تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۴  ، 
کد خبر : ۲۲۲۳۳۶

دانشجویان خارجی از اسرای عراقی اردوگاه طریق‌القدس بازدید کردند


دکتر احمدی عضو ستاد انقلاب فرهنگی صبح دیروز در دهمین روز از نشست‌های دومین مجمع جهانی حرکت اسلامی دانشجوئی شرکت و پیرامون اثرات و عواقب جدائی دین از سیاست برای دانشجویان مسلمان سی کشور اسلامی سخنانی ایراد کرد.
این دانشجویان همچنین در بعدازظهر دیروز از اردوگاه اسرای عراقی بازدید کردند.
بگزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی دکتر احمدی در جلسه صبح دیروز با تاکید بر این که اگر علم جنبه کاشفیت اسراری داشته باشد با دین هیچگونه تعارضی ندارد گفت: قبل از انقلاب فرهنگی و در دوران حاکمیت طاغوت بر ایران وقتی دانشجو بدانشگاه میامد دیندار بود و در سال‌های بعد که تحت تعالیم فرهنگ غربی قرار میگرفت ملحد میشد و چنین آموزشی اکنون منجر به این شده است که بیش از نیمی از پزشکان ایرانی در آمریکا و کشورهای غربی به بیگانگان خدمت میکنند.
وی با بیان این مطلب که قسمت عمده‌ای از طرحهای اپولو 11 توسط پرفسورهای ایرانی تنظیم شده است به ماهیت دینی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود دانشجویان و مردم ایران در آغاز از درون متحول شدند و طبیعتا انقلاب اسلامی یک دگرگونی عمیق در ارزشها را نیز در پی داشت و بر این اساس بمنظور تحقق خواست مردم انقلاب فرهنگی که تبلور و تجلی انقلاب اسلامی است بوجود آمد.
عضو ستاد انقلاب فرهنگی سپس گفت:
ما درصدد تحقق بخشیدن به خواست امت مسلمان ایران و آمیختن آموزش علم و دین در مراکز آموزشی و فرهنگی کشورمان هستیم و تلاش میکنیم که دانشجو درس را بخاطر دین بیاموزد و فیزیک، شیمی و ریاضی را بخاطر عبادت حل کند.
وی با اشاره به اینکه جهان اسلامی در انتظار مشاهده دانشگاهی است که دانشجویانش در عین تقوا علم جامعه‌شناسی ـ فلسفه‌شناسی و تاریخ‌شناسی دارند ضرورت تحصیل زنان مسلمان را گوش‌زد کرد و گفت: زنان ما باید در حالی که همسر خوب برای شوهر و مادری مهربان برای فرزندانشان هستند استاد خوبی نیز برای دانشگاه باشند.
دکتر احمدی ضرورت انتقال آموزش عالی به نقاط محروم کشور را مورد تاکید قرار داد و دستاوردهای علمی و تحقیقاتی دانشگاهها در طول انقلاب فرهنگی را یادآور شد و با اشاره به اهمیت احساس استقلال دانشجو در محیط دانشگاه گفت انشاءالله ما در آینده نزدیک در سطح بالای علمی با دانشگاه‌های پیشرفته جهان رقابت بین‌المللی خواهیم داشت.
وی در پایان سخنانش به ارتباط مستحکم حوزه‌های علمیه با دانشگاه اشاره کرد و اظهار امیدواری نمود که مسلمانان بتوانند برای پیاده کردن نقش علم و دین در جهان اسلام به اتحاد جماهیر اسلامی نائل شوند برپایه همین گزارش پس از سخنان دکتر احمدی عضو ستاد انقلاب فرهنگی، یکی از دانشجویان مسلمان و مبارز عراقی پیرامون جنایات حزب بعث عفلقی در عراق و تحمیل جنگ بر جمهوری اسلامی ایران بخاطر وحشت از پیوند ملت‌های مسلمان دو کشور و مبارزات مردم عراق به رهبری روحانیت این کشور مطالبی بیان داشت.
شرکت‌کنندگان در دومین مجمع جهانی حرکت اسلامی دانشجوئی سپس در بعدازظهر دیروز از اسرای عراقی مستقر در اردوگاه طریق‌القدس بازدید کردند.
در این دیدار ابتدا سرهنگ محمدباقر طاوی فرمانده اردوگاه طی سخنانی ضمن خیرمقدم گفت: بلندگوهای امپریالیسم در سراسر جهان مطلقا رفتار انسانی و اسلامی پرسنل ایرانی را به این برادران اسیر منعکس نمی‌کنند و من امیدوار هستم بازدید شما برادران دانشجوی کشورهای مسلمان از این اردوگاه منعکس کننده رفتار انسانی و اسلامی ما با اسرای عراقی باشد.
دانشجویان سپس از کمپ‌های مختلف اردوگاه بازدید کردند در قسمت اسرای عراقی با شعارهائی مانند: ما با امام امت بیعت کرده‌ایم، نه آمریکا را می‌خواهیم و نه صدام را، ملت عراق چه سنی و چه شیعه با امام خمینی بیعت کرده‌اند، قسم بخدا و شهیدمان صدر پایه‌های ستم صدام را فرو خواهیم ریخت.
از دانشجویان استقبال کردند یکی از اسرا به نمایندگی از طرف بقیه برای حاضرین سخن گفت. وی در قسمتی از سخنان خود گفت: ما امروز تولدی دوباره یافتیم و وارد مدرسه اسلامی شده‌ایم تا از تعالیم اسلام بهره‌مند شویم در عراق هنوز از پایه‌های حکومت صدام خون می‌چکد خون جوانانی که نپذیرفتند زیر بار ستم بروند. دانشجویان سپس از آسایشگاه‌های مختلف اسرای عراقی بازدید کردند. در یکی از این آسایشگاه‌ها یک افسر عراقی در پاسخ یکی از میهمانان شرکت کننده در مجمع جهانی حرکت اسلامی دانشجوئی که از وضع اسرا در اردوگاه سئوال کرده بود گفت: ما در اینجا خودمان را اسیر حساب نمی‌کنیم بلکه اینجا میهمان هستیم ما ترجیح میدهیم که اسیر ایران باشیم ولی اسیر صدام نباشیم ما آزادی که اینجا داریم هیچگاه در عراق نداشته‌ایم.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات