صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۹  ، 
کد خبر : ۲۰۹۴۸۹

اخبارویژه روزنامه های 1اسفند


جمهوری اسلامی

* یک مقام نظامی مصر روز جمعه اعلام کرد: مصر موافقت کرده است به دو ناو جنگی نیروی دریایی ایران اجازه دهد از کانال سوئز عبور کنندو به دریای مدیترانه بروند. به گزارش آسوشیتدپرس، یک دیپلمات ایرانی اعلام کرده است این کشتی‌ها برای تمرین عازم سوریه هستند و این درخواست برای عبور از کانال سوئز، مطابق با مقررات بین‌المللی است. این اقدام مصر به چندین روز ابهام درخصوص عبور برنامه ریزی شده این کشتی‌ها پایان داد. این نخستین بار پس از پیروزی انقلاب است که کشتی‌های نیروی دریایی ایران برای رفتن به دریای مدیترانه از کانال سوئز عبور می‌کنند.

* رهبران القاعده درصدد سوار شدن بر موج پدید آمده از قیام مردمی در مصر هستند. درحالی که با گذشت یک هفته از سقوط مبارک مردم مصر راهپیمایی و نماز جشن برگزار کردند، مرد شماره دو القاعده که خود مصری است، طی پیامی صوتی حسنی مبارک را بزرگ‌ترین رهبر فاسد و صهیونیست عرب خواند. به گزارش آینده، ایمن الظواهری، مرد شماره 2 القاعده در پیامی صوتی تحت عنوان "پیام امید و بشارت به ساکنان مصر" اعلام داشت: مصر مدتهاست که از مسیر اسلام منحرف شده است. وی در این پیام می‌گوید: در مصر شاهد فساد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی و عقیدتی هستیم. مبارک رهبری فاسد و بزرگ‌ترین رهبر عرب صهیونیستی است. در زمان حکومت وی شاهد بزرگ‌ترین روند تقلب در انتخابات و گسترش فساد در کشور بودیم. الظواهری همچنین تأکید کرد: پیام‌های دیگری را در آینده خطاب به ملت مصر ارسال خواهم کرد.

کیهان

با کدام منطق به سفیر هلند اجازه بازگشت داده اید؟! (خبر ویژه)

سفیر هلند دست از پا درازتر به تهران باز می گردد.

اوری روزنتال وزیرخارجه هلند اعلام کرد سفیر این کشور به محل مأموریت خود در تهران برمی گردد. وی گفته است: من با سفیرمان در خصوص آنچه پیش آمد و اینکه ماجرا را چگونه دنبال کنیم مشورت کردم و اکنون زمان آن است که او به محل مأموریت خود برود. او باید کار برای منافع هلند در ایران را از سر بگیرد. ما با فراخواندن سفیرمان علامت روشنی را فرستادیم(!)

2 هفته پیش به دنبال اعدام یک قاچاقچی بین المللی مواد مخدر در ایران، وزارت خارجه هلند سفیر خود را از ایران فراخواند. این اقدام تبلیغاتی که بزرگ تر از قد و قواره دولت هلند بود، با بی اعتنایی مطلق جمهوری اسلامی ایران مواجه شد و طرف هلندی را مجبور کرد از موضع خود عقب بنشیند.

یادآور می شود در پی دستگیری سارا بهرامی قاچاقچی اعدام شده، 450 گرم کوکائین و 420 گرم تریاک از منزل وی به دست آمد. او عضو یک شبکه قاچاق بین المللی بود که تابعیت هلندی را نیز اخذ کرده بود. تلویزیون هلند ضمن برنامه ای اذعان کرد که این قاچاقچی در سال 2003 به جرم حمل 16 کیلو کوکائین، به 3 سال حبس در هلند محکوم شده بود. او دارای چند گذرنامه جعلی کشورهای مختلف بود و به پایتخت انگلیس نیز تردد داشت. بهرامی با گروهک تروریستی تندر نیز ارتباط داشت و در اغتشاش عاشورای سال 88 دستگیر شد.

با توجه به ماجرای «جنجال میکونوس» در سال 75 که سفیران اروپایی از ایران رفتند و در بازگشت، سفیر آلمان با تأخیر اجازه ورود به ایران را پیدا کرد، اکنون نیز جمهوری اسلامی ایران نباید به سفیر هلند اجازه بازگشت بدهد و یا دستکم لازم است برای مدتی از ورود او ممانعت شود تا نوبت بعدی که این کشور کم اعتبار و فاقد وزن سیاسی در معادلات جهانی تصمیم گرفت غلط مشابهی بکند، عواقب آن را نیز به خاطر داشته باشد و بالاخره معلوم نیست وزارت خارجه کشورمان با کدام منطق سیاسی به سفیر هلند که با اهانت از کشور رفته است اجازه بازگشت بدون عذرخواهی داده است؟!

آب در لانه مورچه ها (خبر ویژه)

اظهارات مدیر مسئول کیهان در گفت وگوی ویژه خبری چهارشنبه شب شبکه دوم سیما که در آن به همکاری خبری شهید صانع ژاله با روزنامه کیهان اشاره کرده بود، خشم توأم با سرخوردگی و انفعال جریان فتنه و سایت ها و خبرگزاری های حامی آنها را در پی داشت و در این میان واکنش رسانه های صهیونیستی و آمریکایی و شبکه تلویزیونی فارسی زبان بی بی سی بیشتر از سایر سایت های اجاره ای وابسته به گروه های ضد انقلاب، جالب توجه است. حامیان فتنه که با شکست حرکت کاریکاتوری و خنده دار 25 بهمن، بی آن که بخواهند، خدمت بزرگی به جمهوری اسلامی ایران کرده بودند اشاره مدیر مسئول کیهان به تعهد و دلباختگی شهید صانع ژاله را، ضربه هولناک دیگری بر دروغ بافی های خود درباره آن شهید بزرگوار تلقی کرده و ابتدا کوشیدند، اظهارات شریعتمداری مبنی بر همکاری خبری شهید ژاله با کیهان را به «جاسوسی» و «خبرچینی» تغییر دهند و در ادامه تلاش بی حاصلی را برای کتمان این واقعیت به کار بستند.

مدیر مسئول کیهان در برنامه شبکه دوم سیما گفته بود؛ از ما می پرسند برخی خبرهای محرمانه را که دیگران ندارند، از کجا می آورید؟ و پاسخ ما همواره این بوده و هست که «بچه حزب اللهی ها همه جا هستند و اینگونه خبرها را به کیهان می رسانند» و درباره شهید صانع ژاله نیز افزوده بود «برادر بسیار عزیز و شهیدمان آقای صانع ژاله نیز در بسیاری از موارد با ما تماس می گرفت و خبرهای خیلی خوبی به ما می داد از جمله این که به اتفاق چند تن دیگر به ملاقات آقای منتظری رفته بود».

گفتنی است کیهان طی دو دهه گذشته، بارها به اینگونه خبرها که توسط افراد مومن و متعهد دریافت کرده و می کند، اشاره داشته و صحت تمامی آنها نیز به اثبات رسیده است. به عنوان نمونه وقتی کیهان خبر اختصاص 400 هزار دلار از بیت المال را به بهروز افخمی که به دستور خاتمی- رئیس جمهور وقت- صورت گرفته بود منتشر کرد، به عمد، هامش نامه را که دستخط و امضای خاتمی مبنی بر موافقت با پرداخت این مبلغ بود، حذف کرد ولی فردای آن روز دفتر رئیس جمهور وقت این خبر را تکذیب کرد و کیهان متن دستخط و امضای خاتمی را هم منتشر ساخت و البته بعد از آن دفتر خاتمی ترجیح داد که سکوت کند. و یا ملاقات خاتمی با جرج سوروس، دستور گرفتن موسوی از یورگن هابرماس در سفر سال 1381 وی به ایران، صدور بیانیه های حزب مشارکت از لندن، دو سفر پیاپی کدیور به اسرائیل و دهها خبر دیگر از مفاسد کلان اقتصادی و یا زد و بندهای پشت پرده بعضی ها با جریانات ضد انقلاب در عرصه فرهنگ و هنر و... که تماماً به اثبات رسیده است، از همین طریق و از سوی افراد مؤمن و متعهد حاضر در کنار جریانات یاد شده، به دست آمده است.

