اهداف کنفرانس
علاوه بر اهداف عنوان شده در بروشور کنفرانس، برگزارکنندگان اعتقاد دارند که این کنفرانس باید با خود مجموعهای از نوآوریها و باورهای حرکت بخش را به همراه داشته باشد. جوانگرایی و تربیت نیروی متخصص و بازکردن میدان برای جوانان و کارشناسان روابط عمومی یکی از این اهداف است. به همین دلیل تا حد امکان از پتانسیلهای موجود استفاده شد و در بخش مقالات برگزیده و ارایه سخنرانی در دو بخش داخلی و خارجی به این موضوع پرداخته شد. همچنین برای تحقق این امر، امکانات حرفهای و رفاهی نیز فراهم شد.
ویژگیها و امتیازات کنفرانس
این کنفرانس با حضور متخصصان تراز اول روابط عمومی جهان برگزار میشود. برگزاری نشست علمی توسط متخصصان و اندیشمندان خبره و صاحبنظر، تقدیر از چهرههای ماندگار روابط عمومی، معرفی و تقدیر از یک کارگزار روابط عمومی که بهترین تعریف را از روابط عمومی در اولین کنفرانس ارایه داد، بخشی از ویژگیهای این کنفرانس میباشد. همچنین به شرکتکنندگان در این کنفرانس گواهینامه ارائه و اسامی و مشخصات شرکتکنندگان، در لوح فشرده و کتابچه کنفرانس ثبت و سخنرانیها نیز به طور همزمان توجمه میشوند. فراخوان مقالات، تهیه کلیپهای آموزشی برای ارایه نظرهای جدید و آشنایی با صاحبنظران روابط عمومی در دیگر مناطق، راهاندازی انجمن بینالمللی روابط عمومی سایبر (سیپرا)، نواختن سرود روابط عمومی، حمایت از انجمنهای خیریه، ارایه تسهیلات ویژه به بلاگرهای روابط عمومی و اختصاص قابل توجهی از نمایشگاه به یاریگران از دیگر ویژگیهای این کنفرانس میباشد.
موضوعات و محورهای کنفرانس
موضوعاتی که در این کنفرانس مطرح خواهد شد، بیشتر حول مسایلی مانند فلسفه روابط عمومی، بررسی الگوها و نظریههای نوین روابط عمومی، راهبردهای رقابتپذیری روابط عمومی در دنیای جدید، جایگاه تحقیقات در روابط عمومی، بررسی تطبیق الگوها و مبانی آموزشی روابط عمومی، ظرفیتهای اشتغالزایی در روابط عمومی، کاریابی و کارآفرینی در روابط عمومی، ویژگیها و راهبردهای روابط عمومی اخلاقی در قرن 21، روابط عمومی اخلاقی در ایران، روابط عمومی و مدیریت راهبردی، مسوولیتهای متقابل مدیران سازمان و روابط عمومی، نقش روابط عمومی و مدیریت آن در توسعه پایدار و مدیرت بحران در روابط عمومی و شناخت آن خواهد بود. همچنین در این کنفرانس موضوعات دیگری مانند مبانی و کاربردهای روابط عمومی الکترونیکی، وبلاگها ونقش آن در توسعه روابط عمومی الکترونیکی، چشماندازی به پیشرفتهای آتی روابط عمومی الکترونیک در جهان، روند توسعه روابط عمومی الکترونیکی در ایران، گرایشها و راهبردهای جدید تبلیغات، روابط عمومی بازاریابی و تجارت الکترونیکی، روابط عمومی بینالمللی،نقش دولت در توسعه روابط عمومی، نقش مجامع و تشکلهای تخصصی در توسعه روابط عمومی، راهبردهای توسعه تعامل بین روابط عمومیها و رسانهها، روابط عمومی سیاسی و نقش روابط عمومی در دفاع مقدس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
سخنرانان اصلی کنفرانس
در این کنفرانس پروفسور جیمز گرونیگ درباره پژوهش در روابط عمومی؛ پروفسور لاریسا گرونیگ، درباره اخلاق در روابط عمومی؛ توماس اچیلیس، رییس کنفدراسیون روابط عمومی اروپا؛ نیکوس اولوناس موسس و مدیر اجرایی مرکز ارتقا و بهرهوری؛ دکتر گوآنگ پنگدانگ، معاون رییس و رییس امور بینالملل دانشکده روزنامهنگاری امور بینالملل دانشگاه تیسینگهوآ؛ میلنکو ژوریک، کارشناس ارشد و مشاور روابط عمومی و رییس جامعه مشاوران صربستان؛ گوپال سوتار، دانشیار موسسه ارتباطات مانیپال؛ هارون سوگیچ، نایب رییس و مدیر عملیاتی شبکه؛TRACCS-SACCS دکتر شهرزاد صادری، مشاور، مربی و تسهیلگر بینالمللی؛ زلیمیر کستوویچ، دکترای روابط عمومی با گرایش روابط عمومی در ادارههای پلیس و استادیار و مدیریت بحران؛ پروفسور یحیی کمالیپور، رییس دپارتمان ارتباطات و هنرهای خلاق دانشگاه پوردو آمریکا؛ تیانلی، استادیار رسانههای جمعی و روابط بینالملل دانشگاه تیسینگهوآ؛ پروفسور حمید مولانا، استاد روابط بینالملل و مؤسس و رییس برنامه مطالعات ارتباطات جهانی دانشگاه امریکن، واشنگتندیسی؛ جیمز هورتون (در قالب فیلم)، مدیر کل موسسه ارتباطات رابرت مارستون و متخصص روابط عمومی آنلاین و نیز تعدادی از سخنرانان داخلی حضور دارند که خلاصه مقالات و سخنرانیها و بیوگرافیها پیوست میباشد.
برگزارکنندگان کنفرانس
طراح و بانی اصلی این کنفرانس کارگزار روابط عمومی است و برگزارکنندگان کنفرانس اداره کل تبلیغات و اطلاعرسانی معاونت مطبوعاتی و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن متخصصان روابط عمومی ایران، انجمن روابط عمومی اصفهان، انجمن روابط عمومی کرمان، شرکت همایش آفرینان جاودان و شرکت مشاوره جهانی هنر هشتم میباشند.
مخاطبان اصلی کنفرانس
مخاطبان اصلی کنفرانس، متخصصان، مدیران و کارشناسان روابط عمومی، ارتباطات، تبلیغات، فناوری اطلاعات، مدیریت و صنایع، ادارات روابط عمومی شرکتها و سازمانهای دولتی و خصوصی سراسر کشور، مدیران و روسای سازمانهای تصمیمگیر، مدرسان و دانشجویان دانشگاهها، مدیران مسئول، سردبیران، خبرنگاران و نویسندگان خبرگزاریها و رسانههای ارتباط جمعی، انجمنها و موسسات روابط عمومی و تشکلها و شرکتهای تبلیغاتی، انتشاراتی و مجامع فرهنگی میباشند.
صدور بیانیه جهانی روابط عمومی
شعار کنفرانس دوم؛ اعتلای روابط عمومی، ائتلاف جهانی است. اعتقاد بر این است که یکی از مولفههای اصلی اعتلای روابط عمومی، ائتلاف جهانی است. با صدور این بیانیه، یک گام عملی به سوی ائتلاف جهانی برداشته شود. در این بیانیه چند مولفه اصلی که دغدغههای بشریت در کلیت جهانی است مورد توجه قرار گرفته است. نقش روابط عمومی در فرآیند جهانی شدن، زندگی مسالمتآمیز به دور از هر گونه زور و نیرنگ، رعایت و پایبندی به اصول اجتنابناپذیر ارتباطات بینالمللی، مسئولیت اجتماعی و رعایت مقررات اخلاقی و شغلی و نقش تاثیرگذار روابط عمومی بینالمللی از جمله این مولفههاست.