اختصاصی بصیرت/
سالهاست که غرب به رهبری آمریکا و دسایس رژیم صهیونیستی در مسیر پیشرفت فعالیتهای هستهای ایران مانع ایجاد میکند. هدف اصلی آنها که از مواضع رسمی و غیررسمی و پیدا و پنهان استنباط میشود، این است که ایران کلاً بساط هر چیزی را که بهنوعی با فعالیت هستهای ارتباط دارد، جمع کند. غرب برای رسیدن به این خواسته، به هر کاری دست زد. از یکسو تلاش میکرد تا ایران را به پای میز مذاکره بکشاند تا شاید از طریق گفتوگو و روشهای گفتاری، ایران را وادار به پذیرش نظراتش کند و از سوی دیگر، با اعتقاد به اینکه تحریمهای سنجیده و حسابشده میتواند راه هستهایشدن ایران را مسدود کند، مرحله به مرحله بر شدت تحریمها میافزود. در کنار این رفتار خصمانه غرب، رژیم صهیونیستی ضمن فشار بر غرب بهمنظور شدتبخشیدن به تحریمها، جداگانه مسیر تهدید نظامی، خرابکاری در سامانه هستهای ایران و ترور دانشمندان هستهای را دنبال میکرد که کموبیش همچنان ادامه دارد. در چنین اوضاع و احوالی، شورای روابط خارجی آمریکا درباره فعالیت هستهای ایران گزارش واقعبینانهای را منتشر کرد که دقیقاً در نقطه مقابل تحرکات غرب و رژیم صهیونیستی در محدوده فعالیتهای هستهای ایران قرار دارد. در بخشی از این گزارش آمده است: «این یک امید واهی است که محرومیت ایران از دستیابی به فناوریهای روز دنیا و یا انجام عملیات خرابکارانه در برنامه هستهای آن منجر به ایجاد یک استراتژی جایگزین، یا سازش با غرب شود.» گزارش مذکور اضافه میکند: «اینطور تصور میشود که فرصتها از آنِ ماست و پایه و اساس ضعیف علمی ایران، تحت تأثیر فشارهای موجود، بهکلی از مسیر خود خارج شده؛ اما برخلاف استنباط ما، زیرساختهای علمی ایران در دو دهه گذشته افزایش یافته است.» قطعاً پیام این گزارش، سران غرب، آمریکا و رژیم صهیونیستی را خشنود نمیکند؛ اما باید به این نکته نیز توجه داشت که واقعیتها در گذر زمان، خود را عرضه و تحمیل میکنند و با آنانی که زودتر در برابرش تسلیم شوند، مهربانترند!