قاتلان شهید صانع ژاله که بسیاری از سایت های ضدانقلابی را در اختیار دارند و عمدتاً از لندن، حیفا- مرکز بهائیان در اسرائیل- و بعضاً از آمریکا این سایت ها را مدیریت و بارگذاری می کنند ابتدا سخن مدیر مسئول کیهان مبنی بر همکاری شهید صانع ژاله با روزنامه کیهان راتحریف کرده و از قول مدیر مسئول کیهان نوشتند «شهید صانع ژاله جاسوس بوده است»! و یا «شهید صانع ژاله مخبر کیهان بوده است»! و سپس در حالی به تکذیب این خبر پرداختند که بسیاری از آنها ضمن ادعای نزدیکی با شهید صانع ژاله از آن شهید با عنوان «خانم ژاله صانعی»! یاد می کردند!

یکی از جالب ترین و درعین حال رسواترین نمونه از این دست، ادعای سایت بالاترین است که مدیریت منوشه امیر بر این سایت را انکار نمی کند. سایت مزبور ادعا کرده بود که «خانم ژاله صانعی، با سایت بالاترین همکاری و روابط نزدیکی داشت»! این سایت بعد از آن که معلوم شد شهید صانع ژاله، خانم نبوده است، خبر یاد شده را از خروجی خود حذف کرد، غافل از آن که مراجعه کنندگان این سایت از آن خبر جعلی و مضحک دستکم صدها «پرینت» گرفته اند.

خبر سایت وابسته به منوشه امیر- مدیر بخش فارسی رادیو اسرائیل- از یکسو نشان می دهد مدعیان همکاری شهید صانع ژاله با این سایت تا چه اندازه دروغگو هستند که حتی بدون اطلاع از جنسیت شهید یاد شده ادعای همکاری با وی را داشته اند و از سوی دیگر با کمال وقاحت سعی کرده اند آن شهید مظلوم و متعهد را جاسوس موساد!! قلمداد کنند و در این میان نکته عبرت انگیز آن که حامیان فتنه در حالی از همکاری شهید یاد شده با کیهان یعنی یک روزنامه درون وطن خویش- البته حامیان فتنه مدتهاست که وطن خود را فروخته اند- عصبانی شده و رگ گردن سیخ می کنند که تهمت همکاری شهید یاد شده با اسرائیل را نه فقط زشت و مشمئز کننده نمی دانند و علیه آن نمی شورند، بلکه با کمال وقاحت به آن افتخار هم می کنند!!

و البته خون آن شهید مظلوم در قلوب پاک صدها هزار تشییع کننده پیکر پاک او به جوشش آمد و پیاده نظام رژیم صهیونیستی که نتانیاهو از آنها با عنوان «بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران» یاد کرده بود را بار دیگر رسوا کرد.

مشاور اوباما: بی احتیاطی کردیم مرگ بر آمریکا شعار همه ایرانیان است (خبر ویژه)

مشاور رئیس جمهور آمریکا و عضو شورای روابط خارجی، کاخ سفید را از علنی کردن حمایت نسبت به سران اپوزیسیون سبز برحذر داشت. ت.گ. کارپنتر تصریح کرد مردم ایران از آمریکا متنفرند.

همزمان با حمایت سران آمریکا از فتنه سبز که با هدف تقویت روحیه جریان برانداز صورت گرفته، کارپنتر ضمن تحلیلی در نشریه «نشنال اینترست» تصریح کرد: شعار انقلاب ایران در سال 1979، مرگ بر آمریکا و شیطان بزرگ بود. سابقه تاریخی ما، میزان اعتماد به آمریکا در ایران را به کمترین میزان ممکن کاهش داده است. شرکت آمریکا در کودتای 1953 (کودتای 28 مرداد 1332)، که منجر به سرنگونی دولت منتخب در ایران (دکتر محمد مصدق) گردید و کمک ما به بازگشت شاه مستبد و فاسد بر اریکه قدرت، حتی در بین طرفداران دمکراسی در این کشور هم، نسبت به آمریکا، سوءظن ایجاد کرده است. طیف های مختلف سیاسی آمریکا، به صورت تعجب انگیزی، در مقابل تاثیرات این واقعه تاریخی، بی توجه اند. جیمی کارتر یک بار این ماجرا را «داستانی کهنه» نامید. «فرد بارنرز»، از «ویکلی استاندارد» در این مورد گفت که «انگار نه انگار که این کودتا، 6 دهه قبل رخ داده است.» این استدلال که جوانان ایرانی دیگر به این رویداد اهمیت نمی دهند، مثل آن است که بگوییم آمریکایی ها «پرل هاربر» و چینی ها قتل عام «نانجینگ» را، که تازه قدیم تر هم هستند، از یاد برده اند! ولی هر دو ملت، هم این وقایع را به خاطر سپرده اند و هم به آن ها توجه می کنند. حال چگونه می توانیم از ایرانیان انتظاری دیگر داشته باشیم؟

عضو شورای روابط خارجی آمریکا اضافه می کند: این تنها کودتای سال 1953 سازمان سیا نیست که چهره آمریکا را نزد ایرانیان خراب کرده است. مورد شاید مهمتر دیگر، حمایت آمریکا از صدام حسین، پس از حمله به ایران در سال 1980 می باشد که به کشته شدن صدها هزار ایرانی منجر گردید. این سوابق تاریخی زشت از آن حکایت می کند که بیانیه رسمی دولت اوباما در حمایت از تظاهرات ضد حکومتی در ایران، می تواند تاثیرات نامطلوبی، در جهت عکس، داشته باشد، شاید جریان اپوزیسیون در ایران، از این بیانیه استقبال کنند، ولی میلیون ها نفر هستند که به واشنگتن اعتماد ندارند. بر روی این اکثریت بدبین، حمایت های آمریکا تاثیر بدی را خواهد داشت. دولت آمریکا باید از حمایت علنی نسبت به اپوزیسیون خودداری کند.

برای انتقام از خمینی باید نوک پیکان را سمت خامنه ای بگیریم (خبر ویژه)

سایت صهیونیستی بالاترین به توجیه کاربران ضدانقلابی خود درباره مواضع منافقانه موسوی و نام بردن وی از امام خمینی پرداخت.

موسوی هر چند که مورد حمایت کامل جریان های هدایت کننده ضدانقلاب در خارج کشور قرار دارد اما بعضاً به اعتبار نام بردن از امام و انقلاب و قانون اساسی مورد تخطئه نیروهای میدانی در فضای مجازی قرار می گیرد که تأکید می کنند اپوزیسیون سبز با اسلام و امام و قانون اساسی دشمنی کامل دارد.

«بالاترین» برای توجیه این طیف اخیر از عناصر ضدانقلاب نوشت: این بحث ها در فضای مجازی احمقانه است که چرا موسوی از خمینی نام می برد. الکی احساساتی نشوید. فحش دادن یا پاره کردن عکس، کارهای حاشیه ای هستند و هیچ سودی برای ما ندارند. خمینی امروز نیست و مشکل اصلی امروز ما خامنه ای است. هر هدفی غیر از خامنه ای حاشیه ای خواهد بود و نوک پیکان را باید به سمت او نشانه برویم.

این سایت صهیونیستی که پیش از این تا مرز اهانت به پیامبر اسلام(ص) و ستایش از عبیدالله بن زیاد و یزید- به خاطر برپایی جنایت روز عاشورا- پیش رفته، ادامه می دهد: ما باید خمینی را مقابل خامنه ای نشان دهیم. الله اکبر شعار مختص حکومت بود و آن زمان که مخالفان در نمازجمعه از الله اکبر استفاده کردند، کسانی می گفتند ما اعتقاد نداریم به الله اکبر و این بد است و مال اسلام است و از این حرف ها. فکر می کنم وقت آن رسیده که به عقلانیت [نفاق] مورد نظر موسوی برسیم. ما نباید کوتاه بین باشیم. امروز خمینی در قید حیات نیست. ما باید با استفاده ابزاری از نام او، به اپوزیسیون سبز سود برسانیم.

بالاترین در پایان این مطلب توهم آلود و خودفریبانه نوشت: فکر می کنید کسانی که خامنه ای را ولی فقیه و عادل و پاک می دانند با چه وسیله ای می شود بی اعتقاد کرد و به شک انداخت؟ ما برای تفرقه بین ولایت مداران و جنگ انداختن بین آنها و تضعیفشان، باید خامنه ای را به نام خمینی بکوبیم.

این تحلیل اگرچه پرده از عمق نفاق فتنه سبز می گشاید اما در نوع خود نشان می دهد که گردانندگان رسانه های ضدانقلاب تا چه قدر پرت از مرحله و احمق هستند؛ چه اینکه نام بردن از حضرت امام خمینی(ره) به مفهوم تاکید بر همه ارزشهای والای خط امام نظیر اسلام خواهی، عدالت طلبی، استکبارستیزی و در رأس همه آنها ولایت فقیه است، همچنان که امام بارها بر شایستگی های حضرت آیت الله خامنه ای برای رهبری تصریح فرموده اند. از طرف سوم نیز منظومه فکری حضرت امام آن قدر جامع و مانع و روشنگر و بصیرت بخش است که تأکید بر نام و یاد آن حضرت باعث رسوایی منافقین در طول 3 دهه عمرمبارک انقلاب اسلامی شده و آخرین این منافقین، عناصری نظیر موسوی و کروبی و خاتمی هستند که دستشان به برکت تأکید ملت بر خط امام خمینی رو شد.

 گفته اند خالی ببندید اما نه این قدر که ما چاخان کردیم (خبر ویژه)

«ادامه اتفاقاتی نظیر 25 بهمن، باعث سرد و مأیوس شدن مخالفان نسبت به سران اپوزیسیون می شود.»

پایگاه اینترنتی جرس وابسته به حلقه لندن ضمن انتشار مطلب فوق نوشت: مخالفان یا از تغییر مأیوس می شوند و یا از سران جنبش و به توانایی آنها شک خواهند کرد.

نویسنده جرس ادامه می دهد: به جای اینکه سرخوش از 25 بهمن باشیم، نگران نیامدن مردم باشیم. باید واقع بین بود. شما نمی توانید دولت ایران را با جاهای دیگر مقایسه کنید، چون آنها اصلاً قابل مقایسه نیستند و تا آخر راه می مانند. متأسفانه دولت در ایران مانند مصر یا تونس نیازمند حمایت خارجی برای بقا نیست. ضمن اینکه ناآرامی های این کشورها، موقعیت دولت ایران را تقویت هم کرده است.

سایت ضدانقلابی خودنویس هم که مانند جرس نقش فعالی در اغتشاش کور و ناکام 25 بهمن ایفا می کرد، اندکی از ناگفته های بسیار را بازگو کرد و نوشت: وب نویسان کار خبررسانی و نظرنویسی را تبدیل به دعوت برای حضور در تظاهرات کردند. خبررسانی، همراه با تشویق و ترغیب و ایجاد هیجان برای حضور در تظاهرات بود. نکته جالب توجه این جا بود که بیشتر این تشویق ها توسط اهل قلم ساکن خارج از کشور صورت می گرفت. سال ها پیش جزوه ای 27 صفحه ای زیر عنوان «دو مقاله درباره تبلیغات» توسط حزب توده منتشر شد که نویسندگان آن- احسان طبری و مهرداد پویا- در مقابل واژه پروپاگاند، «ترویج» و در مقابل واژه آژیتاسیون، «تهییج» را قرار دادند. این دو اصطلاحی ست که لنین در کتاب «وظایف سوسیال دمکرات های روسیه» به کار برده است. آن چه ما در چند روز اخیر در رسانه های اینترنتی مشاهده کردیم، تهییجی بود که مخالفان صورت می دادند و در این تهییج، آن چه تا حد زیادی به آن پرداخته نمی شد و مسکوت می ماند، عوارض و عواقب این حرکت سیاسی بود. در روزهای اولیه انقلاب 57 عاملی که رسانه های گروهی و حزبی، و از جمله رسانه های عمومی حزب توده را نامعتبر و غیرقابل استناد می کرد و اعتبار عمل سیاسی آن ها را مورد تردید قرار می داد به کار بردن خارج از حد متعارف همین تهییج بود. ما به شدت احساسات را در انعکاس رویدادها دخالت دادیم.

این پایگاه اینترنتی ادامه می دهد: وقتی این احساسات، کار را به جایی می کشاند که تظاهرات پراکنده چند هزار نفری را تظاهرات میلیونی بنامیم و آن را مبدأ تحلیل های سیاسی خود قرار دهیم و باعث شویم عده ای بر این مبنا اقدام به عمل سیاسی کنند، به معنای این است که حقیقت را قربانی احساسات خود کرده و ذهن خواننده را به بیراهه کشیده ایم.

سرویس جاسوسی آلمان: ایران به مرز اسرائیل رسیده است (خبر ویژه)

رئیس سرویس اطلاعات خارجی آلمان (BND) گفت ایران کشوری باثبات است و احتمال وقوع تغییر در آن نمی رود.

ارنست اورلاو در مصاحبه با دی ولت اظهار داشت: رژیم ایران بعد از حوادث سال گذشته، اپوزیسیون را درهم شکسته و امکان تحرک را از آنها گرفت.

وی در بخش دیگری از این گفت وگو، ایران و ترکیه را دو کشوری در منطقه دانست که درصدد احیای تاریخ پرشکوه خود هستند و افزود: معنای این اتفاق برای اسرائیل این است که تل آویو باید خود را با این تغییرات تطبیق دهد. مقامات اسرائیل قبلا هم گفته بودند که ایران اکنون با اسرائیل هم مرز شده است. آنها از یک طرف نگران تحولات مصر هستند و از طرف دیگر با تغییرات لبنان و تشکیل دولتی با حضور حزب الله و تحت نفوذ ایران درگیر هستند.اورلاو ادامه داد: ناکامی در روند دمکراسی در کشورهای عربی در منطقه خاورمیانه و انتظارات بیش از حد مردم آنها می تواند این روند را به مخاطره بیاندازد. بویژه وضعیت مصر که بسیار لغزنده است.

قدس

دستگیری هنرپیشه با قرص های روانگردان

آتی نیوز- «را . پ» در راهپیمایی غیرقانونی 25 بهمن دستگیر شد. این بازیگر پس از انتقال به بازداشتگاه گفت که تعادل نداشته و نفهمیده که چگونه به تجمع ورود کرده است. او قرصهای روانگردان نیز به همراه داشت. خانواده وی خواهان کمک برای ترک اعتیاد وی از قرصهای روانگردان شده اند.

اسلحه اسراییلی در اغتشاشات اخیر تهران

باشگاه خبرنگاران- محمد کریم عابدی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: با بررسیهای دستگاه امنیتی روشن شد، سلاحهای مورد استفاده فتنه گران در اغتشاشات 25 بهمن، اسرائیلی بوده است.

ادعای تلگراف درباره نقش اسراییل در حمله سایبری به ایران

ایسنا- روزنامه تلگراف نوشت: یک کلیپ ویدیویی که در جشن بازنشستگی آشکنازی، رئیس ستاد کل ارتش صهیونیستی اجرا شد، برخی ادعاها را مبنی بر اینکه نیروهای امنیتی این رژیم، مسؤول حمله سایبری به برنامه هسته ای ایران بودند، تقویت کرد.

فتنه 25 بهمن پیشنهاد چه کسی بود؟

جهان - حجةالاسلام مجتبی ذوالنور، جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: فتنه گران قصد داشتند در 21 بهمن ماه امسال تجمع کنند، اما مرد خاکستری اصلاحات(موسوی خوئینی ها) پیشنهاد کرد که 25 بهمن به جای 21 بهمن، مبدأ حضور سبزها در کف خیابان شود.

نظر حجة الاسلام قرائتی درباره چگونگی برخورد با فتنه گران

پارسینه - حجة الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: برخی به بهانه حمایت از انقلاب مصر در 25 بهمن به خیابانها ریختند و کار این افراد تکرار ماجرای مسجد ضرار است و برخورد با آنها باید مانند مسجد ضرار باشد.

نظر طائب درباره مشایی

فارس - حجة الاسلام والمسلمین مهدی طائب گفت: مشایی مانند بهزاد نبوی برای شهید رجایی است. طائب افزود: از خدا می خواهیم که به احمدی نژاد درخصوص «مشایی» بصیرت بیشتری دهد. وی گفت که تفاوت مشایی با نبوی این است که او قدرت و تیم نبوی را ندارد و بیشتر به سحر و جادو قائل است و تهدید چندانی نیست.

هلند پشیمان شد، سفیرش بر می گردد

ایسنا- سفیر هلند کمتر از دو هفته پس از آنکه از سوی وزارت خارجه هلند به کشورش فرا خوانده شد، به تهران بر می گردد. به گزارش پایگاه خبری داچ نیوز، وزارت خارجه هلند در پی اعدام یک قاچاقچی مواد مخدر در ایران اعلام کرد، برای انجام مشورت بیشتر، سفیرش را از تهران فرا خوانده است.

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات