صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۱  ، 
کد خبر : ۲۱۸۳۷۲

اخبار ویژه برخی روزنامه های 21 اردیبهشت 1390


ایران

ادعای عجیب درباره پیشنهاد رشوه یک میلیارد یورویی به نمایندگان

خبر اول این که یک نماینده مجلس در اظهارنظری ادعا کرده که ایرانیان خارج از کشور همزمان با بررسی بودجه 90 پیامک‌هایی به نمایندگان ارسال کرده‌اند که با پیشنهاد مدیریت و نظارت بر پروژه‌های بالای یک میلیارد یورویی به مجلسی‌ها همراه بوده است. پرویز سروری تلاش کرده این اقدام را به شورای عالی ایرانیان خارج از کشور نسبت داده و از آن به عنوان رشوه برای حذف نشدن ردیف بودجه این شورا در بودجه 90 یاد کرده است.

رقم مورد ادعای این نماینده مجلس با نرخ روز معادل حدود یک هزار و ششصد و هفتاد میلیارد تومان است و این در حالی است که بودجه پیشنهادی دولت برای این شورایعالی نهایتاً 17 تا 18 میلیارد تومان بوده است. شورای عالی امور ایرانیان خارج کشور نیز به این اتهام سروری واکنش نشان داده و ضمن غیر‌معقول و مضحک خواندن این ادعا از پیگیری قضایی اظهارات سروری خبر داده است.

شکست تازه موساد از وزارت اطلاعات

خبر دیگر این که سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در پروژه‌ای جدید در تلاش برای به دست آوردن اطلاعات فعالیت‌های مالی و اعتباری ارگان‌های دولتی کشورمان بود که با هوشیاری نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی این پروژه با ناکامی روبه‌رو شد. این عملیات جاسوسی با هدف نفوذ به سیستم‌های مالی دستگاه‌های دولتی ایران طراحی شده بود که در آن از دو عامل انسانی و نرم‌افزاری به طور همزمان استفاده می‌شد. هدف از این پروژه جاسوسی کسب اطلاعات مالی شامل مراودات مالی، منابع کسب درآمد، میزان و محل هزینه‌ها، اطلاعات کالاهای خریداری شده از طریق نهادهای دولتی و کسب اطلاعات پرسنلی براساس داده‌های مالی بود.

بنی‌صدر: انقلاب ایران الهام‌بخش انقلاب‌های عربی است

شنیدیم که حتی ابوالحسن بنی‌صدر نیز مجبور شده تا به تأثیرگذاری انقلاب اسلامی ایران بر شکل گیری انقلاب های مردمی عربی اذعان کند. بنی‌صدر در این رابطه در مقاله‌ای در نشریه بین‌المللی دانشگاه هاروارد نوشته است: در جهان عربی چیزهای تازه‌ای در حال وقوع است که به انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 بسیار شبیه است. در حقیقت می‌توان به شکلی غیرمستقیم، این انقلاب‌ها را به هم ارتباط داد. بنی‌صدر در پایان نوشته است: «نوزایی اسلامی» در مصر و تونس همچون ایران در حال شکل‌گیری است.

حمایت‌های امریکا این‌بار به پژاک می‌رسد

با خبر شدیم که یک روزنامه تندرو نزدیک به نو محافظه کاران امریکایی درتازه‌ترین شماره خود خواهان کمک و حمایت کاخ سفید از گروهک تروریستی پژاک شده است. روزنامه واشنگتن تایمز نوشت: اوباما باید به نحوی به «پژاک» کمک کند و در این راه ابتدا نامشان را از فهرست سیاه حذف کرده تا اعضای پژاک بتوانند براحتی در امریکا فعالیت کنند.

بن‌لادن به مرگ طبیعی مرده است

دست آخر این که به تازگی اطلاعات بسیار مهمی به دست آمده که تأکید می‌کند، امریکا نقشی در مرگ بن لادن نداشته است. اسلام تایمز نوشت: اطلاعات به دست آمده از منابع آگاه، حکایت از آن دارد که اسامه بن لادن از یک سال و نیم قبل، بشدت از بیماری کلیوی رنج می‌برده، به گونه‌ای که مجبور بوده هفته‌ای چهار مرتبه دیالیز کند و این موضوع تا آخرین روزهای زندگی، وی را رنج می‌داده است.

قدس

نگرانی بی بی سی از اعدام مروج شبکه ضربدری

بوشهر نیوز- بی. بی. سی فارسی مدعی شد «سعید ملک پور که دو سال پیش در تلویزیون ایران به ساخت و طراحی وب سایتهای مستهجن اعتراف کرده بود، در نامه ای سرگشاده از زندان اوین گفته که مأموران او را شکنجه کرده اند تا در مقابل دوربین طبق خواسته آنها حرف بزند. وی در این نامه به حکم اعدام اعتراض کرده است.» ملک پور گرداننده سایت «آویزون» از بزرگترین سایتهای پورنو فارسی، در خارج از کشور زندگی می کرده که پس از کارهای اطلاعاتی بر روی وی سه سال پیش و پس از ورود وی به ایران شناسایی و بازداشت شد.

حکم جدید رئیس جمهور برای «دکتر» رحیمی

فارس- رئیس جمهور احمدی نژاد، در حکمی محمدرضا رحیمی را به عضویت هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی کردستان منصوب کرد، اما نکته جالب اینکه رئیس جمهور در این حکم از واژه «دکتر» برای رحیمی استفاده کرده و این در حالی است که رحیمی پیشتر داشتن مدرک دکترا را رد کرده بود.

او دوست دارد استاندار فارس شود

مشرق- حامد دهقانان، معاون سیاسی استاندار فارس که تمایل زیادی برای استاندار شدن از خود نشان می دهد، در سخنرانی اخیر خود با «مکتب ایرانی» بیعت کرد.

معاون 33 ساله استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان جالب خود گفت: جناب مشایی با یک نگاه باز منطقی و راهبردی کمک کردند که اعتبارات در خور توجه فرهنگی به فارس اختصاص یابد.

تعرفه واردات مشروبات الکلی به ایران

شیعه نیوز- تعرفه اعلام شده در گمرک جمهوری اسلامی ایران برای نوشیدنی های عرق دار (الکل دار) برابر چهار درصد اعلام شده، در حالی که این تعرفه برای نوشیدنی هایی چون آب و آبمیوه بیش از این عدد است. پرسش اینجاست که در ایران اسلامی که خرید و فروش نوشیدنی های الکل دار به هر دلیلی حرام است، چرا باید تعرفه گمرکی تعیین شود؟ این در حالی است که تعرفه آب معدنی 60 درصد تعیین شده است.

بقایی: چند خبرنگار دزد در نیاوران یافته ایم

فارس- حمید بقایی دیروز در آخرین نشست خبری خود با خبرنگاران حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در واکنش به پرسشی مبنی بر اینکه بقایی با خریدار خودروی احمدی نژاد ارتباط دارد و هواپیمایی «آتا» را به آن واگذار کرده است، گفت: من حتی این شرکت هواپیمایی را نمی شناختم و نمی دانستم که ایرانی است. وی در ادامه با بیان اینکه آبروی افراد را در این سازمان نمی بریم گفت: چندی پیش چند خبرنگار را در نیاوران یافتیم که دزدی می کردند.

استانی که کنگره شهدایش «استاندار» نداشت

مشرق- کنگره سرداران و 14600 شهید استان فارس در اردیبهشت ماه در شیراز برگزار شد اما حواشی به وجود آمده درباره حضور نیافتن روح ا... احمدزاده کرمانی استاندار و معاون سیاسی اش در این مراسم، به نقاط ضعف استاندار جوان فارس افزوده شد.

خانم «پ» و ارتباطش با جریان انحرافی

شفاف نیوز- برخی اطلاعات بیانگر این است، برخی از کسانی که با جریان انحرافی ارتباط نزدیک دارند، ساکن آمریکا هستند و حتی ادعا شده برخی از آنها ارتباطاتی با کاخ سفید دارند. از زمره این افراد خانم «پ» ساکن کشور آمریکا ست که از دست اندرکاران شرکتی است که با ترک مزایده و با دستور آقای «م» برخی امتیازات خاص اقتصادی را در یکی از جزایر ایران به دست آورده است.

نکته جالب اینکه همسر سابق این خانم که گویا اکنون متارکه کرده به اسم «ه.ف» است که گفته می شود، در وزارت خارجه آمریکا کار می کند. خانم «پ» دوستی دارد به نام آقای «ن» که مترجم کاخ سفید و از سرمایه داران ایالات متحده است. گفته می شود، آقای «ن» نیز به لطف دوستی با خانم «پ» وارد کشور شده است.

تبعات اخراج کارمند برای صدای آمریکا

الف- دادگاه رسیدگی به پرونده «ملودی نواب صفوی»، مترجم ایرانی شبکه صدای آمریکا که چند ماه قبل به دلیل اعتراض به جنگ عراق، از این شبکه اخراج شده بود، اقدام به دادخواهی در دادگاه آمریکا کرده است. شورای مدیران برنامه های برون مرزی آمریکا با پر سر وصدا شدن ماجرای اخراج مترجم ایرانی شبکه صدای آمریکا و دادخواهی وی از دادگاه، سعی دارد با میانجیگری وی را از این اقدام منصرف کند.

ربع پهلوی: بچه دار نمی شوم، این هم سندش!

رجا- رضا ربع پهلوی در تازه ترین اظهارات خود از مردم خواست، با رعایت بردباری و متانت، خیالشان از بابت موروثی شدن حکومتش! راحت باشد چرا که وی در آینده و با انجام عمل جراحی، خود را از بچه دار شدن محروم خواهد کرد! ربع پهلوی در پاسخ به سؤال یک شبکه تلویزیونی سلطنت طلب گفت: من برای ادای احترام به نگرانیهای هموطنانم در آینده نزدیک عمل وازکتومی انجام می دهم و به خاطر ملت ایران، خود را از داشتن فرزند پسر محروم خواهم کرد!

تکذیب سفر صالحی به عربستان

مهر- یک منبع آگاه در وزارت خارجه سفر وزیر خارجه را به عربستان در شرایط کنونی تکذیب کرد.

جمهوری اسلامی

* سفر همسر بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، به لندن، دستمایه‌ای برای شایع شدن این خبر شد که وی به انگلیس پناه برده است. روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف نوشت: اسما اسد 35 ساله در یک پناهگاه امن و باشکوه در لندن با سه فرزندش زندگی می‌کند. همسر بشار اسد متولد لندن و دارای تابعیت سوری و انگلیسی است و خانواده وی نیز در لندن زندگی می‌کنند.

* تبلیغات گسترده برای بزرگ جلوه دادن "اسامه بن لادن" آغاز شده است. به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، روزنامه‌نگاران کشورهای مختلف روزانه به محل اختفای بن لادن می‌روند تا از حضور طرفداران وی که خود را برای زیارت به مخفیگاه می‌رسانند گزارش تهیه کنند. براساس همین گزارش، برخی نکاتی که توجه روزنامه نگاران را به خود جلب کرده، این است که چگونه رهبر بزرگ‌ترین سازمان تروریستی جهان توانسته چندین سال به آرامی در محلی زندگی کند که در نزدیکی آن سینما، بیمارستان زنان و کودکان دیده می‌شود و حتی یک پاسگاه پلیس نیز در 300 متری آن است. دولت آمریکا با این هدف که محل اختفای بن لادن زیارتگاه هواداران او نشود، جنازه وی را به دریا انداخت. ارتش آمریکا همچنین به خاطر این که بعدها گفته نشود بن لادن در این ویلا حضور نداشته، ساختمان محل اقامت وی را بمباران نکرد.

کیهان

بدهکار 1000 میلیارد تومانی یک چیزی هم طلبکار شد!

خبرگزاری کار (ایلنا) که در پوشش حمایت از کارگران فعالیت می کند، ضمن مصاحبه با یکی از افراد نزدیک به اصلاح طلبان، فرد دانه درشتی را که یک هزار میلیارد تومان بدهی بانکی معوقه دارد، «قهرمان ملی» خواند!

محمدرضا سبز علیپور به عنوان رئیس مؤسسه ای موسوم به مرکز تجارت جهانی ایران شناخته می شود و در دولت اصلاحات بانی برخی مراودات خارجی اصلاح طلبان بود. وی در مصاحبه با ایلنا درباره یک بدهکار بانکی که دارای بدهی معوقه هزار میلیارد تومانی است، گفت او نه تنها مفسد نیست بلکه انسانی قابل احترام و کارآفرین و در کل یک قهرمان ملی است!

سبزعلیپور ادامه داد: فرد مورد نظر طی چهل سال گذشته طبق اعتراف جناب آقای آقامحمدی بهترین صنایع را در رشته کاری خود نه تنها در سطح ایران بلکه در سطح خاورمیانه و حتی جهان احداث کرده است. بهترین محصولات را تولید و به سراسر دنیا صادر کرده، بیش از 5000 نفر کارگر، کارمند، مهندس و مدیر ارشد در کارخانجات و شرکتهای او مشغول به کار هستند.

شما قضاوت کنید وقتی که یکی از کارخانجات این مرد بزرگ هر سه ماه بیش از 1000 میلیارد تومان مواد اولیه نیاز دارد پس آیا مبلغ 1000 میلیارد تومان وام تنخواه گردان برای صنایع ایشان خیلی زیاد است که چنین آن را بزرگ می کنند و تحویل جامعه می دهند؟

وی همچنین گفت: «در سایر کشورهای جهان هر کسی بتواند بیشترین وام را از بانکها اخذ و آن را در راه سالم سرمایه گذاری کند نه تنها از وی قدردانی می شود بلکه تخفیف هایی نیز در سود تسهیلات به وی اعطاء می شود اما در کشور ما به دلیل نبود برنامه ریزی صحیح در شبکه اعتباری بانکها و سیستم انقباضی مؤسسات پولی و در نتیجه عرضه کم و تقاضای زیاد برای دریافت تسهیلات، موجب شده تا هر کسی که موفق به دریافت وام از بانک ها شود زیر ذره بین قرار گرفته و سریعاً انگشت اتهام به سوی وی نشانه رود بدون آنکه بررسی شود که تسهیلات دریافتی صرف چه اموری شده و آیا در رشد و توسعه اقتصاد کشور سرمایه گذاری شده یا خیر.»

با این اظهارات مغالطه آمیز که طی روزهای اخیر از سوی برخی افراد دیگر هم عنوان شده، لابد مردم و بانک مرکزی باید چیزی هم دستی به این جناب بدهکار هزار میلیارد تومانی و امثال وی بدهند! صاحبان این منطق سفسطه آمیز روشن نمی کنند که داشتن کارخانه و پرداخت شماری کارگر، توجیهی برای فرار از بازپرداخت بدهی های هزاران میلیارد تومانی می شود؟ یعنی به قول آقای سبزعلی پور باید آن هزار میلیارد تومان را نه بدهی بلکه «تنخواه گردان ناچیز» حساب کرد و بخشید؟! از کی تا به حال تأخیر در بازپرداخت بدهی های کلان بانکی و نپرداختن آن جزو شرایط احراز عنوان «قهرمان ملی» شده است؟

همچنین باید پرسید صرف «اخذ بیشترین وام بانکی» و عدم پرداخت آن در کجای دنیا مورد قدردانی واقع می شود؟ ضمن اینکه براساس استدلال نبوغ آمیز رئیس «مرکز تجارت جهانی ایران»، هرکس می تواند وام کلان بانکی بگیرد اما در ازای مطالبه اقساط، بلافاصله ادعا کند که آن وام را صرف رشد و توسعه اقتصاد کشور کرده و بنابراین بازپس نمی دهد! آیا امثال آقای سبزعلی پور حاضرند از کیسه و جیب خویش وام هایی این چنین پرداخت کنند؟ و آیا منطق اقتصادی در تجارت جهانی هم این گونه است؟!

فارغ از تشخیص مصداق فساد اقتصادی، واقعیت این است که پرداخت وام های بانکی- به مفهوم روشن وام یعنی پولی که قرض گرفته شده و در وقت تعهد شده بازپس داده می شود- صرفاً به شرط بازپرداخت انجام می شود و با هیچ توجیه و تأویلی نمی توان از تأدیه آن طفره رفت.

چرا وازکتومی؟!... روش بهتری هم هست

رضا ربع پهلوی در تازه ترین اظهارات خود از مخاطبان خواسته است ضمن رعایت بردباری و متانت خیالشان از بابت موروثی شدن حکومت!؟ وی راحت باشد چرا که وی در آینده و طی یک عمل جراحی، خود را از بچه دار شدن محروم خواهد کرد!

به گزارش رجا، ربع پهلوی در پاسخ به سؤال یک شبکه تلویزیونی سلطنت طلب، درباره تضمین موروثی نبودن حکومتش پس از تاجگذاری، و به دست گرفتن قدرت گفت: من نگرانی ها را از داشتن یک حکومت موروثی درک می کنم، هر چند تا زمانی که محتوای نظام دموکراتیک باشد و به حق انتخاب مردم احترام گذاشته شود، شکل حکومت و موروثی بودن آن اهمیتی نخواهد داشت.

وی در ادامه نیز برای این که خیال مخاطبان را از موروثی نبودن حکومتش؟! راحت کند گفت: ولی برای ادای احترام به نگرانی ها در آینده نزدیک عمل وازکتومی انجام خواهم داد و به خاطر ملت، خود را از داشتن فرزند پسر محروم خواهم کرد!

یادآور می شود 3 ماه پیش برادر رضا پهلوی در آمریکا به طرز مشکوکی درگذشت. برخی رسانه های ضدانقلاب همان هنگام ادعای خودکشی برادر رضا پهلوی را تکذیب کرده و این گمانه را مطرح کردند که رضا پهلوی برای بالا کشیدن میراث خانوادگی (اموال غارت شده ملت ایران) اقدام به سربه نیست کردن بی سرو صدای برادر خود کرده است.

در هر حال به نظر می رسد اگر وی واقعا دنبال خدمت به مردم ایران است، به جای وازکتومی، خود را به همراه فرح پهلوی نابود کند و پیش از آن اموال غارت شده ملت ایران را نیز به کشور بازگرداند.

پاچه خواری به شیوه کارمند اخراجی VOA

یک عضو اخراجی صدای آمریکا ادعا کرد VOA به استخدام جمهوری اسلامی درآمده است.

سیاوش آذری با انتشار نامه سرگشاده ای نوشت: من چهار ماه و نه سال در صدای آمریکا شاغل بودم و قبل از آن 50 سال سابقه خبرنگاری دارم. من معاون مدیر اخبار خبرگزاری پارس و گزارشگر سیاسی روزنامه کیهان در دوران شاه و نویسنده مجلات تهران مصور و سپید و سیاه بودم. اما لابد خواهید پرسید چرا (ناگزیر) به استعفا شدم و رفتم. به خصوص که با طومار شما دوستان پرمهر صدای آمریکا در پی کنار گذاشته شدن از سوی «سردبیر خبر!!؟؟» به کار بازگشتم و اینک با آمدن آقای رامین عسگرد رئیس جدید بخش فارسی، امید تازه ای در دل کارکنان دمیده است تجربه چهار سال و چهار ماه اشتغالم به من ثابت کرد بخش فارسی صدای آمریکا نه یک تریبون بین المللی است که صاحبان افکار و اندیشه های گوناگون و متغایر طبق تعریف آزادی در آن ابراز نظر کنند و نه پیرو سیاست دولت آمریکا!!! بلکه (با پوزش و احترام به تلاش ها و کوشش های تک تک شما همکاران گرامی) فی الواقع ملغمه در هم جوشی است از طرفداران (از نوع حامیان کروبی و موسوی) دو سه تن از طیف چپ، تعدادی طرفداران مصدق و جمهوری خواه که کارها را در دست دارند!! و چند نفر مشروطه خواه خاموش که طیف آخر به کلی مغضوب و به بازی گرفته نمی شوند!

وی با لحنی متملقانه می افزاید مایلم در این خداحافظی تاکید کنم که در این اداره مسئولان آمریکایی به ما ایرانی تبارها بسیار محبت کرده و می کنند صحیح اند تا من!. هرگز با قیافه عبوس با ما مواجه نشدند. باندبازی کمتر در کارشان دیده شده است، مجریان برنامه ها را از میان پر قیچی ها و همبازی ها. اما از سوی سردبیر، همکاران خاص از رادیو فردا (هواداران جمهوری اسلامی) همین طور نورچشمی های از ایران آمده که ایضا به جمهوری اسلامی گوشه چشم دارند! به بازی گرفته شده و به محض ورود رسمی شدند. این طیف مدتی هم صدای سید محمد خاتمی شده بودند. اصلا آیا پرسیده اید چرا پرزیدنت اوباما برای مصاحبه بی بی سی را به صدای آمریکا ترجیح داد و با بی بی سی مصاحبه کرد بی آن که صدای بخش فارسی آمریکا را به حساب بیاورد؟! سؤال این است که چه کسی این رسانه معتبر بین المللی را به چنین سرنوشت حقارت آمیزی کشانده است؟ چرا فلان دختر تازه وارد و بی تجربه باید حقوقی بالا دریافت کند اما امثال من اخراج شوند.

سیاوش آذری در پایان نامه سرگشاده می نویسد: نهایت آن که، به لس آنجلس بازمی گردم با کمتر زندگی می کنم و به حکم وظیفه برای نجات میهنم و آزادی همو طنانم مبارزاتم را از سر می گیرم. به قول شادروان ارتشبد آریانا یک لقمه کمتر، یک گلوله بیشتر... بار دیگر تاکید می کنم که من از صدای آمریکا، مسئولان آمریکایی آقای عسگرد رئیس جدید آن و شما همکاران و دوستان پرمهر نهایت رضایت و امتنان را دارم ولی در مورد سردبیر که صدای آمریکا را به تریبون جمهوری اسلامی تبدیل کرده، منتها درجه شاکی ام و تاکید می کنم تا او جهت دار، و باندبازی او، در صدای آمریکا دنبال می شود، انتقادها از صدای آمریکا نیز ادامه خواهد داشت.

ما تجارت فحشا می کنیم افغانی و ایرانی هم ندارد

رئیس بزرگترین کارتل رسانه ای صهیونیستی- آمریکایی به طور ویژه از مدیر شبکه مبتذل فارسی وان تمجید کرد.

رابرت مرداک با تمجید سعد محسنی مدیر افغانی شبکه فارسی وان نوشت: من با سعد محسنی 44 ساله و تاجر جوان افغانی از طریق یک دوست مشترک آشنا شدم و به سرعت دریافتم که او ارزش این را دارد که به وی توجه شود.

به گزارش «انتخاب»، مرداک هرچند پیش از این ارتباط با فارسی وان را تکذیب کرده اما درباره سعد محسنی می نویسد: به نظر من او مطلع ترین فرد در جهان در مورد افغانستان است و من برای همین با او تجارت می کنم.

این سرمایه دار آمریکایی- استرالیایی می افزاید: سعد به همراه برادرش پس از یازده سپتامبر از استرالیا به کشور خود بازگشت. البته مالکیت او بر روزنامه و تلویزیون، بدون شک او را تبدیل به بانفوذترین فرد افغانستان کرده است و نقشی بزرگ در شکل گیری افکار مردم بازی می کند.

دو روز پیش سایت اخبار روز وابسته به ضد انقلاب مقیم آلمان گزارش داد وزارت خارجه انگلیس و آمریکا پشت صحنه مدیریت شبکه های زرد نظیر «فارسی وان» و «من و تو» قرار دارند و 40 میلیون دلار به این دو شبکه ماهواره ای اختصاص داده اند.

انهدام بنیان خانواده و ترویج فحشا و بی عفتی و هرزگی اخلاقی در دستور کار شبکه های ماهواره ای زرد قرار دارد.

اصلاً تو سگ کی باشی که فراخوان بدهی!

«یکوقت کسی خدای نکرده فراخوان تظاهرات نده ها! این همه سال هیچ غلطی در مقابل رژیم نکردیم، این سالهام روش».

این مطلب را سایت صهیونیستی بالاترین خطاب به اپوزیسیون و دست اندرکاران فراری فتنه سبز نوشته است. بالاترین می افزاید: یه وقت کسی فراخوان نده! یه وقت مستقل از شورای هماهنگی سبز عمل نکنیدها! 10 نفر هم نمیتونید جمع کنید، تلاش بیخودی نکنید. اگر هم کسی فراخوان داد بهش منفی بدین و با گذاشتن کامنت منفی دیگران را از پیوستن به فراخوان منصرف کنید. اصلا بهش بگین که تو سگ کی باشی که فراخوان میدی. شماها که 10 نفر هم نمیتونین تو خیابون بیارین. اگر صبر کنید خود شورای عالی هماهنگی سبز بیانیه میده و یک روز رو برای تظاهرات تعیین میکنه، حتی شاید هم دوباره تند روی بکنه و هر هفته یک روز رو اعلام کنه. یک وقت کسی احساساتی نشه دعوت به تظاهرات بکنه!

شبکه مذکور در مطلب پرخاشگرانه دیگری می نویسد: دیگه حتی 20-10 نفر هم نیستند که به خاطر موسوی به خیابان بیان. آقای نیک آهنگ و بقیه گودنشینان شما که شب و روز موسوی رو مسخره می کردین، حالا چرا ساکتین؟ مگه شماها تو خارج نمی گفتین بیانیه های موسوی مشتی اراجیف و کاغذ پاره بی ارزشه، پس چرا خودتون بیست نفر رو هم به خیابون نمی تونین بیارین؟ از اون طرف هم که رئیس مجاهدین خلق تمام همتش رو به کار بسته تا با پوشیدن کت و دامن سبز، جنبش رو مصادره کنه و بشه رئیس اون!

در همین حال پایگاه ضد انقلابی اخبار روز با اشاره به پنهانکاری و سردرگمی شورای هماهنگی سبز در خارج نوشت: در پرده ماندن چهره اعضای شورا در حالی که به نظر نمی رسد صرفاً جنبه امنیتی داشته و ناشی از مخفی کاری باشد، پرسش های فراوانی را دامن زده است. برخی مواضع شورا از جمله تلاش برای تحمیل شعارهای به شدت تفرقه افکنانه در تظاهرات اول اسفند، به این پرسش ها ابعاد نگران کننده ای داده است.

شورای یاد شده در دعوت ناکام به اغتشاش خواستار سر دادن شعارهایی نظیر «یا مهدی شیخ مهدی» و «یا حسین میرحسین» شده بودند که با اعتراض گروهک های لائیک مختلف روبرو شد. آنها از این شاکی بودند که «اگر به حسین و مهدی [علیهماالسلام] باور داشتیم که اصلا با حکومت اسلامی درگیر نمی شدیم». این محافل حتی شورا را به خاطر ایجاد چنددستگی و اختلال در فعالیت اپوزیسیون متهم کردند که نفوذی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی است و اعضای آن برای از کار انداختن اپوزیسیون به خارج آمده اند.

یکی از این محافل، سایت خودنویس بود که در پی انتقادهای تند از شورا، متقابلاً متهم شد از اطلاعات سپاه پاسداران پول می گیرد تا میان اپوزیسیون اختلاف بیندازد. ظاهراً سمبه شورا پر زورتر بود چرا که سایت وابسته به نیک آهنگ کوثر با 180 درجه چرخش، روز گذشته یک تملق نامه و رپرتاژ آگهی کامل را برای اردشیر امیرارجمند (از اعضای آشکار و راه اندازی کننده شورا) منتشر کرد.

خودنویس درباره امیر ارجمند که پیوندهایی با برخی سرویس های جاسوسی غربی و گروهک منافقین دارد، نوشت: جناب دکتر امیر ارجمند مشاوری در قامت رهبر جنبش است. مصاحبه اخیر او با تلویزیون رسا، دموکرات گونه و صادقانه بود [!!] برخلاف مصاحبه رجب مزروعی که غیر دموکراتیک و نسنجیده بود. جناب آقای امیر ارجمند در این مصاحبه علی رغم حفظ هویت سیاسی جریان اصلاح طلب با هوشیاری، از هرگونه مرزبندی سیاسی با دیگران در این مقطع حساس پرهیز کرد و این در میان اصلاح طلبان تقریباً بی نظیر است. او به راستی در قامت یک رهبر مقتدر و صادق و دموکراتیک ظاهر می شود.

خاطرنشان می شود محافل ضدانقلابی نظیر خودنویس اساساً معارض قانون اساسی و اسلامگرایی و حاکمیت دین هستند حال آن که امیر ارجمند می کوشد ژست وفاداری به قانون اساسی و جمهوری اسلامی به خود بگیرد.

باور کنید من همجنس باز هستم چرا پناهندگی نمی دهید؟!

شماری عناصر فراری ضد انقلاب که قصد پناهندگی به کشور سوئد را داشتند، دیپورت شده اند.

گزارش ها حاکی از آن است که دولت سوئد حاضر نیست به این عده پناهندگی بدهد و به همین دلیل آنها نزدیک ده روز است که در گوتنبرگ دست به تحصن و تجمع زده اند.

ظاهرا شمار این عده 13 نفر است و جز رئیس حزب چپ سوئد، کسی حاضر به گفت وگو با آنان نشده است.

برخی از عناصر فرصت طلب طی چند سال اخیر با عزیمت به کشورهای اروپایی، ضمن سیاسی و اپوزیسیون معرفی کردن خود ادعاهایی نظیر اذیت و شکنجه و تجاوز را مطرح می کنند. برخی دیگر از آنها حتی حاضر شده اند ادعا کنند همجنس باز یا بهایی و...هستند که حقوقشان در ایران نقض شده است. اما طرف های غربی هم به مرور زمان آموخته اند به هرکسی پناهندگی ندهند و فقط از میان آنها تعدادی را که به کار همکاری می آیند، انتخاب کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات