صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۰  ، 
کد خبر : ۲۲۴۳۲۱

دلیل مین‌‌گذاری صهیونیست‌ها در مرزهای سوریه

در مقاله‌ای، با بررسی اقدام رژیم‌ صهیونیستی برای مین‌گذاری در مرزهای سوریه نوشت: نیروی دفاعی اسرائیل با پیش‌بینی اعتراضات پس از اعلام استقلال فلسطین...

بصیرت:گروه ترجمه - پایگاه اینترنتی «جروزالم‌پست» 14 آگوست 2011 (23 مرداد) در مقاله‌ای، با بررسی اقدام رژیم‌ صهیونیستی برای مین‌گذاری در مرزهای سوریه نوشت: نیروی دفاعی اسرائیل با پیش‌بینی اعتراضات پس از اعلام استقلال فلسطین در ماه آینده، بر میزان مین‌های ضدنفر در مرز بلندی‌های جولان افزوده است به این امید که از نفوذ معترضان به خاک اسرائیل جلوگیری شود. ارتش اسرائیل در 15 می امسال طعم تظاهرات‌ها را هنگامی که بیش از 100 فلسطینی از خاک سوریه به بلندی‌های جولان نفوذ کردند، چشید. بنا به گزارش‌های سوریه و لبنان، در آن هنگام معترضان بسیاری در کشمکش با سربازان ارتش اسرائیل در طول مرزهای لبنان و سوریه کشته شدند. تظاهرات‌ بار دیگر در 5 ژوئن یعنی زمانی که معترضان تلاش می‌کردند به خاک اسرائیل وارد شوند، آغاز شد. نیروی دفاعی اسرائیل، نیروهای بسیاری در طول مرز مستقر و از نفوذ آن‌ها جلوگیری کرد؛ اما رسانه‌های سوری از کشته شدن 24 نفر خبر دادند. در هر دو مورد، مین‌هایی که در طول مرزها در چند دهه گذشته کار گذاشته شده بودند، عمل نکردند و عامل بازدارنده در برابر معترضان نبودند.
در ادامه مقاله آمده است: پس از این دو تظاهرات اعتراض‌آمیز، فرمانده شمال ارتش اسرائیل به بررسی موانع مختلف دست زد که در طول مرز گذاشته بود و تصمیم گرفت مین‌ها را میان سیم‌ خاردار و مرز واقعی قرار دهد که با سیم‌ خاردار 20 متر فاصله دارد. اخبار مربوط به این تصمیم نخستین‌بار در هفته‌نامه ارتش به نام «باماهان» منتشر شد. به گفته برخی منابع در ارتش اسرائیل، مین‌های قدیمی‌تر به دلیل بارش باران و وزش باد، تغییر مکان داده‌اند و در برخی موارد خراب شده‌اند و به‌سادگی عمل نمی‌کنند.
نویسنده در پایان آورده است: ارتش پیش‌بینی می‌کند تظاهرات‌های خشونت‌آمیز پس از اعلام یک‌جانبه حکومت خودگردان برای تشکیل کشور فلسطینی در 20 سپتامبر، آغاز خواهد شد که مرز بلندی‌های جولان اهمیت ویژه‌ای دارد؛ زیرا ارتش اسرائیل وحشت دارد که سربازان سوری در طول مرز مستقر شوند و عملاً از کسانی که تلاش می‌کنند به بلندی‌های جولان نفوذ کنند، دفاع کنند. ارتش اسرائیل نیروهای خود را برای چنین سناریویی آموزش داده است. احتمال دارد ارتش اسرائیل نیروهای خود را به‌منظور جلوگیری از نقض حریم مرزی اسرائیل و مقابله با سربازان سوری در صورت لزوم، به منطقه مرزی اعزام کند. همچنین اخیراً ارتش مانورهای بسیاری از جمله مانور تقویت سربازان در مقابله با سربازان سوریه انجام داده است.
 

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات