اختصاصی بصیرت/
سردار وحیدی، وزیر دفاع، امروز در مصاحبه با فارس گفت: مسئولان امنیتی کشور مطمئناً تلاشهای خود را برای امنیت دانشمندان و دانشگاهیان کشور، توسعه خواهند داد.دشمنان جمهوری اسلامی ایران پس از اینکه از پیشرفتهای علمی ایران بهویژه بحث هستهای آگاه شدند، ابتدا از بعد علمی توجه چندانی به آن نداشتند و بعد امنیتی موضوع برای آنها اهمیت داشت؛ اما با گذشت زمان و آشنایی بیشتر با توانمندیهای علمی ایران، احساس کردند در عرصههای علمی در ایران اتفاقات جدی و مهمی رخ داده است و نمیتوانند آن را انکار کنند و نادیده بگیرند. در پی این توجه، اقدامات آنها برای مانعتراشی و ایجاد تنگنا برای ایران بیشتر شد و تا آنجا ادامه یافت که در چند مرحله تحریمهای اقتصادی علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل، هربار سختتر از مرحله قبل تکرار شد؛ اما با تمام اقدامات خصمانه، آنها دیدند ایران همچنان بر موضع حقش ایستاده و از خود انعطاف نشان نمیدهد؛ از اینرو آنها و بهویژه رژیم صهیونیستی تصمیم گرفتند به موازات تحریمها و فشارهای بینالمللی، به ترور دانشمندان هستهای ایران روی آورند که چندی پیش، شهیدان علیمحمدی و شهریاری و چند روز قبل هم شهید رضایینژاد، قربانی این دسیسههای شیطانی شدند.
پس از ترور شهید رضایینژاد، یک سایت نزدیک به صهیونیستها ضمن اعلام اینکه رژیم صهیونیستی به این ترور دست زده، این موضوع را هم یادآور شد که علت اینگونه ترورها ترساندن دانشمندان ایرانی و بازداشتن آنها از ادامه کار است. حال باید به این پرسش پاسخ داد که آیا رژیم صهیونیستی و کسانی که در امر ترور با آن همکاری میکنند، به خواسته خودشان میرسند یا خیر؟ در پاسخ ابتدا باید ترور را یک امر بازدارنده دانست؛ اما برای کدام ملتها و کدام شخصیتها؟ آیا صهیونیستها طی شش دهه گذشته با ترورهای گسترده توانستند فلسطینیها را از حقخواهی باز بدارند یا اینکه روزبهروز بر تعداد مبارزان جانبرکف آنها افزوده شد؟ آیا ترورهای کور منافقین توانست مردم رشید ایران را از حمایت انقلاب و نظام باز دارد یا آنها را راسختر کرد؟ این تجربه شیطانی برای تروریستهای صهیونیست تلختر خواهد بود. مراقبت و حفاظت از دانشمندان پرتلاش ایرانی، اولین گام در ناکام گذاشتن دشمن است که باید جدی گرفته شود.