صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۰  ، 
کد خبر : ۲۱۱۸۶۰

اخبار ویژه برخی روزنامه ها 25 اسفند1389


ایران

دگرگونی‌های خاورمیانه موازنه قوا را به نفع ایران تغییر داده است

خبر اول این که وزیر امور خارجه امریکا با اشاره به تحولات خاورمیانه معتقد است که این دگرگونی‌ها موازنه قوا را به‌نفع ایران تغییر داده است. هیلاری کلینتون در دانشگاه واشنگتن گفت: اوباما در زمینه نزدیک شدن به ایران نیز شکست خورد اما آن را به عنوان یک استراتژی اعلام کرد که در این زمینه تلاش‌هایی کرده است، وزیر امور خارجه امریکا در ادامه گفت: جمهوری اسلامی قوانین موجود را به مبارزه طلبید و نه تنها باقی ماند، بلکه تا آن حد قدرتمند شد که اکنون می‌تواند به‌طور کاملاً مؤثر، در رقابتی که برای نفوذ و تأثیر گذاشتن بر کشورهای خاورمیانه وجود دارد، در برابر امریکا قدرت‌نمایی کند. کلینتون همچنین اظهار داشت: جمهوری اسلامی باقی ماند، به خاطر این که حتی جنبش سبز نیز که پس از انتخابات ریاست جمهوری ژوئن 2009، شدیدترین مخالفت‌ها را از خود نشان داد، برای اکثریت جامعه ایران موضوع جدیدی در بر نداشت و ملت ایران حمایت خود را از اصول جمهوری اسلامی ادامه داد. آنچه امروز از جنبش سبز در ایران بر جای مانده است، بخش بسیار کوچکی از اجتماعی است که در تابستان 2009 علیه دولت ایران تظاهرات کردند.

کشف جدیدگاردین از نیروهای امنیتی ایران!

خبر دیگر این که روزنامه انگلیسی گاردین در انتشار اخبار و گزارش‌های فوق حرفه‌ای و جذاب روی دست تلویزیون سلطنتی انگلیس (بی‌بی‌سی) بلند شده و در یک کشف جدید اعلام کرده که دولت ایران برای برخورد با مخالفان خود در تهران از کودکان سرباز ۱۲ ساله‌ای بهره می‌گیرد که با وعده خوردن چلوکباب از روستاهای دورافتاده به تهران منتقل شده‌اند! این روزنامه انگلیسی با ادعای این که این کودکان به باتون و اسلحه بادی مجهز هستند، به نقل از زن میانسال مجهول‌الهویه‌ای که مورد حمله این کودکان قرار گرفته، نوشت: «برخی از آنها ۱۲ ساله بوده و احتمالاً در سنین قبل از بلوغ بوده‌اند. به گفته وی، آنها لهجه روستایی داشتند و این نشان می‌دهد آنها را از روستاهای بسیار دورتر به تهران آورده‌اند.»

احزاب منحله به دنبال پوشش حزبی

شنیدیم که به دنبال صدور حکم انحلال دو حزب تندروی حامی جریان فتنه، عناصر افراطی و اعضای کادر مرکزی این دو تشکل قصد ادامه فعالیت سیاسی خود را در قالب تشکلی موسوم به سازمان «ع آ» دارند. این سازمان از تشکل‌های اصلاح‌طلب حامی جریان فتنه در استان اصفهان است که دارای سایتی تحت عنوان «ب ب» است. تشکل مذکور درصدد ایجاد نمایندگی در سایر استان‌ها بوده و به مسئولین شاخه‌های استانی اعلام کرده‌اند از این پس در قالب این حزب اهداف قبلی را پیگیری کنند. گفتنی است بر همین اساس اکثر اعضای احزاب منحله فوق در این سازمان عضویت و فعالیت داشته و مطالب و دستورالعمل‌های اقدامی خود را به سایر استان‌ها در همین پوشش ارسال می‌دارند.

جنگ سایبری عربی علیه رژیم صهیونیستی

دست آخر این که کاربران تویتر و فیس‌بوک در کشورهای عربی به یکدیگر اطلاع داده‌اند که رژیم صهیونیستی در حال اعزام نیرو به کشورهایشان برای کمک به دیکتاتورها هستند. این اطلاعات را کاربران تویتر در لیبی و بحرین به اطلاع یکدیگر رسانده‌اند. این کاربران با ایجاد یک درگاه الکترونیکی در تویتر به نام بنغازی اعلام کرده‌اند که برخی بمباران‌ها در شهر استراتژیک تحت محاصره الزاویه را جنگنده‌های صهیونیستی فرماندهی کرده‌اند. همچنین گفته شده که در مراته نیز بمب‌های عمل نکرده‌ای به دست آمده که ساخت رژیم صهیونیستی است.

کیهان

ارگان حلقه لندن رئیس خود را زیر گرفت! (خبر ویژه)

اذعان عطاءالله مهاجرانی به استقلال نظام سیاسی ایران و سلامت اقتصادی رهبر انقلاب و خانواده ایشان، موجب کودتا علیه وی در سایت جرس (ارگان حلقه لندن) شد! جرس ضمن مطلبی، مهاجرانی را ایلیاتی توصیف کرد و نوشت که لحن وی دلسرد کننده است و مهاجرانی به درد سیاست نمی خورد.

نویسنده جرس در مطلبی که بوی بازنشسته کردن اجباری مهاجرانی را می دهد، تصریح کرده که مهاجرانی نمی تواند دروغ بگوید اما مجبور هم نیست هر حرفی را بگوید! عبید سن خورانی نویسنده این مطلب اعتراض آمیز این گونه به اظهارات مهاجرانی پرداخته است: 60 سال پیش وقتی مادرم خبردار شد که خواستگاری برای خواهرم می آید، به شدت نگران شد که ما بیش از 6 صندلی نداریم حال چه خاکی برسر باید بریزم و خلاصه از همسایه دست راستی و دست چپی هرکدام چند صندلی به امانت گرفت و بساط پذیرایی را جور کرد اما با این تأکید و خواهش و تمنا و التماس از پدر که «مبادا شما لو دهید که این صندلی ها امانتی است» و آقا هم ظاهراً با تکان دادن سر قولی داد و خیال مادر را آسوده کرد. گروه خواستگاران که وارد شدند و پس از مدتی بازار مذاکرات که گرم شد، ناگهان در بین تعیین میزان مهریه و جهازیه و... پدر با صدای رسا و ایلیاتی اش میهمانان را مورد خطاب قرار داده و خیلی شمرده اظهار کرد «ما بیش از شش صندلی نداریم و بقیه صندلی ها را از همسایگان قرض کرده ایم، من دروغ نمی توانم بگویم». که این حرکت و گفته اش هنوز به عنوان ضرب المثلی در خانواده ما و وابستگان مصرف می شود. این را داشته باشید تا بروم سراغ این آقای عطاءالله مهاجرانی.

وی اضافه می کند: دکتر عطاءالله مهاجرانی که معرف حضور همه شما هست. آدمی است خوش صحبت، پرمعلومات، خوش قلم؛ اما باور کنید به اعتقاد من اصلاً به درد کارهای سیاسی و صحبت و مذاکرات سیاسی نمی خورد و بهتر است در این گونه موارد همواره سکوت را پیشه کند. مدت ها پیش ایشان مقاله ای در همین نشریه جنبش راه سبز نوشتند که بسیار شیرین اما فوق العاده دلسرد کننده بود و عده ای از طرفداران و هواداران جنبش سبز را به کلی رماند و تاراند. من از روی دلسوزی و احساس مسئولیت نامه ای خطاب به گردانندگان جنبش راه سبز نوشتم و ضمن تعریف و تمجید از قلم شیرین و شیوای ایشان توصیه کردم آقا ترا به خدا سر جدم به ایشان توصیه بفرمایید وارد حریم سیاست نشوند که حاصل نوشته های ایشان در زمینه سیاست دفع علاقمندان و دوستان است. نمی دانم تأثیر این درخواست من بود یا انتقادهای بی شماری که نسبت به آن نوشته ایشان شده بود، آقای دکتر مهاجرانی مدتی از پرداختن به مسائل سیاسی دست کشیده و در زمینه های فرهنگی و اجتماعی مطالبی نوشتند که الحق شیرین و قابل استفاده بود. اما هفته پیش ایشان یکجا جبران مافات را کرده و در بین مصاحبه ای که در لندن کرده بودند اظهار داشتند که بله «آیت الله خامنه ای آدمی هستند دست پاک و من در تمام مدت سال هایی که در این رژیم یانماینده بودم، یا معاون وزیر و وزیر و مشاور، از ایشان خطایی ندیده ام و ایشان از نظر اقتصادی هیچ نقطه خاکستری در زندگی ندارند» (نقل به مضمون).

نویسنده جرس نوشت: با خواندن این مصاحبه یاد مرحوم پدرم و خوی و خصلت ایلیاتی او افتادم و در ضمن یادم آمد که این آقای دکتر مهاجرانی کشاورززاده هستند و پدر محترمشان از قرار از زمینداران اراک بوده اند؛ و خلاصه رحمتی به ابوی گرامی خودم فرستادم و یاد حرف تاریخی او افتادم و حرف مرحوم مادرم که وقتی پس از عزیمت خواستگاران از پدر پرسید آقا شما مگر مجبور بودید که بفرمایید ما بیش از شش صندلی نداریم؟ آیا کسی از شما درباره صندلی ها و تعداد آن سؤالی کرد؟ پدر با همان حالت ایلیاتی پاسخ داد «خانم من نمی توانم دروغ بگویم». حال آقای مهاجرانی در این مصاحبه ای که انجام دادید، کسی در مورد پاکی رهبری پرسشی از شما کرد؟ که احیاناً در متن این مصاحبه درج نشده است؟ فلسفه شما در طرح این مطلب که «در زندگی اقتصادی ایشان نقطه ای خاکستری وجود ندارد» چه بود؟ آیا تصور می کنید با بیان این مطلب به دوستان خود افزودید یا بر دشمنان خود به میزان لاتعد و تحصی اضافه کردید؟

برخی تحلیل ها از ناامیدی مهاجرانی نسبت به فتنه سبز و سرخوردگی وی از ایفای نقش برای اپوزیسیون خارج نشین حکایت می کند، به ویژه اینکه شماری از اعضای حلقه 5 نفره (کسانی نظیر سروش و گنجی) عملاً نتوانستند به همکاری با وی ادامه دهند. گفته می شود همزمان برخی اختلافات میان مهاجرانی و برادرزنش (محسن کدیور) رخ داده است.

اپوزیسیون: مرخصی و فرار اردشیر امیر ارجمند مشکوک است (خبر ویژه)

سایت ها و محافل اپوزیسیون خارج نشین نسبت به هویت اردشیر امیرارجمند مشاور موسوی به شدت ابراز تردید کرده اند و او را مأمور وزارت اطلاعات می دانند که با سپردن وثیقه سنگین برای جاسوسی به درون اپوزیسیون نفوذ داده شده است.

اردشیر امیرارجمند بعد از بازداشت در ایران و اعتراف به جاسوسی برای سرویس اطلاعاتی موساد و همکاری با منافقین در جریان آشوب ها، به عنوان مرخصی از زندان خارج شده بود که به فرانسه گریخت و از این کشور پناهندگی گرفت.

سایت های ضد انقلاب درباره او می نویسند «چگونه ممکن است شخصی که در موقعیت مشاور عالی موسوی بازداشت شده و به همکاری با موساد و سازمان مجاهدین خلق- منافقین- هم اعتراف کرده است به آسانی از وزارت اطلاعات رژیم مرخصی بگیرد و بعد خیلی آسان تر به فرانسه مهاجرت کند» سایت گویا در ادامه می نویسد «مگر مأموران امنیتی رژیم مغز خر خورده اند که به امیر ارجمند با آن جایگاهی که نزد موسوی داشت و با آن اعترافاتی که کرده بود، مرخصی بدهند و بعد از خروج امیر ارجمند از زندان هم مراقب او نباشند تا بتواند به فرانسه رفته و پناهندگی بگیرد؟ دوستان! رفقا! آقایان سبز و خانم های سبزتر! عقلتان کجا رفته؟ شک نداشته باشید که امیر ارجمند جاسوس رژیم است، وزارت اطلاعات و سپاه را دست کم نگیرید. اصلاً هیچ وقت نباید دشمن را دست کم گرفت. اگر رژیم توان اطلاعاتی نداشت که در فاصله چند هفته همه لیدرهای سبز را دستگیر نمی کرد حالا چطور ممکن است به شخصی مثل اردشیر امیر ارجمند در فاصله کوتاهی بعد از بازداشت مرخصی بدهد و بعد هم اصلاً مواظب او نباشد»؟!

چند روز قبل علیرضا نوری زاده نیز در مصاحبه با رادیو آمریکا به همین موارد اشاره کرده و گفته بود «تردید ندارم که آقای اردشیر امیرارجمند جاسوس جمهوری اسلامی است».

گفتنی است درز اخبار درونی گروههای اپوزیسیون مدتی است که موجی از اضطراب و نگرانی در میان جریانات ضد انقلاب خارج نشین پدید آورده است و آنها را به ارزیابی دقیق تر افرادی که از ایران خارج شده و به اپوزیسیون می پیوندند، واداشته است. چند هفته قبل ماجرای تماس تلفنی امیرارجمند با شیرین عبادی و متن گفت وگوی وی با عبادی، ابتدا در سایت بالاترین و سپس به طور تلویحی در جرس منتشر شد و امیرارجمند در پاسخ به پرسش «بهرام-ش» یکی از ضدانقلابیون ساکن لندن که با تردید از وی درباره نشت این مکالمه توضیح خواسته بود، اطرافیان شیرین عبادی را به درز دادن آن متهم کرده بود.

 

  

 

 

 

 

نشست انتخاباتی حلقه حاشیه ساز (خبر ویژه)

حلقه سیاسی مرتبط با برخی مدیران دفتر رئیس جمهور، تشکیل ستادهایی برای انتخابات مجلس نهم را در تهران و برخی استان ها آغاز کرده اند.

این حلقه طی هفته های اخیر تماس هایی را برای جذب برخی فعالان سیاسی آغاز کرده و همزمان درصدد است فعالیت های رسانه ای را از طریق برخی سایت ها و نشریات گسترش دهد.

تحرکات مذکور در حالی است که اضلاع جبهه اصولگرایی پیش از این جلسات مشورتی و هماهنگی خوبی با رئیس جمهور برگزار کرده اند.

تحرکات جدید حلقه یاد شده در حالی است که استفاده از امکانات دولتی برای مصارف انتخاباتی و سیاسی ممنوع است.

در همین حال سایت جهان گزارش داد: نشست سراسری اعضای ستاد انتخاباتی منسوب به برخی مدیران ارشد دفتر رئیس جمهور در تهران برگزار می شود. براساس این گزارش، همایش یاد شده از سوی رئیس سازمان هلال احمر و برخی مدیران ارشد دفتر مشایی برگزار می شود.

انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اسفند سال 1390 برگزار می شود.

رپوبلیکا: آمریکا بازنده واقعی توهم تحریم ایران است (خبر ویژه)

پرتیراژترین روزنامه ایتالیا با بررسی رشد صادرات کشورهای اروپایی به ایران، ادعای تحریم جمهوری اسلامی را «توهم» توصیف کرد.

«لارپوبلیکا» به استناد آمار و ارقام رسمی منتشره تاکید می کند: هدف غرب هر چه باشد، واقعیت این است که تحریم ها بر حیات جمهوری اسلامی هیچ تاثیری نداشته است. پول رایج ایران ارزش خود را در برابر دیگر ارزهای خارجی حفظ کرده و فروشگاهها مملو از کالاست، به ویژه کالاهایی که تولیدکنندگان شان از امضاء کنندگان تحریم ها علیه ایران هستند. اکنون باید پرسید آیا تحریم های اعمال شده علیه ایران واقعی است؟ این تحریم ها بیشتر به توهم شباهت دارد.

این روزنامه یادآور می شود: بنابراعلام موسسه آمار آلمان، صادرات آلمان به ایران در 10 ماه اول سال 2010 به میزان 5 درصد در مقایسه با همین زمان در سال 2009 افزایش داشته است. دولت مرکل در سال 2010 بیش از 16 قرارداد بازرگانی دوجانبه با ایران امضاء کرده و همین مسئله به شدت دولتمردان اسرائیلی را نگران کرده است. در حالی که آمریکا و اسرائیل خواهان افزایش تحریم ها علیه جمهوری اسلامی هستند، آمارهای رسمی نشان می دهد که میزان تبادلات بازرگانی آلمان با این کشور در سال 2010 افزایش یافته است. راجر باکرت، کارشناس اسرائیلی، در این مورد گفت ادامه روابط بازرگانی بین آلمان و ایران در سال 2010 نشان داد که تحریم های شورای امنیت علیه ایران بی نتیجه بوده است.

لارپوبلیکا در گزارش خود از قول ساندرو بونومی رئیس فدراسیون بازرگانی و صنایع ایتالیا نوشت: میزان مبادلات بازرگانی و اقتصادی با ایران به شکل چشمگیری افزایش یافته است. صادرات روبات های ایتالیا طی 9 ماه اول سال 2010 به میزان 384 درصد افزایش داشته، صادرات توربین های بخار و ماشین آلات صنعتی نیز به ترتیب تا 236 و 106 درصد افزایش داشته است. همچنین میزان صادرات کالا و تجهیزات مهندسی از ایتالیا به ایران با افزایش 50 درصدی به بیش از 258 میلیون یورو رسید. این در حالی است که همین رقم در سال 2009 حداکثر به 172 میلیون یورو رسیده بود. واردات ایران طی 9 ماه اول سال 2010 به 3744 میلیون یورو می رسد که در مقایسه با سال 2009 به میزان 167 درصد افزایش داشته است. سال گذشته واردات نفت ایتالیا از ایران به میزان 90 درصد افزایش یافت.

گزارش موسسه اتحادیه نفتی ایتالیا حاکی است واردات نفتی از ایران طی 10 ماه اول سال 2010 بیش از 92 درصد نسبت به همین مدت در سال 2009 افزایش داشته است. این موسسه افزوده است که ایران دومین صادرکننده بزرگ نفت به ایتالیاست.

روزنامه ایتالیایی اضافه کرده است: سازمان سیا در آخرین برآورد تولید ناخالص داخلی که براساس شاخص قدرت خرید تعیین می شود، اعلام کرده است که ایران با تولید ناخالص داخلی به میزان 863 میلیارد دلار به عنوان هجدهمین کشور اقتصادی جهان در سال 2010 شناخته می شود.

لارپوبلیکا در پایان می نویسد: به نظر می رسد که آمریکایی ها علاوه بر از دست دادن پایگاه اصلی خود در منطقه خلیج فارس و بازار بزرگ ایران، بسیاری از امتیازات دیگر را نیز از دست داده اند. و اکنون به بهانه های مختلف در تلاش اند که در وهله اول حکومت سرسخت جمهوری اسلامی را مجبور به انعطاف پذیری و حمایت از منافع آمریکا کنند یا حداقل از مخالفت با این مقوله بازدارند، و در وهله دوم بتوانند بازار ایران را از دست رقبای خود خارج کنند و بدین ترتیب منافع آمریکا را در آینده تضمین نمایند.

شورای هماهنگی به وقت گرینویچ (خبر ویژه)

اولین اقدام نقابداران «شورای هماهنگی راه سبز» در خارج کشور برای درآمدن از سایه، با ناکامی همراه بود.

اعضای این شورای نیمه مخفی بی آن که نامی از شورای مذکور بیاورند اعلام کرده بودند یکشنبه در دانشگاه وست مینستر لندن حضور به هم می رسانند و حوادث پس از 25 بهمن را بررسی می کنند. اما از افراد اعلام شده تنها اردشیرامیرارجمند، شیرین عبادی (و مسعود بهنود به عنوان مجری) حضور به هم رساندند اما عطاءالله مهاجرانی و فرخ نگهدار به دلایل نامعلوم از حضور در این جلسه امتناع کردند. محسن کدیور و مجتبی واحدی نیز که در آمریکا اقامت دارند به بهانه ویزا، رهسپار لندن نشدند. کدیور از طریق تلفن به صورت کوتاه با حاضران سخن گفت و ویدئوی ضبط شده سخنان واحدی هم پخش شد. شورای هماهنگی راه سبز همزمان با اعمال محدودیت برای موسوی و کروبی و قطع ارتباط آنان با حلقه خارجی، از طریق شبکه چند ضلعی بی بی سی، کلمه، جرس رادیو فردا به صحنه آمد اما پس از ناکامی در برانگیختن کوچک ترین موجی در ایران در محاق افتاد.

در نشست لندن، کدیور اظهار داشت که «ما راهی جز مرحله بندی مطالبات نداریم و هنوز به مرحله گذار از قانون اساسی نرسیده ایم. ما نباید ندانسته مطالبات را بالا ببریم بلکه استراتژی ما باید مقاومت حداکثری بر مطالبات محدود باشد». اردشیر امیرارجمند هم گفت «مبارزه مسالمت آمیز و احترام به قانون اساسی ویژگی ماست». او در عین حال گفته است «ما دیگر به دنبال کسب مجوز برای راهپیمایی نیستیم و آن را به هر شکل برگزار می کنیم». امیر ارجمند در عین حال به این واقعیت اشاره نکرده که مشکل فتنه سبز، فقدان کمترین نیروی میدانی برای تجمع- چه برسد به راهپیمایی- است و نه مجوز که به شکل امریه علی القاعده از سوی آمریکا و اسرائیل صادر می شود!

شیرین عبادی هم که ارتباطات مستقیمی با سازمان سیا و ام آی6 انگلیس دارد، در این نشست، به تکرار مواضع تکراری آمریکا و غرب پرداخت و گفت: ما چرا باید غنی سازی اورانیوم داشته باشیم؟ ما دومین منابع گازی جهان را در اختیار داریم و منابع نفتی و انرژی خورشیدی و بادی فراوانی نیز داریم، چرا باید دنبال غنی سازی باشیم تا این همه مشکل برای ما به وجود بیاید. ما چرا باید به حزب الله لبنان کمک کنیم.

در این نشست از امیر ارجمند درباره معرفی اعضای شورای هماهنگی راه سبز سؤال شد که وی گفت «به دلایل امنیتی در حال حاضر امکان معرفی اعضای این شورا وجود ندارد. به نظر من عملکرد شورا مهم است نه افرادی که با آن همکاری می کنند». وی که از دعوت کنندگان آتش زدن سطل های زباله در 25 بهمن به نفع آمریکا و اسرائیل بود، ادعا کرد رادیکالیزه شدن مخالفان، دام حکومت است.

همزمان با اظهارات امیر ارجمند، سایت ضد انقلابی اخبار روز با انتقاد از نقابداری شورای مذکور نوشت: کمتر کسی می داند که اینها چه کسانی هستند. منشور منتشره هم نمی تواند شناسنامه آنان تلقی گردد. در پرده ماندن چهره اعضای شورا در حالی که به نظر نمی- رسد صرفاً جنبه امنیتی داشته و ناشی از مخفی کاری باشد، پرسش های فراوانی را دامن زده است. برخی مواضع این شورا از جمله تلاش برای تحمیل شعارهایی به شدت تفرقه افکنانه در تظاهرات اول اسفند، به این پرسش ها ابعاد نگران کننده ای داده است.

شنیده ها حاکی از آن است که مهاجرانی به خاطر وقوع اختلافات تازه، حاضر به حضور در این نشست نشده اما بنابر گزارش های دیگر، وی معتقد است حرف های این جمع کم خاصیت و تکراری است و بنابراین باید فکر دیگری کرد. او معتقد است تندروهای ناامید از بازگشت به کشور، طی 2 سال اخیر تلاش کرده اند پل های پشت سر دیگران را خراب کنند و آنها را به بن بست هل دهند.

 رسالت 

عید نوروزونمایندگان مردم مجلس شورای اسلامی

منصور قمشه معاون محترم و امور حقوقی کمیته امداد امام خمینی(ره) طی گفتگویی با خبرنگار پارلمانی رسالت اعلام کرد: نمایندگان محترم در مجلس شورای اسلامی عید امسال به دیدار خانواده‌ها و ایتام تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) خواهند رفت. وی افزود: با عنایت به علاقه‌مندی و محبت نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در رسیدگی به امور محرومان، نیازمندان و ایتام کشور، با توجه به استقبال گسترده و هماهنگی انجام گرفته نمایندگان محترم در ایام سال نو و عید نوروز به همراه خانواده در حوزه انتخابیه خود به دیدار خانواده‌ها و ایتام تحت حمایت، سالمندان و بیماران خواهند رفت و ضمن گفتگو و دلجویی از نزدیک مشکلات آنان را بررسی خواهند کرد.

لاریجانی:پارتی بازی نشود!

جلسه دیروز مجلس حاشیه‌های بسیاری داشت، از جمله اینکه در میانه جلسه دیروز علی لاریجانی خطاب به محمد حسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس که می‌خواست در موافقت با پیشنهادی حرف بزند گفت: مراقبت بفرمایید که پارتی بازی نکرده باشید! او هم گلایه آمیز در پاسخ گفت: اتفاقا از وقتی در هیئت رئیسه خدمت شما هستم، بسیار هم در بعضی موارد ضرر هم کرده‌ام.

یک تقاضای سیاسی و یک تقاضای ورزشی!

نماینده سمنان در نطق دیروز خود خواستار انتقال پایتخت سیاسی کشور از تهران به جای دیگری شد که از گزند زلزله به دور باشد. به گزارش خبرنگار پارلمانی رسالت، مصطفی کواکبیان با اشاره به حوادث لیبی، از اینکه وزارت خارجه همپای رهبری انقلاب، در این خصوص موضع‌گیری نکرده است گفت: باید در قبال ورود نیروهای نظامی عربستان به بحرین موضع‌گیری کرده و از حکومت اکثریت در این کشور حمایت کنیم. وی با قرائت شعری با این مضمون که «عشق یعنی دل تپیدن بهر دوست، جان سپردن بهر دوست» که به لزوم بخشش به جای انتقام اشاره داشت، ادامه داد: از ریاست محترم سازمان تربیت‌بدنی هم تقاضا دارم تنها باشگاه بخش خصوصی یعنی استیل آذین را به سمنان منتقل کنند.

 

 

 

 

جمهوری اسلامی

* دیروز تعدادی از روزنامه‌های عراق با چاپ یک آگهی تبلیغاتی، به حمایت از منافقین پرداختند. به گزارش آتی نیوز، سه روزنامه عراقی الزمان، الدستور و المشرق در این آگهی تبلیغاتی که از سوی کمیته‌ای مجعول به نام "حمایت از اردوگاه اشرف" در این روزنامه‌ها چاپ شده کمیته دولتی عراق، که مسئول نظارت بر اردوگاه اشرف است، به اعمال فشار روانی علیه ساکنان آن متهم شده است. در این آگهی اقدامات مربوط به خروج منافقین از عراق، جنایتی ضد بشری معرفی شده که باید از آن به مجامع بین‌المللی شکایت کرد. یکی از نمایندگان غربگرای عراق نیز با انتشار یادداشتی در این روزنامه ضمن متهم ساختن جمهوری اسلامی ایران به ایجاد مشکلات برای منافقین ساکن اردوگاه اشرف خواستار حمایت مردم عراق از آنها شده است. این درحالی است که مردم عراق بشدت مخالف حضور منافقین در کشورشان هستند.

* ائتلاف دولت قانون به ریاست "نوری مالکی" نخست‌وزیر عراق،‌ "أیاد علاوی" را به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی برای جانشینی "عمروموسی" معرفی و مطرح کرده است. یکی از نزدیکان "نوری مالکی" اعلام کرد که این پیشنهاد از سوی "مجلس اعلای اسلامی عراق" به ریاست سید "عمار حکیم" ارائه شده تا به اصطلاح به بحران سیاسی جاری در عراق و اختلاف میان جناح "مالکی" و "علاوی" پایان داده شود. هنوز اطلاعی از اینکه "أیاد علاوی" با پذیرفتن این پیشنهاد و جانشین شدن به جای "عمروموسی" موافقت کرده یا خیر، دردست نیست. عمروموسی، که زمانی وزیر خارجه حسنی مبارک دیکتاتور مصر بود، برای احراز پست ریاست جمهوری مصر اعلام آمادگی کرده است!

روزنامه قدس

توضیح «بقایی» درباره واژه ناسیونالیست

فارس- حمید بقایی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: اینکه ایران و اسلام از هم جدا هستند اشتباه محضی است. ایران و اسلام با هم عجین شده اند و تعریف از یکی نفی دیگری نیست. وی افزود: این تصور نادرستی است که تا اسمی از ایران می آید بگوییم طرف، ناسیونالیست است.

میرحسین و اطرافیانش سال 84 به احمدی نژاد رأی دادند

فارس - محمد شریعتمداری وزیر بازرگانی دولت اصلاحات گفت: موسوی و اطرافیانش در انتخابات دولت نهم به احمدی نژاد رأی داده بودند. روایت فرزند حدادعادل از خصوصیات اخلاقی مجتبی خامنه ای جهان- «فریدالدین حدادعادل» فرزند غلامعلی حداد عادل در گفتگو با «سالنامه مثلث» درباره خصوصیات آقا مجتبی خامنه ای فرزند رهبر انقلاب گفت: ایشان اخلاقی ترین فردی است که من در عمرم دیده ام. در این 1213 سالی که با ایشان هستم هیچ وقت صدای بلند یا کلمه ای خلاف ادب از وی نشنیده ام. هیچ وقت نشد که خواهرم از ایشان نزد ما گله کنند. هیچ زمان هم منزل آنها خشک، تلخ و بی روح نبوده است. همانطور که می گوید و می خندد و با بچه ها و جوانان معاشرت می کند به همان اندازه جدی، پر کار و پر تلاش و درسخوان است. معمولاً تا دو- سه نیمه شب مطالعه می کند. بسیار اهل مطالعات مذهبی و اخلاقی است. در به کار بردن الفاظ و اظهار نظر در مورد اقوال و اعمال افراد بسیار دقیق است. در مورد بدترین دشمنانش هم منصفانه حرف می زند.

شعارهای تفرقه آمیز برخی کاندیداهای مجلس

آتی- برخی کاندیداهای مجلس دوره نهم که فعالیت زودهنگام خود را آغاز کرده اند، برخی شعارهای مبتنی بر تجزیه قومی و مذهبی را تبلیغ و وعده می دهند. این کاندیداهای احتمالی که بیشتر در مناطق مرزی حضور دارند، با سفر به مناطق روستایی، مراسم و محافل عروسی و عزاداری به نقد فعالیتهای دولت، مسؤولان و نمایندگان کنونی این شهرستانها در مجلس می پردازند.

استاندار تهران «دروغ 13 » را رو کرد

ایسنا- مرتضی تمدن استاندار تهران ضمن رد برخی شایعات مبنی بر کاهش یا قطع یارانه های نقدی گفت: این شایعه «دروغ 13 » است.

خسروپناه، کدیور را به مناظره دعوت کرد

رجانیوز- حجةالاسلام خسروپناه استاد حوزه، محسن کدیور را به مناظره دعوت و از ایجاد میز مناظره ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدواریم این گونه فعالیتهای رسانه ای ادامه پیدا کند. این مناظره با موضوع ولایت فقیه و جایگاه آن در نظام است.

تجدید بیعت تروریست های کومله با سران فتنه

شبکه ایران- چند سازمان ضد انقلاب و گروهک تروریستی در بیانیه ای به حمایت از سران فتنه و جریان آشوب در ایران پرداختند.

در این بیانیه که اسم گروهکهای تروریستی و ضدانقلابی چون کومله، اتحاد جمهوریخواهان، فدائیان خلق، سوسیالیستهای چپ و جمهوریخواهان لائیک ایران به چشم می خورد، به بهانه فرارسیدن نوروز سال 90 به حمایت از سران فتنه و جریان آشوب پرداخته شده است.

نسخه ایرانی «اشپیگل» برای آقای «خاص»!

تابناک- تیم رسانه ای عضو جنجالی دولت، با هدف تأثیرگذاری بیشتر بر افکار عمومی، قصد دارد تا علاوه بر راه اندازی یک روزنامه سراسری، یک هفته نامه و یک روزنامه ورزشی را نیز از سال آینده راهی دکه ها کند. بنا بر این گزارش، این هفته نامه در قالب و با شکل هفته نامه آلمانی اشپیگل بسته شده و نام «یک شنبه ها» برای آن برگزیده شده است.

گاردین در خالی بندی روی دست بی بی سی زد

باشگاه خبرنگاران- روزنامه انگلیسی گاردین در انتشار اخبار و گزارشهای فوق کذب روی دست تلویزیون سلطنتی انگلیس(بی بی سی) بلند شد ودر یک کشف جدید اعلام کرد که دولت ایران برای برخورد با مخالفان خود در تهران از کودکان سرباز 12 ساله ای بهره می گیرد که با وعده خوردن چلوکباب از روستاهای دورافتاده به تهران منتقل شده اند! این روزنامه انگلیسی با ادعای اینکه این کودکان به باتون و اسلحه بادی مجهز هستند، به نقل از زن میانسال مجهول الهویه ای که مورد حمله این کودکان(! ) قرار گرفته نوشت: برخی از آنها 12 ساله بوده و احتمالاً در سنین قبل از بلوغ بوده اند. به گفته وی، آنها لهجه روستایی داشتند و این نشان می دهد آنها را از روستاهای بسیار دورتر از تهران آورده اند.

 

  

 

 

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات