صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۴  ، 
کد خبر : ۱۹۷۳۰۹

ورود انگلیسی به تخریب اخلاق و هویت ایرانی


آرش فهیم
یکی از روش های کهنه، اما موثر در مقابله با هویت ملت ها، تخریب اخلاق دینی و انسانی مردم بوده است. این روش در مقابله با مسلمانان و از جمله کشور ما اهمیت بیشتری دارد. زیرا در جوامعی همچون ما تکیه بر اصول اخلاقی بیشتر است و سنت ها و ارزش های اسلامی عامل اصلی همبستگی اجتماعی محسوب می شود. فراتر از این، آرمان های اسلام ناب محمدی(ص) زیربنای انقلاب اسلامی و حاکمیت ولایت فقیه قرار گرفته است. به همین دلیل، معارضان با جمهوری اسلامی ایران تلاش برای اضمحلال و انحطاط اخلاقی شهروندان این نظام اسلامی را یکی از کارآمدترین روش ها برای پیشبرد اهداف و منافع سیاسی خود می پنداشته اند. محور اصلی جنگ نرم هم امروز هجوم به ارزش های فرهنگی و تضعیف حجب و حیا در میان مردم و به خصوص جوانان ایرانی است.
به همین دلیل هم، عمده فعالیت شبکه های ماهواره ای منسوب به مخالفان انقلاب اسلامی ترویج ابتذال، تخریب قید و بندهای اخلاقی و ارائه سرگرمی های سبک و کم مایه است. پیش از این، آمریکایی ها و لس آنجلس نشینان عامل اصلی اجرای پروژه های رسانه ای غیر اخلاقی بودند. در یک سال اخیر نیز شبکه ای موسوم به فارسی وان توسط یک صهیونیست سرمایه دار پا به عرصه رسانه ای گذاشت که به طور مطلق سعی در از بین بردن اخلاق ایرانیان داشته است.
اما امروز محور اصلی این جریان انگلستان است. دولت بریتانیا در تازه ترین روند فعالیت خود بر ضد اسلام و انقلاب اسلامی، وارد فاز تخریب اخلاق و هویت ایرانی شد.
به تازگی دو شبکه با عنوان «من و تو یک و دو» توسط نهادهای وابسته به دولت انگلیس راه اندازی شده اند که همچون شبکه فارسی وان اما با روش هایی پیچیده تر به ترویج فساد و ابتذال مشغول هستند. علاوه بر این ها، شبکه بی بی سی فارسی که به طور معمول به پخش اخبار و برنامه های سیاسی اختصاص داشته، به تازگی وارد فازهای جدیدتری چون پخش کنسرت موسیقی و نمایش یک سریال ضد اسلامی شده است.
این مجموعه «مأموران MI5» نام دارد و به تقلید از سریال «24» به تقابل نیروهای سرویس جاسوسی بریتانیا با آنچه تروریسم نامیده می شود، می پردازد. اما نکته قابل تأمل درباره این اقدام بی بی سی، عدم حذف تصاویر غیراخلاقی آن است. همچنین این سریال، همچون نمونه آمریکایی اش به شدت ایدئولوژیک است، به طوری که در آن به صراحت بر تقابل با اسلامگرایی تأکید می شود.
این اتفاق گویای آن است که از یک طرف شبکه بی بی سی فارسی در جذب مخاطب به اهدافش نرسیده و قصد دارد تا از طریق نمایش سریال - آن هم بدون حذف صحنه های وقیحانه- این کمبود را جبران کند. از طرف دیگر، این شبکه به خاطر به بن بست رسیدن در تأثیرگذاری از طریق مباحث سیاسی، وارد فاز نخ نما و کلیشه ای، اخلاق ستیزی برای اهداف سیاسی شده است. به عبارتی بی بی سی فارسی اجرای همان فرمولی را در دستور کار خود قرار داده است که پیش از این شبکه های ایران ستیز دیگری همچون فارسی وان نیز به طور گسترده در پیش گرفته بودند. طبق این فرمول که می توان آن را محور اصلی جنگ نرم غرب علیه ایران دانست، گسترش انحطاط اخلاقی و سستی نهاد خانواده منجر به کم رنگ شدن روحیات و آرمان های انقلابی شده و به این ترتیب، زمینه برای استیلای غرب بر ایران فراهم تر از گذشته می شود.
ضمن این که در خبرها آمده که بخش هایی از سریال مأموران MI5 به ایران و برنامه هسته ای کشورمان نیز می پردازد و آن را به عنوان یک تهدید برای امنیت جهانی معرفی می کند. با این اوصاف، نمایش این سریال یک تیر است که چندین هدف را نشانه گرفته است؛ هم به دنبال جبران شکست بی بی سی فارسی در جذب مخاطب مورد نظر است، هم یک تبلیغ سیاسی مستقیم بر ضد ایران و اسلام و به نفع دولت انگلیس است و هم تخریب حریم اخلاق ایرانی را به عنوان یک حربه سیاسی غیر مستقیم مد نظر دارد.
البته شبکه بی بی سی فارسی حتی با چنین ترفندهای غیر مترقی و پیش پا افتاده ای هم نتوانسته مخاطب مدنظر خود را جذب نماید. به گونه ای که حتی پایگاه اینترنتی گویانیوز نیز به این موضوع اعتراف کرده و با هشدار نسبت به ورشکستگی بی بی سی فارسی، اعلام کرد این شبکه در جذب مخاطب ناموفق بوده و زحمات وزارت خارجه انگلستان را به باد داده است.
شاید به همین دلیل باشد که لندن اقدام به راه اندازی دو شبکه جدید با رویکرد سرگرم سازی نمود. شبکه های «من و تو 1و2» ظاهراً شبکه هایی تفریحی هستند. بخش اصلی برنامه های این دو شبکه وابسته به سازمان جاسوسی MI6 را پخش سریال، موسیقی، رقص، طنز، آشپزی و ... تشکیل می دهد، اما دانستن واقعیاتی درباره دست اندرکاران این شبکه جای هیچ تردیدی را برای اهداف سیاسی این دو شبکه باقی نمی گذارد.
برنامه های موسیقی این شبکه ها تحت نظر یکی از خوانندگان طاغوتی اداره می شود. وی از جمله افرادی بود که در جریان فتنه سال 88 تلاش فراوانی برای تحریک خارجی ها بر ضد ایران نمود. همچنین اکثر مجریان و تهیه کنندگان این دو شبکه ماهواره ای از عناصر وابسته به فرقه ضاله بهائیت هستند. حتی برخی از آن ها به طور مستقیم در آشوب های خیابانی سال گذشته حضور داشتند. بعضی دیگرشان نیز در دوران موسوم به اصلاحات به عنوان فعال سیاسی و روزنامه نگار در ایران کار می کردند. عده ای از آنها هم از عناصر مرتبط با گروهک های محارب با اسلام و جمهوری اسلامی هستند.
همچنین شبکه تلویزیونی بی بی سی فارسی از این شبکه و دست اندرکاران آن پشتیبانی می کند. الگو گیری از روش ها و تعامل با شبکه هایی که به صراحت خواهان تهاجم نظامی غرب به ایران هستند نیز از دیگر نشانه هایی است که ماهیت واقعی «من و تو 1 و2» را برملا می سازد.
عملکرد این شبکه ها به این ترتیب است که مخاطب هدف آنها، زنان و دختران ایرانی هستند. با توجه به اینکه، مدیریت خانواده و پرورش فرزندان در جامعه ما بر عهده بانوان است، دستگاه های سیاسی انگلستان با چنین برنامه هایی به این بخش مهم از جامعه ایرانی آسیب می رسانند تا بتوانند ویروس های آلوده خود را به کل کشور سرایت دهند.
هرچند تجربه نشان داده است که چنین اقداماتی تنها روی بخش ناآگاه و سست جامعه ایران تأثیر می گذارد، اما این حرف، دلیل بر سکوت و انفعال در مقابل آنها نیست. به موازات افزایش هجمه فرهنگی دشمنان به ایران، دستگاه های فرهنگی داخل کشور نیز باید نسبت به واکسینه نمودن مردم در مقابل این گونه اقدامات تلاش کنند. بدون شک« بی بی سی فارسی، من و تو 1و2 »باعث بی آبروتر شدن روزافزون دولت های غربی و نشانه شکست آنها در برابر انقلاب اسلامی است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات