صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۲  ، 
کد خبر : ۲۰۰۱۲۳

اخبارویژه روزنامه ها26دی89


جمهوری اسلامی

***دولت آذربایجان تسلیم زنان محجبه شد. به گزارش رهوا - مقامات آذربایجانی در اقدامی که به نظر می‌رسد تسلیم در برابر درخواستهای لغو ممنوعیت حجاب در مدارس باشد اعلام کردند که دختران محجبه با موافقت مدیر مدرسه می‌توانند حجاب خود را حفظ کنند. میصیر مردانوف وزیر آموزش آذربایجان طی یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که دختران دانش آموز محجبه می‌توانند درصورت درخواست والدین خود از مدیر مدرسه با حجاب وارد مدرسه شوند. چندی پیش ممنوعیت حجاب در مدارس آذربایجان موجب ابراز نارضایتی عمومی از این تصمیم وزارت آموزش این کشور شد، به طوری که بسیاری این ممنوعیت را برخلاف قانون اساسی کشور دانسته و آن را غیررسمی توصیف کردند. مردم مسلمان آذربایجان در پی این ممنوعیت تظاهراتهای گسترده‌ای انجام داده بودند.

*** کلاس‌های شبانه در بخش‌هایی از استان‌های مرزی برای تربیت طلبه‌های سلفی و وهابی تلاش جدید فرقه انحرافی وهابیت در ایران. به گزارش آتی نیوز، وهابیون از این طریق نیروهای تروریست را برای طالبان و القاعده پرورش می‌دهند. هزینه این کلاس‌ها که در بخش‌هایی از استانهای کردستان و سیستان و بلوچستان برگزار می‌شوند، از خارج از کشور تامین می‌گردد. براساس همین گزارش، درحال حاضر نزدیک به یک میلیون طلبه وهابی که در سن هیجده سالگی فارغ التحصیل شده‌اند برای انجام اهداف وهابیت آماده‌اند.

*** سیلویو برلوسکونی، نخست‌وزیر ایتالیا که به مشارکت در فحشای کودکان و سکس با یک دختر نوجوان متهم است، می‌گوید دختر مورد تجاوز وی، "روبی" نوه حسنی مبارک، رئیس‌جمهور مصر بوده است. یک روز پس از رد مصوبه مصونیت قضایی برلوسکونی موسوم به "منع قانونی" از سوی دادگاه قانون اساسی ایتالیا، دادستانی شهر میلان در پرونده‌ای علیه برلوسکونی، وی را متهم به داشتن روابط غیراخلاقی با دختر نوجوان مراکشی معروف به "روبی" و اخاذی برای آزادی وی از زندان کرد. براساس محتویات پرونده، این دختر نوجوان مراکشی که سال گذشته به اتهام دزدی بازداشت شده بود، پس از میانجیگری مستقیم نخست وزیری آزاد شد. برلوسکونی برای آزاد کردن او گفته بود "روبی" نوه حسنی مبارک، رئیس جمهوری مصر است. دادستانی میلان،‌ افزون بر احضار نخست‌وزیر به دادگاه "امیلیوفده" مدیر شبکه چهار تلویزیون ایتالیا متعلق به برلوسکونی و طرفدار سرسخت وی، خانم "نیکول مینتی" دندانپزشک شخصی نخست‌وزیر و "له لهه مورا" از دوستان برلوسکونی را نیز به مشارکت در سوءاستفاده از "روبی" و فحشای چند دختر دیگر متهم کرد که همگی باید تا سوم بهمن ماه در دادگاه حاضر شوند.

کیهان

عصبانیت قابل درک حلقه ماسونی لندن از کیهان (خبر ویژه)

خبر ویژه مستند کیهان با عنوان «ارتباط حلقه لندن با عملیات تروریستی موساد» همانگونه که انتظار می رفت عصبانیت توأم با دستپاچگی و اضطراب مهاجرانی و کدیور مدیران اسمی سایت جرس را در پی داشته است. عصبانیت و سراسیمگی حلقه ماسونی لندن برای کیهان قابل درک است چرا که خبر ویژه کیهان برای اثبات رابطه مهاجرانی و کدیور با عملیات تروریستی موساد در ایران، شواهد مستند و غیرقابل تردیدی ارائه کرده بود و سایت جرس به جای آن که اسناد و شواهد ارائه شده از سوی کیهان را نفی و یا تکذیب کند- که قابل تکذیب نیست- به فحاشی روی آورده و از جمله می نویسد «حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در سرمقاله ها و خبرهای ویژه و ستون گفت وشنود خود افسار پاره کرده است»!گفتنی است صرفنظر از ارتباط آشکار و افشا شده مهاجرانی و کدیور با سرویس MI6 و ترددهای پی در پی آنان به وزارت خارجه انگلیس، دو سفر محسن کدیور به اسرائیل و حضور اعلام شده مهاجرانی در شاخه لندن لابی صهیونیستی و دهها شاهد و نمونه دیگر که کمترین تردیدی درباره وابستگی و ارتباط حلقه ماسونی لندن با اسرائیل باقی نمی گذارد، خبر ویژه کیهان نیز به تنهایی، حاوی شواهد غیرقابل انکاری بود که به وضوح از تلاش سایت جرس برای تطهیر!! اسرائیل از دست داشتن در ترور شهید علیمحمدی حکایت می کرد. از جمله؛ در حالی که رژیم صهیونیستی علی رغم اعترافات صریح عامل بازداشت شده ترور و اسناد و مدارک به دست آمده، دخالت خود را در ترور شهید علیمحمدی انکار می کرد، مسیح علی نژاد خبرنگار فراری روزنامه های زنجیره ای که برای جرس کار می کند در تماس با همسر شهید اصرار می کند که ترور شهید علیمحمدی را به بحث های انتخاباتی ربط دهد و تاکید می کند که اعترافات عامل بازداشت شده ترور ساخته و پرداخته جمهوری اسلامی است! این تلاش مذبوحانه با برخورد قاطع و هوشمندانه همسر شهید روبرو می شود و مأموریت حلقه ماسونی لندن، ناکام می ماند. همزمان با تلاش جرس برای پاک کردن رد پای اسرائیل در ترور شهید علیمحمدی، منوشه امیر- مدیر رادیو اسرائیل- نیز طی به اصطلاح گزارشی در بخش فارسی رادیو رژیم صهیونیستی دقیقاً همان خط القایی جرس که از طریق مسیح علی نژاد کلید خورده و ناکام مانده بود را دنبال می کند.

گفتنی است خبرنگار جرس در تماس تلفنی خود اصرار داشت اطلاعاتی درباره چگونگی بازداشت عامل ترور کسب کند که در این زمینه نیز با هوشیاری همسر شهید تیرش به سنگ می خورد.

خب! اکنون باید از بهاءالله مهاجرانی و کدیور افندی پرسید؛ چرا در فحش نامه ای که علیه کیهان نوشته اید، کمترین اشاره ای به اصل ماجرا نکرده اید؟ و اساساً تلاش شما برای تبرئه اسرائیل از دست داشتن در ترور شهید علیمحمدی با چه انگیزه ای صورت می پذیرد؟ چندبار مسافرت کدیور به اسرائیل، تماس های مکرر منوشه امیر با عطاءالله مهاجرانی، حمایت مالی وافشا شده MI6 و... پیشکش!

اسرائیل: در مقابل نفوذ ایران از دست ما و غرب کاری برنمی آید (خبر ویژه)

ارگان فارسی وزارت خارجه اسرائیل نسبت به عمق نفوذ ایران در لبنان ابراز وحشت کرد.

منوشه امیر در پایگاه اینترنتی مذکور نوشت: تحولات چند دهه اخیر لبنان ساختار جمعیتی را نیز به کلی دگرگون ساخته است؛ در حالی که تا پیش از جنگ جهانی دوم مسیحیان مارونی اکثریت عددی را در لبنان به دست داشتند و دروزی ها یک اقلیت بزرگ محسوب می شدند و شیعیان در جنوب متمرکز گردیده و عمدتاً فقیر و عقب مانده بودند و اهل تسنن از رفاه و قدرت برخوردار می شدند، امروز ما شاهد لبنانی هستیم که مسیحیان آن راه دیار غربت در پیش گرفته اند و برخی آنانی که باقی مانده اند به ناچار حاضر به همکاری با حزب الله هستند تا به موجودیت خویش ادامه دهند. مسیحیان مارونی اقلیت شده اند و شیعیان به خاطر افزایش جمیعت و کمک های کلان جمهوری اسلامی ایران، چنان رشد کرده اند که اکنون می خواهند سراسر لبنان را ببلعند]!![ تسلط حزب الله بر لبنان، برای همه و از جمله اسرائیل یک مصیبت خواهد بود. یک لحظه مجسم کنید که سپاه پاسداران حکومت اسلامی در مرزهای شمالی اسرائیل مستقر می شود و هزاران موشک و راکت از داخل لبنان، خاک اسرائیل را نشانه می رود.

منوشه امیر اضافه کرد: حساب کنید با افتادن لبنان به دست حزب الله، حکومت اسلامی ایران به دم دروازه اروپا می رسد. آیا غرب می تواند در برابر چنین وضعی سکوت کند؟ آنها نمی توانند بی اعتنا بمانند اما پرسش آن است که برای جلوگیری از تسلط عملی حزب الله بر لبنان، غرب به چه اقدام مؤثری حاضر است دست بزند؟ یادمان هست لشکرکشی های ایالات متحده و فرانسه به لبنان را در سه دهه پیش و آن بمب گذاری ها و آدم ربایی ها و تلفاتی که بر نظامیان غرب وارد آمد تا آن جا که ناچار شدند لبنان را ترک گویند.

سایت وزارت خارجه اسرائیل همچنین نوشت: در اوج ادامه بحران جنگ در عراق، در اوج درگیری های خونین نظامی در افغانستان، اکنون دنیای غرب در برابر یک آزمون جدید و یک جبهه تازه قرار گرفته و آن لبنان است. غرب می داند که باید جلوی نفوذ حزب الله بر لبنان را بگیرد. ولی برای رسیدن به این هدف چه باید بکند؟ در واقع چه می تواند بکند؟ جمهوری اسلامی اکنون حدود سه دهه است در لبنان سرمایه گذاری کرده است، آیا غرب می تواند با آن رقابت بکند؟ اسرائیل چه می تواند بکند؟ اسرائیل گفته است که «ما در امور لبنان دخالت نمی کنیم ولی اوضاع آن کشور را از نزدیک زیرنظر داریم». بیش از این چه می تواند بکند؟

تحلیلگر مالیخولیا گرفته اسرائیلی همچنین ادعا کرد: «برای ایران و حزب الله لبنان بسیار دشوار است امروز اعتراف کنند که در واقع قصد برهم زدن ساختار سیاسی لبنان را دارند و قدرت را در انحصار خود می خواهند، چرا که بزرگ ترین گروه قومی و مذهبی در لبنان هستند. اما خیلی زود است که رژیم اسلامی پیروزی خود را در لبنان جشن بگیرد».

نگارش این مطلب توأم با توهم و القای بدگمانی در حالی است که چند ماه پیش خیابان های بیروت تبدیل به صحنه یکی از بی سابقه ترین و پرشورترین استقبال ها از یک دولتمرد خارجی شد و این هنگامی بود که دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران وارد بیروت شد. در واقع در آن روز فاصله ای میان شیعه و مسیحی و سنی وجود نداشت و تمام دوستداران مقاومت و دشمنان رژیم اشغالگر قدس به خیابان آمده بودند.

حالا کی می خواهدلجنزار جنبش سبز را لایروبی کند؟! (خبر ویژه)

جنبش سبز، اقیانوسی بود به عمق یک استخر و با گذشت مدتی کوتاه، تبدیل به لجنزار می شود.

پایگاه اینترنتی «سکولاریسم نو» که در اوج آشوب های خیابانی از حامیان فتنه گران به شمار می رفت، اکنون ضمن درج تحلیل فوق یادآوری می کند: جنبش سبز تبدیل به اقیانوسی با عمق یک استخر شده است که به حرکتی کور می ماند. کسانی که حاضر به دادن پاسخی روشن درباره اهداف جنبش سبز نیستند و فقط به فکر گسترش جنبش در طول و عرض می باشند بدون آنکه به عمق و ریشه مطالبات اپوزیسیون توجه و اهمیتی داده شود، اقیانوسی می خواهند به عمق یک استخر که به سادگی و با گذشت مدت بسیار کوتاهی به دلیل نداشتن عمق کافی و جریان های سالم تبدیل به لجنزار خواهد شد، لجنزاری که به دلیل داشتن وسعت بسیار زیاد، هیچ قدرتی به سادگی قادر به پاکسازی آن نخواهد شد.

اعتراف سازمان های اطلاعاتی آمریکا؛ ایران تصمیم به ساخت بمب اتمی نگرفته است (خبر ویژه)

سازمان های اطلاعاتی آمریکا معتقدند سران ایران هنوز تصمیم به ساخت بمب اتمی نگرفته اند.

خبرگزاری رویتر در حالی این خبر را منتشر کرد که مقامات گوناگون آمریکایی از سال 2003 به طور متواتر مدعی تلاش ایران برای تولید سلاح هسته ای شده و حتی برای آن تاریخ های مشخصی را هم اعلام کرده بودند.

رویتر به تازگی در گزارشی نوشت: سازمان های اطلاعاتی آمریکا معتقدند سران ایران هنوز تصمیم به ساخت سلاح هسته ای نگرفته اند. برآوردهای سازمان های اطلاعاتی مذکور به دولت اوباما فرصت می دهد تا راهکار تعامل دیپلماتیک با تهران را دنبال کند و از فشارهای سیاسی برای حمله نظامی به زیرساخت های هسته ای ایران کاسته شود. ژنرال مایکل هیدن، رئیس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در این زمینه گفته است «بیش از آنچه که فکر می کردیم زمان در اختیار داریم.» وی بر این اعتقاد است که تصمیم کلیدی برای اقدام احتمالی نظامی علیه ایران تا «دوره بعدی ریاست جمهوری آمریکا» به تاخیر افتاده است که می تواند پس از انتخابات سال 2012 باشد.رویتر می افزاید: همزمان مقام های پیشین و فعلی امنیت ملی و اطلاعاتی آمریکا ابراز عقیده کرده اند که ایران فعالانه در تلاش است تا زیرساخت و دانش فنی مربوط به تولید بمب اتمی را برای زمانی که رهبران سیاسی تصمیم به ساخت یک بمب هسته ای بگیرند، با هم ترکیب کند.یک مقام آمریکایی که از نزدیک تحولات مربوط به برنامه اتمی ایران را دنبال می کند به این خبرگزاری گفته است: «گروه های اطلاعاتی فکر می کنند که ایرانی ها لزوما به طور کامل در مسیر یک برنامه توسعه سلاح هسته ای نیستند، ولی بحث های زیادی در درون رژیم مطرح است که در این مسیر گام بردارند.»به گفته وی، «حتی اگر ایرانی ها چنین کار اشتباهی را انجام دهند و به سمت ساخت سلاح هسته ای پیش بروند، مشخص نیست که آیا می توانند به سرعت این کار را انجام دهند. آنها دانش زیادی کسب کرده اند، ولی عملی کردن آن یک امر بسیار متفاوت است.»در گزارشی که سازمان های اطلاعاتی آمریکا در سال 2007 انتشار دادند، گفته شده بود ایران برنامه ( ؟!) ساخت سلاح اتمی را در پاییز سال 2003 به حال تعلیق درآورد، اگرچه تهران «گزینه توسعه سلاح هسته ای را برای خود محفوظ نگه داشته بود.»براساس آن گزارش ایران قادر بود تا اورانیوم کافی برای ساخت بمب اتمی را تا اوایل سال 2010 فراهم کند. اما اکنون سازمان های اطلاعاتی آمریکا از توانایی ایران برای دستیابی به بمب هسته ای پس از سال 2015 خبر داده اند.

گزارش های اخیر محافل اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی اگرچه می تواند توجیه و تحرکی برای خروج از بن بست خود ساخته - و توجیه ناتوانی نسبت به درگیری نظامی با ایران - باشد اما در عین حال روشن می کند که اساسا برآوردهای القایی طرف آمریکا و غربی، معتبر و قابل اعتماد نیست.

بازنگشتند... از دستور کار خارج شد (خبر ویژه)

باز گرداندن هاشمی، روحانی و ناطق به جلسات جامعه روحانیت دیگر در دستور کار این نهاد نیست.

این خبر را حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت عنوان کرد. وی در پاسخ به این پرسش خبر آنلاین که «زمانی برای بازگرداندن برخی از آقایان از جمله هاشمی، ناطق و روحانی، به جلسات جامعه روحانیت تلاش هایی صورت می گرفت، این تلاش ها به کجا رسید؟» اظهار داشت: مدتها از این مذاکرات می گذرد و بعد از اینکه آقایان به جامعه روحانیت بازنگشتند، ما هم دیگر ادامه ندادیم. کمیته ای از سوی آیت الله مهدوی کنی برای این کار منصوب شده بودند که تلاش هایشان هم نتیجه ای نداشت.وی در عین حال خاطرنشان کرد که فکس دعوت نامه جلسات جامعه روحانیت برای افراد مذکور ارسال می شود.

جاده پیچیده، آمریکا نپیچیده است (خبر ویژه)

یک تحلیل گر آمریکایی در موسسه چتم هاوس لندن گفت: وضعیت راهبردی خاورمیانه تغییر کرده ولی آمریکا و غرب کماکان برپایه معادلات جنگ سرد در این منطقه حرکت می کنند.به گزارش صدای آمریکا، استفان کینزر اظهار داشت: ما در خاورمیانه تغییرات بنیادینی را شاهد بوده ایم ولی سیاست های ما تغییری نکرده است. سیاست های آمریکا اکنون باعث دشمن تراشی بیشتر در خاورمیانه شده است.این تحلیلگر آمریکایی ضمن تاکید بر نقش محوریت ایران در معادلات منطقه گفت: ایران توانایی بسیار بالایی در ایجاد ثبات در افغانستانی که از مهمترین چالش های آمریکا می باشد دارد و می تواند پروژه های مناسبی را در افغانستان به نحو عالی به انجام رساند. من تصور می کنم ایالات متحده باید سیاست های خود در قبال ایران را تغییر دهد.به گزارش باشگاه خبرنگاران، کینزر همچنین در کتاب تازه خود به نام «شکل دهی مجدد خاورمیانه» می نویسد: آمریکا کماکان در مسیر اشتباهی در خاورمیانه گام برمی دارد و در حقیقت همه را دشمن خود کرده است.وی تاکید می کند آمریکا باید در سیاست های خاورمیانه ای اش بازاندیشی ریشه ای انجام دهد.

دیکتاتور تونس که از خودتان بود! (خبر ویژه)

رسانه های رنگارنگ وابسته اپوزیسیون و غرب طبق معمول، در ماجرای فرار رئیس دست نشانده دولت تونس دست پیش را گرفتند.این گروه از رسانه های وابسته به طیف های گوناگون ضدانقلاب به همراه شبکه های فارسی زبان آمریکا و انگلیس و اسرائیل در گزارش های خود تلاش کرده اند سرنگونی دولت تونس و فرار زین العابدین بن علی را اسباب روحیه و امید برای اپوزیسیون ضد انقلاب معرفی کنند.این در حالی است که اولا بن علی- همانند اپوزیسیون ضدانقلاب ایران- مهره و نوکر استعمارگران غربی بود ثانیاً به عربستان سعودی پناهنده شد، یعنی همان رژیم مرتجع و تحت الحمایه آمریکا که در جریان فتنه و آشوب سال گذشته گروهک های ضد انقلاب و نفاق، حمایت سیاسی و رسانه ای از آشوبگران می کرد و یک ماه قبل از انتخابات سال 88، میزبان محمد خاتمی به بهانه گفت وگوی تمدن ها بود. ثالثاً مردم تونس خشم خود را بر سر دولت دست نشانده بن علی خالی کردند همان طور که ملت ایران 9 دی و 22بهمن سال گذشته، نفرت و انزجار خود را نسبت به جریان وابسته به آمریکا و غرب در ایران نشان دادند.شایان ذکر است در سیاه بازی اخیر، طیفی از رسانه های ضدانقلاب شامل بی بی سی، صدای آمریکا، رادیو فردا، رادیو فرانسه، جرس، کلمه، سحام نیوز، گویانیوز، بالاترین، رادیو زمانه و ... به القای تحلیل های باسمه ای هماهنگ پرداخته اند که باز هم نشان می دهد دم کدام محافل ضدمردمی به هم گره خورده است.

ایران

دیگه چه خبر؟

به لس‌آنجلس بیایید تا دخترانتان با شلوارک، چلوکباب بخورند!

خبر اول این که معاون سردبیر سابق ارگان رسمی اپوزیسیون که اکنون در لس‌آنجلس زندگی می‌کند، همه مردم ایران را دعوت کرده که به امریکا پناهنده شوند تا بدین ترتیب دخترانشان بتوانند بدون حجاب و با شلوارک به گردش و تفریح بپردازند!معصومه «ن» که چندین سال عضو شورای سردبیری مجله چلچراغ بوده و در سال 84 هم عضو فعال و تأثیرگذار ستاد انتخاباتی مصطفی معین بود، در مطلبی با اشاره به حضورش در ایالات متحده امریکا نوشته است: حضور در لس‌آنجلس در کنار برخی از ایرانیان مهاجر این حس را به من می‌دهد که لذت ببرم از این که دست‌کم بخشی از مردم ایران اینجا آزادی‌های سیاسی اجتماعی‌شان را به دست آورده‌اند و ظهر شنبه بی‌حجاب و با شلوارک می‌روند چلوکباب می‌خورند و برای شاهزاده جوانمرگ (پسر شاه مخلوع که اخیراً خودکشی کرد) مراسم ختم برگزار می‌کنند. وی پیش از پناهندگی به امریکا عضو شاخه جوانان حزب مشارکت بوده است.

اعتراض مردم زنجان و خمین به نمایندگانشان

خبر دیگر این که مردم زنجان با حضور در مقابل دفتر جمشید انصاری، ضمن اعتراض به دیدار وی با محمد خاتمی که چندی پیش در دیدار فراکسیون اقلیت مجلس با وی انجام شد، هشدار داده‌اند که در صورت عدم طلب پوزش انصاری از مردم زنجان، نسبت به آرای خود در انتخابات آتی مجلس تجدیدنظر خواهند کرد. آنها همچنین با امضای طوماری که در محل برگزاری نمازجمعه این شهر نصب شده بود، نسبت به این اقدام نماینده‌شان در مجلس شورای اسلامی اعتراض کردند. این در حالی است که در شهرستانی خمین نیز مردم و بویژه جوانان با برگزاری تجمعاتی اعتراض خود را نسبت به دیدار محمدحسین مقیمی نماینده خمین با خاتمی اعلام کرده‌اند.

تلاش معنادار امریکا برای تخریب مذاکرات استانبول

شنیدیم که کمتر از یک هفته مانده به مذاکرات استانبول، دولت امریکا تحریم‌های یک جانبه جدیدی علیه ایران اعمال کرده است. در همین راستا استوارت لوی، معاون وزیر خزانه‌داری امریکا و مسئول پروژه تحریم ایران در دولت امریکا روز جمعه اعلام کرد که تحریم‌هایی علیه 24 شرکت ایرانی اعمال خواهد شد. با توجه به اینکه این شرکت‌ها هیچ فعالیتی در بازار امریکا ندارند، تحریم آنها صرفاً ارزش سمبلیک خواهد داشت. مهمتر اینکه اعمال این تحریم‌ها که دومین دور تحریم‌های یک جانبه اعمال شده توسط امریکا پس از مذاکرات ژنو در 16 آذر 1389 محسوب می‌شود، نشان‌دهنده آن است که امریکا بنا ندارد به دستور کار توافق شده در ژنو پای بند بماند و مسیر بی‌حاصل فشار را ادامه خواهد داد.

تأیید چندین باره حضور سیدعلی خمینی در مراسم سالگرد 9 دی

با خبر شدیم که نماینده مردم تهران در مجلس، خبر داده که در گفت‌وگویی که اخیراً با حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی داشته، وی حضورش در مراسم بزرگداشت سالگرد 9 دی در مهدیه تهران را تأیید کرده است.حجت‌الاسلام حمید رسایی در بخشی از جدید‌ترین مطلب سایت شخصی خود با اشاره به حضورش در کتابخانه آیت‌الله مرعشی در قم نوشته : قبل از شروع سخنرانی استاد فاطمی نیا از جا بلند شدم تا مجلس را ترک کنم، همزمان آسید علی هم از جا بلند شد، فرصت را مناسب دیدم تا در بیرون حسینیه از ایشان بابت حضورشان در مراسم نهم دی تشکر کنم. به نمایندگی از مردم گفتم: علی آقا کاری که در روز ۹ دی کردید و همراه مردم در مراسم دفاع از امام و بیعت با ولایت شرکت کردید، خیلی بجا بود و دل‌های زیادی از دوستداران امام را شاد کرد. ( سید علی خمینی) می‌گفت آنقدر پیامک و تلفن تشکر برایم زده شد که مجبور شدم تا مدتی، موبایلم را خاموش کنم.

تروریست پژاک به دار مجازات آویخته شد

دست آخر این که یک عضو گروهک تروریستی پژاک در زندان ارومیه به دار مجازات آویخته شد.دبیرخانه شورای تأمین آذربایجان غربی اعلام کرد: حکم اعدام این تروریست پس از تأیید در مراجع قضایی در زندان ارومیه اجرا شد.

 

 

قدس

اخبار ویژه 

شناسایی برخی سفارتخانه های اخلالگر

جهان - زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از کشف همکاری برخی سفارتخانه های خارجی برای اختلال در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها خبر داد.

تربیت طلبه های وهابی در کلاسهای شبانه

زاهدان پرس- چندی است که کلاسهای شبانه در بخشهایی از استانهای مرزی برای تربیت طلبه های سلفی و وهابی برگزار می شود. وهابیون نیروهای تروریست را برای طالبان و القاعده پرورش می دهند. هزینه برگزاری این کلاسها از خارج کشور تأمین می شود.

ما اینجا خیلی بی حجابیم، شما هم بیایید!

جهان - معصومه ناصری معاون سردبیر سابق ارگان رسمی مجلس هلند که اکنون در لس آنجلس زندگی می کند در اظهاراتی مضحک همه ایرانیان را دعوت کرد، به آمریکا پناهنده شوند تا دخترانشان بتوانند بدون حجاب و با شلوارک به گردش بروند! ناصری که پیش از پناهندگی به آمریکا، عضو شاخه جوانان حزب مشارکت بود، بی حجاب گشتن خود در خیابانهای لس آنجلس را آرزوی مردم ایران نامید.

افشاگری ا...کرم درباره ارتباط تشکیلات «راه حقیقت» و مشایی

جهان - در روزهای اخیر یک سایت نزدیک به مشایی از تغییر نام انجمن حجتیه به «راه حقیقت» خبر داده بود، حسین ا...کرم تشکیلات «راه حقیقت» را مربوط به اسفندیار رحیم مشایی توصیف و تحلیل کرد. وی مدعی شد: اینها (مشایی و باندش) معتقدند که دوران ظهور فرا رسیده است و باید به چهار کشور عربستان، یمن، اردن و مصر نزدیک شویم.

تجمع مردم زنجان روبه روی دفتر نماینده مجلس

رجا - مردم زنجان با حضور در مقابل دفتر جمشید انصاری نماینده اصلاح طلب این شهر با اعتراض به دیدار وی با خاتمی، هشدار دادند که در صورت پوزش نخواستن انصاری از مردم زنجان، نسبت به آرای خود در انتخابات آتی مجلس تجدیدنظر می کنند.

سناریوی جدید متهم به قتل ندا آقاسلطان

شبکه ایران- آرش حجازی متهم به قتل ندا آقاسلطان در مصاحبه با بی بی سی، سناریوی جدیدی را برای ایجاد یک پروژه تبلیغاتی و رسانه ای علیه ایران آغاز کرده است.آرش حجازی که مدیریت انتشارات کاروان را بر عهده داشت و به عنوان ناشر رسمی توزیع کتابهای «پائولو کوئیلو» نویسنده شهیر برزیلی فعالیت می کرد، به تحریک این نویسنده دست زده تا سخنانی را علیه نظام ایران بیان کند.

انتقاد نماینده مردم شیراز از مدیریت استان فارس

تابناک - جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: مدیریت کنونی استان فارس سبب عقب افتادگی استان شده است. وی گفت: نیروهای جوان و کم تجربه ای که باید کار خود را از بخشداریها آغاز می کردند یکباره در مسؤولیت استانداری قرار گرفتند که لطمه بزرگی به استان وارد کرد.

برخی شاعران در مجالس جریان فتنه شعر خواندند و پول گرفتند

شبکه خبر دانشجو - محمدرضا سرشار نویسنده در آیین پایانی جشنواره داستان فتنه در امامزاده جعفر(ع) شهرستان پیشوا گفت: برخی از شعرای بنام ما به جریان فتنه پیوستند و یکی از شعرا که با هر دو طرف جریان رابطه داشت، گفت که برخی از آن شاعران در مراسم های سیاسی قبل از انتخابات 600 تا 700 هزار تومان پول می گرفتند تا شعری را برای آن افراد بخوانند.

تحصیل حدود 400 تن از فرزندان مسؤولان در دانشگاه های انگلیس

مهر- محمدمهدی شهریاری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تحصیل 300 تا 400 نفر از فرزندان مسؤولان در انگلیس خبر داد و گفت: تعدادی از فرزندان مسؤولان که در انگلیس تحصیل می کردند، به کشور بازگشتند.

تفاوت اطلاعات و کیهان از زبان دعایی

ایلنا- حجة الاسلام محمود دعایی، مدیرمسؤول روزنامه اطلاعات به همایش نقش رسانه ها در تعامل با ایرانیان خارج از کشور دعوت شده بود. در ابتدای مراسم، مجری برنامه هنگامی که می خواست دعایی را به سخنرانی فرا بخواند، گفت: من آقای شریعتمداری را در جمع نمی بینم معمولاً آقای دعایی و آقای شریعتمداری همه جا با هم دیده می شوند و عجیب است که هنوز آقای شریعتمداری نیامده است.

زمانی که دعایی برای سخنرانی به پشت تریبون رفت، گفت: شاید دلیل اینکه مجری برنامه، آقای شریعتمداری را با من اسم می برند به خاطر این است که کیهان و اطلاعات را همگان از قدیم دوقلوهای وابسته به نظام می دانستن، اما گویا فراموش کرده اند که اکنون، یکی منشأ رحمانیت و دیگری منشأ جباریت است

 

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات