صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۸  ، 
کد خبر : ۲۲۰۴۳۰

اخبار ویژه برخی روزنامه های 21 خرداد1390


خراسان

خبرآنلاین مدعی شد

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان می شود. وی هم اکنون معاون سازمان تربیت بدنی و تحصیلات آکادمیک را تا درجه دکترای فیزیولوژی ورزش ادامه داده و مدرس دانشگاه آزاد اسلامی در تربیت بدنی است. او سابقه ریاست ورزش کیش و مدیریت سایپا را هم در کارنامه دارد.

آفتاب نوشت

آیت ا... مکارم شیرازی با بیان این که اخیرا برخی از حوادث در مملکت واقع می شود که بسیار دردناک است، گفت: اخیرا 300هزار سی دی مستهجن در کشور و توسط سپاه کشف شده است و عامل آن محکوم به حکمی شده است ولی متأسفانه آن حکم شکسته شده است.

تابناک مدعی شد

با گذشت نزدیک به یک ماه از رفتن «روح ا... احمدزاده» از استانداری فارس و نشستنش بر کرسی ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و به دنبال آن تعیین دو سرپرست به فاصله دو روز برای استانداری این استان مهم و پهناور، هنوز مدیریت این استان تثبیت نشده و شنیده ها حکایت از غیبت 15 روزه معاون سیاسی و تداوم بی ثباتی در مدیریت این استان دارد.

روزنامه جمهوری اسلامی

* نمایندگان زن مجلس فرانسه نسبت به فضای نامناسب مجلس این کشور اعتراض و انتقاد کردند و خواستار برخورد با نمایندگان مرد خاطی شدند. روزنامه فرانسوی کانکشن نوشت: در پی رسوایی اخیر رئیس صندوق بین‌المللی پول، نمایندگان زن مجلس فرانسه با راه اندازی کمپینی نسبت به رفتارهای نامناسب اخلاقی نمایندگان مرد در برابر نمایندگان زن انتقاد کردند و خواستار اخراج نمایندگان خاطی از مجلس شدند. "والری بویر" وزیر ورزش فرانسه اخیراً در سخنانی اظهار داشت که به دلیل رفتارهای نامناسب اخلاقی نمایندگان مرد مجلس از پوشیدن دامن کوتاه در هنگام حضور در مجلس خودداری خواهد کرد. نمایندگان مرد مجلس فرانسه در واکنش به اقدام نمایندگان زن اعلام کردند: زنانی که این جنبش را به راه انداخته‌اند باید از خود خجالت بکشند این اقدام باعث پایین آوردن سطح مجلس خواهد شد. از میان 576 نماینده مجلس فرانسه 113 نماینده زن وجود دارد که 18 درصد از کرسی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

* از یزد خبر می‌رسد روز پنجشنبه بلوار دانشجو تا بلوار جمهوری اسلامی این شهر به جولانگاه مروجین فرهنگ بی‌بندوباری غرب تبدیل شد. عصر پنجشنبه، اقدام خلاف چند دختر که سوار بر ماشین همراه با پخش آهنگ‌های مبتذل مشغول به رقصیدن بودند اعتراض مردم را برانگیخت. متأسفانه پلیس 110 نیز بعد از آنکه توسط مردم از ماجرا اطلاع یافت به علت راه بندان شدیدی که در اثر اقدام دختران بی‌بندوبار پدید آمده بود نتوانست سریعاً با آنان برخورد نماید. خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی در یزد اضافه می‌کند در سالهای اخیر، مردم شهر دارالعباده و دارالمؤمنین یزد شاهد این هستند که تعدادی از مروجان فرهنگ بی‌بندوباری سوار بر موتورسیکلت و بعضاً ماشین، خود را به کاروان‌های عروسی می‌رسانند و با سد معبر به رقص و پایکوبی در سطح شهر می‌پردازند ولی متأسفانه مسئولین ذی ربط برخوردی بازدارنده با آن‌ها نداشته‌اند و مردم شاهد گسترش فرهنگ مبتذل و بی‌بند و باری هستند.

* علیرضا افشار، قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی در گفتگو با "نسیم"، از اجرای طرح شناسایی و مقابله با عرفان‌های کاذب، رمالی و جن گیری در 10 استان کشور خبر داد. به گزارش شفاف، افشار با بیان این مطلب افزود: بخشی از طرح تحول اجتماعی به جلوگیری از نشر اندیشه‌های انحرافی، عرفان‌های دروغین و رمالی و جن گیری در میان خانواده‌ها و جوانان اختصاص دارد که بر این اساس، وزارت کشور در قراردادی با یک موسسه غیردولتی، از این موسسه خواسته است تا در ده استان کشور اقدام به شناسایی مدعیان دروغین، اندیشه‌های انحرافی، رمال‌ها و جن گیرها در محلات کند. وی اضافه کرد: پس از شناسایی این افراد، چنانچه وسعت کار آنها محدود و خانوادگی باشد در بار اول به آنها تذکر داده می‌شود و چنانچه به تذکرات توجه نکنند یا دارای وسعت عمل یا وابستگی خاصی باشند به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

کیهان

زلزله در اپوزیسیون! نفوذی بعدی کیست؟ (خبر ویژه)

پخش مستند «الماسی برای فریب» که گوشه های نفوذ سیستم اطلاعاتی جمهوری اسلامی در عمق محافل ضدانقلاب مقیم اروپا و آمریکا را به تصویر کشیده، باعث یک زلزله تمام عیار در این محافل شده است.

این محافل با حمله شدید به عناصر مرتبط با رضا مدحی طی دو سال گذشته، از خود پرسیده اند نفر بعدی که به ایران می گریزد و از اندرونی اپوزیسیون خبر می برد چه کسی خواهد بود؟ رجب مزروعی؟ اردشیر امیر ارجمند؟ مجتبی واحدی؟ محسن مخملباف یا...؟ آنچه می خوانید گزیده ای از این بازتاب هاست که در عین حال ابعادی از ضربه وارده به ضد انقلاب را روایت می کند.

سایت صهیونیستی بالاترین در واکنشی نوشت: رضا مدحی که خود را به گروه های اپوزیسیون نزدیک کرده بود، به تازگی سر از تهران درآورده است. او خود را تاجر الماس معرفی کرد و با هدف نزدیک شدن به اپوزیسیون، گره جنبش جمع یاران را راه اندازی کرده به افرادی مانند امیرحسین جهانشاهی، نوری زاده، خوانساری، مخملباف، عبدالله مهتدی و دهها نفر دیگر نزدیک شده بود. او همچنین تلاش کرده بود تعدادی از روزنامه نگاران را در خارج بخرد.

بالاترین در مطلب دیگری کنترل خود را از دست داده و می نویسد: کدام خری این مدحی را جذب کرد؟ بارها به رفقای دوروبر می گفتیم جو زده عمل نکنیم تا رو دست نخوریم. واقعا برای برخی دوستان مقیم خارج متأسفیم که کلی ادعا دارند ولی فقط آبروی اپوزیسیون را می برند. ای نوری زاده خائن! امروز می فهمیم که اپوزیسیون خارج واقعا هیچ است.

پایگاه اینترنتی ایران گلوبال نیز در واکنشی قابل تأمل نوشت: «استهزای فریب خوردگانی که خام مأمور وزارت اطلاعات شده بودند و می پنداشتند مشغول برپا ساختن «دولت در تبعید»اند، زمانی براه می افتد که در پی همایش سکولارهای سبز در تورنتو می رویم تا مقدمات «همایشی ممکن» را براه بیاندازیم و این نخستین باری نیست که این آقایان به نام اپوزیسیون ایرانی در پروژه سازی های خود همه مبارزات و امید برای دست یازی به آزادی را به سخره می گیرند سال هاست که همین مافیا با تسلط اش بر رسانه ها در خیال و رویای بهره وری های شخصی، جنبش سیاسی اپوزیسیون را بازیچه خود قرار داده اند. وجود اینها چیزی جز توهین به اپوزیسیون نیست».

این پایگاه ضدانقلابی می افزاید: امروز با بر ملا شدن چنین گندابی می توان به عمق فاجعه حضور این مافیا در زندگی سیاسی اپوزیسیون پی برد. می توان به نقش آفرینی شان در رسانه های فارسی زبان در تایید و انکار این و آن جریان اندیشید و دریافت که سی و دو سال دکان های دونبشه سیاست و اندیشه چه زخم هایی بر پیکر اپوزیسیون فرود آورده اند. این رویداد خیانتی بزرگ بود.

اما بخوانید از پایگاه اینترنتی خودنویس که می پرسد پس از غافلگیری اخیر، در نوبت بعدی باید منتظر سورپرایز کدام یک از افراد دیگری بود که خود را به عنوان اپوزیسیون در اروپا و آمریکا جا زده اند؛ «بر مدحی ها سرزنشی وارد نیست که آنها براساس مأموریت جمهوری اسلامی، انجام وظیفه می کنند اما سوالات بسیاری درباره مداحان مدحی ها وجود دارد. دو سال است که فریاد می زنیم و می نویسیم این جماعت که با چپاول سرمایه های مردم ایران در خارج کشور آشیانه گزیده و مدام به نام مردم ایران در رسانه ها و توسط به اصطلاح مفسرین خبری و سیاسی تبلیغ شده و جنبش سبز را ملک مشاع خویش می دانند به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند و نباید به زنده و مرده این عناصر اعتماد کرد. هرچه ما بیشتر نوشتیم بیشتر متهم به تفرقه گشتیم. بی پرده از آقای نوری زاده که مدعی بود با بدنه سپاه ارتباط دارد و مدحی به او اطلاعات می دهد، می پرسیم در برابر این رسوایی چه پاسخی دارید؟ مورد مشکوک مشابه سناریوی کمپین سفارت سبز توسط حیدری کنسول ایران در نروژ است. ارتباط حیدری با جهانشاهی و مدحی چه می تواند باشد؟»

«خودنویس» اضافه کرد: اینک باید از آقای نوری زاده پرسید که این جریان نفوذی تا کجا می تواند در میان اپوزیسیون پیش رفته باشد و چه تضمینی وجود دارد که فردا، آقایان امیرارجمند و یا واحدی و مزروعی در صداوسیمای جمهوری اسلامی آفتابی نشوند؟ آیا وقت آن نرسیده است دست وابستگان رژیم همچون مدحی و مداحان آنها و کسانی که سعی در ارتباط گرفتن با آنها براساس منافع شخصی می نمایند، از میان اپوزیسیون جنبش سبز کوتاه شود؟

سایت اپوزیسیونی «رادیو کوچه» یکی دیگر از رسانه های ضدانقلابی بود که با عصبانیت نوشت: آنچه در الماس فریب مشهود است اینکه بخشی از اپوزیسیون خارج کشور عملکرد بسیار ضعیفی در این ماجرا داشته و آثار و نتایج بسیار زیانباری را متوجه اپوزیسیون خواهد کرد. با پخش این فیلم، اطلاعیه اخیر وزارت اطلاعات مبنی بر دستگیری 30 جاسوس آمریکا و متلاشی کردن یک شبکه پیچیده جاسوسی و خرابکاری وابسته به سازمان سیا معنای بیشتری پیدا می کند. متاسفانه در اثر سهل انگاری برخی اعضای اپوزیسیون در همکاری با مدحی و گروه یاران بی شماری از افرادی که در داخل ریسک همکاری با خارج را پذیرفته بودند، در معرض خطر دستگیری و حتی اعدام قرار گرفته اند. از سوی دیگر فراموش نکنیم که به قول معروف با «تو زرد از آب درآمدن» فردی که خودش و گروه خیالی اش دو سال تمام سوژه اپوزیسیون بوده، انتشار خبرها، تحلیل ها و اظهارات جعلی و بی اساسش ضربه ای سخت بر پیکر اعتماد به جنبش وارد خواهد آورد که بازسازی آن کار آسانی نخواهد بود. این اتفاق شاید زنگ خطری را برای کنشگران و مبارزان و اعضای اپوزیسیون خارج از کشور به صدا درآورده باشد تا به این راحتی فریب هرکسی را نخورده و به قیمت اضافه کردن یک فرد به جمع مخالفان رژیم با آبرو و جان و امنیت مخالفان بی شماری بازی نکنند.

در همین حال سایت بالاترین در نوشته دیگری با نگرانی پرسیده است: نوری زاده ادعا می کرد که مدحی 13سال منبع او بوده اما حالا همین فرد سرباز گمنام رژیم از آب درآمده است. به راستی چرا و با چه انگیزه ای علیرضا نوری زاده وی را برای اولین بار به عنوان مبارز در رسانه ها به مردم معرفی کرد؟ بعد از علیرضا مدحی چه کسان دیگری به تهران خواهند رفت؟ محسن مخملباف و علیرضا نوری زاده و امیرعباس فخرآور و محمدی؟ کدام یک؟ همین نوری زاده و تلویزیون کانال یک بودند که مدحی چماقدار رژیم را تطهیر می کردند و او را به عنوان مبارز و... معرفی می کردند، خود نوری زاده هم از مدتها پیش توسط اربابان مدحی خریداری شده و در زمان شاه هم برای ساواک کار می کرد، نوری زاده عاشق کارکردن برای سرویس های اطلاعاتی است.

این رسانه وابسته به اپوزیسیون پرسیده است: این بابارو چه جوری به ایران برگردانده اند؟ نوری زاده آدم شهرت طلبی است که به هر دست و پازدنی است می خواهد خود را شخص مهمی معرفی کند و این هم سرانجام کارش.

وبلاگ «یار دبستانی» از همکاران شبکه بالاترین نیز این گونه نوشته که؛ آشنایی من با مدحی 7 ماه قبل در یکی از مسنجرها بود. مدحی با کمال صراحت ادعا کرده بود جمهوری اسلامی تا 3 ماه دیگر سقوط خواهد کرد. وقتی این را گفت دیگر مطمئن شدم که کلکی در کار اوست(!)

در این میان بخوانید از امیرفرشاد ابراهیمی که همین چند ماه پیش تهدید کرده بود به ایران بازمی گردد و همه پته اپوزیسیون کلاهبردار را روی آب می ریزد. او اکنون می نویسد؛ بسیاری از همان ابتدا با تردید به سخنان مدحی می نگریستند و بسیاری متعجب از اینکه چطور فردی که به گفته خود از دل نظام آمده، هنوز از گرد راه نرسیده، این چنین مطرح می شود و دربستر حوادث ملتهب قرار گرفته است. اما هرچه بود اکنون وی در تهران است.

ابراهیمی می نویسد: بی شک اولین کسانی که تریبون های اطلاع رسانی خود را آن هم در حد وسیع و گسترده و مداوم در اختیار این فرد معلوم الحال گذاشته و از او یک «قهرمان ملی» و «سردار تواب» ساختند باید پاسخگو باشند. جواب ناامید کردن آنهایی که ساعتها می نشستند پای رادیوها و تلویزیونها و برنامه های هیجانی وی را می دیدند و به سقوط جمهوری اسلامی امیدوار می شدند را چه کسی اکنون باید بدهد؟

تو یکی دیگه لطفاً ... شو! (خبر ویژه)

انتشار تحلیلی از طنزنویس خارج نشین نشریات زنجیره ای که اپوزیسیون را دعوت به عبرت گرفتن از رفتارهای هیجانی کور می کرد، دور تازه ای از زد و خوردها را در درون اسب تروای اپوزیسیون کلید زد.

«ا-ن» که اکنون در بروکسل روزگار می گذراند بهمن سال 88 به خاطر دفاع از پروژه «اسب تروا برای 22 بهمن و فتح میدان آزادی»! مورد شماتت فراوان گروهک های اپوزیسیون قرار گرفت. وی چند روز پیش از موضع دعوت به عقلانیت و خردورزی درآمده و نوشته بود که با هزار نفر نمی شود در ایران انقلاب درست کرد و تتمه مخالفان را برای آسیب دیدن به خیابان فرستاد چرا که شرایط انقلاب اصلاً فراهم نیست.

انتشار این رهنمود آن هم از جانب کسی که خود باعث به تله افتادن شماری از افراد میدانی گروهک ها شده بود، لج برخی از عناصر وابسته به اپوزیسیون را درآورد چنان که یکی از همکاران بالاترین با قلمی طعنه آمیز و آمیخته به اغلاط املایی تعمدی نوشته است: آقای [ن] گویا خارج نشینی بر شما هم اثر کرد و اون محسن سازگارایی که فرمان فتح رادیو تلویزیون را در 22 بهمن 1388 داده بود!! شما را از راه به در کرد! صد رحمت به اسب تروای شما. اگه یه میلیون آدم میومد، حرف شماها واقعن عملی می شد. اشکال کار شما این بود که آرزو را واقعیت تصور کرده بودید و درجه التهاب را اشتباه خانده بودید و چه دکتر خترناکی! در حالی که رهبران شاخه مسلمانان رحمانی و دمکرات جنبش سبز، که اصلن طرح راه پیمایی 25 بهمن، ایده آن ها و مشاورینشان بود، دعوت به سکوت می کردند، از خودت بگیر تا برسی به آقا محسن و مریم و مسعود مرده و بنی صدر و سلطنت طلب و غیرو، همه گفتید بروید بیرون و تا پیروزی به خانه برنگردید و دو شاخ گنده نصیب ما کردید در همان روز 25 بهمن... البته شما اگر عمرن گفته باشید لنگش کن.

طعنه اخیر بالاترین اشاره به آخرین نوشته نبوی در روزنت است که با لحنی آمیخته به غلط کردم اذعان کرد، وقتی می نویسد لنگش کن، مورد اعتراض واقع می شود و وقتی هم می نویسد لنگش نکن، باز مورد اعتراض و ناسزا قرار می گیرد!

قلم 6 سفیر سابق اروپایی درباره حقانیت ایران روان شد (خبر ویژه)

سفیران سابق 6 کشور اروپایی در تهران در یادداشتی مشترک اعلام کردند بر پایه موازین حقوق بین المللی، موضع آمریکا و اتحادیه اروپا علیه برنامه هسته ای ایران فاقد هرگونه وجاهت قانونی است.

به گزارش تابناک، دراین یادداشت که لس آنجلس تایمز منتشر کرده، آمده است: بر پایه موازین حقوق بین الملل، مواضع اتحادیه اروپا و آمریکا در قبال برنامه هسته ای ایران، وجاهت قانونی را که این کشورها به آن اعتقاد دارند، ندارد، به ویژه که این کشورها با استناد به مقوله خطر تهدید صلح از سوی ایران، تحریم های اجبارآمیزی علیه این کشور وضع کرده اند اما آیا می توان گفت که غنی سازی اورانیوم توسط ایران تهدیدآمیز است؟ در واقع هیچ ماده ای در حقوق بین الملل و حتی قانون منع گسترش سلاح های هسته ای وجود ندارد که ایران را از غنی سازی اورانیوم منع کرده باشد،این در حالی است که کشورهای دیگری هم در دنیا هستند که اورانیوم غنی می کنند؛ اما هیچ کس آنان را تهدیدی برای صلح جهانی نمی داند. به علاوه، این حقیقتی است که فعالیت های هسته ای ایران توسط آژانس انرژی اتمی در حال نظارت است و تاکنون اطلاعاتی جدی درباره انحراف برنامه هسته ای ایران نیز توسط این بازرسان منتشر نشده است.

یادداشت مذکور با امضای مشترک ریچارد دالتون، استین کریستینسن، پائول مالتزان، گیلیوم متن، فرانسیس نیکولاد و روبرتو توسکانو سفرای پیشین انگلستان، سوئد، آلمان، بلژیک، فرانسه و ایتالیا در ایران منتشر شده است.

دورخیز جریان انحرافی برای انتخابات (خبر ویژه)

یک عضو بدنام حلقه انحرافی که پیش از این به دلالی در دانشگاه آزاد می پرداخت، اکنون نقش مشابهی را برای حلقه مذکور ایفا می کند.

نامبرده اخیرا با سوء استفاده از برخی ناهماهنگی ها در جریان ادغام وزارتخانه ها و خلأ پیش آمده، از طرف حلقه انحرافی مامور شده تا مدیران چند شرکت را احضار نموده و با آنها برای نقش آفرینی در انتخابات اتمام حجت کند. این فرد که ظاهرا پیش از این قرار بوده با ایرانیان مقیم خارج ارتباط بگیرد، اکنون مدیران چند شرکت را بدون هیچ وجاهت حقوقی و قانونی احضار کرده و تذکر داده که اگر به نفع حلقه متبوع وی نتوانند در انتخابات- به شکل منطقه ای و استانی- نقش آفرینی کنند، باید با جایگاه مدیریتی خود خداحافظی کنند! وی حتی تهدید کرده که در صورت عدم تحرک کافی، افراد جایگزین هم مشخص شده اند.

گزارش رجانیوز حاکی است: یکی دیگر از افراد موثر در جریان نفوذی نیز که عمدتا در حوزه صنعت فعالیت می کند، به رایزنی با مدیران صنعتی پرداخته و از آنها می خواهد تمام ظرفیت خود را برای جذب رای به ویژه در شهرهای کوچک از طریق ارائه تسهیلات به نام فرد مورد حمایت این جریان به کار بگیرند.

به دلیل تغییرات در راس سه وزارتخانه مهم رفاه، صنایع و نفت که شرکتهای زیرمجموعه زیادی نیز در زیرمجموعه این وزارتخانه ها قرار دارد، جریان نفوذی با سوء استفاده از اشراف نداشتن سرپرستان وزارتخانه ها، در حال نفوذ دادن مهره های وابسته به خود است.

کیهان آمادگی دارد در صورت تداوم این تحرک انحرافی توسط فرد بدسابقه مذکور، گزارشهای بیشتری را منتشر کند.

ریاض به اتاق فتنه اسرائیل در منطقه تبدیل شده است (خبر ویژه)

یک نویسنده عرب به افشای ابعادی از روابط آل سعود و رژیم صهیونیستی پرداخت.

به گزارش اسلام تایمز، صادق الاسعد در گزارش خود یادآور شده است: برخی خبرها حاکی از آن است که ایهود اولمرت نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی با یک مقام بلندپایه عربستان (احتمالا ملک عبدالله) در اردن دیدار کرده است. همچنین این گزارشها از انجام دیدارهای جمعی از مسئولان اسرائیلی با بندربن سلطان از شاهزادگان بانفوذ سعودی حکایت دارد و از جمله منابع آگاه به انجام چنین دیدارهایی را در سالهای 2006 و 2007 بین شاهزاده بندر و مقامات اسرائیلی تاکید دارند هرچند که ملاقات اولمرت و ملک عبدالله در اردن را تایید نمی کنند.

این گزارش می افزاید: «ترکی فیصل سفیر سابق عربستان در آمریکا با مئیر داگان رئیس پیشین موساد دیدار کرده است. همچنین منابع کانادایی از وجود فعالیتهای مشترک عربستان- اسرائیل در خاورمیانه، آسیای میانه، شاخ آفریقا و منطقه قفقاز خبر می دهند که در پی برخی اهداف است از جمله؛ تضعیف قدرت مصر در دوره پس از سقوط مبارک به واسطه حمایت از گروههای سلفی و وهابی، هدف قراردادن دوستان ایران نظیر سوریه و همچنین آموزش برخی عناصر برای ایجاد هرج و مرج در مناطق مختلف به کمک انگلیس. این آموزشها در عربستان انجام می شود.»

یادآور می شود در جریان حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان و باریکه غزه، برخی گزارشها از هماهنگی و حمایت همه جانبه رژیم سعودی نسبت به جنگ افروزی اسرائیل حکایت می کرد. همان زمان بود که گروههای مقاومت منطقه نام شبکه العربیه را به العبریه تغییر دادند.

ایران

لغو ممنوعیت خروج خبرنگار صدا وسیما از ایتالیا

خبر اول این که قاضی تحقیقات مقدماتی دادستانی میلان حکم ممنوعیت خروج از کشور آقای «حمید معصومی‌نژاد» خبرنگار واحد مرکزی خبر در ایتالیا و آقای «علی دمیرچی لو» شهروند ایرانی را لغو کرده است.براساس این گزارش، سید محمد علی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا اعلام کرده: با تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر به‌عمل آمده، براساس درخواست دادستانی کل میلان، دادسرای این شهر در حکمی ممنوعیت خروج از کشور این دو شهروند ایرانی را لغو کرده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا با تقدیر از تعامل خوب دادستانی میلان با این پرونده، اظهار امیدواری کرده با توجه به این‌که مرحله تحقیقات مقدماتی در شرف خاتمه است، بزودی این پرونده مختومه اعلام می‌شود.به گفته حسینی براساس این حکم، خبرنگار واحد مرکزی خبر و علی دمیرچی لو می‌توانند همانند دیگر شهروندان ایرانی از کشور ایتالیا خارج و براساس موازین قانونی به این کشور بازگردند.گفتنی است، پلیس ایتالیا 12 اسفند 1388 حمید معصومی‌نژاد خبرنگار صدا و سیما و علی دمیرچی لو را به اتهام واهی قاچاق اسلحه بازداشت و روانه زندان کرد.

سی.ان.ان:حکومت ایران مستحکم و قدرتمندتر شده است

خبر دیگر این که شبکه خبری سی.ان.ان در گزارشی اعتراف کرده که امریکا اکنون با حکومتی مستحکم در ایران روبه‌رو است. اختلافات اخیر بین مسئولان ایران واقعیتی بود که اتفاق افتاد، اما اکنون روابط آنها بهبود یافته و ایران قدرتمندتر هم شده است. براساس این گزارش، شبکه سی.ان.ان با اذعان بر این که امریکا نتوانست از اختلافات اخیر مسئولان در ایران بهره‌ای ببرد، گزارش داد: به خاطر همفکری مسئولان جمهوری اسلامی، امریکا اکنون با حکومتی مستحکم در ایران روبه‌رو است و این برای امریکا خوب نیست. به گزارش سی.ان.ان، یکی از کارمندان اسبق سیا که تحلیلگر مسائل سیاسی هم هست، بر این باور است که ارتباط‌های محکمی در حکومت ایران وجود دارد و امریکا نتوانسته از اختلافات اخیر بین مسئولان جمهوری اسلامی بهره‌ای ببرد.

در ادامه این گزارش آمده است: به خاطر همفکری مسئولان جمهوری اسلامی، امریکا اکنون با حکومتی مستحکم در ایران روبه‌رو است و این برای امریکا خوب نیست.

سی.ان.ان افزود: اختلافات اخیر بین مسئولان ایران واقعیتی بود که اتفاق افتاد اما اکنون روابط آنها بهبود یافته و ایران قدرتمندتر هم شده است.

اسرائیل و امریکا منفورترین کشورها از نظر مردم ترکیه

شنیدیم که نتایج یک نظر سنجی مرکز مطالعاتی نشان می‌دهد که مردم ترکیه رژیم صهیونیستی را دشمن نخست و امریکا را دومین دشمن خود می‌دانند. مرکز مطالعات سیاسی و اقتصادی «تسیو» ترکیه گزارش داده: حدود چهار درصد از ترک‌ها، رژیم اسرائیل را دشمن اول کشورشان می‌دانند. نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد: 33 درصد از شرکت‌کنندگان در نظر سنجی مذکور، کاخ سفید را دشمن کشورشان دانسته‌‌اند.

آموزش شورشیان مسلح در سوریه توسط ناتو

دست آخر این که یک کارشناس سوری گفته برخی اطلاعات موثق نشان می‌دهد، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» گروه‌های مسلح را برای خرابکاری در سوریه آموزش داده است.«طالب ابراهیم» که با شبکه خبری العالم گفت‌وگو می‌کرد ادامه داد: سوریه به مواضع درست خود اطمینان دارد و تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم را سرکوب نمی‌کند اما سازمان‌های مسلح بسیار قدرتمندی هستند که در خارج از سوریه آموزش دیده‌اند و با سوء‌استفاده از شرایط علیه دولت سوریه می‌جنگند.وی افزود: بخشی از این آموزش‌ها برعهده نیروهای ناتو و رسته موسوم به «دلتا» بوده است که در این زمینه اطلاعات موثقی در دست است.طالب ابراهیم تأکید کرد: روسیه به خوبی این موضوع را درک می‌کند و به همین علت به پیش نویس قطعنامه‌ای که برخی کشورهای غربی قرار است علیه سوریه در شورای امنیت مطرح کنند، رأی نخواهد داد زیرا در غیر این صورت وضعیت گسترش خواهد یافت و همان روندی را که لیبی طی کرد، خواهد پیمود.این کارشناس سوری در ادامه با بیان این‌که «سوریه از عادلانه بودن مسئله‌ای که از آن دفاع می‌کند، آگاه است»، خاطرنشان کرد: به همین علت است که سوریه آماج جنگ وحشیانه قرار گرفته و شاهد صحنه‌های بی‌سابقه، خونین و وحشتناک در طول تاریخ خود است

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات