صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۴  ، 
کد خبر : ۲۲۵۰۰۵

اخبار ویژه برخی از روزنامه های 7شهریور 1390


وطن امروز

اعترافات کروبی بزودی از تلویزیون پخش می‌شود!

سایت رسمی مهدی کروبی به نقل از کمپین حقوق بشر (متشکل از حامیان سران و فعالان فتنه) از احتمال پخش اعترافات تلویزیونی مهدی کروبی خبر داد. به گزارش جهان، این سایت مدعی شده که اعترافات کروبی بزودی پخش می‌شود اما این اعترافات اجباری است. سحام نیوز از قول کمپین مذکور نوشته است: روانشناسان در حال آماده کردن شرایط حضور کروبی در تلویزیون هستند. نگرانی از وضعیت سلامت مهدی کروبی به دنبال اظهارات یک منبع آگاه از درون ایران که به کمپین گفت چندین روانشناس تلاش می‌کنند «آقای کروبی را برای حضور در تلویزیون آماده کنند»، دوچندان شده است. به ادعای آنان «فشارسنگینی روی این رهبر معترض بعد از انتخابات وارد آمده تا او را وادار به اعترافات تلویزیونی کنند». کمپین موسوم به حقوق بشر و سایت کروبی درباره جزئیات اعترافات وی چیزی ننوشته‌‌اند اما پیش‌تر برخی منابع خبری موضوع پشیمانی او از بخشی از تندروی‌هایش را رسانه‌ای کرده بودند. رسانه‌های اپوزیسیون در جریان اعترافات تلویزیونی فعالان مطرح فتنه همچون محمدعلی ابطحی، محمد عطریانفر و... هم ادعای اجباری بودن آن را مطرح کرده و مدعی شده بودند که اعتراف‌کنندگان پس از آزادی گفته‌های خود را تکذیب خواهند کرد. آنان در همان ایام حتی ادعای خوراندن «قرص روانگردان» به متهمان و زدن «آمپول‌های جادویی» را نیز مطرح کردند! اما وقتی دیدند اعتراف‌کنندگان پس از آزادی هم بر مواضع خود صحه گذاشتند، با انواع توهین‌ها، آنان را خودفروخته و سست‌عنصر خواندند. گفتنی است، فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی، روز گذشته اعلام کرد محل سکونت شیخ تندرو به تازگی تغییر کرده است. همسر کروبی بدون اشاره به ویلای ۳ میلیاردی جماران، گفته بود از ماموران خواستیم که او را به خانه خودمان در جماران منتقل کنند اما آنها این کار را نکردند.

اکبر بود حسن!

در پی مصاحبه موسوی‌لاری، وزیر کشور دوران اصلاحات با یک هفته‌نامه و بیان این نکته از سوی وی که اکبر گنجی به عنوان مدیر داخلی با شورای نگهبان همکاری داشته است، اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان این مطلب را تکذیب کرد. به گزارش ایرنا، در جوابیه اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان آمده است: فردی که مصاحبه شونده، او را با اکبر گنجی اشتباه گرفته است، «حسن گنجی» بوده که اکنون نیز در داخل کشور است و اکبر گنجی سابقه هیچگونه همکاری با شورای نگهبان نداشته است. در اطلاعیه شورای نگهبان همچنین آمده است: جای تامل است که افرادی با ادعای سوابق سیاسی، اینگونه اشتباهات فاحش را مرتکب می‌شوند، مگر آنکه نیات سیاسی خاصی را دنبال کنند.

ایران

جریان انحرافی به دنبال عملیات گروگانگیری است!

خبر اول این که یک سایت خبری خاص که دائماً به دنبال اخبار محرمانه و در گوشی است در آخرین سری از افشاگری‌های خود از ارتباط ویژه جریان انحرافی و جریان اصلاحات و همچنین برنامه‌های خاص این جریان برای گروگانگیری خبر داد!این سایت در این خصوص می‌نویسد: «چهره‌های برجسته اصلاح‌طلبان اقدامات جریان انحرافی را تلاش هدفمند برای احیای جریان دوم خرداد خوانده‌اند!» سایت مذکور در مورد برنامه‌های جریان انحرافی برای گروگانگیری نیز می‌گوید: «این جریان می‌خواهد اگر مزاحمتی برای اهداف انتخاباتی‌اش پیش آمد، برخی از طرح‌های مهم کشور را به گروگان گرفته و زمینه‌های شکست آنها را فراهم نماید!»

 راهکارهای شهرداری تهران برای مقابله با ویژه‌نامه‌های آینده !

خبر دیگر این که سایت منتسب به شهردار تهران در مطلبی تحت عنوان «راهکارهای تقابل با ویژه‌نامه‌های آینده خاتون» از همه فعالین رسانه‌ای و سیاسی خواست برای مقابله با این نشریه به پا خیزند و راهکارهای مناسب بیندیشند!این سایت در بخشی از خبر خود می‌نویسد: «امروز با پدیده خاتون و خاتونیان مواجهیم و در برابر هجمه و تحرکات دین‌ستیزان و قدرت‌طلبان باید از چنبره درآییم و تمهیدی بیندیشیم.»

 اهداف ویژه‌نامه خاتون مشخص شد!

شنیدیم که سایت منتسب به علیرضا زاکانی که علاقه زیادی به برگزاری نظرسنجی‌هایی از جنس برنامه 90 دارد در آخرین دست از این برنامه علمی - پژوهشی! خود اهداف اصلی از انتشار خاتون را مشخص کرد.این سایت مدعی شد در نظرسنجی که 3572 کاربر در آن شرکت کرده‌اند، 48 درصد از جمعیت آماری تصریح نموده‌اند که این اقدام موهن! برای جذب بدحجاب‌ها صورت گرفته است. گفتنی است گزینه‌های دیگر این نظرسنجی عبارت بودند از: خاتون با هدف ایجاد اختلاف در جامعه منتشر شده است، خاتون با هدف توجیه کم‌کاری دولت منتشر شده است و خاتون با هدف مخالفت با حجاب منتشر شده است.نکته دیگر اینکه سایت خبری فارس در یادداشتی که با هدف بررسی اهداف ویژه‌نامه خاتون منتشر کرده بود، تصریح نموده: «آنچه مهم است نمره قبولی است که از سوی مخاطب به ویژه‌نامه خاتون داده شده است.»

 تغییر در سبک زندگی به وسیله ویژه‌نامه‌های دکوراسیون!

با خبر شدیم که سایت خبری مشرق مدعی شد روزنامه با چاپ ویژه‌نامه دکوراسیون، آشپزخانه و خودرو آخر هفته‌های خود به دنبال تغییر سبک زندگی ایرانیان است! این سایت که چندی پیش در یک خبر دروغ اعلام کرده بود بعد از ویژه‌نامه خاتون درصدد انتشار ویژه‌نامه‌های دیگری با موضوعات موسیقی، ولایت فقیه، ازدواج موقت و... است این بار و در ادعای جدید خود نوشته: «ویژه‌نامه‌های سعی می‌کنند زندگی مدرن و ایده‌آل را تنها با استفاده از کالاهای غربی امکانپذیر جلوه دهند!» قابل توجه این که سابقه این ویژه‌نامه‌ها به دوران مدیریت قبلی مؤسسه بازمی‌گردد. گفتنی است ادعای سایت مشرق به قدری غیر واقعی و بی منطق است که بیشتر کاربران نظردهنده در مورد این خبر به این نحو از تحلیل‌ها شدیداً اعتراض کردند.

 نخستین قربانی جریان انحرافی هم معلوم شد!

خبر رسیده که رئیس برکنار شده فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو خود را نخستین قربانی مبارزه با جریان انحرافی در ورزش دانست! آیت‌اللهی که از برکناری‌اش بشدت ناراحت بوده، این جابه‌جایی مدیریتی در وزارت ورزش و جوانان را به جریان موهوم انحرافی نسبت داده و اظهار داشته است:«آقای عباسی! اینجا وزارت تعاون نیست که بخواهید به مردم وام بدهید، اینجا وزارت ورزش است. این کوچه سر می‌شکند دیوارش! بیایید ببینید که من نخستین قربانی مبارزه با جریان انحرافی در ورزش هستم!» گفتنی است وزارت ورزش و جوانان روز گذشته در اطلاعیه‌ای علت برکناری آیت‌اللهی را ردصلاحیت وی از سوی مراجع امنیتی اعلام کرد.

 چون برای رفع ابهام نامه منتشر کردند، می‌خواهند در برابر مرجعیت بایستند!

یک خبر دیگر این که حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا رئیس دفتر جامعه مدرسین در واکنش به نامه سرپرست روزنامه به حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، بدون هرگونه نقد محتوایی نسبت به این نامه و ضمن تصریح اینکه سؤال و جواب در اسلام نهی نشده تأکید کرد جریانی به وجود آمده که به دنبال ایستادگی در مقابل سخنان مرجعیت و علما است! بی‌ریا سپس نسبت به پشت پرده خاتون افشاگری کرده و می‌گوید: «انتشار این ویژه‌نامه از سر صدق و عقیده نیست، بلکه سیاسی‌کاری و پیگیری اهداف خاص است!»

 43 نفر یا سه، چهار نفر؟!

دست آخر این که یکی از سایت‌های خبری منتسب به شهردار تهران مدعی شد روزنامه ایران 43 نفر از خبرنگاران خود را اخراج کرده است! و پس از اخراج نیز به آنان حق و حقوقی نداده است. این ادعای دروغ درحالی صورت می‌گیرد که اصولاً اخراج 43 خبرنگار از یک رسانه از لحاظ عقلی امکان‌پذیر نیست. تعداد خبرنگارانی که اخیراً به همکاری با روزنامه پایان داده‌اند به 3 یا 4 نفر بیشتر نمی‌رسد.

جمهوری اسلامی

* بعد از انتشار توضیحات بانک صادرات ایران در مورد اختلاسی که با سوءاستفاده یک سرمایه‌دار از نام و اعتبار بانک صادرات صورت گرفته، اکنون مردم این سؤال را مطرح می‌کنند که این شخص چگونه توانسته سه هزار میلیارد تومان اختلاس کند؟ مردم می‌پرسند چرا افراد دانه درشتی که به این شخص برای انجام این اختلاس بزرگ کمک کرده‌اند تحت تعقیب قرار نمی‌گیرند؟ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با "خانه ملت" گفته است: "حجم بالای مبالغ اختلاس شده نشانه‌ای از وجود دست‌های پشت پرده‌ برای فراهم کردن شرایط انجام این اختلاس می‌باشد".

* سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با ارسال نامه‌ای درباره خبر ستون جهت اطلاع مورخ 23/5/90 توضیح داد: "در ارتباط با خبر تحت عنوان آفت‌های بنام مرض فوزاریوم معروض می‌دارد؛ بیماری فوزاریوم نوعی بیماری قارچی می‌باشد که دارای گونه‌های مختلفی بوده و در محصولات مختلف، منجر به بیماریهای متنوعی می‌گردد. بیماری فوزاریوم خوشه که گونه‌ای از این بیماری می‌باشد، باعث خشکیدگی و لاغر شدن دانه‌های گندم شده و در نهایت باعث کاهش عملکرد می‌گردد، گونه‌هایی از این بیماری میزبانهای متعددی به غیر از گندم که از جمله در ذرت منجر به بیماری می‌گردد،‌ ولی عمده خسارت آن در گندم متظاهر می‌شود. عامل بیماری اسپور قارچی بوده و بصورت هوازاد از بقایای گیاهان باقیمانده از کشت‌های قبلی در جاهایی که شرایط آب و هوایی (رطوبت - حرارت) مناسب باشد و در کنار عدم رعایت مسائل به زراعی و تناوب، تولید اسپور و بیماریزایی می‌کند. برای کنترل آن اقدامات به زراعی، تناوب، مبارزه شیمیایی قابل توصیه می‌باشد. بیماری فوق از سال 1376 در منطقه مغان مشاهده گردیده و در سال جاری نیز به شرایط موجود بیماری حادث شده که اقدامات لازم در این خصوص انجام گرفته است که مواردی از آن بشرح ذیل تبیین می‌گردد: صدور اطلاعیه بیش از 17 مورد و توصیه‌های فنی درخصوص مبارزه و کنترل آن، صدور پیامک با تیراژهای بالای 600 عدد در 4 نوبت، اجرای برنامه‌های تلویزیونی به تعداد 5 اجرا در مورد بیماری فوزاریوم و رنگ زرد، اطلاع رسانی در اخبار توسط مسوولین جهاد کشاورزی استان، اجرای کلاسهای ترویجی بالای 40 مورد توسط کارشناسان شبکه‌های مراقبت و پیش آگاهی، رعایت الگوی کشت، رعایت الگوی صحیح کاشت به مفهوم رعایت تناوب زراعی، مدیریت به زراعی و سایر مسائل فنی کشاورزی پایدار (استفاده از گیاهان نظیر کلزا و پنبه در تناوب با گندم و پرهیز از کشت دوم ذرت بعد از گندم). در نهایت لازم به توضیح است که با توصیفات فوق، انتقال بیماری توسط آب رودخانه کاملاً منتفی بوده و مردود اعلام می‌گردد. شایان ذکر است؛ با توجه به اینکه استان اردبیل جزء سالمترین و پاکترین استانها از نظر سلامت تولیدات بخش کشاورزی می‌باشد، مردم عزیز استان اردبیل نیز مستحضر باشند که سازمان جهاد کشاورزی بعنوان فرزندان راستین آنان جز پرداختن به دغدغه‌های مردم در تامین امنیت غذایی سودای دیگری در سر ندارند."

کیهان

فقط 25 دلقک آمدند 4975 نفر بقیه کجا گم و گور شدند؟ ( خبر ویژه )

گروهک منافقین برای حاشیه سازی در روز قدس وعده تطمیع و انتقال پنج هزار نفر به واشنگتن را داده بود اما در عمل چند ده نفر بیشتر در نمایش این گروه حاضر نشدند.گزارش ها حاکی از آن است که سازمان تروریستی منافقین پس از ناامیدی از مقامات آمریکایی در زمینه حذف نام خود از فهرست گروههای تروریستی، به سراغ لابی صهیونیستی در ایالات متحده رفت تا شاید از این طریق بتواند از بن بست فعلی خارج شود. صهیونیست ها نیز قبل از هر چیز از سران این گروهک خواستند ضمن ترتیب دادن نمایشی در واشنگتن، به حاشیه سازی و انحراف اذهان نسبت به روز جهانی قدس بپردازند. منافقین ضمن دریافت مبلغی هنگفت به صهیونیست ها قول دادند یک تجمع باشکوه را از طریق جمع آوری نیرو در واشنگتن برگزار کنند اما در عمل توانستند هزار نفر را با تطمیع پرداخت هزینه سفر از نقاط مختلف به واشنگتن بکشانند که از این تعداد هم صرفا در حد 25-20 نفر در روز موعود و در محل اعلام شده حاضر شدند و مابقی ترجیح دادند با مواجب دریافتی به خوشگذرانی بپردازند.

در همین زمینه سایت اینترلینک (وابسته به جداشدگان گروهک منافقین) گزارش داد: منابعی از داخل شورای ملی مقاومت (که به عنوان نام دیگری برای سازمان مجاهدین خلق در لیست تروریستی آمریکا قرار دارد) می گویند لابی اسرائیل در واشنگتن مزدوران سازمان تروریستی مجاهدین خلق را اجیر کرده بود تا برای مقابله با تظاهرات بین المللی حمایت از فلسطینیان در روز جمعه بیست و ششم اوت افرادی را کرایه و با خود به واشنگتن بیاورند. سران سازمان بودجه ای را دریافت کرده بودند تا بیش از پنج هزار مزدور کرایه ای را برای مقابله با این تظاهرات به واشنگتن منتقل سازند. البته آنها نتوانستند بیش از هزار نفر را برای این کار بخرند. به این افراد بلیط و پول هتل ارائه گردید و وعده داده شده بود که در ازای دو ساعت شرکت در تجمع ضدفلسطینی مخارج کامل دو هفته تعطیلات در آمریکا را به همراه پول تو جیبی و خرج خرید دریافت خواهند کرد. همچنین به آژانس های دست اندرکار و برگزارکنندگان مبالغ بسیار چشمگیرتری به عنوان پاداش و دستمزد وعده داده شده بود.

واسطه های سازمان به شرکت کنندگان در این کارناوال قول می دهند که تحت هیچ شرایطی و به هیچ دلیلی برخوردی با نیروهای انتظامی آمریکایی نخواهند داشت و تاکید می کنند که از هم اکنون گارانتی کتبی گرفته اند که با حضور رسمی در زیر پرچم سازمان و تظاهرات به نفع گروهی که در لیست تروریستی آمریکا است تحت پیگرد قانونی قرار نخواهند گرفت.با وجود همه این تدارکات، تصاویر منتشره از نمایش جدید منافقین بار دیگر نشان داد که گروهک یاد شده کمترین پایگاهی حتی در میان گروههای مخالف جمهوری اسلامی و آرمان فلسطین ندارد. به همین دلیل به نظر می رسد شرایط سازمان تروریستی مذکور نزد مقامات آمریکایی و صهیونیستی به مراتب بدتر از ماجرای اخیر شود ضمن اینکه آنها باید توضیح دهند غیر از آن 25 نفر دلقک که سر نمایش آورده اند، 4975 مزدور وعده شده دیگر کجا گم و گور شده اند یا لااقل پول هنگفتی که به بهانه این تعداد دریافت شده کجا لفت و لیس شده است؟!

چرا نمی گوید غلط کردم؟! ( خبر ویژه )

دختر خارج نشین و فراری یک بازیگر سینما دنبال بهانه ای برای بازگشت است. به گزارش جهان، اخیراً آقای «ب-ف» پدر «گ-ف» ضمن یادداشتی که در یکی از نشریات زنجیره ای چاپ شده، نوشته است: این روزها بیش از هر چیز به یاد بچه هایی هستم که ایران نیستند و در خارج از کشور فعالیت می کنند، نقاشان، موسیقی دان ها، بازیگران، کارگردانان و... همه هنرمندانی که ایران را ترک کرده اند و دور از اینجا مشغول کارهای هنری شده اند، دلیل آنها برای ترک ایران هر چه باشد، ما باید به این فکر کنیم که چه راهی برای آنها وجود دارد. ما غربت را نمی شناسیم اما وقتی در آن قرار می گیریم، می فهمیم خیلی سخت تر از آن چیزی است که تصور می کرده ایم. من وقتی که در پاریس سکته کردم و چند روزی خوابیدم. ایرانی های مقیم آنجا به دیدنم آمدند و بسیار به من لطف کردند. وقتی به این اتفاقها نگاه می کنم، می بینم جوانانی که ساکن خارج از ایران هستند، عاطفه شرقی شریف خود را دارند، اما غصه ناهنجار غربت هم در دلشان هست و آنها را رنج می دهد. وقتی از دور به آنها نگاه می کنیم، می بینیم دارند زندگی می کنند، کار می کنند و... اما غصه هایشان را نمی بینیم، چرا باید آنها ترجیح دهند جای دیگری زندگی کنند؟ این موقعیت باید سامان داده شود. دولت باید با کسانی که از اینجا رفته اند، برخورد موجهی داشته باشد، چون انسان های شریفی هستند. هم دولت و هم ما باید شرایطی را فراهم کنیم که آنها برای بازگشت احساس امنیت کنند و به فکر برگشتن باشند. اما این اتفاق نمی افتد و این تلخ است.

حاشیه پردازی این بازیگر سینما در حالی است که دختر وی بی هیچ علتی و صرفاً به خاطر شهرت طلبی و چراغ سبزی که از سوی سازمان ناتوی فرهنگی- شاخه هالیوود - دریافت کرد از کشور خارج شد و در اوج فتنه سبز اقدام به کشف حجاب و مصاحبه علیه جمهوری اسلامی کرد اما به سرعت در عرض چندماه، تمام شد و از سر فصل رسانه ها حذف شد. بنابراین آقای «ب-ف» باید صورت مسئله را درست طرح کند که چرا فرزند وی با دشمنان ملت ایران هم پیاله شد و حاضر گردید سیاهی لشگر آنها در جنگ روانی و فرهنگی علیه ملت ایران باشد و معلوم نیست چرا به جای «غلط کردم»، آسمان و ریسمان را به هم می بافند و رطب و یابس می گویند و البته که معلوم است عناصر فراری فریب خورده در کمتر از 6 ماه تمام می شوند و به حاشیه پرتاب می گردند و تازه نوستالژی وطن و غم غربت و آوارگی و احساس بازی خوردگی سراغشان می آید.

اگر این احتمال یک درصد صحیح باشد چه کلاهی سر اپوزیسیون رفته ( خبر ویژه )

علت بی اعتنایی مطلق به فراخوان تازه گروه موسوم به شورای هماهنگی سبز، توسط دویچه وله مورد بررسی قرار گرفت.دویچه وله آلمان با تاکید بر اینکه « فراخوان تکبیر در شب روز قدس با عدم استقبال مواجه شد» از قول «مسیح-ع» روزنامه نگار زنجیره ای متواری نوشت: همان طور که از اسم شورای هماهنگی پیداست، باید هماهنگ کننده همه گروههای سبز باشد. ولی واقعیت این است که چنین نکرده و اتفاقا بیشتر گروههای معترض را ناهماهنگ کرده است. دلیل اصلی این است که در تمام این مدت، از این شورا هیچ حرکتی که در راستای هماهنگ سازی گروههای معترض باشد دیده نشد. در تمام این مدت شورای هماهنگی که می توانست هماهنگ کننده باشد، حتی گروه هایی که همفکر و هم اندیش تر به این مجموعه بودند را متفرق و ناهماهنگ کرده است.این روزنامه نگار خارج نشین همچنین درباره شعار الله اکبر گفت: تاکید می کنم من الزاما با این شعار موافق نبودم اما حتی کسانی که اعتقاد به شعار مذهبی ندارند، ثابت کرده اند که همپای موسوی و کروبی شعار مذهبی دادند اما شورا نتوانست حتی کروبی و موسوی را نمایندگی کند.«رسول- ن» از مخالفان مقیم آلمان در گفت وگو با دویچه وله اظهار داشت: گفتن الله اکبر معنایی نداشت چون راهی کهنه بود اما این موضوع نشان داد که شورای هماهنگی با بدنه بی ارتباط است.

در این میان «روح الله- ش» در دفاع از شورا به دویچه وله گفت: ممکن است راهکارهای شورا خوب یا بد بوده باشد اما رخداد اخیر نمی تواند آزمونی برای موفق نبودن شورا باشد. اتفاقا حوادث بعد از 25 بهمن و راهپیمایی سکوت از آن راهکارهای خلاقانه است[؟!] که باید به سمت آن حرکت کنیم و مدام کارهایی را که قبلا انجام می دادیم، تکرار نکنیم.وی می گوید: به دلایل مختلف در حال حاضر، فضای عمومی جامعه ایران کشش و پتانسیل چنین حرکت هایی را ندارد. البته انداختن همه این طراحی ها به گردن شورای هماهنگی، فکر نمی کنم کار درستی باشد. من هم چنین نقشی برای شورای هماهنگی متصور نیستم. فکر می کنم اتفاقا گروه های خیلی کوچکتر باید بنشینند، برنامه ریزی و طراحی کنند.

از سوی دیگر یک همکار شبکه بالاترین، با بیان اینکه « شورای هماهنگی مقبولیتی ندارد و بهتر است ضمن ارائه گزارشی منحل شود»، نوشت: اعضای شورا باید با این مسئله به طور جدی برخورد کنند که عدم مقبولیت آنها می تواند نتایج وحشتناکی درپی داشته باشد.همکار دیگر این شبکه ضدانقلابی معتقد است: شورای هماهنگی سبز که قرار بود نقش رهبری اعتراضات رو در غیاب موسوی و کروبی ایفا کنه، به دلایل نامشخص سکوت کرده و کوچکترین گامی برنمی داره. برای یک لحظه به این فکر کنیم که این شورا، ساخته و پرداخته خود حکومت باشه برای انحراف جنبش و فراموشی رهبران جنبش و اهداف اون... فقط یک لحظه... اگر یک درصد هم این احتمال صحیح باشه، بعد از چند ماه می بینیم که چه کلاه بزرگی بر سر جنبش گذاشته شده.در همین حال وبلاگ یار قدیمی از جمله همکاران شبکه بالاترین به دفاع از شورای هماهنگی پرداخته و نوشت: اپوزیسیون برنامه ای ندارد و فقط شعار می دهد. این روزها مطالب زیادی در نقد حرکت اخیر و گفتن شعارهای دیگر به جای الله اکبر بالا گرفته است. اگرچه فراخوان اپوزیسیون برای سوت زدن کاری ارزشمند بود اما چرا اجازه ندهیم که کسانی با گفتن الله اکبر (که الزاما به معنی مذهبی بودن شعاردهنده نیست) و اگر هم باشد اشکالی ندارد چون به هرحال مخالفت با نظام تلقی می شود، مخالفت خود را با نظام نشان دهند؟وبلاگ ایران گرین نیز در همین زمینه نوشت: تنها لینک هایی که در بالاترین رای نمی آورند لینک های فراخوان اعتراضی است، جهان دارد از ما ناامید می شود! مدتی است حتی لینک های فراخوان شعار شبانه هم رای نمیارند جالبه که عده ای گیر می دهند که الله اکبر شعار مذهبی است. جالبتر اینکه این کاربران معترض وقتی به لینک های فراخوان اعتراض شبانه گیر می دهند بعد از آنکه لینک را فلج کردند هیچ جایگزینی ارائه نمی کنند و به زندگی روزمره در بالاترین ادامه می دهند. جهان هم دارد از ما ناامید می شود. بی بی سی برنامه تلویزیونی در این ارتباط داشت که چرا اپوزیسیون در رخوت و سکوت پناه برده اند!

احتمال انتقال لیدری اصلاح طلبان از شورای هماهنگی به فراکسیون اقلیت ( خبر ویژه )

یک عضو مرکزیت حزب اعتماد ملی با تاکید بر حضور در انتخابات مجلس گفت، فراکسیون اقلیت مجلس این ظرفیت و توانایی را دارد تا در انتخابات آینده لیدری اصلاح طلبان را برعهده بگیرد.محمد رئوف قادری که عضو مجمع نمایندگان ادوار مجلس است، در گفت وگو با مهر افزود: شورای هماهنگی اصلاحات فعال نیست و فعلا تمایلی برای فعالیت تشکیلاتی ندارد. البته اصلاح طلبان خود به دو گروه تقسیم می شوند، گروه اول در چهارچوب این شورا فعالیت می کنند و خود را مقید به فعالیت تشکیلاتی می دانند و به احتمال زیاد در انتخابات آینده شرکت نمی کنند. در گروه دوم، اصلاح طلبانی قرار دارند که هماهنگ با شورای هماهنگی نیستند و در اصل از شخصیت حقیقی برخوردارند که افرادی که در این گروه بازتعریف می شوند در انتخابات مجلس نهم شرکت خواهند کرد.وی پیش از این هم گفته بود اصلاح طلبان برای مصون ماندن از خدشه دار شدن وجهه شان خود را محدود به لیدرهای شکست خورده این جریان نخواهند کرد لذا مستقل از وابستگی های جناحی و حزبی در عرصه رقابت های انتخاباتی ورود پیدا می کنند.خاطرنشان می شود برخی گروه های اصلاح طلب، شورای هماهنگی و نقش غالب حزب مشارکت و سازمان مجاهدین در این شورا را عامل اصلی بن بست فعلی جبهه اصلاحات و قرار گرفتن در موضع ساختارشکنی و تقابل با نظام تلقی می کنند.

نگرانی فتنه گران ازخبر توبه کروبی ( خبر ویژه )

رسانه های ضدانقلاب از قول یک گروهک که خود را «کمپین بین المللی حقوق بشر»! می خواند اعلام کردند مهدی کروبی در حال آماده شدن برای اعترافات تلویزیونی است.رسانه هایی چون گویانیوز، سحام نیوز، رادیو زمانه، رادیو فردا و... مطلب گروهک یاد شده را مشترکا بازتاب داده اند که مدعی است چند روانشناس در حال آماده کردن کروبی برای حضور در تلویزیون و ارائه برخی اعترافات هستند.این خبر می افزاید: افراد موسوم به «روانشناس»- که در ادبیات اعترافات اجباری یک واژه آشنا و به معنای کارشناسان ورزیده نیروهای امنیتی در شکنجه روانی متهمان و رساندن آنها به مرحله از هم گسیختگی فکری و روانی برای قبول درخواست مصاحبه اجباری تلویزیونی است- هم اکنون با استفاده از حداکثر فشار روانی تلاش می کنند ذهن و روان مهدی کروبی را تخریب و او را برای مصاحبه تلویزیونی آماده سازند.

انتشار این خبر توأم با نگرانی در حقیقت توهینی مجدد به کروبی است چه آن که وی تا چندی پیش به عنوان یکی از رهبران اصلی به اصطلاح جنبش سبز! و حتی شجاع تر از موسوی معرفی می شد. این طیف نگرانند که در صورت زاویه گرفتن کروبی از برخی عناصر فتنه گر و ساختارشکن، ته مانده روحیه فتنه گران نیز بر باد برود و از آن سو، موسوی در بن بستی مهیب تر تنها بماند.خبر اخیر از جنبه دیگری نیز اهمیت پیدا می کند و آن اینکه پریروز سایت جرس (وابسته به حلقه لندن) گویا که از تحولات تازه در کروبی با خبر باشد، به وی حمله کرد و به بهانه اظهارات اخیر محمدعلی ابطحی مبنی بر ضربه زدن جنبش سبز به اصلاح طلبان تصریح کرد: ستاد کروبی بیشترین ضربه را به جنبش سبز زد. این نوع حملات آن هم از طرف فعالان فتنه سبز کم سابقه بوده و توهین به اعضای ستاد کروبی نیز هست. البته حمله به کروبی طی سال های اخیر از سوی محافل ضدانقلاب بارها اتفاق افتاده و این محافل از وی به عنوان کسی که به دروازه خودی (اپوزیسیون) گل می زند و قابل اعتماد نیست یا به عنوان فردی جاه طلب و شهرت طلب یاد کرده اند.خاطر نشان می شود روز گذشته، سایت روزنت کاریکاتوری را منتشر کرد که در آن کروبی به اصلاح طلبانی که دنده عقب گرفته و ابراز وفاداری به نظام می کنند، می گوید: آدم توی حبس باشه بهتره تا کنار شماها باشه.

عوامل رسانه ای تحریک کننده فتنه، برای تشجیع موسوی و کروبی چنین ادعا می کردند که اگر کروبی (یا موسوی) دستگیر بشه، ایران قیامت میشه. اما پس از اعمال برخی محدودیت های ارتباطی برای این دو نفر، هیچ تحرکی از سوی محافل مذکور مشاهده نشد.

خراسان

ابتکار

به دنبال مطرح شدن چند نام برای خداوند از جمله"طیهور" و"طیهار" در برنامه"این شب ها"ی شبکه اول سیما، آیت ا... مکارم شیرازی در سخنرانی خود درقم به بردن چنین نام هایی اعتراض کرد و گفت این اسامی در هیچ کتابی نیامده است.

ابتکار

محمدرضا باهنر، عضو باسابقه اردوگاه اصولگرا، که پیش‌ازاین از اصلاح‌طلبان خواهش کرده بود که در انتخابات شرکت کنند، روز گذشته مجددا درخواست خود را به‌گونه‌ای دیگر تکرار کرد و گفت: اصلاح‌طلبان باید بیایند و موضعشان را نسبت به سران فتنه به روشنی تعریف و به‌صورت شفاف اصلاح‌طلبی را تعریف کنند.

جمهوری اسلامی

عملیات آبگیری سد گتوند در خوزستان طی چند هفته گذشته درحالی ادامه دارد که کارشناسان حوزه آب به ویژه اساتید دانشگاه پیرامون پیامدهای اجرای این عملیات هشدار می‌دهند و این موضوع یکی از دل نگرانی‌های مردم شده که در هر محفلی بحث آن داغ است.

جام جم

به دعوت وزارت خارجه ایران و به مناسبت سی و سومین سال ربودن امام موسی صدر و 2 همراهش، شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین، هیئتی از لبنان به تهران آمده‌اندو قرار است درباره آخرین وضعیت لیبی و آزادی امام موسی صدر بین طرفین رایزنی و گفت‌وگو ‌شود.

کیهان

در پی دفاع های جانانه سایت جرس (وابسته به کدیور)از محمدعلی ابطحی ،گفته می شود ابطحی اطلاعات مهمی از دو سفر محسن کدیور به اسرائیل و برخی از روابط آنچنانی عطاءا...مهاجرانی با لابی صهیونیست ها، دارد کدیور از ترس افشای این اطلاعات خود را ناچار به تحویل گرفتن ابطحی می داند.

تابناک نوشت

این روزها اخبار متعددی از ادغام وزارتخانه‌ها و وضعیت کارمندان آنها به گوش می‌رسد که دامنه آن، از معارفه معاون رفاه و تامین اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه در سکوت رسانه‌ای و انتقال کارمندان وزارت رفاه سابق به ساختمان مرکزی وزارت کار سابق در خیابان آزادی کشیده شده است.همچنین ساختمان وزارت رفاه و تامین اجتماعی سابق نخستین ساختمانی نام گرفت که در جریان ادغام وزارتخانه‌ها به مزایده گذاشته شده است.

دادنانوشت

موسوی عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر احضار مشایی و بقایی به این کمیسیون برای ادای پاره‌ای توضیحات و عدم حضور آنان، گفت: از این دو نفر برای حضور در مجلس دعوت نشده و نمی‌دانم چه کسانی این صحبت ها را به میان می آورند چرا که جایگاه مجلس مشخص است و تاکنون موردی نبود که مسئولی از سوی مجلس فراخوانده شود و او حاضر نشود.

جوان آنلاین نوشت

جریان انحرافی با توجه به نفوذ خود در امور اجرایی کشور بر پیگیری طرح‌های ضربتی به ویژه در حوزه اقتصاد برای راضی نگاه داشتن افکار عمومی در حوزه‌های انتخابیه تا انتخابات مجلس تاکید کرده و حتی بر پرداخت سود سهام عدالت در ایام نزدیک به انتخابات اصرار دارند.همچنین این جریان در نظر دارد طرح های مهم اقتصادی را به منظور گروگانگیری اقتصادی در آینده در دست بگیرد.

جهان نوشت

کتاب «تحلیلی بر مواضع هاشمی رفسنجانی در انتخابات دهم ریاست جمهوری» از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.

عصرایران مدعی شد

یافته ها حاکی از آن است که برخی از 100زندانی مشمول عفو رهبر معظم انقلاب (بخاطراظهار ندامت وپشیمانی)، افرادی هستند که در جریان فتنه و آشوب های سال 88 نقش داشته و به همین دلیل توسط دستگاه قضایی محاکمه شده بودند.

نیویورک تایمز

ترکیه حمایت خود را برای وضع تحریم هائی جدید توسط اتحادیه اروپا علیه سوریه، ابراز داشته است. ترکیه در مقام بزرگترین سرمایه گذار در سوریه، با سرمایه گذاری هائی به ارزش بیش از ۲۵ میلیارد دلار، ازنهادهای تجاری خود خواسته است در مورد سرمایه گذاری های جدید در سوریه دست نگه دارند.

رادیوآلمان

به گزارش روزنامه‌ شرق، سی‌وسه‌ پل اصفهان شکاف برداشته است. این پل ۴۰۰ سال قدمت دارد و از نمادهای تاریخی شهر اصفهان است. گفته می‌شود، مهم‌ترین عامل این شکاف عبور دستگاه حفار متروی اصفهان از زیر پایه‌های پل بوده که تکانه‌‌های شدید به آن داده است.

بی بی سی

شرکت ملی نفت ایران اعلام کرده است که هند تا روز جمعه چهارم شهریور (۲۶ اوت) چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار از بدهی خود را به ایران پرداخت کرده و تا سه روز دیگر بدهی خود را تسویه می کند.بانک مرکزی هند، در ماه دسامبر گذشته، ارائه تسهیلات بانکی برای خرید نفت و گاز از ایران را متوقف کرد و از آن زمان دو کشور تلاش کردند واسطه‌ای برای انتقال چند میلیارد دلار پول نفت خریداری ‌شده پیدا کنند.

قدس

قرآن های چینی غلط دارد

مهر- احمد حاجی شریف، معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن کریم، گفت: مصحف های منتشر شده در چین عمدتاً دارای اشکالات چاپی است و مورد تأیید نیست.

جلسه یک زن کذاب در شمال تهران تعطیل شد

ایرنا - مأموران امنیتی و انتظامی، جلسه زنانه خانمی را که درشهرکی در شمال تهران به تبلیغ باورهای خرافی درمیان زنان می پرداخت، تعطیل کردند.

مواضع هاشمی رفسنجانی در انتخابات 88 کتاب شد

الف - کتاب «تحلیلی بر مواضع هاشمی رفسنجانی در انتخابات دهم ریاست جمهوری» از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.

یک پیشنهادعجیب

خبر آنلاین - سایت فارسی صدای آمریکا در گزارشی به شروط اصلاح طلبان برای شرکت در انتخابات مجلس نهم اشاره کرده و نوشته است: احمد خرم، از وزیران دولت خاتمی پیشنهاد داده در انتخابات آینده در ایران، سه کشور اسلامی به عنوان ناظر حضور داشته باشند. او به طور مشخص از دو کشور ترکیه و مالزی نام برده است.

لاریجانی: کمرم درد می کرد

فارس- علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که پس از غیبت دو هفته ای، صبح دیروز در صحن علنی مجلس حاضر شد، طی سخنانی در جمع خبرنگاران پیش از آغاز جلسه علنی در رابطه با غیبت دو هفته ای خود گفت: شکر خداوند بهتر هستم و چیز مهمی نبود؛ یک مقدار کمرم درد می کرد که چیز غیرعادی نیست.

واکنش سقای بی ریا به نامه جوانفکر

مرکز خبر حوزه- حجة الاسلام والمسلمین بی ریا با بیان اینکه در نامه آقای جوانفکر تلاش شده است شأن مرجعیت پایین آورده شود، گفت: این نامه با هدف خاصی به گونه ای نوشته شده است که شأن مرجعیت را پایین بیاورد و این مسأله ای است که ما به آن معترض هستیم؛ زیرا این نامه اهانت آمیز و محکوم است.

ادعای جدید خبرگزاری آلمان

عصر ایران - یک منبع ایرانی از ارائه بسته پیشنهادی ایران به سوریه برای حل بحران این کشور خبر داد. خبرگزاری آلمان با اعلام این خبر مدعی شد:این منبع ایرانی گفته است که ایران با ارائه مجموعه ای از پیشنهادات کتبی به سوریه، از این کشور خواسته است استفاده از «گزینه امنیتی» در بحران سوریه را کاهش دهد.

سازگارا گفته بود که نوبت شهادت رجایی است

رجا - حسن عسگری راد مسؤول دفتر شهید رجایی در مصاحبه با رادیو فرهنگ گفت:محسن سازگارا که این روزها خارج از ایران است و مطالبی را علیه ایرانیان مطرح می کند، به من گفته بود که این بار نوبت شهادت رجایی است. این نشان میداد که او ارتباطاتی داشته که از این موضوع خبر داشت.

اظهارنظر تازه باهنر درباره حسینی

تعامل نیوز- باهنر در اظهار نظر جدید خود در جمع اصولگرایان استان قم گفت: «فردی به من گفته که وزیر ارشاد به رییس جمهور هم درباره ویژه نامه خاتون اعتراض کرده و رییس جمهور به او گفته که اگر کسی از دولت برود شما هستید». نایب رئیس مجلس همچنین به نقل از حسینی گفت: مقامات بالا می گویند «تو(وزیر ارشاد) چه کار به این کارا داری».

توهین دیپلماتیک امیر قطر به ایرانیان

تابناک - در حالی که بنا بر پروتکل های رایج دیپلماتیک، سران کشورها، عموماً در دیدار های رسمی از پوشش ویژه استفاده کرده و رفتاری فراخور حال و مکان دارند تصاویر منتشره از امیر قطر در دیدار چند ساعته اش از ایران، به نحو شگفت آوری، حاکی از رعایت نکردن ادب و شئونات دیپلماتیک از سوی وی بود. امیر قطر پنج شنبه شب با لباس غیر رسمی و دمپایی برابر رئیس جمهور کشورمان ظاهر شد . شیوه نشستن وی مقابل رئیس جمهور ایران هم به گونه ای بود که برهنه بودن پای وی تا زیر زانو به راحتی در تصاویر مشخص بود!

اعترافات کروبی از تلویزیون پخش می شود!

باشگاه خبرنگاران - سحام نیوز سایت حزب اعتماد ملی از احتمال پخش اعترافات تلویزیونی مهدی کروبی خبر داد . این سایت مدعی شده این اعترافات اجباری است!

بازار لس آنجلسی ها کساد می شود

برنا - شبکه خصوصی موسیقی «ایرانیان» از وزارت فرهنگ مجوز گرفت.این شبکه که به طور کامل از سوی بخش خصوصی اداره خواهد شد قرار است ویترینی برای ارائه آثار مجاز خواننده های داخلی باشد.

100 محکوم جرائم امنیتی عفو شدند

قدس آنلاین - دادستان عمومی و انقلاب تهران از موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو 100 زندانی جرایم امنیتی پس از ابراز ندامت و پشیمانی آنان خبرداد. خبرها حاکی از آن است که برخی از این زندانی ها، افرادی هستند که در جریان حوادث سال 88 نقش داشته اند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات