صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۰۷:۴۹  ، 
کد خبر : ۲۲۱۹۹۸

اخبار ویژه برخی روز نامه های 20 تیر 1390


خراسان

مردم سالاری

آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار جمعی از اساتید حوزه اظهار داشت: در نظام اسلامی هیچ کسی نمی تواند حکمی برخلاف اسلام صادر کند و اگر مسئولی برخلاف قرآن و دستورات شرع مقدس حکم کند هیچ مقامی نباید حکم خلاف شرع وی را بپذیرد.

مثلث

امیر محبیان دبیرکل حزب نواندیشان ،راجع به بازگشت خاتمی به عرصه سیاست گفت: خاتمی رئیس جمهور اسلامی ایران بوده است؛ او را ضد انقلاب معرفی کردن خسرانی برای نظام و سعادتی برای ضد انقلاب خواهد بود که کار درستی نیست.وی ادامه داد: خاتمی و هر رییس جمهور دیگری پس از کنار رفتن باید ظرفیت شمرده شوند. به کارکردهای کارتر در آمریکای کنونی دقت کنید. من خاتمی را ظرفیتی می دانم که البته باید با او نوع روابط و شرایط تعامل در وضع کنونی را دقیقا تعریف کرد.

ایران

در شرایطی که بخش عمده‌ای از نمایندگان مجلس با موضوع سؤال از رئیس جمهور مخالفت کرده و آن را برخلاف مصالح ملی دانستند، بلافاصله تعداد معدودی از نمایندگان با اهداف سیاسی و منطقه‌ای موضوع استیضاح وزیر کشور را مطرح کردند که این تصمیم نیز با مخالفت جدی بعضی نمایندگان روبه‌رو شده است.

 قدس

شکایت جوانفکر از قائم مقام سابق ایرنا

ایلنا - جوانفکر، مدیرعامل ایرنا از جعفری چمازکتی، قائم مقام و معاون خبر سابق ایرنا شکایت کرد.جعفری پیش از این در وبلاگ خود مطلبی با عنوان «چرایی اهمیت گاف های ایرنا» نوشته بود که انعکاس خبری گسترده داشت. جعفری در این مطلب نوشته بود «گافهای مورد نظر اغلب در سطح مدیریت خبری این سازمان آن هم از سطوح معاونت به بالا رخ می دهد.

حذف مطالب ضد صهیونیستی از کتابهای سعودی

واحد مرکزی خبر - «هانا روزنتال» فرستاده وزارت خارجه آمریکا در مبارزه با اقدامهای ضد صهیونیستی، گفت: اداره دموکراسی و حقوق بشر وزارت خارجه، کتابهای درسی سعودی را بررسی می کند تا از وجود عبارتهای ضد صهیونیستی در آن آگاهی یابد.

برای ما جاسوس نفرستید

مهر- یکی از مقامهای بلندپایه ترکمنستان با تأکید بر عدم پذیرش مجدد استوارنامه «حائیم کورن» سفیر معرفی شده توسط وزارت خارجه رژیم صهیونیستی گفت: از آنها می خواهیم جاسوس جمع آوری کننده اطلاعات درباره ایران به کشورمان نفرستند.

واکنش آیة ا... یزدی به ادعاهای جریان انحرافی

رجا - آیة ا... یزدی نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: افرادی که به اسم دین و علیه دین عمل می کنند و می گویند در زمان ظهور صغیره یا کبیره قرار داریم و امام عصر (عج) می گوید که کشور را چگونه باید اداره کنیم، به جد می گویم این مسائل غیر علمی و بی اساس است و توهماتی بیش نیست که این افراد بیان می کنند. این طرز فکر، خواست آمریکا و مخالف با اصل اسلام است.

مدیرکل حراست وزارت علوم کناره گیری کرد

مهر- علی اصغر زارعی، مدیر کل حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای عهده دار شدن سمت جدید، از سمت فعلی خود کناره گیری کرد.ظاهرا آینده کاری علی اصغر زارعی با مجلس یا استانداری گره خورده است به گونه ای که گفته می شود استاندار فارس خواهد شد و اگر این سمت را عهده دار نشود خود را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی آماده خواهد کرد.

کشاورزان عراقی جاده را بستند

مهر- پیش از ظهر یکشنبه، تجمع کشاورزان عراقی در منطقه خانقین و در جاده های منتهی به کربلا، عبور زائران و کاروانهای ایرانی از مرز خسروی را متوقف کرد.بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده، تجمع این کشاورزان به دلیل مشکلات موجود کشاورزی در منطقه بوده و هم اکنون نمایندگان این کشاورزان با مسؤولان خانقین در حال مذاکره هستند.

ثمری: جریان انحرافی را یک سال و نیم قبل شناختم

سایت 24 - حجة الاسلام والمسلمین ثمری که دبیری هیأت عالی گزینش کل کشور را برعهده دارد، گفت: جریان انحرافی را بنده یک سال و نیم قبل شناخته و به طرز تفکراتشان پی برده بودم. از این رو، عنوان کردم این طرز تفکر را قبول ندارم چرا که ولایتمداری و ولایت پذیری جزء اصول باطنی و دینی این جریان نیست.

بررسی قتل دانشجوی دختر در مجلس

خانه ملت - مهدی عیسی زاده نماینده مجلس، در رابطه با قتل یک دختر دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی در چهارشنبه هفته گذشته، با تاکید بر اینکه جزئیات این حادثه باید مشخص شود، از بررسی این حادثه در کمیسیون اجتماعی پس از تعطیلات مجلس خبر داد و گفت: ازآنجا که این حوادث تأثیرهای منفی در جامعه به جای می گذارد، باید چرایی و عواقب آن در این کمیسیون بررسی شود.

مصباحی مقدم: با خاتمی خوش و بش نکردم

فارس- مصباحی مقدم در خصوص خوش و بش کردنش با محمد خاتمی در مراسم ختم امام جمعه یزد، اظهار داشت: وقتی وارد مجلس شدم، مجلس شلوغ بود و سرپا ایستادم، تا اینکه با اصرار یکی از اعضای شورای مرکزی حزب مؤتلفه، کنار خاتمی که خالی بود، نشستم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تکذیب خوش وبش خود با خاتمی، گفت: خوش و بشی با وی نداشتم.

نامه باهنر درباره 2 شغله بودن رئیس دانشگاه علمی -کاربردی

فارس- نایب رئیس اول مجلس خاطرنشان کرد: طی نامه ای به وزیر علوم اعلام کردم در خصوص 2 شغله بودن پورعباس به موقع اقدام کند تا تخلفی صورت نگیرد.

بنای پاسخ به نامه فرزند مرحوم لاجوردی را ندارم

خبر آنلاین - مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: من نامه پسر آقای لاجوردی را خواندم، اما فعلاً قصد ندارم جواب وی را بدهم.

شکایت از علی مطهری به فراکسیون اصولگرایان مجلس

ایرنا- بهروز جعفری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از شکایت برخی اعضای این کمیسیون نسبت به رفتار علی مطهری نماینده تهران در فراکسیون اصولگرایان مجلس خبر داد.

هلاکت دو تن از اعضای گروهک ریگی

زاهدان پرس - یک منبع آگاه امنیتی گفت: دو تن از اعضای گروهک تروریستی ریگی چند هفته قبل به هلاکت رسیده اند.

لنکرانی: هلوگفتن احمدی نژاد اوقاتم را تلخ کرد

مشرق- دکتر کامران باقری لنکرانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه نظر شما درباره ساده حرف زدن دکتر احمدی نژاد چیست؟ مثلاً استفاده از الفاظی مانند «هُلو» ،گفت: از شنیدن آن حرف اوقاتم تلخ شد و گفتم که حرف خوبی نبود که آقای احمدی نژاد زد، ولی وی را متهم نمی کنم که با تعمد این حرف را زده است. می دانم چیزی که در دلش بوده را گفته است.

 کیهان

پیوند دوباره فتنه سبز و بهائیت این بار در تورنتو (خبر ویژه)

شرکت کنندگان در یک نشست حمایت از بهائیت، خواستار حمایت از فتنه سبز شدند.

این نشست با حضور شماری از عناصر ضدانقلاب بهایی یا مستخدمان سازمان صهیونیستی-انگلیسی بهائیت در تورنتو کانادا برگزار شد و در آن از جمله رامین جهانبگلو، عبدالکریم لاهیجی، نگار متحده، دایان علایی، منصور فرهنگ، مهرانگیز کار، همایون کاتوزیان، فرزانه میلانی، محمود صدری، کامران اقبال، لیلی پورزند، آرش نراقی،علیرضا نامورحقیقی، شهرام خلدی و... حضور داشتند. گفته می شود محمد توکلی ترقی، مینا یزدانی و تاد لوسون در برپایی این کنفرانس سه روزه نقش داشته اند. مرکز بهائیان در فلسطین اشغالی واقع است و این فرقه مشخصا از سوی رژیم صهیونیستی و انگلیس و آمریکا حمایت می شوند ضمن اینکه ارتباط وثیقی با لژهای ماسونی جهان دارند.

سخنرانانی نظیر جهانبگلو در این نشست مدعی بخشایش و آشتی ملی و صلح و آشتی شدند و جهانبگلو تصریح کرد جنبش سبز نیازمند یک رهبری اخلاقی است. من معتقدم جنبش سبز این سرمایه اخلاقی را ایجاد کرده است.

وی در حالی ملت ایران را فاجعه زده و درگیر انواع زخم های تاریخی خواند و از بخشش سخن گفت که سازمان اختاپوسی بهائیت پایه گذار انواع خشونت ها و سرکوب ها و جنایت ها و چپاول ها به ویژه در دوره 25 ساله حاکمیت پهلوی دوم بوده است. بسیاری از سران ارشد ساواک و ارتش رژیم پهلوی، بهایی یا مطیع سران این فرقه استعمار ساخته و انحرافی بودند و متهمان اول جنایات پهلوی هستند. برخی دیگر از عناصر بهایی با به دست گرفتن ارکان سیاست و اقتصاد و فرهنگ کشور در روزگار طاغوت، به شکل سازمان یافته و انبوه و مهندسی شده، به غارتگری و ویرانگری تمام بنیان های اقتصادی و فرهنگی کشور پرداختند و خود مقدمه سرکوب و اختناق در روزگار پهلوی بودند.

یادآور می شود در جریان حرمت شکنی وقیحانه فتنه گران در روز عاشورای سال 88، شماری از عناصر بهایی دستگیر شدند. برخی از نویسندگان جریان فتنه سبز در خارج (نظیر عبدالله کلانتری) همان ایام رسما از عبیدالله بن زیاد و یزید (لعنه الله علیهما) در مقابل امام حسین ستایش کردند، در حالی که موسوی نیز حرمت شکنان را مردمان خداجو می خواند! این فرقه استعمار در ظاهر طرفدار جدایی دین از سیاست است و خود را غیرسیاسی معرفی می کند اما در عمل جزو سیاست زده ترین و افراطی ترین گروهک هاست.

نشنال ریویو: بهار انقلاب های عربی بهار ایران و آیت الله خامنه ای است (خبر ویژه)

یک نشریه آمریکایی نوشت: واشنگتن در حال واگذاری جنگ به ایران در چند جبهه است بی آن که راهبردی برای شکست دشمن اصلی اش داشته باشد.

نشنال ریویو با بیان اینکه «ایران در چند جبهه در حال جنگ با آمریکاست» نوشت: «سپاه پاسداران، جنبش حماس، حزب الله لبنان و جهادی های افغانستان همه زیر نفوذ تهران قرار دارند و در حالی که بازی عراق پایان یافته است، آمریکا در این بازی شکست خورده است. ایران از مدت ها قبل زمینه را برای خروج نیروهای آمریکایی به این شکل آماده کرده که خروج از پیش برنامه ریزی شده این نیروها را به مانند شکست آمریکا در عراق نشان دهد. این امر تنها در عراق رخ نمی دهد، بلکه ایران نفوذ در افغانستان را نیز شدت بخشیده است. دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در این راه بسیار به آنها کمک کرده است، خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان نه با توجه به شرایط واقعی افغانستان که به دلایل سیاسی روی می دهد. به همین دلیل دشمنان ما که ایران اصلی ترین آنها را تشکیل می دهد، می توانند به هر شکلی که بخواهند از آن استفاده کنند.»

این گزارش حاکی است: در شرایطی که نیروی هوایی آمریکا به دلیل مخالفت های حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان و دوست صمیمی تهران فلج شده، مقابله با حملات بسیار دشوارتر از قبل است. نکته مهم تر آن که کرزای به دلیل پروژه دولت دموکراتیک اسلامی آمریکا به این مقام رسیده بود. سربازان آمریکایی چند ماه باقی مانده را باید به دفاع از خود بگذرانند. کرزی و دولت ایران توانسته اند توافقنامه امنیتی و دفاعی تهران- کابل را نهایی کنند. در همین حال، جلال طالبانی، رئیس جمهوری عراق نیز در نشست اخیر مبارزه با تروریسم ایران با آیت الله سید علی خامنه ای رهبر عالی ایران ملاقات کرد و ترانه ضدآمریکایی خود را به بهترین شکل اجرا نمود.

نشنال ریویو می افزاید: «سفر اخیر معاون اول رئیس جمهوری ایران به عراق و ملاقات وی با نوری المالکی نخست وزیر این کشور موفقیت دیگری در زمینه پروژه دموکراسی اسلامی بود. دو کشور در حالی که روابط فرهنگی، اقتصادی و امنیتی خود را تقویت می کردند ماه گذشته را که در آن 15 آمریکایی در عراق کشته شده اند، گرامی داشتند. با راهبرد اوباما در عراق ما بغداد را برای ایرانی ها ساخته ایم و اکنون در حالی از آن خارج می شویم که بیشتر به دولت ایران نزدیک است».

دو هفته نامه آمریکایی همچنین با اشاره به انقلاب های منطقه می نویسد: «اگر آمریکا دشمن خود را آزادانه رها سازد و خود به تعریف و تمجید از بهار عربی مشغول شود، به معنای فرارسیدن بهار ایران و آیت الله خامنه ای است. واقعیت ناخوشایند این است که اگر آمریکا راهبردی برای شکست دشمنانش مطرح نسازد، باید با عواقب دشواری مواجه شود. زیرا آنها فرصت های بی شماری برای نشان دادن خود به دست می آورند که واشنگتن نه می تواند آنها را حل کند و نه طرح قانع کننده ای برای آن ارائه دهد. اگر آمریکا نتواند در نبردهای فعلی خود پیروز شود باید هر چه زودتر به خانه بازگردد. شرایط فعلی با شرایط سال 1983 متفاوت نیست که حزب الله پایگاه تفنگداران دریایی آمریکایی را منهدم کرد.

نشنال ریویو نوشت: ایران با آمریکا در جنگ است، اگر آمریکا نتواند این جنگ را ببرد قطعا بازنده است.

به خاطر یک مشت زالزالک! (خبر ویژه)

یکی از سران گروهک منحله فدائیان خلق، تحرکات خاتمی برای حضور در صحنه انتخابات و بازگشت به حاکمیت را «چاهی بر سر راه جنبش سبز» توصیف کرد.

علی کشتگر که با رسانه های وابسته به سازمان سیا نظیر گویانیوز و رادیو فردا همکاری می کند، در گویانیوز نوشت: آنچه خاتمی می کند نه برای حفظ اعتماد عمومی بلکه برای جلب اعتماد نظام است.

وی همچنین تصریح کرد که تحرکات خاتمی موجب توهم زدایی از جنبش سبز خواهد شد. کشتگر از اصلاح طلبان خواست چاه سر راه جنبش سبز نگذارند و خودکشی نکنند.

همزمان سایت ضدانقلابی اخبار روز به روحیات فرصت طلبان طیف همسو با خاتمی حمله کرد و نوشت: سخن از شرکت کردن یا شرکت نکردن تعداد بیشتری، مثلاً، ده نفر یا صدنفر یا هزار نفر یا نمی دانم چند نفر در انتخابات اسفند ماه مجلس نیست. سخن از وادادن است. سخن از وفاداری است در برابر خیانت. سخن از خنجر است و پشت. و سخن از غربال است. غربالی که نخاله را از سره، و ناخالص را از خالص، جدا می کند. طبعاً روی چنین سخنی با توده ها نمی تواند باشد. و نیز- در جهت معکوس آنی با سفلگانی هم نمی تواند باشد که چه در هیأت دوست، و چه در هیأت دشمن، چه در هیأت «رادیکال» و سرنگونی طلب و برانداز، و چه در هیأت «اصلاح طلب»، و یا مثلاً در هیأت ناصح خیرخواهی که به جز اندیشه شر به سر ندارد، دشمنی با جنبش را پیشه کرده اند، و هیچ فرصتی را برای ضربه زدن به آن از دست نمی دهند. روی چنین سخنی نه با این ها و نه با آن ها، بلکه با کسانی است که خود را سران و راهنمایان و سخنگویان «جنبش سبز»، به حساب می آورند که گفت «رهنمایی چه دانی، تو که ره ندانی؟

نویسنده اخبار روز با تأکید بر قصد فتنه سبز مبنی بر براندازی نظام و در عین حال بن بست این حرکت ضد انقلابی نوشت: در غیاب موسوی، رهنورد و کروبی، جمعی از «همرهان سست عناصر» با چشم های سرمه کشیده از خون دلمه شده و تن های کبود شده کشتگان و اسیران جنبش، به رژیم چشمک می زنند و برایش ناز و عشوه و قر و غربیله می آیند تا مگر نقشی هم به آن ها داده شود. جمعی از اینان آن قدر پست هستند که برای رسیدن به این هدف، و برای ابراز ندامت از گذشته، حتی از «جنبش سبز و همراهان آن نیز اعلام برائت می کنند. من اینان را با همه پستی و دون مایگی اشان، بر دیگرانی که همچنان از «جنبش سبز» سخن می گویند و حتی خود را سخنگوی آن نیز می نمایانند، اما درصدد قبای ننگ بر تن جنبش پوشانیدن هستند ترجیح می دهم. آن دسته نخست، به انفعال خود به ریاکاری خود، و به خنجر از پشت زدن خود، معترف، و ای بسا مفتخر است؛ و این دسته دوم اما نه. به قول سعدی؛ هرگز ایمن ز مار ننشستم- که بدانستم آنچه خصلت اوست

زخم دندان دشمنی بتر است- که نماید به چشم مردم، دوست!

نویسنده در پایان تأکید می کند: می خواستم نام مقاله را به خاطر یک مشت زالزالک» بگذارم اما فاجعه را جدی تر از این حرف ها یافتم. کشته ندادیم، که سازش کنیم.

جالب اینجاست که نویسنده در اروپا اقامت دارد و اساساً قواره اش به هزینه دادن و کشته شدن و مبارزه نمی خورد!

سعودی ها اطمینان داده بودند که جلسه سرّی است (خبر ویژه)

افشای نشست خیانت آلود شماری از عناصر ضد انقلاب تجزیه طلب با بودجه سفارت عربستان در لندن، نوری زاده را به واکنش واداشت.

در نشست یاد شده برخی عناصر تجزیه طلب و تروریستی از جمله سران گروهک کومله حضور داشتند و نوری زاده در همان نشست که اخبار آن به بیرون درز کرده، پیشنهاد می کند ایران تجزیه شود و استان خوزستان- که آن را استان عربستان می نامد- به سعودی ها واگذار شود! افشای این سخنان آن هم در نشستی با بودجه و کمک مالی سعودی ها، باعث اعتراض حتی در میان برخی محافل ضد انقلاب شد.

نوری زاده در پی لو رفتن ماجرا ضمن مصاحبه ای گفت: نشست مذکور در لندن «در بسته» بود و قرار نبود بحث ها عمومی شود. ما جلسه را پشت درهای بسته برگزار کردیم و قرار بود بحث ها به بیرون درز پیدا نکند، چون وقتی قابل انتشار شد، سر و صدا ایجاد می کند.

وی اضافه کرد: جلسه به این دلیل باز نبود که هدف سیاسی پشت آن نبوده است. چون این جلسه دردشناسی[!!] بود. این کنفرانس ربطی به کنفرانس پاریس و ماجرای سردار مدحی نداشت.

منابع مطلع ضمن تصریح بر این که نوری زاده در نشست محفلی مذکور، از تجزیه خوزستان و واگذاری آن به رژیم سعودی سخن گفته، می گویند نوری زاده به واسطه راه اندازی این نشست چند هدف را دنبال می کرده است: اول، سرکیسه کردن سعودی ها که در بهار انقلاب های منطقه، اوضاع وخامت آلودی دارند و به همین دلیل آماده سرکیسه شدن هستند و دوم، رفع اتهام جاسوسی برای وزارت اطلاعات ایران به واسطه دعوت از گروه های تجزیه طلب(پس از لو رفتن همکاری با محمدرضا مدحی). به عبارت دیگر نوری زاده عمدا سران کومله و... را دعوت کرده و حرف های تند خارج از قواره خود زده تا ضدیت او با جمهوری اسلامی، احراز رفع اتهام جاسوسی برای وزارت اطلاعات شود!! برخی محافل ضد انقلاب با اشاره به لو رفتن محتوای مذاکرات نشست هایی نظیر نشست پاریس و لندن و... که ویژگی مشترک آنها حضور نوری زاده بوده است، هشدار داده اند که وی حلقه مکمل نفوذی هایی چون مدحی و... برای جمع آوری اطلاعات از عمق نشست های اپوزیسیون است. جاسوسی چندجانبه نوری زاده برای سرویس های مختلف صرفا در قبال پول و بعضا با اهداف متناقض، بدگمانی نسبت به وی را در میان محافل اپوزیسیون تقویت کرده است اگرچه از نگاه وزارت اطلاعات افرادی چون نوری زاده به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند مگر آنجا که تصاویر و اسنادی را جمع آوری کنند.

نقشه سیا و پنتاگون برای هل دادن ترکیه به میدان مین سوریه (خبر ویژه)

وزیر دفاع آمریکا(رئیس سابق سازمان سیا) به طور مخفیانه به ترکیه سفر کرده بود.

هفته نامه لبنانی «الوطن العربی» که گرایش ضد حزب الله دارد، ضمن انتشار خبر فوق نوشت لئون پانه تا در این سفر مخفیانه 5 روزه با اعضای بلندپایه سازمان امنیت ترکیه و برخی سران نظامی این کشور دیدار کرده است. موضوع این سفر در درجه اول، بحران سوریه و راه های مقابله با تحولات آتی بوده است.

نشریه مذکور می افزاید: آمریکایی ها پیشنهاد کرده اند بخشی از خاک سوریه توسط ترکیه با همکاری و مشارکت قطر و فرانسه اشغال شود و آمریکا به طور غیرعلنی با آنها همکاری و از آنها حمایت کند. ترکها به دو دلیل حاضر به پذیرش این طرح نبودند، یکی آن که خواهان درگیر شدن با ایران نیستند و دوم این که به هیچ وجه تمایل ندارند که اروپایی ها و به ویژه فرانسه در امور منطقه دخالت کنند.

الوطن العربی همچنین نوشت: چنین طرحی در حال حاضر بعید به نظر می آید، زیرا ایران به سادگی از حمایت سوریه به عنوان متحد دیرینه و استراتژیک خود دست نخواهد کشید.

نفوذی های جمهوری اسلامی در «فریدام هاوس» واشنگتن! (خبر ویژه)

ردیابی عناصر نفوذی وزارت اطلاعات در محافل ضدانقلاب و حتی موسسات آمریکایی فعال علیه جمهوری اسلامی وارد فاز تازه ای در میان اپوزیسیون شده است.

پایگاه اینترنتی «سبزنامه» وابسته به شماری از عناصر ضدانقلاب همکار با موسسات نومحافظه کار اخیرا با اشاره به حذف نام ایران از فهرست «25کشور سرکوبگر» در فهرست موسسه آمریکایی فریدام هاوس (خانه آزادی)، برخی عناصر افراطی فراری از ایران را متهم کرد که صرفا درصدد سودجویی از «خانه آزادی» هستند و کاهلی یا نفوذی بودن آنها باعث حذف نام ایران از فهرست مذکور شده است.

این سایت وابسته به امیرعباس فخرآور- فردی که خود مظنون به همکاری با جمهوری اسلامی است و برادرش چندی پیش با وزارت اطلاعات همکاری کرده و به ایران برگشته- می نویسد: پروانه وحیدمنش، فریبا داوودی مهاجر، اکبر عطری، مریم معمار صادقی، محسن سازگارا به همراه اعضای خانواده اش که حالا سنگر خانه آزادی را فتح کرده و به کسب درآمد از این سنگر مشغولند، مستقیما باید پاسخگوی دلیل حذف نام جمهوری اسلامی از لیست حکومت های سرکوبگر باشند.

به نظر میرسد پنج سال پیش که اینها در لایه های خانه آزادی نفوذ نکرده بودند، گزارش های امیدوارانه تری علیه جمهوری اسلامی از طرف این موسسه شهر واشنگتن منتشر می شد. رفتار مشکوک برخی افراد و جریانات در فلج کردن موسسات بین المللی در چند مورد دیگر هم دیده شده و رو به گسترش می باشد. محسن سازگارا به عنوان پژوهشگر مهمان در انستیتوی بوش نفوذ کرده و بخش امور ایران را در این موسسه از کار می اندازد. بسیجی خوش شانسی [باطبی!!] که در ماجرای 18 تیر تی شرت خون آلود بالا برد، ریاست افتخاری موسسه ناراضیان اینترنتی را دریافت کرده و بلافاصله بخش امور ایران در این موسسه هم تعطیل شد. همین گروه ظرف 5 سال گذشته تمام تلاش خود را به کار برده اند تا زهر برنامه های بخش فارسی صدای آمریکا را بگیرند و رادیو فردا را به طور کامل خنثی کنند.

سبزنامه در پایان نوشت:آیا باید باور کنیم گروهی مرتبط با جمهوری اسلامی تلاش می کنند تا اقدامات بین المللی علیه جمهوری اسلامی را کم رنگ کرده و مشروعیت از دست رفته را به آنها بازگردانند یا اینکه فقط سوءاستفاده های شخصی و منافع یک گروه کوچک به هم پیوسته چنین خیانتی را صورت می دهند؟

یادآور می شود چند ماه پیش فریدام هاوس اعلام کرد سایت فارسی «گذار» را به خاطر مشکلات مالی تعطیل می کند. این سایت توسط کسانی چون فاطمه حقیقت جو و همسرش و همچنین علی افشاری اداره می شد و عملا به حالت نیمه تعطیل درآمده بود.

جمهوری اسلامی

* مسافرانی که از شمال کشور می‌آیند از وضعیت نامناسب حجاب، معاشرت‌های لجام گسیخته دختران و پسران نامحرم و جولان دادن زنان بی‌بندوبار در خیابان‌ها و پارک‌های شهری و بین راهی خبر می‌دهند. براساس این گزارش‌ها، اوضاع سواحل دریای خزر و مسیرهای پررفت و آمد به ویژه اماکن عمومی بشدت ناهنجار است بطوری که مردم بومی شمال برای فرهنگ و اخلاق جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند احساس خطر می‌نمایند. آنها از مسئولان انتظار دارند با اعمال قانون و مقررات مربوط به امنیت اخلاقی و اجتماعی، با این ناهنجاری‌ها برخورد نمایند.

* بی‌توجهی مسئولان به مسائل اخلاقی و ارزشی، اعتراض رسانه‌های حامی دولت را نیز برانگیخته است. خبرگزاری فارس نوشت: دامنه غفلت مسئولان زمینه گسترش شب‌نشینی‌های مختلط را به اطراف یکی از خوابگاه‌های دختران تهران نیز کشانیده است. این خبرگزاری افزود: درحالی که سالم سازی فضاهای دانشگاهی سرلوحه اهداف مسئولان فرهنگی کشور است کنار گوش مسئولان در تهران کنار خوابگاه‌های دختران یکی از دانشگاه‌های دولتی، تا پاسی از شب، بساط شادی‌های روابط نامتعارف به پا می‌شود، دخترانی که از فضای پاک و بی‌آلایش خانواده‌های شهرستانی روانه دانشگاه شده‌اند تا به دور از خانواده در فضای سالم‌تری به نام "خوابگاه" زندگی کنند، خوابگاهی که با برخی سهل انگاری‌ها تبدیل به فضای ناامنی می‌شود. در تهران، در قلب ساختمان‌های خوابگاه دختران یک دانشگاه، کافی شاپ و رستورانی به نام (ت) دایر است که به دختران و پسران خارج از دانشگاه سرویس می‌دهد. رستورانی که مشتریانش مستقیم با ورود به دانشگاه، با خودروهای خود کنار خوابگاه‌های دختران اطراق می‌کنند و صدای قهقهه‌های مستانه آن‌ها نغمه تنهایی دختران دانشجو می‌شود. مشتریانی که امنیت را از این فضای سالم برده‌اند.

وطن امروز

پرونده‌سازی عجیب برای آزادی دیپلمات ایرانی

یک روزنامه غربی به نقل از سرویس‌های اطلاعاتی غرب با اشاره به آزادی دیپلمات ایرانی ربوده شده در پاکستان در ‌ماه مارس گذشته، برای پرونده‌سازی و ایجاد جنجال جدید علیه ایران مدعی تغییر رفتار تهران در قبال القاعده ‌شد. به گزارش مهر، یو اس‌ای تودی می‌نویسد: در یکی از روزهای سرد ‌ماه مارس «حشمت‌الله عطارزاده» بعد از گذشت ۱۵‌ماه از ربوده شدنش به خانه بازگشت. این دیپلمات ایرانی در منطقه خیبر پاکستان و توسط افراد مسلح ربوده شده بود. ایران آزادی این دیپلمات را یک پیروزی بزرگ برای نیروهای اطلاعاتی خود توصیف کرد اما غربی‌ها به این موضوع با دید دیگری نگاه کرده و مدعی بودند آزادی دیپلمات ایرانی حاصل تغییر رویکرد تهران در قبال القاعده است. در ادامه این روزنامه با سند قرار دادن ادعاهای اثبات نشده اما کهنه غرب درباره حضور برخی عناصر القاعده در ایران، سناریوی خاصی را طراحی می‌کند و می‌نویسد: ایران از همان روزهای ابتدایی ربوده شدن این دیپلمات تلاش خود برای آزادی وی را آغاز کرد و در این راه به مذاکره با ربایندگان که از اعضای القاعده بودند روی آورد. این مذاکرات به رده‌های بالای القاعده رسید و آنها برای آزادی دیپلمات ایرانی از تهران خواستند تا شرایط زندگی برای آن دسته از نیروهای این شبکه را که در ایران و تحت بازداشت و نظارت شدید هستند آسان‌تر کرده و به آنها آزادی عمل بیشتری دهد.

حمله اصلاح‌طلبان به منتجب‌نیا

درگیری‌های داخلی اردوگاه اصلاحات رسول منتجب‌نیا را هم درگیر خود کرده تا جایی که امروز اصلاح‌طلبان او را «غضنفر» خود می‌خوانند! به گزارش جهان، قائم‌مقام مهدی کروبی در حزب اعتماد ملی که طی 2 سال گذشته سعی کرد هم خود را از دبیرکل اعتمادملی جدا نکند و هم اینکه خود را درون نظام جا دهد(!) در مصاحبه‌ اخیرش با یکی از سایت‌های خبری مواضع شفاف‌تری اتخاذ کرده که به مذاق فتنه‌گران خوش نیامده است. منتجب‌نیا گفته بود: باید ولایت فقیه را فصل‌الخطاب دانست. آقای کروبی دچار انحراف شده است. به همین خاطر است که او از سوی اطلاح‌طلبان «متخصص خراب کردن دیوار خودی‌ها» نامیده می‌شود و «غضنفر». «خودنویس» درباره منتجب‌نیا نوشته: انتشار سخنان منتجب‌نیا علیه دست‌اندرکاران سایت سحام نیوز و همچنین منحرف خواندن جریان اصلاح‌طلبی تنها چند‌ماه پیش از انتخابات مجلس ۱۳۹۰ برای بسیاری هیچ معنایی جز فراهم کردن شرایط «ویژه» ندارد. منتجب‌نیا گفته بود که جریان خط امام بعد از انتخابات سال ۷۶ با تغییر نام به اصلاحات به انحراف رفته است و او به دلیل منحرف شدن حزب از آن جدا شده است. او همچنین به نحوه اداره سایت سحام نیوز تاخته و گفت که سحام نیوز به محلی برای ادامه فتنه‌انگیزی‌ها تبدیل شده است. این اظهارات منتجب‌نیا باعث شده تا بار دیگر نظریه بازگشت طیفی از اصلاحات به نظام قوت بگیرد.

 

 

 

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات