل در مبارزه با این پدیده این است که شخص متجاوز دشمن محسوب نمی‌شود، بلکه دوست یا همکار فرد قربانی است." گفته می‌شود چهار درصد مردان در ارتش آمریکا نیز قربانی تجاوز جنسی می‌شوند! الجزیره همچنین در این گزارش موارد بسیاری را از مردانی نقل می‌کند که در دوران خدمت سربازی مورد آزار و اذیت جنسی واقع شده‌اند اما یا از خجالت جرئت ابراز آن را نیافته‌اند و یا اینکه فرماندهانشان پس از شنیدن موضوع به آن اهمیت چندانی نداده‌اند.

***  مقامات رژیم صهیونیستی دور جدید جنگ تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی ایران را آغاز کرده‌اند. وزیر خارجه این رژیم گفته است: "ایران با بمب هسته‌ای به دنبال اشغال کشورهای حوزه خلیج فارس است". وی در مصاحبه با هفته نامه آمریکائی نیوزویک افزود: "تحریم نمی‌تواند ایران را از دستیابی به توانمندی‌های هسته‌ای باز دارد." وی گفت: "پس از آن که تهران به بمب هسته‌ای دست یابد نخستین قدم اشغال کشورهای حوزه خلیج فارس خواهد بود. ایران تلاش می‌کند رژیم پادشاهی عربستان را نیز از قدرت کنار بگذارد." "لیبرمن" در پاسخ به این پرسش که اسراییل در کدام بخش این ماجرا قرار دارد گفت: "پس از آن نوبت ما خواهد بود؛ درست مانند زمان جنگ جهانی دوم ابتدا چکسلواکی و بعد لهستان، ولی سرانجام یهودیان بیشترین هزینه را دادند."

*** یک نماینده دموکرات کنگره آمریکا در نامه‌ای به رئیس کنسرن نفتی OMV از وی خواسته است فروش سوخت به شرکت هواپیمایی "ایران ایر" را متوقف کند. این شرکت تحویل بنزین هواپیما را مغایر مقررات سازمان ملل نمی‌داند. طبق گزارش نشریه اطریشی دی پرسه، فرانگ پالون، سناتور دموکرات کنگره در نامه‌ی خود، این کنسرن اتریشی را تهدید کرده که ادامه‌ی فروش بنزین به هواپیماهای ایرانی پیامدهایی برای این کنسرن در بر خواهد داشت. او نوشته است: براساس قوانین آمریکا، فروش بنزین به هواپیماهای ایرانی به ارزش بیش از یک میلیون دلار برای یکبار و یا مجموعاً بیش از 5 میلیون دلار در طول 12 ماه، ممنوع است و مشمول تحریم‌های آمریکا علیه ایران می‌شود. براساس مصوبه کنگره که بلافاصله به امضای باراک اوباما رسید، هر شرکتی که از طریق فروش محصولات یاد شده به ایران، درآمدی معادل یک میلیون دلار یا بیشتر کسب کند، مشمول تحریم‌های آمریکا خواهد بود. این شرکت‌ها اجازه فعالیت در بخش‌های مالی، بانکی یا یازارهای سهام آمریکا نخواهند داشت. هم اکنون شرکت‌های بریتیش پترولیوم (BP)، شل و Q8 قرارداد تحویل سوخت هواپیما به ایران را تمدید نکرده‌اند.

قدس

اخبار ویژه 

پاسخ جالب «اسد» به روزنامه آلمانی درباره سکینه محمدی

واحد مرکزی خبر - بشار اسد رئیس جمهور سوریه در گفتگوی اختصاصی خود با روزنامه «بیلد» آلمان در پاسخ به سؤالی درباره نگرانی غربیها از حکم اعدام یک زن ایرانی که به همسرش خیانت کرده است گفت: (شما غربیها) چطور نگران جان یک زن مجرم هستید اما نیم میلیون کشته عراقی را براحتی فراموش می کنید؟

تلاش انگلیس برای محدودکردن فعالیت پرس تی وی

الف- برخی از رسانه های انگلیس تلاش می کنند تا فعالیتهای پرس تی وی را در این کشور محدود کنند. یکی از اقدامات غیرقانونی که علیه شبکه پرس تی وی ایران در انگلیس انجام شده است، مسدودکردن حسابهای شرکت خصوصی پرس تی وی در این کشور است. هنوز هیچ علت قانونی برای این اقدام اعلام نشده است.

تداوم جنایت منافقین در اردوگاه اشرف

رجا - یکی از اعضای گروهک تروریستی منافقین در اردوگاه اشرف که از سرطان رنج می برد، در پی اهمال سرکرده های منافقین جان خود را از دست داد.مهدی فتحی، یکی از اعضای گروهک تروریستی منافقین در اردوگاه اشرف بر اثر ابتلا به بیماری سرطان و عدم معالجه به موقع جان خود را از دست داد.

حمایت چهار مقام آمریکایی از براندازی در ایران

فارس - یک گروه 4 نفره از مقامات عالیرتبه آمریکایی در سخنرانی خود در نشستی ضدایرانی در پاریس خواستار حمایت فنی و محرمانه واشنگتن از گروهک تروریستی منافقین و تقویت مخالفان ایران برای براندازی دولت در تهران شدند.

سفیر رژیم صهیونیستی: باید به فتنه سبز کمک کنیم

جهان- در آخرین روز از نشست سه روزه «مقابله با تهدید ایران» که از سوی بنیاد آمریکایی دفاع از دموکراسی ( FDD ) در یکی از مجلل ترین هتلهای واشنگتن برگزار شد، یوری لوبرانی آخرین سفیر رژیم صهیونیستی در ایران در اظهاراتی مداخله جویانه با تأکید بر لزوم حمایت از فتنه گران بعد از انتخابات سال گذشته ایران، جنبش سبز و خرابکاری را تنها راه مقابله با ایران دانست.

نیجریه متهم ایرانی را با وثیقه آزاد کرد

پارسینه- دادگاهی در نیجریه شهروند ایرانی متهم به ارسال اسلحه را با قرار وثیقه آزاد کرد. اسحاق بلو، قاضی دادگاه آبوجا پایتخت نیجریه 131 هزار و 150 دلار وثیقه برای آزادی موقت فرد مذکور تعیین کرده است. نیجریه در اکتبر گذشته 13 کانتینر حاوی سلاح که مدعی بود از ایران ارسال شده را کشف و توقیف کرد.

پاسخ منفی شرکت اتریشی به درخواست خصمانه نماینده آمریکایی

عصر ایران- فرانک پالون نماینده دموکرات کنگره آمریکا در نامه ای به رئیس شرکت نفتی OMV از وی خواسته است فروش سوخت به شرکت هواپیمایی «ایران ایر» را متوقف کند. این در حالی است که این شرکت تحویل بنزین هواپیما را مغایر مقررات سازمان ملل نمی داند.

کیهان

خودکشی دستجمعی اصحاب حلقه درازگوش در لندن (خبر ویژه)

حلقه ماسونی لندن دو سناریوی همزمان را علیه آیت الله هاشمی رفسنجانی به اجرا گذاشت. سایت جرس در این سناریوی دوسویه از یک طرف به ستایش از هاشمی رفسنجانی پرداخت و در مطلب دوم، با نسبت دادن خبری به دروغ تلاش کرد وی را همچنان همراه فتنه گران نشان دهد. این خبر دروغ البته رسوایی تازه ای را برای ارگان حلقه لندن به بار آورد.

جرس طبق خبر مذکور - به نقل از منابع خبری در تهران- مدعی شده بود هاشمی رفسنجانی در دیدار با جمعی از فضلا و طلاب حوزه علمیه قم که قبل از ماه محرم انجام شده گفته است «قانون اساسی اشکالات جدی دارد و باید اصلاح شود ... با وضع مدیریت کشور نتیجه ای جز سقوط در طالع آن متصور نیست و اگر در آینده شاهد نظام سکولار باشیم، دور از انتظار نخواهد بود.»

به دنبال این دروغ پراکنی دفتر اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت ضمن تکذیب صریح ادعای مذکور اعلام کرد: «چند سایت خارجی فارسی زبان خبری را در خصوص دیدار جمعی از فضلا و طلاب حوزه علمیه قم با آیت الله هاشمی رفسنجانی نقل کرده اند که اصل دیدار منتشر شده در آن، خلاف واقع بوده و اکیداً تکذیب می گردد و این امر قطعا نشانگر یک توطئه جدید در خصوص القای اختلافات در بین مسئولان عالی رتبه و تفرقه بین مردم می باشد.»

جرس پیش از این هم در رسوایی های مشابهی نقش آفرینی کرده بود از جمله جعل نامه و انتساب آن به آیت الله آملی لاریجانی که با تودهنی جانانه رئیس قوه قضائیه مواجه شد. از این قبیل دروغ پراکنی ها به وفور در کارنامه کوتاه جرس ثبت شده است.

به دنبال این افتضاح و واکنش معنادار دفتر آقای هاشمی، جرس به اقدام فریبکارانه دیگری دست زد و به واسطه یکی از میرزا بنویس های خود - که معمولا به فرموده در رد و اثبات می نویسد - به ستایش از هاشمی رفسنجانی پرداخت. ابراهیم نبوی (طنزنویس فراری) در این مطلب سفارشی، مدعی شد منظور اکبر گنجی از عالیجناب سرخپوش قتل های زنجیره ای، هاشمی رفسنجانی نبوده است! وی همچنین مدعی شد کشور رو به فروپاشی است! و فقط هاشمی می تواند کشور را نجات دهد.

در پی انتشار مجدد این نوشته در سایت ضد انقلابی «بالاترین» کاربران بالاترین واکنش های جالبی نشان دادند؛ از جمله «چی شده نبوی باز افسار پاره کرده ... این آقای نبوی ابتدا گفتند آنها که در سال 67 اعدام شدند حقشان جز مرگ نبود. بعد هم پاچه گنجی را گرفت که چرا نگفتی رفسنجانی عالیجناب سرخپوش نبوده ... ابراهیم نبوی شنگول! تو که توبه کرده بودی و گفته بودی دیگه از مسکرات استفاده نمی کنی و حداقل وقتی مستی دیگه دست به قلم نمی زنی و اگر در زمان مستی دست به قلم زدی حداقل تئوری مزخرف منتشر نمی کنی و اگر هم کردی نمی فرستی روی وب، تو هم که قولت قول نیست ... این نبوی همان نیست که پارسال می خواست تهران اسب تروا پیاده کند! ببین ابراهیم خان جان! هنوز جای 22 بهمن پارسالم درد می کند؟!... البته دلارهای مهدی هاشمی هم باعث میشه آدم فعال تر قلم بزنه و بیشتر چرت و پرت تحویل مردم بده ... این آقای نبوی گویا فراموش کرده که شخص خود ایشان اولین کسی بود که در طی انتخابات مجلس ششم، و هنگامی که رفسنجانی رای نیاورد و او را در رده 30 ام قرار دادند، در روزنامه «جامعه» به ایشان لقب «ننه سی» داد و حالا مدعی رفسنجانی می شود! واقعا که یک فرد تا چه حد می تواند دروغ گو و حقه باز و مزدور باشد؟ به این دلقک باید گفت که برو عمو بساط حقه بازیهایت را در جای دیگری بینداز، اگر تو حافظه ات را از دست داده ای، هنوز هستند کسانی که سابقه کثیف تو را که در مقابل دانشگاه با زنجیر بصورت دختران و پسران جوان میزدی... از کی تا حالا ابراهیم نبوی «تحلیلگر» شده؟ تا جایی که خود ایشان هم مدعی است، کارش طنزنویسی بوده، اما «تحلیلگر» دیگر چه صیغه ای است؟... این آقا با اسب تروا در آن روز باعث شد صد نفر دستگیر بشن و پشت جنبش به زمین مالیده بشه، کسی نیست اونو بازخواست کنه؟... چه نوشابه ای باز می کنه این آقا ابراهیم... پروژه اسب تروا و کنفرانس مطبوعاتی به همراه مهاجرانی در این باره هنوز یادمون نرفته، باز خوبه نمی گذاری حافظه مون پاک بشه و داغ دلمون رو تازه می کنی»....

از سوی دیگر سایت ضدانقلابی خودنویس به قلم یکی از نویسندگان گویانیوز و با اشاره به رکوردشکنی حلقه لندن و سایت جرس در انتشار دروغ های شاخدار نوشت: اخیرا در اینترنت یک آگهی منتشر شده مبنی بر استخدام خبرنگار محقق برای تحقیق درباره سندیت اخباری که در اینترنت منتشر می شود. والله ما همه جور خبرنگاری دیده بودیم الا این جوری اش را. وقتی مخملباف به اسم نقل از «کارمند سابق بیت رهبری» متنی را منتشر می کند، به تشخیص خودمان باید به عقل سلیم مراجعه کنیم و ببینیم با عقل جور در می آید. من وقتی مقاله مخملباف زیر عنوان رازهای زندگی خامنه ای ]منتشره در گویانیوز[ را خواندم و به عقل سلیم مراجعه کردم، دیدم عقلم می گوید «من جای تو باشم چنین حرف های ابلهانه ای را منتشر نمی کنم که منتشر کردی و آبرویت رفت، کاسه کوزه را سر من نشکنی». آن خبر ادعا می کرد «آیت الله خامنه ای 170 عصای آنتیک دارد که یک میلیون و دویست هزار دلار قیمت گذاری شده است و...» وقتی از عقل سلیم درباره چنین خبری سوال می کنم نگاه چپ چپ به من می اندازد و با انگشت به گیجگاهش می زند و می گوید «می خواهی مخاطبانت بگویند عقل نداری؟! یا عقل توی سرت کم است؟!»؛ خبری مثل خبر ادعایی جرس که مدعی بود صادق لاریجانی نامه بسیار مهم و اعتراضی به رهبر جمهوری اسلامی نوشته است. یا آن یکی خبر جرس درباره سفر رهبری به قم و تمهید جانشینی پسرش! عقل سلیم در برابر چنین چیزهایی، با آدم قهر می کند و می گوید «مسخره بازی درآورده ای یا مرا احمق فرض کرده ای؟! مگر من خل و دیوانه ام که از این چیزها به من می دهی. برو کمی مغزت را پولیش بزن»! چرا باید عقل سلیم اهل خبر و نظر چنان خبرسازی های احمقانه ای را باور کند؟

تنازع بقا در شبکه عنکبوت (خبر ویژه)

ریزش کاربران رسانه های ضد انقلاب و اخراج 200 کاربر سایت بالاترین به بحث های جالبی در میان این رسانه ها دامن زده است.

پیش از این مهدی یحیی نژاد از دست اندرکاران بالاترین خبر داده بود که توهین صریح به ارزش های اسلامی باعث جدایی طیفی قابل توجه از کاربران بالاترین شده ] در تناقض با اهداف فتنه سبز بوده[ و به همین دلیل، کنترل هایی صورت می گیرد. در کنار این واقعیت معلوم شدن ماهیت وابسته و عقبه استکباری شبکه رسانه های ضد انقلاب (از جمله بالاترین) از یک سو و آشکار شدن «کذاب» بودن این شبکه عنکبوتی به ویژه در فتنه سبز از دلایل دیگر «ریزش ها» و «اخراج» کاربران بوده است. در همین حال سایت های ضد انقلابی گویانیوز و خودنویس هر یک از زاویه ای به این روند رو به نزول پرداخته اند.

گویانیوز در تحلیلی یادآور شده است: باید از آقای یحیی نژاد پرسید بلاک کردن دعوت نامه های اعضا بر مبنای کدام منطق صورت گرفته است؟ آیا باز هم نبود امکانات فنی را بهانه می کنید؟ افراد حذف شده اغلب کاربرانی معترض هستند که به سیاست های شما اعتراض دارند؟ شما با چه دلیلی دست به قلع و قمع زده اید؟

در همین حال به گزارش بولتن نیوز، وضعیت جدید بالاترین نشان دهنده سرخوردگی کاربرانی است که سال گذشته به دنبال تحولات و حوادث بعد از انتخابات، در فضای اینترنت مطالب بسیاری در مورد انتخابات برای گفتن داشته اند. اما حالا که دچار سرخوردگی شده اند و بعد از توقف جریانات موسوم به موج سبز، عمدتاً حرفی برای گفتن ندارند و کسانی که دوران گذشته بالاترین را شاهد بوده اند، پیشنهاد کرده اند که مدیران بالاترین، طرح پاکسازی سایت را با همین سرعت و با همین قاطعیت دنبال کرده و به فرجام برسانند.

اما سایت خودنویس ابعاد دیگری از پشت پرده بالاترین را منتشر کرده و تأکید می کند «رسانه های منسوب به اصلاح طلبان در خارج کشور با دخالت مستقیم دولت های غربی است که گسترش می یابد.» خودنویس سپس تأکید می کند: اتفاق بالاترین مبنی بر رویکردی است که اصلاح طلبان در خارج کشور و پس از حوادث انتخاباتی ایفا می کنند. چه طور می توان به طیفی قلیل اجازه داد تا با استفاده از منابع مالی حاصل از نزدیک به سی سال حضور در مناصب اجرایی در جمهوری اسلامی، این چنین در خارج از کشور گرد و خاک به پا کنند. پس از تجمیع جریان های اپوزیسیون زیر چتر جنبش سبز اکنون غرب تنها آلترناتیو موجود در برابر حکومت ایران را جنبش سبز می داند و تلاش های رسانه ای اصلاح طلبان برای مصادره جنبش سبز در حقیقت تلاش برای تحمیل خود به عنوان تنها آلترناتیو در نظر فعالین سیاسی غرب است. این در حالی است که در میان انبوه سایت های نامی و پربازدید با پسوند و پیشوند سبز که عمدتاً در حال کپی کردن مطالب گزینشی و سفارشی اصلاح طلبان از روی یکدیگر هستند، حتی یک رسانه مستقل وجود ندارد.

خودنویس در ادامه با شرح نمونه هایی از ترفندهای سایت بالاترین در دروغگویی و وارونه نمایی می نویسد؛ حکایت رسانه های اصلاح طلب در خارج از ایران تلاش یک گروه ورشکسته سیاسی است که با پول و وارونه نشان دادن حقایق جاری در خیابان های ایران قصد دارد در غرب برای خود مشروعیت جعلی بخرد و در عین حال گوشه چشمی نیز به مدیریت حوادث داخل دارد تا مبادا اتفاق غیرمنتظره ای همچون عاشورای 88 در انتظار نباشد. اکنون جای این پرسش است که علی رغم اعمال سرکوب نرم گسترده رسانه ای که توسط مجموعه اصلاح طلب در قالب اپوزیسیون صورت می گیرد، چگونه است که در غرب هر جا تصمیم گرفته شد که بودجه ای به ترویج آزادی بیان در ایران اختصاص یابد سهم اصلاح طلبان شد؟!

آمریکا و اسرائیل: کنار ماموران خود در ایران ایستاده ایم (خبر ویژه)

وزیر خارجه آمریکا برای چندمین بار ضمن حمایت از گروهک های ضدانقلاب تاکید کرد: واشنگتن در کنار مخالفان جمهوری اسلامی ایستاده است.

هیلاری کلینتون گفت: ما برای همه مخالفانی که برای شنیده شدن صدای خود و برای آزادی و حقوق بشر مبارزه می کنند می گوییم که شما تنها نیستید و آمریکا پشتیبان شماست.

ادعای حمایت از آزادی و حقوق بشر در حالی است که آمریکا در سراسر خاورمیانه بزرگ در کنار دیکتاتورها و کودتاگرانی ایستاده که با سرکوب دموکراسی و حقوق بشر توانسته زمام قدرت را حفظ کنند. این رژیم همچنین در هر جای دنیا و منطقه که حکومتی بر مبنای مردم سالاری تشکیل شده و مستقل از کاخ سفید مشی می کند، به دشمنی برخاسته است.

همزمان با اظهارات کلینتون، یوری لوبرانی مشاور وزارت دفاع رژیم صهیونیستی و آخرین سفیر این رژیم نزد رژیم پهلوی در سخنان مشابهی به حمایت از اپوزیسیون و فتنه سبز پرداخت و گفت: در حقیقت آنها (مخالفان و اپوزیسیون) تنها مامورانی هستند که می توانند رژیم تهران را تغییر دهند.

وی که در نشست 3 روزه «مقابله با تهدید ایران» در واشنگتن سخن می گفت، اضافه کرد: تحریم ها به تنهایی کافی نیست. ما وظیفه داریم مخالفان را کمک کنیم و به آنها قوت قلب بدهیم. آنها باید بدانند تنها نیستند و حامیانی دارند. به نظر من کشورهای اروپایی در این باره کوتاهی کرده اند.

لوبرانی با بیان این که احمدی نژاد بسیار زیرک است، ادامه داد: رژیم ایران تنها در صدد براندازی اسرائیل نیست بلکه هدف اصلی براندازی ارزش های غربی است. رژیم ایران هم اکنون خود را یک ابرقدرت کوچک می داند. اذعان لوبرانی به عدم اثرگذاری جدی تحریم ها در حالی است که آویگدور لیبرمن وزیر خارجه اسرائیل هم در مصاحبه با نیوزویک، گفته است: تحریم ها جلودار ایران نیست و ایران هسته ای را با این تحریم ها نمی توان متوقف کرد. وی گفت: تحریم های کنونی، هر اندازه هم که گسترده تر شوند برای بازداشتن ایران از ادامه برنامه های هسته ای کافی نخواهد بود و تردیدی نیست که ایران همچنان در راه هسته ای شدن گام برمی دارد. تاکید مقامات آمریکایی و اسرائیلی بر لزوم حمایت از فتنه سبز یادآور اظهارات سال گذشته شیمون پرز و نتانیاهو است. سال گذشته رئیس رژیم صهیونیستی تصریح کرده بود که جنگ با جمهوری اسلامی از داخل مرزهای ایران آغاز می شود و اپوزیسیون سبز به نیابت از اسرائیل با جمهوری اسلامی می جنگد. نخست وزیر این رژیم هم گفته بود جنبش سبز سرمایه بزرگ اسرائیل است.

یعنی جان یک زن از جان نیم میلیون کشته عراقی باارزش تر است؟! (خبر ویژه)

بشار اسد رئیس جمهور سوریه در گفت وگو با روزنامه «بیلد» آلمان و در پی اصرار خبرنگار مبنی بر گرفتن موضع اخیروی علیه حکم اعدام سکینه-م (متهم به زنای محصنه و قتل همسر خود)، اظهار داشت: شما غربی ها چطور نگران جان یک زن ایرانی هستید اما نیم میلیون کشته عراقی را براحتی فراموش می کنید؟ به نظر شما آیا نیم میلیون شهروندی که تاکنون در عراق کشته شده اند، تصویری است که غرب می خواهد از خود به نمایش بگذارد و آیا اگر بخواهیم همین پرسش را در مورد افغانستان مطرح کنیم، پاسخی در موردش وجود دارد؟

رئیس جمهور سوریه گفت: این، نمی شود که چون شما با مسئله ای در یک کشور موافق نیستید، پس کل آن کشور یا فرهنگ آن، مشکل دارد. چون همین الان در سوریه نیز مواردی وجود دارد که شما آن را برنمی تابید.

رئیس جمهور سوریه در ادامه در پاسخ به این سؤال که نظر شما درباره برنامه هسته ای ایران چیست؟

گفت: ایران یک کشور بسیار مهم در این منطقه است، چه بخواهیم یا نخواهیم باید با این مسئله به نوعی کنار بیاییم. ایران به دنبال سلاح اتمی نیست. البته می توان در مورد آنچه که ایران در حال انجامش است، تحقیق و بررسی کرد و این مسئله ای است که ایرانیها نیز حاضر به پذیرش اش هستند.

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات