صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۶  ، 
کد خبر : ۲۰۴۰۸۲

اخبارویژه روزنامه های11بهمن89


جمهوری اسلامی

***مرد شماره دو شبکه تروریستی القاعده، شاخه جزیره العرب که شامل عربستان‌سعودی و یمن می‌شود، در جدیدترین پیام صوتی خود که در سایت‌های وابسته به القاعده منتشر شد، شیعیان جهان را مورد حمله قرار داده است. به گزارش تابناک، "سعید الشهری" معروف به "ابو سفیان الازدی" که حدود شش سال در زندان گوانتانامو بازداشت بود، در این پیام با "رافضی" نامیدن شیعیان، آنان را به ائتلاف با غربی‌های مسیحی علیه اهل سنت جهان عرب متهم کرده است. مرد شماره دو شبکه تروریستی القاعده در این پیام خود که در دقایقی کوتاه بیان شد، گفت: ائتلاف جدید "نصرانی - رافضی" تشکیل شده تا علیه اهل سنت جهان عرب فعالیت کند. در این ائتلاف ایران و آمریکا ائتلافی جدید علیه اعراب که سنی مذهب هستند، ایجاد کرده‌اند. وی افزود: برخورد میان "منوچهر متکی" وزیر سابق امور خارجه ایران) با "هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه آمریکا، در همین راستا انجام شد و همه حاضرین شاهد مراحل اولیه تشکیل ائتلاف "نصرانی - رافضی" بودند. "سعید الشهری" که چند وقت پیش از عربستان سعودی فرار کرد و به نیروهای شبکه تروریستی القاعده در یمن پیوست، در ادامه افزود: این روزها شاهد به ثمرنشستن تشکیل این ائتلاف "نصرانی - رافضی" در کشورهای مختلف جهان عرب هستیم. وی در ادامه در ادعایی مضحک گفت: "تجمع هزاران تن از شیعیان در ایام عاشورا در میدان‌های اصلی شهر بیروت نیز از دیگر نتایج این ائتلاف بوده است از همین‌رو بر ما واجب است که به کمک برادران اهل سنت خود در نقاط مختلف جهان بشتابیم." برخلاف ادعای سعید الشهری، آقای متکی به هیلاری کلینتون بی‌اعتنائی کرد. این قبیل ادعاهای دروغ و تحلیل‌های بچگانه نشان می‌دهند دست رهبران القاعده برای ضدیت با ایران خالی است و برای فریب‌دادن پیروان خود به مطالب بی‌اساس متوسل می‌شوند.

***روش‌های غلط در تبلیغ مهدویت، عوارض جدیدی ببار آورده است. به گزارش آتی‌نیوز، فردی به نام "م" که تبعه یکی از کشورهای شرقی همسایه ایران است چندی است ادعای نیابت امام زمان(عج) می‌کند. این شخص، مرکز فعالیت خود را در یکی از مناطق شهر کرج در استان البرز قرار داده است. وی در ارتباط‌گیری با مردم حساسیت‌های زیادی را برای تامین امنیت خود نشان می‌دهد و به همین خاطر بیش از 40 رابط دارد که برقراری ارتباط و دیدن وی منوط به گذشتن از فیلتر این افراد است که بسیاری در این باره سخت‌گیری می‌کنند. این رابط‌ها متقاضیان جدید را به شدت رصد کرده و تمام ارتباطات و محل کار و زندگی متقاضیان را زیرنظر می‌گیرند و از همین طریق و ارائه این اطلاعات به متقاضی، موجب ایجاد ترس در متقاضیان می‌شوند. بنابراین مراجعه‌کننده از ترس به پلیس هم نمی‌تواند مراجعه کند. ارتباط این فرد بیشتر با زنان است و برنامه‌های جذب و گسترش افراد نیز بیشتر از این طریق صورت می‌گیرد. این فرد برای دعانویسی روی بدن و به اصطلاح رفع مشکل مبالغ هنگفتی تا 10 میلیون تومان دریافت کرده است.

قدس

اخبار ویژه 

شهرام جزایری با بقیه زندانیان تفاوتی ندارد

ایرنا - غلامحسین اسماعیلی رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در پاسخ به شایعاتی در خصوص در اختیار گذاشتن امکانات ویژه برای شهرام جزایری در زندان گفت: به گذشته و شایعاتی که در خصوص شهرام جزایری بود کاری ندارم و می گویم از روزی که رئیس سازمان زندان ها هستم، هیچ فرقی میان شهرام جزایری و یک افغان که در ایران مرتکب جرمی شده باشد، نیست .اسماعیلی افزود: شهرام جزایری در زندان سوییت ندارد.

انقلاب بنزینی احمدی نژادی چیست؟

ایسنا- مجتبی شیرآلی، عضو انجمن تولیدکنندگان مخازن سی.ان.جی ایران دیروز در یک نشست با بیان اینکه «سی.ان.جی» یک صنعت استراتژیک است، گفت: براساس گزارش سازمان امنیت جهانی آمریکا، پاشنه آشیل ایران واردات بنزین بود که با استفاده از گاز سی.ان.جی در خودروها توانسته تحریم ها را خنثی کند.وی گفت که این حرکت ایران به عنوان انقلاب بنزینی احمدی نژادی در این گزارش نام برده شده است و در ادامه افزود: به موجب این گزارش، در صورتی تحریم ایران موفقیت می شود که از صدور دانش فنی صنعت سی.ان.جی به ایران جلوگیری شود.

دعانویسی بر روی اندام دختران برای باز شدن بخت!

الف - فردی شیاد در یکی از روستاهای استان فارس با اغفال خانواده ها با عنوان این مطلب که تنها راه بخت گشایی دختران دعا نویسی بر روی اندام آنها است به دعا نویسی بر روی اندام دختران روی آورده است .

استراتژی شما به اوین ختم می شود

خبرآنلاین - مجید نصیرپور عضو فراکسیون اقلیت مجلس گفت: حوادث تلخ پس از انتخابات محصول اشتباه استراتژیک برخی نامزدهای انتخابات بود. وی گفت: در ملاقاتی که پس از انتخابات با یکی از سران مطرح فتنه داشتم، به وی گفتم که راهی که شما می روید به زندان اوین ختم می شود.

کامران: اسم من را ندزدیده باشند

خبر آنلاین - حسن کامران نماینده مجلس که از استیضاح کنندگان وزیر راه است، از چاپ نشدن اسمش ذیل نامه استیضاح انتقاد کرد. وی دیروز در جلسه علنی گفت: نمی دانم چرا اسم مرا در این استیضاح چاپ نکرده اند. انشاءا... که از قلم افتاده باشد و کسی اسم مرا ندزدیده باشد! رئیس مجلس نیز با تایید اینکه نام کامران در فهرست استیضاح کنندگان بوده است، خواستار اصلاح این مساله از سوی اداره قوانین شد.

افزایش زنان خیابانی مهاجر در تهران

ری آنلاین - چندی است که حضور زنان خیابانی مهاجر در جنوب تهران به معضلی جدید تبدیل شده است. این زنان و دختران با آرایش و پوشش نامناسب در خیابانهای جنوب تهران رفت و آمد می کنند.

تلاش برای خارج نشدن توپولف از ناوگان هوایی

تابناک - برخی شرکت های هواپیمایی دارای توپولف تلاش دارند از خروج تدریجی هواپیماهای توپولف از ناوگان هوایی ایران جلوگیری کنند.

خشم رژیم صهیونیستی از تجارت 4 میلیارد یورویی آلمان با ایران

باشگاه خبرنگاران- روزنامه صهیونیستی جروزالم پست از خشم مقامات تل آویو از آلمان به دلیل بی توجهی به تحریم ها علیه ایران خبر داد. «امانوئیل ناشون» معاون هیأت نمایندگی اسراییل در سفارت رژیم صهیونیستی در برلین و «یورام بن زئیو» سفیر صهیونیست در برلین به شدت از تجارت چهار میلیارد یورویی با ایران در ده ماهه منتهی به اکتبر 2010 انتقاد کردند.

رهایی کودک ایرانی گروگان در افغانستان

پرس تی وی - یک پلیس مرزی افغان، کودک ایرانی گروگان گرفته شده را از چنگال ربایندگان نجات داد و یک نفر را نیز دستگیر کرد.عبدالهادی شریفی، یک مقام پلیس مرزی ولایت نیمروز در جنوب غربی افغانستان گفت: این کودک نه ساله که محمد نام دارد، سه ماه پیش از استان سیستان و بلوچستان در جنوب شرقی ایران ربوده و در خانه یکی از ساکنان روستایی در ولایت نیمروز دربند شده بود.

کیهان

سرمایه سوخته اسرائیل چه چیز را انکار می کند؟ (خبر ویژه)

میرحسین موسوی دریافت کمک مالی از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را تکذیب کرد.

شبکه الجزیره اخیراً در کنار انتشار اسناد خیانت محمود عباس به مردم فلسطین و خوش خدمتی های وی به رژیم صهیونیستی، از تلاش نامبرده برای تامین کمک 50 میلیون دلاری به موسوی و دیگر مخالفان جمهوری اسلامی جهت انجام فعالیت های رسانه ای و راه اندازی رادیو خبر داده بود.

الجزیره در این گزارش مستند فاش کرد: صائب عریقات از مقامات ارشد تشکیلات خودگردان در دیدار خود با جرج میچل فرستاده ویژه اوباما به خاورمیانه (اکتبر 2009-مهرماه 1388) به وی می گوید محمود عباس یک تاجر را متقاعد کرده تا کمک 50 میلیون دلاری در اختیار موسوی و دیگر مخالفان جمهوری اسلامی برای کارهای رسانه ای قرار دهد. عریقات این اقدام ابومازن را نشانه پشتیبانی مقامات فلسطینی از اهداف استراتژیک آمریکا در منطقه خاورمیانه عنوان کرده و آن را نمونه ای از مقابله با نقش ایران در حمایت از حزب الله و حماس دانسته است.

عریقات عین این گزارش را به جیمز جونز مشاور امنیت ملی آمریکا هم ارائه کرده و از متقاعد شدن تاجر مزبور برای پرداخت کمک 50 میلیون دلاری خبر می دهد.

موسوی در واکنش به خبر الجزیره به تکذیب دریافت مبلغ مذکور پرداخت و با بیان اینکه «امروز کوس رسوایی ابومازن بر سر هر کوی و برزن زده شده»، دریافت هرگونه و هر مقدار استفاده از کمک های بیگانگان را تکذیب کرد.

این تکذیب در حالی است که اولاً «محمود عباس رسوا»، جزو حامیان فتنه سبز به شمار می رود و همان طور که موسوی وی را مزدور رژیم صهیونیستی شمرده، کسانی چون نتانیاهو هم فتنه سبز را سرمایه بزرگ اسرائیل توصیف کرده اند. ثانیاً میلیاردها دلار بودجه ای که رژیم هایی نظیر رژیم آمریکا صرف براندازی نرم و جنگ رسانه ای علیه جمهوری اسلامی کردند تماماً در فتنه سبز در خدمت حمایت از بازیگران نقش اصلی این فتنه نظیر موسوی بود. رسانه هایی چون صدای آمریکا، رادیو فردا و گویانیوز، در کنار انبوهی از رسانه های راه اندازی شده غربی برای براندازی در ایران (فیس بوک، تویتر، بالاترین، بی بی سی فارسی، رادیو زمانه، روز آن لاین و ده ها سایت و شبکه از این دست) به طور مطلق در خدمت ترویج و تحریک به آشوبگری مورد نظر امثال موسوی قرار داشتند و رقم 50 میلیون دلار در برابر سرجمع تمام این مخارج و مخارج مشابه تر و خشک کردن گروهک های فعال در فتنه سبز، اصلاً رقمی محسوب نمی شود. آیا آقای موسوی می تواند آنتن شدن بی بی سی و رادیو فردا وصدای آمریکا و بالاترین و... برای جریان نفاق جدید (شبه اصلاح طلبان برانداز) را انکار کند یا مصاحبه های مکرر رسانه هایی نظیر بی بی سی و صدای آمریکا و مشابهان آنها با مشاوران و حامیان درجه اول موسوی (کسانی چون زهرا رهنورد) را انکار کند و در روز روشن دروغی به این بزرگی بگوید که «هرگونه و هر مقدار استفاده از کمکهای بیگانگان را تکذیب می کنم»؟! آیا این حکایت همان کسی نیست که هر روز چند گرم مواد مخدر مصرف می کرد و با این همه شکر می کرد که معتاد نشده است؟! حمایت علنی- و با ذکر نام مشخص موسوی- از سوی سران جبهه استکبار (کسانی چون اوباما، کلینتون، شیمون پرز و نتانیاهو) حمایت بیگانه محسوب نمی شود؟ تصویب قطعنامه تحریم به درخواست فتنه گران علیه ملت ایران چطور؟ اینکه کسانی چون اوباما بگویند مقاومت و شجاعت امثال موسوی برای ما ستایش برانگیز و الهام بخش است- که در بحبوحه هیجان زدگی ائمه کفر ابراز شد- غیر از حمایت علنی بیگانگان است؟ اینکه وزیر خارجه آمریکا به شبکه تویتر دستور دهد به خاطر حساسیت شرایط در ایران و فعالیت فتنه سبز، تعمیرات خود را به زمان دیگری موکول کند، جز به معنای نشان شدگی فتنه گران است؟

ثالثا همان گونه که فتنه گران حامی موسوی روز قدس شعار نه غزه نه لبنان سر می دادند و روی پسوند اسلامی در شعار جمهوری اسلامی خط می کشیدند، محمود عباس هم از جلادان صهیونیست می خواست مقاومت غزه را درهم بکوبد و در جریان جنایت 22 روزه علیه مردم مظلوم غزه همان جا ایستاده بود که جریان فتنه گر حامی موسوی ایستاده بودند. آیا آقای موسوی در جریان آن وحشی گری 22روزه یک خط علیه جنایات اسرائیل سخن گفت؟! معلوم است که یکی مثل ابومازن، کسانی با مختصات موسوی را که حمایت اصولی جمهوری اسلامی- برآمده از خط امام خمینی(ره)- را ماجراجویی توصیف کردند، بپسندد.

و چهارم اینکه آقای موسوی 21آذرماه گذشته بر سر اسناد ویکی لیکس قسم یاد می کرد و می گفت «اسناد منتشره در ویکی لیکس، وضعیت شکننده ما را در منطقه نشان می دهد» یا «سندهای ویکی لیکس بسیار جالب توجه بود آنجا که تقلب در انتخابات ایران را تایید می کند.» چطور شد بازی ویکی لیکس تا این حد آقای موسوی را سر ذوق و شوق و استناد می آورد اما اسناد شبکه الجزیره که حتی سران تشکیلات خودگردان مجبور به تایید آن شده اند، مورد انکار قرار می گیرد؟ آیا این یک بام و دو هوا نیست؟

از چند حال خارج نیست 1-یا ابومازن آن 50 میلیون دلار را به باند حامی موسوی تحویل داده و او دانسته انکار می کند. 2-آن پول پرداخت شده و توسط برخی عناصر فرصت طلب فعال در فتنه بالا کشیده شده بی آن که به موسوی برسد. 3- پولها نهایتا پرداخت نشده، هرچند که هماهنگی ابومازن در این زمینه قطعی است.

اما هرکدام از این احتمال ها را در نظر بگیریم، هیچ تردیدی در همسویی فتنه سبز- که موسوی به خاطر لجاجت و تفرعنش، خود را قربانی آن کرد- با رژیم صهیونیستی و آمریکا و جریان خیانت به ملت های مسلمان منطقه وجود ندارد و او نمی تواند اسناد این خیانت را که می توان تبدیل به دایره المعارف کرد، انکار کند مگر اینکه به سیاق «مردمان خداجو» توصیف کردن محاربان حرمت شکن روز عاشورا، آمریکا و اسرائیل و انگلیس را «بیگانه» و انواع گروهک های ضدانقلاب را «نامحرم» نداند، همچنان که وی در ماجرای تحریم های مستکبران علیه ملت ایران نیز از مستکبران به عنوان «ملت های دوست»! یاد کرده و متقابلا جمهوری اسلامی را به خاطر موضع ضد استکباری و عدالت خواهانه «ماجراجو» خوانده بود!

تا در زندان اوین با شما می آیم اما داخل اوین نه! (خبر ویژه)

اعتراض امام جمعه و مردم مؤمن سراب، نماینده این شهر در مجلس را به عقب نشینی واداشت.

نصیرپور عضو فراکسیون اقلیت مجلس پیش از این حاضر نشده بود ملاقات 9 دی این فراکسیون با یکی از دست اندرکاران فتنه (خاتمی) را محکوم کند و این در حالی است که وی سوابق همکاری در تحرکات رسانه ای افراطیون مدعی اصلاحات را در کارنامه خود دارد. نامبرده اگر چه تا همین اواخر حاضر نبود علیه فتنه گران موضع بگیرد، اما به دنبال اعتراض امام جمعه و مردم مؤمن سراب مجبور شد به طور لفظی با فتنه گران مخالفت کند.

یک هفته پس از آن که حجت الاسلام رشتبری در خطبه های نماز جمعه، ملاقات اقلیت مجلس با خاتمی را محکوم کرد و خواستار توضیح شد، نصیرپور در نمازجمعه گذشته حاضر شد و به توجیه مواضع خود پرداخت. او بدون نام بردن از موسوی و خاتمی گفت: من در جلسات اصلاح طلبان قبل از انتخابات به یکی از سران گفتم تا در زندان اوین هم با شما می آیم اما اگر قرار باشد بین شما و حکومت یکی را انتخاب کنم، حکومت و ولایت را برمی گزینم و تا امروز هم در راستای سیاست های نظام جمهوری اسلامی قدم برداشته ام.

وی اضافه کرد: اشتباه استراتژیک برخی نامزدها به حوادث تلخی منجر شد که نشاط و شیرینی حماسه مردم را تحت تأثیر قرار داد.

نصیرپور با اشاره به عکس منتشر شده از دیدار وی و چند تن از نمایندگان اقلیت با خاتمی اظهار داشت: این تصویر مربوط به اردیبهشت ماه قبل از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری است و گویای دیدار اخیر نیست.

گزارش ها حاکی است مردم نمازگزار مقارن اظهارات نصیرپور بارها شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر موسوی، مرگ بر کروبی و مرگ بر خاتمی سر دادند و خواستار ابراز انزجار صریح نماینده سراب نسبت به سران فتنه شدند.یادآور می شود نامبرده پیش از این و در پی تماس خبرنگار کیهان از ارائه توضیح روشن درباره حضور یا عدم حضور در دیدار اقلیت مجلس با خاتمی طفره رفته بود.

وضعیت قرمز در اسرائیل توفان به دروازه تل آویو رسید (خبر ویژه)

وحشت از خیزش عمومی در مصر تا عمق رژیم صهیونیستی نفوذ کرده است. این هراس به حدی است که صهیونیست ها علناً به دولت آمریکا به خاطر ناتوانی از مدیریت اوضاع پرخاش می کنند.

سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در این زمینه با نگرانی نوشت: آیا همان طور که کار تر به علت ناآگاهی از اوضاع سیاسی و اجتماعی ایران موجب شد این کشور از دست برود و کشورهای غربی یک هم پیمان صدیق را در خاورمیانه از دست بدهند، اوباما نیز باعث از دست رفتن مصر خواهد شد؟ در میان کشورهای عرب، هیچ حکومتی به اندازه پرزیدنت مبارک به آمریکا و کشورهای غربی نزدیک نبوده است. مصر اولین دولت عربی بود که برای صلح با اسرائیل پیشگام شد و اکنون مهم ترین شریک صلح اسرائیل است. او قوی ترین عامل ثبات در کشورهای میانه رو عرب محسوب می شود. و رفتن وی ممکن است اوضاع دیگر کشورهای طرفدار غرب را هم در خاورمیانه عربی آشوب زده سازد.

مصر هرگز گذرگاه رفح در مرز غزه را باز نکرد که اگر چنین می کرد اقدام اسرائیل به محاصره غزه عملاً بی اثر می شد. رفتن مبارک می تواند حتی بر اوضاع کرانه باختری رود اردن هم اثر بگذارد زیرا وی قاطع ترین حامی حکومت خودگردان فلسطینی در برابر حماس بود.

در همین حال روزنامه صهیونیستی در تحلیلی خاطر نشان کرد:«ممکن است اوباما در تاریخ آمریکا به عنوان رئیس جمهوری ثبت شود که موجب از دست رفتن ترکیه، لبنان و مصر شد و در دوران ریاست جمهوری او ساختار همه پیمان های سیاسی و منطقه ای ایالات متحده در خاورمیانه فرو ریخت».

ارگان وزارت خارجه اسرائیل با اشاره به این تحلیل نوشت: در حالی که دولت آمریکا به دولت مصر و شخص پرزیدنت مبارک نفوذ بسیار دارد، در مقابل از هیچ کنترلی بر تظاهرکنندگان مصری برخوردار نیست. در مصر هنوز شعار ضد آمریکایی شنیده نشده اما در تظاهرات خارج از مصر، شعارهای ضد آمریکایی سر دست حمل می شود. شماری از تحلیلگران سیاسی در اورشلیم هشدار می دهند که اگر نظام مصر فرو پاشد، ایالات متحده نه تنها بزرگترین متحد سیاسی و نظامی خود در میان کشورهای عرب را از دست خواهد داد، بلکه ادامه موجودیت دیگر حکومت های طرفدار آمریکا در منطقه نیز به خطر خواهد افتاد و دولت واشنگتن ممکن است در آینده ای نه چندان دور خود را با یک زمین لرزه بزرگ سیاسی در خاورمیانه روبرو ببیند.

در بخش های دیگری از تحلیل روزنامه هاآرتص که در گزارشی سایت وزارت خارجه اسرائیل مورد اشاره واقع نشده، نویسنده خاطرنشان می کند: اوباما ریاست جمهوری خود را با سفر به ترکیه،مصر و عربستان آغاز کرد و در سخنرانی خود در قاهره و آنکارا تلاش کرد تا روابط جدیدی میان ایالات متحده و جهان اسلام شکل بدهد. اما اکنون متحدان او یکی یکی فرو می ریزند. این ضعیف شدن آمریکا به طور کلی دوستان این کشور را تحت تأثیر قرار خواهد داد. اوباما اکنون در یک مخمصه گیر افتاده است. یک تفکر این است که او خود را همراه با تظاهرکنندگان عرب نشان دهد اما یک ابرقدرت خود را در معرض جنبش های حقوق مدنی قرار نمی دهد(!) اگر اوباما اکنون متحدان خود را رها کند، چه کسی در آینده به آمریکا اعتماد خواهد کرد؟

هاآرتص افزود: اوباما در شرایط فعلی آرام خواهد نشست تا توفان انقلابها در خاورمیانه بخوابد و آنگاه کاخ سفید به دنبال روابط جدید در خاورمیانه می آید و این به شرطی است که زمامداران جدید مصر از متحدان ایران و دارای تفکرات ضد آمریکایی نباشند، که در آن صورت ممکن است اقدامات «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه را دنبال کند. این موضوع نیز می تواند مشکلات جدیدی را برای آمریکا در خاورمیانه بوجود بیاورد.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحرونوت هم از اضطراب استراتژیک در اسرائیل خبر داده و نوشته است: قیام مردم در مصر اضطراب استراتژیک اسرائیل را در خاورمیانه افزایش داده است؛ ما تنها مانده ایم بدون هیچ همپیمانی. این از حدود دو سال قبل در پی فروپاشی همپیمانی ما با ترکیه شروع شد. پس از آن بنیامین نتانیاهو برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه با حسنی مبارک رئیس جمهور مصر ائتلاف تشکیل داد.

این روزنامه افزود: نتانیاهو چند بار با مبارک دیدار کرد. حال اسرائیل هم پیمان خود را از دست داده است. در آینده نزدیک مصر با مشکلات خود سرگرم خواهد بود و در روند صلح نمی تواند دخالتی داشته باشد. از این رو اسرائیل در شرق با رژیمی معلق در اردن روبرو خواهد شد که اسرائیل را به سبب بن بست در مذاکرات صلح سرزنش می کند. در شمال هم سقوط سعد حریری در لبنان و روی کار آمدن نظام مطلوب حزب الله باعث شده اردوگاه صلح و سازش در خاورمیانه یک عنصر مهمی را از دست دهد. در تشکیلات خودگردان هم محمود عباس با شبکه الجزیره در حال جنگ است که با انتشار اطلاعاتی او را به عنوان خائن به ملت معرفی کرد. اکنون قیام در مصر این اشتها را در میان مردم فلسطین ایجاد کرده یا خواهد کرد که با ریختن به خیابان ها حکومت فاسد را برچینند. اگر همه اینها کافی نیست، خاورمیانه اکنون با دولت ضعیف آمریکا روبروست، دولتی که این حس را می دهد که از مشارکت فعال در روند صلح خاورمیانه منصرف شده است.

در همین حال مئیر جاودانفر از تحلیلگران صهیونیست به شبکه بی بی سی گفت: اسرائیل نگران بهبود روابط مصر با ایران است و حتی اگر محمد البرادعی هم به قدرت برسد، احتمال اینکه دولت جدید مصر روابط خود با ایران را بهتر کند یا سفارت ایران در قاهره بازگشایی شود، روبه افزایش است. محافل چپ و راست در اسرائیل، همگی از تحولات مصر نگرانند.

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات