صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۱  ، 
کد خبر : ۲۱۸۴۵۱

اخبار ویژه برخی روزنامه های 24 اردیبهشت 1390


کیهان

تو که لالایی می دانی ، چرا...؟!

اسفندیار مشایی طی یک مصاحبه که به وضوح سفارشی و تصنعی به نظر می رسد تلاش کرد ثابت کند به ولایت فقیه پای بند است و بدان باور دارد. در این مصاحبه که خبرگزاری ایرنا- که متاسفانه این روزها به جای آنکه تریبون دولت خدمتگزار باشد به تریبون جریان انحرافی تبدیل شده- مشایی به عنوان سخنگوی احمدی نژاد و دولت ظاهر شده و گفته است که دولت زندگی در سایه ولایت فقیه را تمرین زندگی در حکومت جهانی امام عصر(عج) می داند و عقیده دارد تبعیت از ولایت فقیه از لوازم اعتقاد به امام عصر(عج) است.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه با بیان اینکه «القاء حاکمیت دوگانه حرکتی ضدانقلابی است» گفته است که عقیده دارد هیچ فردی در ایران پای بند تر از احمدی نژاد به ولایت فقیه نیست.

مشایی در این گفت وگو همچنین با به کار بردن تعابیری اهانت آمیز نسبت به خیل مردم و مسئولانی که در دوران خانه نشینی آقای احمدی نژاد خواهان ولایت پذیری وی بوده اند، گفته است: «برخی خواص به علت برداشت غلط از سکوت چند روزه رئیس جمهور به صورتی شتابزده واکنش نشان دادند و منویات درونی خود را بروز دادند».

این در حالی است که دقیقا برخلاف اظهارات مشایی آنچه در آن چند روز اتفاق افتاد این بود که نفوذی های جریان انحرافی درون دولت سکوت و احتیاط را کنار گذاشتند و سخنانی بر زبان آوردند که، ماهیت آنها را به طور کامل برای تمامی مردم و دلسوزان برملا کرد و اساسا به همین دلیل است که امثال مشایی این روزها ناچار شده اند رویه ثابت چند ساله خود را کنار بگذارند و پی در پی دم از ولایت فقیه بزنند.

مشایی همچنین در بخش دیگری از این گفت وگو بهترین روش دفاع از رهبری را اثبات کارآمدی نظام اسلامی دانسته است. اگرچه این سخن تا حدودی حقیقت دارد ولی مغالطه ای که در آن نهفته این است که «خدمت» هرگز نمی تواند جانشین «تبعیت از ولایت» شود و اگر خدمتی انجام پذیرفته که پذیرفته است در سایه تبعیت از ولی فقیه بوده است.

در عین حال این نکته گفتنی است که آنچه مردم و نخبگان توقع دارند این است که مقام های دولت به جای سخنرانی های عموما کم مایه درباره ولایت فقیه - که در اصل شأن عالمان است- بهتر است با تبعیت به موقع و کامل از اوامر ولی امر مسلمین که علاوه بر وظیفه دینی، تکلیف قانونی آنهاست، از ایجاد شبهه و امیدوار شدن دشمن جلوگیری کنند که در آن صورت دیگر حاجتی به «مصاحبه های جبرانی» هم نخواهد بود.

 آزمایش پرهزینه موش های آزمایشگاهی

وزارت خارجه آمریکا در مصرف بودجه 30 میلیون دلاری حمایت اینترنتی از مخالفان در ایران دچار مشکل شده است.

برخی اعضای کنگره از اینکه بخشی از این بودجه هنوز مصرف نشده، معترضند. مایکل پازنر معاون وزیر خارجه در واکنش به این انتقادها در کمیته فرعی روابط خارجی سنا گفت: قرار است 19 میلیون دلار از این بودجه را برای پیشبرد آزادی اینترنت و مقابله با فیلترینگ در کشورهایی چون ایران و چین هزینه کنیم.

پازنر گفت: ما در یک سال و نیم گذشته 22 میلیون دلار در چارچوب برنامه آزادی اینترنت هزینه کردیم و می کوشیم در همین یکی دو ماه آینده نیز 28 میلیون دلار دیگر را سریعاً خرج کنیم.

وی اضافه کرد: این یک بازی موش و گربه است و ما سعی می کنیم یک قدم از گربه جلوتر باشیم. ما داریم ابزارهای جدیدی را وارد عرصه می کنیم.

وی همچنین گفت: آمریکا در حال حاضر 5 هزار نفر را در جهان و از جمله شماری از مخالفان ایرانی را برای مقابله با حملات سایبری آموزش می دهد.

این سخنان که برای بستن دهان اعضای کنگره عنوان شده در حالی است که یک سال پیش نیز وزارت خارجه آمریکا با تبلیغات فراوان از نرم افزاری به نام هی استک (انبارکاه) خبر داد و اعلام کرد با این نرم افزار، ردگیری یک کاربر مانند پیدا کردن سوزن در انبار پر از کاه است. اما چند ماه بعد متولیان امر در وزارت خارجه بدون سر و صدا نرم افزار مذکور را جمع آوری کردند و این خبر در برخی رسانه ها درز پیدا کرد که گروهی از کاربران وابسته به اپوزیسیون در ایران که از نرم افزار مذکور برای ارتباط با خارج و تبادل اطلاعات استفاده می کرده اند، بازداشت شده اند.

رسانه های متعدد آمریکایی و انگلیسی بارها گزارش هایی را منتشر کرده اند که تصریح می کند سیستم امنیتی ایران از فرصت فضای مجازی برای شناسایی ارتباطات شبکه ای اپوزیسیون استفاده کرده و به اطلاعات بی سابقه از این طریق دست یافته است. آنها می گویند باید احتیاط بیشتری در توصیه اپوزیسیون به استفاده از مبادلات اینترنتی و فضای مجازی به خرج داد چرا که حلقه های پایین تر اپوزیسیون موش آزمایشگاهی نیستند.

چند رسانه آمریکایی به هنگام لو رفتن ابعاد مخرب نرم افزار هی استک فاش کردند که تهیه کنندگان این نرم افزار سود کلانی به جیب زده و وزارت خارجه را سرکیسه کرده اند.

مارک کرک: مصر به ایران دوم تبدیل می شود

یک سناتور آمریکایی گفت: ما نگرانیم که روند انقلاب ایران در مصر هم تکرار شود.

مارک کرک در گفت وگو با VOA و درباره این پرسش که «نظر شما نسبت به عادی سازی روابط دولت مصر با ایران چیست؟»، اظهار داشت: نگرانم چرا که انقلاب مصر ممکن است در یک روند چند مرحله ای به سرنوشت انقلاب ایران منجر شود. ما چند مرحله را در یک انقلاب شاهدیم؛ ابتدا برکناری دیکتاتور، دوم تشکیل دولت موقت ضعیف و سوم تشکیل یک حکومت دایم. در ایران از شاه به دولت بسیار ضعیف بختیار و نهایت به حکومت آیت الله خمینی رسیدیم. نگرانم این روند برای مصر هم دنبال شود و به سرعت یک نوع دیکتاتوری اسلامی جدید روی کار آید.

این سناتور نابغه! به روال همه مقامات آمریکایی ترجیح داد اشاره ای به این حقیقت نکند که کاخ سفید به مدت بیش از 3 دهه از یک دیکتاتور سفاک به نام حسنی مبارک در مصر دفاع کرده و حق اظهارنظر و مرزبندی درباره دیکتاتوری و مردم سالاری را ندارد. این سناتور با وقاحت تمام و با وجود ایستادن کاخ سفید در کنار تمام دیکتاتورهای منطقه ادعا کرده است: ما بهترین کشور دنیا هستیم، اما نه به خاطر اقتصاد و ارتش بلکه به خاطر ارزش هایمان[!!] آمریکا قوی ترین نیروی تاریخ در حفظ کرامت انسانی و آزادی است. اکنون هم می بینیم در سراسر خاورمیانه، مردم آرزوی آزادی و مردم سالاری دارند.

کرک در بخش دیگری از مصاحبه صدای آمریکا با این پرسش مواجه شد که «آیا خروج سریع نیروهای ما از افغانستان باعث خواهد شد ایران جای ما را بگیرد» وی در پاسخ گفت: بله فکر می کنم اگر ما به سرعت افغانستان را ترک کنیم، ممکن است بخش اعظم غرب افغانستان تحت قدرت و اختیار ایران قرار گیرد و این بد است.

این سناتور جمهوری خواه درباره سیاست های ضد ایرانی باراک اوباما گفت: به طور قطع سیاست های پرزیدنت اوباما درباره ایران خیلی خوب بوده است. او تحریم های همه جانبه علیه این کشور را امضا کرد و خیلی سریع مواضعش را نسبت به تجهیز حماس و حزب الله و برنامه اتمی اعلام کرد اما من نگرانم که در پشت صحنه به اندازه کافی عمل نشده است. او در وسط جنبش سبز به اندازه کافی از حسین [رونقی] و نوید [خانجانی] و نسرین [ستوده] و جعفر [پناهی] اسم نبرد [!] او باید تحریم ها را با قدرت بیشتری اعمال کند.

فکر می کنید تحریم ها علیه ایران تاثیرگذارند؟ مارک کرک در پاسخ به این سوال تاکید کرد: نه فکر می کنم تحریم ها به سرعت تضعیف شده اند.

شین بت: حمله سایبری ایران به درهای اسرائیل رسیده است

رئیس یک سازمان امنیت داخلی اسرائیل (شین بت) اعلام کرد این رژیم هدف حملات سایبری گسترده قرار گرفته است.

یووال دیسکین گفته است صنایع کلیدی ما هدف حملات سایبری بیگانگان قرار گرفته است. میترا فرهمند خبرنگار رادیو فردا در فلسطین اشغالی درباره این اظهارات گزارش داد: «برای نخستین بار در دوره ای که از «نبرد سایبری» میان دو دشمن سرسخت خاورمیانه؛ اسرائیل و ایران سخن می رود، یک مقام ارشد امنیتی اسرائیل اعتراف کرده است که صنایع کلیدی کشورش هدف تلاش هایی در راستای حمله سایبری بیگانگان بوده است.

هرچند آقای دیسکین اشاره ای به نام عواملی که درصدد حمله سایبری به صنایع اسرائیل بوده اند،نکرده است اما ارزیابی ها می گوید که ممکن است سخن از اقدام تلافی جویانه جمهوری اسلامی ایران باشد. ایران شهریور سال گذشته از حمله ویروس رایانه ای استاکس نت خبر داد اما تاکید کرد که به خوبی با این حمله بیش از آن که حالت مخرب به خود بگیرد مقابله کرده است.»

این خبرنگار صهیونیست تصریح کرد: در 2 سال اخیر همواره توجهات به حملات ویروس رایانه ای به تاسیسات ایران معطوف بوده اما تا به حال هیچ مقام اسرائیلی از این امر که این کشور نیز مورد حمله متقابل بوده است، سخنی مطرح نکرده بود. اکنون آقای دیسکین، رئیس شین بت از وجود پاره ای تلاش ها و رد پاها جهت تلاش در حمله سایبری به تاسیسات کلیدی اسرائیل سخن گفته و تاکید کرده که نیاز به تقویت توان مقابله با چنین تلاش هایی، جدی است زیرا روز به روز بر دامنه آن افزوده خواهد شد، و به گفته او، «خطر به آستانه در رسیده است.»

این گزارش می افزاید: «پیش از این ژنرال عاموس یادلین تاکید کرده بود که دکترین راهبردی اسرائیل بر اصل وارد کردن ضربه پیشاپیش و بازدارنده در عمق خاک دشمن استوار است تا خطر هرچه بیشتر از اسرائیل دور شود. افزایش توان سایبری در خاورمیانه تنها مختص اسرائیل نیست و سپاه پاسداران ایران نیز در سال های اخیر واحد نبرد سایبری خود را گسترش داده است.»

بی بخارتر از ما خودمانیم

رفتار تلقینی طیفی از اپوزیسیون مقیم خارج برای ترمیم روحیه بقایای فتنه سبز همچنان مورد چالش اغلب محافل ضدانقلاب قرار دارد.

محافل پرسشگر با اشاره به وعده های گاه و بیگاه تجمع و تحصن و اعتراض از مبدأ خارج می پرسند چرا معمولا برد این ادعاها از فضای مجازی فراتر نمی رود و چرا مدعیان «شورای هماهنگی» به جای هماهنگ کردن دیگر منتظرند تا گروهی در فضای مجازی، حرکتی را تلقین کنند و بعد آنها از حرکت اعلام شده حمایت کنند؟

به تازگی و به دنبال تحرکات تبلیغاتی شماری از عناصر فراری آن هم تحت عنوان «شماری از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران»! سایت ضدانقلابی روزنت که خود سابقه ای حرفه ای! در این قبیل فریبکاری ها دارد، نوشت: چنین حرکاتی اگر تنها باعث بازداشت تعدادی از افراد موثر شود، نشان دهنده عدم درک اهمیت تقویت شبکه های اجتماعی است. این شبکه ها تنها در فیس بوک و تویتر و کلاً فضای مجازی خلاصه نمی شود. توجه بیش از حد به فضای مجازی، فرو غلتیدن در دامی هولناک است چون به مرور نیروها را دچار فرسایش و ناامیدی خواهد کرد. فرد وقتی بیش از حد به فضای مجازی تکیه می کند به مرور در تحلیل ها و کنشهایش نیز مجازی عمل خواهد کرد و خود به خود از واقعیت دور می گردد. چنین شخصی وقتی در فضای مجازی و شبکه هایی مانند فیس بوک حضور دارد، مدام این شعارها را می شنود که سحر نزدیک است اما کافی است سرش را از مانیتور برگرداند آنگاه خواهد دید که آش همان آش است و کاسه همان کاسه. باید قبول کرد که تشکل فراگیری در دانشگاه نداریم. در اثبات این مدعا همین بس که بیانیه صادره با امضای نامشخص جمعی از اعضای انجمن اسلامی صورت گرفته و خود نمایانگر ناتوانی انجمن مذکور است.

اسماعیل نوری از مروجان سکولاریسم در خارج کشور نیز که به تازگی همایشی ناموفق برای سکولارها برگزار کرده، با انتقاد از وضعیت خارج گودنشینی و دعوت به «لنگش کن» می نویسد: می فرمایید شو خطر کن، زکام شیر بجوی؟ بسیار خوب، اما باور بفرمائید که این شو، کن، و بجوی شما برای انجام سفارش تان کافی نیست و حکم کنار گود نشستن را دارد و برای گرم کردن و فریب دادن آدم های زود تحریک پذیر بکار می آید. آیا نباید نتیجه بگیریم که «سفارش بی فاعل» ناشی از ضعف گوینده و صرفا برای رفع تکلیف یا مهم جلوه دادن گوینده است؟ بخصوص که هیچ معلوم نیست حتی پس از ساختن و معین کردن «فاعل»، این بیچاره مادر مرده چگونه باید این سفارشات را عملی کند. بعد هم طرف را متهم می کنند به بی جربزگی و بی غیرتی.

علیرضا رضایی یکی از همین نویسندگان متواری نیز به شورای هماهنگی پریده که شما قراره هماهنگ بکنید یا هماهنگ بشوید؟ وی در مطلبی طنزآلود می نویسد: بار دیگر شورای هماهنگی راه سبز با رشادت خاصی با بقیه هماهنگ شد و با صدور اطلاعیه نهم حرف های دیگران را به خود آنها گفت: ما ضمن تقدیر از این همه هماهنگی که اگر نبود الان هیچکداممان دقیقا نمی دانستیم به چی باید بخندیم از همینجا از شورای مربوطه که هنوز هیچکدامشان اسم ندارند و وقتی می خواهند صدایشان بکنند می گویند هوی! تقاضا می نمائیم که فقط یک کمی وقت برنامه را بیشتر بکنند و شش ماه شش ماه به تعطیلات نوروزی نروند تا بتوانند بموقع با بقیه هماهنگ بشوند و حوصله ما سر نرود. در اینجا متن اطلاعیه دهم این شورا درخصوص شرایط هماهنگ شدن با کارهایی که سبزها خودشان همینجوریش بدون نیاز به سر خر دارند می کنند پیشکی اینجا می آید. توضیحاً اینکه یکساعت پیش طائب دوباره برای ما پول فرستاد گفت اینکار را بکن گفتیم خب!

وی آنگاه از قول شورا می نویسد: برای اینکه ما بهتر با شما هماهنگ بشویم اول شما خودتان را با ما هماهنگ بکنید بعد جنبش راه بیاندازید. البته ما هنوز چون معلوم نیست که کی هستیم خودمان هم نمی دانیم که شما چه جوری با ما هماهنگ بشوید ولی شما به این کارها کار نداشته باشید. برای هماهنگی هر چه بیشتر ما با خودتان حتما هر ماه یک حرکتی بکنید چون اگر شما هیچ کاری نکنید آنوقت ما ول معطل می مانیم که خب حالا دقیقاً با چی هماهنگ بشویم؟... شما هر حرکتی که خواستید انجام بدهید ما که همه مان توی ایران هستیم اینجا در پاریس با حضور رسانه های جهانی مانند جرس و کلمه کنفرانس مطبوعاتی برگزار می کنیم به همه می گوئیم که منظور شما از آن حرکت چی بوده. برای اطلاعات بیشتر به تلویزیون رسا مراجعه فرمائید.

اما بخوانید از «بالاترین» که یک مسئله مهم دیگر را نیز پیش کشیده است: چرا روزهای اعتراض، بارون میاد؟ شنیده ها حاکی از آن است که دولت در این روزها ابرها رو باردار می کنه تا نشه به خیابون اومد، تازگی ها هم دنباله زلزله راه انداختن هستن... اصلا ما اپوزیسیون خیلی بی بخاریم و فقط تونستیم برای طرح هدفمندی یارانه ها جوک بسازیم.

همزمان با این تحلیل های طنزآلود و اشک آور! گویانیوز در مطلبی تصریح کرده که «اصلاح طلبان حکومتی دنبال خیانت به آرمان های جنبش سبز، تولید اپوزیسیون مجازی و نابودی اپوزیسیون واقعی است و با دادن آدرس عوضی درصدد است اپوزیسیون را به انحراف بکشاند و از طریق انتخابات به قدرت برگردد».

قدس

چرا مشاهیر ایرانی از نوشتن نامه به «اوباما» ناتوانند؟

مشرق - درحالی که مشاهیر غربی در راستای «دیپلماسی مشاهیر» برای آزادی دو زندانی آمریکایی، به مسؤولان ایران نامه می نویسند، مشاهیر ایرانی برای آزادی «شهرزاد میرقلی خان» و دیگر زندانیان ایرانی در ایالات متحده هیچ واکنشی نشان نمی دهند. آمریکا برای اقناع افکار عمومی همواره از «دیپلماسی مشاهیر» بهره برده است.

کنگره آمریکا به مخالفان ایران بورسیه می دهد

مشرق- حزب دموکرات کالیفرنیا در مجمع سالانه خود با اکثریت آرا به حمایت از مخالفان ایران با افزایش تسهیلات بورسیه به دانشجویان ایرانی رأی داد. همچنین این مصوب، تضمین دسترسی مردم ایران به ابزارهای ارتباط اینترنتی را مطالبه کرده است.

حمایت ضدانقلاب فراری از جن گیر جریان انحرافی

جهان- علی افشاری عضو سابق گروهک تحکیم وحدت که چند سال پیش به آمریکا پناهنده شده است، در یادداشتی در سایت روزآنلاین به دفاع از «عباس غفاری» (متهم به جن گیری و رمالی و از نزدیکان سرکرده جریان انحرافی) پرداخت.

اخراج گروهک تروریستی منافقین از عراق حتمی شد

مهر- یک منبع خبری عراق گفته است: دولت عراق تصمیم گرفته است در 6 ماه آینده اعضای گروهک تروریستی منافقین را از خاک کشورش اخراج کند.

ادعای حمله سایبری ایران به تأسیسات هسته ای رژیم صهیونیستی

فارس- رادیو فردا ارگان فارسی زبان سازمان جاسوسی آمریکا گزارش داد: یک مقام ارشد امنیتی رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است که صنایع کلیدی این رژیم هدف تلاشهایی در راستای حمله سایبری بیگانگان بوده است. هر چند دیسکین اشاره ای به نام عواملی این حمله سایبری نکرده اما ارزیابی ها می گوید که ممکن است سخن از اقدام تلافی جویانه ایران باشد.

رهبر فرقه کیهانی بازداشت شد

فارس - رهبر فرقه کیهانی به اتهام ارتدادو افساد فی الارض به دادسرای اوین احضار و بازداشت شد.بنابر اعلام مراجع مسؤول نامبرده دارای سوابق گروهکی بوده و مدعی عرفان اسلامی - ایرانی می باشد. وی همچنین در تسخیر اجنه فعالیت دارد. وی دارای مدرک جعلی دکترا از خارج کشور است.

مطهری: این مساله به شوخی شبیه تر است تا واقعیت

خبر آنلاین - علی مطهری در پاسخ به گلایههای چند روز پیش رئیس جمهور بود که گفته بود: «برخی ها تصور می کنند که آنها صاحب کار هستند و دولت کارگر آنان است» گفت: اگر اجرای قانون به معنی کارگری و قانون گذاری به معنی صاحب کار بودن است، پس مجلس صاحب کار است و دولت کارگر.

مطهری تصریح کرد:اینکه رئیس جمهور گفتند «دولت نهم و دولت دهم قانونمندترین دولتهای تاریخ کشور هستند»، به شوخی شبیه تر است تا واقعیت .

درخواست شبکه الجزیره از ایران

پارسینه - شبکه الجزیره روز چهارشنبه گذشته با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که مقام های سوریه گفته اند، «دوروتی پرواز»، خبرنگار این شبکه را که دارای تابعیت ایرانی، آمریکایی و کانادایی است، پس از بازداشت در دمشق به ایران تحویل داده اند.دوروتی پرواز آخرین بار در 29 آوریل به هنگام مسافرت به سوریه برای تهیه گزارش از اعتراضات در این کشور در دوحه دیده شده بود.شبکه الجزیره در بیانیه خود از ایران خواسته است تا وضعیت دوروتی پرواز را مشخص کند.

احتمال تأسیس سفارت ایران در غزه

فارس - ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی در ایران با بیان اینکه موضوع ایجاد سفارت ایران در غزه یک موضوع طبیعی است، گفت: غزه اکنون تقریباً منطقه ای آزاد از اشغال است و همانطور که ایران در آینده در مصر سفارتخانه فعالی خواهد داشت در غزه نیز چنین است.

علیخانی:من با معاون وزیر زد وخورد نداشتم

جهان - قدرت ا...علیخانی نماینده مجلس با تکذیب خبر درگیری با معاون سیاسی- امنیتی وزیرکشور گفت: من در داخل صحن مجلس با مرتضوی بصورت دوستانه گفتگو کردم و صحبت های ما مثل همیشه بود.

بقایی کانون مورد علاقه اش را به ریاست جمهوری برد

رجا - کانون اتومبیلرانی همراه با رفتن «حمیدبقایی» از سازمان میراث فرهنگی به ریاست جمهوری منتقل شد. این در حالی است که کانون اتومبیلرانی، نهادی مردمی بوده که 90 سال است در ایران زیر مجموعه نهادهای گردشگری و میراث فرهنگی به شمار می رود.

سکوت پلیس انگلیس و چشم به راهی خانواده «میلاد گلمکانی»

واحد مرکزی خبر - پیکر میلاد گلمکانی، جوان 22 ساله ایرانی که هنگام ورزش در یکی از پارک های نزدیک خانه اش در منطقه سوئیس کاتیج، به ضرب چاقو کشته شد دیروز تشییع شد. پس از 2 هفته، پلیس انگلیس هنوز اطلاعاتی در خصوص این قتل در اختیار خانواده میلاد قرار نداده است.

نوبت به خریدن خبرنگاران رسید

جوان آنلاین- با شدت گرفتن روشنگریها درخصوص اهداف و اقدامات جریان انحرافی تماس برای ارایه وام به برخی از خبرنگاران افزایش یافته است.

این گزارش می افزاید، افرادی به نمایندگی از مجموعه«...» در تماس با خبرنگاران گفته اند که وام 10 میلیونی آنان برای پرداخت آماده شده و آدرسی نیز برای دریافت وام داده شده است. برخی از این خبرنگاران نیز در واکنش گفته اند که درخواستی برای دریافت وام نداده اند، اما تماس گیرندگان گفته اند: «حالا که وام شما آماده است»! این اقدام در حالی صورت می گیرد که جریان انحرافی برخی خبرنگاران اصلاح طلب را با حقوقهای بالا به استخدام نشریات خود در آورده است.

ایران

مخالفت فرانسه با رسیدگی به اتهامات منافقین

خبر اول این که فرانسه در اقدامی ضد ایرانی از اتهامات علیه اعضا و حامیان گروهک تروریستی منافقین صرفنظر کرده است. بر‌اساس گزارش روزنامه امریکایی وال‌استریت ژورنال، مقامات فرانسوی روز پنجشنبه اعلام کردند اتهامات اولیه در خصوص تروریستی بودن اعضا و حامیان سازمان مجاهدین خلق [گروهک تروریستی منافقین] توسط مقامات قضایی رسیدگی کننده به این پرونده، برداشته شده است. بر اساس این گزارش، این تصمیم فرانسه به «شورای ملی مقاومت ایران» که شاخه اصلی آن مجاهدین خلق [منافقین] است در تلاش آنها برای ترغیب وزارت خارجه امریکا به منظور حذف از فهرست سازمان‌های تروریستی کمک خواهد کرد. هشت سال قبل فرانسه تحقیقات رسمی را در خصوص دفتر مرکزی گروهک تروریستی منافقین که در نزدیکی پاریس قرار دارد آغاز کرد و در آن زمان بازپرسان فرانسوی اعلام کردند شورای ملی مقاومت کمک‌های مالی را که از طریق سازمان‌های بشردوستانه در اروپا جمع‌آوری کرده است برای کمک به پروژه‌های تروریستی علیه جمهوری اسلامی ایران هزینه می‌کند.

نشت اطلاعات میلیون‌ها کاربر فیس‌بوک

خبر دیگر این که شرکت امنیت شبکه سایمنتک اعلام کرد بروز نقصی کوچک در سیستم تبلیغاتی سایت فیس‌بوک منجر به این شد که شرکت‌های تبلیغاتی بیشماری به اطلاعات شخصی، تصاویر، مکالمات و حتی پیام‌های خصوصی کاربران این شبکه دسترسی پیدا کنند. شرکت‌های تبلیغاتی جانبی با استفاده از این نقص فنی می‌توانند برای سال‌های متمادی به اطلاعات شخصی کاربران دسترسی داشته باشند. سایمنتک اعلام کرد در آوریل 2011 در حدود 100 هزار برنامه جانبی تبلیغاتی منجر به بروز این نقص شده‌اند اما هنوز اطلاعات دقیقی از اینکه اطلاعات چه تعدادی از کاربران فیس‌بوک به واسطه این نقص در دسترس شرکت‌های اطلاعاتی قرار گرفته، در اختیار نیست با این همه انتظار می‌رود تعداد این کاربران رقمی نجومی باشد

راهکارهای اندیشکده واشنگتن برای مهار قدرت نرم ایران در عراق

شنیدیم که ناتوانی امریکا در رسیدن به اهداف نظامی و سیاسی خود در عراق و وارونه شدن پیش‌بینی‌های این کشور در مورد عراق پس از صدام از جمله چالش‌هایی است که سیاستمداران امریکایی را بشدت دچار مشکل کرده است. در همین راستا، اندیشکده «واشنگتن» امریکا با انتشار گزارشی از شرایط امریکا در عراق تأکید کرده است که ایران برنده نهایی جنگ ایالات متحده در عراق است. گزارش اندیشکده واشنگتن ادامه می‌دهد: قدرت نرم ایران در عراق بسیار تأثیرگذار بوده است. بهطوریکه این کشور توانسته با صدور انقلاب اسلامی خود به عراق و با استفاده از تأثیرگذاری علمای قم بر صحنه سیاسی عراق، کار را برای نفوذ امریکا در عراق دشوار سازد.

رویترز مجبور به عذرخواهی شد

دست آخر این که خبرگزاری رویترز به علت انتشار تصاویر آرشیوی و ساختگی برای القای آشوب‌ داخلی در سوریه مجبور به عذرخواهی شده است. بر‌اساس این گزارش، خبرگزاری رویترز تصاویری از لبنان را با عنوان آشوب داخلی در سوریه به تلویزیون فرانسه ارسال کرده است که البته واقعیت این ماجرا خیلی زود فاش شده و رویترز مجبور شده به علت این رسوایی از تلویزیون فرانسه عذرخواهی کند. این اولین باری نیست که رویترز اقدام به انتشار تصاویر ساختگی و جهت‌دار از کشورهای دیگر می‌کند، این خبرگزاری که پیش از این نقش عمده‌ای در بزرگنمایی رسانه‌ای در جریان فتنه سال 88 علیه ایران داشت، با آغاز اعتراضات محدود در سوریه، تمام تلاش خود را برای بزرگنمایی این اعتراضات به کار بست

جمهوری

* سازمان عفو بین‌الملل با ارائه گزارش سالانه‌ای که در آن به بررسی وضعیت حقوق بشر در بیش از یکصد و پنجاه کشور پرداخته، ایران و آمریکا و اروپا را کنار هم قرار داده است! این گزارش، ایران را به بازداشت غیرقانونی افراد، وضعیت نامناسب زندانها و شکنجه در بازداشتگاه‌ها متهم ساخته و خواستار بهبود شرایط در ایران شده است.

* علمای الازهر مصر با انتشار یک بیانیه و انجام تظاهرات، خواستار استقلال از دولت مصر شدند. این، از نتایج سرنگونی دیکتاتور مصر است و می‌تواند راه را به روی علمای اهل سنت سایر کشورها برای قطع وابستگی به دولت‌ها باز کند. مشروح این خبر را در صفحه اخبار جهان امروز روزنامه بخوانید.

خراسان

فردا مدعی شد

محمدتقی رهبر رئیس فراکسیون روحانیون مجلس با اشاره به اظهارات مطرح شده در جلسه هیئت دولت مبنی بر بی‌قانونی مجلس و آلوده کردن جو سیاسی کشور گفت: بسیاری از نمایندگان در پی حوادث سیاسی اخیر ،خواهان پیگیری استیضاح، سوال و یا طرح عدم کفایت رئیس جمهوری بودند، اما آقای لاریجانی با تدبیر خود جو مجلس را آرام کرد و مانع تشویش بیشتر فضای سیاسی کشور شد.

فرارو نوشت

داریوش قنبری نماینده ایلام با بیان این که دست احمدی نژاد برای همه رو شده است گفت:انتقادات رئیس جمهور از مجلس شانتا‌ژ جدیدی است که از سوی دولت برای انحراف اذهان عمومی از بحث‌های مهم کشور به راه افتاده است.

مشرق خبرداد

اندیشکده واشنگتن با انتشار گزارشی به بررسی نقش ایران در عراق و راهکارهای آمریکا برای مقابله با این نقش پرداخت و نوشت: قدرت نرم ایران در عراق در حال گسترش و بسیار تاثیرگذار بوده است.

آینده نوشت

یحیی زاده نماینده مجلس گفت: «طاهره بنی اسدی» گزینه جدی دولت برای معرفی به مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر ورزش و جوانان است.وی افزود البته همایون حمیدی ( سرپرست سازمان ملی جوانان) و حمیدرضا موسوی (مدیرعامل مناطق آزاد قشم) نیز از جمله دیگر گزینه‌های دولت در این زمینه است.

آفتاب نوشت

مطهری نماینده تهران در واکنش به سخن اخیر رئیس جمهور گفت: این که دولت نهم و دهم قانونمندترین دولت در تاریخ ایران است ، بیشتر به شوخی شبیه است.

جوان آنلاین مدعی شد

نگاهی به صحنه سیاسی کشور بیانگر آن است که تاکنون 3109 نفر فعالیت خود را برای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز کرده اند که از این تعداد، حدود 1800 نفر دارای تحصیلات فوق لیسانس می باشند.همچنین بر اساس گرایش سیاسی 1423 نفر از این افراد اصولگرا و 1346 نفر اصلاح طلب می باشند.نکته قابل توجه این که عمده این اصلاح طلبان مهره های سفید بوده و جریان انحرافی نیز به دنبال یارگیری از هر دوی این گرایش ها می باشد.

فردا نوشت

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ با بیان اینکه گروه انحرافی در حال عبور از مرحله نرم است، تاکید کرد: بسیجیان باید با فعالیت در این عرصه، مؤسسات فرهنگی، وبلاگ نویسی، سایت‌ها و جنگ سایبری جنگ نرم گروه انحرافی را خنثی کنند.

جهان نوشت

چندی پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه قدرت ا... علیخانی نماینده قزوین در جلسه روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت مجلس با سید صولت مرتضوی معاون سیاسی- امنیتی وزارت کشور درگیرشده که خود علیخانی معتقد است که رفتار وی با مرتضوی حسنه بوده و درگیری تکذیب می شود.

فردا مدعی شد

در مراسم مذهبی که سعید حدادیان به دعوت مسجد علی بن ابیطالب (ع)واقع در خیابان آذربایجان تهران مشغول روضه خوانی بود، عده ای از افراد در حمایت از جریان انحرافی با تلاش برای به تشنج کشاندن مراسم و انتقاد از این مداح ، با استفاده از گاز اشک آور ‌به برخی از افراد حاضر در مسجد حمله کردند.

شفاف نوشت

زاکانی نماینده تهران درباره اخبار ملاقات اشخاص مختلف با ریاستجمهوری در 10روز خانه نشینی احمدی ن‍ژاد گفت: رئیس جمهور صریحا به چند نفر گفته بود که 35میلیون رای دارد.

 

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات