صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۸  ، 
کد خبر : ۲۱۹۳۰۳

آزمون بزرگ /یدالله جوانی


بصیرت :مردان بزرگ در معرض آزمون های بزرگ قرار می گیرند. بدون تردید موفقیت انسان های بلند آوازه در هنگامه آزمون های سخت و تاریخی، نام آنان را برای همیشه تاریخ جاودانه ساخته و در غیر این صورت مردودی آنان در بایگانی تاریخ ثبت خواهد شد.
احمدی نژاد یکی از چهره های برجسته تاریخ انقلاب اسلامی است که اکنون در معرض آزمونی بزرگ و سخت قرار گرفته است. احمدی نژاد محصول دوره اصولگرایی بوده که با قرارگرفتن در رأس قوه مجریه و با برخورداری از حمایت های بی دریغ مقام معظم رهبری و مردم، توانست کارهای بزرگی را که عمدتاً مطالبات رهبری از دولت های پیشین بود به انجام برساند. گفتمان احمدی نژاد، گفتمان انقلاب اسلامی بود و پرچمدار این گفتمان مقام معظم رهبری است. تأکید ایشان بر این گفتمان سبب گردید مردم به او اقبال نمایند و بر همین اساس بود که با پیروزی احمدی نژاد در انتخابات سال 1384، برخی از رسانه های غربی اعلام داشتند، نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایران، نشان می دهد که افکار و اندیشه های امام خمینی(ره) در ایران همچنان زنده است. بنابراین احمدی نژاد صاحب یک گفتمان جدید نیست. او گفتمان انقلاب اسلامی را که از دوره سازندگی مورد بی توجهی قرار گرفت و در دوره اصلاحات مورد هجوم واقع شد، با توجه به تأکیدات پی درپی رهبر معظم انقلاب اسلامی بر روی این گفتمان، مورد توجه قرار داد و اعتقادات دینی مردم که پیوندی عمیق بین آنان و گفتمان انقلاب اسلامی برقرار کرده، عاملی گردید تا احمدی نژاد پیروز صحنه انتخابات سال 84 و در ادامه آن انتخابات سال 88 گردد. نذر و نیازها و دعاها برای احمدی نژاد در سال 48 از سوی امت حزب الله، خانواده شهدا و... برای پیروز شدن در صحنه انتخابات به همین موضوع برمی گردد. اکنون احمدی نژاد پس از یک دوره شکوفایی و موفقیت در عرصه های گوناگون، با آزمون بزرگی روبه رو شده و عده ای از همان کسانی که با دعا و نذر کردن، موفقیتش را از خداوند می خواستند، به شدت نگران هستند و با حالتی بهت زده و تحیر می گویند، آیا او می تواند در این عرصه موفق گردد. آزمون بزرگ او چیست؟ پیدایی یک جریان کاملاً انحرافی با گفتمانی متفاوت از گفتمان انقلاب اسلامی در حاشیه دولت اصولگرای کنونی، آن هم با حمایت های بی دریغ و همه جانبه رئیس دولت، آزمون بزرگ احمدی نژاد است. احمدی نژاد با این جریان چگونه برخورد خواهد کرد؟ به هر حال این جریان به هر دلیلی و از جمله بی دقتی ها و عدم توجه به نصایح دلسوزان شکل گرفته و تاکنون خسارات زیادی را در حوزه های گوناگون وارد کرده است. چه باید کرد؟ باید کمک کرد تا احمدی نژاد از این آزمون بزرگ با موفقیت و سربلندی خارج شود. مگر نه این است که هر یک از ما در هر مرحله و موقعیتی از زندگی فردی و اجتماعی خویش با آزمون های کوچک و بزرگ مواجه می شویم و دوست داریم در این هنگامه، دیگران برای موفق شدن مان کمک نمایند. یکی از راه های کمک به احمدی نژاد برای عبور موفق از این آزمون بزرگ، ارائه اسناد و مدارک متقن و عقل پسند به ایشان برای اثبات متفاوت بودن گفتمان جریان نفوذی انحرافی با گفتمان انقلاب اسلامی است. جریان انحرافی متأسفانه در تمامی حوزه های اعتقادی، فرهنگی، اخلاقی، سیاسی و اقتصادی دچار انحراف شده است. باید این انحرافات در هر یک از این حوزه ها به صورت منطقی برای احمدی نژاد تبیین گردد. به عنوان مثال یکی از حوزه های فساد این جریان، حوزه مسائل اقتصادی است. احمدی نژاد با شعار مبارزه با مفاسد اقتصادی وارد عرصه رقابت های انتخاباتی گردید.
مردم او را فردی پاک دست و ساده زیست در زندگی فردی دیدند که می تواند رجایی گونه در مسند ریاست جمهوری به محرومان و مستضعفان کمک نموده و با مفسدان اقتصادی مبارزه کرده و در مسیر پیاده سازی عدالت گام بردارد. این تصویر از احمدی نژاد در اذهان مردم با اخبار منتشر شده در جامعه مبنی بر مفاسد اقتصادی جریان انحرافی مورد حمایت ایشان، در حال مخدوش شدن است. وقتی قاضی القضات جمهوری اسلامی از غوطه ور بودن جریان انحرافی در مفاسد اقتصادی خبر می دهد، مردم یکه می خورند. وقتی مردم باخبر می شوند که تحت عنوان خصوصی سازی شرکت خودروسازی سایپا با بیش از پنجاه هزار میلیارد تومان ارزش در کنترل این جریان انحرافی قرار گرفت و اکنون تلاش می شود تا شرکت ایران خودرو نیز به تصرف درآید، مات و مبهوت می شوند.
وقتی گزارش هایی منتشر می شود که با چه سرمایه هایی بانک ها و موسسات اعتباری از سوی این جریان انحرافی در حال شکل گیری است، مردم سوال می کنند مگر قرار نبود احمدی نژاد با مفاسد اقتصادی و غارتگران بیت المال مبارزه نماید؟ در چنین فضایی اگر آنچه منتشر شده از واقعیت برخوردار است، هر چه سریع تر از سوی مسئولان به عنوان یک ضرورت تأمین کننده مصالح نظام، اسنادش به صورت مستدل و قابل قبول به رئیس دولت ارائه شود. خبری که این روزها بر پیشانی برخی از مطبوعات به عنوان تیتر اول مبنی بر تشکیل پرونده مفاسد اقتصادی جریان انحرافی در دادستانی نقش بست، این امید را می دهد که فرجامش ارائه اسناد و مدارکی به آقای احمدی نژاد باشد و این اسناد و مدارک کمک نماید تا ایشان ماهیت این جریان انحرافی را آنگونه که هست ببیند و برای عبور از این آزمون بزرگ تصمیم تاریخی اتخاذ نماید.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات