بصیرت:دولتمردان بحرین پس از لغو حالت فوقالعاده، خواستار گفتوگوی ملی بدون پیششرط با مخالفان شدند. آنان بهخوبی میدانند محدودشدن نسبی تحرکات مردم به سبب خشونت شدید نیروهای نظامی بحرینی و عربستانی است و مردم از مطالباتشان دست نکشیده و کوتاه نیامدهاند؛ از اینرو، به محض آنکه کوچکترین فرصتی پیدا میکنند، دست به اعتراض میزنند و تظاهرات میکنند. در بین رفتار خشونتآمیز و مغایر با شئون انسانی آلخلیفه، محاکمه تعدادی از پزشکان این کشور بسیار تعجبآور است.
براساس اخبار موجود، در میان محاکمهشدگان دادگاههای نظامی، حدود 50 پزشک و امدادگر وجود دارد. «عباس العمران» از اعضای مرکز حقوق بشر بحرین در این باره گفت: 10 پزشک در دادگاه محاکمه شدهاند که 9 تن از آنها پزشکان ماما هستند و فقط یک نفر آنها مرد است. وی درباره جرم این پزشکان گفت: مشکل اصلی رژیم حاکم بر بحرین با آنها، آن بود که وقتی تظاهرکنندگان را در روز 17 فوریه به گلوله بست، پزشکان و سازمانهای امدادرسان، آن را محکوم کردند و خواستار اجرای تحقیقات در آنباره شدند. دستگیری و محاکمه پزشکان و امدادگران در بحرین، یکی از بزرگترین رسواییها و نیز نشانه اوج خفقان در بحرین است. شدت خشونت و خفقان در بحرین، نشانه ناپایداری و تزلزل جدی حکومت آلخلیفه است که تنها با جلب رضایت مردم میتواند به ثبات و پایداری برسد.