صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۱  ، 
کد خبر : ۲۲۴۵۳۴

اخبار ویژه برخی روزنامه های 26 مرداد1390


 

قدس

عملیات جدید جریان انحرافی

باشگاه خبرنگاران- گزارشهای رسیده حاکی است که جریان انحرافی قصد دارد فردی به نام «س» را که پیش از این مدیرکل یکی از وزارتخانه های حساس کشور بوده و به دلیل ارتکاب تخلفات شغلی برکنار و دستگیر شده بود را به عنوان گزینه پیشنهادی معاونت جدید حفاظت اطلاعات ریاست جمهوری به دکتر احمدی نژاد معرفی کند.

مهدی خزعلی: شکایت می کنم

جهان- مهدی خزعلی در گفتگو با رسانه های بیگانه دستگیری و شیوه برخورد با خود را خلاف قانون عنوان و تهدید کرد که از مأموران امنیتی شکایت می کند.

تحلیل جالب ابطحی درباره «خاتون»

مشرق- محمدعلی ابطحی در وبلاگش نوشته است: انتشار خاتون نامه از سوی روزنامه ایران وابسته به دولت با نگاه متسامح به مسأله حجاب، آخرین حلقه از تغییر رفتارهای اطرافیان آقای رئیس جمهور است.

مسایلی هست که نوشتن و ننوشتن آنها خوب نیست

ایسنا- آیةا... هاشمی رفسنجانی در بخشی از گفتگوی خود با یک ماهنامه اظهار داشت: خاطرات روزانه ام را هر شب در یک صفحه تقویم می نویسم، اما مسایل مهمی در کشور هست که هم نوشتن آنها و هم ننوشتن آنها خوب نیست. هاشمی رفسنجانی ادامه داد: به خاطر مسایل امنیتی و مصلحت کلی کشور نمی خواهم در خاطرات روزانه ام بنویسم که بعضاً افرادی به آن دسترسی دارند. به همین خاطر این گونه مسایل را در یک تقویم کوچک که معمولاً همراه من هست، می نویسم تا فراموش نشود و هنگام چاپ این خاطرات گ البته اگر مصلحت کتمان برطرف شده باشد تلفیق می شوند.

هادی خامنه ای در جبهه اصلاحات رئیس شد

پانا- عبدا... ناصری، عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: سیدهادی خامنه ای رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات شد.وی افزود: تمامی اخبار مربوط به ساز و کار فعالیت انتخاباتی اصلاح طلبان از سوی هادی خامنه ای به اذهان عمومی اعلام خواهد شد.

سرچشمه تولید اس 300 خشک شد!

پارسینه - ایگور آشویلی، رئیس شورای کارشناسان در امور دفاع هوایی- فضایی روسیه گفت: تولید موشکهای اس 300 روسیه متوقف شده است.روسیه از سال 1994 این سیستمها را فقط برای فروش به سایر کشورها تولید کرده بود و قرار بود سامانه موشکی اس 300 نیز در اختیار ایران قرار گیرد.

جنجال سازی جدید آمریکاییها علیه ایران

قدس آنلاین- تعدادی از آمریکایی ها از شرکت کلیراستریم که یکی از زیرمجموعه های بورس آلمان است به دلیل کمک این شرکت به ایران در مورد اموال توقیف شده ایران شکایت کرده اند.این افراد مدعی شده اند که این شرکت به ایران کمک کرده است 250 میلیون دلار از اموال توقیف شده خود را از سیستم مالی آمریکا خارج کند.

فتوای عجیب یک مفتی

شیعه آنلاین- شیخ «محمد العریفی» چهره جنجالی و سرشناس وهابیت در عربستان سعودی در فتوایی که اخیراً صادر کرد، صحبت کردن دختر با پدرش را تنها در صورتی حلال دانست که مادرش نیز حضور داشته باشد!

عملیات جندالشیطان خنثی شد

مهر- سردار حسین ذوالفقاری فرمانده مرزبانی کشور گفت: چندی قبل تروریستهای گروه جندالشیطان قبل از ورود به خاک کشور در درگیری مسلحانه با نیروهای مرزبانی متواری شدند.

واکنش معتضد به «خاتون»

باشگاه خبرنگاران- خسرو معتضد در واکنش به اظهارات کلهر در ضمیمه «ایران» گفت: آقای کلهر گاهی اوقات قاطی می کند و حرفهایی می زند که سندیت تاریخی ندارد. من با کلهر دوست هستم اما در تاریخ با پدرم هم شوخی ندارم. این مزخرفات به هیچ عنوان درست نیست.

جمهوری اسلامی

* دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس، به نمایندگی از حزب محافظه کار، از بررسی و تحلیل تنزل مسائل اخلاقی در جامعه انگلستان خبر داده و اعلام کرد که کابینه درصدد تغییراتی در این زمینه است. کامرون، مشکلات را به گردن حزب رقیب می‌اندازد و می‌گوید: حوادث اخیر در انگلستان، هشداری برای آگاه شدن مقامات این کشور از مشکلات اجتماعی شهروندان این کشور است که به مدت یک دهه - دوران حاکمیت حزب کارگر - هر چند معضلات اجتماعی، رشد سریعی داشته، همواره نادیده گرفته شده است. علاوه بر این، نخست‌وزیر انگلیس اعتراف کرد: مشکلات فرهنگی و اجتماعی، جامعه انگلستان را چند پاره کرده و این ناشی از بی‌مسئولیتی‌هایی است که هم اکنون در جامعه انگلستان وجود دارد. وی در این باره از وجود شمار زیاد فرزندان بی‌والدین در انگلستان، مدارس غیرقانونی، وجود مزایایی که کاری برای آن انجام نشده و کنترل نشدن جوامع در انگلستان سخن گفته است.

* رئیس بنیاد فقهی ائمه اطهار در پاسخ به سئوالی دریافت کمک مالی از رئیس دفتررئیس جمهور را کذب محض دانست. به گزارش مهر، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی در پاسخ به این سئوال که آیا صحت دارد که دفتر شما از رئیس دفتر رئیس‌جمهور کمک‌هایی دریافت کرده است؟ اظهار داشت: این خبر کذب و افتراء محض است. دفتر آیت‌الله فاضل لنکرانی نیز در اطلاعیه‌ای نوشت: مرحوم آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی مکرراً به شورای مدیریت حوزه علمیه اعتراض کردند که چرا از دولت بودجه‌ای را دریافت می‌کنند و در اواخر عمر درصدد تحریم آن بودند که این مطلب در یک مصاحبه مفصلی که فرزند آن مرحوم در چهارمین سالگرد ایشان داشت مطرح کرد. در این اطلاعیه تأکید شده: این دفتر از هیچیک از دولت‌ها، چه این دولت و چه دولت‌های گذشته تاکنون بحمدالله و لطف خداوند ریالی را دریافت نکرده و امروز که بیش از چهار سال از ارتحال آن مرجع بزرگ می‌گذرد تمام امور ایشان، مراکز فقهی در ایران و سایر کشورها از طریق وجوهات شرعیه اداره شده و نیز تاکنون شهریه ایشان به حوزه علمیه قم و مشهد پرداخت شده است.

کیهان

انجمن روزنامه نگاران ایرانی یا صنف مواجب بگیر رسانه های دولتی بیگانه؟! (خبر ویژه)

اقدام شماری از عناصر فراری وابسته به اپوزیسیون برای راه اندازی یک تشکل شبه صنفی با شرط گذاری قابل تامل همراه بود.

ماجرا از آنجا بودار شد که موسسان گروه مجعولی موسوم به «انجمن بین المللی روزنامه نگاران ایرانی» در شرایط عضویت خود خواستار ارائه قرارداد کاری شده اند. سایت ایران گلوبال در این باره نوشت: واقعیت این است که در میان صدها نفری که به شکل حرفه ای در خارج از کشور به کار روزنامه نگاری مشغولند تنها تعداد بسیار اندکی از آنان از راه خبرنگاری، حقوق و یا دستمزد دریافت می کنند و دارای قرارداد کاری اند. در حالی که بسیاری از روزنامه نگاران با انگیزه آزادی خواهی در کنار شغل واقعی خود به کار روزنامه نگاری مشغولند بطور مثال مدیران، گردانندگان، گزارشگران و نویسندگان رادیو، تلویزیون های ماهواره ای و همچنین توسط یکصد سایت اول اپوزیسیون روزانه ده ها هزار نفر مخاطب در دنیای «دیجیتال» دارند. اما از دید این چند نفر هیئت موسس یعنی خانم نوشابه امیری و آقایان علیرضا نوری زاده، احمد رافت، نیک آهنگ کوثر، هوشنگ اسدی، کامبیز فروهر و روزبه میرابراهیمی که همگی در برابر کار پول دریافت می کنند و قرارداد کاری با بنگاه های خبری دولت ها دارند عضو روزنامه نگاران «انجمن ایرا» محسوب می شوند و بقیه فاقد شرایط عضویت شناخته می گردند، چرا که بطور مثال آنان قرار کاری با صدای آمریکا، رادیو فردا، دویچه وله، رادیو فرانسه، سایت روز و رادیو زمانه ندارند.

در واقع موسسان گروه مذکور، تلاش داشته اند صنف مواجب بگیران ایرانی در رسانه های دولتی آمریکا و انگلیس وفرانسه و آلمان را تحت حمایت بگیرند.

تاج زاده: اصلاح طلبان با هم اختلاف دارند و نمی توانند تصمیم واحدی بگیرند (خبر ویژه)

عضو دوزیست حزب مشارکت و سازمان مجاهدین اذعان کرد که اگر افراطیون تاکنون نتوانسته اند پروژه تحریم انتخابات را به اجرا بگذارند، اختلاف در میان جبهه اصلاح طلبان است.

سایت «کلمه» مصاحبه ای را از تاج زاده مربوط به زمان مرخصی وی منتشر کرد. تاج زاده در این مصاحبه می گوید: علت اینکه ما تاکنون نتوانستیم به سمت عدم شرکت در انتخابات برویم، این بود که اختلاف زیادی در جبهه اصلاح طلبان وجود داشت بویژه بخش هایی بودند که به هر دلیلی معتقد به شرکت در انتخابات بودند. این مساله باعث می شد ما نتوانیم نیرویمان را متمرکز کنیم و استراتژی واحدی برای عدم شرکت در انتخابات در پیش بگیریم. چرا که عدم شرکت در جایی ممکن است که یک جناح با تمامیت خود بتواند تصمیم بگیرد و به محض این که دو قسمت شود، شمشیر دو دم جناحی که با عدم شرکت می خواهد حکومت را مجبور کند تا به انتخابات آزاد تن دهد، بسیار کند می شود و رژیم از آن بخشی که می خواهد در انتخابات شرکت کند، استفاده می کند. به نظر من این نخستین انتخاباتی است که کل جبهه اصلاحات می تواند در آن شرکت نکند.

وی اصلاح طلبانی را که بخواهند در انتخابات شرکت کنند، تهدید به رسوا شدن کرد و در اظهاراتی سرتاپا تناقض گفت: درباره انتخاباتی آزاد در یک جمله، هرکسی که در چارچوب قانون اساسی بخواهد فعالیت کند، با هر گرایش و اعتقاد و اندیشه ای باید حق داشته باشد در انتخابات شرکت کند و نماینده مردم باشد، مگر اینکه رای اکثریت را نیاورد. اگر از من بپرسند آیا سکولارها هم حق دارند، می گویم ترکیه به عنوان یک مدل درست، دموکراسی را با اسلام سازگار کرد و الگوی عملی ارائه داد. در ایران هم باید به رقابت با سکولارها بپردازیم. بنابراین انتخابات آزاد یعنی این که صلاحیت هرکس که می خواهد در چارچوب قانون اساسی فعالیت کند رد نشود.

وی توضیح نمی دهد که چگونه هم می توان در «چارچوب قانون اساسی» وارد فعالیت انتخاباتی برای ورود به حاکمیت شد و هم در عین حال معتقد به جدایی دین از سیاست و سکولاریسم بود که ذاتا در تعارض با «جمهوری اسلامی» قرار دارد. این همان روش منافقانه و شترمرغی بود که طیفی از افراطیون متظاهر به اصلاح طلبی از سال 76 تا سال 88 به کار بستند.

تاج زاده درباره شرکت اصلاح طلبان در انتخابات مجلس هشتم و فهرست 30نفره یاران خاتمی نیز که با شکست مطلق مواجه شد، گفته است: در مجلس هشتم در تهران باید لیست حداقلی معرفی می کردیم، نه سی نفر را لیست می دادیم و چهره های ناشناخته را معرفی می کردیم. با این کار جناح مقابل را هم به اتحاد رساندیم، در حالی که اگر 5 نفر از چهره های اصلی خود را معرفی می کردیم، آنان به چند بخش تقسیم می شدند.

سازمان منافقین یا فتنه سبز کدام دریوزه تر است؟! (خبر ویژه)

یک پایگاه اینترنتی وابسته به اپوزیسیون، تحرک محسن کدیور و برخی همراهان وی برای نزدیکی به دولت آمریکا و جایگزینی با گروهک منافقین را به باد انتقاد گرفت.

«اخبار روز» در مطلبی به قلم یکی از عناصر جدا شده منافقین، دریوزگی آمریکا به هر بهانه را مورد تخطئه قرار داد و نوشت:بزرگ ترین و رسمی ترین تروریست جهان (آمریکا) که- به طور خاص الخاص- تروریست نژاد پرست بنیادگرای مرتجع جنایتکاری به نام دولت اسرائیل را نیز در پناه خود گرفته است، این روزها در ارتباط با نگاه داشتن یا بیش از این نگاه نداشتن نام سازمان مجاهدین در «لیست سیاه» خود یا همان لیست معروف سازمان های از نظر او تروریست، در حال تصمیم گیری است. همزمان پاره ای از عناصر مشکوک و بدتر از مشکوک، به همراه بعضی از کسانی که خود را حامی «جنبش سبز» می نمایانند، دست به دامان هر کس و ناکسی در آمریکا شده اند تا مانع خروج نام سازمان از لیست سیاه شوند. رسوایی عمل اینان، آشکارتر از آن است که نیازی به توضیح یا توصیف یا تشریح داشته باشد.

نویسنده تاکید می کند: آویزان شدن سران راه گم کرده سازمان مجاهدین خلق، به دامان کثیف ترین و نابکارترین جناح امپریالیسم، نمی تواند توجیه کننده آویزان شدن گروهی دیگر که متاسفانه نام جنبش را نیز با رفتار خود آلوده می کنند، به دامان جناح دیگر امپریالیسم، و خواهش و تمنا از او برای نگاه داشتن نام سازمان مجاهدین در لیست تروریستی خود باشد. آن کس که به نیروی توده ها متکی است، خود را به این جناح و آن جناح امپریالیسم نمی آویزد. نه برای زمینه سازی تجاوز نظامی به ایران به امید شکستن تغاری و ریختن ماستی و بقیه قضایا؛ و نه برای گدایی و دریوزه گری با در دست گرفتن کاسه شکسته ای که او برای نهان کردن بند زدگی هایش، بر آن رنگ سبز زده است. لکه ننگ این دریوزگان بسیار سیاه است.

گفتنی است هفته گذشته افرادی نظیر کدیور، جهانبگلو، حقیقت جو، مهرزاد و بروجردی اقدام نامه مشترکی را با برخی مقامات اطلاعاتی سابق آمریکا نظیرجان لیمبرت و گری سیک امضا کردند که هر چند در ظاهر از آمریکا می خواست سازمان منافقین را از فهرست گروه های تروریستی خارج نکند، ضمنا خواستار تمرکز واشنگتن بر حمایت از فتنه سبز شده بود.

دست این سازمان به خون 180 هزار نفر آلوده است (خبر ویژه)

مشکل سازمان مجاهدین (منافقین) فقط این نیست که آنها تروریست هستند بلکه آنها مرتکب جنایت علیه بشریت هم شده اند.

سایت بالاترین با انتشار تحلیل فوق نوشت: سازمان مجاهدین خلق [منافقین] با اکثر گروه هایی که در لیست «سازمان های تروریستی» وزارت امور خارجه آمریکا قرار دارند یک تفاوت عمده دارد که آن طور که باید و شاید به آن پرداخته نشده است. آن هم اینکه این سازمان در کنار مبادرت به اعمالی که منجر به قرار گرفتنش در این فهرست شده است، مظنون به ارتکاب جنایاتی نیز هست که در قوانین بین المللی بالاترین و جدی ترین جرائم محسوب می شوند. آن طور که شواهد و اسناد نشان می دهد، سازمان متهم است که در تعقیب و پیشبرد سیاست های دولت صدام در عراق، در سرکوب وسیع و سیستماتیک شیعیان و اقلیت کرد آن کشور- به ویژه در اوایل دهه 90 میلادی- نقش بسزایی داشته است. سرکوبی که مطابق منابع گوناگون بین 100هزار تا 180 هزار نفر تلفات و حدود دو میلیون آواره عراقی بر جای گذاشته است و پرونده های مرتبط با آن کماکان در دادگاه های عراق توسط بازماندگان قربانیان در حال پیگیری است.

بالاترین افزود: به عبارت دیگر، سازمان هم به دلیل اقدامات و خط مشی خشونت آمیزش یک سازمان تروریستی محسوب می شود و هم - علاوه بر آن- به دلیل جنایاتی که سرانش در کنار نیروهای دولت سابق عراق مرتکب شده اند، متهم به ارتکاب «جنایت علیه بشریت» است. سایر گروه هایی که در لیست وزارت امور خارجه آمریکا قرار دارند الزاما با چنین اتهامات سنگینی از منظر حقوق بین الملل مواجه نیستند و بسیاری از رهبران آنها حداکثر متهم به این هستند که در پیگیری اهداف سیاسی شان به روش ها و ابزار «تروریستی» متوسل شده اند. این ویژگی سازمان یک مسئله جزئی و قابل اغماض نیست. بلکه نکته بسیار مهمی است که باید بیش از این مورد توجه مقامات آمریکایی و رسانه های این کشور قرار بگیرد.

یادآور می شود هم اکنون تلاش هایی در جریان است تا سازمان منافقین را از فهرست گروه های تروریستی وزارت خارجه آمریکا خارج کند.

برخی سخنگویان جنبش سبز نفوذی جمهوری اسلامی هستند (خبر ویژه)

«از قرار معلوم جنبش سبز طفل یتیمی است که هر از چند گاهی تعدادی قیم خودخوانده پیدا می کند که به جای افزودن بر اعتبار آن، از اعتبارش می کاهند.»

پایگاه اینترنتی خودنویس وابسته به شماری از روزنامه نگاران فراری درجه2 و 3 ضمن انتشار مطلب فوق به نقل از گروه موسوم به «اعلامیه سبز» نوشت: اتحاد همه نیروهای مخالف رژیم اسلامی یک ضرورت است. در شرایط کنونی همه نیروها از سازمان مجاهدین [منافقین] گرفته تا چپ ها و اصلاح طلبان اصیل به راستی با رژیم مبارزه می کنند اما تعدادی سخنگوی خودخوانده هم با رنگ سبز تراشیده شده اند که اکثرا تعدادی خارج نشین بی درد هستند، از راه دور به ناگاه مشغول دل سوزاندن برای جنبش سبز شده و به نسخه پیچی رو آورده اند. لازم به ذکر است تعدادی از ایشان تا قبل از جریانات این دو ساله رفت و آمدهای مرتبی به ایران نیز داشته و هم از نعمت زندگی آزاد در خارج از کشور بهره برده اند و در عین حال هر از چند گاهی هوای وطن کرده چرخی نیز در مناطق مرفه نشین تهران زده اند. به نظر می رسد بیشترین هزینه ای که اکثر این سخنگویان خودخوانده در راه جنبش سبز پرداخته اند، بهای همان بلیط هواپیمایی است که برای رفت و آمد بین تهران و ایالات متحده متقبل می شده اند.

این بیانیه خواستار ائتلاف همه مخالفان جمهوری اسلامی از سلطنت طلب مشروطه خواه تا مارکسیست ها و تروریست ها (سازمان منافقین) شده و تصریح می کند که فقط دلالان سیاسی باعث اختلاف در این جبهه اپوزیسیون می شوند.

اوباما روی شیب تند منحنی سقوط (خبر ویژه)

در حالی که پیش بینی های اقتصادی درباره بازگشت رکود به اقتصاد آمریکا شدت یافته، نظرسنجی ها نشان می دهد میزان محبوبیت اوباما در کشور خود به پایین ترین سطح رسیده است.

به گزارش پرس تی وی، پیش بینی ها درباره رشد اقتصادی و فرصت های شغلی، گمانه زنی ها در مورد شروع دور دوم رکود اقتصادی در آمریکا را بیش از پیش تقویت کرده است. 39 تحلیل گر اقتصادی در نظرسنجی که یو.اس. ای تودی انجام داده است، احتمال سقوط آمریکا به یک دوره رکود دیگر را 30 درصد عنوان می کنند که این آمار در مقایسه با پیش بینی های سه ماهه قبل 2 برابر شده است. بر اساس پیش بینی های سه ماه گذشته، احتمال سقوط آمریکا به یک دوره رکود دیگر، 15 درصد عنوان شده بود.

اکنون بسیاری از تحلیل گران پیش بینی می کنند که دولت برای خروج کشور از یک دوره رکود دیگر راه دشواری پیش رو دارد چرا که دیگر ابزارهای مقابله با این روند، از جمله پایین آوردن نرخ بهره و ارائه محرک های اقتصادی را در اختیار ندارد.

پیش بینی ها حاکی از آن است که رشد اقتصادی آمریکا در سال آینده از 1/3 درصد به 5/2 درصد کاهش یابد.

همزمان بر اساس نتایج آخرین نظرسنجی اعلام شد محبوبیت اوباما در میان مردم آمریکا به 39 درصد سقوط کرده که کمترین میزان طی 3 سال گذشته است. مطابق نتایج نظرسنجی موسسه گالوپ 54 درصد آمریکایی ها اوباما را ناتوان از تحقق وعده های خود می دانند. 2 ماه پیش به دنبال انتشار خبر ترور بن لادن، محبوبیت اوباما موقتاً به 53 درصد رسید اما تداوم اتفاقات منفی در حوزه های اقتصادی و سیاست خارجی باعث شده که 61 درصد آمریکایی ها از وی رویگردان شوند.

چنار و منار و چاخان و پاخان آقا اردشیر (خبر ویژه)

چاخان و پاخان های رئیس گروهک یک نفره شورای هماهنگی سبز حتی خبرنگار رادیو فردا را نیز به انکار و اعتراض واداشت.

اردشیر امیرارجمند در مصاحبه با رادیو فردا چندبار با اعتراض و اشکال خبر نگار این رادیو مواجه شد که معتقد بود هیچ نشانه ای از زنده بودن جنبش سبز وجود ندارد. امیر ارجمند در این مصاحبه اذعان کرد که محدود کردن ارتباطات موسوی و کروبی با خارج، فتنه گران را از رمق انداخته است اما با این حال ادعا کرد که جنبش زنده است. این ادعا چنان گزاف بود که خبرنگار به امیرارجمند گفت چه نشانه ای برای زنده بودن جنبش دارد. مشاور فراری موسوی در پاسخ مدعی شد اختلاف عمیقی که در جناح مقابل وجود دارد به علت حضور جنبش است(!) این ادعا در حالی است که پیش از فتنه سبز نیز اختلاف های سلیقه ای مختلف امری رایج در کشور بود و اتفاقاً عمق خباثت دست اندرکاران فتنه سبز باعث هوشیاری همه طیف ها و تقویت اتحاد در جبهه معتقدان به انقلاب اسلامی شد. به عنوان مثال خط زدن شعار جمهوری اسلامی و ادعای جمهوری ایرانی، یا شعار دادن به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی و حرمت شکنی روز عاشورا باعث شد بسیاری از چهره های سیاسی که مثلا انتقاداتی به برخی اجزای دولت داشتند، در ماجرای فتنه به میدان بیایند و علیه این جریان خائن موضع علنی بگیرند.

امیر ارجمند در مصاحبه با رادیو فردا تلاش کرد خود شورای هماهنگی کذایی را فعال نشان دهد. وی دو هفته پیش یک نشست محفلی را در پاریس تدارک کرد که رسانه های وابسته به اپوزیسیون از آن به عنوان «مجلس ختم» یاد می کند. درست به همین دلیل هم بود که خبرنگار رادیو فردا، به وی گفت«شورا زمانی که تشکیل شد بنا بود وظیفه انتقال پیام رهبران جنبش را به بیرون ایفا کند و زبان آن ها شود. گذشته از فعالیت ماه های نخست شورای هماهنگی، عملا این اتفاق نیفتاد. علت اینکه شورای به تدریج ساکت تر شده و وظیفه اولیه خود را نمی تواند انجام دهد، چیست؟»

امیر ارجمند در پاسخ ادعا کرد که «کار شورا صرفاً بیانیه صادر کردن نیست و ما تلاش خستگی ناپذیری برای هماهنگی انجام داده ایم». وی همچنین درباره سوال خبرنگار که می پرسید چطور با داخل ارتباط برقرار کرده اید، مدعی شد «مگر شورا خارج از ایران است که شما این را می پرسید؟»! خبرنگار نیز بلافاصله گفت « به هر حال شما تنها فرد شناخته شده عضو شورا، بیرون از ایران هستید». با این حال امیر ارجمند از رو نرفته و ادعا کرد شورا متصل به پایگاه مردمی در داخل کشور است(!)

ادعای گزاف داشتن پایگاه مردمی در حالی است که آخرین فراخوان های زنجیره ای شورای کذایی از اسفند 89 تا خرداد 90 با بی اقبالی مطلق عمومی مواجه شد و سناریوی نبوغ آمیز راهپیمایی سکوت در پیاده روهای شمال شهر تهران، با استهزای عمومی در فضای سایبری و مجازی مواجه گردید.

خراسان

تابناک مدعی شد

بانک خصوصی آریا با دارایی بانک دولتی صادرات در حال راه اندازی می باشد و تسهیلات اعطایی بانک صادرات به شرکت سرمایه‌گذاری «امیدمنصور» و شرکت «مه‌آفرید» که متعلق به فردی به نام «ا . خ» است جهت بانک آریا واگذار می‌شود؛ تسهیلاتی بی‌سابقه در تاریخ بانکداری ایران است! و هرچند رئیس بانک مرکزی از توقف فعالیت‌های راه‌اندازی بانک آریا خبر داد، بررسی‌ها حاکی است که روند تأسیس این بانک خصوصی هنوز با اتفاقات جالبی همراه است.

فرارو نوشت

عبدا... ناصری عضو شورای هماهنگی اصلاحات گفت :سید هادی خامنه ای به عنوان رئیس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و سخنگوی این جبهه انتخاب شده است.

صراط مدعی شد

در نامه ای که با امضای اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر ریاست جمهوری ، با دستور احمدی نژاد یکی از اعضای گروه مشاوران جوان ریاست جمهوری که از اقوام نزدیک به احمدی نژاد محسوب می شود قرار است تا به تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه امیر کبیر مشغول شود .

مردم سالاری

جریان انحرافی قصد دارد فردی به نام «س» را که پیش از این مدیر کل یکی از وزارت خانه های حساس کشور بوده و به دلیل ارتکاب تخلفات شغلی برکنار و دستگیر شده بود را به عنوان گزینه پیشنهادی معاونت جدید حفاظت اطلاعات ریاست جمهوری به احمدی نژاد معرفی کند.

مردم سالاری

مدیرکل دادگستری استان هرمزگان رسیدگی به یک پرونده سنگین اختلاس از بانک ملی را تاییدو تصریح کرد: این پرونده اختلاس 139 میلیارد تومانی بانک ملی در بندرعباس به دادگستری این شهرستان ارجاع شده و رسیدگی به آن آغاز شده است.

اعتماد

علی مطهری نماینده تهران در گفت وگویی تفصیلی با فارس گفت: بخشی از اصول گرایان عملا آزادی بیان را متاسفانه قبول ندارند. کم کم متوجه شدم که تیپ خاصی در اصول گرایان وجود دارد که با نوع برداشت خود از ولایت فقیه و آزادی بیان برای انقلاب مضر هستند. وی همچنین درباره مناظره های انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: اگر موسوی اسم محصولی را برد وزیر دولت احمدی نژاد بود اما هاشمی چه زمانی گفت من حامی موسوی هستم؟ آیا شما در مناظره حق داری به حامی کاندیداها حمله کنی؟... کمیسیون اصل ۹۰ هیچ گاه نگفت که درآمدهای محصولی مشروع است و آن پرونده مفتوح است.

تهران امروز

بادامچیان قائم مقام حزب موتلفه در مورد ویژه نامه خاتون روزنامه ایران گفت:این ویژه نامه بحث انتخاباتی نیز دارد و یکی از اهدافش آماده کردن اذهان عمومی برای شرکت در انتخابات آتی مجلس است. چراکه نسبت به آقای علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، قالیباف شهردار تهران و هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، هم اظهارنظر و به نوعی با اظهاراتش آنها را تخریب کرده است.

آسوشیتدپرس

مقام‌های قضایی آمریکا روز دوشنبه اعلام کردند که داوود بنی‌عامری، شهروند ایرانی که به صورت قانونی در ایالت کالیفرنیا سکونت داشت روز جمعه از سوی دادگاه فدرال شیکاگو به ۵۱ ماه حبس محکوم شده‌است.

رادیو آمریکا

دزدان دریایی سومالیایی با دریافت مبلغ درخواستی یک کشتی متعلق به ایران را که ۱۸ ماه پیش به گروگان گرفته بودند آزاد کردند.به گفته یک گروه ناظر دریایی، کشتی باربری ایرانی با پرچم مالت که در فوریه ۲۰۱۰ به گروگان گرفته شده بود روز شنبه با ۲۱ خدمه اش آزاد شد.کشتی مذکور هنگام ربوده شدن از امارات متحده عربی بسوی سنگاپور در حرکت بود.

رادیو آلمان

گروهی تقریبا هزار نفره از شهروندان آمریکایی، از موسسه‌ مالی «کلیراستریم» در لوکزامبورگ به دلیل ارتباط احتمالی با ایران به دادگاه شکایت کرده است. کلیراستریم وابسته به بورس آلمان است.

رادیو آلمان

رادیو بین‌المللی چین به نقل از مهدی صفری، سفیر ایران در پکن گزارش داد که حجم مبادلات تجاری ایران و چین در آینده‌ای نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار خواهد رسید. سفیر ایران در مصاحبه اش با این رسانه چینی گفته است که مبادلات تجاری ایران و چین در سال ۲۰۱۰ میلادی به حدود ۳۰ میلیارد دلار رسیده است.

رادیو فرانسه

سخنگوی وزارت امورخارج ایران، خارجیان را از دخالت در اوضاع سوریه برحذر داشت و بر این نکته تأکید کرد که به گفت او "مسأل سوریه یک مسأل داخلی این کشور" است.

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات