صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۲  ، 
کد خبر : ۲۱۹۳۲۰

اخبار ویژه برخی روزنامه های 4 خرداد 1390


قدس

تلاش جریان انحرافی برای نفوذ در وزارت اطلاعات

جهان - علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس در سخنانی با افشای بخش هایی از ماهیت باند انحرافی، گفت: مجموعه انحرافی می خواست با نفوذ در وزارت اطلاعات، یگان انحرافی برای خود درست کند.

وی ادامه داد: برخی از این افراد دارای پرونده های سنگین هستند و می خواستند این پرونده ها را از وزارت اطلاعات بیرون بکشند و با برخی قضات معامله کنند که فرد مربوطه دستگیر شده است.

طلایی: سردارها هم زن ذلیلند

ایسنا - مرتضی طلایی رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: افتخارم این است که در سخت ترین روزهای فعالیت در کسوت پلیس مقید بودم که ظهر هر روز ناهار را در منزل و کنار همسرم صرف کنم. وی با لحنی شوخ گفت: سردارها هم برخلاف تصور برخی زن ذلیل اند.

پسر " یوسف القرضاوی " به ایران می آید

ابنا - «عبدالرحمن یوسف» شاعر مشهور و فرزند «شیخ یوسف قرضاوی» مفتی اهل سنت که عضو فعال جوانان میدان التحریر قاهره بود و پس از جنگ 33 روزه قصیده ای در مدح «سید حسن نصرا...» سرود و خبر شیعه شدنش منتشر گردید امروز چهارشنبه به ایران می آید.

فرار مدیران ارشد پروژه تالارهای کیش

تابناک - در پی افشای اسناد و مدارک تخلفات سنگین مربوط به پروژه تالارهای بین المللی کیش از سوی برخی رسانه ها و البته تعلل برخی دستگاه های مربوطه، «پ ف»، دختر مدیرعامل شرکت «ف ک»، به همراه دیگر مدیران ارشد این شرکت از کشور خارج شدند.

انگشت نگاری از بازیکنان سعودی در اصفهان

ایسنا - پلیس ایران مستقر در فرودگاه اصفهان به دنبال انگشت نگاری های اخیر سعودی ها از بازیکنان ایرانی، از بازیکنان عربستانی تیم فوتبال النصر انگشت نگاری کرد.

رقیب لاریجانی

فارس - حجة الاسلام حمید رسایی سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی گفت: این فراکسیون در آخرین سال فعالیت مجلس هشتم، علی اصغر زارعی را برای ریاست مجلس در جلسه فراکسیون اصولگرایان به عنوان کاندیدا معرفی می کند.

اصلاً روسری وجود نداشت

فارس - سیده زهرا حسینی راوی کتاب «دا» با بیان اینکه دشمنان برای نابودی اسلام کمر بسته اند، گفت: بنده چند روز پیش به خاطر یک ضرورت به منطقه بالای شهر تهران رفته بودم و در آنجا دیدم که خانم ها بدون روسری در حال رانندگی هستند، نه اینکه روسری از سرشان افتاده و دور گردنشان باشد، اصلا روسری وجود نداشت.

تکذیب ترور آیة ا... سیستانی

واحد مرکزی خبر- سخنگوی پلیس نجف اشرف خبر توطئه ترور آیة ا... سیستانی را تکذیب کرد.مقداد موسوی گفت: در برخی پایگاه های اینترنتی عراق شایعه خنثی شدن توطئه ترور آیة ا... سیستانی منتشر شد و پلیس نجف اشرف این شایعه را تکذیب می کند. وی گفت: به این پایگاه های اینترنتی هشدار می دهیم از انتشار اخبار کذب خودداری کنند.

رئیس جمهور با رئیس دفتر خود چه می کند؟

آفتاب نیوز- سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی در یادداشتی با عنوان «احمدی نژاد با رئیس دفترش چه می کند؟» نوشت: همه حاشیه سازی ها و جریان سازی های معطوف به بحران از سوی طیف انحرافی و با مدیریت رئیس دفتر رئیس جمهور رقم خورده و احمدی نژاد باید هر چه زودتر حساب خود را از این جریان جدا کند. اما آیا احمدی نژاد این فرصت را پاس می دارد و آن کاری را انجام می دهد که اکثر طرفدارانش انتظار دارند؟

با این وجود هر چند به نظر می رسد برخی پیش بینی ها که از هفته گذشته و توسط عباس سلیمی نمین در دانشگاه تهران مبنی بر احتمال بازداشت رحیم مشایی شروع شده بود، به واقعیت نزدیک می شود، اما یک نکته همچنان در زیر و بم گمانه ها و تحلیلها و پیش بینی ها بی جواب مانده است. «بالاخره رئیس جمهور با رئیس دفتر خود چه می کند؟»

درگیری رادیو فردا و رادیو دیروز!

مشرق- به تازگی سایتی خبری با عنوان رادیو دیروز راه اندازی شده است که با تحلیل و نقد خبرهای رادیو فردا این رسانه را به چالش کشیده است. این سایت که به نظر می رسد نام خود را برای هجو رادیو فردا «رادیو دیروز» نهاده است؛ با نقد و تحلیل اخبار و نحوه خبررسانی رادیو فردا، آن را به چالش کشیده است.

پاس گل جوانفکر به فرانس پرس!

صراط نیوز - سخنان اخیر جوانفکر پیرامون ساختگی بودن جریان انحرافی با استقبال فرانس پرس روبرو شد.خبرگزاری فرانس پرس با نام بردن از جوانفکر به عنوان دستیار عالی رئیس جمهور گفت: دستیار عالی محمود احمدی نژاد روز شنبه گفت محافظه کاران قدرتمند ایران صرفاً بخاطر ترس از شکست در انتخابات پیش رو با «منحرف» نامیدن دستیاران احمدی نژاد به آنها حمله می کنند. فرانس پرس در ادامه از قول او نوشت: جریان انحرافی، فقط یک داستان ساختگی است که بخاطر دو انتخابات پیش رو خلق شده است.

فیلم جعفر پناهی چگونه از کن سر در آورد؟

صراط نیوز- فیلم جعفر پناهی در یک کیک پنهان شد و توسط یک زن مسافر به فرانسه منتقل شد!

صدای آلمان در سایت خود نوشت: گرچه جعفر پناهی، کارگردان سرشناس ایرانی ممنوع الخروج است و اجازه شرکت در جشنواره فیلم کن در فرانسه را ندارد، اما جدیدترین فیلم وی بطور پنهانی به این جشنواره راه یافته است. سرگئی توبیانا، سرپرست «مؤسسه سینمایی فرانسه» و یکی از پشتیبانان پناهی اعلام کرد که فیلم پناهی در یک کیک پنهان شده بود و توسط یک زن مسافر به فرانسه آورده شده است.

خدا ما را از گزند شیطان در امان نگه دارد

سبزوار - خبرنگار قدس: دبیر کل ستاد پدافند غیرعامل کشور گفت: حرکت رئیس دفتر رئیس جمهور شیطنت آمیز است.داوود احمدی نژاد در جمع کارکنان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: مسؤول دفتر رئیس جمهور که در کنار وی می نشیند، مثل شیطان است.وی با بیان این که این فرد عنوان می کند مکتب اسلام کشک است و باید به مکتب ایرانی توسل جست، افزود: خداوند ما را از گزند شیطان در امان نگه دارد.

سیدحسن خمینی بر پیکر ناصر حجازی نماز می خواند

خبرآنلاین- سیدحسن خمینی نماز ناصر حجازی را پس از انجام مراسم غسل و کفن می خواند.وی در روزهایی که حجازی در بستر بیماری افتاده بود، با او ابراز همدردی کرده و حتی یک بار به منزل او رفته بود.پیکر مرحوم ناصر حجازی امروز چهارشنبه از مقابل ورزشگاه آزادی به سمت بهشت زهرا تشییع می شود.

خراسان

فردا مدعی شد

در حالی که احمدی‌نژاد هفته گذشته در یک برنامه زنده تلویزیونی مدعی شده بود «دولت» در «انتخابات نهم مجلس هیچگونه فعالیتی نخواهد کرد، اسفندیار رحیم مشایی که پیش از این نیز در مشهد و اصفهان در جمع هواداران خود سخنرانی انتخاباتی داشته است ۶ خردادماه جاری نیز در جمع ستادهای انتخاباتی در تهران سخنرانی خواهد داشت.

فرارو نوشت

به نظر می رسد پس از اتفاقات اخیر سیاسی در کشور جامعتین به این نتیجه رسیده است که برای پیشگیری و مقابله با انحرافات این جریان نبایدها را هم اعلام کند. تا پس از حل و فصل اتفاقات اخیر از انحرافات آینده نیز پیشگیری نماید.

جهان مدعی شد: در شرایطی که سید محمد خاتمی با تاکید بر پایبند بودن به جمهوری اسلامی و قانون اساسی درصدد هموار کردن زمینه بازگشت خود به عرصه سیاسی کشور است، جزئیات دیدار اخیر او با عبدا... نوری فاش شد تا تردیدها به خاتمی بیشتر شود.

مشرق مدعی شد

سال گذشته مجتمع فولاد سازی هرمزگان بدون هماهنگی با سازمان خصوصی سازی به مبلغ 850 میلیارد تومان به فروش رفت و حالا بعد از گذشت حدود سه ماه از واگذاری آن، این سوال مطرح است که منابع حاصل از واگذاری این طرح کجاست؟

آینده مدعی شد

در پی افشاگری برعلیه گروه انحرافی توسط مهدی خورشیدی دبیر شورای مشاورین رئیس جمهوری و داماد محمود احمدی‌نژاد ،رییس جمهور به وی هشدار داد.احمدی نژاد به خورشیدی گفته که دیگر او را در سفرهای استانی همراهی نکند. او گفته خورشیدی حق ندارد پیرامون مشایی و بقایی حرفهای بی ربط بزند.

تابناک مدعی شد

مدیران ارشد شرکت فیاک کیش که با هماهنگی مشایی و بقایی، پروژه چهارصد میلیاردی تالارهای بین المللی کیش را با ترک تشریفات و بدون هیچ گونه ضمانت معتبر بانکی در اختیار گرفته بودند، سوار بر پول بیت المال از کشور خارج و به یحیی فیوضی در بیرون از کشور پیوستند.

خبرآنلاین نوشت

حجت الاسلام سید حسن خمینی امروز نماز میت را بر مرحوم ناصر حجازی اقامه می کند. سید حسن خمینی در روزهایی که حجازی در بستر بیماری افتاده بود، با او ابراز همدردی کرده و حتی یک بار به منزل او رفته بود.

جهان نوشت

زاکانی نماینده تهران دررابطه با جریان انحرافی گفت: این جریان دارای مفاسد اقتصادی سنگین هستند که مراجع قضایی دارند بررسی می کنند و این مفاسد سنگین تر از هزار میلیارد و ... است.

جمهوری

* از ایلام خبر می‌رسد کارکنان شرکت آب منطقه‌ای ایلام در اعتراض به عملکرد مدیریت این شرکت دست از کار کشیدند. یکی از معترضان گفت: با اینکه بسیاری از این کارکنان یا خانواده شهدا، جانباز، و یا از آزادگان جنگ تحمیلی هستند، مورد بی‌حرمتی قرار گرفته‌اند و از مسئولین شرکت آب منطقه‌ای در مرکز خواستند به خواسته آنان رسیدگی نمایند. در پی اعتراض کارکنان شرکت آب منطقه‌ای ایلام ارباب رجوع با مشکل و سرگردانی مواجه شده‌اند.

* همزمان با ورود اوباما به ایرلند، کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای از اقدام ضد ایرانی اتحادیه اروپا استقبال کرد. به گزارش آینده، به نقل از خبرگزاری فرانسه: این بیانیه در "دوبلین" و طی دیدار رئیس‌جمهور آمریکا از "ایرلند" منتشر شد. در این بیانیه، کاخ سفید از تصمیم اتحادیه اروپا برای تحریم بیش از صد شخصیت حقیقی و حقوقی مرتبط با فعالیت‌های هسته‌ای ایران استقبال کرده است. این بیانیه مدعی است: مادام که ایران از انجام تعهدات بین‌المللی‌اش سرباز می‌زند، جامعه بین‌المللی با ادامه پاسخگوسازی ایران، اعمال کامل تمامی قطعنامه‌های سازمان ملل و مقابله تهاجمی با فعالیت‌های ایران در زمینه اشاعه تسلیحات هسته‌ای واکنش نشان خواهد داد. به گزارش خبرگزاری فرانسه به تازگی اتحادیه اروپا بیش از یک صد شرکت ایرانی را در لیست سیاه توقیف اموال و دارایی‌های خود وارد ساخته است.

* یک استاد ایرانی توسط پلیس بحرین شکنجه می‌شود و اقدامی برای نجات وی صورت نمی‌گیرد. به گزارش آتی‌نیوز، دکتر مسعود جهرمی از دانشمندان ایرانی و استاد دانشگاه اهلیه بحرین که در تاریخ 25 فروردین امسال توسط مأمورین امنیتی در بحرین بازداشت شده است، همچنان دربند است و طی روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر اینکه وی تحت شدیدترین شکنجه‌ها قرار دارد منتشر شده است. این خبر می‌افزاید نمایندگان مجلس از این ماجرا بی‌اطلاعند ولی در شرایطی که خانواده این دانشمند ایرانی بعد از انتشار اخبار شکنجه شدید وی توسط رژیم بحرین به طور جدی نگران حال وی هستند و چشم امیدشان به مسئولین ایرانی است، جا دارد که نمایندگان مجلس مخصوصاً اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی حساسیت بیشتری در این مورد به خرج دهند.

* یکی از علمای عربستان در مخالفت با رانندگی زنان، آرزو کرد زنانی که می‌خواهند رانندگی کنند، بمیرند. به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، عبدالرحمن البراک - یکی از علمای معروف عربستان - در واکنش به درخواست زنان این کشور برای رانندگی گفت: درخواست زنان عربستان برای رانندگی، درخواستی نادرست است و آنها با رانندگی در کنار مردان در خیابان‌ها به عوامل بدی در کشور تبدیل می‌شوند. وی افزود: این تلاش زنان ده‌ها سال قبل نیز انجام شد اما خداوند مکر آنها را نابود کرد. برخی از آنها مردند و ان شاالله بقیه آنها نیز خواهند مرد. البراک قبلاً فتوا داده بود برای جلوگیری از اختلاط مردان و زنان در زمان انجام مناسک، کعبه تخریب و بار دیگر بنا شود!

ایران

لزوم تحول در سیاست امریکا در قبال ایران

خبر اول این که مرکز امنیت امریکای جدید (cnas) در گزارشی تأکید کرده است: پایههای استراتژی دولت اوباما در قبال ایران در حال فروریختن است و استراتژی ایالات متحده در قبال ایران با توجه به وضع موجود در منطقه نیازمند یک بازنگری مجدد است.

در این گزارش که به قلم مارکلیچ نوشته شده، آمده است: موجی از شورش که جهان عرب را به لرزه درآورده است، تأثیرات شدیدی بر استراتژی امریکا در قبال ایران خواهد داشت. مؤسسه صلح امریکا نیز در این زمینه گزارش داد: این احتمال وجود دارد که سیاستهای مصر، هماهنگی کمتری با (سیاستهای) واشنگتن داشته باشد و کمتر بر اساس پیمان صلح سال 1979 میلادی با اسرائیل، به عنوان تکیهگاه روابط منطقهای مصر، استوار باشد و بیشتر روی ادعای دوباره نقش تاریخی مصر به عنوان رهبر، محرک و گرداننده سیاستهای جهان عرب متمرکز باشد.

توطئه ترور آیتالله سیستانی خنثی شد

خبر دیگر این که منابع امنیتی در عراق از خنثی شدن توطئه بازماندههای رژیم بعث برای ترور آیتالله سیستانی از مراجع تقلید شیعه در عراق خبر دادهاند. در این خبر آمده است تحقیقات از اعضای یک گروه تروریستی که اخیراً در منطقه یوسفیه به دام افتادهاند، نشان داد این گروه شاخهای از حزب منحله بعث در عراق است که هدفش ترور آیتالله سیستانی بوده است. بر اساس اطلاعات به دست آمده از عناصر این گروه تروریستی، برخی از اعضای گروه با اجاره منزلی در منطقه الحریه نجف اشرف، قصد داشتند این منزل را به انبار مواد منفجره و سلاح تبدیل کنند و پس از آن با کمک به سه تروریست سعودی تبار برای ورود به شهر نجف، نقشه خود را عملی کنند.

همکاری سوروس و فتنه سبز برای براندازی نظام ایران

شنیدیم که فارین پالیسی اعتراف کرد که بنیادهای وابسته به جورج سوروس، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 88 در ایران، میلیونها دلار صرف آموزش عاملان سیاسی در تکنیکهای ارتباطی و سازماندهی کرده است که بخشی از آن در اختیار حامیان موسوی که ارتباطاتی با سازمانهای جامعه مدنی (ان.جی.او) که خارج از ایران هستند و بودجه خود را از بنیاد اعانه ملی دریافت میکنند، قرار گرفته است. فارین پالیسی درخصوص این مبلغ نوشته است: تنها در سال 2009 [1388] بنیاد اعانه ملی 674 هزار و 506 دلار کمک بلاعوض را برای فعالیتها در ایران اختصاص داد.

فتوای تازه صاحب فتوای تخریب کعبه

دست آخر این که یکی از علمای وهابی که اخیراً فتوای تخریب مسجدالحرام را صادر کرده بود، بشدت از اقدام زن سعودی در رانندگی در خیابانهای شهر الخبر انتقاد کرده است. عبدالرحمان البراک در واکنش به دعوت از زنان سعودی برای رانندگی در خیابانهای عربستان سعودی که در هفدهم ژوئن به دست یک زن سعودی با رانندگی در خیابانهای شهر الخبر روی داد، آنها را کلیدهای شر و بدی برای کشور دانسته و تأکید کرد که این زنان غربزده به دنبال غربی کردن فرهنگ عربستان هستند. البراک تأکید کرد که هیأت امر به معروف و نهی از منکر عربستان سعودی بزودی از رانندگی کردن زنان در خیابان جلوگیری خواهد کرد.

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات