صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۷:۳۱  ، 
کد خبر : ۲۰۳۶۱۷

اخبارویژه روزنامه های9بهمن89


جمهوری اسلامی

***مقامات رژیم صهیونیستی که با نسل کشی فلسطینی‌ها مرتکب بزرگترین جنایت علیه بشریت شده اند، به فرافکنی روی آورده و ایران را به تحریک نسل کشی یهودیان متهم می‌کنند! بنیامین نتانیاهو، که یک روز قبل از باصطلاح مراسم بین‌المللی "یادبود هولوکاست" در مجلس رژیم صهیونیستی سخن می‌گفت، ایران را به تحریک "نسل کشی" تازه‌ای بر ضد یهودیان متهم کرد! خبرگزاری فرانسه نوشت: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: همانطور که رهبران جهان از نسل کشی با خبر شدند و کاری نکردند امروز نیز آن‌ها می‌دانند، می‌شنوند، می‌بینند، اما آیا اقدامی خواهند کرد، سخنی خواهند گفت، حمله یا محکوم خواهند کرد؟ نتانیاهو اظهار داشت: انتظار دارم جهان این درس را بیاموزد و با حرف و عمل در برابر ضدیت با یهود اقدامی انجام دهد. مراسم باصطلاح "بزرگداشت هولوکاست" در 7 بهمن، روز آزادسازی اردوگاه آشوریتس توسط نیروهای شوروی سابق در سال 1324، برگزار می‌شود.

*** غربی‌ها و صهیونیست‌ها بعد از ناکامی در مذاکرات اسلامبول، به جنگ روانی جدیدی علیه ایران روی آورده‌اند. شبکه تلویزیونی فاکس نیوز مدعی شد: خلبانان رژیم صهیونیستی خود را برای حملات احتمالی به تاسیسات هسته‌ای ایران آماده می‌کنند. به گزارش آتی نیوز، این شبکه افزوده است: مدتی است که گروهی از خلبانان این رژیم برای حملات احتمالی به ایران و مقابله با پدافند هوایی این کشور آموزش می‌بینند. برای این منظور دستگاههای اطلاعاتی اسرائیلی هم اطلاعات مهمی را از سامانه‌های پدافندی ایران در اختیار ارتش قرار داده است. این گروه تقریباً هر روز با شبیه سازی وضعیت‌های احتمالی در ایران و تاکتیک‌های خلبانان ایرانی و سوری، تمرین می‌کنند. فاکس نیوز از شبکه‌های رسانه‌ای آمریکایی - صهیونیستی است که همواره مواضع ضد ایرانی داشته است.

کیهان

نه غزه، نه ایران جانم فدای اسرائیل! (خبر ویژه)

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار فرستاده آمریکا به وی اطمینان داده بود که برای حمایت از اهداف استراتژیک واشنگتن در منطقه خاورمیانه، مقدمات پرداخت 50 میلیون دلار به میرحسین موسوی و سایر مخالفان جمهوری اسلامی را فراهم کرده است.

این خبر را روزنامه گاردین به نقل از اسناد جدید الانتشار شبکه الجزیره اعلام کرد. براساس این گزارش مستند، صائب عریقات از مقامات تشکیلات خودگردان در دیدار خود با جرج میچل که اکتبر 2009 (مهر ماه 1388) انجام گرفته، به وی می گوید محمود عباس تلاش کرده یک تاجر را متقاعد کند تا کمک 50 میلیون دلاری در اختیار موسوی و دیگر مخالفان جمهوری اسلامی برای کارهای رسانه ای قرار دهد.

صائب عریقات در خاورمیانه، این اقدام محمود عباس را نشانه ای از پشتیبانی مقامات فلسطینی «از اهداف استراتژیک آمریکا در منطقه» عنوان کرده و آن را مثالی از مقابله با نقش ایران در حمایت از حزب الله و حماس دانسته است.

عریقات در اکتبر 2009 (مهر 88) به میچل گفته: «احمدی نژاد در غزه و لبنان است و دول عربی کاری نمی کنند. می دانید که ابومازن (محمود عباس) از یک فعال اقتصادی خواسته مبلغی را برای تأسیس یک رادیو به موسوی پرداخت کند.»

براساس این گزارش عریقات در دیدار با مشاور امنیت ملی ایالات متحده، ژنرال جیمز جونز، میزان مبلغ در نظر گرفته شده را این گونه اعلام کرده است: «10 روز پیش باید یک فعال اقتصادی فلسطینی را متقاعد می کردیم که 50 میلیون دلار به موسوی بدهد تا یک ایستگاه رادیویی داشته باشد.»

گاردین از منابعی در اپوزیسیون ایران نقل کرده که ایرانی ها برای بهره برداری از ارتباطات دیرین با ساف دست به تلاش هایی زده اند اما با شکست مواجه شدند.

صائب عریقات در دیدار با میچل همچنین گفت: «عاموس گلعاد و لیبرمن فکر می کردند که می توانند همراهی عباس را در جنگ غزه داشته باشند ولی عباس تاکید کرد بر روی تانک اسرائیلی به غزه نمی رود.» بعدها پس از مذاکرات میان اسرائیل و تشکیلات خودگردان مشخص شد هدف اسرائیل از همراهی عباس در این جنگ برای الحاق شکست سیاسی به حماس بوده است و احمد قریع در دیدار با تزیبی لیونی در بیست و دوم ژانویه سال 2008 گفت: «در صورتی که به توافق برسیم، حماس را شکست می دهیم و این می تواند پاسخی به حماس باشد که مدعی است بازگشت اراضی فلسطین تنها از طریق مقاومت ممکن است.»

خاطرنشان می شود عناصر تحریک شده از سوی فتنه گران، 27 شهریور ماه سال گذشته مقارن با روز قدس، علیه آرمان فلسطین و به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی شعار دادند و همچنین روی عنوان «جمهوری اسلامی» خط کشیدند. این در حالی بود که رژیم اسرائیل هم فتنه گران را بزرگ ترین سرمایه خود توصیف کرده و از سوی دیگر، کسانی چون محمود عباس همزبان و هماهنگ با فتنه گران، از ایران می خواستند در امور فلسطین ]سازش تشکیلات خودگردان با اشغالگران و خیانت به حقوق ملت فلسطین[ دخالت نکنند!

 

 

 

 

  

 

 

 

 

سازمان سیا خطاب به اصلاح طلبان: عبور از اسلامگرایی را علنی کنید (خبر ویژه)

ارگان رسمی سرویس جاسوسی آمریکا از اصلاح طلبان خواست علناً از اسلامگرایی عبور کنند.

رادیو فردا در تحلیلی به قلم یکی از اعضای فراری و لائیک حلقه کیان (مجید محمدی) نوشت: اصلاح طلبان از حیث گفتمانی تنها راهی که در پیش رو دارند پذیرش جدایی نهادهای دینی از نهادهای دولتی]سکولاریسم[ است که این امر نافی ولایت فقیه و جمهوری موجود اسلامی است. اعلام چنین دیدگاهی برای اصلاح طلبان مذهبی به معنای برگشت ناپذیری آنان به جمهوری اسلامی و سوابق گذشته آنهاست و همین، مشکل جدی برای آنها محسوب می شود.

رادیو فردا با اشاره به سرنوشت گروهک های نفاق متظاهر به مذهب (نظیر نهضت آزادی) نوشت: آنها پس از خروج از حاکمیت در سال های 1358 تا 1360، هرگز نتوانستند به جایگاه قبلی خود بازگردند و تجربه نشان می دهد که کسانی که از حاکمیت خارج شدند، هرگز به آن باز نمی گردند.

این رسانه آمریکایی اضافه کرد: اصلاح طلبان مذهبی که در داخل خواهد ماند اگر بخواهند در صحنه سیاسی بمانند باید بدانند راهبرد و برنامه موجود آنها درباره بازگشت به عصر طلایی امام و اجرای قانون اساسی، فراری دهنده مخالفان است و باید تغییر کند. آنها همچنین باید از مرزبندی با سایر مخالفان جمهوری اسلامی دست بشویند. اصلاح طلبان اگر توان بسیج سیاسی ندارند و نمی خواهند هزینه اعلام براندازی به عنوان راهبرد را بپردازند حداقل در مورد راهبرد خود در برابر رژیم سکوت کنند و تنها به تحلیل و نقد اکتفا نمایند.رادیو فردا تأکید می کند: راه پیش روی اصلاح طلبان، گذار از اسلامگرایی یا حاشیه نشینی است.

غیرت خانواده شهدا، کروبی را فراری داد (خبر ویژه)

غیرت مردم و خانواده های شهدا، مهدی کروبی را که قصد خودنمایی و تحرک تبلیغاتی در بهشت زهرا(س) داشت، فراری داد.

به گزارش منابع خبری، مردم و خانواده های شهدا که برای تعویض پرچم مزار شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در قطعه های شهدای بهشت زهرا حضور داشتند، بلافاصله پس از مشاهده کروبی از ورود او به آرامگاه شهدای حزب جمهوری اسلامی (72 تن) جلوگیری کردند. مردم با شعارهای «مرگ بر منافق»، «مرگ بر ضد ولایت فقیه»، کروبی بی سواد عامل دست موساد» نسبت به حضور کروبی در کنار مرقد شهدا ابراز انزجار کردند. پس از افزایش جمعیت مردم معترض و حرکت آنان به سمت کروبی وی بلافاصله از سوی محافظان به خودروی پاجروی خود منتقل شد با این حال خانواده های شهدا با احاطه او و سر دادن شعارهای پی درپی خشم خود را از همسویی مهدی کروبی با دشمنان و حضور او در این مکان نشان دادند.

گرچه برنامه اصلی کروبی حضور بر سر قبر یکی از کشته شدگان فتنه سال گذشته بود اما جمعیت رو به افزایش معترضان وی را مجبور به ترک فوری بهشت زهرا(س) کرد.

ورشکستگی فتنه گران و توقع زیادی منافقین از خاتمی (خبر ویژه)

یکی از عناصر نزدیک به گروهک منافقین با انتقاد از موضع اخیر خاتمی مبنی بر ابراز تمایل به حضور در انتخابات، از وی خواست شعار رفراندوم سر دهد.

محمد ملکی با تکرار سناریوی طراحی شده از سوی عناصری نظیر مایکل لدین، از خاتمی خواسته تا به جای شرکت در انتخابات خواستار رفراندوم شود. این در حالی است که فتنه گرانی چون خاتمی پس از دریافت تودهنی از ملت و شکست در اردوکشی و آشوب خیابانی، مجبور شده اند دنده عقب بگیرند و تظاهر به تبعیت از قانون اساسی و همراه با جمهوری اسلامی کنند.

ملکی در نامه خود به خاتمی که از سوی گویانیوز، جرس و بالاترین منتشر شده همچنین می نویسد: جناب خاتمی بیایید کمی صادقانه با هم صحبت کنیم. راستی شما فکر می کنید اگر وضع مانند ده دوازده سال پیش شود و شما رئیس جمهور شوید و مجلسی مانند مجلس ششم هم در اختیار شما باشد با چنین قانون اساسی جنابعالی در پایان کار نخواهید فرمود من یک تدارکاتچی بیشتر نبودم؟ جناب استاد! چرا از گذشته درس نمی آموزیم؟ جناب آقای خاتمی من مشفقانه به شما می گویم دیگر این چنین حرفها و موضع گیریها دردی را دوا نمی کند، اگر می خواهید به جبران کم کاریها و فرصت سوزیهای گذشته کاری انجام دهید، بیایید همه با هم و دست در دست هم و با یک صدا فریاد کنیم که ما فقط در یک همه پرسی آزاد شرکت می کنیم.

وی همچنین درباره شرط گذاری خاتمی برای شرکت در انتخابات نوشت: شما از طرف چه کسانی شرایط را تعیین می کنید، جنبش سبز، اصلاح طلبان، روحانیت، مردم؟! دیدید که آقای جنتی چطور آب پاکی را روی دست شما ریخت و گفت اصلا نیازی به حضور شما نیست که برای نظام شرط تعیین می کنید.

در همین حال سایت گویانیوز در مقاله دیگری و درباره اظهارات چندی پیش خاتمی در دیدار برخی اعضای اقلیت مجلس تاکید کرد: می توان از خاتمی به عنوان یکی از معدود افراد سیاسی نام برد که وقتی بر کرسی سخن گفتن می نشیند با گفته های دو پهلوی خودش طرفدارانش را دچار سردرگمی کرده و همیشه راهی برای انتخاب مسیرهای مختلف و توجیه عملکرد خود باقی می گذارد. او حتی نخواسته تا بصورت واضح و روشن بر روی یکی از گزینه ها مثلا حذف نظارت استصوابی و یا در مورد خصوصیات رد و قبول صلاحیت کاندیداها اشاره داشته باشد. حالا بر فرض محال بپذیریم که خواسته های خاتمی را بپذیرند و راه برای شرکت اصلاح طلبان در انتخابات باز شود چند سؤال اساسی و کلیدی پیش خواهد آمد؛ مهم ترین سؤال این است که این اقلیت موجود در مجلس چه کردند که الان می توان با تکیه بر آن دوباره به پای صندوق رای رفت و به آنها رای داد؟ و اصلاح طلبان موجود در مجلس چه تاثیری بر عملکرد مجلس داشته که می توان با دلگرمی بر آنها، افراد مشابه را انتخاب کرد؟

گویانیوز اضافه کرد: حاکمیت کلی هزینه کرده اعم از پاسخگویی به مجامع بین المللی تا اغتشاشات که بتواند جریانی را که ستون پنجم دشمن و عاملان پروژه براندازی نرم می داند، از میدان بدر کند و به هیچ عنوان نمی پذیرد تا دوباره آنان به عرصه سیاست برگردند. همچنین باید گفت خود خاتمی در سال 78 در دانشگاه تهران در پاسخ به شعار دانشجویان که «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» گفت ما زندانی سیاسی نداریم، حالا خنده دار و مضحک نیست که همین آقا خواستار آزادی زندانیان سیاسی می شود؟ و اکنون آیا هیچ یک از مسئولین کشوری پذیرفته اند که ما زندانی سیاسی داریم؟ و هیچ یک از زندانیان به حکم سیاسی بودن در زندان هستند؟ بلکه همه جا گفته اند جمعی اغتشاشگر و محارب هستند. از طرف دیگر دادستان تهران به خاتمی می گوید که باید برای محاکمه آماده شود و کیهان می نویسد که خاتمی دوست کسانی چون جرج سوروس و راسموسن دبیرکل ناتو و موتلف منافقین و بهایی ها و سلطنت طلبان و تروریست ها می باشد. دوپهلو حرف زدن خاتمی در این شرایط در حکم گره زدن به باد است و باعث تشدید بی اعتمادی به وی می شود.

از اسلام، قانون اساسی، مردم و ولایت فقیه عبور کنید بقیه اش حل است! (خبر ویژه)

تحلیلگر سایت سیا (گویا) نیوز، مشکل سران فتنه را در این دانست که تکلیفشان را با برخی از مفاهیم درون نظام مانند ولایت فقیه، قانون اساسی و حضور مردمی روشن نکرده اند و تاکید کرد تا وقتی چنین باشد این جریان توان عبور از برزخ فعلی را نخواهد داشت.

محمد برزنجه در تحلیل اختصاصی برای سیانیوز اولین مشکل جریان فتنه در ایران را «ترک آنها بوسیله مردم» دانسته و نوشته است: «در یک جنگ سیاسی هنگامی که مردم به خیابان آمدند، یا باید حکومت عقب نشینی کند یا مردم و نیروهای مخالف. البته اگر امکان عقب نشینی هر دو طرف نباشد، آنگاه شاید از طریق مذاکره طرفین به یک توافق برسند، اما زمانی که مردم به خانه ها رفتند، امکان فشار به حکومت و وادار کردن به پذیرش خواسته ها وجود ندارد».

وی در ادامه با گرفتن نوک پیکان حمله خود به سمت جریان مدعی اصلاحات نوشته است که آن بخش از به اصطلاح جنبش سبز که مرید اصلاح طلبان نیست و حرف شنوی کامل از آنها ندارد، نمی تواند به حرفهای آنها اعتماد کند «آنهم در شرایطی که حداقل 8 سال تجربه ناموفق کار با ولی فقیه و قانون اساسی را در کارنامه خود دارند!!»

این بخش از اظهارات این نویسنده ضد انقلاب بیانگر همان پارادوکس معروف جریان فتنه است که برای تداوم آشوب ها توده های انبوه مردم را که از آنها بریده بودند رها کردند و به دامن ضد انقلاب پناه بردند و اکنون ضد انقلاب هم به دلیل «کم بودن سرعت ضدانقلابی گری» در حال تنها گذاشتن آنهاست!

نویسنده سیانیوز در ادامه تحلیل خود از سران فتنه خواسته مشکل خود را با «نوستالژی ولایت فقیه» حل کنند. وی نوشته است: «مشکل دیگر اصلاح طلبان در رابطه با ولایت فقیه شاید نوستالژیک باشد. آنها سالها خود را خط امام و پیرو ولایت فقیه می دانستند و دوران آقای (امام) خمینی را طلایی می دانند. در حالی که همان بلایی که امروز بر سر اصلاح طلبان می آید، با شدت بیشتری همان سالها بر سر مخالفین می آمد. برای آنها ممکن است آن سالها طلایی باشد، اما برای مخالفینی که حتی در انقلاب شرکت کرده و سالها مبارزه کرده بودند، دوران حذف، زندان، شکنجه و اعدام بود. شاید امروز بعضی از طرفداران جنبش سبز خرده بگیرند که الان وقت این حرف ها نیست، اما اینها واقعیاتی است». وی پس از این جملات به سران فتنه توصیه می کند «با گذشته خود خداحافظی کنند» تا ضد انقلاب به آنها ایمان بیاورد.

این البته در حالی است که سران فتنه در ایران نه فقط از انقلاب و ولایت فقیه بلکه از اسلام و سیدالشهدا هم عبور کرده اند طوری که اهانت کنندگان به عزای امام حسین(ع) در روز عاشورا را مردان خداجو خواندند و بعد از آن هم مکرراً در دفاع از تروریست هایی که کمترین جرم آنها کشتن زنان و کودکان بی گناه است سینه چاک دادند.

نویسنده سیانیوز در بخش پایانی تحلیل خود از موسوی، کروبی و خاتمی خواسته از قانون اساسی هم عبور کنند. وی نوشته است: «یکی دیگر از مشکلات جنبش سبز تکلیف قانون اساسی است. نکته قابل توجه این است که اصلاح طلبان سالها با این قانون اساسی کار کرده اند و به مدت 8 سال مشغول اجرای بی تنازل آن بودند و به اشکالات آن کاملاً واقف هستند. آنها حتی اگر برای یک بار دیگر هم با رأی 99 درصد آرای مردم انتخاب شوند، باز با همان مشکلات حقوقی روبرو خواهند شد. موسوی و کروبی و خانم رهنورد چندین بار به طور مشخص اظهار داشته اند که اگر لازم باشد باید قانون اساسی عوض شود، اما معلوم نیست که آیا این یک استراتژی برای جنبش سبز است یا فقط اشاره به این است که قانون اساسی نیاز به تغییراتی دارد. سؤالی که همان لحظه به ذهن خواننده می رسد».

این نوشته در حالی مطالبات ضد انقلاب خارج نشین از جریان فتنه را فهرست کرده که آنها تقریباً تمامی این درخواست ها را به طور کامل اجرا کرده اند اما ظاهراً فرامین و بخش نامه های صادره از آن سوی آب تمامی ندارد!

قدس

اخبار ویژه 

سرکرده منافقین در جمع سناتورهای آمریکایی

باشگاه خبرنگاران- پایگاه خبری «پی آر نیوز وایر» خبر داد: گروهی از دولتمردان اسبق آمریکایی و اعضای پارلمان اروپا در یک نشست به دولت اوباما تأکید کردند، وی از گروهک منافقین بیشتر حمایت کند. از نکات برجسته این جلسه که در بروکسل بلژیک برگزار شد، حضور مریم رجوی، سرکرده منافقین در میان دولتمردان اسبق و کنونی آمریکایی مانند جیمز جونز، مشاور اسبق اوباما، بیل ریچاردسون، فرماندار پیشین ایالت نیومکزیکو و سفیر آمریکا در سازمان ملل و جان بولتون بود. ریچاردسون نیز خواهان حذف نام گروهک منافقین از فهرست تروریستی آمریکا شد.

ردپای دختر دانشجو در ترور شهید علی محمدی

جهان- شنیده می شود، یک دختر دانشجو در جریان ترور استاد علی محمدی دست داشته است. این دختر که از مدتها پیش ارتباط ویژه ای با سرتیمهای اطلاعاتی موساد داشته، عامل ورود مجید جمالی فشی (عامل ترور) به این جریان بوده است. این دختر با طرح دوستی و برقراری ارتباط نامشروع با جمالی فشی زمینه همکاری میان نامبرده و موساد را فراهم کرده بود.

تلاش یک نماینده برای وزیر شدن برادرش

آفتاب - شنیده ها حاکی است که استیضاح وزیر راه در ماههای گذشته از سوی یکی از نمایندگان مجلس پیگیری می شود. گویا این نماینده قصد دارد تا با استیضاح حمید بهبهانی برادر خود را به صندلی وزارت نزدیک کند. یک منبع آگاه در مجلس نیز با تأیید این خبر از این تلاش جهت رسیدن برادر آقای نماینده به سرپرستی وزارت راه و کسب رأی اعتماد مجلس برای تکیه زدن بر صندلی این وزارتخانه پس از استیضاح وزیر خبر می دهد.

پیشنهاد جالب شبکه 3 به منوچهر متکی

عصر ایران - برنامه طنز «کلاغ نیوز» که از شبکه 3 سیما پخش می شود و به موضوعات سیاسی ایران و جهان می پردازد، در طرح خبر تکذیب کاندیداتوری منوچهر متکی برای مجلس گفت: به آقای متکی پیشنهاد می کنیم کاندیدای ریاست جمهوری شود و اگر رأی آورد، احمدی نژاد را وزیر خارجه اش کند و سپس بفرستد به سنگال!

مهاجرانی، فیلم ضد آمریکایی ام را توقیف کرد

جهان - امیرحسین شریفی، تهیه کننده سینمای ایران با انتقاد از فضای فرهنگی در سینمای دوران موسوم به اصلاحات گفت: وقتی عطاءا... مهاجرانی وزیر ارشاد بود، فیلم مرا به دلیل ضدآمریکایی بودن، سه سال توقیف کرد.

هولوکاست؛ همچنان «تخم طلا»ی صهیونیستها

خبر آنلاین- نخست وزیر صهیونیستی از رهبران جهان خواست از هولوکاست درس گرفته و بر ضد دشمن اصلی این رژیم اقدام کنند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، بنیامین نتانیاهو که یک روز قبل از مراسم بین المللی «یادبود هولوکاست» در پارلمان رژیم صهیونیستی سخن می گفت، ایران را به تحریک «نسل کشی» تازه ای بر ضد یهودیان متهم کرد!

اخراج برخی از کارگران متروی تهران

تابناک - تعدادی از کارگران شرکت متروی تهران از اخراج خود توسط شرکت پیمانکار طرف قرارداد با این شرکت خبر دادند.

حسابهای پرس تی وی مسدود شد

تابناک- یک بانک انگلیسی حسابهای شبکه پرس تی وی ایران در لندن به ارزش 100 هزار دلار را مسدود کرد.

دستگیری قاتل شهروند ایرانی مقیم کانادا

فارس- در پی تلاشهای گسترده وزارت خارجه و سفارت ایران در کانادا سرانجام متهم به قتل مرحومه الهام دشتی رحمت آبادی شهروند ایرانی مقیم کانادا دستگیر شد.

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات